Samenvattend en inhakend op jullie reacties:quote:Op donderdag 21 december 2023 07:45 schreef paardendokter het volgende:
[..]
Hier gaat het m.i. al mis, bij wijziging bankrekening hoort een nieuwe identificatieronde toch ?
18 medewerkers plus 3 meewerkende vennoten (na verkoop 2).quote:Op donderdag 21 december 2023 06:49 schreef Tjalala het volgende:
[..]
Debiteuren bij een accountantskantoor zullen over het algemeen wel iets van een betekenis hebben. Onderneming oogt verder wel stabiel, de vraag is alleen wat er gebeurd als hij zelf uitvalt door iets. Kan zijn team het overnemen? Kon ook niet snel zien hoe groot zijn team nou is. Zou misschien leuker zijn geweest als zijn team ook een paar % zou overnemen.
Geldvoorelkaar heeft het dichtgetimmerd (lees: werkt niet mee)quote:Op woensdag 20 december 2023 20:55 schreef obligataire het volgende:
- Ik heb geen algemene voorwaarden van platformen bestudeerd
Schiet maar_
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En dan moet het platform zo'n vrijwillige transactie (bij overlijden komen erfgenamen automatisch in beeld, is juridisch niet helemaal hetzelfde) ) ook nog willen en mogen ondersteunen. Ik meen dat onder de oude vrijstellingen en/of vergunningen dit alleen mogelijk was als de AFM dat expliciet had aangegeven. Hoe het met de ECSP vergunningen zit weet ik niet, ik me voorstellen dat daar wel rekening mee gehouden is maar mogelijk extra regeltjes en/of voorwaarden van toepassing zijn.quote:Op donderdag 21 december 2023 08:48 schreef obligataire het volgende:
Uiteraard is men afhankelijk van de medewerking van het platform, maar 'klant is koning', ontevreden klanten wil niemand in deze tijd van digitale reviews, de hoeveelheid werk is zeer beperkt vanuit het platform. Kortingen, investeringsplafonds, dat moet te regelen zijn en zal niet gauw gaan wringen denk ik.
quote:Op donderdag 21 december 2023 09:12 schreef OpDieFiets het volgende:
Deze meneer heeft ook diverse zaken met crowdfunding gefinancierd, toch?Zeker weten! Diverse projecten Nijmegen, Arnhem en Enschede. Hij heeft ze allemaal ineens geherfinancierd destijds, een paar jaar geleden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Pecunia non olet
De rest laat ik voor wat het is.quote:Op donderdag 21 december 2023 11:33 schreef Belegger9 het volgende:
Mijn mening over de nieuwe SIG projecten:
Graaf Balderik: neem ik ruim mee wegens goede LTV
Kleine gracht 9: basis inleg 1A. Zit al veel in de broers. Wil cashflow positief zien.
Nieuwe Parklaan: ruim mee, misschien zelfs 1B. Financieringswaarde tov woz goed.
In juli 2020 is er door NL Investeert ook al een financiering met verkoopvolmacht verstrekt voor de genoemde objecten van Winkelcentrum Etten Leur. Deze financiering met de volmacht loopt nog steeds.quote:Op woensdag 20 december 2023 16:33 schreef KrekelJapie het volgende:
[b]✓ Er geldt een notariële verkoopvolmacht ter attentie van:
het winkelcentrum in Etten Leur, gelegen aan Burchtplein 2 – 6 (even), 5 – 5A, 13 – 23 (oneven), 27 – 29 (oneven), Hof van den Houte 2 – 10 (even), 22, 60 – 74 (even), 118 – 120 (even), 154 – 162 (even), Markt 8 -14 (even), 18 – 20 (even), 15 – 23 (oneven), 42 – 48 (even), Raadhuisplein 29 – 37 (oneven), 65 – 69 (oneven), kadastraal bekend als
sectie L nummer 11661 te Etten-Leur;
sectie L complexaanduiding 11333 appartementsindex 1 te Etten-Leur;
sectie L complexaanduiding 11334 appartementsindex 1 te Etten-Leur;
sectie L complexaanduiding 11402 appartementsindex 1 te Etten-Leur;
De getaxeerde marktwaarde d.d. 26-06-2023 bedraagt ¤ 40.700.000,-. Het onroerend goed is voorbelast met een eerste hypothecaire inschrijving van ¤ 24.200.000,- en een openstaande schuld van ¤ 20.469.000,- en met een tweede hypothecaire inschrijving van ¤ 8.500.000,- met een gelijke openstaande schuld. De totale overwaarde bedraagt daarmee ¤ 11.731.000,-. Dit is een Loan-to-Value van 71,2%;[/b]
✓ Er geldt een notariële verkoopvolmacht ter attentie van:
Ik zat gelukkig achter de knoppen dus heb hem ruim mee kunnen nemen.quote:Op donderdag 21 december 2023 12:01 schreef dyna18 het volgende:
SiG Graaf Balderikstraat 109
Vol na 40 seconden.
Ging lekker vlug ook mijn. Eerste weer in een paar maanden. Voor een mooi bedrag kunnen inschrijven.quote:Op donderdag 21 december 2023 12:01 schreef dyna18 het volgende:
SiG Graaf Balderikstraat 109
Vol na 40 seconden.
quote:Ons kantoor is gesloten op 25 december 2023 t/m 1 januari 2024. Vanaf 2 januari zijn wij weer bereikbaar. Alle openstaande projecten zullen in het volgende jaar passeren. De gelden voor deze projecten zullen dus pas in 2024 worden opgevraagd. Wij willen al onze investeerders fijne feestdagen en een gezond en gelukkig 2024 wensen.
Ik zit net even naar dit project te kijken. Normaal gesproken heb ik in de gemeente Den Haag niet zo’n probleem met de gemeentelijke erfpacht. In dit geval valt de vervaldatum voor het opnieuw vaststellen in de looptijd van deze lening hetgeen wat meer onzekerheid geeft.quote:Op dinsdag 19 december 2023 15:55 schreef zeeland6 het volgende:
Twee nieuwe bij SIG.
Den Haag erfpacht.
Rotterdam bij mijn weten ook erfpacht, fout vermeld afgekocht tot 1952 zal wel 2052 zijn. Nagevraagd, aangepast.
https://investeren.sameni(...)f-balderikstraat-109
Banken zijn huiverig om panden met erfpacht te financieren.
Deze ¤418,- zal dus aanzienlijk hoger gaan worden.quote:Voortdurend recht van erfpacht. Jaarlijkse canon van ¤ 418,00 Herziening op 01-07-2028.
Niet zo erg ook, met een netto cashflow van 6k per jaarquote:Op donderdag 21 december 2023 13:08 schreef Horsemen het volgende:
Ik zit net even naar dit project te kijken. Normaal gesproken heb ik in de gemeente Den Haag niet zo’n probleem met de gemeentelijke erfpacht. In dit geval valt de vervaldatum voor het opnieuw vaststellen in de looptijd van deze lening hetgeen wat meer onzekerheid geeft.
Zullen dan inderdaad in januari betaald worden en in februari starten, echter ook in januari (5 jaar later) eindigen. Dus dan blijft het vijf jaarovergangen. Maar misschien is dan box 3 weer verlaagd of werkelijk rendement.quote:Op donderdag 21 december 2023 12:08 schreef Horsemen het volgende:
Dit speelt misschien bij de SiG projecten ook mee:
[..]
Of voor die tijd al via een vervroegde aflossing afgelost en zo kan ik er nog wel een paar bedenken.quote:Op donderdag 21 december 2023 14:31 schreef Erinco71 het volgende:
[..]
Zullen dan inderdaad in januari betaald worden en in februari starten, echter ook in januari (5 jaar later) eindigen. Dus dan blijft het vijf jaarovergangen. Maar misschien is dan box 3 weer verlaagd of werkelijk rendement.
Voor mij in ieder geval wel.quote:Op donderdag 21 december 2023 12:08 schreef Horsemen het volgende:
Dit speelt misschien bij de SiG projecten ook mee:
[..]
Tsja dan houdt het op vrees ik. Ik heb zelf geen concrete plannen voor koop of verkoop maar dit leek me de enige min of meer haalbare optie voor het geval dat. Leuk om er gezamenlijk even over te brainstormenquote:Op donderdag 21 december 2023 09:07 schreef paardendokter het volgende:
[..]
Geldvoorelkaar heeft het dichtgetimmerd (lees: werkt niet mee)
34.3.
De rechten en plichten van enige Investeerder uit hoofde van enige overeenkomst met Geldvoorelkaar.nl en Stichting Zekerheden en/of een andere Gebruiker(s) en de rechten en plichten uit hoofde van een Overeenkomst Lening en/of een Addendum zijn niet overdraagbaar in de zin van art. 3:83 lid 2 BW. De Investeerder kan zijn rechten niet bezwaren en/of overdragen aan een derde.
Collin heeft er ook geen zin in
39. Collin Rekening Courant
39.1. Na identificatie krijgt Investeerder toegang tot een Collin Rekening Courant via het
Mijn Collin Account. Deze Collin Rekening Courant binnen het Mijn Collin Account wordt
gebruikt voor het uitboeken van Investeringen en uitbetalingen van rente en aflossing uit
hoofde van Leningovereenkomsten waaraan Investeerder deelneemt.
39.2. Saldi opgenomen in een Collin Rekening Courant zijn niet overdraagbaar in de zin
van art. 3:83 lid 2 BW en een Investeerder kan zijn rechten uit hoofde van een Collin
Rekening Courant niet bezwaren en/of overdragen aan een derde. Een negatief saldo is
niet mogelijk. Er wordt geen rente vergoed over saldi geadministreerd in een Collin
Rekening Courant.
Eigenwijs als ik ben, denk ik dat je het rendement van een project over de gehele looptijd van dat project moet bekijken. Het is op zich juist dat als je half december investeert dat er dan tegen een halve maand rendement een volle box 3 heffing staat. Echter als je zo redeneert dan heb je de volgende 11,5 maand een belastingvrije belegging. Waarna over een jaar hetzelfde circus zich weer voordoet.quote:Op donderdag 21 december 2023 14:36 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Of voor die tijd al via een vervroegde aflossing afgelost en zo kan ik er nog wel een paar bedenken.
Tegen die tijd zal de belastingdienst inderdaad eindelijk wel zo ver zijn dat het daadwerkelijke rendement belast kan gaan worden. Een ding is voor nu zeker en dat is dat het voor de peildatum van 1-1-2024 onder spaargeld valt.
Socrates ziet er toch ook goed uit? Of is daar een valkuil(tje)?quote:Op donderdag 21 december 2023 11:33 schreef Belegger9 het volgende:
[..]
De rest laat ik voor wat het is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |