Tja, daar noem je dan ook iemand. Deze tweet is veelzeggend, je weet meteen met wat voor een type je te maken hebt:quote:Op donderdag 7 december 2023 15:21 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Ik snap dan ook gewoon analytisch niet hoe een Asha ten Broeke sit ins kan organiseren ter verdediging van een groep mensen die alles afkeurt waar ze verder voor staat.
Dat je de acties van Israël aan de kaak wil stellen, dat kan. Je kan dat alleen ook doen zonder overdreven pro andere partij te zijn. Of denkt zij werkelijk dat voor 7 oktober zij op straat kon lopen met haar levensstijl?
Dat weet ik niet, de kans dat er nog gijzelaars zijn om ze tegen te ruilen wordt ook steeds kleiner.quote:Op donderdag 7 december 2023 15:52 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Wat gaan ze nu met die mensen doen?
Wel lachwekkend als het niet zo tragisch was.quote:Op donderdag 7 december 2023 15:54 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, daar noem je dan ook iemand. Deze tweet is veelzeggend, je weet meteen met wat voor een type je te maken hebt:
[ twitter ]
Die boycot van pepsi was nog niet echt doorgekomen.quote:Op donderdag 7 december 2023 15:57 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Wat een dikke vette lijven allemaal.
Viel me ook op!quote:Op donderdag 7 december 2023 15:57 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Wat een dikke vette lijven allemaal.
Zien er ook niet echt uit als survivers van een hongersnood.quote:Op donderdag 7 december 2023 16:00 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Viel me ook op!![]()
Op Twitter gaan allemaal verhalen rond dat ze worden geëxecuteerd maar dat lijkt me niet. Anders waren ze al doodgeschoten in een vuurgevecht.
Dat denk ik ook niet maar er zullen misschien nog wat 7 oktober daders tussen zitten, indien gevonden gaan die het wel minder prettig hebben.quote:Op donderdag 7 december 2023 16:00 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Viel me ook op!![]()
Op Twitter gaan allemaal verhalen rond dat ze worden geëxecuteerd maar dat lijkt me niet. Anders waren ze al doodgeschoten in een vuurgevecht.
Hoge mate van kans dat dit een broodje aap is, als ze ermee bedoelen Hamas-strijders tenminste.quote:
Laten we eerlijk zijn... een protestmars zou amper het nieuws hebben gehaald. Normale mensen keuren geweld om aandacht te krijgen af maar het genereert absoluut aandacht als geen ander. Hamas is een terroristische organisatie dus die deinzen per definitie niet om geweld te gebruiken, helaas.quote:Op donderdag 7 december 2023 15:39 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Hier wil ik toch even op inhaken. 7 oktober was wel heel gruwelijk. Hadden ze nou echt op geen andere manier aandacht kunnen vragen?
Als je hun eigen woorden moet geloven hadden ze verwacht veel meer militairen tegen te komen. Ik denk dat dat deels waar is als je ziet hoe de IDF de dreiging onderschat heeft en zelfs even daarvoor nog mankracht en materieel had overgeplaatst naar de Westelijke Jordaanoever. Aan de andere kant is de datum 7 oktober natuurlijk ook bewust gekozen omdat men wist dat het een feestdag was en het dus moeilijker zou zijn voor Israël om ad hoc extra militairen erbij te roepen.quote:Val dan militaire doelen aan, maar onschuldige burgers martelen en doden, brrrrr.
Zeker. Op heel veel vlakken had het anders gekund. En op heel veel momenten de afgelopen 75 jaar. Was ook niet bedoeld als goedpraten van. Het was van IS achtige proporties, alleen vanuit hen geredeneerd niet irrationeel.quote:Op donderdag 7 december 2023 15:39 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Hier wil ik toch even op inhaken. 7 oktober was wel heel gruwelijk. Hadden ze nou echt op geen andere manier aandacht kunnen vragen?
Val dan militaire doelen aan, maar onschuldige burgers martelen en doden, brrrrr.
Over broodjes gesproken, we weten nu wel waar die heen gaan.quote:Op donderdag 7 december 2023 16:11 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Hoge mate van kans dat dit een broodje aap is, als ze ermee bedoelen Hamas-strijders tenminste.
Die joinen de gewapende tak van Hamas niet om niet als martelaar te sterven, al voor 7 Oktober. Laat staan erna.
Het is geen hobby-clubje ofzo die Qassam brigades.
Er is geen verdeeldheid over de oorlog op zich, de oorlog heeft Israeli’s juist bij elkaar gebracht en verenigd.quote:Op donderdag 7 december 2023 14:18 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Jij zegt dit:
[..]
Daarmee beweer je iets wat niet zo is. @:oblo woont er toch en kan wellicht zeggen hoe het nu daar is, of jij moet met een bron komen anders dan je dikke duim die hetgeen je beweert ondersteunt.
Nou is Ewald ook een rare kwast, maar hier heeft hij wel gelijk.quote:Op donderdag 7 december 2023 15:54 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, daar noem je dan ook iemand. Deze tweet is veelzeggend, je weet meteen met wat voor een type je te maken hebt:
[ twitter ]
Tekenend ook die header op haar profielpagina. Één grote chaos van dingen en onderwerpen waar ze voor en tegen is. Ik snap heel goed dat Ewald het heeft over "lifestyle" want dat is het voor haar, al heeft ze er in haar hoofd ongetwijfeld wel een overkoepelend verhaal bij wat alles met elkaar verbindt. Echter haken de meeste mensen af bij het zien van die warboel. Ewald heeft gelijk in deze.quote:Op donderdag 7 december 2023 15:54 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
[ twitter ]
De rest lijkt me levend tot niemands nut.quote:Op donderdag 7 december 2023 16:03 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat denk ik ook niet maar er zullen misschien nog wat 7 oktober daders tussen zitten, indien gevonden gaan die het wel minder prettig hebben.
Er zijn ook best wel wat militairen die morele bezwaren hebben om te dienen onder de huidige regering. Dat kan nog weleens een dingetje worden in de toekomst.quote:Op donderdag 7 december 2023 16:23 schreef oblo het volgende:
[..]
Er is geen verdeeldheid over de oorlog op zich, de oorlog heeft Israeli’s juist bij elkaar gebracht en verenigd.
Maar met alle vrijgelaten Israeli’s die vertellen over hun ervaringen in Gaza neemt de druk wel toe om zo snel mogelijk tot een nieuwe deal te komen. Veel verhalen over oude en gewonde mensen die afhankelijk zijn van medicijnen, vrouwen die seksueel mishandeld zijn en het eten dat steeds minder wordt.
Verhoren, vastzetten, veroordelen.quote:Op donderdag 7 december 2023 15:52 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Wat gaan ze nu met die mensen doen?
Die illustraties zijn allemaal flauw en vertekenend. Daarom dat ik 't postte.quote:Op donderdag 7 december 2023 15:49 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Deze illustratie is nu een uitstekend voorbeeld van een bloedsprookje waarbij de realiteit wordt omgedraaid.
[..]
De bekende kaart, het is hilarische geschiedvervalsing die desalniettemin door meningen wordt nagepagpegaaid. Ook in 1946 bestond 'Palestina' niet als onafhankelijk, Arabisch en Islamitisch land. Het was toen Brits grondgebied.
quote:Op donderdag 7 december 2023 16:33 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Er zijn ook best wel wat militairen die morele bezwaren hebben om te dienen onder de huidige regering. Dat kan nog weleens een dingetje worden in de toekomst.
Many? Best wel wat?quote:Many soldiers usually refuse to participate in war for “conscientious reasons”.
Ze quoten dus een stukje waar het gaat over het verzwaren van straffen. Wat ze daarna zeggen over dat er veel weigeraars zijn is er bij verzonnen en dat past precies in het straatje van je bron die het Israelische leger “The Israeli occupation army” noemt.quote:Israel’s Army Radio asserted: “After the war, the occupation military prosecution intends to intensify the punishment for deserters from regular service and in the reserve.”
“Demands will be made to issue long prison sentences, up to several months, to those who refuse to observe military service of up to several months, in addition to reducing their military rank,” it added.
Vóór 7 oktober was het wel zo toch? Wellicht is de aanname van die bron dat dat na 7 oktober nog steeds zo is verkeerd.quote:Op donderdag 7 december 2023 17:03 schreef oblo het volgende:
[..]
[..]
Many? Best wel wat?
De bron voor deze claims is “Israel’s Army Radio”:
[..]
Ze quoten dus een stukje waar het gaat over het verzwaren van straffen. Wat ze daarna zeggen over dat er veel weigeraars zijn is er bij verzonnen en dat past precies in het straatje van je bron die het Israelische leger “The Israeli occupation army” noemt.
Het is totale onzin en propaganda. Precies het tegenovergestelde is er gaande. In Israel hebben meer mensen zich aangemeld dan dat er plek was (percentages zijn bekendgemaakt).
Aanvullend anekdotisch bewijs: Ik zit toevallig in een groep waar het eenheden reservisten zoeken voor allerlei posities en letterlijk binnen minuten geven tientallen tot honderden mensen zich op.
Aanvullend anekdotisch bewijs 2: De meeste van mijn vrienden zijn nog steeds op zoek naar een eenheid om te dienen want alles is vol.
Het aantal dienstplichtigen in Israel neemt in principe af want de populatie van charedische joden (die liever torah willen leren dan dienen) en arabieren (die niet hoeven dienen) stijgt sneller dan de populatie van groepen die wel dienen. Maar dat is een hele andere claim. Die bron verspreidt opzettelijk onwaarheden.quote:Op donderdag 7 december 2023 17:07 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Vóór 7 oktober was het wel zo toch? Wellicht is de aanname van die bron dat dat na 7 oktober nog steeds zo is verkeerd.
Welk geloof hebben de Palestijnen?quote:Op donderdag 7 december 2023 17:02 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Die illustraties zijn allemaal flauw en vertekenend. Daarom dat ik 't postte.
Ik heb nooit begrepen waarom de filosemieten 't zo belangrijk vinden om te benadrukken dat het gebied voor 1948 Brits mandaat was. De Palestijnen hadden inderdaad geen zeggenschap, de Joden wel?
Blijkbaar heeft meneer Guterres niet zo goed begrepen dat Israël hier juist de internationale vrede en veiligheid (en die van de eigen bevolking) probeert te bevorderen door het uitroeien van een terroristische organisatie. De Russische inval in Oekraïne heeft trouwens ook niet geleid tot het inroepen van artikel 99, en die lijkt me toch echt ernstiger, en bovendien meer ingrijpend voor de rest van de wereld.quote:Secretaris-generaal António Guterres van de Verenigde Naties heeft naar aanleiding van de situatie in Gaza een beroep gedaan op artikel 99 uit het handvest van de organisatie. Dat deed hij in een brief aan de VN-Veiligheidsraad. Een bijzondere oproep, aangezien artikel 99 zelden wordt aangehaald.
Wie het handvest van de VN uit 1945 opent en bladert naar artikel 99 ziet eigenlijk maar één zin staan. "De secretaris-generaal kan elke zaak, die naar zijn mening de handhaving van internationale vrede en veiligheid kan bedreigen, onder de aandacht brengen van de Veiligheidsraad."
Ja. Ik vind het ook heel apart.quote:Op donderdag 7 december 2023 18:29 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Blijkbaar heeft meneer Guterres niet zo goed begrepen dat Israël hier juist de internationale vrede en veiligheid (en die van de eigen bevolking) probeert te bevorderen door het uitroeien van een terroristische organisatie. De Russische inval in Oekraïne heeft trouwens ook niet geleid tot het inroepen van artikel 99, en die lijkt me toch echt ernstiger, en bovendien meer ingrijpend voor de rest van de wereld.
Wat goed dat ze het in het Engels schreven in plaats van hun voertaal Arabisch, zodat wij het ook konden lezen!!!quote:Op donderdag 7 december 2023 18:37 schreef opgebaarde het volgende:
[ twitter ]
Terecht. Lillek handschrift
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |