Denemarken ook inderdaad. Vind ik zo'n mooi initiatief: "Hé, het gaat in een Afrikaans land voorzichtig goed, laten we kijken hoe we het opnieuw naar de kloten kunnen helpen".quote:Op vrijdag 8 december 2023 09:15 schreef Perrin het volgende:
Het schijnt dat ze in Groot-Brittanië ook een slim plannetje hebben rondom Rwanda en asielzoekers. Dat zal het komende kabinet ongetwijfeld inspireren.
Nou ja, onze asielkosten worden voor groot deel uit potje van ontwikkelingssamenwerking betaald. Dus dan zou het geld alsnog op de goede plek komen. Kan je nog meer besparen op ontwikkelingssamenwerking dus win win. Hoe meer asielzoekers naar Rwanda des te voordeligerquote:Op vrijdag 8 december 2023 11:18 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Denemarken ook inderdaad. Vind ik zo'n mooi initiatief: "Hé, het gaat in een Afrikaans land voorzichtig goed, laten we kijken hoe we het opnieuw naar de kloten kunnen helpen".
wat is dit voor walgelijk insinuatie over mensen die daar mogeljk heen gaanquote:Op vrijdag 8 december 2023 11:18 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Denemarken ook inderdaad. Vind ik zo'n mooi initiatief: "Hé, het gaat in een Afrikaans land voorzichtig goed, laten we kijken hoe we het opnieuw naar de kloten kunnen helpen".
rwanda is een van de snelst groeiende economieën in de regioquote:Op vrijdag 8 december 2023 11:22 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Nou ja, onze asielkosten worden voor groot deel uit potje van ontwikkelingssamenwerking betaald. Dus dan zou het geld alsnog op de goede plek komen. Kan je nog meer besparen op ontwikkelingssamenwerking dus win win. Hoe meer asielzoekers naar Rwanda des te voordeliger
Liever dat dan hier de boel naar de kloten helpen met al die tikkende tijdbommetjes.quote:Op vrijdag 8 december 2023 11:18 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Als je wilt dat Afrika zich ooit ontwikkelt dan heb je voortrekkerslanden nodig waaraan de rest zich kan optrekken. Als je de ontwikkelingen van een land als Rwanda de kop indrukt ben je dus op de lange termijn veel slechter af, plus dat het ontzettend asociaal is om de minuscule probleempjes hier af te wentelen op Afrikaanse landen waar diezelfde problemen een stuk groter worden.quote:Op vrijdag 8 december 2023 11:39 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Liever dat dan hier de boel naar de kloten helpen met al die tikkende tijdbommetjes.
Waar heb je het dan concreet over?quote:Op vrijdag 8 december 2023 11:39 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Liever dat dan hier de boel naar de kloten helpen met al die tikkende tijdbommetjes.
200 vluchtelingen zouden naar Rwanda gaan, het VK zou er een ongespecifeerd aantal van Rwanda overnemen (Rwanda heeft zelf ook asielzoekers) en het VK betaald 230 miljoen pond voor die 200, meest illegale, vluchtelingen.quote:Op vrijdag 8 december 2023 11:51 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Als je wilt dat Afrika zich ooit ontwikkelt dan heb je voortrekkerslanden nodig waaraan de rest zich kan optrekken. Als je de ontwikkelingen van een land als Rwanda de kop indrukt ben je dus op de lange termijn veel slechter af, plus dat het ontzettend asociaal is om de minuscule probleempjes hier af te wentelen op Afrikaanse landen waar diezelfde problemen een stuk groter worden.
Briljante plannen van de Britten inderdaadquote:Op vrijdag 8 december 2023 11:57 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
200 vluchtelingen zouden naar Rwanda gaan, het VK zou er een ongespecifeerd aantal van Rwanda overnemen (Rwanda heeft zelf ook asielzoekers) en het VK betaald 230 miljoen pond voor die 200, meest illegale, vluchtelingen.
Lijkt mij geen haalbaar model.
En nog onwettig ook maar goed, dat is een detail.quote:Op vrijdag 8 december 2023 12:04 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Briljante plannen van de Britten inderdaad
Dat het een faalplan is boeit de Tory headbangers niet. Ze gebruiken het als stok om mee te slaan om mensen zo gek te krijgen uit de EVRM te stappen zodat ze mensenrechten kunnen weghalen bij gewone Britten.quote:Op vrijdag 8 december 2023 12:04 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Briljante plannen van de Britten inderdaad
Hij schnabbelt nog steeds wat bij in de bouwsector toch?quote:Op vrijdag 8 december 2023 12:25 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Wat doet Maxime Verhagen tegenwoordig?
[ afbeelding ]
Ja deze blijft leukquote:Op vrijdag 8 december 2023 12:25 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[ afbeelding ]
Een foute vermoedelijk corrupte KVP’er, die krijgt binnenkort van Omtzigt vermoedelijk een mooie positie aangebodenquote:Op vrijdag 8 december 2023 12:25 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[ afbeelding ]
Nee, dan moeten ze daar vooral minder kinderen krijgen. Niet veel kinderen krijgen en een deel daarvan op bootjes naar Europa zetten.quote:Op vrijdag 8 december 2023 11:51 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Als je wilt dat Afrika zich ooit ontwikkelt dan heb je voortrekkerslanden nodig waaraan de rest zich kan optrekken. Als je de ontwikkelingen van een land als Rwanda de kop indrukt ben je dus op de lange termijn veel slechter af, plus dat het ontzettend asociaal is om de minuscule probleempjes hier af te wentelen op Afrikaanse landen waar diezelfde problemen een stuk groter worden.
Zo werkt de wereld niet.quote:Op vrijdag 8 december 2023 13:28 schreef Halcon het volgende:
[..]
Nee, dan moeten ze daar vooral minder kinderen krijgen. Niet veel kinderen krijgen en een deel daarvan op bootjes naar Europa zetten.
Niet als landen als Botswana, Namibie en Rwanda zich zo blijven doorontwikkelen, omliggende landen goedkoop voor deze markten kunnen produceren en beleid kunnen overnemen. Hoewel het aantal geboorten en economische ontwikkeling interafhankelijk zijn is vooral de economische ontwikkeling hierin leidend.quote:Op vrijdag 8 december 2023 13:34 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dan blijft het daar nog wel even een puinhoop.
Natuurlijk wel. Zoveel mogelijk kinderen krijgen. Die allemaal op bootjes zetten en dan vervolgens als na reiziger in aanmerking komen.quote:Op vrijdag 8 december 2023 13:28 schreef Halcon het volgende:
[..]
Nee, dan moeten ze daar vooral minder kinderen krijgen. Niet veel kinderen krijgen en een deel daarvan op bootjes naar Europa zetten.
Stijging van de welvaart is de snelste manier om het aantal geboortes te reduceren. Dat zag je ook in het westen. Sinds de na-oorlogse welvaartssprongen is het aantal kinderen per huishouden scherp gedaald.quote:Op vrijdag 8 december 2023 13:52 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. Zoveel mogelijk kinderen krijgen. Die allemaal op bootjes zetten en dan vervolgens als na reiziger in aanmerking komen.
Hele familie gezellig in huis met miele en uitkering.
Het was dan ook maar een grapje voor als dat niet duidelijk was.quote:Op vrijdag 8 december 2023 13:58 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Stijging van de welvaart is de snelste manier om het aantal geboortes te reduceren. Dat zag je ook in het westen. Sinds de na-oorlogse welvaartssprongen is het aantal kinderen per huishouden scherp gedaald.
Of we laten Afrika gewoon zijn ding doen, waarbij hier en daar een steuntje in de rug wordt gegeven. De economische toekomst van Afrika is namelijk best rooskleurig:quote:Op vrijdag 8 december 2023 14:01 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Het was dan ook maar een grapje voor als dat niet duidelijk was.
Maar wellicht moeten we gewoon al ons geld naar Afrika sturen zodat daar de welvaart opgekrikt kan worden zodat ze niet meer een oneindig aantal kinderen baren. (grapje)
Het zit hem dan ook wel een beetje in de mentaliteit hoor.quote:Op vrijdag 8 december 2023 14:05 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Of we laten Afrika gewoon zijn ding doen, waarbij hier en daar een steuntje in de rug wordt gegeven. De economische toekomst van Afrika is namelijk best rooskleurig:
Reasons to be optimistic about Africa’s future
Ik maak mij persoonlijk meer zorgen over klimaatverandering, wat ertoe leidt dat grote delen van Afrika onbewoonbaar worden. Dat leidt tot een volksverhuizing en die mensen moeten toch echt ergens terecht.
Afrika zijn ding laten doen hoort dan ook bij dat ze zelf die bootjesmensen maar opvangen?quote:Op vrijdag 8 december 2023 14:05 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Of we laten Afrika gewoon zijn ding doen, waarbij hier en daar een steuntje in de rug wordt gegeven. De economische toekomst van Afrika is namelijk best rooskleurig:
Reasons to be optimistic about Africa’s future
Ik maak mij persoonlijk meer zorgen over klimaatverandering, wat ertoe leidt dat grote delen van Afrika onbewoonbaar worden. Dat leidt tot een volksverhuizing en die mensen moeten toch echt ergens terecht.
Wat mij betreft sturen we die 'bootjesmensen' direct terug naar Noord-Afrika. En nee, dat betekent niet dat we ze tot zinken brengen. Sleep ze maar terug naar de plek waar ze vandaan komen.quote:Op vrijdag 8 december 2023 14:12 schreef Halcon het volgende:
[..]
Afrika zijn ding laten doen hoort dan ook bij dat ze zelf die bootjesmensen maar opvangen?
Oh ironie, een onderdeel van het Britse Rwanda akkoord is dat het VK asielzoekers die in Rwanda zijn opneemt.quote:Op vrijdag 8 december 2023 14:12 schreef Halcon het volgende:
[..]
Afrika zijn ding laten doen hoort dan ook bij dat ze zelf die bootjesmensen maar opvangen?
Het ging dan ook al vroeg fout met zo'n gespelde achternaam.quote:Op vrijdag 8 december 2023 15:36 schreef Perrin het volgende:
Deze PVVer (Reinder Blaauw) gaat de portefeuille Hoger Onderwijs en Wetenschap doen.
[ twitter ]
Zo, das wel een ander standpunt tov 10 jaar eerder.quote:Op vrijdag 8 december 2023 14:16 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat mij betreft sturen we die 'bootjesmensen' direct terug naar Noord-Afrika. En nee, dat betekent niet dat we ze tot zinken brengen. Sleep ze maar terug naar de plek waar ze vandaan komen.
Komt voort uit pragmatisme. Ik raak persoonlijk niet in paniek van een Afrikaanse buurman, maar we kampen nou eenmaal met een woningtekort en een groot aantal kiezers dat immigratie als reden ziet om zo'n gedrocht als de PVV te stemmen.quote:Op vrijdag 8 december 2023 15:41 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Zo, das wel een ander standpunt tov 10 jaar eerder.
Ik snap waarom het gedaan is, maar GLPvdA met een blauw kleurtje klopt gevoelsmatig toch niet helemaal.quote:Op vrijdag 8 december 2023 15:47 schreef Hanca het volgende:
Graag dit plaatje in de OP zetten:
https://www.tweedekamer.n(...)al.png?itok=7GRJoxiH
[ afbeelding ]
O van gedachten veranderen is niet erg hoor, anders zou discussiëren en debatteren geen zin hebben.quote:Op vrijdag 8 december 2023 15:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Komt voort uit pragmatisme. Ik raak persoonlijk niet in paniek van een Afrikaanse buurman, maar we kampen nou eenmaal met een woningtekort en een groot aantal kiezers dat immigratie als reden ziet om zo'n gedrocht als de PVV te stemmen.
Verder mag ik aannemen dat er ook bij jou sprake is van een zekere ontwikkeling van je denkbeelden.
Al las ik laatst wel dat je 'principieel' tegen het verhogen van belastingen bent, dus misschien is dat ijdele hoop.
Woke is een hype, die wordt uitvergroot door de (sociale) media en vooral tractie krijgt in een doorgeslagen progressieve hubs. Jij komt uit de provincie, net als ik, en weet dat woke daar een non-issue is. En voor alle duidelijkheid: leven en laten leven is niet 'woke'. Mij interesseert het bijvoorbeeld geen ene reet als iemand zichzelf identificeert als 'non-binair'. Veel succes ermee.quote:Op vrijdag 8 december 2023 15:57 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
O van gedachten veranderen is niet erg hoor, anders zou discussiëren en debatteren geen zin hebben.
Zelf zie ik ook niet meer het gevaar van een overheersende islam of grote problemen daarmee. Zie nog eerder een gevaar in woke 😅
Meen dat ik dat voorbij zag komen in een recente discussie over het verhogen van de vermogensbelasting.quote:Belastingveranderingen an sich heb ik geen problemen mee, maar laten we aub zorgen dat de collectieve lastendruk niet verder toeneemt. Ik sta best open om op een verstandige manier de vpb te verhogen ten faveure van lagere inkomstenbelasting.
Kan mij niet herinneren dat ik tegen belastingverhogingen ben.
Gedaan.quote:Op vrijdag 8 december 2023 15:47 schreef Hanca het volgende:
Graag dit plaatje in de OP zetten:
https://www.tweedekamer.n(...)al.png?itok=7GRJoxiH
[ afbeelding ]
Ik hoor eigenlijk alleen maar over en van woke bij roodaangelopen en schuimbekkende internet users die dan meestal naar de VS wijzen in hun ziedende verontwaardigingsstand.quote:Op vrijdag 8 december 2023 16:12 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Woke is een hype, die wordt uitvergroot door de (sociale) media en vooral tractie krijgt in een doorgeslagen progressieve hubs. Jij komt uit de provincie, net als ik, en weet dat woke daar een non-issue is. En voor alle duidelijkheid: leven en laten leven is niet 'woke'. Mij interesseert het bijvoorbeeld geen ene reet als iemand zichzelf identificeert als 'non-binair'. Veel succes ermee.
[..]
Meen dat ik dat voorbij zag komen in een recente discussie over het verhogen van de vermogensbelasting.
Ik kom woke ook alleen op internet tegen, bij boze rechtse users.quote:Op vrijdag 8 december 2023 16:32 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik hoor eigenlijk alleen maar over en van woke bij roodaangelopen en schuimbekkende internet users die dan meestal naar de VS wijzen in hun ziedende verontwaardigingsstand.
Stapje voorwaarts.quote:De kabinetsformatie moet beginnen met gesprekken tussen PVV, VVD, NSC en BBB over drie mogelijke struikelblokken. Pas daarna heeft het zin om te gaan onderhandelen. Dit advies komt in het rapport van verkenner Ronald Plasterk te staan, zeggen ingewijden tegen de NOS.
Drie struikelblokken. Ben benieuwd wat die drie zijn.quote:Op vrijdag 8 december 2023 17:11 schreef miss_sly het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)rote-struikelblokken
[..]
Stapje voorwaarts.
1. Rechtstatelijkheidquote:Op vrijdag 8 december 2023 17:16 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Drie struikelblokken. Ben benieuwd wat die drie zijn.
Mooi, tot zover ieder vermoeden van principes voor Omtzigt. Benieuwd hoe dat gaat landen in zijn club.quote:Op vrijdag 8 december 2023 17:11 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Stapje voorwaarts.
Oh, je bedoelt alles?quote:Op vrijdag 8 december 2023 17:17 schreef GlennQuagmire het volgende:
[..]
1. Rechtstatelijkheid
2. Belangrijkste thema's
3. Vorm van kabinet
Wat ook wel logisch is. In deze fase kan alles een struikelblok zijn.quote:
Wat een vreemde conclusie. In het bericht staat juist dat rechtsstatelijkheid een van de gespreksonderwerpen vormt.quote:Op vrijdag 8 december 2023 17:18 schreef KareldeStoute het volgende:
Mooi, tot zover ieder vermoeden van principes voor Omtzigt. Benieuwd hoe dat gaat landen in zijn club.
Waarom is dat gedaan dan?quote:Op vrijdag 8 december 2023 15:54 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Ik snap waarom het gedaan is, maar GLPvdA met een blauw kleurtje klopt gevoelsmatig toch niet helemaal.
Godzijdank voorlopig geen Timmermans 1.quote:Op vrijdag 8 december 2023 17:11 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Stapje voorwaarts.
Ergens onderaan het artikel staat nog een zinnetje dat als álles is besproken en onderhandeld en in kannen en kruiken is, op het allerlaatste moment pas bekend wordt wie de premier wordt.quote:Op vrijdag 8 december 2023 17:31 schreef Caland het volgende:
Het grootste struikelblok blijft onbenoemd, dat is toch echt Greetje zelf.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |