abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 7 december 2023 @ 13:59:06 #1
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_211544105
Wij zijn dat als stel wel steeds meer. Wij zien toenemende druk van fundamentalistische/totalitaire ideologieën op het westen en vrij laffe handelingsverlegenheid en ontkenning van de gevaren aan onze kant. Het vrije westen staat in mijn ogen steeds meer op het spel, alle verworvenheden die progressieve bewegingen bevochten hebben, seculariteit en alles wat mij lief is in Europa en in Nederland. Rusland, Iran/Hamas/Hezbollah zijn verschrikkelijk bezig. RSF en Boko Haram houden huis in Afrika. Aan de andere kant koopt China zich in in Afrika, en aan de randen van de EU. En ondertussen zijn we onze eigen cultuur en identiteit kapot aan het maken #wegmetons .

Lang verhaal kort: wij gaan steeds vaker nadenken over emigreren vóór het te laat is. Ergens diep in Noorwegen of anders Nieuw-Zeeland. Als ze ons daar nog willen hebben op onze leeftijd.

Wie denkt hier ook over na?
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
  donderdag 7 december 2023 @ 14:00:47 #2
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_211544122
Klinkt als gelukzoeken ;)
Enniewee, nee, ik ben niet van plan te gaan emigreren.
  donderdag 7 december 2023 @ 14:04:02 #3
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_211544155
Ik denk dat het juist nog best lang zal duren voordat het in Nederland wordt en dat dit ook een langzaam afglijdend proces is. Er is dus tzt nog voldoende tijd om te reageren
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_211544236
Is toch van alle tijden?

RAF, IRA, ETA, Rode Brigade, Action Directe, CCC...

https://npokennis.nl/longread/7545/hoe-zag-terreur-er-vroeger-uit
pi_211544348
Bang voor oorlog? Nee, niet bepaald. Ik denk niet dat er landen te vinden zijn in de wereld waar je minder oorlogsdreiging hebt, eigenlijk.

En dat we die cultuur aan het kapot maken zijn is nogal een hardnekkig fabeltje, maar dan is het nog steeds wel wat het is: een fabeltje.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_211544401
Ik zou Noorwegen op geen enkele bestemmingslijst zetten. Een blik op de kaart en de strategische reserves aan olie en gas in Noorwegen maken Noorwegen een primair doelwit in een oorlog met Rusland, bijvoorbeeld.

Verder vind ik het nogal lachwekkend dat je Nederland wil verlaten vanwege "wegmetons" door weg te gaan want dan ben je dus gewoon onderdeel van het probleem, lijkt mij en ik vraag mij af hoezeer je dan verbonden bent met de Nederlandse cultuur als je die blijkbaar probleemloos wil inruilen voor die van Noorwegen of Nieuw-Zeeland.

Ik vind de OP maar een paradoxaal en verward verhaal, eigenlijk.
pi_211544430
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 13:59 schreef Andromache het volgende:
RSF en Boko Haram houden huis in Afrika.
Daarvoor bescherm je je wel natuurlijk enorm door vanuit Schubbekutteveen in NL, naar Schøbbekutuvöping in Noorwegen te emigreren ...

emigreren is leuk, maar ik zou wel aanraden gewoon een realistische verwachting van de cultuur waarheen je verhuist.
Noorwegen alswel Niewus-Zeeland hebben zeer strenge migratieregels.

tevens als je daarheen gaat om ergens achteraf te gaan wonen in dunbevolkte gebieden, is het goed te realiseren dat je dan ook je hele levenstijl daarop moet aanpassen..
een hoop luxe die je nu in nederland hebt, zal je dan moeten opgeven..

veel van dat soort geklaag over het Land waarin je nu zelf woont, is zelf eerder een typisch voorbeeld van een "weg-met-ons"-klaagmentaliteit..
maar een hoop mensen hebben snel genoeg spijt als haren op hun hoofd als ze naar hun Utopisch migratieoord verhuizen en daar blijkbaar helemaal niet zo makkelijk integreren of zelf eerder blijven hangen uit de cultuur waaruit ze zelf komen.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_211544480
Als je weg gaat vanwege die reden dan geb je een mentaliteit die nergens past en loop je elke keer tegen problemen aan.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_211544519
Met jouw mentaliteit en retoriek gaat werkelijk niemand in Noorwegen of Nieuw-Zeeland jou willen hebben, als inwoner of als werkneemster, en zullen ze naar jou roepen dat je beter terug naar je eigen land kan gaan.

Gelukzoekster die je bent ;)

[ Bericht 2% gewijzigd door Erasmus op 07-12-2023 14:46:18 ]
  donderdag 7 december 2023 @ 14:56:01 #10
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_211544581
Sorry, maar ''vluchten heeft geen zin''. M.a.w., is geheel nutteloos en verder onnodig. U zit hier namelijk vrij goed!

Deze angst uwerzijds is m.i. iets wat helaas in uw eigen beleving speelt. Mss 'n serieuze optie toch eens met iemand te gaan praten wanneer deze angst aanhoudt, of obsessiever wordt.

Wens u sterkte!

Scjvb
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
pi_211544693
Ik denk dat veel mensen niet echt beseffen hoe ontzettend goed we het hier in Nederland hebben. Onderwijs, zorg, sociale voorzieningen, dat ga je allemaal niet zo goed georganiseerd vinden in een ander land. Er is voldoende ruimte voor verbetering hier, dus als Nederland je echt aan het hart gaat, kun je beter hier blijven en werken aan de nodige verbetering.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_211544786
Nee, maar ik heb wel een tip. Minder nieuws volgen je hebt er nl geen invloed op.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_211544821
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2023 15:26 schreef halfway het volgende:
Nee, maar ik heb wel een tip. Minder nieuws volgen je hebt er nl geen invloed op.
Je zou wel nieuws kunnen lezen maar dan bijv van Speld
pi_211545158
Prachtig hoe rechts FOK! reageert :')
So rest assured I have the key to every opening
To every wishing well that's deep enough to dream
I want to show you just how fascinating kissing is
When earth collides with all the space between
pi_211545416
Nieuw Zeeland en Noorwegen, lekker random ook. Wel allebei mokerduur en streng voor nieuwkomers, dus hoop dat jullie wat meebrengen.
blablablabla
pi_211545545
quote:
7s.gif Op donderdag 7 december 2023 15:13 schreef miss_sly het volgende:
Ik denk dat veel mensen niet echt beseffen hoe ontzettend goed we het hier in Nederland hebben.
nuja, in Nieuw Zeeland hebben de mensen het wel een stuk beter.

een linkse natte droom, hebben al vele jaren een voornamelijk linkse regering (zelfs al zit er nu net een maandje een conservatieve premier)

Zo discussieren er nu of ze de bestaande regelgeving die sigarettenverkoop op termijn geheel zal verbieden wel willen doorvoeren omdat dat ook een verlies aan de enorm hoge sigarettenaccijns-inkomsten zou opleveren...
Een pakje sigaretten kost er nu ruim 22 euro, grotendeels belastingen die de staat int.

ook op veel andere punten is 'woke' ongeveer dé norm...
alleen al de voorstelling dat allerhande rechtse huilertjes zich daar in _die_ cultuur moeten gaan integreren als migranten, doet me volop aan de binnenkant van mn ogen genieten :)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  donderdag 7 december 2023 @ 17:09:11 #17
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_211545745
Als emigreren naar Noorwegen makkelijk en goedkoop zou zijn, zat ik al lang in Noorwegen. :P
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  donderdag 7 december 2023 @ 17:14:44 #18
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_211545799
Je moet wat minder op social media zitten TS. Is duidelijk niet gezond voor je. Je klinkt nu als een hysterische tante die op een verjaardag na teveel glazen port wat onsamenhangend begint te zwetsen over waar het allemaal heen gaat.

Terwijl het eigenlijk nergens op slaat. Vooral dat gezeur over "onze eigen cultuur en identiteit".

[ Bericht 62% gewijzigd door Hexagon op 07-12-2023 18:40:55 ]
  donderdag 7 december 2023 @ 17:19:54 #19
505199 Squishmallow
Cuno doesn't fucking care
pi_211545832
Als alle Wokies naar Noorwegen emigreren is het hier wel lekker rustig
"Alright. Entertain the Cuno! Show me whatcha got. Watcha got there? Whatcha got, huh?! Show me whatcha got!"
pi_211546686
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 17:09 schreef Harvest89 het volgende:
Als emigreren naar Noorwegen makkelijk en goedkoop zou zijn, zat ik al lang in Noorwegen. :P
Makkelijk toch zeker wel? Noorwegen heeft vrij verkeer van personen als lid van de EFTA. Ik dacht ook dat ze meer dan genoeg open vacatures hebben maar het is inderdaad wel een duur land om te leven.
pi_211546731
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 17:19 schreef Squishmallow het volgende:
Als alle Wokies naar Noorwegen emigreren is het hier wel lekker rustig
TS is het tegenovergestelde, denk ik.
pi_211546977
Nederlanders zijn niet echt gastvrij maar Noren spannen wat betreft de kroon. Ken wat mensen die teleurgesteld weer weggegaan zijn uit Noorwegen. Ze kwamen er gewoon niet tussen.
pi_211547132
Mijn vaderland en het land van mijn voorouders verlaten?

Nooit.

En als je ook maar iets van eergevoel hebt vecht je voor je land wanneer dat aangevallen wordt.

Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_211547196
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 14:23 schreef Hanca het volgende:
Bang voor oorlog? Nee, niet bepaald. Ik denk niet dat er landen te vinden zijn in de wereld waar je minder oorlogsdreiging hebt, eigenlijk.

En dat we die cultuur aan het kapot maken zijn is nogal een hardnekkig fabeltje, maar dan is het nog steeds wel wat het is: een fabeltje.
Echt een warm hart toedragen is ook niet echt het geval, he.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 7 december 2023 @ 19:48:36 #25
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_211547325
Welke cultuur wordt er eigenlijk kapot gemaakt? Dat Piet een andere kleur krijgt?
pi_211547340
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 19:48 schreef Hexagon het volgende:
Welke cultuur wordt er eigenlijk kapot gemaakt? Dat Piet een andere kleur krijgt?
Sunneklaas? ;)
pi_211547376
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 19:48 schreef Hexagon het volgende:
Welke cultuur wordt er eigenlijk kapot gemaakt? Dat Piet een andere kleur krijgt?
Neuh.

Dat de beheersing van de eigen taal een schrikbarend laag niveau begint aan te nemen en verdrongen wordt door Engels, bijvoorbeeld.

Dat het historisch besef zo mogelijk nog lager is.

Topografie? Een lachertje.

Dat men het presteert geschiedenis en aardrijkskunde (plus biologie) uit de cito te schrappen.

Dat soort dingen.

Ordinair rendementsdenken is de doodsteek voor alles wat niet direct vertaald kan worden naar of gelieerd worden aan financieel nut. En laat dat nu net al sinds de jaren '80 politiek beleid zijn.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 7 december 2023 @ 20:05:47 #28
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_211547580
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 19:48 schreef Hexagon het volgende:
Welke cultuur wordt er eigenlijk kapot gemaakt? Dat Piet een andere kleur krijgt?
Je kunt gewoon nog comazuipen en kettingroken op Hazes en Bauer muziek. De NL cultuur is nog springlevend hoor.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_211547633
quote:
10s.gif Op donderdag 7 december 2023 20:05 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Je kunt gewoon nog comazuipen en kettingroken op Hazes en Bauer muziek. De NL cultuur is nog springlevend hoor.
Nog een voorbeeld van hoe cultuur inderdaad kapotgemaakt wordt. Door achterlijke karikaturen als deze van types die er een levenswijze van hebben gemaakt om op alles wat Nederlands is te schijten.

Echt: ga z.s.m. naar Noorwegen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 7 december 2023 @ 20:11:44 #30
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_211547692
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 20:08 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Nog een voorbeeld van hoe cultuur inderdaad kapotgemaakt wordt. Door achterlijke karikaturen als deze van types die er een levenswijze van hebben gemaakt om op alles wat Nederlands is te schijten.
Karikaturen. _O-
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_211547701
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 20:11 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Karikaturen. _O-
Ja, je excelleert erin.

Tenminste, zolang het over die wat dommige, boertige kaaskoppen gaat.

Maar goed, wat verwacht je van iemand die zelf niet kan wachten totdat Engels de dominante taal wordt. Dan heb je sowieso geen benul van wat cultuur betekent.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 7 december 2023 @ 20:13:20 #32
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_211547721
Ik maak me meer zorgen over het feit dat 1 op de 5 van mijn medeburgers positief staat tegenove4 een partij die in het verleden duidelijk gemaakt heeft wel brood te zien in het al dan niet gedwongen, uitsluiten van mensen.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  donderdag 7 december 2023 @ 20:18:32 #33
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_211547772
Dat over het Engels hoor je al jaren maar volgens mij gaat het niet verder dan turbotaal. Er is volgens mij ook helemaal niemand die dat wil.
  donderdag 7 december 2023 @ 20:18:50 #34
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_211547776
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 20:12 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ja, je excelleert erin.

Tenminste, zolang het over die wat dommige, boertige kaaskoppen gaat.
Ga dan lekker bij dat volk je gezever over kapotmaken van cultuur gooien. Misschien dat je ook een leuk aanbod krijgt om ergens bij iemand thuis wat wiet te kweken of zo. Go wild, have fun. Jij liever dan ik.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_211547778
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 20:13 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik maak me meer zorgen over het feit dat 1 op de 5 van mijn medeburgers positief staat tegenove4 een partij die in het verleden duidelijk gemaakt heeft wel brood te zien in het al dan niet gedwongen, uitsluiten van mensen.
De PVV is een partij met absurde en ongrondwettelijke plannen en alleen daarom al onwenselijk.

Wat uitsluiten van mensen betreft, daar hebben andere partijen al voor gezorgd. Als in: wettelijk zo geregeld. Zoek eens op de 'sterhuisconstructie' voor weigerambtenaren waar D66 op haar website over jubelt. Jezelf zijn, overal en altijd, behalve als (een van de laatste) gereformeerde met een wens voor de burgerlijke stand te werken.

Gelijke monniken, gelijke kappen. En daar schort het nogal aan in dit hoewel terechte, maar buitengewoon eenzijdige gehamer op de PVV.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_211547788
quote:
10s.gif Op donderdag 7 december 2023 20:18 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Ga dan lekker bij dat volk je gezever over kapotmaken van cultuur gooien. Misschien dat je ook een leuk aanbod krijgt om ergens bij iemand thuis wat wiet te kweken of zo. Go wild, have fun. Jij liever dan ik.
Ik spendeer die tijd liever bij de heemkundekring.

Geen idee met wat voor volk jij je allemaal inlaat.

En ik hoef daar sowieso niet heen, ik reageer namelijk op een vermaarde Nederlandhater híer.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 7 december 2023 @ 20:21:49 #37
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_211547812
Nouja de cultuur uit de volksbuurt is natuurlijk ook een deelgebied Nederlandse cultuur. Net als die van Zonnedael.
pi_211547822
Welnee, Nederland is een veel te gaaf landje.
pi_211547824
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 20:21 schreef Hexagon het volgende:
Nouja de cultuur uit de volksbuurt is natuurlijk ook een deelgebied Nederlandse cultuur. Net als die van Zonnedael.
Toverwoorden: ook en deelgebied

Voor Harvest is die nuance er ietsje minder.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 7 december 2023 @ 20:25:14 #40
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_211547856
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 20:12 schreef EttovanBelgie het volgende:
Maar goed, wat verwacht je van iemand die zelf niet kan wachten totdat Engels de dominante taal wordt. Dan heb je sowieso geen benul van wat cultuur betekent.
Ach je bent weer eens giftig en ook weer aan het overdrijven.
Ik heb nooit gezegd dat ik er niet op kan wachten, maar dat het simpelweg geen probleem is.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  donderdag 7 december 2023 @ 20:26:09 #41
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_211547864
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 20:19 schreef EttovanBelgie het volgende:
Ik spendeer die tijd liever bij de heemkundekring.

Mag je daar wel zonder rollator naar binnen?
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_211547880
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 20:25 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Ach je bent weer eens giftig en ook weer aan het overdrijven.
Ik heb nooit gezegd dat ik er niet op kan wachten, maar dat het simpelweg geen probleem is.
Giftig... Als ik om wat voor reden ook de neiging zou krijgen om mezelf onder te dompelen in toxische walmen, volstaat het doorspitten van je verzamelde oeuvre over 'Nederland' en 'de Nederlander'.

En natuurlijk zie je het niet als probleem. Je hebt namelijk geen enkel idee wat cultuur uberhaupt is. Blijkt het niet uit je debiele karikaturen, dan wel uit je enorme geringschatting van iets fundamenteels als taal.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 7 december 2023 @ 20:28:31 #43
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_211547900
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 20:19 schreef EttovanBelgie het volgende:
Geen idee met wat voor volk jij je allemaal inlaat.

Nederlands volk.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  donderdag 7 december 2023 @ 20:31:53 #44
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_211547939
Wanneer ik de OP lees dan denk ik aan twee bange verwarde wat oudere mensjes uit herejezusveen, schubkutterzijl of een vergelijkbare metropool die na de schrik over de non-binaire roetpiet zojuist hun eerste Syrische asielzoeker zijn tegengekomen.

Lieve lieve vrienden, adem in adem uit, ik begrijp het helemaal! Het is ook lastig. Gelukkig is er nu Geert die het allemaal gaat fiksen.

Oranje boven, hoezee hoezee hoezee, wien neerlands bloed, het komt allemaal weer goed!
pi_211547962
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 20:31 schreef mcmlxiv het volgende:
Wanneer ik de OP lees dan denk ik aan twee bange verwarde wat oudere mensjes uit herejezusveen, schubkutterzijl of een vergelijkbare metropool die na de schrik over de non-binaire roetpiet zojuist hun eerste Syrische asielzoeker zijn tegengekomen.

Lieve lieve vrienden, adem in adem uit, ik begrijp het helemaal! Het is ook lastig. Gelukkig is er nu Geert die het allemaal gaat fiksen.

Oranje boven, hoezee hoezee hoezee, wien neerlands bloed, het komt allemaal weer goed!
Dat is al minstens zes decennia totaal niet aan de orde.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 7 december 2023 @ 20:35:37 #46
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_211547971
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 20:34 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dat is al minstens zes decennia totaal niet aan de orde.
Er is pre Geert en er is post Geert beste Etto.
  donderdag 7 december 2023 @ 20:35:49 #47
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_211547975
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 13:59 schreef Andromache het volgende:
Wij zijn dat als stel wel steeds meer. Wij zien toenemende druk van fundamentalistische/totalitaire ideologieën op het westen en vrij laffe handelingsverlegenheid en ontkenning van de gevaren aan onze kant. Het vrije westen staat in mijn ogen steeds meer op het spel, alle verworvenheden die progressieve bewegingen bevochten hebben, seculariteit en alles wat mij lief is in Europa en in Nederland. Rusland, Iran/Hamas/Hezbollah zijn verschrikkelijk bezig. RSF en Boko Haram houden huis in Afrika. Aan de andere kant koopt China zich in in Afrika, en aan de randen van de EU. En ondertussen zijn we onze eigen cultuur en identiteit kapot aan het maken #wegmetons .

Lang verhaal kort: wij gaan steeds vaker nadenken over emigreren vóór het te laat is. Ergens diep in Noorwegen of anders Nieuw-Zeeland. Als ze ons daar nog willen hebben op onze leeftijd.

Wie denkt hier ook over na?
Laat al die moraalridders die roepen dat je gek bent maar lullen, ik zie dezelfde tendens als jij ziet.
Volgens mij zijn er maar weinig echte veilige plaatsen waar je min of meer uit de gevarenzone bent van de spanningen tussen Europa, VS, China en Rusland.

Emigreren naar Australië, Canada of Nieuw-Zeeland zijn eigenlijk de enige opties die ik zou overwegen.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_211548013
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 20:35 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Er is pre Geert en er is post Geert beste Etto.
Kan zijn; ik denk dat je stereotypering precies de reden is dat een partij als de PVV zo is gegroeid.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 7 december 2023 @ 20:42:39 #49
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_211548073
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 20:35 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Laat al die moraalridders die roepen dat je gek bent maar lullen, ik zie dezelfde tendens als jij ziet.
Volgens mij zijn er maar weinig echte veilige plaatsen waar je min of meer uit de gevarenzone bent van de spanningen tussen Europa, VS, China en Rusland.

Emigreren naar Australië, Canada of Nieuw-Zeeland zijn eigenlijk de enige opties die ik zou overwegen.
Ach als er een kernoorlog komt kun je beter op de plek wonen waar je meteen dood bent.
pi_211548080
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 20:35 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Laat al die moraalridders die roepen dat je gek bent maar lullen, ik zie dezelfde tendens als jij ziet.
Volgens mij zijn er maar weinig echte veilige plaatsen waar je min of meer uit de gevarenzone bent van de spanningen tussen Europa, VS, China en Rusland.

Emigreren naar Australië, Canada of Nieuw-Zeeland zijn eigenlijk de enige opties die ik zou overwegen.
Scorpie mag ik mijn shortlist terug?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')