met het privevliegtuig de hele werld over, mooi manquote:Op donderdag 21 december 2023 13:54 schreef Rnie het volgende:
[..]
Regeren vanuit het hollandse torentje, alle vicepremiers knappen de internationale klusjes op.
Echte gesprekken zorgen toch vaker voor echte oplossingen. Kijk maar eens hoeveel overeenstemming hirr op fok is.quote:Op donderdag 21 december 2023 13:59 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
met het privevliegtuig de hele werld over, mooi man
Uitsluitend vleesgerechten als internationale gasten in het Catshuis aanwezig zijn. Lekker man, gewoon normaal doen.quote:Op donderdag 21 december 2023 13:59 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
met het privevliegtuig de hele werld over, mooi man
ik denk dat geert zich ook graag zal laten gelden met Meloni en Marcon , natte broek krijgt ie daarvan
Het idee dat het klimaat volledig maakbaar is d.m.v. allerlei (extreem dure) maatregelen is erg arrogant. Denken dat wij als het kleine postzegellandje dat Nederland is significante invloed kunnen hebben is gewoon een sprookje. De rekening van eventuele maatregelen, zoals 'links' van plan is, met name neerleggen bij Jan Modaal neigt naar crimineel. Dus klimaatmaatregelen? Zeker, maar met mate en met een duidelijke en vooral een rationele visie.quote:Op woensdag 20 december 2023 16:24 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Maar het klimaat gaat wel degelijk naar de verdommenis.
Het is geen gedram, partijen als VVD en CDA hebben dat gewoon jarenlang ontkend en PVV doet dat nog steeds.
Idioten.
Daarom schijt ik er opquote:Op donderdag 21 december 2023 13:49 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
dit kabinet doet alleen kortzichtige marktwerking
(Dom)rechts heeft nooit visie gehad voor wat betreft klimaat, behalve eerst de problematiek ontkennen en daarna links de schuld van de kosten gevenquote:Op donderdag 21 december 2023 14:13 schreef Cpt.Crow het volgende:
[..]
Het idee dat het klimaat volledig maakbaar is d.m.v. allerlei (extreem dure) maatregelen is erg arrogant. Denken dat wij als het kleine postzegellandje dat Nederland is significante invloed kunnen hebben is gewoon een sprookje. De rekening van eventuele maatregelen, zoals 'links' van plan is, met name neerleggen bij Jan Modaal neigt naar crimineel. Dus klimaatmaatregelen? Zeker, maar met mate en met een duidelijke en vooral een rationele visie.
'Idioten', 'Domrechts'.quote:Op donderdag 21 december 2023 14:28 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
(Dom)rechts heeft nooit visie gehad voor wat betreft klimaat, behalve eerst de problematiek ontkennen en daarna links de schuld van de kosten geven
Nee joh, belangrijk om keer op keer uit te stralen hoeveel beter ''links'' wel niet is.quote:Op donderdag 21 december 2023 14:31 schreef Cpt.Crow het volgende:
[..]
'Idioten', 'Domrechts'.
Je zou kunnen proberen een discussie te voeren zonder zulke woorden te gebruiken.
Ik vind ze daar anders maar matig in slagen.quote:Op donderdag 21 december 2023 14:34 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Nee joh, belangrijk om keer op keer uit te stralen hoeveel beter ''links'' wel niet is.
Jij zegt dat links nijgt naar crimineel, dat helpt ook niet echt.quote:Op donderdag 21 december 2023 14:31 schreef Cpt.Crow het volgende:
[..]
'Idioten', 'Domrechts'.
Je zou kunnen proberen een discussie te voeren zonder zulke woorden te gebruiken.
Verder stond vandaag wel een interessant artikel in het FD de relatie tussen politieke ideologieën en klimaatopvattingen. Rechtse stemmers blijken minder geneigd klimaatproblemen te erkennen als de voorgestelde oplossingen niet overeenkomen met hun ideologie. Dit fenomeen, bekend als "oplossingsjeuk," verklaart rechtse klimaatscepsis. De auteur suggereert dat het presenteren van niet-linkse oplossingen, zoals technologische vooruitgang en een nieuwe economie, effectiever zou kunnen zijn om bredere steun te krijgen voor klimaatactie.quote:Op donderdag 21 december 2023 14:13 schreef Cpt.Crow het volgende:
[..]
Het idee dat het klimaat volledig maakbaar is d.m.v. allerlei (extreem dure) maatregelen is erg arrogant. Denken dat wij als het kleine postzegellandje dat Nederland is significante invloed kunnen hebben is gewoon een sprookje. De rekening van eventuele maatregelen, zoals 'links' van plan is, met name neerleggen bij Jan Modaal neigt naar crimineel. Dus klimaatmaatregelen? Zeker, maar met mate en met een duidelijke en vooral een rationele visie.
Ja, ik zeg 'neigt naar crimineel'. Ik zeg niet dat het zo is en val niemand hier direct persoonlijk aan.quote:Op donderdag 21 december 2023 14:43 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Jij zegt dat links nijgt naar crimineel, dat helpt ook niet echt.
[..]
Verder stond vandaag wel een interessant artikel in het FD de relatie tussen politieke ideologieën en klimaatopvattingen. Rechtse stemmers blijken minder geneigd klimaatproblemen te erkennen als de voorgestelde oplossingen niet overeenkomen met hun ideologie. Dit fenomeen, bekend als "oplossingsjeuk," verklaart rechtse klimaatscepsis. De auteur suggereert dat het presenteren van niet-linkse oplossingen, zoals technologische vooruitgang en een nieuwe economie, effectiever zou kunnen zijn om bredere steun te krijgen voor klimaatactie.
Enkele voorbeelden die al niet typisch links zijn: handelssysteem ETS geeft CO2-emissies een prijs, zodat de markt gewoon zijn werk kan doen. Goedkope wind- en zonne-energie verlicht de lasten voor burgers en bedrijfsleven. Groen beleggen rendeert beter dan grijs beleggen, tonen vermogensbeheerders als IBS en Stan&Wende.
Ik vond dit wel intressant.
Het omgekeerde geldt ook: linkse mensen willen graag dat er grote problemen zijn waar ze mee kunnen helpen. En grote bedrijven zijn een makkelijke zondebok.quote:Op donderdag 21 december 2023 14:43 schreef KaheemSaid het volgende:
Verder stond vandaag wel een interessant artikel in het FD de relatie tussen politieke ideologieën en klimaatopvattingen. Rechtse stemmers blijken minder geneigd klimaatproblemen te erkennen als de voorgestelde oplossingen niet overeenkomen met hun ideologie. Dit fenomeen, bekend als "oplossingsjeuk," verklaart rechtse klimaatscepsis. De auteur suggereert dat het presenteren van niet-linkse oplossingen, zoals technologische vooruitgang en een nieuwe economie, effectiever zou kunnen zijn om bredere steun te krijgen voor klimaatactie.
Enkele voorbeelden die al niet typisch links zijn: handelssysteem ETS geeft CO2-emissies een prijs, zodat de markt gewoon zijn werk kan doen. Goedkope wind- en zonne-energie verlicht de lasten voor burgers en bedrijfsleven. Groen beleggen rendeert beter dan grijs beleggen, tonen vermogensbeheerders als IBS en Stan&Wende.
Ik vond dit wel intressant.
Het zijn veelal zelf de meest simpele zielen die dit soort woorden moeten gebruiken om hun punt te maken.quote:Op donderdag 21 december 2023 14:31 schreef Cpt.Crow het volgende:
[..]
'Idioten', 'Domrechts'.
Het zijn veelal de meest simpele zielen die op PVV stemmen, domrechts is daarom een passende stem. Het betreft dus zowel de partij als de aanhang.quote:Op donderdag 21 december 2023 16:23 schreef Inbox het volgende:
[..]
Het zijn veelal zelf de meest simpele zielen die dit soort woorden moeten gebruiken om hun punt te maken.
Gewoon negeren is het beste.
Ik heb er een goed boek over gekocht.quote:Op donderdag 21 december 2023 06:52 schreef timmmmm het volgende:
[..]
De een noemt het 'je hoofd niet boven het maaiveld steken', de ander sociaal onaangepast gedrag.
Als het in vrijwel elk bedrijf hetzelfde gaat, ben jij het probleem. Een beetje zelfreflectie zou je niet misstaan. Als je niet in een team kan werken, zou ik dat ook niet doen als ik jou was.
En al helemaal het waanbeeld vergeten dat je het goed zou doen op een leidinggevende positie
Je mag vinden wat je vind. Helemaal prima. Maar om mensen domrechts te noemen omdat jij een andere politieke voorkeur hebt zegt echt meer over jou, dan over deze rechtse kiezers.quote:Op donderdag 21 december 2023 16:40 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Het zijn veelal de meest simpele zielen die op PVV stemmen, domrechts is daarom een passende stem. Het betreft dus zowel de partij als de aanhang.
Want aangezien Wilders er al jaren met gestrekt been in gaat, moeten zijn stemmers andersom ook tegen een stootje kunnen.
Links gebegint nu te merkendat de dominantie van de afgelopen jaren met natuur gedoe , kjk al die bramen,, stikstof crissis, geen woningbouw, boeren weg jagen en overal wolven en kom maar binnen zielige mensen , statushouders en strontweilanden zijn heilig , nu wel echt voorbij isquote:Op donderdag 21 december 2023 16:40 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Het zijn veelal de meest simpele zielen die op PVV stemmen, domrechts is daarom een passende stem. Het betreft dus zowel de partij als de aanhang.
Want aangezien Wilders er al jaren met gestrekt been in gaat, moeten zijn stemmers andersom ook tegen een stootje kunnen.
Ach, dat neerkijken op rechtse kiezers moeten ze vooral mee doorgaan; ze zetten enkel zichzelf voor schut & het zorgt er enkel voor dat steeds meer mensen zich gaan ergeren aan dat uit de hoogte doen uit die hoek.quote:Op donderdag 21 december 2023 16:49 schreef Inbox het volgende:
[..]
Je mag vinden wat je vind. Helemaal prima. Maar om mensen domrechts te noemen omdat jij een andere politieke voorkeur hebt zegt echt meer over jou, dan over deze rechtse kiezers.
Heel wat mensen die PVV gestemd hebben, zullen een hoger opleiding genoten hebben dan jij.
Ja, en domlinks -jouw manier van denken, dus ik heb om jou een plezier te doen er 'dom' voor geplakt- denkt dat het speldenprikje Nederland op de wereldkaart met miljarden en miljarden aan kosten de gehele wereld en mensheid gaat redden, terwijl elders in de wereld er geen ene ruk eraan gedaan wordt en men lekker door blijft gaan met uitstoten.quote:Op donderdag 21 december 2023 14:28 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
(Dom)rechts heeft nooit visie gehad voor wat betreft klimaat, behalve eerst de problematiek ontkennen en daarna links de schuld van de kosten geven
13 jaar Ruttequote:Op donderdag 21 december 2023 16:57 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Links gebegint nu te merkendat de dominantie van de afgelopen jaren met natuur gedoe , kjk al die bramen,, stikstof crissis, geen woningbouw, boeren weg jagen en overal wolven en kom maar binnen zielige mensen , statushouders en strontweilanden zijn heilig , nu wel echt voorbij is
https://www.telegraaf.nl/(...)ominantie-voorbij-is
quote:Op donderdag 21 december 2023 15:31 schreef Cpt.Crow het volgende:
[..]
Het grootste probleem met het voorgestelde klimaatpakket zijn wat mij betreft de kosten. En al helemaal als je die kosten afzet tegen de (te verwachten) winst. Winst die dus eerst nog maar behaald moet worden. Het neigt naar gerommel in de marge tegen zeer hoge kosten waarbij de rekening ook nog eens met name bij Jan Modaal wordt gelegd. Of dat een idee van links of rechts is boeit mij weinig.
Jij bedoelt hierin het wegzetten van 28 miljard tegenover 0,0000036 graad? Ik blijf dat een heel gemakkelijke manier om het klimaatpakket in diskrediet te brengen.quote:Op donderdag 21 december 2023 17:23 schreef Inbox het volgende:
[..]
Ja, en domlinks -jouw manier van denken, dus ik heb om jou een plezier te doen er 'dom' voor geplakt- denkt dat het speldenprikje Nederland op de wereldkaart met miljarden en miljarden aan kosten de gehele wereld en mensheid gaat redden, terwijl elders in de wereld er geen ene ruk eraan gedaan wordt en men lekker door blijft gaan met uitstoten.
Tot zoverre hoogopgeleidlinks
In absolute aantallen zullen er best wat mensen met een redelijke opleiding op de PVV gestemd hebben. Een figuur als Baudet is immers ook hoogopgeleid…quote:Op donderdag 21 december 2023 16:49 schreef Inbox het volgende:
[..]
Je mag vinden wat je vind. Helemaal prima. Maar om mensen domrechts te noemen omdat jij een andere politieke voorkeur hebt zegt echt meer over jou, dan over deze rechtse kiezers.
Heel wat mensen die PVV gestemd hebben, zullen een hogere opleiding genoten hebben dan jij.
Ik quote nu een van de meest simpele zielen, en dat is volgens mij geen PVV stemmer maar een linkse rakker die zich verheven voelt boven een rechtse stemmer.quote:Op donderdag 21 december 2023 16:40 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
jaag dan TATA staal het land uit, dat kost minderquote:Op donderdag 21 december 2023 17:28 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
[..]
Jij bedoelt hierin het wegzetten van 28 miljard tegenover 0,0000036 graad? Ik blijf dat een heel gemakkelijke manier om het klimaatpakket in diskrediet te brengen.
Het klimaatpakket gaat ook over reduceren van de energiebelasting voor gezinnen,
over zonnepanelen en isolatie in sociale huurwoningen,
over verplichte accupakketten bij zonneweide’s zodat ook het door jou opgeleverde zonneenergie nog iets oplevert, oftewel over bestaanszekerheid.
Het gaat over 5 miljard voor twee kerncentrales (je weet wel die centrales waar Timmermans zo over aangevallen werd),
over onderzoek naar kleine kerncentrales,
over investeringen om in 2035 de energiewinning co2 neutraal te hebben,
over het co2 neutraal maken van de kastuinbouw in 2040 (is het niet goed om als Nederland hierin voorop te blijven lopen, vooral nu het gratis gas niet meer gewonnen wordt?
Daarnaast gaat het over meer laadpalen (je wil deze infrastructuur toch blijven uitbreiden) en over subsidie voor tweedehands elektrische auto’s.
Oftewel het klimaatfonds is een transitiefonds. Je kan zeggen van het levert maar 0,0000036 graad op, je kan ook zeggen als we de energiewinning CO2 neutraal hebben is dat gelijk aan 5x de uitstoot van Tata Steel die we niet meer de atmosfeer in blazen. Je kan zeggen het kost veel te veel, maar al die mensen in sociale huurwoningen die wel geïsoleerd zijn, die wel zonnepanelen hebben en die wel boven het landelijk gemiddelde van energielabel B zitten die hebben geen energiearmoede. We kunnen afwachten tot er in 2035 geen benzine auto meer gebouwd wordt, maar als we dan nog alle laadpalen moeten plaatsen zijn we echt vrij laat.
Ik kan mij werkelijk niet voorstellen waarom je niet graag de leiding pakt in de verduurzaming, volgens mij is daar in de toekomst het geld te halen en ik ben zo blij dat we niet meer in Nederland allerlaatst (Europa) zijn in deze transitie, maar dat we een goede middenmotor zijn. Ik vind het super dat de afgelopen 24 uur 75% van onze energie duurzaam was.
Dat is dan 20% van de co2 uitstoot van onze energie en we blijven staal verbruiken. Verder is het wel een gl/pvda standpunt van je Michael, die willen ook vooral onze co2 uitstoot terug dringen door andere landen de vervuiling uit te laten voeren!quote:Op donderdag 21 december 2023 18:04 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
jaag dan TATA staal het land uit, dat kost minder
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |