Wees dan eens duidelijk over wat je wel zegt.quote:
nee die strook moet helemaal van de grond opnieuw worden opgebouwd en zonder HAMAS people, maar met een israelische toezichtquote:Op donderdag 7 december 2023 13:24 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee, israel moet "er boven staan" en ze de andere wang toekeren.
Hamas er mee weg laten komen is een andere uiterste. Zelf Hamas wil dat niet, laat staan een onbekende fokkerquote:Op donderdag 7 december 2023 13:19 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik ben dit met je eens.
Maar helaas moeten we het in deze topic ook doen met desinformatie figuren die hier maar de suggestie willen gaan wekken dat israeli's zelf geen heil meer zien in deze militaire campagne om precies dat te realiseren.
Overigens denk ik niet dat persoon in kwestie dat doet omdat hij/zij/het pro-hamas is ofzo. Maar door traantjes verblind vanwege al die zieluge palestijnen.
Maar de consequentie van kappen met deze militaire campagne is dat hamas ermee wegkomt.
Natuurlijk was een tegenreactie de bedoeling. Dat de tegenreactie een hoop (ongefundeerd) commentaar en kritiek, zoals nu bijvoorbeeld van jou, zou krijgen was net zo goed de bedoeling.quote:Op donderdag 7 december 2023 13:22 schreef aTypisch het volgende:
[..]
wat denk je dat het doel was van hamas met die acties?
zoals bij elke terreurdaad: een tegenreactie
maar je kunt ook doen alsof je vooral hamas straft met deze campagne, en niet de lokale bevolking
ook jij laat je verleiden tot ontmenselijking, en collectief straffen er bij
lekker man
Het maakt niet zo veel uit. Het zal er ongeveer zo hebben uit gezien, nog erger waarschijnlijk. Het lijkt inderdaad meer op een man bij nader inzien, maar de wreedheid is minstens zo erg. Dat gevoel is waar het om draait; de absolute ontmenselijking en het pure kwaad aanschouwen. De foto's van het echte slachtoffer en slachtoffertje zullen wel in de dossiers komen zodra de rechtspraak zijn ding gaat doen.quote:Op donderdag 7 december 2023 13:09 schreef Mylene het volgende:
[..]
Nou, dat schijnt een video uit Mexico te zijn.
https://www.altnews.in/20(...)t-woman-unborn-child
Het is vroeger wel eens geopperd maar er zijn op dit moment weinig Israëli die dat nog zien zitten. Groot gedeelte van die groep is na 7 oktober helemaal klaar met Gaza.quote:Op donderdag 7 december 2023 13:32 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee die strook moet helemaal van de grond opnieuw worden opgebouwd en zonder HAMAS people, maar met een israelische toezicht
ik stel slechts vast dat je in je posts pleit voor het collectief straffen van een volkquote:Op donderdag 7 december 2023 13:31 schreef ExTec het volgende:
[..]
Wees dan eens duidelijk over wat je wel zegt.
Of wordt het dan lastig, en is pedant met je moralistische wijsvingertje zwaaien veel leuker?
het ging in dit topic over het stoppen van de campagne, er wordt gedaan alsof het een gerichte aanval op hamas isquote:Op donderdag 7 december 2023 13:38 schreef Cpt.Crow het volgende:
[..]
Natuurlijk was een tegenreactie de bedoeling. Dat de tegenreactie een hoop (ongefundeerd) commentaar en kritiek, zoals nu bijvoorbeeld van jou, zou krijgen was net zo goed de bedoeling.
en hoe ziet zo'n palestina er dan uit volgens jou? bijna elk volk heeft het materiaal om zo'n aanslag te kunnen plegen op redelijke schaalquote:De enige tegenreactie die Hamas kan schaden is helaas een hele harde en vrijwel nietsontziende. Dusdanig verzwakken dat het jaren en jaren gaat duren voordat ze weer enigszins in staat zijn een aanslag te plegen zoals op 7 oktober.
De aanval is wel degelijk, zo gericht als mogelijk, op Hamas. Dat Hamas bestaat uit voornamelijk lafaarden die zich verschuilen onder en tussen hun eigen burgers is in eerste instantie de verantwoordelijkheid van die lafaarden zelf.quote:Op donderdag 7 december 2023 13:45 schreef aTypisch het volgende:
[..]
het ging in dit topic over het stoppen van de campagne, er wordt gedaan alsof het een gerichte aanval op hamas is
wat niet zo is
[..]
en hoe ziet zo'n palestina er dan uit volgens jou? bijna elk volk heeft het materiaal om zo'n aanslag te kunnen plegen
je verklapt hierin je enge doel
de toekomst ervan is wel in handen van Israelquote:Op donderdag 7 december 2023 13:50 schreef Cpt.Crow het volgende:
[..]
De toekomst van Palestina is niet eenzijdig de verantwoordelijkheid van Israel.
Hooguit op korte termijn.quote:Op donderdag 7 december 2023 13:56 schreef aTypisch het volgende:
[..]
de toekomst ervan is wel in handen van Israel
Meer verdeeldheid, ik zeg nergens dat het een meerderheid is of wat dan ook.quote:Op donderdag 7 december 2023 13:05 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Het is dan ook een verzinsel van die user. Enige wat langskwam was kritiek van ex-gegijzelden en families van nog gegijzelden op Netanyahu. Daar maakt ze blijkbaar van dat er veel verdeeldheid is in heel Israel en dat mensen de oorlog zinloos vinden.
ah, wordt palestina onafhankelijk dan op korte termijn? lijkt mij niet dat ze volledig onder Israël uit mogen binnenkortquote:
stoere taal maar het zegt nietsquote:Maar terroristen gedogen zal daar niet (meer) bij horen nee.
Eh? In 1947 wel. In 1994 ook. In 2000 ook. Zij weigerden niet.quote:Op donderdag 7 december 2023 12:58 schreef Momo het volgende:
[..]
Ok het is schijnbaar nooit relevant om het over daden van Israël te hebben, die ook niet openstonden voor een compromis
Op individueel niveau is het heel goed te snappen dat men het zinloos vindt tav de gijzelaars terug krijgen. De aanval op Hamas is nationaal belang en dat gaat, hoe kut en vreselijk ook, boven individueel niveau.quote:Op donderdag 7 december 2023 14:03 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Meer verdeeldheid, ik zeg nergens dat het een meerderheid is of wat dan ook.
Maar er komen wel meer geluiden.
Inderdaad echt heel erg.quote:Op donderdag 7 december 2023 14:08 schreef Molo het volgende:
Subtiel signaal middels sjaal ook echt dit bij dit verhaal![]()
[ afbeelding ]
https://www.nrc.nl/nieuws(...)verleed-hij-a4183474
Auteur van het stuk is ook nogal voorzien van eigen ideologie, journalistiek anno 2023
Je hebt gelezen waar het stuk over gaat?quote:Op donderdag 7 december 2023 14:11 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Inderdaad echt heel erg.
Het is geen jihad/hamas vlag waar ze mee staat te zwaaien op de foto.
Israël stond meermaals open voor concessies. Deze voorstellen zijn altijd afgeslagen door de Palestijnen. Dat je dit niet weet zegt wel genoeg over de historische kennis die je hebt met betrekking tot dit conflict.quote:Op donderdag 7 december 2023 12:58 schreef Momo het volgende:
[..]
Ok het is schijnbaar nooit relevant om het over daden van Israël te hebben, die ook niet openstonden voor een compromis of kritiek op de hoeveelheid bombardementen die ze uitvoeren. Enkel dat alle Palestijnen dit schijnbaar over zichzelf hebben afgeroepen, alsof alle Palestijnen een homogene groep zijn met allemaal dezelfde mening. En ja ik weet dat er mensen stonden te juichen toen, maar dat betekend niet alle mensen daar hetzelfde denken. Ook schijnbaar kleine kinderen hebben dit over zichzelf afgeroepen omdat ze daar geboren zijn.
Je praat net zoveel onzin als mensen die zeggen dat de burgers van Israël dit over zich hebben afgeroepen.
Laat ze zo snel mogelijk die Hamas gekken ombrengen zodat er zo min mogelijk burgerslachtoffers vallen.
Dat is een extreem lastig probleem inderdaad. Een eigen staat, zonder invloed van terroristische organisaties, zou natuurlijk geweldig zijn. Geen idee hoe we dat op lange termijn voor elkaar zouden moeten krijgen. Zolang de gemiddelde Palestijn alleen een oplossing ziet die zich strekt 'from the river to the sea' heb ik weinig hoop.quote:Op donderdag 7 december 2023 14:06 schreef aTypisch het volgende:
[..]
ah, wordt palestina onafhankelijk dan op korte termijn? lijkt mij niet dat ze volledig onder Israël uit mogen binnenkort
dus wat bedoel je precies?
[..]
stoere taal maar het zegt niets
Roepend dat de wereld zo'n prachtige plek is als iedereen lief zou zijn voor elkaar en alles zou delenquote:Op donderdag 7 december 2023 14:14 schreef UitStraling het volgende:
Het is toch een specifiek soort vrouwelijke blindheid en naïviteit als je staat te zwaaien met het vlaggetje van je toekomstige verkrachters.
Jij zegt dit:quote:Op donderdag 7 december 2023 14:03 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Meer verdeeldheid, ik zeg nergens dat het een meerderheid is of wat dan ook.
Daarmee beweer je iets wat niet zo is. @oblo woont er toch en kan wellicht zeggen hoe het nu daar is, of jij moet met een bron komen anders dan je dikke duim die hetgeen je beweert ondersteunt.quote:Binnen Israël is veel verdeeldheid en zijn er steeds meer mensen die de oorlog zinloos beginnen te vinden en zich zorgen maken dat de gijzelaars nooit meer naar huis zullen keren.
Ja. Ze heeft het idee dat ‘witte’ artsen vaak artsen van andere afkomsten liever bij elkaar zetten omdat ze denken dat die elkaar beter kunnen helpen, terwijl dit vaak niet zo is, doordat die onderling ook weer erg verschillend zijn.quote:Op donderdag 7 december 2023 14:12 schreef Molo het volgende:
[..]
Je hebt gelezen waar het stuk over gaat?
Het is geen Hamasvlag nee, ze heeft idd ook niet zelfhandig baby's onthoofd of bommen gegooid of vrachtwagens geplunderd. Dat staat er ook nogal los van sowieso, met je tegenstellingen die nergens vandaan komen
Het is een naïviteit bij velen, zeker niet alleen bij vrouwen.quote:Op donderdag 7 december 2023 14:14 schreef UitStraling het volgende:
Het is toch een specifiek soort vrouwelijke blindheid en naïviteit als je staat te zwaaien met het vlaggetje van je toekomstige verkrachters.
Het stuk gaat over cultuursensitiviteit in een context van gezondheidszorg, een publieke taak met een artseneed die je hebt afgelegdquote:Op donderdag 7 december 2023 14:18 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ja. Ze heeft het idee dat ‘witte’ artsen vaak artsen van andere afkomsten liever bij elkaar zetten omdat ze denken dat die elkaar beter kunnen helpen, terwijl dit vaak niet zo is, doordat die onderling ook weer erg verschillend zijn.
En dat er vaak sprake is van een taalbarrière en dat er dan niet verder wordt gezocht wat er aan de hand kan zijn met een patiënt.
Ik lees nu niet hele erge dingen. Voel je je aangevallen of bedreigd door wat ze zegt? Je reageert een beetje aanvallend naar me.
Jeetje Milo, de artseneed afgelegd hebben betekend niet je zoiets niet mag zeggen. Ze noemt geen namen, blijft heel algemeen. Lijkt me niet dat het ergens naar te herleiden valt.quote:Op donderdag 7 december 2023 14:21 schreef Molo het volgende:
[..]
Het stuk gaat over cultuursensitiviteit in een context van gezondheidszorg, een publieke taak met een artseneed die je hebt afgelegd
Vind jij dat dan een beste plek om je niet zo cultuursensitieve politieke ideologie expliciet zichtbaar te pushen?
Ik niet
In vakbladen als Medisch Contact gaat het over de mensen, de Palestijnen, die hulp nodig hebben.quote:Op donderdag 7 december 2023 14:30 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Jeetje Milo, de artseneed afgelegd hebben betekend niet je zoiets niet mag zeggen. Ze noemt geen namen, blijft heel algemeen. Lijkt me niet dat het ergens naar te herleiden valt.
In vakbladen worden dit soort dingen ook besproken, die kan ook iedereen lezen.
Je hebt gelijk, ik liet me wat meeslepen in mijn emoties toen ik de verhalen las van de mensen die gegijzeld waren en hoe Netanyanu naar hun toe reageerde.quote:Op donderdag 7 december 2023 14:18 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Jij zegt dit:
[..]
Daarmee beweer je iets wat niet zo is. @:oblo woont er toch en kan wellicht zeggen hoe het nu daar is, of jij moet met een bron komen anders dan je dikke duim die hetgeen je beweert ondersteunt.
Ik vind dit cultural appr- oh laat maarquote:Op donderdag 7 december 2023 14:08 schreef Molo het volgende:
Subtiel signaal middels sjaal en sierraden ook echt dit bij dit verhaal![]()
[ afbeelding ]
Auteur van het stuk is ook nogal voorzien van eigen ideologie, journalistiek anno 2023
Dat had ik nog niet gezien.quote:Op donderdag 7 december 2023 14:32 schreef Molo het volgende:
[..]
In vakbladen als Medisch Contact gaat het over de mensen, de Palestijnen, die hulp nodig hebben.
Deze dame heeft een strijdend vuistje en een from the river to the see landkaartje om haar nek, die symboliek staat ergens voor en dat is verre van algemeen of neutraal
Visueel zegt ze daar van alles overquote:Op donderdag 7 december 2023 14:34 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat had ik nog niet gezien.
Inhoudelijk zegt ze daar verder niks over in het artikel.
Nou, leg eens uit.quote:Op donderdag 7 december 2023 14:35 schreef Molo het volgende:
[..]
Visueel zegt ze daar van alles over
Dat heb ik net gedaan, dat kun je terug lezenquote:
quote:Op donderdag 7 december 2023 14:20 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het is een naïviteit bij velen, zeker niet alleen bij vrouwen.
[ afbeelding ]
En ik stel slechts vast dat je louter aan het moraalridderen bent, en niet contribueert aan welke discussie dan ook.quote:Op donderdag 7 december 2023 13:42 schreef aTypisch het volgende:
[..]
ik stel slechts vast dat je in je posts pleit voor het collectief straffen van een volk
quote:Op donderdag 7 december 2023 14:12 schreef HowardRoark het volgende:
Zoals Golda Meir al eens zei:
'Peace will come when the Arabs will love their children more than they hate us'
Ja, any day now, gaan ze in Israel massaal de straten op om te protesteren tegen het uitroeien van hamas! Heus! Trust me Bro/Sis!quote:Op donderdag 7 december 2023 14:03 schreef MissButterflyy het volgende:
Dat zeg ik toch helemaal niet? Overdrijven is ook een vak.quote:Op donderdag 7 december 2023 14:56 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, any day now, gaan ze in Israel massaal de straten op om te protesteren tegen het uitroeien van hamas! Heus! Trust me Bro/Sis!
Zo jij bent scherpquote:Op donderdag 7 december 2023 14:08 schreef Molo het volgende:
Subtiel signaal middels sjaal en sierraden ook echt dit bij dit verhaal![]()
[ afbeelding ]
tsja, als je al een moraalridder bent als je niet wil oproepen tot meer en langere aanvallen op een volk dat zich niet kan verdedigen vanuit nederland dan vind ik dat primaquote:Op donderdag 7 december 2023 14:45 schreef ExTec het volgende:
[..]
En ik stel slechts vast dat je louter aan het moraalridderen bent, en niet contribueert aan welke discussie dan ook.
Ik snap dan ook gewoon analytisch niet hoe een Asha ten Broeke sit ins kan organiseren ter verdediging van een groep mensen die alles afkeurt waar ze verder voor staat.quote:Op donderdag 7 december 2023 14:16 schreef Molo het volgende:
[..]
Roepend dat de wereld zo'n prachtige plek is als iedereen lief zou zijn voor elkaar en alles zou delen
Zelfs mijn zevenjarige snapt nog beter dat dat niet mogelijk is
Op zich is zijn vraag niet gek, welk echt alternatief heeft Israël anders dan 'een onsje minder'? Vanuit strategisch geopolitiek oogpunt. Lijkt mij een legitieme vraag.quote:Op donderdag 7 december 2023 15:13 schreef aTypisch het volgende:
[..]
tsja, als je al een moraalridder bent als je niet wil oproepen tot meer en langere aanvallen op een volk dat zich niet kan verdedigen vanuit nederland dan vind ik dat prima
succes op dat hoge westerse paard
Je mist de broche nog en de PLO-sjaal.quote:Op donderdag 7 december 2023 15:07 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Zo jij bent scherp
Alleen wat aan haar ketting hangt is qua kleur duidelijk Palestina alleen de contouren komen niet overeen. Wat zou 't zijn?
[ afbeelding ]
Verschillende verkeerde vormen van 'Palestina', via de site van het cidi
[ afbeelding ]
Edit. Pas na 't posten zie ik dat 't toch wel in spiegelbeeld is mongool:')
Broche had ik gezien, na de opmerking van molo. Ik kon de contouren van de ketting gewoon niet plaatsen en op mijn telefoon leek het in eerste instantie geen spiegelbeeld.quote:Op donderdag 7 december 2023 15:29 schreef Cpt.Crow het volgende:
[..]
Je mist de broche nog en de PLO-sjaal.
Hier wil ik toch even op inhaken. 7 oktober was wel heel gruwelijk. Hadden ze nou echt op geen andere manier aandacht kunnen vragen?quote:Op donderdag 7 december 2023 15:25 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Op zich is zijn vraag niet gek, welk echt alternatief heeft Israël anders dan 'een onsje minder'? Vanuit strategisch geopolitiek oogpunt. Lijkt mij een legitieme vraag.
Vanuit zelfde blik is de actie van Hamas ook te verklaren, het was voor hen nu of nooit. Nog steeds gruwelijk en mensonterend, maar te verklaren. Net zoals dat het beleid van Noors Korea vreselijk is, maar niet irrationeel.
Deze illustratie is nu een uitstekend voorbeeld van een bloedsprookje waarbij de realiteit wordt omgedraaid.quote:
De bekende kaart, het is hilarische geschiedvervalsing die desalniettemin door meningen wordt nagepagpegaaid. Ook in 1946 bestond 'Palestina' niet als onafhankelijk, Arabisch en Islamitisch land. Het was toen Brits grondgebied.quote:Op donderdag 7 december 2023 15:07 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Zo jij bent scherp
Alleen wat aan haar ketting hangt is qua kleur duidelijk Palestina alleen de contouren komen niet overeen. Wat zou 't zijn?
[ afbeelding ]
Verschillende verkeerde vormen van 'Palestina', via de site van het cidi
[ afbeelding ]
Edit. Pas na 't posten zie ik dat 't toch wel in spiegelbeeld is mongool:')
Tja, daar noem je dan ook iemand. Deze tweet is veelzeggend, je weet meteen met wat voor een type je te maken hebt:quote:Op donderdag 7 december 2023 15:21 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Ik snap dan ook gewoon analytisch niet hoe een Asha ten Broeke sit ins kan organiseren ter verdediging van een groep mensen die alles afkeurt waar ze verder voor staat.
Dat je de acties van Israël aan de kaak wil stellen, dat kan. Je kan dat alleen ook doen zonder overdreven pro andere partij te zijn. Of denkt zij werkelijk dat voor 7 oktober zij op straat kon lopen met haar levensstijl?
Dat weet ik niet, de kans dat er nog gijzelaars zijn om ze tegen te ruilen wordt ook steeds kleiner.quote:Op donderdag 7 december 2023 15:52 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Wat gaan ze nu met die mensen doen?
Wel lachwekkend als het niet zo tragisch was.quote:Op donderdag 7 december 2023 15:54 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, daar noem je dan ook iemand. Deze tweet is veelzeggend, je weet meteen met wat voor een type je te maken hebt:
[ twitter ]
Die boycot van pepsi was nog niet echt doorgekomen.quote:Op donderdag 7 december 2023 15:57 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Wat een dikke vette lijven allemaal.
Viel me ook op!quote:Op donderdag 7 december 2023 15:57 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Wat een dikke vette lijven allemaal.
Zien er ook niet echt uit als survivers van een hongersnood.quote:Op donderdag 7 december 2023 16:00 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Viel me ook op!![]()
Op Twitter gaan allemaal verhalen rond dat ze worden geëxecuteerd maar dat lijkt me niet. Anders waren ze al doodgeschoten in een vuurgevecht.
Dat denk ik ook niet maar er zullen misschien nog wat 7 oktober daders tussen zitten, indien gevonden gaan die het wel minder prettig hebben.quote:Op donderdag 7 december 2023 16:00 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Viel me ook op!![]()
Op Twitter gaan allemaal verhalen rond dat ze worden geëxecuteerd maar dat lijkt me niet. Anders waren ze al doodgeschoten in een vuurgevecht.
Hoge mate van kans dat dit een broodje aap is, als ze ermee bedoelen Hamas-strijders tenminste.quote:
Laten we eerlijk zijn... een protestmars zou amper het nieuws hebben gehaald. Normale mensen keuren geweld om aandacht te krijgen af maar het genereert absoluut aandacht als geen ander. Hamas is een terroristische organisatie dus die deinzen per definitie niet om geweld te gebruiken, helaas.quote:Op donderdag 7 december 2023 15:39 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Hier wil ik toch even op inhaken. 7 oktober was wel heel gruwelijk. Hadden ze nou echt op geen andere manier aandacht kunnen vragen?
Als je hun eigen woorden moet geloven hadden ze verwacht veel meer militairen tegen te komen. Ik denk dat dat deels waar is als je ziet hoe de IDF de dreiging onderschat heeft en zelfs even daarvoor nog mankracht en materieel had overgeplaatst naar de Westelijke Jordaanoever. Aan de andere kant is de datum 7 oktober natuurlijk ook bewust gekozen omdat men wist dat het een feestdag was en het dus moeilijker zou zijn voor Israël om ad hoc extra militairen erbij te roepen.quote:Val dan militaire doelen aan, maar onschuldige burgers martelen en doden, brrrrr.
Zeker. Op heel veel vlakken had het anders gekund. En op heel veel momenten de afgelopen 75 jaar. Was ook niet bedoeld als goedpraten van. Het was van IS achtige proporties, alleen vanuit hen geredeneerd niet irrationeel.quote:Op donderdag 7 december 2023 15:39 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Hier wil ik toch even op inhaken. 7 oktober was wel heel gruwelijk. Hadden ze nou echt op geen andere manier aandacht kunnen vragen?
Val dan militaire doelen aan, maar onschuldige burgers martelen en doden, brrrrr.
Over broodjes gesproken, we weten nu wel waar die heen gaan.quote:Op donderdag 7 december 2023 16:11 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Hoge mate van kans dat dit een broodje aap is, als ze ermee bedoelen Hamas-strijders tenminste.
Die joinen de gewapende tak van Hamas niet om niet als martelaar te sterven, al voor 7 Oktober. Laat staan erna.
Het is geen hobby-clubje ofzo die Qassam brigades.
Er is geen verdeeldheid over de oorlog op zich, de oorlog heeft Israeli’s juist bij elkaar gebracht en verenigd.quote:Op donderdag 7 december 2023 14:18 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Jij zegt dit:
[..]
Daarmee beweer je iets wat niet zo is. @:oblo woont er toch en kan wellicht zeggen hoe het nu daar is, of jij moet met een bron komen anders dan je dikke duim die hetgeen je beweert ondersteunt.
Nou is Ewald ook een rare kwast, maar hier heeft hij wel gelijk.quote:Op donderdag 7 december 2023 15:54 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, daar noem je dan ook iemand. Deze tweet is veelzeggend, je weet meteen met wat voor een type je te maken hebt:
[ twitter ]
Tekenend ook die header op haar profielpagina. Één grote chaos van dingen en onderwerpen waar ze voor en tegen is. Ik snap heel goed dat Ewald het heeft over "lifestyle" want dat is het voor haar, al heeft ze er in haar hoofd ongetwijfeld wel een overkoepelend verhaal bij wat alles met elkaar verbindt. Echter haken de meeste mensen af bij het zien van die warboel. Ewald heeft gelijk in deze.quote:Op donderdag 7 december 2023 15:54 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
[ twitter ]
De rest lijkt me levend tot niemands nut.quote:Op donderdag 7 december 2023 16:03 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat denk ik ook niet maar er zullen misschien nog wat 7 oktober daders tussen zitten, indien gevonden gaan die het wel minder prettig hebben.
Er zijn ook best wel wat militairen die morele bezwaren hebben om te dienen onder de huidige regering. Dat kan nog weleens een dingetje worden in de toekomst.quote:Op donderdag 7 december 2023 16:23 schreef oblo het volgende:
[..]
Er is geen verdeeldheid over de oorlog op zich, de oorlog heeft Israeli’s juist bij elkaar gebracht en verenigd.
Maar met alle vrijgelaten Israeli’s die vertellen over hun ervaringen in Gaza neemt de druk wel toe om zo snel mogelijk tot een nieuwe deal te komen. Veel verhalen over oude en gewonde mensen die afhankelijk zijn van medicijnen, vrouwen die seksueel mishandeld zijn en het eten dat steeds minder wordt.
Verhoren, vastzetten, veroordelen.quote:Op donderdag 7 december 2023 15:52 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Wat gaan ze nu met die mensen doen?
Die illustraties zijn allemaal flauw en vertekenend. Daarom dat ik 't postte.quote:Op donderdag 7 december 2023 15:49 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Deze illustratie is nu een uitstekend voorbeeld van een bloedsprookje waarbij de realiteit wordt omgedraaid.
[..]
De bekende kaart, het is hilarische geschiedvervalsing die desalniettemin door meningen wordt nagepagpegaaid. Ook in 1946 bestond 'Palestina' niet als onafhankelijk, Arabisch en Islamitisch land. Het was toen Brits grondgebied.
quote:Op donderdag 7 december 2023 16:33 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Er zijn ook best wel wat militairen die morele bezwaren hebben om te dienen onder de huidige regering. Dat kan nog weleens een dingetje worden in de toekomst.
Many? Best wel wat?quote:Many soldiers usually refuse to participate in war for “conscientious reasons”.
Ze quoten dus een stukje waar het gaat over het verzwaren van straffen. Wat ze daarna zeggen over dat er veel weigeraars zijn is er bij verzonnen en dat past precies in het straatje van je bron die het Israelische leger “The Israeli occupation army” noemt.quote:Israel’s Army Radio asserted: “After the war, the occupation military prosecution intends to intensify the punishment for deserters from regular service and in the reserve.”
“Demands will be made to issue long prison sentences, up to several months, to those who refuse to observe military service of up to several months, in addition to reducing their military rank,” it added.
Vóór 7 oktober was het wel zo toch? Wellicht is de aanname van die bron dat dat na 7 oktober nog steeds zo is verkeerd.quote:Op donderdag 7 december 2023 17:03 schreef oblo het volgende:
[..]
[..]
Many? Best wel wat?
De bron voor deze claims is “Israel’s Army Radio”:
[..]
Ze quoten dus een stukje waar het gaat over het verzwaren van straffen. Wat ze daarna zeggen over dat er veel weigeraars zijn is er bij verzonnen en dat past precies in het straatje van je bron die het Israelische leger “The Israeli occupation army” noemt.
Het is totale onzin en propaganda. Precies het tegenovergestelde is er gaande. In Israel hebben meer mensen zich aangemeld dan dat er plek was (percentages zijn bekendgemaakt).
Aanvullend anekdotisch bewijs: Ik zit toevallig in een groep waar het eenheden reservisten zoeken voor allerlei posities en letterlijk binnen minuten geven tientallen tot honderden mensen zich op.
Aanvullend anekdotisch bewijs 2: De meeste van mijn vrienden zijn nog steeds op zoek naar een eenheid om te dienen want alles is vol.
Het aantal dienstplichtigen in Israel neemt in principe af want de populatie van charedische joden (die liever torah willen leren dan dienen) en arabieren (die niet hoeven dienen) stijgt sneller dan de populatie van groepen die wel dienen. Maar dat is een hele andere claim. Die bron verspreidt opzettelijk onwaarheden.quote:Op donderdag 7 december 2023 17:07 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Vóór 7 oktober was het wel zo toch? Wellicht is de aanname van die bron dat dat na 7 oktober nog steeds zo is verkeerd.
Welk geloof hebben de Palestijnen?quote:Op donderdag 7 december 2023 17:02 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Die illustraties zijn allemaal flauw en vertekenend. Daarom dat ik 't postte.
Ik heb nooit begrepen waarom de filosemieten 't zo belangrijk vinden om te benadrukken dat het gebied voor 1948 Brits mandaat was. De Palestijnen hadden inderdaad geen zeggenschap, de Joden wel?
Blijkbaar heeft meneer Guterres niet zo goed begrepen dat Israël hier juist de internationale vrede en veiligheid (en die van de eigen bevolking) probeert te bevorderen door het uitroeien van een terroristische organisatie. De Russische inval in Oekraïne heeft trouwens ook niet geleid tot het inroepen van artikel 99, en die lijkt me toch echt ernstiger, en bovendien meer ingrijpend voor de rest van de wereld.quote:Secretaris-generaal António Guterres van de Verenigde Naties heeft naar aanleiding van de situatie in Gaza een beroep gedaan op artikel 99 uit het handvest van de organisatie. Dat deed hij in een brief aan de VN-Veiligheidsraad. Een bijzondere oproep, aangezien artikel 99 zelden wordt aangehaald.
Wie het handvest van de VN uit 1945 opent en bladert naar artikel 99 ziet eigenlijk maar één zin staan. "De secretaris-generaal kan elke zaak, die naar zijn mening de handhaving van internationale vrede en veiligheid kan bedreigen, onder de aandacht brengen van de Veiligheidsraad."
Ja. Ik vind het ook heel apart.quote:Op donderdag 7 december 2023 18:29 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Blijkbaar heeft meneer Guterres niet zo goed begrepen dat Israël hier juist de internationale vrede en veiligheid (en die van de eigen bevolking) probeert te bevorderen door het uitroeien van een terroristische organisatie. De Russische inval in Oekraïne heeft trouwens ook niet geleid tot het inroepen van artikel 99, en die lijkt me toch echt ernstiger, en bovendien meer ingrijpend voor de rest van de wereld.
Wat goed dat ze het in het Engels schreven in plaats van hun voertaal Arabisch, zodat wij het ook konden lezen!!!quote:Op donderdag 7 december 2023 18:37 schreef opgebaarde het volgende:
[ twitter ]
Terecht. Lillek handschrift
Hoe durven zequote:Op donderdag 7 december 2023 18:43 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Wat goed dat ze het in het Engels schreven in plaats van hun voertaal Arabisch, zodat wij het ook konden lezen!!!![]()
![]()
In anderhalf jaar tijd zijn er minder burgerslachtoffers gevallen in heel Oekraïne (40+ miljoen inwoners) dan in Gaza (2 miljoen inwoners) en dat in maar twee maanden, het is echt een andere orde van vernietigingquote:Op donderdag 7 december 2023 18:29 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Blijkbaar heeft meneer Guterres niet zo goed begrepen dat Israël hier juist de internationale vrede en veiligheid (en die van de eigen bevolking) probeert te bevorderen door het uitroeien van een terroristische organisatie. De Russische inval in Oekraïne heeft trouwens ook niet geleid tot het inroepen van artikel 99, en die lijkt me toch echt ernstiger, en bovendien meer ingrijpend voor de rest van de wereld.
Ziekenhuis vol internationale NGO artsen en verplegend personeel wat uit liefdadigheid etc helpt...quote:Op donderdag 7 december 2023 18:43 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Wat goed dat ze het in het Engels schreven in plaats van hun voertaal Arabisch, zodat wij het ook konden lezen!!!![]()
![]()
Echt hequote:Op donderdag 7 december 2023 19:10 schreef Scorpie het volgende:
[ link | afbeelding ]
Fuck around, find out.
Ik heb echt geen idee, het is me eerder ook nooit opgevallen. Jou wel?quote:Op donderdag 7 december 2023 19:17 schreef UitStraling het volgende:
Chanoeka is begonnen, eens kijken hoeveel Nederlandse Joden nog een 9-armige kandelaar voor het raam durven zetten.
Wat een raar stuk. Wat is je bedoeling hiermee?quote:Op woensdag 6 december 2023 21:58 schreef slashdotter3 het volgende:
Echte liefde 🥰🥰🥰
===============================
Watch her eyes 😞
#Stopchildmarriage
Ahmad, a 25-year-old man and a devout follower of #Islam, is planning to marry his fiancée, an 10-year-old girl named Mahasen, within a year.
He claims it was #Love at first sight, and their immediate connection led to a relationship.
Ahmad believes Mahasen has matured early and comprehends everything.
Due to living with Ahmad after the engagement, Mahasen has also quit her studies.
It's important to note that Ahmad seems to be a progressive modern Islamic man; he has not forced his bride to wear a #Hijab.
[ twitter ]
Hoorde net op de radio dat veel Amsterdamse Joden dit niet meer durven.quote:Op donderdag 7 december 2023 19:21 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik heb echt geen idee, het is me eerder ook nooit opgevallen. Jou wel?
Mijn Christelijke buurvrouw van 94 heeft er eentje neergezetquote:Op donderdag 7 december 2023 19:17 schreef UitStraling het volgende:
Chanoeka is begonnen, eens kijken hoeveel Nederlandse Joden nog een 9-armige kandelaar voor het raam durven zetten.
Nee. Maar dat is niet nieuw.quote:Op donderdag 7 december 2023 19:22 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Hoorde net op de radio dat veel Amsterdamse Joden dit niet meer durven.
Hier zijn de Joden die er woonden (best veel) bij de vorige antisemitische actie nogal totaal uitgeroeid.quote:Op donderdag 7 december 2023 19:22 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Hoorde net op de radio dat veel Amsterdamse Joden dit niet meer durven.
quote:Op donderdag 7 december 2023 19:24 schreef Molo het volgende:
[..]
Mijn Christelijke buurvrouw van 94 heeft er eentje neergezet![]()
Ikzelf heb wel net Berliner bolletjes gehaald want zoiets eten Joden ook met lichtjesfeest begreep ik
Hogeschool Rotterdam durft (?) itt vorig jaar niks te posten op LinkedIn over Chanoeka
Ja dat is net een groot Blijdorp daar.quote:Op donderdag 7 december 2023 19:24 schreef Molo het volgende:
[..]
Mijn Christelijke buurvrouw van 94 heeft er eentje neergezet![]()
Ikzelf heb wel net Berliner bolletjes gehaald want zoiets eten Joden ook met lichtjesfeest begreep ik
Hogeschool Rotterdam durft (?) itt vorig jaar niks te posten op LinkedIn over Chanoeka
Hij krijgt commissie per gepost twitterberichtje lijkt het welquote:Op donderdag 7 december 2023 19:21 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Wat een raar stuk. Wat is je bedoeling hiermee?
Nee. Een puur Nederlandse Amsterdammer..Niet gelovg. Ik ging wel veel om met Joden.quote:Op donderdag 7 december 2023 19:25 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ben jij een Amsterdamse Jood dan?
Ja die! Ik ga eens uitzoeken zo wat er in zit, ken het nietquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |