Ja hoor. Ik denk dat het tuig tuig blijft ook op een andere locatie.quote:Op woensdag 13 december 2023 19:00 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Jij denkt dat als je een probleemgroep verspreid, de intensiteit van het probleem hetzelfde blijft? En dat het niet makkelijker wordt probleemgedrag van individuen te monitoren en daarop te handelen?
En wat betreft dat tweede raad ik je sterk aan post #211 van @:Tijger_m nog een keer te lezen.
Als Amsterdamse VVD'er vermoed ik toch dat hij op de wat liberalere en menselijker flank van de VVD zat.quote:Op woensdag 13 december 2023 19:03 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Nogmaals wie zegt dat hij voor de bus is gegooid? Gezien zijn achtergrond en politieke kleur kan ik me heel goed voorstellen dat dit juist een bevrijding is.
[..]
Dat heet besturen, ik heb wel meer ministers gezien die een wet met ferme hebben verdedigd en achteraf zeggen: mijn idee was het niet, kwestie van de coalitie tevreden houden.
Nee, dat is niet eerlijk maar dat is een zaak van de gemeeentes die daar voor moeten waken en jij als kiezer in een gemeente dat je niet belazerd word.quote:Op woensdag 13 december 2023 19:03 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Nogmaals een doodsimpele vraag aan jou:
Vindt jij de spreidingswet eerlijk als ze verdeeld worden over de gemeentes maar binnen de gemeentes op één hoop worden gegooid waardoor, laten we zeggen, ik er weer 100 bij krijg in mijn straat en jij die 8 straten verder woont 0 krijgt?
Je schreeuwt namelijk "WIJ", maar dat is juist het hele probleem, er is geen "WIJ", als het "WIJ" was dan kreeg iedere Nederlander evenveel asielzoekers in hun straat, zo ook jij, maar in een gemeente krijgt een selectief aantal ze op hun dak, dat is geen "WIJ" maar "ZIJ".
En rechtse VVD`er.....quote:Op woensdag 13 december 2023 19:04 schreef Hanca het volgende:
[..]
Van den Burg staat, net als iedere verstandige bestuurder, volledig achter de spreidingswet. Echt, die wet weghalen zal hem enorm pijn doen. En hij is ook de nummer 4 van de VVD lijst, dus ook nog eens kamerlid.
Binnen de politiek bedoelde ik. Het is hun eigen plan.quote:Op woensdag 13 december 2023 19:00 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Juist wel, de gemiddelde vvd`er zit echt niet te wachten op asielzoekers laren/blaricum/aerenhout/Den haag of vul maar in.
Kijk eens wat het blauwe boek hier over zegt, onderstreping door mij:quote:Op woensdag 13 december 2023 19:03 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik zat inderdaad net te denken dat van den Burg op haar ministerie zat.
Bizar.quote:2.4.1 Gelijktijdige vervulling ambt bewindspersoon en Kamerlidmaatschap
Na de verkiezingen zijn demissionaire bewindspersonen die in de nieuwe Tweede Kamer zijn gekozen, tevens lid van de Kamer tot de datum van hun ontslagverlening dan wel hun benoeming in een nieuw kabinet (art.57 Grondwet). In deze periode dienen de bewinds- personen die tevens Kamerlid zijn terughoudendheid in acht te nemen in de Tweede Kamer. Tevens dienen zij de vertrouwelijkheid van de ministerraad en de eenheid van het kabinetsbeleid in acht te nemen.
Heerlijk nieuws. Blij dat die dwangwet van tafel isquote:Op woensdag 13 december 2023 18:44 schreef Wienerschnitzels het volgende:
VVD wil pas op de plaats spreidingswet, tot verbijstering groot deel Tweede Kamer
Wel een beetje eenzijdige titel bij de NOS, toch echt een motie met medeondertekenaars Omtzigt, Wilders en vd Plas, niet heel zuiver om dan enkel de VVD te benoemen in de titel.
En dan met een strak gezicht en met volle overtuiging deze motie indienen. Ik kijk er nu niet meer raar van op (en dat deed ik al niet echt) als de huidige VVD gewoon in een coalitie stapt met de PVV, prima match.quote:Op woensdag 13 december 2023 19:01 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik lees dat Rob Jetten het staatsrechtelijk vandalisme genoemd heeft? Volkomen terecht.
Nog naast de interinstitutionele verhoudingen. Er bestaat ook nog zoiets als eenheid van kabinetsbeleid. Toen Van der Burg de spreidingswet indiende deed hij dat in de plaats van minister Yezilgoz en namens de regering…
Nee, Van der Burg is een linkse VVDer, eigenlijk. Best kans dat de oppositie tegen in een kabinet met PVV stappen vooral bij hem vandaan komt.quote:
Dat zat hij ook. Als raadslid in Amsterdam pleitte hij al voor meer asielzoekers naar Amsterdam.quote:Op woensdag 13 december 2023 19:04 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Als Amsterdamse VVD'er vermoed ik toch dat hij op de wat liberalere en menselijker flank van de VVD zat.
Ze is nog steeds de minister verantwoordelijk hiervoor, toch? We hebben toch niets gemist?quote:Op woensdag 13 december 2023 19:05 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Kijk eens wat het blauwe boek hier over zegt:
[..]
Bizar.
De leden hebben duidelijk gemaakt dat ze dit beleid niet willen, de vvd heeft enorm op hun kloten gehad van de echte leden, terwijl ze normaal altijd stabiel zijn,quote:Op woensdag 13 december 2023 19:05 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Binnen de politiek bedoelde ik. Het is hun eigen plan.
Ik denk dat als hij dit beleid niet had willen uitvoeren, hij niet aangebleven was als staatssecretaris.quote:Op woensdag 13 december 2023 19:03 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Nogmaals wie zegt dat hij voor de bus is gegooid? Gezien zijn achtergrond en politieke kleur kan ik me heel goed voorstellen dat dit juist een bevrijding is.
[..]
Dat heet besturen, ik heb wel meer ministers gezien die een wet met ferme hebben verdedigd en achteraf zeggen: mijn idee was het niet, kwestie van de coalitie tevreden houden.
Dat is niet het gevalquote:Op woensdag 13 december 2023 19:05 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Heerlijk nieuws. Blij dat die dwangwet van tafel is
Misschien even aan Mona vragen hoe dit de vorige keer afliep, nu ze er toch weer is. Het is bizar.quote:Op woensdag 13 december 2023 19:06 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ze is nog steeds de minister verantwoordelijk hiervoor, toch? We hebben toch niets gemist?
Er is natuurlijk wel sprake van een cumulatief effect. Elk jaar een kleine instroom is over veel jaren alsnog een grote hoeveelheid nieuwkomers. En met de integratie en arbeidsparticipatie daarvan gaat het ronduit slecht.quote:Op woensdag 13 december 2023 18:51 schreef Hanca het volgende:
[..]
De instroom is al zeer zwaar beperkt, snap dat dan eens. Die is echt gewoon behoorlijk klein.
Waarom ben je er zo tegen Gehrman?quote:Op woensdag 13 december 2023 19:05 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Wat is er mis mee?quote:Op woensdag 13 december 2023 19:05 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Als je moet aftreden bij elk voorstel wat je persoonlijk niet zo ziet zitten.,...quote:Op woensdag 13 december 2023 19:07 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Ik denk dat als hij dit beleid niet had willen uitvoeren, hij niet aangebleven was als staatssecretaris.
Dat is niet echt een antwoord op de vraag hè. Je gaat compleet voorbij aan intensiteit.quote:Op woensdag 13 december 2023 19:04 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Ja hoor. Ik denk dat het tuig tuig blijft ook op een andere locatie.
En hoe wil je dat monitoren. De hele dag een politieagent met de probleemveroozakers meesturen zodat ze niet stelen?
Ze stelen als raven en krijgen vervolgens een foei-gesprek. Niet meer doen, anders doen we er niets aan!
Als minister oproepen je eigen wet weg te stemmen. Je eigen staatssecretaris die ook nog in jouw fractie als fractievoorzitter zit voor de bus gooien... ik zou zeggen tegen Van der Burg: stap uit de fractie, Yeşilgöz is jou niet waard.quote:Op woensdag 13 december 2023 19:08 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Misschien even aan Mona vragen hoe dit de vorige keer afliep, nu ze er toch weer is. Het is bizar.
Dit is de kern van zijn beleid. En nogmaals: hij was in Amsterdam ook al voor.quote:Op woensdag 13 december 2023 19:10 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Als je moet aftreden bij elk voorstel wat je persoonlijk niet zo ziet zitten.,...
Volgens mij is daar geen meerderheid meer na vandaag.quote:Op woensdag 13 december 2023 19:09 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee. De 1e Kamer laat zich hierdoor niet dwingen op deze manier.
In mijn gemeente van 18.000 inwoners oid, hoofdzakelijk VVD stemmers, was er een informatie avond hierover begin dit jaar en er was geen enkele onrust of boosheid, integendeel.quote:Op woensdag 13 december 2023 19:10 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wat is er mis mee?
Ik ben behoorlijk kritisch tegenover immigratie, maar alles dat er is spreiden om integratie te voorspoedigen is juist iets goeds. Als je heel Ter Apel over Nederland verdeelt, krijg je in de meeste gemeentes maar één gezin aan asielzoekers.
Omdat je van heel Nederland één groot Ter Apel maakt. Sowieso is het een zinloze wet aangezien bij meer opvangcapaciteit er meer asielzoekers hierheen komen. De focus moet liggen op een forse inperking van de asielinstroom. Het is gewoon een keer klaar met al die nep-vluchtelingen die de halve wereld afreizen door tig veilige landen omdat ze hier zonodig een gratis huis en een levenslange uitkering willen claimen.quote:Op woensdag 13 december 2023 19:09 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Waarom ben je er zo tegen Gehrman?
De situatie in de 1e Kamer is niet veranderd, als de meerderheid er gisteren was is hij er vandaag ook nog.quote:Op woensdag 13 december 2023 19:11 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Volgens mij is daar geen meerderheid meer na vandaag.
Er is een verschil tussen niet zo zien zitten en, zoals het RvOMR het formuleert, in strijd met je verantwoordelijkheid achten…quote:Op woensdag 13 december 2023 19:10 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Als je moet aftreden bij elk voorstel wat je persoonlijk niet zo ziet zitten.,...
Het is niet verboden wat ze doen, precies en ruim binnen de regels.quote:Op woensdag 13 december 2023 19:11 schreef trein2000 het volgende:
Overigens is het feit dat het de vvd is die dit staatsrechtelijk onding indient wel het beste argument tegen de vvd als gedoogpartner. Niets is ze te dol als het maar opportuun lijkt. Knettergek.
BBB is geswitch.quote:Op woensdag 13 december 2023 19:12 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De situatie in de 1e Kamer is niet veranderd, als de meerderheid er gisteren was is hij er vandaag ook nog.
Hij kiest er zelf voor om bij de VVD te blijvenquote:Op woensdag 13 december 2023 18:56 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Dieptrieste situatie dit. Van je partijgenoten moet je het maar hebben.
De spreidingswet was vd Burgs idee.quote:Op woensdag 13 december 2023 19:03 schreef TjjWester het volgende:
[..]
[..]
Ja je spreidt de groep. Daar ben ik het met je eens.quote:Op woensdag 13 december 2023 19:10 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Dat is niet echt een antwoord op de vraag hè. Je gaat compleet voorbij aan intensiteit.
En probleemgedrag afhandelen op individueel niveau is altijd makkelijk dan op groepsniveau, en laat je dat nou net met spreiden voor elkaar kunnen krijgen. Je spreidt namelijk de groep.
De tweede kamer hoort zich niet met de eerste kamer te bemoeien.quote:Op woensdag 13 december 2023 19:13 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Het is niet verboden wat ze doen, precies en ruim binnen de regels.
Het is een verzoek, geen bevel of beslissing, net zo als ik jouw kan vragen iets te doen of te laten.
Hahaha naïeve klootquote:Op woensdag 13 december 2023 19:13 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Dit is wel een heel eindje walgelijk. Van Yesilgoz en Omtzigt had ik het niet al zo snel en zo opzichtig verwacht
De mythe van de aanzuigende werking is al door tientallen studies doorgeprikt, die bestaat alleen in de leugens van rechts om stemmen te trekken.quote:Op woensdag 13 december 2023 19:13 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Ja je spreidt de groep. Daar ben ik het met je eens.
Je zendt alleen wel een signaal uit: "We hebben alles onder controle"
Dus komt de volgende stroom asielzoekers. Dat kunnen we laten we zeggen 5 jaar vol houden totdat het overal vol zit met overal veel tuig.
We moeten eerst huizen bouwen voor al die mensen (en onze eigen mensen) voordat we een ongelimiteerde instroom aan asielzoekers gaan opvangen.
Vragen staat vrij geldt niet in interinstitutionele verhoudingen. Die kenmerken zich door respect voor ieders rol en taken.quote:Op woensdag 13 december 2023 19:13 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Het is niet verboden wat ze doen, precies en ruim binnen de regels.
Het is een verzoek, geen bevel of beslissing, net zo als ik jouw kan vragen iets te doen of te laten.
Wellicht kunnen we anti-reclame maken net als de Poetin reclames die hij uitzet in Afrika waarbij hij ze oproept naar Europa te komen voor gratis alles. Om Europa te destabiliseren.quote:Op woensdag 13 december 2023 19:14 schreef Hanca het volgende:
[..]
De mythe van de aanzuigende werking is al door tientallen studies doorgeprikt, die bestaat alleen in de leugens van rechts om stemmen te trekken.
Vreemde reactie aangezien er anti-immigratie is gestemd. In die nieuwe realiteit past de asieldwangwet niet.quote:Op woensdag 13 december 2023 19:13 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Dit is wel een heel eindje walgelijk. Van Yesilgoz en Omtzigt had ik het niet al zo snel en zo opzichtig verwacht
Omtzigt zit niet in het kabinet hèquote:Op woensdag 13 december 2023 19:13 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
De vraag is of hij dat na deze stunt nog steeds blijft.quote:Op woensdag 13 december 2023 19:13 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Hij kiest er zelf voor om bij de VVD te blijven
Dank je, hier kunnen we wat mee. Dus we delen de mening dat binnen de gemeentes geen eerlijke verdeling is. En laat daar nu juist veel van de problematiek vandaan komen. De verdeling moet eerlijker, en dan juich ik een spreidingswet ook toe. We kunnen niet in elke gemeente maar een Ter Apel maken die dan net zo goed gaat kraken, en we kunnen niet enkele mensen blijven opzadelen met de constante stroom van asielzoekers terwijl iemand die 8 straten verder woont er 0 krijgt en ook in een compleet andere wereld woont daardoor. En ja, een aantal straten verder wonen kan een flink verschil maken in je leefwereld, ik ken beide werelden.quote:Op woensdag 13 december 2023 19:04 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, dat is niet eerlijk maar dat is een zaak van de gemeeentes die daar voor moeten waken en jij als kiezer in een gemeente dat je niet belazerd word.
Als ik zeg WIJ dan heb ik het over heel Nederland. Dus ook Bloemendaal maar ook Rotterdam.
Werkt ook niet, is ook onderzocht.quote:Op woensdag 13 december 2023 19:16 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Wellicht kunnen we anti-reclame maken net als de Poetin reclames die hij uitzet in Afrika waarbij hij ze oproept naar Europa te komen voor gratis alles. Om Europa te destabiliseren.
Leg nou even uit in plaats van mijn post negeren.quote:Op woensdag 13 december 2023 19:16 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Vreemde reactie aangezien er anti-immigratie is gestemd. In die nieuwe realiteit past de asieldwangwet niet.
Wat moet ik uitleggen?quote:Op woensdag 13 december 2023 19:17 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Leg nou even uit in plaats van mijn post negeren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |