Die paar euro "boete" aka terugleververgoeding is niet heel relevant. Als je alles saldeert is het sowieso niet boeiend, ga je gewoon voor een modelcontract.quote:Op donderdag 4 januari 2024 14:12 schreef meethenoob het volgende:
Wat zal de 1ste kamer op 6 feb. beslissen? ( mbt salderen )
Zelf ben ik bang dat de rest, net als van de bron terug lever boetes gaat hanteren.
Wat als ik nu 2 jaar vast zet, dan kunnen ze me in die 2 jaar geen terug lever boete laten betalen?
Maar misschien gaan de prijzen wel zakken..
Wat is wijsheid, en hoe denken jullie er over?
Zolang je buiten de saldering niet te veel kWh afneemt, maakt de prijs per kWh niet zoveel uit.quote:Op donderdag 4 januari 2024 14:12 schreef meethenoob het volgende:
Wat zal de 1ste kamer op 6 feb. beslissen? ( mbt salderen )
Zelf ben ik bang dat de rest, net als van de bron terug lever boetes gaat hanteren.
Wat als ik nu 2 jaar vast zet, dan kunnen ze me in die 2 jaar geen terug lever boete laten betalen?
Maar misschien gaan de prijzen wel zakken..
Wat is wijsheid, en hoe denken jullie er over?
Het hele huis verwarmen doe je alleen als je een vast bedrag betaald, ongeacht het gebruik. Met name bij warmtenetten in het voormalig oostblok heb je dat nog wel eens. Verder zijn er weinig landen zo luxe als NL met een uitgebreid gasnet en vrijwel iedereen CV.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 18:40 schreef core2duo het volgende:
Het is de belasting op gas die ons de das omdoet. Zouden ze in de meeste landen niet gewoon (vrijwel) alle ruimtes van het huis standaard verwarmen?
Maar doordat zuinigheid hier min of meer een manier van leven is, er al decennia lang de focus ligt op zuinig stoken? Gevoed door prijsprikkels.
In België is er nauwelijks energiebelasting op gas. Toch is mijn ervaring niet dat daar heel anders gestookt wordt dan in Nederland.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 18:40 schreef core2duo het volgende:
Het is de belasting op gas die ons de das omdoet. Zouden ze in de meeste landen niet gewoon (vrijwel) alle ruimtes van het huis standaard verwarmen?
Maar doordat zuinigheid hier min of meer een manier van leven is, er al decennia lang de focus ligt op zuinig stoken? Gevoed door prijsprikkels.
Dat wordt niet vergeten en ook niet "vergeten" maar doelbewust verzwegen met voorbedachte rade.quote:Op zondag 7 januari 2024 10:18 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
In België is er nauwelijks energiebelasting op gas. Toch is mijn ervaring niet dat daar heel anders gestookt wordt dan in Nederland.
De woonkamer gewoon aangenaam, de slaapkamer 'mag het wel wat minder'.
Daarnaast is het leuk voor populisten om met leuke plaatjes te laten zien hoeveel energiebelasting er in NL op gas en elektriciteit zit. Maar wordt daarin steevast "vergeten" dat iedereen ook nog een korting op de energierekening krijgt die dit jaar ¤631 is en "vermindering energiebelasting" heet.
Die vermindering energiebelasting is er zodat je over een verbruik wat "noodzakelijk" is om fatsoenlijk de winter (en met elektra ook de rest van het jaar) door te komen netto vrijwel geen energiebelasting betaalt.
1500 kWh = ¤195 energiebelasting.
750m3 gas = ¤525 energiebelasting.
Samen ¤720, maar netto op de energierekening dus slechts ¤90 aan energiebelasting.
Goed opgemerkt, ooit een tijdje in een flat gewoond waar een vast bedrag werd ingehouden voor verwarming.quote:Op zondag 7 januari 2024 09:19 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Het hele huis verwarmen doe je alleen als je een vast bedrag betaald, ongeacht het gebruik. Met name bij warmtenetten in het voormalig oostblok heb je dat nog wel eens. Verder zijn er weinig landen zo luxe als NL met een uitgebreid gasnet en vrijwel iedereen CV.
Van oudsher was NL juist super goedkoop met gasprijzen dus denk ik dat je een iets te populistische redenatie hebt. (Schreeuwen terwijl je niet geslagen wordt dus).
Kernenergie kan alleen uit als die centrale altijd mag leveren, dus geen stille momenten kent en dan nog is het twee keer duurder dan andere vormen van energie.quote:Op zondag 7 januari 2024 13:40 schreef Vallon het volgende:
Dat gas goedkoop was en door ieders strot moest worden gesleten, was ook in gedachten dat "we" nu welhaast onbeperkt en goedkoop energie zouden hebben uit kernenergie/technologie.
Idd... het kernwoord is letterlijk: "mag" leveren.quote:Op zondag 7 januari 2024 13:57 schreef qajariaq het volgende:
Kernenergie kan alleen uit als die centrale altijd mag leveren, dus geen stille momenten kent en dan nog is het twee keer duurder dan andere vormen van energie.
Daar noem je wel een goed punt. Centrale verwarming is ook wat waardquote:Op zondag 7 januari 2024 09:19 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Het hele huis verwarmen doe je alleen als je een vast bedrag betaald, ongeacht het gebruik. Met name bij warmtenetten in het voormalig oostblok heb je dat nog wel eens. Verder zijn er weinig landen zo luxe als NL met een uitgebreid gasnet en vrijwel iedereen CV.
Van oudsher was NL juist super goedkoop met gasprijzen dus denk ik dat je een iets te populistische redenatie hebt. (Schreeuwen terwijl je niet geslagen wordt dus).
Neem even de moeite dat filmpje te kijken wat ik geplaatst heb.quote:
Nou, ik denk dat daar nog wel beetje op af te dingen is. Waarom denk je dat vrijwel al die voormalige ussr staten nu zo fel anti Rusland zijn?quote:Op zondag 7 januari 2024 19:31 schreef core2duo het volgende:
In de voormalig oostbloklanden is het, ondanks lagere inkomens, ergens zo slecht nog niet.
Als kolencentrales niet meer kunnen is het wel handig om voor de windstil/nacht een kerncentrale als achtervang te hebben. Maar het moet onderdeel van de mix zijn.quote:Op maandag 8 januari 2024 07:12 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Neem even de moeite dat filmpje te kijken wat ik geplaatst heb.
Kernenergie is een rechtse hobby die alleen maar mogelijk is als er zware subsidie op zit.
De “groene energie” die we de afgelopen jaren hebben opgewekt waren ook alleen maar mogelijk door zware subsidie. Dat begint vaak al in China (op o.a. de zonnepanelen) en dat doen verschillende landen waaronder Nederland nog eens dunnetjes over met nogmaals allerlei subsidies.quote:Op maandag 8 januari 2024 07:12 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Kernenergie is een rechtse hobby die alleen maar mogelijk is als er zware subsidie op zit.
Uraniumcentrales hebben een historische reden, er moest plutonium gemaakt worden voor de koude oorlog. Thorium is een veel betere oplossing, maar daar was geen militair politieke reden voor.quote:Op maandag 8 januari 2024 07:12 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Hernieuwbare heeft inderdaad een tijdje subsidie gehad, die is er ondertussen wel weer af behalve dan voor particulieren de btw korting op panelen en de bijna verdwenen saldering. Commerciële toepassingen van hernieuwbare energie is al lang geen subsidie meer voor. Dat China subsidie geeft kost ons niets maar je hebt ook Europese fabrikanten.quote:Op maandag 8 januari 2024 10:28 schreef Horsemen het volgende:
[..]
De “groene energie” die we de afgelopen jaren hebben opgewekt waren ook alleen maar mogelijk door zware subsidie. Dat begint vaak al in China (op o.a. de zonnepanelen) en dat doen verschillende landen waaronder Nederland nog eens dunnetjes over met nogmaals allerlei subsidies.
Fusie komt met stapjes dichterbij maar het blijven klein stapjes. Als andere processen werkelijk economisch haalbaar waren dan hadden ze allang al ontwikkeld geworden gedaan.quote:Op maandag 8 januari 2024 10:42 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Uraniumcentrales hebben een historische reden, er moest plutonium gemaakt worden voor de koude oorlog. Thorium is een veel betere oplossing, maar daar was geen militair politieke reden voor.
Fusie, dat wordt al 50 jaar belooft dat het over 30 jaar werkt.
India en China zetten groot in op Thorium centralesquote:Op maandag 8 januari 2024 11:07 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Fusie komt met stapjes dichterbij maar het blijven klein stapjes. Als andere processen werkelijk economisch haalbaar waren dan hadden ze allang al ontwikkeld geworden gedaan.
Net als dat fossiel alleen maar (on)mogelijk is, juist omdat er belasting/subsidies en zienswijzen van toepassing zijn.quote:Op maandag 8 januari 2024 07:12 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Omdat ze veel minder gas geleverd krijgen. Het tij kan keren...quote:Op maandag 8 januari 2024 07:13 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Nou, ik denk dat daar nog wel beetje op af te dingen is. Waarom denk je dat vrijwel al die voormalige ussr staten nu zo fel anti Rusland zijn?
Als het de voormalige ussr staten om gas ging zouden ze juist weer aansluiten bij Rusland. Hoe erg kan je in je eigen fantasie verdwaald raken?quote:Op maandag 8 januari 2024 21:20 schreef core2duo het volgende:
Omdat ze veel minder gas geleverd krijgen. Het tij kan keren...
Daarom meer internationale samenwerking. Het is nog nooit voor gekomen dat het op de gehele Noordzee niet waait. Diverse landen kunnen putten uit Hydro energie en zuidelijkere landen hebben vaker en sterkere zon in de winter. Ons deel van de Noordzee is weer prima voor wind.quote:Op maandag 8 januari 2024 20:33 schreef Vallon het volgende:
Die "renewables" betrekken in een vergelijking van "olie" en "kernenergie" is misplaatst omdat die qua beschikbaarheid 24/7 niet zeker is te stellen.
Noga; wiedes dat geen "bedrijf" het doet in een politiek klimaat dat niet verder kijkt dan 4 jaar. Net als dat er geen bedrijf te vinden zal zijn voor vul-in 'privatisering' wanneer de "overheden" geen garanties gevens voor de exploitatie.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 14:55 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Daarom meer internationale samenwerking. Het is nog nooit voor gekomen dat het op de gehele Noordzee niet waait. Diverse landen kunnen putten uit Hydro energie en zuidelijkere landen hebben vaker en sterkere zon in de winter. Ons deel van de Noordzee is weer prima voor wind.
Naar mijn mening kan er meer aandacht voor warmte opslag over de seizoenen heen en voor de iets kortere perioden inzetten op voordeliger batterijen. Daar worden ook flinke stappen in gemaakt. De reeds op de markt verschenen zout batterij gaat op den duur minder dan 40% kosten als lithium en dat terwijl ze langer mee gaan.
Er zijn dus ontwikkelingen die de 'noodzaak' voor kernenergie steeds kleiner maken. Maar tegen een rechtse hobby valt bijna niet te vechten. |Mag ik je er aan herinneren dat er al jaren geleden toestemming is gegeven om een niet atoomstroom project op te zetten. De politiek heeft echter nog geen bedrijf gevonden die het aandurft om een centrale te bouwen en explateren zonder volledige financiële garantie. Zo gunstig is het dus...
Vind daar in NL maar eens een plekje voor dat het bij een incident niet een groot deel van het land langdurig onbewoonbaar maakt. En daarnaast mijn genoemde financiële bezwaar.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 18:00 schreef Vallon het volgende:
Wat vind je van de gedachte dat kernenergie onderdeel is van een mix ? of is dat ook (te) "rechts" ?
Je lijkt te redeneren vanuit rampscenario's en wat minder vanuit hoe/of het ook of wel kan.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 19:04 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Vind daar in NL maar eens een plekje voor dat het bij een incident niet een groot deel van het land langdurig onbewoonbaar maakt. En daarnaast mijn genoemde financiële bezwaar.
Maar het zal er uiteindelijk wel komen en het zal mijn tijd wel duren. Waren ze in Engeland niet bezig iets te ontmantelen en dat het meer geld kost dan het ooit heeft opgeleverd?
Prachtig hoor, maar dit soort verbruiken zijn slechts voor de happy few weg gelegd.quote:Op zondag 7 januari 2024 10:18 schreef Ivo1985 het volgende:
Die vermindering energiebelasting is er zodat je over een verbruik wat "noodzakelijk" is om fatsoenlijk de winter (en met elektra ook de rest van het jaar) door te komen netto vrijwel geen energiebelasting betaalt.
1500 kWh = ¤195 energiebelasting.
750m3 gas = ¤525 energiebelasting.
Samen ¤720, maar netto op de energierekening dus slechts ¤90 aan energiebelasting.
Ondanks het gezeur is dat precies ook de visie die de EU voorziet en de reden om de transmissie lijnen tussen alle EU landen flink te upgraden.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 14:55 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Daarom meer internationale samenwerking. Het is nog nooit voor gekomen dat het op de gehele Noordzee niet waait. Diverse landen kunnen putten uit Hydro energie en zuidelijkere landen hebben vaker en sterkere zon in de winter. Ons deel van de Noordzee is weer prima voor wind.
Naar mijn mening kan er meer aandacht voor warmte opslag over de seizoenen heen en voor de iets kortere perioden inzetten op voordeliger batterijen. Daar worden ook flinke stappen in gemaakt. De reeds op de markt verschenen zout batterij gaat op den duur minder dan 40% kosten als lithium en dat terwijl ze langer mee gaan.
Er zijn dus ontwikkelingen die de 'noodzaak' voor kernenergie steeds kleiner maken. Maar tegen een rechtse hobby valt bijna niet te vechten. |Mag ik je er aan herinneren dat er al jaren geleden toestemming is gegeven om een niet atoomstroom project op te zetten. De politiek heeft echter nog geen bedrijf gevonden die het aandurft om een centrale te bouwen en explateren zonder volledige financiële garantie. Zo gunstig is het dus...
Continentaal zou natuurlijk beter zijn maar aangezien landen er nationaal al (in de verste verte) niet uitkomen gaat dat niet lukken.quote:Op woensdag 10 januari 2024 09:17 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ondanks het gezeur is dat precies ook de visie die de EU voorziet en de reden om de transmissie lijnen tussen alle EU landen flink te upgraden.
Plus de aanleg van lijnen naar Noord Afrika waar de zon nog meer schijnt.
Niettemin wil je iets van achtervang en daar lijkt kernenergie mij ideaal voor. De vraag is wel of je dat continentaal of nationaal moet realiseren.
Kernenergie is slecht te regelen kwa vermogen en het is sowieso al heel duur door bouw- en afbraakkosten. Beide redenen maken het minder geschikt als back-up. In elk scenario met kern draait het ding vrijwel permanent op vol vermogen. Als achtervang zijn gascentrales juist ideaal. Mogelijk kunnen die dingen voor de toekomst ook op waterstof draaien. H2 gaat zoals het er nu naar uitziet toch al een belangrijke rol spelen voor transport en industrie. Opslag achter de hand houden zou dan een prima oplossing zijn.quote:Op woensdag 10 januari 2024 09:17 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ondanks het gezeur is dat precies ook de visie die de EU voorziet en de reden om de transmissie lijnen tussen alle EU landen flink te upgraden.
Plus de aanleg van lijnen naar Noord Afrika waar de zon nog meer schijnt.
Niettemin wil je iets van achtervang en daar lijkt kernenergie mij ideaal voor. De vraag is wel of je dat continentaal of nationaal moet realiseren.
Als er in Zeeland iets mis gaat met een kerncentrale dan ben je bij zuidwesten wind dus de hele Rijnmond kwijt voor een paar decennia. De Flevo polder is zelf al redelijk dicht bevolkt en dan ook bij vrijwel alle windrichtingen benedenwinds ook nog de nodige stedelijke gebieden. Noordoost Groningen zou dan de minst slechte oplossing zijn maar politiek erg lastig te verkopen denk ik.quote:Op woensdag 10 januari 2024 10:08 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Continentaal zou natuurlijk beter zijn maar aangezien landen er nationaal al (in de verste verte) niet uitkomen gaat dat niet lukken.
Waarom en vooral op grond waarvan zijn die locaties (jouw inziens) niet geschikt ?quote:Op dinsdag 9 januari 2024 23:34 schreef investeerdertje het volgende:
Delftzijl 🤣😜
Maar in zondag met Lubach of de avond show, geen idee welke naam het had, zijn de locaties al eens opgesomd. Die welke jij noemt staan niet als geschikt te boek.
Welke het wel waren moet ik ook terugzoeken
Zo te horen heb je de show teruggekeken en kan je dus zelf aanvullen welke plaatsen geschikt waren.quote:Op woensdag 10 januari 2024 13:01 schreef Vallon het volgende:
[..]
Waarom en vooral op grond waarvan zijn die locaties (jouw inziens) niet geschikt ?
Verder mag je van mij ook Elke andere aan een groot (koel)water grenzende locatie nemen waarbij ik bij voorkeur wat uit de buurt wil blijven van grotere industriecomplexen en bevolkingscentra. Locaties die reeds een whatever (ander) risico hebben moeten niet daar/in versterkt worden.
Ik las ooit dit, FF kijken, Staatsblad 2012 waar een zooi plekken werden aangemerkt als locatie.
Of wordt een ongeschiktheid gedreven door NIMBY, niet in mijn (achter)tuin ?
Nu is Lubach een vermakelijk vent met een populistisch trekje dat hij een narratief met een vermakelijke focus benadrukt zonder te (willen) kijken naar het totaalbelang. Iets dat tegenzijnde milieuorganisaties vaak ook toepassen om te overtuigen. Overigens lijkt Lubach met zijn hilarische kritiek, meer als volksduider, juist geen tegenstander.
Hij merkt imo op dat het wel of niet van kernenergie vooral voortkomt uit een diep inliggende gevoelskwestie van (nofi onwetenden): het is vast eng. Want Hiroshima, Tsjernobyl en zelfs uit verband getrokken Fukushima waarmee juist is aangetoond dat gevaren middels ontwerp op voorhand goed zijn te beheersen.
Vermakelijk waarbij je ingesleten veronderstellingen blijft herhalen.quote:Op woensdag 10 januari 2024 12:30 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Kernenergie is slecht te regelen kwa vermogen en het is sowieso al heel duur door bouw- en afbraakkosten. Beide redenen maken het minder geschikt als back-up. In elk scenario met kern draait het ding vrijwel permanent op vol vermogen. Als achtervang zijn gascentrales juist ideaal. Mogelijk kunnen die dingen voor de toekomst ook op waterstof draaien. H2 gaat zoals het er nu naar uitziet toch al een belangrijke rol spelen voor transport en industrie. Opslag achter de hand houden zou dan een prima oplossing zijn.
[..]
Als er in Zeeland iets mis gaat met een kerncentrale dan ben je bij zuidwesten wind dus de hele Rijnmond kwijt voor een paar decennia. De Flevo polder is zelf al redelijk dicht bevolkt en dan ook bij vrijwel alle windrichtingen benedenwinds ook nog de nodige stedelijke gebieden. Noordoost Groningen zou dan de minst slechte oplossing zijn maar politiek erg lastig te verkopen denk ik.
Regio's in Europa waar de gevolgen van een incident nog een beetje te overzien zijn hebben vaak al prima alternatieven voor energie opwekken. De dunner bevolkte regio's zijn noord Scandinavië waar veel waterkracht is de vlaktes in Spanje, daar schijnt vrijwel altijd de zon. Maar misschien kan in een dunbevolkte regio land geleasd worden.
De Noordzee is het Koeweit van de windenergie, met wat overcapaciteit her en der en een hoog vermogen ringleiding zal al veel van de windstilten te ondervangen zijn. Noord Afrika is het Saudi Arabië voor zon. Ik verwacht dat een aantal hoog vermogen leidingen naar die zuiderburen meer oplevert en minder kost dan hier en daar een kerncentrale. Wel met de kanttekening dat je bij Afrika wel meerdere landen daar moet betrekken want een monopoly van één of twee van die staten lijkt me niet erg wenselijk.
Zon kan ook de nacht doorkomen btw: https://ecotips.org/belgi(...)centrale-van-europa/
Dat krijg je als jij steeds de zelfde foutieve info gaat verspreiden.quote:Op woensdag 10 januari 2024 17:02 schreef Vallon het volgende:
Vermakelijk waarbij je ingesleten veronderstellingen blijft herhalen.
-1 wanneer je persoonlijk gaat worden en ongefundeerde beschuldigingen gaat uit omdat het kennelijk niet past in een denkstraatje. Oea manier lijk je, als veel anderen overigens, vooringenomen dat kernenergie als deel van een oplossing niets (voor jou) is.quote:Op woensdag 10 januari 2024 17:40 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Dat krijg je als jij steeds de zelfde foutieve info gaat verspreiden.
Ik heb niet eens verder gelezen want ik heb hier domweg geen zin in.
Ik zit nu op 1,45 voor de komende 2,5 jaar nogquote:Op maandag 8 januari 2024 18:51 schreef Elan het volgende:
Betaal voor een kuub gas nog steeds maar 1.21, zelfs of ondanks de de kou. Echt bizar.
quote:Op woensdag 10 januari 2024 17:02 schreef Vallon het volgende:
Vermakelijk waarbij je ingesleten veronderstellingen blijft herhalen.
Grappenmaker.quote:
Ik gelukkig maar tot augustus.quote:Op donderdag 11 januari 2024 16:35 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Ik zit nu op 1,45 voor de komende 2,5 jaar nog
Defacto wordt regelbaarheid binnen een dag geregeld door accu's... Dus als een reactor ook binnen een dag kan bijschakelen / de accu bovenop de kernreactor wordt geplaatst, is de schakelbaarheid lijkt me nog best prima.quote:Op woensdag 10 januari 2024 17:02 schreef Vallon het volgende:
Duur is maar net hoe duur men de dingen wil zien middels voortdurend verplaatsen van doelpalen om het niet te gaan hoeven doen. Dat reactoren slecht zijn te regelen is een onzinargument omdat hun doel juist is dat ze stabiel voortdurend maximaal energie blijven produceren.
Oh, dus je wilt een onvoorstelbaar duur ding bouwen om vervolgens ook nog accu's nodig te hebben om te kunnen overbruggen. Kan je dan niet beter die accu's combineren met zon, wind en water? Dat is in ieder geval veel voordeliger.quote:Op maandag 15 januari 2024 15:30 schreef ludovico het volgende:
[..]
Defacto wordt regelbaarheid binnen een dag geregeld door accu's... Dus als een reactor ook binnen een dag kan bijschakelen / de accu bovenop de kernreactor wordt geplaatst, is de schakelbaarheid lijkt me nog best prima.
Daarnaast wil je voornamelijk variabel vermogen hebben dat in de winter de zonnepanelen overneemt. en in de zomermaanden misschien een tikje als het een tijd flink bewolkt is. Die regelbaarheid hoeft niet op het uur, dat gaat met accu's over een dag - dagen.
De toepasbare (af/bij)schakelsnelheid van een kernreactor is t.a.v. energiebeschikbaarheid af te meten in meerdere dagen tot mogelijk zelfs weken (vanwege veiligheidseisen en onderliggende infrastructuur).quote:Op maandag 15 januari 2024 15:30 schreef ludovico het volgende:
[..]
Defacto wordt regelbaarheid binnen een dag geregeld door accu's... Dus als een reactor ook binnen een dag kan bijschakelen / de accu bovenop de kernreactor wordt geplaatst, is de schakelbaarheid lijkt me nog best prima.
Daarnaast wil je voornamelijk variabel vermogen hebben dat in de winter de zonnepanelen overneemt. en in de zomermaanden misschien een tikje als het een tijd flink bewolkt is. Die regelbaarheid hoeft niet op het uur, dat gaat met accu's over een dag - dagen.
Zou het veel uitmaken? Ik verwacht eigenlijk dat de gasprijs rond het oude prijsplafond blijft hangen en dat is ook zo'n beetje de prijs waar mensen voor hebben vastgezet.quote:Op maandag 15 januari 2024 15:52 schreef Elan het volgende:
Gasprijs inmiddels weer bijna 10% lager onder de 30 euro, ondanks vaarstop LNG-schepen door gedoe in de Rode Zee .
Toch balen als je het lang(duur)ig hebt vastgezet afgelopen zomer.
Daar zitten we al ruimschoots onder hoor.quote:Op maandag 15 januari 2024 17:43 schreef Nuff het volgende:
[..]
Zou het veel uitmaken? Ik verwacht eigenlijk dat de gasprijs rond het oude prijsplafond blijft hangen en dat is ook zo'n beetje de prijs waar mensen voor hebben vastgezet.
Bij Essent niet.quote:Op maandag 15 januari 2024 18:42 schreef Elan het volgende:
[..]
Daar zitten we al ruimschoots onder hoor.
Het scheelt nu al 40/45 cent per kuub, laat staan als de daling blijft doorzetten.
Hallo dynamische vriendquote:Op maandag 15 januari 2024 15:52 schreef Elan het volgende:
Gasprijs inmiddels weer bijna 10% lager onder de 30 euro, ondanks vaarstop LNG-schepen door gedoe in de Rode Zee .
Toch balen als je het lang(duur)ig hebt vastgezet afgelopen zomer.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |