Ik las het net. Beetje raar iets. Er zijn allemaal regels voor het veilig vervoeren van kinderen maar als het een keer niet uitkomt hoeft het niet. Het is ook niet in het dorp zelf ofzo. Het is 20 minuutjes rijden en een heel stuk over de snelweg.quote:Op donderdag 6 juni 2024 20:33 schreef Elleska het volgende:
[..]
Bij incidenteel vervoer mogen kinderen vanaf 3 jaar zelfs zonder autostoeltje dus ja voor de wet is die zitverhoger optioneel.
Ik geef altijd een zitverhoger mee en dat is bij ons op school gelukkig heel normaal, meestal zijn er zelfs meer zitjes dan kinderen omdat de rijdende ouders al meerdere stoeltjes in de auto hebben. Ook is er vanuit school de regel dat alleen eigen kinderen eventueel voorin mag zitten, geen meerijders.
Ik verzin niks voor de juf. De meesterquote:Op zaterdag 8 juni 2024 10:44 schreef Ynske het volgende:
Als een kind trakteert op school, geef je ook iets voor de juf? Ze krijgen het vlak voor ze naar huis gaan, zodat het meteen mee gaat.
Heb knikkerzakjes gemaakt met een paar knikkers erin.
Wat verzinnen voor de juf?
Ik had twee dozen bonbons gehaald voor in de lerarenkamer, voor al het personeel.quote:Op zaterdag 8 juni 2024 10:44 schreef Ynske het volgende:
Als een kind trakteert op school, geef je ook iets voor de juf? Ze krijgen het vlak voor ze naar huis gaan, zodat het meteen mee gaat.
Heb knikkerzakjes gemaakt met een paar knikkers erin.
Wat verzinnen voor de juf?
15 minuten vind ik voor cupcakes idioot kort. Die gaan er hier al snel 30 minuten in voor ze gaar zijn.quote:Op donderdag 13 juni 2024 14:06 schreef B.ertha het volgende:
Weet iemand toevallig hoe lang een kleine cake moet bakken? Ik heb al gevonden dat cupcakes 15 minuten moeten en grote cake 60-70... Ik heb een toffe dinobakvorm ter grootte van ongeveer 4-5 cupcakes
Het was de site van koopmans.. Misschien hele kleine?quote:Op donderdag 13 juni 2024 16:10 schreef Tink89 het volgende:
[..]
15 minuten vind ik voor cupcakes idioot kort. Die gaan er hier al snel 30 minuten in voor ze gaar zijn.
Ik zou mikken op 45 minuten. En dan vanaf 35 ofzo eens gaan prikken met een sateprikker.
Ik gebruik Kobo lezen en luisteren op een telefoon voor luisterboekenquote:Op vrijdag 9 augustus 2024 21:00 schreef B.ertha het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met een tonybox of hoe dat ook heet? Ik zoek iets om muziek af te spelen om rustig bij in slaap te vallen (andere tips welkom!) en zo'n ding sprak me aan omdat dat ook luisterverhalen heeft. Maar het is ook loeiduur en elk nieuw verhaal kost ¤7 ofzo.
Wij hebben er eentje, heel blij mee. Maar zijn er wel (genoeg) Nederlandstalige Tonies te koop?quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 21:00 schreef B.ertha het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met een tonybox of hoe dat ook heet? Ik zoek iets om muziek af te spelen om rustig bij in slaap te vallen (andere tips welkom!) en zo'n ding sprak me aan omdat dat ook luisterverhalen heeft. Maar het is ook loeiduur en elk nieuw verhaal kost ¤7 ofzo.
Droomiequote:Op vrijdag 9 augustus 2024 21:00 schreef B.ertha het volgende:
Dit. Wij hebben er 1 en die wordt ontzettend veel gebruikt maar wij wonen in Duitsland en mijn kleuters spreken Duits. Die figuurtjes zijn eigenlijk wel wat de toniebox leuk maakt.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 22:13 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Wij hebben er eentje, heel blij mee. Maar zijn er wel (genoeg) Nederlandstalige Tonies te koop?
Edit: ah, je kan blijkbaar verschillende NL inhoud op de creative Tonie downloaden. Ik zou dat wat minimaal vinden voor het geld, je hebt dan minder het bediengemak en de leuke figuurtjes.
quote:Op zaterdag 10 augustus 2024 12:39 schreef 1inamelon het volgende:
[..]
Dit. Wij hebben er 1 en die wordt ontzettend veel gebruikt maar wij wonen in Duitsland en mijn kleuters spreken Duits. Die figuurtjes zijn eigenlijk wel wat de toniebox leuk maken.
Wij hebben de jooki. Kun je Spotify op laten afspelen, maar ook eigen gedownloade muziek en luisterboeken bijvoorbeeld. Mijn oudste van 4 luistert veel naar sprookjes. Dus los van het apparaat hoef je in principe niets meer te kopen.quote:Op vrijdag 9 augustus 2024 21:00 schreef B.ertha het volgende:
Het kan best van de spanning zijn, of gewoon te afgeleid door alle nieuwe dingen. En dan merkt hij te laat dat hij moet plassen of stelt hij het uit. Of hij heeft een blaasontsteking.quote:Op maandag 26 augustus 2024 17:42 schreef Bottoms_up het volgende:
Tweede week school is net begonnen en hij heeft nu al een week een terugval in zindelijkheid. Ik snap er niets van, zelfs thuis heeft hij af en toe een ongeluk. Ook op de bso en tijdens de vakantie ging hij daar hele dagen. Hij lijkt het niet te merken. Nog mensen die dit hebben gehad?
Klinkt alsof de terugval van korte duur zal zijn.quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 20:58 schreef Bottoms_up het volgende:
Ik hoop idd dat het gewoon spanning is. Ik had het niet verwacht want het is grotendeels dezelfde klas, 1 van de juffen is dezelfde als vorig jaar en hij zit in hetzelfde lokaal.
Vandaag ging het gelukkig beter maar de juf heeft hem wel naar toilet gestuurd. Maar spelen bij een vriendje na school (eerste keer) ging gelukkig ook goed.
Daar ben ik weer!quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 21:19 schreef NicolasJoy het volgende:
Hier eigenlijk kleuter af! Een paar dagen terug is onze kleuter 6 geworden, over een paar dagen start ze in groep 3.
Maar.. ik blijf hier meelezen (en vast wel weer posten ook..) onze jongste is nu bijna 4, dus begint volgende week op school in groep 1!
Dan waarschijnlijk met bril, die hebben we vandaag uitgezocht bij de opticien, na controle bij de oogarts bleek ze toch beter maar wel een bril te kunnen gaan dragen.
Gefeliciteerdquote:Op woensdag 4 september 2024 21:02 schreef NicolasJoy het volgende:
[..]
Daar ben ik weer!
Nu met kleuter #2, sinds vandaag vier jaar oud. De eerste anderhalve week school zit er op, heerlijk eigenwijs en eigenzinnig.. Vandaag klein de verjaardag gevierd, het weekend (hopelijk met droog weer..) groter.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |