abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 7 december 2023 @ 12:40:17 #76
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_211543549
quote:
14s.gif Op donderdag 7 december 2023 12:17 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
De Palestijnen zijn niet 'hartstikke zielig', hen overkomt wat ze over zichzelf hebben afgeroepen. Degenen die blijven stellen deze mensen 'zielig' zouden zijn, hebben voor zichzelf een schijnwerkelijkheid opgetuigd waar de Palestijn wordt gezien als een vredelievend en welwillend individu is, die eigenlijk net zo is als wij zijn.

Dit waar de Israëliërs en het Israëlische leger worden afgeschilderd als wrede en gewelddadige mensen die genocide plegen. Men is er op die Orwelliaanse manier in geslaagd om de werkelijkheid totaal om te draaien. Goed is slecht en slecht is goed.
Jammer dat de wereld altijd zo zwart wit moet zijn voor sommige mensen. Schijnbaar kun je alleen maar zo pro Israël of pro Hamas zijn, anders bestaat niet. Je zou maar vinden dat Hamas een terreur organisatie is, maar dat ook Israël fouten heeft gemaakt. Maar dat kan natuurlijk niet bestaan in de boze zwart wit wereld. Maar schijnbaar verdienen miljoenen mensen moord, bommen op hun hoofd en allerlei andere ellende omdat ze in een bepaald land wonen of tot een bepaalde etnische groep horen.
  donderdag 7 december 2023 @ 12:40:46 #77
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_211543551
Thisishamas.com. Videobeelden van slachtoffer en slachtoffertje komen overeen met foto's die door de Israëlische politie van hen zijn gemaakt, naar verluidt.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
  donderdag 7 december 2023 @ 12:41:27 #78
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_211543556
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 12:40 schreef Andromache het volgende:
Thisishamas.com. Videobeelden van slachtoffer en slachtoffertje komen overeen met foto's die door de Israëlische politie van hen zijn gemaakt, naar verluidt.
Vreselijk ;(
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_211543558
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2023 12:06 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Je vergeet de zielige gijzelaars, dat hoor je liever ook niet hè.
Jij probeert hier de valse tegenstelling te creeeren dat het OF hamas uitmoorden is, OF proberen de gijzelaars te bevrijden.
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
  donderdag 7 december 2023 @ 12:45:02 #80
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_211543583
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 12:40 schreef Momo het volgende:

[..]
Jammer dat de wereld altijd zo zwart wit moet zijn voor sommige mensen. Schijnbaar kun je alleen maar zo pro Israël of pro Hamas zijn, anders bestaat niet. Je zou maar vinden dat Hamas een terreur organisatie is, maar dat ook Israël fouten heeft gemaakt. Maar dat kan natuurlijk niet bestaan in de boze zwart wit wereld. Maar schijnbaar verdienen miljoenen mensen moord, bommen op hun hoofd en allerlei andere ellende omdat ze in een bepaald land wonen of tot een bepaalde etnische groep horen.
Eens.

Zwart-wit
Goed-slecht
De waarheid-leugens.

Altijd hetzelfde riedeltje.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_211543592
ai
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 12:32 schreef Andromache het volgende:
Ik heb de video gezien van de zwangere vrouw die opengesneden wordt en liggend moet toekijken hoe ze direct haar baby onthoofden.

Dood aan Hamas. Allemaal.
ai, ai, ai.
Ik weet oorlog,
ik weet Hamas = horror
Ik weet hier tikken en lurken = pittig

En toch draait mijn maag, ondanks dit allemaal wetende, regelmatig nog om.
Ik hoef geen eens beelden, alleen lezen is al schokkend genoeg.
Wat een ....een....een....ik heb geen eens woorden voor zulke wezens.
  donderdag 7 december 2023 @ 12:47:18 #82
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_211543607
Word je toch doodmoe van

Het gros van de users hier is gewoon genuanceerd

Het is niet áltijd zwart wit, als je dat vindt dan lees je hier niet goed tussen de linkdumps en ontkenners die vinden dat 7/10 verzonnen of zelf uitgelokt is door
  donderdag 7 december 2023 @ 12:47:44 #83
438527 MissButterflyy
pi_211543611
quote:
7s.gif Op donderdag 7 december 2023 12:41 schreef ExTec het volgende:

[..]
Jij probeert hier de valse tegenstelling te creeeren dat het OF hamas uitmoorden is, OF proberen de gijzelaars te bevrijden.
Daar begon je zelf over, lees je Posts maar terug. Alsof er alleen die keuze is.

Dat als de focus op het bevrijden van gijzelaars komt te liggen nu, Israël Hamas laat doen wat ze willen.
pi_211543615
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 12:40 schreef Momo het volgende:

[..]
Jammer dat je de wereld altijd zo zwart wit moet zijn voor sommige mensen. Schijnbaar kun je alleen maar zo pro Israël of pro Hamas zijn, anders bestaat niet. Je zou maar vinden dat Hamas een terreur organisatie is, maar dat ook Israël fouten heeft gemaakt. Maar dat kan natuurlijk niet bestaan in de boze zwart wit wereld. Maar schijnbaar verdienen miljoenen mensen moord, bommen op hun hoofd en allerlei andere ellende omdat ze in een bepaald land wonen of tot een bepaalde etnische groep.
Sommige situaties hebben nu eenmaal een relatief duidelijke verhouding. Die gaan proberen te vertroebelen is jezelf voor de gek houden. Wat maakt het bijvoorbeeld uit dat Israël fouten heeft gemaakt? Elk land maakt namelijk fouten, dus ook Israël.

Maar maken de fouten van Israël het decennialange sadistische terreur van de Palestijnen, voor wie een compromis nooit de insteek was, ineens begrijpelijk? Dat lijkt mij niet, dus is het ook niet relevant om daarover te beginnen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  donderdag 7 december 2023 @ 12:48:18 #85
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_211543616
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 12:46 schreef Ebinas het volgende:
ai
[..]
ai, ai, ai.
Ik weet oorlog,
ik weet Hamas = horror

Maakt het des te waanzinniger dat er serieus mensen zijn die dat vergoelijken en zelfs de straat op gaan om het te verdedigen. Absurd en ik kan er echt niet bij met mijn hoofd. Laat staan met mijn gevoel
pi_211543622
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2023 12:48 schreef Molo het volgende:

[..]
Maakt het des te waanzinniger dat er serieus mensen zijn die dat vergoelijken en zelfs de straat op gaan om het te verdedigen. Absurd en ik kan er echt niet bij met mijn hoofd. Laat staan met mijn gevoel
Eens!
  donderdag 7 december 2023 @ 12:49:57 #87
438527 MissButterflyy
pi_211543629
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 12:46 schreef Ebinas het volgende:
ai
[..]
ai, ai, ai.
Ik weet oorlog,
ik weet Hamas = horror

Dat zijn beesten. Ik hoop dat ze allemaal al dood zijn ondertussen.
pi_211543653
quote:
3s.gif Op donderdag 7 december 2023 12:47 schreef MissButterflyy het volgende:
Daar begon je zelf over,
Nee, jouw perceptie is dat die keuze is gemaakt, tbv hamas omzeep helpen, ten nadele van gijzelaars bevrijden.

quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2023 11:31 schreef MissButterflyy het volgende:
Ga je voor het redden van levens of als prioriteit het maken van alleen maar meer doden? Netanyanu kiest voor het tweede.
Ik vertel je dat dat complete onzin is.
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
  donderdag 7 december 2023 @ 12:58:32 #89
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_211543699
quote:
14s.gif Op donderdag 7 december 2023 12:48 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Sommige situaties hebben nu eenmaal een relatief duidelijke verhouding. Die gaan proberen te vertroebelen is jezelf voor de gek houden. Wat maakt het bijvoorbeeld uit dat Israël fouten heeft gemaakt? Elk land maakt namelijk fouten, dus ook Israël.

Maar maken de fouten van Israël het decennialange sadistische terreur van de Palestijnen, voor wie een compromis nooit de insteek was, ineens begrijpelijk? Dat lijkt mij niet, dus is het ook niet relevant om daarover te beginnen.
Ok het is schijnbaar nooit relevant om het over daden van Israël te hebben, die ook niet openstonden voor een compromis of kritiek op de hoeveelheid bombardementen die ze uitvoeren. Enkel dat alle Palestijnen dit schijnbaar over zichzelf hebben afgeroepen, alsof alle Palestijnen een homogene groep zijn met allemaal dezelfde mening. En ja ik weet dat er mensen stonden te juichen toen, maar dat betekend niet alle mensen daar hetzelfde denken. Ook schijnbaar kleine kinderen hebben dit over zichzelf afgeroepen omdat ze daar geboren zijn.

Je praat net zoveel onzin als mensen die zeggen dat de burgers van Israël dit over zich hebben afgeroepen.

Laat ze zo snel mogelijk die Hamas gekken ombrengen zodat er zo min mogelijk burgerslachtoffers vallen.
pi_211543706
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2023 11:07 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Dat is een lastige. Binnen Israël is veel verdeeldheid en zijn er steeds meer mensen die de oorlog zinloos beginnen te vinden en zich zorgen maken dat de gijzelaars nooit meer naar huis zullen keren.
Doe eens een bron? Ik denk namelijk niet dat dit zo is.
Intolerant voor intolerantie
  donderdag 7 december 2023 @ 13:03:34 #91
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_211543723
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 12:58 schreef Momo het volgende:

[..]
Ok het is schijnbaar nooit relevant om het over daden van Israël te hebben, die ook niet openstonden voor een compromis of kritiek op de hoeveelheid bombardementen die ze uitvoeren. Enkel dat alle Palestijnen dit schijnbaar over zichzelf hebben afgeroepen, alsof alle Palestijnen een homogene groep zijn met allemaal dezelfde mening. En ja ik weet dat er mensen stonden te juichen toen, maar dat betekend niet alle mensen daar hetzelfde denken. Ook schijnbaar kleine kinderen hebben dit over zichzelf afgeroepen omdat ze daar geboren zijn.

Je praat net zoveel onzin als mensen die zeggen dat de burgers van Israël dit over zich hebben afgeroepen.

Laat ze zo snel mogelijk die Hamas gekken ombrengen zodat er zo min mogelijk burgerslachtoffers vallen.
We moeten eens leren denken in complexiteit

Palestijnen maken grove fouten, met een gruwelijke organisatie als Hamas ook nog eens aan het roer daar ÉN Israël heeft ook grove fouten gemaakt en een boef staat daar aan het roer.

Ipv
Palestijnen maken grove fouten, met een gruwelijke organisatie als Hamas ook nog eens aan het roer daar MAAR Israël heeft ook grove fouten gemaakt en een boef staat daar aan het roer.

En dan hebben we wmb nog de gruwelijke praktijken van 7/10 die alles overstijgend smerig en walgelijk zijn en in geen enkel context anders kunnen zijn dan wat ze zijn
pi_211543732
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 13:00 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Doe eens een bron? Ik denk namelijk niet dat dit zo is.
Het is dan ook een verzinsel van die user. Enige wat langskwam was kritiek van ex-gegijzelden en families van nog gegijzelden op Netanyahu. Daar maakt ze blijkbaar van dat er veel verdeeldheid is in heel Israel en dat mensen de oorlog zinloos vinden.
pi_211543750
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 12:32 schreef Andromache het volgende:
Ik heb de video gezien van de zwangere vrouw die opengesneden wordt en liggend moet toekijken hoe ze direct haar baby onthoofden.

Dood aan Hamas. Allemaal.
Nou, dat schijnt een video uit Mexico te zijn.

https://www.altnews.in/20(...)t-woman-unborn-child
  donderdag 7 december 2023 @ 13:09:47 #94
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_211543752
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2023 13:03 schreef Molo het volgende:

[..]
We moeten eens leren denken in complexiteit

Palestijnen maken grove fouten, met een gruwelijke organisatie als Hamas ook nog eens aan het roer daar ÉN Israël heeft ook grove fouten gemaakt en een boef staat daar aan het roer.

Ipv
Palestijnen maken grove fouten, met een gruwelijke organisatie als Hamas ook nog eens aan het roer daar MAAR Israël heeft ook grove fouten gemaakt en een boef staat daar aan het roer.

En dan hebben we wmb nog de gruwelijke praktijken van 7/10 die alles overstijgend smerig en walgelijk zijn en in geen enkel context anders kunnen zijn dan wat ze zijn
Eens, aan beide kanten gaat er gruwelijk veel zaken mis. En laten we ook nooit vergeten wat er op 7 oktober is gebeurd. Dat was idd overstijgend walgelijk en beestachtig. Hamas is gewoon een terreurorganisatie, mensen die Hamas vrijheidsstrijders noemen zitten heeeel erg verkeerd.
  donderdag 7 december 2023 @ 13:09:50 #95
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211543753
Ik snap niet dat ze niet gewoon allemaal met van die spotgoedkope safety goggles rondlopen, tis toch een vd meest geavanceerde legers ter wereld?

9 euro bij AliExpress
https://www.aliexpress.com/item/1005004795914482.html
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
==============
https://www.jpost.com/health-and-wellness/article-776985
Israeli soldiers suffer eye injuries in Gaza, many losing their vision - report
'Close to 15% of eye injuries among soldiers resulted in vision loss' • IDF: There is no lack of protective equipment for soldiers

Hundreds of IDF soldiers fighting Hamas terrorists in Gaza suffered severe ophthalmologic injuries, with some even losing their vision in one or both eyes, KAN News reported late on Wednesday.

According to KAN, most of the eye injuries sustained were caused by IDF fighters not wearing protective gear, namely eye protection equipment, as required during battle.

The eye injuries were sustained mostly through close contact with bullet shrapnel and recoil (the backward momentum of a discharging gun), although some fighters suffered direct hits from Hamas terrorists, the report added.
pi_211543810
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 13:09 schreef slashdotter3 het volgende:
Ik snap niet dat ze niet gewoon allemaal met van die spotgoedkope safety goggles rondlopen, tis toch een vd meest geavanceerde legers ter wereld?

9 euro bij AliExpress
https://www.aliexpress.com/item/1005004795914482.html
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
==============
https://www.jpost.com/health-and-wellness/article-776985
Israeli soldiers suffer eye injuries in Gaza, many losing their vision - report
'Close to 15% of eye injuries among soldiers resulted in vision loss' • IDF: There is no lack of protective equipment for soldiers

Hundreds of IDF soldiers fighting Hamas terrorists in Gaza suffered severe ophthalmologic injuries, with some even losing their vision in one or both eyes, KAN News reported late on Wednesday.

According to KAN, most of the eye injuries sustained were caused by IDF fighters not wearing protective gear, namely eye protection equipment, as required during battle.

The eye injuries were sustained mostly through close contact with bullet shrapnel and recoil (the backward momentum of a discharging gun), although some fighters suffered direct hits from Hamas terrorists, the report added.
Als het niet lekker zit, je zicht deels belemmert, warm is, stof erop komt waardoor je niet meer goed ziet, beslagen raakt etc. Er zijn wel dingen te verzinnen waarom mensen het ondanks dat ze er beschikking over hebben niet dragen. Maar het is net als een veiligheidsgordel in de auto.
pi_211543814
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 12:58 schreef Momo het volgende:
Ik ben dit met je eens.

Maar helaas moeten we het in deze topic ook doen met desinformatie figuren die hier maar de suggestie willen gaan wekken dat israeli's zelf geen heil meer zien in deze militaire campagne om precies dat te realiseren.

Overigens denk ik niet dat persoon in kwestie dat doet omdat hij/zij/het pro-hamas is ofzo. Maar door traantjes verblind vanwege al die zieluge palestijnen.

Maar de consequentie van kappen met deze militaire campagne is dat hamas ermee wegkomt.
pi_211543835
quote:
7s.gif Op donderdag 7 december 2023 13:19 schreef ExTec het volgende:

[..]
Maar de consequentie van kappen met deze militaire campagne is dat hamas ermee wegkomt.
wat denk je dat het doel was van hamas met die acties?

zoals bij elke terreurdaad: een tegenreactie

maar je kunt ook doen alsof je vooral hamas straft met deze campagne, en niet de lokale bevolking

ook jij laat je verleiden tot ontmenselijking, en collectief straffen er bij
lekker man

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 07-12-2023 13:23:07 ]
pi_211543853
quote:
14s.gif Op donderdag 7 december 2023 13:22 schreef aTypisch het volgende:

[..]
wat denk je dat het doel was van hamas met die acties?

zoals bij elke terreurdaad: een tegenreactie

maar je kunt ook doen alsof je vooral hamas straft met deze campagne, en niet de lokale bevolking

ook jij laat je verleiden tot ontmenselijking, en collectief straffen er bij
lekker man

Nee, israel moet "er boven staan" en ze de andere wang toekeren.

:O
pi_211543874
quote:
10s.gif Op donderdag 7 december 2023 13:24 schreef ExTec het volgende:

[..]
Nee, israel moet "er boven staan" en ze de andere wang toekeren.

:O
dat heb ik niet gezegd
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')