Joh, het is wat. Singapore was een lullig vissers- en overslaghaventje totdat Winsemius Sr en Harry Lee er zich mee gingen bemoeien, Kaapstad is een van de mooiste steden van Afrika maar was tot Van Riebeeck er kwam weinig meer dan een verzameling sjofele plaggenhutten en zonder Westerse technologie zouden ze in Dubai nog in tenten slapen.quote:
Dus je hecht enkel en alleen aan verdragen die jou uitkomen, vind je dit niet betrekkelijk selectief en vreemde basis voor samenwerking?quote:Op zondag 10 december 2023 15:01 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Nee. Ik vind dat we ze moeten gaan terugsturen totdat we het onder controle hebben. En dat hebben we nu niet.
Plus dat we ons asielbeleid moeten gaan versoberen.
Poetin maakt reclame voor een gratis huis, goede uitkering en uitstekende werkkansen hier in Europa. Daar moeten we vanaf. Door de asielzoekers versoberde omstandigheden te bieden en wellicht anti-reclame in de regio te maken kunnen we al heel wat doen.
Naar wat ik weet over het Dublin verdrag staat daarin dat een asielzoeker in het eerste veilige land waar hij terecht komt asiel moet aanvragen.quote:Op zondag 10 december 2023 15:07 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Dus je hecht enkel en alleen aan verdragen die jou uitkomen, vind je dit niet betrekkelijk selectief en vreemde basis voor samenwerking?
Nee, zo werkt het niet. En een asielrecht vanwege oorlog of vervolging kan niet vervallen door dergelijk procedureel geneuzel, logisch ook wat je kunt mensen die vaak niet bekend zijn met EU regelgeving niet in gevaar brengen omdat ze in het verkeerde land een aanvraag doen.quote:Op zondag 10 december 2023 15:16 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Naar wat ik weet over het Dublin verdrag staat daarin dat een asielzoeker in het eerste veilige land waar hij terecht komt asiel moet aanvragen.
Wat er gebeurt als hij/zij dit niet doet weet ik niet. Maar het lijkt me dat je recht op asiel in principe vervalt. Dit doen we niet uit humanitaire redenen (En omdat die mensen liegen. Dus beweren dat NL het eerste land is waar ze in kwamen). Daar moeten we mee stoppen.
Voorts blijf ik een groot voorstander van opvang in de regio. Ook als wij dat moeten betalen.
Bedankt voor het verduidelijken.quote:Op zondag 10 december 2023 15:47 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Nee, zo werkt het niet. En een asielrecht vanwege oorlog of vervolging kan niet vervallen door dergelijk procedureel geneuzel, logisch ook wat je kunt mensen die vaak niet bekend zijn met EU regelgeving niet in gevaar brengen omdat ze in het verkeerde land een aanvraag doen.
Dublin is een EU verordening die vooral de administratieve afhandeling van aanvragen in de EU regelt en bepaald welk land verantwoordelijk is. Als iemand in het verkeerde land een aanvraag doet kan dat land een Dublin-claim indienen richten het eerste land wat vervolgens de aanvraag overneemt.
Kun je hier meer over lezen: https://www.dienstterugke(...)vertrek/dublin-claim
Overigens is opvang in de regio al lang de feitelijke situatie, kijk eens na hoeveel Syriërs er in bijvoorbeeld Libanon of Turkije zitten zou ik zeggen.
Daar stonden migranten voor ja?quote:Op zondag 10 december 2023 13:01 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ja, met daaraan vast vrouwenemancipatie, homoemancipatie, abortuswetgeving, euthenasiewetgeving etc.
'migranten' is geen coherente groep. Op zich stonden die daar ook niet per se voor, noch was dat hun doel. Ze hadden met hun culturele bijdrage alleen wel een rol in de aanzet van de omslag van conservatief naar progressief. Uiteindelijk heeft die jaren 60 beweging geleid tot dergelijke rechten.quote:
maar ze zijn ook welkom om te gaan werken , maar dat laat D66 en GL niet toe want ze moeten persee zielig ziinquote:Op zondag 10 december 2023 14:06 schreef Inbox het volgende:
[..]
Nee, we halen ze nu niet hierheen. Ze komen onuitgenodigd en eisen vervolgens vanalles.
Goh zeg, wat een macht hebben D66 en GL. Hoe is het toch mogelijk om met zo weinig zetels hun wil op te leggen aan t land.quote:Op zondag 10 december 2023 16:04 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
maar ze zijn ook welkom om te gaan werken , maar dat laat D66 en GL niet toe want ze moeten persee zielig ziin
Dat asielzoekers niet mogen werken (en de taal niet van begin af aan leren) is overigens een rechts idee: ze mogen niet teveel wortelen in Nederland zodat je ze makkelijker kunt uitzetten.quote:Op zondag 10 december 2023 16:04 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
maar ze zijn ook welkom om te gaan werken , maar dat laat D66 en GL niet toe want ze moeten persee zielig ziin
D66 en GL zijn er dan ook voor dat asielzoekers mogen werken. Maar dat mag de pret niet drukken.quote:Op zondag 10 december 2023 16:14 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat asielzoekers niet mogen werken (en de taal niet van begin af aan leren) is overigens een rechts idee: ze mogen niet teveel wortelen in Nederland zodat je ze makkelijker kunt uitzetten.
quote:Ook willen we voor asielzoekers vanaf dag één onderwijs en de mogelijkheid om te werken.
https://groenlinks.nl/sta(...)/vluchtelingenbeleid
quote:Werken wordt voor asielzoekers makkelijker en we schaffen de 24-weken-eis af. Werken moet mogelijk zijn na één maand in plaats van pas na zes maanden. D66 laat mensen liever meedraaien in de samenleving, dan verpieteren in een azc.
https://d66.nl/standpunten/integratie-en-immigratie/
maar dat is dus nu voorbij he dat snapjequote:Op zondag 10 december 2023 16:13 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Goh zeg, wat een macht hebben D66 en GL. Hoe is het toch mogelijk om met zo weinig zetels hun wil op te leggen aan t land.
Nou, dat was al geen realiteit, dus wat dat betreft verandert er niet zoveel.quote:Op zondag 10 december 2023 16:16 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
maar dat is dus nu voorbij he dat snapje
tot op heden slechts 24 weken per jaar en van hun verdiende geld mogen ze 25 % zelf houden en een BSN nummer krijgen ze niet, nou ga er maar aaanstaanquote:Op zondag 10 december 2023 16:15 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
D66 en GL zijn er dan ook voor dat asielzoekers mogen werken. Maar dat mag de pret niet drukken.
Van wie mogen ze niet meer werken dan?quote:Op zondag 10 december 2023 16:18 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
tot op heden slechts 24 weken per jaar en van hun verdiende geld mogen ze 25 % zelf houden en een BSN nummer krijgen ze niet, nou ga er maar aaanstaan
Ja, zoals eerder gesteld, D66 en GL maken niet de dienst uit. Als je wil dat asielzoekers makkelijker en meer mogen werken dan zijn dat juist twee partijen die overeenkomen met jouw standpunt.quote:Op zondag 10 december 2023 16:18 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
tot op heden slechts 24 weken per jaar en van hun verdiende geld mogen ze 25 % zelf houden en een BSN nummer krijgen ze niet, nou ga er maar aaanstaan
quote:Ook willen we voor asielzoekers vanaf dag één onderwijs en de mogelijkheid om te werken.
https://groenlinks.nl/sta(...)/vluchtelingenbeleid
quote:Werken wordt voor asielzoekers makkelijker en we schaffen de 24-weken-eis af. Werken moet mogelijk zijn na één maand in plaats van pas na zes maanden. D66 laat mensen liever meedraaien in de samenleving, dan verpieteren in een azc.
https://d66.nl/standpunten/integratie-en-immigratie/
VVD trekt dat niet:quote:Op zondag 10 december 2023 16:19 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ja, zoals eerder gesteld, D66 en GL maken niet de dienst uit. Als je wil dat asielzoekers makkelijker en meer mogen werken dan zijn dat juist twee partijen die overeenkomen met jouw standpunt.
[..]
[..]
quote:Toch is het nog maar de vraag of er in de Tweede Kamer een meerderheid is voor het voorstel. Tegenstanders, waaronder de VVD, zeggen dat asielzoekers koppelen aan werk mogelijk een belofte tot permanent verblijf inhoudt;
tot op heden worden arbeidsmigranten opgesloten op schepen en hotels en mogen slechts 24 weken werken zonder BSN nummerquote:Op zondag 10 december 2023 16:19 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ja, zoals eerder gesteld, D66 en GL maken niet de dienst uit. Als je wil dat asielzoekers makkelijker en meer mogen werken dan zijn dat juist twee partijen die overeenkomen met jouw standpunt.
[..]
[..]
Heb je een bron van die laatste zin? Even een officiële verklaring graag met je hetze.quote:Op zondag 10 december 2023 16:22 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
toto op heden worden arbeidsmigranten opgesloten op schepen en hotels en mogen slechts24 wekenwerken zonder BSN nummer
Geen recht op WW en geen recht op pensioen
Het liefst heeft D66 dat ze allemaal homo zijn dan is het makkelijk een vergunning geven om te werken
Dat is toch wel een hele jammerlijke opmerking hoor, terugvallen op het aloude: 'Huu, maar dat is maar jouw mening! Kijk, dat is leuk als het aankomt op dingen als: lamsvlees; oregano en citroen, of toch tijm, komijn en knoflook? Als het aankomt op de uitvoerbaarheid en de mogelijke gevolgen van het partijprogramma van wat nu (uiteraard tot mijn verdriet) eenmaal de grootste partij van het schone vaderland is geworden, dan kunnen we ook gewoon vaststellen, zonder dat daarbij persoonlijke smaak of meningen ook maar een enkele rol spelen, dat een hoop daarvan onuitvoerbaar is en of het tegenovergestelde van het gewenste effect zou hebben.quote:Op zondag 10 december 2023 09:32 schreef SpaceOddity het volgende:
Alleen kraam ik geen lul koek uit, jij vind dat alleen zo. End dat mag jij zo vinden. Alleen wil dat nog niet zeggen dat dat zo is.
Verder maakt het van jou een heel aso en dom figuur als je met randdebiel gaat lopen schelden.
Niet nodig, niet doen.
Er is uiteindelijk heel veel mogelijk, als de draagvlak er voor is en de juiste partijen er voorstander van zijn. Ja, er zijn wetten, afspraken en zelfs een grondwet, maar als de juiste situatie zich voor doet kan er echt wel wat veranderd worden. Moet de wil er wel zijn alleen. Telkens roepen dat het niet kan omdat er wetten zijn komt over als een excuusje om achter te verschuilen imo. Tijden veranderen nog wel eens, dus iets wat honderd jaar geleden een goed plan leek hoeft dat nu niet meer perse te zijn.quote:Op zondag 10 december 2023 17:41 schreef JAM het volgende:
[..]
Dat is toch wel een hele jammerlijke opmerking hoor, terugvallen op het aloude: 'Huu, maar dat is maar jouw mening! Kijk, dat is leuk als het aankomt op dingen als: lamsvlees; oregano en citroen, of toch tijm, komijn en knoflook? Als het aankomt op de uitvoerbaarheid en de mogelijke gevolgen van het partijprogramma van wat nu (uiteraard tot mijn verdriet) eenmaal de grootste partij van het schone vaderland is geworden, dan kunnen we ook gewoon vaststellen, zonder dat daarbij persoonlijke smaak of meningen ook maar een enkele rol spelen, dat een hoop daarvan onuitvoerbaar is en of het tegenovergestelde van het gewenste effect zou hebben.
Voorbeeld (niet van de PVV, trouwens); de flexwet (u weet wel, dat u na drie tijdelijke arbeidscontracte een vast contract aangeboden zou moeten worden) had als doel dat men gemakkelijker en sneller een vast contract zou krijgen. Resultaat ervan echter was dat nu een hoop meer mensen na hun tweede tijdelijke contract 'gedetacheerd' of 'overgeplaatst' of simpelweg vervangen worden door iemand anders op een tijdelijk contract. Daarvan zei iemand al eens: 'Dat gaat niet werken. Dat gaat precies het tegenovergestelde bewerkstelligen van wat je ermee wil bewerkstelligen.', waarop iemand anders zei: 'Dat vind jij maar zo, dat is maar jouw mening.', waarop de eerste weer zei: 'Ben jij een soort van randdebiel, of iets dergelijks?'
Verder heb ik er geen enkel probleem mee om voor asociaal of dom aangemerkt te worden. Dat deert mij niet zo. Dat is maar een mening.
Kijk, ik wil me daar ook niet achter verschuilen. Een grondwet kan ook aangepast worden (hoewel dat nogal een lastig, langdurig proces is en werkelijk - goddank - geen enkele andere partij daar aan wil en ik durf zelfs te beweren een hoop mensen binnen de PVV zelf niet), maar laten we het dan vooral hebben over of de zaken die de PVV voorstelt wel het gewenste effect hebben. De PVV wil aan de éne kant (tenminste, ik denk dat ze dat willen) radicalisering en islamitisch extremisme tegengaan. Aan de andere kant willen ze koran verbieden en moskeeën sluiten. Nu leert de geschiedenis en de hedendaagse praktijk ons nogal dat als je mensen hun geloofbeleidenis af probeert te nemen, dat er niet toe zorgt dat men dan denkt: 'Tsja, misschien was het allemaal inderdaad niet zo'n goed idee. Laten we er maar mee ophouden.',- maar men dan vooral veel sterker aan dat geloof gaat vastklampen en dat geloof ook extremere vormen aan gaat nemen.quote:Op zondag 10 december 2023 17:52 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Er is uiteindelijk heel veel mogelijk, als de draagvlak er voor is en de juiste partijen er voorstander van zijn. Ja, er zijn wetten, afspraken en zelfs een grondwet, maar als de juiste situatie zich voor doet kan er echt wel wat veranderd worden. Moet de wil er wel zijn alleen. Telkens roepen dat het niet kan omdat er wetten zijn komt over als een excuusje om achter te verschuilen imo. Tijden veranderen nog wel eens, dus iets wat honderd jaar geleden een goed plan leek hoeft dat nu niet meer perse te zijn.
Inderdaad als de wil er is, kan alles veranderen, echt ALLESquote:Op zondag 10 december 2023 17:52 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Er is uiteindelijk heel veel mogelijk, als de draagvlak er voor is en de juiste partijen er voorstander van zijn. Ja, er zijn wetten, afspraken en zelfs een grondwet, maar als de juiste situatie zich voor doet kan er echt wel wat veranderd worden. Moet de wil er wel zijn alleen. Telkens roepen dat het niet kan omdat er wetten zijn komt over als een excuusje om achter te verschuilen imo. Tijden veranderen nog wel eens, dus iets wat honderd jaar geleden een goed plan leek hoeft dat nu niet meer perse te zijn.
Niet ieder mens is een workaholic, daarbij het enige dat mensen verplicht zijn om te doen is zorgen voor de dagelijkse maaltijden.quote:Op zondag 10 december 2023 16:04 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Nogal lastig zonder geld en eigen grond. Die je doorgaans krijgt door te huren of te kopen. En wat heb je daarvoor nodig? Geld.quote:Op zondag 10 december 2023 18:54 schreef torentje het volgende:
[..]
Niet ieder mens is een workaholic, daarbij het enige dat mensen verplicht zijn om te doen is zorgen voor de dagelijkse maaltijden.
Als ik ga plukken, oogsten en malen heb ik binnen een week voor een heel jaar fruit, meel, groenten, aardappelen en kruiden.
De veeleisers krijgen hun dagelijkse maaltijden toch gratis?quote:Op zondag 10 december 2023 19:15 schreef matthijst het volgende:
Ja,
[..]
Nogal lastig zonder geld en eigen grond. Die je doorgaans krijgt door te huren of te kopen. En wat heb je daarvoor nodig? Geld.
Aha, en hoe kom je dan aan geld? Door te werken (of door zielig je hand op te houden, maar hoop dat dat de meeste mensen hun eer te na is).
Zoals ik al eerder aangaf (ik weet niet meer of dat tegen jou was, of iemand anders); in het PVV partij programma staan dingen die ook ik idioot/onuitvoerbaar acht, en ook Wilders zal de grote problemen niet op gaan lossen. Ik geloof zelfs dat geen enkele partij/politicus dat zou kunnen. Ik denk; hoe dan ook, ongeacht wie hier aan het politieke roer staan; de polarisering zal op zowat alle vlakken alleen maar toenemen. Mijn stem is niets meer en minder dan een statement tegen een aantal dingen, waarvan ik vind dat dat het de meest urgente en wezenlijk aanwezige punten van acht zijn. Nou zullen wel meer stemmers dat doen (joh), maar wat dan nu precies de voornaamste punten zijn, daarover is men verdeeld (joh).quote:Op zondag 10 december 2023 17:41 schreef JAM het volgende:
[..]
Dat is toch wel een hele jammerlijke opmerking hoor, terugvallen op het aloude: 'Huu, maar dat is maar jouw mening! Kijk, dat is leuk als het aankomt op dingen als: lamsvlees; oregano en citroen, of toch tijm, komijn en knoflook? Als het aankomt op de uitvoerbaarheid en de mogelijke gevolgen van het partijprogramma van wat nu (uiteraard tot mijn verdriet) eenmaal de grootste partij van het schone vaderland is geworden, dan kunnen we ook gewoon vaststellen, zonder dat daarbij persoonlijke smaak of meningen ook maar een enkele rol spelen, dat een hoop daarvan onuitvoerbaar is en of het tegenovergestelde van het gewenste effect zou hebben.
Voorbeeld (niet van de PVV, trouwens); de flexwet (u weet wel, dat u na drie tijdelijke arbeidscontracte een vast contract aangeboden zou moeten worden) had als doel dat men gemakkelijker en sneller een vast contract zou krijgen. Resultaat ervan echter was dat nu een hoop meer mensen na hun tweede tijdelijke contract 'gedetacheerd' of 'overgeplaatst' of simpelweg vervangen worden door iemand anders op een tijdelijk contract. Daarvan zei iemand al eens: 'Dat gaat niet werken. Dat gaat precies het tegenovergestelde bewerkstelligen van wat je ermee wil bewerkstelligen.', waarop iemand anders zei: 'Dat vind jij maar zo, dat is maar jouw mening.', waarop de eerste weer zei: 'Ben jij een soort van randdebiel, of iets dergelijks?'
Verder heb ik er geen enkel probleem mee om voor asociaal of dom aangemerkt te worden. Dat deert mij niet zo. Dat is maar een mening.
Koran verbieden, moskeen sluiten; dat gaat mij ook allemaal te ver. Wel zou ik graag willen zien dat (basis) scholen los komen te staan van een religie als leidraad, zodat kinderen van jongs af aan niet gelijk helemaal klem komen te zitten in de indoctrine.quote:Op zondag 10 december 2023 18:00 schreef JAM het volgende:
[..]
Kijk, ik wil me daar ook niet achter verschuilen. Een grondwet kan ook aangepast worden (hoewel dat nogal een lastig, langdurig proces is en werkelijk - goddank - geen enkele andere partij daar aan wil en ik durf zelfs te beweren een hoop mensen binnen de PVV zelf niet), maar laten we het dan vooral hebben over of de zaken die de PVV voorstelt wel het gewenste effect hebben. De PVV wil aan de éne kant (tenminste, ik denk dat ze dat willen) radicalisering en islamitisch extremisme tegengaan. Aan de andere kant willen ze koran verbieden en moskeeën sluiten. Nu leert de geschiedenis en de hedendaagse praktijk ons nogal dat als je mensen hun geloofbeleidenis af probeert te nemen, dat er niet toe zorgt dat men dan denkt: 'Tsja, misschien was het allemaal inderdaad niet zo'n goed idee. Laten we er maar mee ophouden.',- maar men dan vooral veel sterker aan dat geloof gaat vastklampen en dat geloof ook extremere vormen aan gaat nemen.
Verder snap ik ook de hypocritie niet zo dat de Koran verboden zou moeten worden omdat daar (naar de smaak van Wilders, althans) allemaal walgelijke dingen in staan, maar andere boeken - die toch ook zo hun ideologische aanhang weten te bewerkstelligen - zoals de Bijbel, Mein Kampf, Dianetics: lijdraad voor het menselijke verstand - enzo dan weer niet.
Geef nu eens iedere partij het recht om een eigen boodschappenlijstje in te dienen, niet alles zal in de winkelkar terecht komen als je met vier man gaat boodschappen doenquote:Op zondag 10 december 2023 23:17 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Zoals ik al eerder aangaf (ik weet niet meer of dat tegen jou was, of iemand anders); in het PVV partij programma staan dingen die ook ik idioot/onuitvoerbaar acht, en ook Wilders zal de grote problemen niet op gaan lossen. Ik geloof zelfs dat geen enkele partij/politicus dat zou kunnen. Ik denk; hoe dan ook, ongeacht wie hier aan het politieke roer staan; de polarisering zal op zowat alle vlakken alleen maar toenemen. Mijn stem is niets meer en minder dan een statement tegen een aantal dingen, waarvan ik vind dat dat het de meest urgente en wezenlijk aanwezige punten van acht zijn. Nou zullen wel meer stemmers dat doen (joh), maar wat dan nu precies de voornaamste punten zijn, daarover is men verdeeld (joh).
Ik heb er overigens ook geen probleem om aangemerkt te worden als ''dom'' of ''asociaal'', dat zijn immers gewoon objectieve constateringen. Maar als er krachttermen/scheldwoorden bij gesleept worden (vaak omdat er emotie getriggerd word) zoals randdebiel, nazi enz enz of kanker dit kanker dat kanker jij dan is dat op geen enkele manier een constructieve toevoeging, wat jammer is -en niet alleen dat, maar dan word de kans op harder en gemener spelen alleen maar groter. Overigens, ik zeg heel eerlijk; ik trap zeker ook nog wel eens in die valkuil.
[..]
Koran verbieden, moskeen sluiten; dat gaat mij ook allemaal te ver. Wel zou ik graag willen zien dat (basis) scholen los komen te staan van een religie als leidraad, zodat kinderen van jongs af aan niet gelijk helemaal klem komen te zitten in de indoctrine.
Bij jouw stelling dat de geschiedenis en de hedendaagse praktijk ons leert ''dat als je mensen hun geloofbeleidenis af probeert te nemen, dat er niet toe zorgt dat men dan denkt: 'Tsja, misschien was het allemaal inderdaad niet zo'n goed idee. Laten we er maar mee ophouden.',- maar men dan vooral veel sterker aan dat geloof gaat vastklampen en dat geloof ook extremere vormen aan gaat nemen'' heb ik dan een vraag want dit zie ik niet terug in landen waar de islam de scepter zwaait. Of ga je me nu zeggen dat je nooit hebt geweten dat, in nogal wat landen die bekend staan als ''islamitisch'', elke andere openbare praktisering/viering van elke andere religie anders dan de islam verboden is? Nu, dat is wel zo. Nogmaals; Wilders pleit voor het sluiten van islamitische gebedhuizen (en islamitische gebedshuizen alleen) -wat mij te ver gaat-, echter; in de bakermat van de islam en tevens het geografische hart van de islam wonen en leven ook mensen die ook andere religies aanhangen. Dit terwijl het in Saudie Arabie verboden is om gebedshuizen van alle andere religies die niet islam zijn te bouwen.
Waarom zien we daar dan niet dezelfde radicalisering van de minderheids groepen (lees; alles en iedereen niet-islamitsch) die daar onderdrukt worden?
Zelden lees je bij een nieuwsbericht over een terreur aanslag in een islamitisch land dat het (bijvoorbeeld) christelijke extremisten waren. Sterker, vaker is het de religie van ''vrede en liefde'' zelf, zoals die van 2017 in een Egyptische moskee (met ruim 300 doden(!)). Je gebruikte het woord hypocriet, laat ik het ook doen; bij het minste of geringste nieuwbericht waarin het ''grote gevaar'' (lees; extreem rechts) jegens de islam een rol speelt, buitelt men (moslims en niet-moslims) over elkaar om hand in hand een kring rondom een moskee te gaan staan om zo een symbolisch NEE tegen fysieke dreiging + geweld tegen moslims te vormen. Fysieke dreiging + geweld wat hier niet tot nauwelijks voorkomt. Na de aanslag in Egypte (wat zelfs één van de dodelijkste en bloederigste ooit was) bleef het echter doodstil. Weet jij waarom? Ik wel. En ik vond dat een mooi toonbeeld van hypocrisie.
En de in de koran staan walgelijke dingen (en niet alleen volgens Wilders), maar zo ook inderdaad in wat andere boeken die hier ook maar getolereerd worden. Het verschil in deze is echter dat de islam zich onderscheid door een andere belangrijke ''pilaar'' in de fundering, en dat is het perfecte islamitische rolmodel; Mohammed. Mohammed was een krijgsheer die geweld niet schuwde en daarom op respect kon rekenen. Dit is mijn inziens vandaag de dag een cruciale factor voor de koersbepaling van de islamitische ideologie en diens cultuur. Welke hier voor onoverkoombare problemen zorgt.
Overigens, wat mij betreft mogen alle dergelijke boeken voorzien worden van een algemeen en actueel voorwoord die de nodige context bied. Ik geloof dat dit bij mein kampf al het geval is? Lijkt mij iig geval geen slecht idee.
Nou, ik heb gezien dat je leuk en bevlogen kunt typen. Ik zie een inhoudelijke reactie graag tegemoet. Het liefst zonder de emotionele toespelingen.
Je hebt het tegen de Raaskaller des Vaderlands hèquote:Op zondag 10 december 2023 16:26 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Heb je een bron van die laatste zin? Even een officiële verklaring graag met je hetze.
https://www.telegraaf.nl/(...)tra-arbeidsmigrantenquote:Op maandag 11 december 2023 06:45 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Je hebt het tegen de Raaskaller des Vaderlands hè
quote:Adviesraad zoekt oplossingen voor vergrijzing
‘AOW-leeftijd naar 69 of 3 miljoen extra arbeidsmigranten’
EMILE KOSSEN
Aangepast: 31 min geleden2 uur geledenin BINNENLAND
AMSTERDAM - Arbeidsmigranten kunnen nuttig zijn voor tekortsectoren, maar alleen op massale schaal zouden ze een oplossing zijn voor vergrijzing en de steeds duurdere verzorgingsstaat.
Dat schrijft de Adviesraad Migratie in een toekomstverkenning.
Doe maar AOW leeftijd naar 69.quote:Op maandag 11 december 2023 08:02 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)tra-arbeidsmigranten
Heel lang artikel , maar het is premium, dus ik mag het hier niet copy pasten, dus alleen de headline dan
https://www.telegraaf.nl/(...)e-keuze-arbeidsmarkt
Er is een keuze zeg de adviesraad, of de AOW leeftijd naar 69 jaar of we gaan 3 miljoen arbeidsmigranten aan het werk zetten .
Dus niet meer zielige mensen opsluiten, maar aan het werk, hup van die boot af , jammer voor D66 en GL dan
Het minimumloon hoeft dus niet fors omhoog en toeslagen hebben de migranten ook niet nodig, alleen woonruimte
Ja ik weet het he stikstof , oei oei oei, denk toch om de vleermuizen en de brandnetels
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |