abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 20 december 2023 @ 15:45:31 #126
498210 KoningWouter
BE THE BEST&FUCK THE REST
pi_211681702
quote:
10s.gif Op woensdag 20 december 2023 15:43 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Hij wil wel grote groepen mensen hun rechten ontzeggen (en bij voorkeur deporteren) vanwege hun geloof of afkomst. Dat stuk is in elk geval wel klassiek extreemrechts.
Hij zegt juist dat de mensen die Nederlander zijn en moslim zijn niets te vrezen hebben.
pi_211681725
quote:
7s.gif Op woensdag 20 december 2023 15:38 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Geen antwoord op mijn vraag. Ik vraag het nogmaals: wat voor uitspraken gaat het dan om? Is een Wilders wellicht ook voorstander van concentratiekampen, een oorlog met buurlanden, of voorstander om een heel ras te vermoorden?

Kijk, ik snap de teleurstelling van links hoor, maar ik vind het echt veel te ver gaan om hem of zijn stemmers te vergelijken met Hitler of nazi's. Kom op zeg.
Ok, kort stukje geschiedenis. Na de eerste wereldoorlog moest Duitsland grote compensatiebetalingen doen aan de omringende landen, waardoor het land failliet ging en het steeds slechter ging met de bevolking. Er kwam toen een populist (de eerste echte) aan de macht, die de zaak ook niet beter kon maken en dus steeds meer en grotere boemannen nodig had, terwijl de bevolking steeds verder de hemel in werd geprezen. Met de tweede wereldoorlog als gevolg.

Dat noemen we populisme en daar het zo succesvol is, zijn er veel mensen die dat nadoen.
pi_211681761
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2023 15:47 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ok, kort stukje geschiedenis. Na de eerste wereldoorlog moest Duitsland grote compensatiebetalingen doen aan de omringende landen, waardoor het land failliet ging en het steeds slechter ging met de bevolking. Er kwam toen een populist (de eerste echte) aan de macht, die de zaak ook niet beter kon maken en dus steeds meer en grotere boemannen nodig had, terwijl de bevolking steeds verder de hemel in werd geprezen. Met de tweede wereldoorlog als gevolg.

Dat noemen we populisme en daar het zo succesvol is, zijn er veel mensen die dat nadoen.
Durf wel te stellen dat ze er tijdens de Russische revolutie/burgeroorlog al eerder mee waren :P En waarschijnlijk zijn er nog veel eerdere voorbeelden te vinden ;)
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_211681769
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2023 15:45 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Hij zegt juist dat de mensen die Nederlander zijn en moslim zijn niets te vrezen hebben.
Maar hij scandeerde ook Minder, minder, minder! En wil artikel 23 specifiek voor één geloof afschaffen….
pi_211681772
quote:
2s.gif Op woensdag 20 december 2023 15:50 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Durf wel te stellen dat ze er tijdens de Russische revolutie/burgeroorlog al eerder mee waren :P En waarschijnlijk zijn er nog veel eerdere voorbeelden te vinden ;)
Ok :) Degene die het populisme wereldwijd populair heeft gemaakt ;)
pi_211681795
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2023 15:45 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Nou is wat mensen zeggen en wat ze doen vaak wel verschillend, al helemaal bij rechtse politici. :P

De VVD is er ook niet voor de 'hardwerkende Nederlander', maar het klinkt wel lekker en een gedeelte van het stemvee gelooft het.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  woensdag 20 december 2023 @ 15:53:35 #132
498210 KoningWouter
pi_211681796
quote:
10s.gif Op woensdag 20 december 2023 15:51 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Maar hij scandeerde ook Minder, minder, minder! En wil artikel 23 specifiek voor één geloof afschaffen….
Ik denk niet dat hij ook maar een kans maakt dat hij dit waar kan maken. Dus zou me er niet zo veel zorgen om maken.
  woensdag 20 december 2023 @ 15:54:29 #133
498210 KoningWouter
pi_211681810
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2023 15:53 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]
Nou is wat mensen zeggen en wat ze doen vaak wel verschillend, al helemaal bij rechtse politici. :P

De VVD is er ook niet voor de 'hardwerkende Nederlander', maar het klinkt wel lekker en een gedeelte van het stemvee gelooft het.
Denk je nou echt dat NSC, VVD of BBB er mee akkoord gaan dat we Nederlandse staatsburgers gaan deporteren?
  woensdag 20 december 2023 @ 15:56:24 #134
498210 KoningWouter
pi_211681836
Ik krijg meer het idee dat links een zondebok nodig heeft en alles dat er voor de eigen burger is standaard voor fascisme wordt uitgemaakt.
pi_211681838
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2023 15:54 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Denk je nou echt dat NSC, VVD of BBB er mee akkoord gaan dat we Nederlandse staatsburgers gaan deporteren?
Nee, maar ik denk dat Geert er geen principiële problemen mee zou hebben.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  woensdag 20 december 2023 @ 15:56:57 #136
498210 KoningWouter
pi_211681843
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2023 15:56 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]
Nee, maar ik denk dat Geert er geen principiële problemen mee zou hebben.
Dat mag je denken. Hij zegt in elk geval dat hij dat niet gaat doen.
pi_211681855
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2023 15:47 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]

Leuk stukje geschiedenis (ik heb overigens Geschiedenis gehad, maar toch bedankt), maar nog steeds geen reden om hem dan maar te vergelijken met een Hitler. Vergelijken met andere rechtse populisten kan ik nog begrijpen, maar Hitler gaat een graadje te ver, sorry.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 20-12-2023 15:58:43 ]
pi_211681870
Terzijde: je hebt van oudsher de conservatieven en de progressieven. De conservatieven vinden dat alles vroeger beter was, de progressieven willen de wereld verbeteren. Tijdens de Franse Revolutie (met die guillotines) zaten de conservatieven aan de rechterkant van de tafel en de progressieven aan de linkerkant. De rechtsen denken voornamelijk aan zichzelf, terwijl de linksen het allemaal samen willen doen. Centralisten willen overal over onderhandelen, terwijl extremisten vinden dat alle middelen toegestaan zijn om hun doel te bereiken.

Zo kun je zelf kijken welk stempeltje er op moet.
  woensdag 20 december 2023 @ 16:01:15 #139
498210 KoningWouter
pi_211681881
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2023 15:59 schreef SymbolicFrank het volgende:
Terzijde: je hebt van oudsher de conservatieven en de progressieven. De conservatieven vinden dat alles vroeger beter was, de progressieven willen de wereld verbeteren. Tijdens de Franse Revolutie (met die guillotines) zaten de conservatieven aan de rechterkant van de tafel en de progressieven aan de linkerkant. De rechtsen denken voornamelijk aan zichzelf, terwijl de linksen het allemaal samen willen doen. Centralisten willen overal over onderhandelen, terwijl extremisten vinden dat alle middelen toegestaan zijn om hun doel te bereiken.

Zo kun je zelf kijken welk stempeltje er op moet.
Dus Wilders is niet extreem? Hij wil immers niet alles doen om zijn doelen te bereiken.

Weer een links frame dus.
pi_211681895
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2023 16:01 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Dus Wilders is niet extreem? Hij wil immers niet alles doen om zijn doelen te bereiken.

Weer een links frame dus.
Vind je? Zie je Wilders al aan de onderhandelingstafel zitten en overal op terugkomen?
  woensdag 20 december 2023 @ 16:06:00 #141
498210 KoningWouter
pi_211681929
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2023 16:02 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Vind je? Zie je Wilders al aan de onderhandelingstafel zitten en overal op terugkomen?
Wat vind je dan waarop hij terug moet komen?

Hij is afgestraft over zijn Minder Minder Minder uitspraak. De extreme plannen gaan de prullenbak in. Volgens mij hebben we wat er overblijft een Milders.

Maar blijkbaar verschillen wij daarover van mening.
pi_211681977
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2023 16:06 schreef KoningWouter het volgende:

[..]

Hij is afgestraft over zijn Minder Minder Minder uitspraak. De extreme plannen gaan de prullenbak in. Volgens mij hebben we wat er overblijft een Milders.

Hij is zowel een politicus als een populist. Als je hem op een podium zet, gaat hij iedereen beloven wat ze willen horen. Achter gesloten deuren is dat een heel ander verhaal.

Zo is het ook bekend van Rutte, dat hij in besloten vergaderingen vaak absoluut niet vriendelijk was, maar gewoon eiste dat iedereen deed wat hij wilde. Dus heel anders dan wat de meeste mensen verwachten.
  woensdag 20 december 2023 @ 16:11:51 #143
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_211681995
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2023 15:41 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Ok dus morgen gaan de treinen naar de concentratiekampen weer rijden of hoe moet ik dat zien?

Als alles mee zit hebben we de NSC in de regering. Omtzigt kent elke letter van de grondwet uit zijn hoofd en is zowat een bewaker van de grondwet.

Wat kan Wilders doen dan om de rechtstaat te ondermijnen?
Zijn 25 jaar aan politieke ervaring inzetten om coalitiepartners voor lastige dilemma's of voldongen feiten te stellen? Voor Omtzigt zal het bewaken de grondwet wat makkelijker zijn vanuit een onafhankelijke oppositie dan vanuit een constructie waar je als (nieuwe) partij een eigen belang in hebt.
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
pi_211682009
Ik heb op de PVV gestemd vanwege deze punten:
AOW leeftijd naar 65 en eigen risico in de zorg weg.
En vooral dit:
quote:
We maken een vol boodschap-
penwagentje weer betaalbaar door de btw op voedingsmiddelen af te schaffen.
We schaffen ook de vliegtaks af en verlagen we de belasting op energie en de
accijns op benzine. En we verlagen de huren en verhogen de huurtoeslag.
Zijn standpunt over buitenlanders interesseert me niet. Maar dat alles weer betaalbaar moet worden, dat moet ie echt voor elkaar krijgen.
  woensdag 20 december 2023 @ 16:14:32 #145
498210 KoningWouter
pi_211682019
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2023 16:11 schreef Dubbelzuurrr het volgende:

[..]
Zijn 25 jaar aan politieke ervaring inzetten om coalitiepartners voor lastige dilemma's of voldongen feiten te stellen? Voor Omtzigt zal het bewaken de grondwet wat makkelijker zijn vanuit een onafhankelijke oppositie dan vanuit een constructie waar je als (nieuwe) partij een eigen belang in hebt.
Daar ben ik het niet mee eens. Je hoeft maar te dreigen met een kabinetsval en hij laat het wel uit zijn hoofd om de grondwet te negeren.

Daarna de media in met het waarom en de PVV krijgt nooit meer een zetel.
  woensdag 20 december 2023 @ 16:18:19 #146
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_211682057
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2023 16:14 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Daar ben ik het niet mee eens. Je hoeft maar te dreigen met een kabinetsval en hij laat het wel uit zijn hoofd om de grondwet te negeren.

Daarna de media in met het waarom en de PVV krijgt nooit meer een zetel.
Als die kabinetsval op een moment komt waarop de NSC volgens peilingen iets minder hot is dan tot nu het geval, en alle zetels naar de PVV dreigen te verschuiven, ben ik zeer benieuwd hoe standvastig de principes van Omtzigt blijken..
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
  woensdag 20 december 2023 @ 16:18:40 #147
505059 Cpt.Crow
Kapitein Kraai
pi_211682058
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2023 16:06 schreef KoningWouter het volgende:

[..]

:D

Een mildere Wilders is inderdaad de reden dat bijvoorbeeld ikzelf voor het eerst op 'm gestemd heb. En zo ken ik nog een aantal mensen.

De grootste reden voor mij is en was immigratie. En het sentiment dat zeggen en stellen: 'Nederlanders eerst' in het algemeen je niet automatisch een racist maakt. Want bijvoorbeeld financieel benadeel ik mijzelf met een stem op Wilders. Ik stem graag sociaal maar bij links is dat onmogelijk zonder ook te stemmen voor bijvoorbeeld klimaatgedram en de-hele-wereld-is-zielig-en-moeten-we-redden-gelul.
  woensdag 20 december 2023 @ 16:20:24 #148
498210 KoningWouter
pi_211682069
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2023 16:18 schreef Dubbelzuurrr het volgende:

[..]
Als die kabinetsval op een moment komt waarop de NSC volgens peilingen iets minder hot is dan tot nu het geval, en alle zetels naar de PVV dreigen te verschuiven, ben ik zeer benieuwd hoe standvastig de principes van Omtzigt blijken..
Nou mijn inschatting is dat Omtzigt ontzettend standvastig is. Die is niet te corrumperen (hoop ik).
pi_211682097
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2023 16:18 schreef Cpt.Crow het volgende:

[..]
:D

Een mildere Wilders is inderdaad de reden dat bijvoorbeeld ikzelf voor het eerst op 'm gestemd heb. En zo ken ik nog een aantal mensen.

De grootste reden voor mij is en was immigratie. En het sentiment dat zeggen en stellen: 'Nederlanders eerst' in het algemeen je niet automatisch een racist maakt. Want bijvoorbeeld financieel benadeel ik mijzelf met een stem op Wilders. Ik stem graag sociaal maar bij links is dat onmogelijk zonder ook te stemmen voor bijvoorbeeld klimaatgedram en de-hele-wereld-is-zielig-en-moeten-we-redden-gelul.
Maar het klimaat gaat wel degelijk naar de verdommenis.

Het is geen gedram, partijen als VVD en CDA hebben dat gewoon jarenlang ontkend en PVV doet dat nog steeds.

Idioten.
pi_211682102
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2023 15:53 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

[B]De VVD is er ook niet voor de 'hardwerkende Nederlander',]/b] maar het klinkt wel lekker en een gedeelte van het stemvee gelooft het.
Dan ben ik naief. Voor wie is de VVD dan wel?
Handboek voor klimaat ontkenners
Complothuilers voelen zich voortdurend in hun megalomane kuif gepikt. ^(;,;)^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')