Nog liever GW dan guur rechtse leeghoofd Mona.quote:Op zondag 10 december 2023 14:36 schreef Gehrman het volgende:
[ twitter ]
Ik zie dit nog wel gebeuren. Wilders is geen optie en met Mona zou hij ook wel kunnen leven.
Mona Keizer als premier.quote:Op zondag 10 december 2023 14:36 schreef Gehrman het volgende:
[ twitter ]
Ik zie dit nog wel gebeuren. Wilders is geen optie en met Mona zou hij ook wel kunnen leven.
Wilders wordt sowieso geen premier. Daar gaan de potentiële coalitiepartijen niet mee akkoord.quote:Op zondag 10 december 2023 14:38 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Nog liever GW dan guur rechtse leeghoofd Mona.
Waarom zou de kleinste partij die niet eens nodig is voor de coalitie de premier mogen leveren?quote:Op zondag 10 december 2023 14:39 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Wilders wordt sowieso geen premier. Daar gaan de potentiële coalitiepartijen niet mee akkoord.
Hoe weet je dat?quote:Op zondag 10 december 2023 14:39 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Wilders wordt sowieso geen premier. Daar gaan de potentiële coalitiepartijen niet mee akkoord.
Hebben ze nou zo ongeveer de enige kandidaat gevonden die nog erger is dan Wilders? Mona Keijzer als premier, dat is pas echt een verschrikking...quote:Op zondag 10 december 2023 14:36 schreef Gehrman het volgende:
[ twitter ]
dat Bosma voorgaande keren niet heeft gewonnen had politieke redenen, niet zijn relatie tot ambtenaren van de Kamerquote:Op zondag 10 december 2023 14:10 schreef Hanca het volgende:
[..]
Daar ben ik het dus totaal niet mee eens en de Kamer ook niet, anders had Bosma alle voorgaande keren gewonnen.
Arib en Bergkamp hebben wat mij betreft de relatie voorzitter-ambtenaar onnodig politiek gemaakt. Het is de griffier die verantwoordelijk is voor het ambtelijk apparaat. Die is ook bestuurder in de zin van de WOR. Het presidium, niet de voorzitter, stemt in met voordracht hoge benoemingen. Zoals de MR dat doet bij overige ABD functies. De griffier is dus als een SG van een departement. Daar bemoeit de minister zich ook niet met de dagelijkse aansturing van het ambtelijk apparaat. Er wordt een beeld neergezet alsof de voorzitter het ambtelijk apparaat dagelijks aanstuurt maar dat is feitelijk incorrect. Onder Arib en Bergkamp zie je dat we beetje meer naar Amerikaans model zijn gaan, maar waar dan ook hele ambtelijke top wordt vervangen bij veranderende politieke kleur.quote:Het personeel van de Kamer hoort op 1 te staan. Zeker nu.
Dat dus. Wilders als premier is controversieel, maar in elk geval een logisch gevolg van de verkiezingsuitslag. Mona Keijzer als premier slaat gewoon helemaal nergens op.quote:Op zondag 10 december 2023 14:41 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Waarom zou de kleinste partij die niet eens nodig is voor de coalitie de premier mogen leveren?
Wappie Monaquote:Op zondag 10 december 2023 14:36 schreef Gehrman het volgende:
[ twitter ]
Ik denk dan ook dat de schrijver de vingers op meerdere zere plekken legt, dus in die zin kan ik mij best vinden in jouw analyse.quote:Op zaterdag 9 december 2023 17:29 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Je gaat wel erg kort door de bocht.
Deze column legt goed bloot wat er gebeurt als je links- en rechts progressief laat regeren met elkaar. Wel meer asielzoekers, dan ik soepele ontslagrecht (lagere transitiepremie). Meer milieu en klimaat maatregelen, bekostigen via subsidies die gedekt worden door hogere heffingen naar burgers (of die indirect naar hen verlegd worden). En zo kan ik wel doorgaan.
Omtzigt met een extraparlementair kabinet, een regerakkoord op hoofdlijnen, gesteund door PVV, NSC, VVD en BBB.quote:Op zondag 10 december 2023 14:59 schreef Hanca het volgende:
Volgens mij zijn er 3 opties qua premier bij een PVV-NSC-VVD(-BBB) kabinet: Wilders, Yeşilgöz of een derde die niet op een kieslijst stond.
Het probleem is niet eens zozeer wie de premier wordt. Grootste obstakel voor Wilders' kabinetsdeelname is hij dat er de mensen en de partij niet voor heeft.quote:Op zondag 10 december 2023 14:36 schreef Gehrman het volgende:
[ twitter ]
Dan wordt het nog iemand van buiten de lijsten en niet Omtzigt zelf, lijkt me. Je geeft die functie dan niet cadeau.quote:Op zondag 10 december 2023 15:17 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Omtzigt met een extraparlementair kabinet, een regerakkoord op hoofdlijnen, gesteund door PVV, NSC, VVD en BBB.
Kan iemand me uitleggen waarom we Mona Keijzer als MP zouden moeten willen?quote:Op zondag 10 december 2023 14:36 schreef Gehrman het volgende:
[ twitter ]
Zou kunnen, Omtzigt moet de fractie natuurlijk ook een beetje bijeenhouden, dat gaat beter vanuit de kamer.quote:Op zondag 10 december 2023 15:20 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dan wordt het nog iemand van buiten de lijsten en niet Omtzigt zelf, lijkt me. Je geeft die functie dan niet cadeau.
Bosma en Agema hebben al vaker de fractie voorgezeten, Wilders is namelijk best veel in het buitenland.quote:Op zondag 10 december 2023 15:18 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het probleem is niet eens zozeer wie de premier wordt. Grootste obstakel voor Wilders' kabinetsdeelname is hij dat er de mensen en de partij niet voor heeft.
Om maar iets te noemen: no way dat Wilders het fractievoorzitterschap in de Tweede Kamer durft over te dragen aan een van zijn onderknuppels. Dat is vragen om problemen, zeker gezien de huidige omvang van de fractie en het grote aantal nieuwe gezichten, waarvan een deel al is betrapt op zeer twijfelachtige uitlatingen.
Johan Derksen opperde het in VI, meer zit er niet achter. Dan heb je direct een kleine miljoen amoebes die denken "De Snor zegt het, dan zal het wel een goed idee zijn".quote:Op zondag 10 december 2023 15:20 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Kan iemand me uitleggen waarom we Mona Keijzer als MP zouden moeten willen?
Het is niet een kwestie van willen maar een kwestie van wat is de politieke realiteit. Wilders als premier ziet niemand gebeuren. Dan is Mona een vrij realistisch alternatief.quote:Op zondag 10 december 2023 15:20 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Kan iemand me uitleggen waarom we Mona Keijzer als MP zouden moeten willen?
Bergkamp en Arib waren best goed als voorzitter.quote:Op zondag 10 december 2023 13:59 schreef Hanca het volgende:
Bosma is, net als de andere kandidaat Van der Lee, qua voorzitten van de vergadering een verbetering tov Bergkamp, Arib, Van Miltenburg, Verbeet. Maar wie is de beste leidinggevende voor de medewerkers van de Kamer? Dat lijkt me nu eigenlijk de hoofdvraag, na de puinhoop die er de laatste jaren is geweest.
https://www.cidi.nl/antis(...)n-voor-antisemieten/quote:volgens o.a. ‘trendwatcher’ Adjiedj Bakas en Martin Bosma (PVV) werd Soros rijk door tijdens de Tweede Wereldoorlog te ‘heulen met de nazis’. Maar toen de oorlog in mei 1945 afliep in Europa, was Soros slechts veertien jaar oud. Zijn familie overleefde door hun papieren te vervalsen. Ook hielp de familie Soros de papieren van andere Joodse Hongaren te vervalsen om zodoende hun lot te ontlopen.
Op de winkel passen is natuurlijk wat anders dan daadwerkelijk een fractie leiden.quote:Op zondag 10 december 2023 15:21 schreef Hanca het volgende:
[..]
Bosma en Agema hebben al vaker de fractie voorgezeten, Wilders is namelijk best veel in het buitenland.
Maar de vraag is dus waarom het realistisch zou zijn. Over welke capaciteiten beschikt ze waarmee ze een goede kandidaat is? En op basis van welk mandaat? Waarom zou het Keijzer moeten worden, en niet Remkes, de Hoop Scheffer of Derksen?quote:Op zondag 10 december 2023 15:29 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Het is niet een kwestie van willen maar een kwestie van wat is de politieke realiteit. Wilders als premier ziet niemand gebeuren. Dan is Mona een vrij realistisch alternatief.
quote:Op zondag 10 december 2023 15:29 schreef Bluesdude het volgende:
Bergkamp en Arib waren best goed als voorzitter.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |