abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 13 december 2023 @ 18:47:17 #201
498210 KoningWouter
Gnosis is my drug
pi_211608701
quote:
10s.gif Op woensdag 13 december 2023 18:45 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Kan je dat ook motiveren? Waarom zou dat minder goed werken dan alle noodverbanden die nu gelegd worden?
Omdat er dan niets wordt gedaan aan het beperken van de instroom omdat we toch weer genoeg plekken hebben.

Gelukkig krijgen we nu (hopelijk) een kabinet die serieus hier wat aan gaat doen. In plaats van die clown van een Rutte die 13 jaar roept en niets doet.
Fractalisme - The Architecture of Reality
https://fractalisme.nl
pi_211608702
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 18:43 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ja, dat klopt, ik klaag dan ook niet en ik loop ook niet over van de rancune.

En ik noem mensen die zich opgewerkt hebben door studie uit een Amsterdamse volkswijk ook niet elitair maar gewone Nederlanders die wat van zichzelf gemaakt hebben.
Dat is wel wat anders dan een poffertjeskraam erven, he? Want zo is het toevallig ook wel weer.

Kijk, mensen wegzetten is makkelijk.
Wat klaag ik dan? Mijn argument dat de spreidingswet over de gemeentes geen eerlijke verdeling is als ze binnen die gemeentes nog op één hoop worden gegooid waardoor een selectief aantal mensen er volledig mee worden opgezadeld? Vindt jij die spreidingswet dan eerlijk? Oftewel weer 100 asielzoekers erbij in 2 sociale straten in één gemeente, maar 0 in jouw straat in dezelde gemeente, is dat een eerlijke spreiding?
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
pi_211608704
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 18:45 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Niet volledig maar wie weet hoe veel meer ellende er was geweest als ze die lui door heel het land hadden verspreid.
Dus de Nederlanders in Ter Apel mogen de tyfus krijgen zolang jij maar nergens last van hebt?

Ik ben onder de indruk dat je daar iig eerlijk over bent.
  Moderator woensdag 13 december 2023 @ 18:47:36 #204
375570 crew  Cyan9
pi_211608707
quote:

[..]
Niet volledig maar wie weet hoe veel meer ellende er was geweest als ze die lui door heel het land hadden verspreid.
Een wat als redenatie is niet heel erg sterk als verweer. :s)
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 13 december 2023 @ 18:48:18 #205
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211608712
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 18:27 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Dat weten we, maar hoe zit het met de rechtstaat?
Alleen als het goed uit komt.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_211608716
quote:

[..]
Nou vertel? Wat voor meer ellende had het opgeleverd als elke gemeente pakweg 200 of 250 plekken voor asielzoekers had gezocht? Dat zijn er minder dan het gemiddelde aantal opgevangen Oekraïners per gemeente…
Hier in de gemeente zit dat aantal asielzoekers er overigens al verspreid over twee locaties. De ellende is gelukkig echt minimaal.
  woensdag 13 december 2023 @ 18:48:52 #207
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_211608717
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 18:39 schreef KoningWouter het volgende:
Hopelijk gaat de spreidingswet on-hold. Laat het voor de veiligelandiers via het internet maar weten wat een puinhoop het hier is. Wellicht zoeken ze een ander land uit.
Even posten op facebook.nig
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  Moderator woensdag 13 december 2023 @ 18:49:14 #208
375570 crew  Cyan9
pi_211608724
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 18:47 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Omdat er dan niets wordt gedaan aan het beperken van de instroom omdat we toch weer genoeg plekken hebben.

Gelukkig krijgen we nu (hopelijk) een kabinet die serieus hier wat aan gaat doen. In plaats van die clown van een Rutte die 13 jaar roept en niets doet.
Je bedoelt die instroom die een stuk lager ligt dan in rechts-populistische kringen steeds beweerd wordt?
  woensdag 13 december 2023 @ 18:49:29 #209
498210 KoningWouter
Gnosis is my drug
pi_211608728
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 18:46 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]
Dan was de ellende minder geweest, want kleinere groepen ipv 1 heel grote groep met de ellende van dien.
Ja tijdelijk kleinere groepen. Totdat het thuisfront er vanaf weet en de volgende lichting onze kant op stuurt. Enzovoorts.
pi_211608730
quote:

[..]

Aha en wat zouden die dan concreet aan dit probleem gaan doen? De Rwandamethode van de Britten proberen te kopiëren?

Het is helaas allemaal zo verschrikkelijk naïef waar je mee komt.
pi_211608737
quote:

[..]

Wat is dit nu weer voor idiote redenatie? Er is geen toelatingsbeleid gebaseerd op plaatsen.
  woensdag 13 december 2023 @ 18:50:24 #212
498210 KoningWouter
Gnosis is my drug
pi_211608744
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 18:47 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dus de Nederlanders in Ter Apel mogen de tyfus krijgen zolang jij maar nergens last van hebt?

Ik ben onder de indruk dat je daar iig eerlijk over bent.
Ik vind het hartstikke sneu voor de mensen in Ter Apel dat zij de kastanjes uit het vuur mogen halen.

Maar spreiden en binnenharken zorgt op termijn overal voor situaties als Ter Apel.
pi_211608747
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 18:47 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Wat klaag ik dan? Mijn argument dat de spreidingswet over de gemeentes geen eerlijke verdeling is als ze binnen die gemeentes nog op één hoop worden gegooid waardoor een selectief aantal mensen er volledig mee worden opgezadeld? Vindt jij die spreidingswet dan eerlijk? Oftewel weer 100 asielzoekers erbij in 2 sociale straten in één gemeente, maar 0 in jouw straat in dezelde gemeente, is dat een eerlijke spreiding?
Dit gaat ook over jouw andere posts maar ik zie dat je nu weer dezelfde zaken vakkundig negeert.
  woensdag 13 december 2023 @ 18:51:05 #214
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211608753
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 18:28 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Dat is het grote probleem wat mensen niet zien. Wel spreiden over gemeentes maar niet spreiden in de gemeentes, ze allemaal op een hoop gooien bij een groep wat hetzelf al zwaar heeft. Lekker makkelijk lullen vind ik dat.

Spreidingswet per straat, doe dat meer eens, is het zo afgelopen met dat open grenzen beleid. Krijgen de mensen in koophuizen van 500k+ ook eens de wereld te zien waar mensen in sociale woningen of huizen tot 250k in leven.

Het is geen spreidingswet als je landelijk de sociale buurten volledig belast met de import, en dat al tientallen jaren.
De spreidingswet gaat over de opvang van asielzoekers, niet over de spreiding van statushouders.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  woensdag 13 december 2023 @ 18:51:22 #215
498210 KoningWouter
Gnosis is my drug
pi_211608759
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 18:47 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Een wat als redenatie is niet heel erg sterk als verweer. :s)
Een hypothetisch scenario schetsen ook niet.
pi_211608761
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 18:50 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Ik vind het hartstikke sneu voor de mensen in Ter Apel dat zij de kastanjes uit het vuur mogen halen.

Maar spreiden en binnenharken zorgt op termijn overal voor situaties als Ter Apel.
Nee, dat doet het niet, het vermijd juist situaties als Ter Apel.
pi_211608762
quote:

[..]

De instroom is al zeer zwaar beperkt, snap dat dan eens. Die is echt gewoon behoorlijk klein.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_211608767
quote:
9s.gif Op woensdag 13 december 2023 18:49 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Aha en wat zouden die dan concreet aan dit probleem gaan doen? De Rwandamethode van de Britten proberen te kopiëren?

Bouterse gratie verlenen in ruil voor opvang :') :') :')
speak only if it improves the silence.
pi_211608774
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 18:50 schreef KoningWouter het volgende:

[..]

Want bij iedere AZC zijn nu Ter Apel situaties?
Je ziet toch hopelijk zelf ook wel dat je argumenten nog iet echt lekker lopen?
  woensdag 13 december 2023 @ 18:52:57 #220
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211608778
Mensen die tegen de spreidingswet zijn, zijn asociale honden die schijt hebben aan de bevolking van Ter Apel.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_211608790
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 18:50 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dit gaat ook over jouw andere posts maar ik zie dat je nu weer dezelfde zaken vakkundig negeert.
Jij reageerde op mijn spreidingswet argument, en begint dan over een eerder argument.

Ik vraag het je gewoon netjes, vindt jij de spreidingswet eerlijk als ze verdeeld worden over de gemeentes maar binnen de gemeentes op één hoop worden gegooid waardoor, laten we zeggen, ik er weer 100 bij krijg in mijn straat en jij die 8 straten verder woont 0 krijgt?

Jij wilt ze, ik wil ze niet, ik wordt ermee opgescheept, jij niet, ik zie de problematiek, jij niet, ik ben daarom "fout" en jij niet. Het klopt gewoon niet.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
  woensdag 13 december 2023 @ 18:53:53 #222
498210 KoningWouter
Gnosis is my drug
pi_211608791
quote:
9s.gif Op woensdag 13 december 2023 18:49 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Gelukkig ben ik geen bestuurder. De perfecte oplossing heb ik ook niet.

Ik hoop dus dat een nieuw kabinet daar wat aan kan gaan doen.
  Moderator woensdag 13 december 2023 @ 18:54:00 #223
375570 crew  Cyan9
pi_211608794
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 18:51 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Een hypothetisch scenario schetsen ook niet.
Ondertussen heb je nog geen enkele gefundeerde reden gegeven waarom spreiding betekent dat we straks overal de problematiek van Ter Apel hebben.
pi_211608795
twitter

Ren Eric, Ren.

Aan jou heeft het niet gelegen.
zie email 27 oktober
pi_211608800
quote:

[..]
Wat is dit nu weer voor idiote redenatie? Er is geen toelatingsbeleid gebaseerd op plaatsen.
Denk dat dat wel is waar een deel van de mensen hun hoop op heeft gevestigd. Zeker drie van de vier onderhandelende partijen is voor een harde grens aan de aantallen en de VVD is daar vast ook voor te porren.
Dat dit nogal naïef is, is dan niet zo relevant.
pi_211608803
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 18:52 schreef -XOR- het volgende:
Mensen die tegen de spreidingswet zijn, zijn asociale honden die schijt hebben aan de bevolking van Ter Apel.
Klopt en daar heb ik geen probleem mee.

Liever daar dan hier.
pi_211608811
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 18:53 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Gelukkig ben ik geen bestuurder. De perfecte oplossing heb ik ook niet.

Ik hoop dus dat een nieuw kabinet daar wat aan kan gaan doen.
Wil je de instroom naar beneden, dan denk ik dat je op een kabinet Timmermans moet hopen…
pi_211608819
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 18:54 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Ren Eric, Ren.

Dat advies kan hij zelf vragen, zonder enige steun en uitstel heeft hij formeel niet aangevraagd.....
  woensdag 13 december 2023 @ 18:56:19 #229
498210 KoningWouter
Gnosis is my drug
pi_211608824
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 18:54 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Ondertussen heb je nog geen enkele gefundeerde reden gegeven waarom spreiding betekent dat we straks overal de problematiek van Ter Apel hebben.
Omdat veel van die veiligelandiers tuig van de richel zijn. Die jatten als raven in Ter Apel. Dat kun je moeilijk ontkennen.

En jij denkt dat als je ze verspreid ze ineens brave burgers zullen gaan worden?

Naast het feit dat er dan publiekelijk bekend wordt dat we alles onder controle hebben en er nog een hele stoet aan nieuwe mensen bij kunnen. Lekker spreiden weer totdat we ook gespreid vol zitten over laten we zeggen 10 jaar.
  Moderator woensdag 13 december 2023 @ 18:56:20 #230
375570 crew  Cyan9
pi_211608825
quote:
[ twitter ]
Ren Eric, Ren.

Dieptrieste situatie dit. Van je partijgenoten moet je het maar hebben.
pi_211608841
quote:
9s.gif Op woensdag 13 december 2023 18:56 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Waarschijnlijk was hij al lang op de hoogte en wie zegt dat hij persoonlijk hier achter staat? in een coalitie moet je water bij de wijn doen.
  woensdag 13 december 2023 @ 18:57:52 #232
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211608843
quote:
[ twitter ]
Ren Eric, Ren.

Toch mooi, links nodigt asielzoekers uit schubbekutterveen en raaigraswold uit om bij hen in Amsterdam en Utrecht te komen wonen, en de BBB wil dat niet.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_211608846
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 18:53 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Jij reageerde op mijn spreidingswet argument, en begint dan over een eerder argument.

Ik vraag het je gewoon netjes, vindt jij de spreidingswet eerlijk als ze verdeeld worden over de gemeentes maar binnen de gemeentes op één hoop worden gegooid waardoor, laten we zeggen, ik er weer 100 bij krijg in mijn straat en jij die 8 straten verder woont 0 krijgt?

Jij wilt ze, ik wil ze niet, ik wordt ermee opgescheept, jij niet, ik zie de problematiek, jij niet, ik ben daarom "fout" en jij niet. Het klopt gewoon niet.
Alweer, je vertelt sprookjes, ik wil helemaal niets, ze ZIJN er, we zitten aan verdragen en afspraken vast, WIJ moeten het oplossen en niet alle problemen afschuiven. Maar ja, een zondebok is veel fijner.

Maar als jij het slachtoffer wil uithangen zodat je lekker kan uithalen dan ben ik daar geen fan van.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 13 december 2023 @ 18:59:01 #234
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211608854
quote:
[ twitter ]
Ren Eric, Ren.

Ik moest echt keihard lachen toen ik dat las net. De VVD wil niet eens meer geloofwaardig over komen volgens mij.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_211608859
quote:
3s.gif Op woensdag 13 december 2023 18:18 schreef TjjWester het volgende:

[..]
Een groot deel van de vvd/ncs leden zijn nimbys, die willen geen asielzoekers in hun gemeente.
Ik bén een NSC stemmer, het heeft helemaal niks met wel/niet in een andere gemeente hebben van asielzoekers te maken en dat weet je donders goed. De mensen in dit land zijn er TOTAAL klaar mee. 98% zijn gelukszoekers die per defintie hier helemaal niks te zoeken hebben. Daar komt nog bij dat als men vanuit het COA voornemens is om een bepaalde gemeente ermee op te zadelen dat ze dat toch wel flikken, spreidingswet of geen spreidingswet. En dat wordt veelal op hele stiekeme en achterbakse manieren gedaan omdat ze donders goed weten waar ze de mensen mee op willen zadelen.
  woensdag 13 december 2023 @ 18:59:46 #236
498210 KoningWouter
Gnosis is my drug
pi_211608863
quote:

[..]
Wat is daar nou weer idioot aan.

Als een land makkelijk de instroom aan kan en iedereen kan voorzien van alles wat ze nodig hebben dan heeft dat een aanzuigend effect. Dat moet jij ook in kunnen zien.

Als het een zooitje is, maar bijvoorbeeld Duitsland heeft het prima voor elkaar. Waarom zouden ze dan alsnog naar Nederland willen en niet naar Duitsland gaan.

Zo idioot lijkt mij dit niet.
pi_211608866
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 18:51 schreef -XOR- het volgende:

[..]
De spreidingswet gaat over de opvang van asielzoekers, niet over de spreiding van statushouders.
Het AZC hier zit al vol, een hotel hier ook. Ze worden steeds meer in sociale woningen gestopt, een straat wat gesloopt zou worden en waar de bewoners uit moesten zit nu ook vol met asielzoekers/statushouders terwijl ze de huizen maar niet slopen. Dus waar moeten we ze nog spreiden? Ik weet nog wel wat straten hier, daar wonen er immers 0.

Ik ben voor de spreidingswet, maar spreid ze dan maar echt netjes over Nederland en niet op een hoop gooien in de gemeentes en je dan afvragen waarom laag opgeleide mensen mensen die in de sociale buurten opgezadeld worden met deze problematiek PVV stemmen.

We moeten Ter Apel ontlasten en andere mensen maar met de problematiek opzadelen, aldus de mensen die er zelf 0 in hun straat hebben wonen, dat gaat er bij mij niet meer in.

Tijd dat mensen een kappen met deugen ten kosten van een ander, neem zelf maar eens verantwoordelijk, snappen jullie ook eens waarom de PVV zo groot kon worden.
pi_211608868
quote:
3s.gif Op woensdag 13 december 2023 18:57 schreef TjjWester het volgende:

[..]
Waarschijnlijk was hij al lang op de hoogte en wie zegt dat hij persoonlijk hier achter staat? in een coalitie moet je water bij de wijn doen.
Volgens mij heeft hij zich het vuur uit de sloffen gelopen om de problemen zo goed en kwaad als het kan op te lossen. Dat doe je niet zo fanatiek als je er echt niet achter staat…
pi_211608870
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 18:59 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Ik moest echt keihard lachen toen ik dat las net. De VVD wil niet eens meer geloofwaardig over komen volgens mij.
Juist wel, de gemiddelde vvd`er zit echt niet te wachten op asielzoekers laren/blaricum/aerenhout/Den haag of vul maar in.
  Moderator woensdag 13 december 2023 @ 19:00:23 #240
375570 crew  Cyan9
pi_211608873
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 18:56 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Omdat veel van die veiligelandiers tuig van de richel zijn. Die jatten als raven in Ter Apel. Dat kun je moeilijk ontkennen.

En jij denkt dat als je ze verspreid ze ineens brave burgers zullen gaan worden?

Naast het feit dat er dan publiekelijk bekend wordt dat we alles onder controle hebben en er nog een hele stoet aan nieuwe mensen bij kunnen. Lekker spreiden weer totdat we ook gespreid vol zitten over laten we zeggen 10 jaar.
Jij denkt dat als je een probleemgroep verspreid, de intensiteit van het probleem hetzelfde blijft? En dat het niet makkelijker wordt probleemgedrag van individuen te monitoren en daarop te handelen?

En wat betreft dat tweede raad ik je sterk aan post #211 van @Tijger_m nog een keer te lezen.
  woensdag 13 december 2023 @ 19:00:35 #241
498210 KoningWouter
Gnosis is my drug
pi_211608876
quote:
10s.gif Op woensdag 13 december 2023 18:55 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Wil je de instroom naar beneden, dan denk ik dat je op een kabinet Timmermans moet hopen…
Grapjas. :D
  woensdag 13 december 2023 @ 19:00:59 #242
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211608883
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 18:59 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Het AZC hier zit al vol, een hotel hier ook. Ze worden steeds meer in sociale woningen gestopt, een straat wat gesloopt zou worden en waar de bewoners uit moesten zit nu ook vol met asielzoekers/statushouders terwijl ze de huizen maar niet slopen. Dus waar moeten we ze nog spreiden? Ik weet nog wel wat straten hier, daar wonen er immers 0.

Ik ben voor de spreidingswet, maar spreid ze dan maar echt netjes over Nederland en niet op een hoop gooien in de gemeentes en je dan afvragen waarom laag opgeleide mensen mensen die in de sociale buurten opgezadeld worden met deze problematiek PVV stemmen.

We moeten Ter Apel ontlasten en andere mensen maar met de problematiek opzadelen, aldus de mensen die er zelf 0 in hun straat hebben wonen, dat gaat er bij mij niet meer in.

Tijd dat mensen een kappen met deugen ten kosten van een ander, neem zelf maar eens verantwoordelijk, snappen jullie ook eens waarom de PVV zo groot kon worden.
Een statushouder is geen asielzoeker.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_211608893
quote:
9s.gif Op woensdag 13 december 2023 18:56 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Ik lees dat Rob Jetten het staatsrechtelijk vandalisme genoemd heeft? Volkomen terecht.

Nog naast de interinstitutionele verhoudingen. Er bestaat ook nog zoiets als eenheid van kabinetsbeleid. Toen Van der Burg de spreidingswet indiende deed hij dat in de plaats van minister Yezilgoz en namens de regering…
zie email 27 oktober
  Moderator woensdag 13 december 2023 @ 19:01:36 #244
375570 crew  Cyan9
pi_211608895
quote:

[..]
Ah ja, voor de bus worden gegooid staat inderdaad gelijk aan water bij de wijn doen. Hou op zeg.
pi_211608910
quote:
3s.gif Op woensdag 13 december 2023 19:00 schreef TjjWester het volgende:

[..]
Juist wel, de gemiddelde vvd`er zit echt niet te wachten op asielzoekers laren/blaricum/aerenhout/Den haag of vul maar in.
Kijkduin. Waar er geroepen werd "We willen geen aapjes, we hebben toch op de PVV gestemd" en personeel bedreigd werd en met balie materiaal bekogeld werd.
pi_211608913
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 18:58 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Alweer, je vertelt sprookjes, ik wil helemaal niets, ze ZIJN er, we zitten aan verdragen en afspraken vast, WIJ moeten het oplossen en niet alle problemen afschuiven. Maar ja, een zondebok is veel fijner.

Maar als jij het slachtoffer wil uithangen zodat je lekker kan uithalen dan ben ik daar geen fan van.
Nogmaals een doodsimpele vraag aan jou:

Vindt jij de spreidingswet eerlijk als ze verdeeld worden over de gemeentes maar binnen de gemeentes op één hoop worden gegooid waardoor, laten we zeggen, ik er weer 100 bij krijg in mijn straat en jij die 8 straten verder woont 0 krijgt?

Je schreeuwt namelijk "WIJ", maar dat is juist het hele probleem, er is geen "WIJ", als het "WIJ" was dan kreeg iedere Nederlander evenveel asielzoekers in hun straat, zo ook jij, maar in een gemeente krijgt een selectief aantal ze op hun dak, dat is geen "WIJ" maar "ZIJ".
pi_211608915
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 19:00 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Grapjas. :D
De vorige twee keer dat de instroom flink omlaag ging speelden PvdA'ers Cohen en Samsom een belangrijke rol.
Daarnaast zie ik onder Wilders geen stabiel kabinet gerealiseerd worden. Ofwel die blijven te kort in positie om echt verschil te maken op een complex onderwerp als dit…
pi_211608916
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 19:01 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ik lees dat Rob Jetten het staatsrechtelijk vandalisme genoemd heeft? Volkomen terecht.

Nog naast de interinstitutionele verhoudingen. Er bestaat ook nog zoiets als eenheid van kabinetsbeleid. Toen Van der Burg de spreidingswet indiende deed hij dat in de plaats van minister Yezilgoz en namens de regering…
Ik zat inderdaad net te denken dat van den Burg op haar ministerie zat.
pi_211608926
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 19:01 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Ah ja, voor de bus worden gegooid staat inderdaad gelijk aan water bij de wijn doen. Hou op zeg.
Nogmaals wie zegt dat hij voor de bus is gegooid? Gezien zijn achtergrond en politieke kleur kan ik me heel goed voorstellen dat dit juist een bevrijding is.

quote:
10s.gif Op woensdag 13 december 2023 18:59 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Volgens mij heeft hij zich het vuur uit de sloffen gelopen om de problemen zo goed en kwaad als het kan op te lossen. Dat doe je niet zo fanatiek als je er echt niet achter staat…
Dat heet besturen, ik heb wel meer ministers gezien die een wet met ferme hebben verdedigd en achteraf zeggen: mijn idee was het niet, kwestie van de coalitie tevreden houden.
pi_211608933
quote:

[..]
Van der Burg staat, net als iedere verstandige bestuurder, volledig achter de spreidingswet. Echt, die wet weghalen zal hem enorm pijn doen. En hij is ook de nummer 4 van de VVD lijst, dus ook nog eens kamerlid. Kamerlid Van den Burg zou dus tegen de wet moeten stemmen waar minister Van der Burg al jaren zijn best voor doet.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')