Oke, ik snap!quote:Op zondag 10 december 2023 02:35 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik ging uit van 600 eu, dus dat is 12 gram.
En dan zou ik ook mijn neus flink poederen hoor. Anders is dat niet vol te houden toch, al die ranzige peners in je handquote:
Gozer die ik ken zat een tijdje op 5-7gr per dag. Zit nu aan de base.quote:Op zondag 10 december 2023 02:44 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Ik zit zo ff te denken. Maar mijn destijds coke snuivende vrienden (en toen waren we jong) die zaten ook echt wel max aan de 2-3 gram op een dag.
En dat was dan spul van redelijke kwaliteit en dan waren ze ook echt wel fucked up (ging ook altijd een hoop drank bij nog) maar meer hebben ze ook niet voor elkaar gekregen.
Joo, maar niet iedereen die snuift is een verslaafde... Het is een drugs voor feestjes, meeste mensen gebruiken niet meer dan een kwart gram per feestje. Die hebben een envelopje waar ze langer mee doen. Als ik voor mezelf mag spreken, coke is pas leuk na een paar biertjes. En als je een grammetje hebt, kun je daar best lang mee doen.quote:Op zondag 10 december 2023 02:44 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Ik zit zo ff te denken. Maar mijn destijds coke snuivende vrienden (en toen waren we jong) die zaten ook echt wel max aan de 2-3 gram op een dag.
En dat was dan spul van redelijke kwaliteit en dan waren ze ook echt wel fucked up (ging ook altijd een hoop drank bij nog) maar meer hebben ze ook niet voor elkaar gekregen.
jezus, dan zit je ook echt wel tegen het max aan wat een lijf nog kan verdragen. En met die base sloop je het vanzelf verder...quote:Op zondag 10 december 2023 02:49 schreef KillemWieft het volgende:
[..]
Gozer die ik ken zat een tijdje op 5-7gr per dag. Zit nu aan de base.![]()
Niet te doen.quote:Ik moet altijd lachen om mensen die zeggen dat een celebrity al z’n geld heeft uitgegeven aan drugs. Ja ja, voor miljoenen aan coke weggesnoven.
Mijn snuivende maten waren wel allemaal stuk voor stuk verslaafd. En die begonnen met een kwart gram om warm te snuiven zeg maarquote:Op zondag 10 december 2023 02:51 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Joo, maar niet iedereen die snuift is een verslaafde... Het is een drugs voor feestjes, meeste mensen gebruiken niet meer dan een kwart gram per feestje. Die hebben een envelopje waar ze langer mee doen. Als ik voor mezelf mag spreken, coke is pas leuk na een paar biertjes. En als je een grammetje hebt, kun je daar best lang mee doen.
Klote manquote:Op zondag 10 december 2023 02:49 schreef KillemWieft het volgende:
[..]
Gozer die ik ken zat een tijdje op 5-7gr per dag. Zit nu aan de base.![]()
Lol, dat geld is gewoon gejat in de tijd dat die celebrity niet aanspreekbaar was, die is gewoon afgeperst.quote:Ik moet altijd lachen om mensen die zeggen dat een celebrity al z’n geld heeft uitgegeven aan drugs. Ja ja, voor miljoenen aan coke weggesnoven.
Zijn ze nu nog steeds verslaafd?quote:Op zondag 10 december 2023 02:55 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Mijn snuivende maten waren wel allemaal stuk voor stuk verslaafd. En die begonnen met een kwart gram om warm te snuiven zeg maar
Nope, allemaal er van af en brave burgersquote:
Dan waren ze dus niet echt verslaafd. En zo'n drugs is coke ook helemaal niet.quote:Op zondag 10 december 2023 03:04 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Nope, allemaal er van af en brave burgers![]()
Liepen op een gegeven moment stuk voor stuk tegen het feit aan dat ze hun relatie/carrière/vriendschappen aan het slopen waren.
Er zijn allerlei maten van verslaving hè. Maar ze konden in principe niet zonder. Het begon als drugs voor op feestjes, toen werd het voor in het weekend, toen werd het 'weekend' steeds verder opgerekt. Dat was dus van donderdag tot zondag. En dan ben je dus brak na 4 dagen en toen werd het ook eventjes iets pakken om de dag te kunnen starten.quote:Op zondag 10 december 2023 03:10 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Dan waren ze dus niet echt verslaafd. En zo'n drugs is coke ook helemaal niet.
Ja sorry, je hebt gelijk, die verschillende vormen van verslaving bestaan. 's ochtends coke nemen is ook echt een teken van verslaving. Ik heb dat ook wel eens gedaan. Maar weet je, die jongens zijn nu wel goed terecht gekomen.quote:Op zondag 10 december 2023 03:14 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Er zijn allerlei maten van verslaving hè. Maar ze konden in principe niet zonder. Het begon als drugs voor op feestjes, toen werd het voor in het weekend, toen werd het 'weekend' steeds verder opgerekt. Dat was dus van donderdag tot zondag. En dan ben je dus brak na 4 dagen en toen werd het ook eventjes iets pakken om de dag te kunnen starten.
En als ze zonder zaten was het paniek, dan ging er gebeld en getext worden tot er iets was. Als dat geen verslaafdengedrag is weet ik niet wat het wel is
Het ging dus na het studeren/school door en werd steeds erger. Dat heeft toen een paar jaar geduurd voordat het besef indaalde dat je zo niet je hele leven kan doorbrengenquote:Op zondag 10 december 2023 03:23 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Ja sorry, je hebt gelijk, die verschillende vormen van verslaving bestaan. 's ochtends coke nemen is ook echt een teken van verslaving. Ik heb dat ook wel eens gedaan. Maar weet je, die jongens zijn nu wel goed terecht gekomen.
Als student kun je zuipen en snuiven en uiteindelijk nog een goed leven leiden.
Ja, wat ik wil zeggen dat verslaving niet afhangt van een besef dat suggereert dat je er zelf iets aan kan doen, maar dat verslaving vaak een ziekte is, waar iemand uiteindelijk geen invloed op heeftquote:Op zondag 10 december 2023 03:25 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Het ging dus na het studeren/school door en werd steeds erger. Dat heeft toen een paar jaar geduurd voordat het besef indaalde dat je zo niet je hele leven kan doorbrengen
Mijn medeleven en condoleances. Ik ben ook opgegroeid met een alcoholistische moeder, ze is er niet aan bezweken maar het heeft haar wel een wrak gemaakt. Officieel is ze van de drank af maar af en toe vind mijn vader toch weer een fles.quote:Op zondag 10 december 2023 03:27 schreef BasEnAad het volgende:
Maar mijn ma is door de drank helemaal kapot gegaan, en daar ook aan overleden. Dat is iets anders dan een verslaving in de zin dat het een genotsmiddel is, het is een verslaving om iets te willen opvullen dat leeg is.
Hij woont bij jou in de buurt…in z’n auto…met z’n hond van ¤1500.quote:
Jezus, in z'n auto.....quote:Op zondag 10 december 2023 03:33 schreef KillemWieft het volgende:
[..]
Hij woont bij jou in de buurt…in z’n auto…met z’n hond van ¤1500.
Ik al een seconde of twee nietquote:Op zondag 10 december 2023 03:35 schreef KillemWieft het volgende:
Ik heb al ruim een jaar niks gedronken.
Waar iets goed mis is mee gegaan. Paar jaar geleden liep ik bij een psychologe en die zei:"Elke verslaving heeft een onderliggende oorzaak.". In eerste instantie was ik het daar niet echt mee eens maar gedurende mijn therapie moest ik haar toch gelijk geven. Of het nu drugs, alcohol, roken, eten, obsessief sporten of wat dan ook is, uiteindelijk doe je het om iets weg te duwen.quote:Op zondag 10 december 2023 03:35 schreef KillemWieft het volgende:
[..]
Ja echt triest. Was een super goeie gozer.
GODVERDOMME! KUTKILLEM WEER!quote:
Ja ik ben door de zwaarste periode gegaan voordat mijn moeder dood ging, omdat zij toen een verslaafde patient was. Toen kreeg ze een maagbloeding en ging ze dood. De pijn en het afscheid hadden wij als kinderen allang gehad toen ze stierf. Heb jij nog wel contact met je ma?quote:Op zondag 10 december 2023 03:32 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Mijn medeleven en condoleances. Ik ben ook opgegroeid met een alcoholistische moeder, ze is er niet aan bezweken maar het heeft haar wel een wrak gemaakt. Officieel is ze van de drank af maar af en toe vind mijn vader toch weer een fles.
M'n zus en ik hopen dat zij als eerste dood gaat, als m'n vader eerst gaat dan staat het eigenlijk wel vast dat ze dat niet kan handelen en zichzelf dood zuipt.
Best DT-hunter ooit ben je!quote:
Coke, speed, MDMA, GHB, keta, lachgas, wiet, paddo’s, OxyContin, dat is het wel zo’n beetje denk ik. Kan makkelijk zonder die zooi, behalve dat ene spul. Downers vind ik trouwens verschrikkelijk.quote:Op zondag 10 december 2023 03:42 schreef Dr.Mikey het volgende:
Nooit coke gedaan alleen maar Amnezia haze
Sowieso, downers zijn zum Kotzen...quote:Op zondag 10 december 2023 03:47 schreef KillemWieft het volgende:
[..]
Coke, speed, MDMA, GHB, keta, lachgas, wiet, paddo’s, OxyContin, dat is het wel zo’n beetje denk ik. Kan makkelijk zonder die zooi, behalve dat ene spul. Downers vind ik trouwens verschrikkelijk.
Yes, ze is dus zo goed als clean. Ik kom er meerdere keren per week over de vloer. Maar af en toe heeft ze een terugval en dan vind mijn vader weer een fles.quote:Op zondag 10 december 2023 03:44 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Ja ik ben door de zwaarste periode gegaan voordat mijn moeder dood ging, omdat zij toen een verslaafde patient was. Toen kreeg ze een maagbloeding en ging ze dood. De pijn en het afscheid hadden wij als kinderen allang gehad toen ze stierf. Heb jij nog wel contact met je ma?
quote:
Aah heftig. Maar goed om te horen dat je echt begrijpt wat een verslaving betekent.quote:Op zondag 10 december 2023 03:56 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Yes, ze is dus zo goed als clean. Ik kom er meerdere keren per week over de vloer. Maar af en toe heeft ze een terugval en dan vind mijn vader weer een fles.
Dat hebben we ondertussen geaccepteerd als een fact of life en daar beginnen we ook niet meer over. Ook uit zelfbescherming, we willen het eigenlijk niet weten.
Wij hebben haar eigenlijk ook min of meer gedwongen om te stoppen met drinken. Dat ging heel hard. Mijn vader trok het absoluut niet meer (begrijpelijk) en toen zijn we met zijn vieren bij elkaar gaan zitten en hebben we haar geconfronteerd met haar gedrag.
Dat was allemaal heel dramatisch en daar zijn heel harde woorden gevallen en eigenlijk hebben we gewoon mijn moeder murw gebeukt totdat ze zei dat ze er iets aan wilde doen (wilde ze eigenlijk niet dus maar zoals ik al zei, we gingen niet bepaald zachtzinnig te werk).
Ik heb haar toen mee naar de huisarts gesleurd, die heeft toen medicatie voorgeschreven die ervoor zorgt dat je bijzonder beroerd wordt als je met die medicatie nog alcohol drinkt.
Ik woonde toen nog thuis en ik had de taak om te zorgen dat ze dat spul ook echt slikte. Je wil niet weten hoe ver ze ging om die pillen maar niet naar binnen te hoeven werken.
Ik had bedacht dat ik die pil fijn stampte en hem in een glas water deed en dat ze dat dan op moest drinken waar ik bij stond en dan gingen we aan het avondeten.
Mevrouw ging dus ineens steeds naar de wc als wij net aan tafel zaten. Om over te geven. Dus toen moest ze van mij voor het eten naar de wc, dan die pil in water opdrinken en haar avondeten opeten en hielden we haar nog een uur in de gaten.
Fun times
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |