Een flutlied zal het niet zijn, maar ik ben ervan overtuigd dat als het écht een topnummer is dat je hem er meteen wel uitpikt. Als je allemaal voors of tegens moet overwegen, en wat zal Europa misschien willen, en wat hebben we eerder gestuurd, en kun je misschien een nieuwe versie opnemen, dat zegt eigenlijk dat geen van de nummers echt top is. Anders kies je die gewoon, ongeacht het genre of dat de productie misschien nog niet helemaal je van het is.quote:Op donderdag 14 december 2023 20:12 schreef Greys het volgende:
[..]
Dat eerste ben ik sowieso wel met je eens, idealiter horen ze gewoon het allerbeste lied te kiezen. Maar er was zó veel commentaar van demense in NL over 'wéér zo'n emo janklied' dat ik denk dat de druk op dat vlak inderdaad een stuk groter is geweest dan anders. En ik geloof ook best dat die grote 'campagne' van Joost best ook wél dmeen beetje heeft meegeteld.
Aan de andere kant: als we hopelijk wat van die andere vier van de top vijf liedjes te horen krijgen en die écht veel beter blijken dan het lied van Joost, hebben Twan vooral en de rest van de commissie best wat uit te leggen daarna. Dus het zal enorm wikken en wegen zijn geweest, met de weegschaal doorslaand naar Joost. Kan me bijna niet voorstellen dat dat zou zijn gebeurd met een flutlied. Kan hoor, maar ik hoop en vermoed van niet. (🤞🏼🤞🏼🤞🏼)
Over het Duncan-deel nog even: Het is niet dat Cornald in z'n eentje de commissie was. Je kunt hooguit zeggen dat de gehele AvroTros-Songfestival-Club daar als geheel dus meer op had moeten controleren of het daadwerkelijk zo liep als beloofd was door Duncan. Tevens hadden Mia en Dion eerder aan de bel kunnen trekken bij iemand daar van 'help, wij zijn onervaren en jullie denken waarschijnlijk dat we al lang volop oefenen met Duncan maar dat is helemaal niet zo, wat nu'. Dan had er iemand eerder achteraan kunnen gaan. Tis een beetje van alle kanten mis gegaan gok ik.
Zoals Cornald altijd al zei en zegt is hij helemaal nooit van de creatieve afdeling geweest, alleen van het uitzoeken van Het Lied samen met de commissie. Jan Smit zat bv ook al die jaren in die commissie en op de één of andere manier keek niemand hém ooit er op aan dat hij zich na het lied kiezen totaal nergens meer mee bemoeide en pas weer eens opdook een dag voor de eerste semi als Cornald ook al het commentatorwerk ook voor Jan al had voorbereid. Hij had ook ff de vinger aan de pols kunnen houden qua act bv. Of iemand van AvroTros zelf. Of Hila.
Misschien kunnen ze nog een commissielid toevoegen, iemand met puur creatieve visies. Zeg maar een Pannecoucke maar dan beter en jonger.Die dan tijdens het kiezen tussen de laatste paar liedjes al kijkt naar wat voor soort staging er gaaf bij zou zijn. Geen idee of zoiets mogelijk zou zijn.
Ben zó benieuwd wie Joost gaat inhuren voor de act of dat hij dat zelf gaat bedenken en uitwerken! Serieus nu al zin in. Het wordt vast niet saai.![]()
Zelfs als dat het geval is slaat ze wellicht de plank mis. Eerst maar eens zien of er na kabinet Wilders I nog een AVROTROS over isquote:Op donderdag 14 december 2023 19:22 schreef Nexum het volgende:
[..]
Maar Mia zegt zelf dat ze zich wel gesteund voelde door de AVROTROS, maar niet door Duncan. Ik kan me niet voorstellen dat ze daarover zou liegen (tenzij het een gevalletje is van ''schuif de schuld op hem af alsjeblieft en niet op ons want dat is slecht voor ons imago)
Ik googlede nav deze post voor de grap even op 'PVV Songfestival' en onze nieuwe kamervoorzittert had destijds al wel wat vragen...quote:Op donderdag 14 december 2023 21:29 schreef Litpho het volgende:
[..]
Zelfs als dat het geval is slaat ze wellicht de plank mis. Eerst maar eens zien of er na kabinet Wilders I nog een AVROTROS over is.
Lekker neutraal, met een bron van Mediacourant en "[..] vindt u dat de belastingbetaler dit dan maar moet ophoesten"quote:Op donderdag 14 december 2023 22:25 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik googlede nav deze post voor de grap even op 'PVV Songfestival' en onze nieuwe kamervoorzittert had destijds al wel wat vragen...
[ afbeelding ]
https://www.pvv.nl/nieuws(...)et-songfestival.html
Die foto die steeds gebruikt wordt vind ik wel helemaal top. Goed gekozen.quote:Op vrijdag 15 december 2023 07:22 schreef Niels93 het volgende:
🇳🇱 Joost Klein will be representing The Netherlands Eurovision 2024 🇸🇪 | Reaction Joost Klein SUBTLD
Wat een leuke reactie is dit trouwens
quote:Op vrijdag 15 december 2023 09:26 schreef Greys het volgende:
Ik heb de reactievideo van m'n hond Bonk alvast klaar voor Joost.
[ afbeelding ]
Ik denk en hoop dat het daar te 'afwijkend' en apart voor is.quote:Op vrijdag 15 december 2023 07:06 schreef Niels93 het volgende:
Schot voor de boeg: ik denk wel als we 1e helft loten dat we een grote kans hebben om te openen, als ik de signalen over het nummer zo hoor.
quote:Op vrijdag 15 december 2023 09:31 schreef Em31 het volgende:
[..]wat een schatje, lijkt wel een knuffelbeer met al dat haar.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sorry voor al deze off topic info in de spoiler haha. Maar hij houdt nu van het Songfestival op z'n oude dag.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
quote:Op vrijdag 15 december 2023 09:35 schreef Greys het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sorry voor al deze off topic info in de spoiler haha. Maar hij houdt nu van het Songfestival op z'n oude dag.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 15 december 2023 09:26 schreef Greys het volgende:
[ afbeelding ]
Hij is prachtig. Je mini knuffelbeertje.quote:Op vrijdag 15 december 2023 09:26 schreef Greys het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 15 december 2023 09:35 schreef Greys het volgende:
[..]Off-topic, maar aaaaaw KreeeejsSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sorry voor al deze off topic info in de spoiler haha. Maar hij houdt nu van het Songfestival op z'n oude dag.
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
Mensen, we hebben de visual voor op het LED scherm voor de staging.quote:Op vrijdag 15 december 2023 09:26 schreef Greys het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 15 december 2023 10:28 schreef Cee het volgende:
[..]
Mensen, we hebben de visual voor op het LED scherm voor de staging.
IK WIL DITquote:Op vrijdag 15 december 2023 10:28 schreef Cee het volgende:
[..]
Mensen, we hebben de visual voor op het LED scherm voor de staging.
Leukkkk? Ik volg je op dat xwitter, dus ik ken Bonkie.quote:Op vrijdag 15 december 2023 09:26 schreef Greys het volgende:
[ afbeelding ]
Stuiterbalquote:Op vrijdag 15 december 2023 12:43 schreef Zigsky het volgende:
[..]
Leukkkk? Ik volg je op dat xwitter, dus ik ken Bonkie.
Hoe krijg ik mijn kitten zover om ook zo te reageren?
Dat zou inderdaad best in elkaars vaarwater kunnen zitten. Maar laat ze eerst Dora maar weer eens winnen!quote:Op vrijdag 15 december 2023 14:54 schreef Momo het volgende:
Let3 (Kroatie 2023), dit jaar weer in Dora, kan wel nadelig zijn voor ons eventueel.
Is wel een andere muziekstijl, wel een gevaar inderdaad als het om televote gaat ja.quote:Op vrijdag 15 december 2023 14:54 schreef Momo het volgende:
Let3 (Kroatie 2023), dit jaar weer in Dora, kan wel nadelig zijn voor ons eventueel.
De staging is elk jaar weer een flop inderdaad, ik dacht toen Duncan verantwoordelijk werd dat we eindelijk een goede staging zouden krijgen (quote:Op zondag 17 december 2023 21:31 schreef Sableheart het volgende:
Ik ben voorzichtig positief.
Hij is een goede performer, in een stijl die best kan aanspreken. Van wat ik van zijn ouevre hoor, gaat het een leuk nummer worden, die het goed kan doen bij het publiek.
Wel zijn er een paar dingen die me aan het twijfelen brengen. De enorme campagne van Joost vooraf, in combinatie met "we gaan iets helemaal anders doen" maakt me enigszins bezorgd dat ze misschien niet voor de allerbeste inzending zijn gegaan die beschikbaar was. Laten we hopen dat de inzendingen die het uiteindelijk niet geworden zijn, ook uitgebracht worden, zodat we een idee krijgen van wat er te kiezen was (en zodat we weten dat de kwaliteit van de inzendingen die de commissie binnenkrijgt goed is, en dat artiesten weten dat een nummer inzenden naar de commissie niet negatief is).
En ook de staging baart me nog enigszins zorgen. Daar zijn we de afgelopen jaren niet echt sterk in geweest, tenzij de artiest zelf een duidelijke visie had. Nu we een meer party nummer sturen, waarbij de staging essentieel is om het gevoel over te dragen. Tegelijk geeft Joost aan zelf wat meer volgend te zijn als het op staging aankomt. Een situatie vergelijkbaar met die van Waylon is dan zeker een risico.
Twan heeft zelf geen staging hoeven te bedenken, dus of dat nou echt helpt weet ik niet. Hij heeft wellicht wel de telefoonnummers van een paar goede creative directors van andere landen.quote:Op zondag 17 december 2023 23:35 schreef Em31 het volgende:
[..]
De staging is elk jaar weer een flop inderdaad, ik dacht toen Duncan verantwoordelijk werd dat we eindelijk een goede staging zouden krijgen (). Alleen als het nu met Twan erbij wéér niks wordt, terwijl hij 3 jaar alles van dichtbij mee heeft gemaakt en dus echt álle ins en outs kent, dan geef ik het op en wordt het nooit weer wat.
Nee dat snap ik, maar aangezien hij nu dé persoon is die alles overziet mag ik hopen dat hij wel op tijd zou zien dat het te matig is en eventueel suggesties kan doen.quote:Op maandag 18 december 2023 14:23 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Twan heeft zelf geen staging hoeven te bedenken, dus of dat nou echt helpt weet ik niet. Hij heeft wellicht wel de telefoonnummers van een paar goede creative directors van andere landen.
En het mag ook niks kosten he, maar misschien legt Joost zelf wel wat geld in het laatje zoals de Common Linnets deden.
Misschien heeft AvroTros ook besloten dat er meer budget voor de staging moet komen.quote:Op
maandag 18 december 2023 14:23 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Twan heeft zelf geen staging hoeven te bedenken, dus of dat nou echt helpt weet ik niet. Hij heeft wellicht wel de telefoonnummers van een paar goede creative directors van andere landen.
En het mag ook niks kosten he, maar misschien legt Joost zelf wel wat geld in het laatje zoals de Common Linnets deden.
Best veel van het volgens mij niet al te hoge budget (2,5 ton oid) gaat volgens mij op aan reis en verblijf van de artiesten en hele NL-delegatie twee weken lang in hotels daar en eten, kleding, voorbereiden act, videoclip, tape, promotie etc.quote:Op maandag 18 december 2023 21:05 schreef Thrts het volgende:
Waar gaat dat budget dan vaak heen, attributen etc.?
https://www.rtlnieuws.nl/(...)e%20shows%20uitzendtquote:Een uitgewerkte begroting is niet openbaar, maar los van het EBU-geld zitten de kosten voor de Nederlandse inzending 'in de totstandkoming van de act, het maken van een videoclip en een back-uptape en zaken als kleding, visagie en verblijf,' zo zegt Dekker.
Die back-uptape is een paar maanden geleden opgenomen. Het gaat om een opname die wordt uitgezonden als de deelnemers door corona tijdens de halve finale of finale ziek zijn. Dat overkwam IJsland vorig jaar.
De laatste vijf jaar zijn -los van het jaar dat Rotterdam alles organiseerde na de winst van Duncan Laurence- de kosten ongeveer gelijk gebleven, aldus Dekker.
Door inflatie en doordat er tegenwoordig een back-uptape gemaakt moet worden stegen de kosten, maar daar staat tegenover dat we door corona met een veel kleinere delegatie gaan. Daar wordt weer op bespaard dus alles bij elkaar zijn de kosten gelijk.
Het aantal personen in de delegatie is gehalveerd. "Wat natuurlijk behoorlijk drukt op de kosten als je ruim twee weken verblijft in het gastland."
Ik heb het idee dat er tegenwoordig meer geld gepompt wordt in de clip dan in het daadwerkelijke optreden en wedstrijdtechnisch is dat eigenlijk helemaal niet slimquote:Op maandag 18 december 2023 22:21 schreef Greys het volgende:
[..]
Best veel van het volgens mij niet al te hoge budget (2,5 ton oid) gaat volgens mij op aan reis en verblijf van de artiesten en hele NL-delegatie twee weken lang in hotels daar en eten, kleding, voorbereiden act, videoclip, tape, promotie etc.
Las ik ooit ergens, even terugzoeken.
Edit:
Onderstaande is uit 2022.
Kosten totaal 5 ton. Helft voor de EBU voor uitzendrechten. Blijft 2,5 ton over:
[..]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)e%20shows%20uitzendt
Zijn campagne had nul invloed op de keuze van de commissie.quote:Op zondag 17 december 2023 21:31 schreef Sableheart het volgende:
Ik ben voorzichtig positief.
Hij is een goede performer, in een stijl die best kan aanspreken. Van wat ik van zijn ouevre hoor, gaat het een leuk nummer worden, die het goed kan doen bij het publiek.
Wel zijn er een paar dingen die me aan het twijfelen brengen. De enorme campagne van Joost vooraf, in combinatie met "we gaan iets helemaal anders doen" maakt me enigszins bezorgd dat ze misschien niet voor de allerbeste inzending zijn gegaan die beschikbaar was. Laten we hopen dat de inzendingen die het uiteindelijk niet geworden zijn, ook uitgebracht worden, zodat we een idee krijgen van wat er te kiezen was (en zodat we weten dat de kwaliteit van de inzendingen die de commissie binnenkrijgt goed is, en dat artiesten weten dat een nummer inzenden naar de commissie niet negatief is).
Joost is een artistieke creatieveling dus daar maak ik mij weinig zorgen om. Hij is niet bepaald te vergelijken met een Waylon die random wat bedenkt.quote:En ook de staging baart me nog enigszins zorgen. Daar zijn we de afgelopen jaren niet echt sterk in geweest, tenzij de artiest zelf een duidelijke visie had. Nu we een meer party nummer sturen, waarbij de staging essentieel is om het gevoel over te dragen. Tegelijk geeft Joost aan zelf wat meer volgend te zijn als het op staging aankomt. Een situatie vergelijkbaar met die van Waylon is dan zeker een risico.
Ik gok dat als joost klein een crowdfunding opzet dat er best wat nederlanders en hopelijk bners wat geld willen doneren naar hem voor de staging. Maar damn 2.5 ton aan uitzendrechten dat is toch idioot hoog manquote:Op maandag 18 december 2023 22:21 schreef Greys het volgende:
[..]
Best veel van het volgens mij niet al te hoge budget (2,5 ton oid) gaat volgens mij op aan reis en verblijf van de artiesten en hele NL-delegatie twee weken lang in hotels daar en eten, kleding, voorbereiden act, videoclip, tape, promotie etc.
Edit:
Kosten totaal 5 ton. Helft voor de EBU voor uitzendrechten. Blijft 2,5 ton over:
[..]
In vergelijking met andere landen die getallen openbaar hebben gemaakt. Bijvoorbeeld Israël heeft 9 ton budget, Spanje 810k.. Maar bij bijvoorbeeld San Marino moet de artiest alles zelf betalen, de omroep daar betaald dan enkel uitzendrechten.quote:Op maandag 18 december 2023 22:21 schreef Greys het volgende:
[..]
Edit:
[..]
Je koopt voor die 250.000 een uurtje of 9 live-tv voor een miljoenenpubliek. Een gemiddeld liveprogramma in Hilversum kost al bijna een ton als ik Tina Nijkamp mag geloven. Dat haal je er als NPO dubbel en dwars uit, ook kijkend naar reclameinkomsten.quote:Op woensdag 20 december 2023 10:21 schreef Aloria het volgende:
[..]
Ik gok dat als joost klein een crowdfunding opzet dat er best wat nederlanders en hopelijk bners wat geld willen doneren naar hem voor de staging. Maar damn 2.5 ton aan uitzendrechten dat is toch idioot hoog man
Dat zeiden ze in de UK inderdaad ook altijd toen er geroepen werd dat ze moesten stoppen. Zo’n 9 miljoen kijkers voor een programma dat je niet zelf hoeft te produceren, een koopje.quote:Op woensdag 20 december 2023 10:26 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Je koopt voor die 250.000 een uurtje of 9 live-tv voor een miljoenenpubliek. Een gemiddeld liveprogramma in Hilversum kost al bijna een ton als ik Tina Nijkamp mag geloven. Dat haal je er als NPO dubbel en dwars uit, ook kijkend naar reclameinkomsten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |