Dat is een extreem lastig probleem inderdaad. Een eigen staat, zonder invloed van terroristische organisaties, zou natuurlijk geweldig zijn. Geen idee hoe we dat op lange termijn voor elkaar zouden moeten krijgen. Zolang de gemiddelde Palestijn alleen een oplossing ziet die zich strekt 'from the river to the sea' heb ik weinig hoop.quote:Op donderdag 7 december 2023 14:06 schreef aTypisch het volgende:
[..]
ah, wordt palestina onafhankelijk dan op korte termijn? lijkt mij niet dat ze volledig onder Isral uit mogen binnenkort
dus wat bedoel je precies?
[..]
stoere taal maar het zegt niets
Roepend dat de wereld zo'n prachtige plek is als iedereen lief zou zijn voor elkaar en alles zou delenquote:Op donderdag 7 december 2023 14:14 schreef UitStraling het volgende:
Het is toch een specifiek soort vrouwelijke blindheid en naviteit als je staat te zwaaien met het vlaggetje van je toekomstige verkrachters.
Jij zegt dit:quote:Op donderdag 7 december 2023 14:03 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Meer verdeeldheid, ik zeg nergens dat het een meerderheid is of wat dan ook.
Maar er komen wel meer geluiden.
Daarmee beweer je iets wat niet zo is. @oblo woont er toch en kan wellicht zeggen hoe het nu daar is, of jij moet met een bron komen anders dan je dikke duim die hetgeen je beweert ondersteunt.quote:Binnen Isral is veel verdeeldheid en zijn er steeds meer mensen die de oorlog zinloos beginnen te vinden en zich zorgen maken dat de gijzelaars nooit meer naar huis zullen keren.
Ja. Ze heeft het idee dat ‘witte’ artsen vaak artsen van andere afkomsten liever bij elkaar zetten omdat ze denken dat die elkaar beter kunnen helpen, terwijl dit vaak niet zo is, doordat die onderling ook weer erg verschillend zijn.quote:Op donderdag 7 december 2023 14:12 schreef Molo het volgende:
[..]
Je hebt gelezen waar het stuk over gaat?
Het is geen Hamasvlag nee, ze heeft idd ook niet zelfhandig baby's onthoofd of bommen gegooid of vrachtwagens geplunderd. Dat staat er ook nogal los van sowieso, met je tegenstellingen die nergens vandaan komen
Het is een naviteit bij velen, zeker niet alleen bij vrouwen.quote:Op donderdag 7 december 2023 14:14 schreef UitStraling het volgende:
Het is toch een specifiek soort vrouwelijke blindheid en naviteit als je staat te zwaaien met het vlaggetje van je toekomstige verkrachters.
Het stuk gaat over cultuursensitiviteit in een context van gezondheidszorg, een publieke taak met een artseneed die je hebt afgelegdquote:Op donderdag 7 december 2023 14:18 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ja. Ze heeft het idee dat ‘witte’ artsen vaak artsen van andere afkomsten liever bij elkaar zetten omdat ze denken dat die elkaar beter kunnen helpen, terwijl dit vaak niet zo is, doordat die onderling ook weer erg verschillend zijn.
En dat er vaak sprake is van een taalbarrire en dat er dan niet verder wordt gezocht wat er aan de hand kan zijn met een patint.
Ik lees nu niet hele erge dingen. Voel je je aangevallen of bedreigd door wat ze zegt? Je reageert een beetje aanvallend naar me.
Jeetje Milo, de artseneed afgelegd hebben betekend niet je zoiets niet mag zeggen. Ze noemt geen namen, blijft heel algemeen. Lijkt me niet dat het ergens naar te herleiden valt.quote:Op donderdag 7 december 2023 14:21 schreef Molo het volgende:
[..]
Het stuk gaat over cultuursensitiviteit in een context van gezondheidszorg, een publieke taak met een artseneed die je hebt afgelegd
Vind jij dat dan een beste plek om je niet zo cultuursensitieve politieke ideologie expliciet zichtbaar te pushen?
Ik niet
In vakbladen als Medisch Contact gaat het over de mensen, de Palestijnen, die hulp nodig hebben.quote:Op donderdag 7 december 2023 14:30 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Jeetje Milo, de artseneed afgelegd hebben betekend niet je zoiets niet mag zeggen. Ze noemt geen namen, blijft heel algemeen. Lijkt me niet dat het ergens naar te herleiden valt.
In vakbladen worden dit soort dingen ook besproken, die kan ook iedereen lezen.
Je hebt gelijk, ik liet me wat meeslepen in mijn emoties toen ik de verhalen las van de mensen die gegijzeld waren en hoe Netanyanu naar hun toe reageerde.quote:Op donderdag 7 december 2023 14:18 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Jij zegt dit:
[..]
Daarmee beweer je iets wat niet zo is. @:oblo woont er toch en kan wellicht zeggen hoe het nu daar is, of jij moet met een bron komen anders dan je dikke duim die hetgeen je beweert ondersteunt.
Ik vind dit cultural appr- oh laat maarquote:Op donderdag 7 december 2023 14:08 schreef Molo het volgende:
Subtiel signaal middels sjaal en sierraden ook echt dit bij dit verhaal![]()
[ afbeelding ]
https://www.nrc.nl/nieuws(...)verleed-hij-a4183474
Auteur van het stuk is ook nogal voorzien van eigen ideologie, journalistiek anno 2023
Dat had ik nog niet gezien.quote:Op donderdag 7 december 2023 14:32 schreef Molo het volgende:
[..]
In vakbladen als Medisch Contact gaat het over de mensen, de Palestijnen, die hulp nodig hebben.
Deze dame heeft een strijdend vuistje en een from the river to the see landkaartje om haar nek, die symboliek staat ergens voor en dat is verre van algemeen of neutraal
Visueel zegt ze daar van alles overquote:Op donderdag 7 december 2023 14:34 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat had ik nog niet gezien.
Inhoudelijk zegt ze daar verder niks over in het artikel.
Nou, leg eens uit.quote:Op donderdag 7 december 2023 14:35 schreef Molo het volgende:
[..]
Visueel zegt ze daar van alles over
Dat heb ik net gedaan, dat kun je terug lezenquote:
quote:Op donderdag 7 december 2023 14:20 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het is een naviteit bij velen, zeker niet alleen bij vrouwen.
[ afbeelding ]
En ik stel slechts vast dat je louter aan het moraalridderen bent, en niet contribueert aan welke discussie dan ook.quote:Op donderdag 7 december 2023 13:42 schreef aTypisch het volgende:
[..]
ik stel slechts vast dat je in je posts pleit voor het collectief straffen van een volk
quote:Op donderdag 7 december 2023 14:12 schreef HowardRoark het volgende:
Zoals Golda Meir al eens zei:
'Peace will come when the Arabs will love their children more than they hate us'
Ja, any day now, gaan ze in Israel massaal de straten op om te protesteren tegen het uitroeien van hamas! Heus! Trust me Bro/Sis!quote:Op donderdag 7 december 2023 14:03 schreef MissButterflyy het volgende:
Maar er komen wel meer geluiden.
Dat zeg ik toch helemaal niet? Overdrijven is ook een vak.quote:Op donderdag 7 december 2023 14:56 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, any day now, gaan ze in Israel massaal de straten op om te protesteren tegen het uitroeien van hamas! Heus! Trust me Bro/Sis!
Zo jij bent scherpquote:Op donderdag 7 december 2023 14:08 schreef Molo het volgende:
Subtiel signaal middels sjaal en sierraden ook echt dit bij dit verhaal![]()
[ afbeelding ]
https://www.nrc.nl/nieuws(...)verleed-hij-a4183474
Auteur van het stuk is ook nogal voorzien van eigen ideologie, journalistiek anno 2023
tsja, als je al een moraalridder bent als je niet wil oproepen tot meer en langere aanvallen op een volk dat zich niet kan verdedigen vanuit nederland dan vind ik dat primaquote:Op donderdag 7 december 2023 14:45 schreef ExTec het volgende:
[..]
En ik stel slechts vast dat je louter aan het moraalridderen bent, en niet contribueert aan welke discussie dan ook.
Ik snap dan ook gewoon analytisch niet hoe een Asha ten Broeke sit ins kan organiseren ter verdediging van een groep mensen die alles afkeurt waar ze verder voor staat.quote:Op donderdag 7 december 2023 14:16 schreef Molo het volgende:
[..]
Roepend dat de wereld zo'n prachtige plek is als iedereen lief zou zijn voor elkaar en alles zou delen
Zelfs mijn zevenjarige snapt nog beter dat dat niet mogelijk is
Op zich is zijn vraag niet gek, welk echt alternatief heeft Isral anders dan 'een onsje minder'? Vanuit strategisch geopolitiek oogpunt. Lijkt mij een legitieme vraag.quote:Op donderdag 7 december 2023 15:13 schreef aTypisch het volgende:
[..]
tsja, als je al een moraalridder bent als je niet wil oproepen tot meer en langere aanvallen op een volk dat zich niet kan verdedigen vanuit nederland dan vind ik dat prima
succes op dat hoge westerse paard
Je mist de broche nog en de PLO-sjaal.quote:Op donderdag 7 december 2023 15:07 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Zo jij bent scherp
Alleen wat aan haar ketting hangt is qua kleur duidelijk Palestina alleen de contouren komen niet overeen. Wat zou 't zijn?
[ afbeelding ]
Verschillende verkeerde vormen van 'Palestina', via de site van het cidi
[ afbeelding ]
Edit. Pas na 't posten zie ik dat 't toch wel in spiegelbeeld is mongool:')
Broche had ik gezien, na de opmerking van molo. Ik kon de contouren van de ketting gewoon niet plaatsen en op mijn telefoon leek het in eerste instantie geen spiegelbeeld.quote:Op donderdag 7 december 2023 15:29 schreef Cpt.Crow het volgende:
[..]
Je mist de broche nog en de PLO-sjaal.
Hier wil ik toch even op inhaken. 7 oktober was wel heel gruwelijk. Hadden ze nou echt op geen andere manier aandacht kunnen vragen?quote:Op donderdag 7 december 2023 15:25 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Op zich is zijn vraag niet gek, welk echt alternatief heeft Isral anders dan 'een onsje minder'? Vanuit strategisch geopolitiek oogpunt. Lijkt mij een legitieme vraag.
Vanuit zelfde blik is de actie van Hamas ook te verklaren, het was voor hen nu of nooit. Nog steeds gruwelijk en mensonterend, maar te verklaren. Net zoals dat het beleid van Noors Korea vreselijk is, maar niet irrationeel.
Deze illustratie is nu een uitstekend voorbeeld van een bloedsprookje waarbij de realiteit wordt omgedraaid.quote:
De bekende kaart, het is hilarische geschiedvervalsing die desalniettemin door meningen wordt nagepagpegaaid. Ook in 1946 bestond 'Palestina' niet als onafhankelijk, Arabisch en Islamitisch land. Het was toen Brits grondgebied.quote:Op donderdag 7 december 2023 15:07 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Zo jij bent scherp
Alleen wat aan haar ketting hangt is qua kleur duidelijk Palestina alleen de contouren komen niet overeen. Wat zou 't zijn?
[ afbeelding ]
Verschillende verkeerde vormen van 'Palestina', via de site van het cidi
[ afbeelding ]
Edit. Pas na 't posten zie ik dat 't toch wel in spiegelbeeld is mongool:')
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |