Hoe bestel je daar?quote:
Dit is ook de reden dat een dergelijke oorlog niet plaats zal vinden, beide partijen zijn zich daar natuurlijk ten volle bewust van.quote:Op zaterdag 16 december 2023 10:46 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Nee, maar de kans op het inzetten van kernwapens in een directe oorlog tussen de Navo en Rusland is daarom ook erg groot.
Plus dat de aandelenmarkten wereldwijd zullen kelderen, wat wereldwijd tot enorme economische crisissen zal gaan lijden.
Wat voor iedereen verstrekkende gevolgen zal gaan hebben.
Gewoon benieuwd hoor, maar hoeveel Russen ken je persoonlijk? Ben je er wel eens geweest? Ik zie je vrijwel onafgebroken simpelweg pure Untermenschen-retoriek posten. Ik ben totaal geen fan van Godwins en bedien me er dan ook vrijwel nooit van, maar wanneer je het over interneringskampen e.d. gaat hebben en zo expliciet een nietsontziende haat t.o.v. een heel volk tentoonspreidt, kan ik er ook weinig anders van maken.quote:Op zaterdag 16 december 2023 12:14 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Overspannen valt wel mee hoor, ik heb gewoon een gruwelijke kotshekel aan misdadige barbarenvolkeren als bijv. de Russen en Palestijnen. Die zouden wat mij betreft veel nietsontziender aangepakt moeten worden.
Aangezien Rusland vrijwel zelfvoorzienend is qua eieren is dit waarschijnlijk een lokaal fenomeen. Zeker op het platteland zijn er altijd eieren genoeg. Dit soort tijdelijke onbalans wordt natuurlijk ook binnen een jaar of iets opgelost doordat er meer mensen kippen gaan houden gezien de hogere opbrengst.quote:Op zaterdag 16 december 2023 15:18 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Is er altijd al ook wel hoor. Die mensen zijn dat gewend. In Moskou en andere grote steden is overigens niets aan de hand.
Op de invasie van Ukraine en de daar gepleegde oorlogsmisdaden.quote:Op zaterdag 16 december 2023 17:00 schreef Repentless het volgende:
Dat moet je uiteraard helemaal zelf weten, maar ik vraag me oprecht af waar je het allemaal op baseert.
Ik vroeg het aan hem, niet aan jou.quote:Op zaterdag 16 december 2023 17:06 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Op de invasie van Ukraine en de daar gepleegde oorlogsmisdaden.
Dat weet ik, maar ik ben gelukkig eigenwijs.quote:Op zaterdag 16 december 2023 17:07 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ik vroeg het aan hem, niet aan jou.
Per ongeluk ingelogd op zijn verkeerde account waarschijnlijk.quote:Op zaterdag 16 december 2023 17:07 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ik vroeg het aan hem, niet aan jou.
Nee hoor, er zijn echt nog meer verstandige users.quote:Op zaterdag 16 december 2023 17:08 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Per ongeluk ingelogd op zijn verkeerde account waarschijnlijk.
Onbetrouwbaar YouTube kanaal.quote:Op zaterdag 16 december 2023 14:47 schreef oheng het volgende:
Dit is normaal gesproken een propaganda kanaal, maar hier schetsen ze een beeld wat klopt met de realiteit.
Kun je posts aanhalen waarin ik hen "untermenschen" of "minderwaardig" noem? Als je mijn posts eens zou lezen ipv meteen in een stuip te schieten zou je hebben gelezen dat ik van mening ben dat Russen, die duidelijke banden met de elite van het regime hebben of daar zelfs onderdeel van vormen, wat mij betreft in interneringskampen opgesloten mogen worden omdat ze simpelweg een vijfde colonne vormen.quote:Op zaterdag 16 december 2023 17:00 schreef Repentless het volgende:
[..]
Gewoon benieuwd hoor, maar hoeveel Russen ken je persoonlijk? Ben je er wel eens geweest? Ik zie je vrijwel onafgebroken simpelweg pure Untermenschen-retoriek posten. Ik ben totaal geen fan van Godwins en bedien me er dan ook vrijwel nooit van, maar wanneer je het over interneringskampen e.d. gaat hebben en zo expliciet een nietsontziende haat t.o.v. een heel volk tentoonspreidt, kan ik er ook weinig anders van maken.
Dat moet je uiteraard helemaal zelf weten, maar ik vraag me oprecht af waar je het allemaal op baseert.
Het is dus nog veel erger bedoel je?quote:Op zaterdag 16 december 2023 17:46 schreef quirina het volgende:
[..]
Onbetrouwbaar YouTube kanaal.
In Rusland hebben de gewone Russen die buiten de grote steden wonen al zo goed als niks te vreten omdat er geen werk is. En ouderen die met pensioen zijn zijn aangewezen op hun familie of vreten uit de vuilnisbak omdat ze te weinig geld krijgen.
Dit zei ik idd ook al. Ze zijn dat gewend. Binnen de grote steden is er echt niks aan de hand in Rusland.quote:Op zaterdag 16 december 2023 17:46 schreef quirina het volgende:
[..]
Onbetrouwbaar YouTube kanaal.
In Rusland hebben de gewone Russen die buiten de grote steden wonen al zo goed als niks te vreten omdat er geen werk is. En ouderen die met pensioen zijn zijn aangewezen op hun familie of vreten uit de vuilnisbak omdat ze te weinig geld krijgen.
quote:Op zaterdag 16 december 2023 12:14 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Overspannen valt wel mee hoor, ik heb gewoon een gruwelijke kotshekel aan misdadige barbarenvolkeren als bijv. de Russen en Palestijnen. Die zouden wat mij betreft veel nietsontziender aangepakt moeten worden.
Ik zou de Russen ook meer vergelijken met de Israëlieten.quote:Op zaterdag 16 december 2023 12:33 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ik vind het niet kies om de Russen en Palestijnen op 1 hoop te vegen. Het zijn twee totaal verschillende conflicten.
Je weet dat Israël militairen de Gazastrook instuurt en dat er ook Israëlische militairen sneuvelen? Wanneer de Israeli's zich net als de Russen zouden gedragen bestond de Gazastrook niet meer.quote:Op zaterdag 16 december 2023 18:21 schreef bianconeri het volgende:
[..]
[..]
Ik zou de Russen ook meer vergelijken met de Israëlieten.
Bombarderen van burgers om hun doel maar te kunnen bereiken.
Geen reet geven om burgers, niet om de eigen en die van de tegenstander.
En het bezetten van gebied van een ander.
En alle andere oorlogsmisdaden van die twee.
Niet dat Hamas nou zo lekker is, maar qua slechtheids niveau zou ik Rusland en Israël eerder vergelijken.
Ik doel op je hele oeuvre hier. Posts als deze bijvoorbeeld:quote:Op zaterdag 16 december 2023 17:51 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Kun je posts aanhalen waarin ik hen "untermenschen" of "minderwaardig" noem? Als je mijn posts eens zou lezen ipv meteen in een stuip te schieten zou je hebben gelezen dat ik van mening ben dat Russen, die duidelijke banden met de elite van het regime hebben of daar zelfs onderdeel van vormen, wat mij betreft in interneringskampen opgesloten mogen worden omdat ze simpelweg een vijfde colonne vormen.
quote:Op vrijdag 15 december 2023 14:34 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Het van het toneel verdwijnen van Poetin is dan ook volstrekt irrelevant, zo lang er een Russische Federatie met zo'n 140 miljoen verongelijkte zuiplappen, oorloghitsende babuschka's en criminelen bestaat zal dat volk een bedreiging voor de wereldvrede vormen.
Als wij 'superieur' zijn in "een wereld vol achterlijkheid en barbaarsheid", dan maakt dat de ander automatisch inferieur aan ons.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 15:01 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
In een wereld vol achterlijkheid en barbaarsheid is het westen inderdaad een lichtend baken van beschaafdheid. Alleen al het feit dat we onze krijgsmachten niet als een genocide plegende horde inzetten in de niet-westerse wereld maakt ons veruit superieur.
En nu is die situatie ook gearriveerd in de grote steden...quote:Op zaterdag 16 december 2023 17:46 schreef quirina het volgende:
[..]
In Rusland hebben de gewone Russen die buiten de grote steden wonen al zo goed als niks te vreten omdat er geen werk is.
De reden is altijd hetzelfde in de geschiedenis: propaganda.quote:Op zaterdag 16 december 2023 18:40 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ik doel op je hele oeuvre hier. Posts als deze bijvoorbeeld:
[..]
[..]
Als wij 'superieur' zijn in "een wereld vol achterlijkheid en barbaarsheid", dan maakt dat de ander automatisch inferieur aan ons.
De vraag was vooral waar het vandaan komt, deze beeldvorming over alle Russen. Of je Russen kent en er wel eens geweest bent, waarop je dit beeld over "zo'n 140 miloen" (= allemaal) hebt gebaseerd.
Nou, de situatie is zo dat al het voedsel duurder is geworden.quote:Op zaterdag 16 december 2023 18:00 schreef ExTec het volgende:
[..]
Het is dus nog veel erger bedoel je?
Duidelijk.
Dit tekort is niet omdat de eijer productie ineens is ingezakt ofzo.
Dit tekort is er omdat meer russen gewoon arm worden en daarom eieren kiezen boven vlees.
quote:Russia’s statistics agency recorded a drop in migration to Russia from almost 430,000 in 2021 to just 61,900 in 2022, according to RBC.
Dat valt te bezien, wanneer de Russen vermoeden dat bij een aanval op de oostflank van de NAVO niet tot vergelding met kernwapens wordt overgegaan (bijvoorbeeld bij een hernieuwd presidentschap van Trump) is een oorlog best een plausibele mogelijkheid. De Baltische Staten, de Finnen en de Noren beschikken niet over eigen kernwapens, dus ze zullen altijd afhankelijk zijn van de welwillendheid van de Amerikanen, Fransen en/of Britten.quote:Op zaterdag 16 december 2023 16:49 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dit is ook de reden dat een dergelijke oorlog niet plaats zal vinden, beide partijen zijn zich daar natuurlijk ten volle bewust van.
Moet je eerst wel even een jaar of tien wachten voordat ze de boel weer op peil hebben want nu zouden ze dat echt niet kunnen.quote:Op zaterdag 16 december 2023 19:07 schreef J.B. het volgende:
Dat valt te bezien, wanneer de Russen vermoeden dat bij een aanval op de oostflank van de NAVO niet tot vergelding met kernwapens wordt overgegaan (bijvoorbeeld bij een hernieuwd presidentschap van Trump) is een oorlog best een plausibele mogelijkheid. De Baltische Staten, de Finnen en de Noren beschikken niet over eigen kernwapens, dus ze zullen altijd afhankelijk zijn van de welwillendheid van de Amerikanen, Fransen en/of Britten.
Enige wat dan mogelijk is, is boots on the ground. En dat gaan we echt niet doen. Dus ja, Oekraïne lijkt te gaan verliezen.quote:Mede daarom is het laten 'vallen' van Oekraïne ook enorm riskant, want het geeft het signaal af dat wanneer puntje bij paaltje komt ondanks allerlei mooie retoriek niet wordt doorgeduwd. De Polen hebben in het begin van de Tweede Wereldoorlog uiteindelijk ook niks aan de garanties van de Britten en Fransen gehad, al was dat natuurlijk een tijd waarin kernwapens nog geen rol speelden.
Het is niet-NAVO vs. wel-NAVO. Dat 'signaal' is er dus helemaal niet.quote:Op zaterdag 16 december 2023 19:07 schreef J.B. het volgende:
[..]
Dat valt te bezien, wanneer de Russen vermoeden dat bij een aanval op de oostflank van de NAVO niet tot vergelding met kernwapens wordt overgegaan (bijvoorbeeld bij een hernieuwd presidentschap van Trump) is een oorlog best een plausibele mogelijkheid. De Baltische Staten, de Finnen en de Noren beschikken niet over eigen kernwapens, dus ze zullen altijd afhankelijk zijn van de welwillendheid van de Amerikanen, Fransen en/of Britten.
Mede daarom is het laten 'vallen' van Oekraïne ook enorm riskant, want het geeft het signaal af dat wanneer puntje bij paaltje komt ondanks allerlei mooie retoriek niet wordt doorgeduwd. De Polen hebben in het begin van de Tweede Wereldoorlog uiteindelijk ook niks aan de garanties van de Britten en Fransen gehad, al was dat natuurlijk een tijd waarin kernwapens nog geen rol speelden.
Ook niet. Niet te vergelijken conflict. Rusland vs. Oekraïne is dader vs slachtoffer en is de schuldvraag heel makkelijk en eenduidig. En alleen voor totaal-idioten zo te draaien dat Rusland geen blaam treft en als je niet tot die categorie gerekend kan worden je een pure egocentristen bent als je je neutraal bent (want bang voor nukes of een hoge gasprijs). In Israël vs. Palestina hebben beide kanten nogal scherpe randjes waardoor het voor mij een significant grijzer conflict is waarvan ik persoonlijk vind dat mensen die hier een kant kiezen (maakt niet uit welke) het totaal plaatje gemist hebben.quote:Op zaterdag 16 december 2023 18:21 schreef bianconeri het volgende:
[..]
[..]
Ik zou de Russen ook meer vergelijken met de Israëlieten.
Bombarderen van burgers om hun doel maar te kunnen bereiken.
Geen reet geven om burgers, niet om de eigen en die van de tegenstander.
En het bezetten van gebied van een ander.
En alle andere oorlogsmisdaden van die twee.
Niet dat Hamas nou zo lekker is, maar qua slechtheids niveau zou ik Rusland en Israël eerder vergelijken.
Dat signaal is natuurlijk al eerder afgegeven (Vietnam, Afganistan), en is het inherente probleem van de deelneming van een democratie in een conflict. Uiteindelijk preekt elk land, als het er op aan komt, voor eigen parochie.quote:Op zaterdag 16 december 2023 19:07 schreef J.B. het volgende:
[..]
Mede daarom is het laten 'vallen' van Oekraïne ook enorm riskant, want het geeft het signaal af dat wanneer puntje bij paaltje komt ondanks allerlei mooie retoriek niet wordt doorgeduwd. De Polen hebben in het begin van de Tweede Wereldoorlog uiteindelijk ook niks aan de garanties van de Britten en Fransen gehad, al was dat natuurlijk een tijd waarin kernwapens nog geen rol speelden.
Ook interessant in dit opzicht zijn de verbeterende verstandhoudingen tussen Polen en Duitsland in de periode nadat Hitler aan de macht kwam.quote:The Polish historian Paweł Wieczorkiewicz wrote, "Polish leaders were not aware of the fact that England and France were not ready for war. They needed time to catch up with the Third Reich, and were determined to gain the time at any price". The publicist Stanisław Mackiewicz stated in the late 1940s, "To accept London's guarantees was one of the most tragic dates in the history of Poland. It was a mental aberration and madness". On the same day that Britain pledged its support of Poland, Lord Halifax stated, "We do not think this guarantee will be binding". Another British diplomat, Alexander Cadogan, wrote in his diary: "Naturally, our guarantee does not give any help to Poland. It can be said that it was cruel to Poland, even cynical".
Dan volgt er automatisch een confrontatie tussen Rusland en NATO.quote:Op zaterdag 16 december 2023 19:17 schreef Discombobulate het volgende:
Enige wat dan mogelijk is, is boots on the ground. En dat gaan we echt niet doen. Dus ja, Oekraïne lijkt te gaan verliezen.
Dat is duidelijk, het gaat hier echter om het signaal van het geven van garanties en hulp en daar dan mee stoppen als het allemaal te duur wordt.quote:Op zaterdag 16 december 2023 19:28 schreef Repentless het volgende:
[..]
Het is niet-NAVO vs. wel-NAVO. Dat 'signaal' is er dus helemaal niet.
Dat zal Rusland aanmoedigen de Baltische staten aan te vallen. Dan krijgen we een confrontatie tussen Rusland en NATO.quote:Op zaterdag 16 december 2023 20:07 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat is duidelijk, het gaat hier echter om het signaal van het geven van garanties en hulp en daar dan mee stoppen als het allemaal te duur wordt.
Als het westen stopt met hulp aan Oekraïne dan laat dit wederom zien dat de westerse landen onbetrouwbare partners zijn.
Nee, dat is geen logisch gevolg daarvan aangezien dat gebied onder de EU en NAVO valt. Een annexatie van Belarus, een sterkere positie in de Caucasus ten koste van Georgië of wellicht Azerbaidjan, of gerommel met Kazachstan over de regio's met een meerderheid etnische Russen zijn logischere vervolgstappen.quote:Op zaterdag 16 december 2023 20:08 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat zal Rusland aanmoedigen de Baltische staten aan te vallen. Dan krijgen we een confrontatie tussen Rusland en NATO.
En dat gaat niet gebeuren, dus Oekraïne gaat het verliezen als puntje bij paaltje komt.quote:Op zaterdag 16 december 2023 20:06 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dan volgt er automatisch een confrontatie tussen Rusland en NATO.
China boeit het buitenland echt geen reet, zo lang het binnenlands maar in orde is.quote:Op zaterdag 16 december 2023 20:15 schreef BlaZ het volgende:
Hoewel China denk ik niet blij zou zijn met verdere inmenging in Kazachstan.
Het verlies van Ukraine leidt automatisch tot een confrontatie tussen Rusland en NATO.quote:Op zaterdag 16 december 2023 20:22 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
En dat gaat niet gebeuren, dus Oekraïne gaat het verliezen als puntje bij paaltje komt.
Er zullen misschien een paar nukes ontploffen, maar dan overleeft Rusland niet en de rest van de wereld wel.quote:En stel dat zoiets wel zou gebeuren dan is het gewoon nukes, dan zal de toekomst er heel anders uit zien.
Wellicht, maar zeker is het niet hoor.quote:Op zaterdag 16 december 2023 20:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het verlies van Ukraine leidt automatisch tot een confrontatie tussen Rusland en NATO.
Dat is gewoon onzin dat snap je zelf ook wel. Gekkie.quote:[..]
Er zullen misschien een paar nukes ontploffen, maar dan overleeft Rusland niet en de rest van de wereld wel.
Dat is wel zeker, want Rusland gaat zeker door naar de Baltische staten.quote:Op zaterdag 16 december 2023 20:28 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Wellicht, maar zeker is het niet hoor.
[..]
Dat is geen onzin. De kans op MAD is zeer klein. Er zullen geen tot max 5 kernbommen ontploffen bij een confrontatie Rusland-NATO. En dan gaat Rusland kapot.quote:Dat is gewoon onzin dat snap je zelf ook wel. Gekkie.
Wat jij wil joh, maar daar zijn echt geen aanwijzingen voor.quote:Op zaterdag 16 december 2023 20:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat is wel zeker, want Rusland gaat zeker door naar de Baltische staten.
Wat jij wil joh.quote:[..]
Dat is geen onzin. De kans op MAD is zeer klein. Er zullen geen tot max 5 kernbommen ontploffen bij een confrontatie Rusland-NATO. En dan gaat Rusland kapot.
Zei je dat een jaar geleden ook al niet heel wat keren, bij dat lenteoffensief, en op andere momenten? Rusland zou toch helemaal instorten? Oja, weet je nog dat moraal? Jaaa, elk moment kon Oekraïne de Russen verslaan.quote:Maar ik denk dat Rusland al kapot gaat aan Ukraine.
Rusland gaat kapot, hoe dan ook.quote:Op zaterdag 16 december 2023 20:36 schreef Discombobulate het volgende:
Zei je dat een jaar geleden ook al niet heel wat keren, bij dat lenteoffensief, en op andere momenten? Rusland zou toch helemaal instorten? Oja, weet je nog dat moraal? Jaaa, elk moment kon Oekraïne de Russen verslaan.
En waar staan we nu? We gaan volgend jaar wel even weer kijken hoe het er bij staat.
Daarom dat ze bijna een miljoen soldaten hebben verloren in Noord-Koreaquote:Op zaterdag 16 december 2023 20:23 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
China boeit het buitenland echt geen reet, zo lang het binnenlands maar in orde is.
Dat zeg je weet ik veel hoe vaak. Vooralsnog is het gewoon niet zo. Klaar. En mensen zeiden dat een jaar geleden ook. Front is nog steeds hetzelfde.quote:Op zaterdag 16 december 2023 20:41 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Rusland gaat kapot, hoe dan ook.
Ja, maar er is niets of niemand die ons verplicht om hulp aan Oekraïne te bieden. We doen het wel en dat is prima, maar er is geen verdrag of bondgenootschap dat daaraan ten grondslag ligt. Bij de NAVO ligt dat compleet anders en ben je die verplichting naar elkaar wel aangegaan. Daarnaast zie je een aanval op een als een aanval op allen, waar je collectief op reageert en waardoor je dus ook collectief met de ander in oorlog bent.quote:Op zaterdag 16 december 2023 20:07 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat is duidelijk, het gaat hier echter om het signaal van het geven van garanties en hulp en daar dan mee stoppen als het allemaal te duur wordt.
Als het westen stopt met hulp aan Oekraïne dan laat dit wederom zien dat de westerse landen onbetrouwbare partners zijn.
De russen hebben op beide plekken wel terreinwinst geboekt, maar dat gaat om maximaal 2km in 9 maanden tijd.quote:Op zaterdag 16 december 2023 20:43 schreef BlaZ het volgende:
Marinka lijkt ingenomen door de Russen en wat zuidelijker is er nabij Novomykhailivka forse terreinwinst geboekt. Dit is met name interessant aangezien de gevechten in Marinka ruim tien jaar geduurd hebben.
https://theatlasnews.co/c(...)0-years-of-fighting/
https://deepstatemap.live/en#12/47.8957/37.5245
Dat is toch logisch? 9/11 was een aanval van een terreurcel. Een niet duidelijk te definiëren groepering, niet specifiek gelieerd aan een land of overheid. Het is niet zo dat Afghanistan een aanval op of invasie van de VS deed, of hen de oorlog verklaarde. Totaal onvergelijkbaar dus.quote:Op zaterdag 16 december 2023 21:07 schreef BEFEM het volgende:
Het artikel 5, of welke er ook in gang gezet wordt als er een land wordt aangevallen, is geen natuurwet he. Volgens mij ben je ook niet verplicht te reageren. De VS heeft artikel 5 'geactiveerd' maar niet elk land stuurde volgens mij troepen naar Afghanistan.
Maar ik zit mobiel en ben niet 100% zeker dus ik kan het mis hebben
Feit is wel, als er artikel 5 wordt geroepen en niemand reageert er op dan doet niemand daar iets aan.
Was wel een artikel 5. Hetzelfde wat wordt aangehaald als er een land wordt aangevallen.quote:Op zaterdag 16 december 2023 21:18 schreef Repentless het volgende:
[..]
Dat is toch logisch? 9/11 was een aanval van een terreurcel. Een niet duidelijk te definiëren groepering, niet specifiek gelieerd aan een land of overheid. Het is niet zo dat Afghanistan een aanval op of invasie van de VS deed, of hen de oorlog verklaarde. Totaal onvergelijkbaar dus.
Wij zijn in cultureel, moreel en ethisch opzicht inderdaad superieur aan o.a. de Russen. Of wou je ontkennen dat we als westerse wereld qua mensenrechten, burgerrechten en welvaart op eenzame hoogte staan in de wereld? Alleen hun wijze van oorlog voeren tegen de Oekraïense burgerbevolking en het feit dat ze hun oorlogsmisdadigers medailles opspelden ipv hen voor het gerecht te slepen maakt die barbaarse aard van hun cultuur en collectieve volksaard duidelijk. Maakt ons dat dan in alle opzichten perfect en hen tot "untermenschen"? Nee natuurlijk niet, wij - als in het collectieve westen - hebben diezelfde nietsontziende barbaarsheid echter al mer dan een eeuw achter ons gelaten.quote:Op zaterdag 16 december 2023 18:40 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ik doel op je hele oeuvre hier. Posts als deze bijvoorbeeld:
[..]
[..]
Als wij 'superieur' zijn in "een wereld vol achterlijkheid en barbaarsheid", dan maakt dat de ander automatisch inferieur aan ons.
De vraag was vooral waar het vandaan komt, deze beeldvorming over alle Russen. Of je Russen kent en er wel eens geweest bent, waarop je dit beeld over "zo'n 140 miloen" (= allemaal) hebt gebaseerd.
Ja, maar dan is de vijand toch ook veel duidelijker? Nu werd er een artikel 5 aangeroepen tegen een onduidelijke vijand, Al-Queda. Een organisatie zonder duidelijke structuur, leiderschap of standplaats. Het is geen overheid, geen natie, geen staat.quote:Op zaterdag 16 december 2023 21:24 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Was wel een artikel 5. Hetzelfde wat wordt aangehaald als er een land wordt aangevallen.
Je bent verplicht te reageren,maar hoe mag je zelf bepalen. Bestaat je hulp uit één verbanddoos heb je voldaan aan het verdrag.quote:Op zaterdag 16 december 2023 21:07 schreef BEFEM het volgende:
Het artikel 5, of welke er ook in gang gezet wordt als er een land wordt aangevallen, is geen natuurwet he. Volgens mij ben je ook niet verplicht te reageren. De VS heeft artikel 5 'geactiveerd' maar niet elk land stuurde volgens mij troepen naar Afghanistan.
Maar ik zit mobiel en ben niet 100% zeker dus ik kan het mis hebben
Feit is wel, als er artikel 5 wordt geroepen en niemand reageert er op dan doet niemand daar iets aan.
Jij volgt de actualiteiten volgens mij niet echt hè?quote:Op zaterdag 16 december 2023 20:23 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
China boeit het buitenland echt geen reet, zo lang het binnenlands maar in orde is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |