Hoop dat we hier straks over kunnen zeggen: "Israel thought they would win. But in the end... they didn't"quote:
Ja dit ligt toch wel een beetje anders. En ik vind het zorgwekkend dat ze (even generaliseren, sorry) dat zelf niet inzien.quote:Op zaterdag 13 januari 2024 15:08 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Ik denk dat hij dan bedrogen uitkomt. Er is veel meer verdeeldheid over deze kwestie.
Dat gerucht gaat al een tijdje over haar, ook vorig jaar. Dat wordt ook nog wat met de fans online danquote:Op zondag 14 januari 2024 13:22 schreef Nashipeer het volgende:
Straks wordt het Laura Bretan. Dat wordt leuk bij de interviews met Wiwi
Geef haar een mysterieus Alcohol You liedje zonder dansroutine en het moet goedkomen.quote:Op zondag 14 januari 2024 20:12 schreef molloot200 het volgende:
[..]
En dat ze dan niet hoeft te dansen op het podium en zo.
Ik begin steeds meer te geloven dat ze daar geen enkel realiteitsbesef hebben.quote:Op maandag 15 januari 2024 18:05 schreef Nashipeer het volgende:
Ik wist niet dat die pre-party in Tel Aviv dit jaar gepland stond. Wel benieuwd wie er allemaal gaan/willen optreden
[ twitter ]
Er is nog geen Polen topic, je mag er wel 1 maken hoor als je dat leuk vind. Mensen mogen nummers opsturen tot 2 februari, daarna maakt een jury daar intern een keuze. Ik ben ook voor dat Witcher nummer, maar Polen heeft wel veel rare streken gehad de laatste jaren, dus reken nergens opquote:Op maandag 15 januari 2024 21:38 schreef Cirilico het volgende:
Is er een Polen topic? Ik kon het zo snel niet vinden. Ik vind dat Witcher nummer leuk. 😍
Edit: al twijfel ik nu of dat nummer wel de inzending is
Ik vind dat ook wel fijn eigenlijk, dan kan ik ze gewoon vast allemaal in MyAT zetten. Nu glipt er soms n tussendoorquote:Op maandag 15 januari 2024 22:34 schreef Momo het volgende:
Zit er sowieso aan te denken om misschien alvast topics voor alle deelnemende landen aan te maken nu. Zo doen ze het ook uberhaupt op 2 internationale fora (escforum.net en escunited). Kan er ook makkelijker terug gezocht worden per land.
Als je een topic wil aanmaken voor een land wat er nog niet is, doe het vooral, dan maak ik woensdag de rest wel aan.
Zo goed ben ik niet op de hoogte en ik forum altijd mobiel dus ik laat graag een ander dat doen.quote:Op maandag 15 januari 2024 22:20 schreef Momo het volgende:
[..]
Er is nog geen Polen topic, je mag er wel 1 maken hoor als je dat leuk vind. Mensen mogen nummers opsturen tot 2 februari, daarna maakt een jury daar intern een keuze. Ik ben ook voor dat Witcher nummer, maar Polen heeft wel veel rare streken gehad de laatste jaren, dus reken nergens op
Voor Polen is er nu ook een topic.quote:Op maandag 15 januari 2024 22:34 schreef Momo het volgende:
Zit er sowieso aan te denken om misschien alvast topics voor alle deelnemende landen aan te maken nu. Zo doen ze het ook uberhaupt op 2 internationale fora (escforum.net en escunited). Kan er ook makkelijker terug gezocht worden per land.
Als je een topic wil aanmaken voor een land wat er nog niet is, doe het vooral, dan maak ik woensdag de rest wel aan.
Welk nummer ?quote:Op woensdag 17 januari 2024 14:01 schreef Dven het volgende:
Weer geen Bulgarije
Terwijl er nu een populair lied is dat het prima zou hebben gedaan
quote:
Ik zou niet meteen het Ahoy van Sofia gaan reserveren maar wat een lekker nummer.quote:
Ik zie het inderdaad niet winnen want er komt altijd wel weer iets ludieks bovenaan te staan maar het is een heerlijk nummer. En dat van een genre waar ik normaliter een hekel aan hebquote:Op donderdag 18 januari 2024 18:43 schreef usagi414 het volgende:
[..]
Ik zou niet meteen het Ahoy van Sofia gaan reserveren maar wat een lekker nummer.
Montenegro & Bosni mogen ook wel weer terugkomen. En over Montenegro gaan de geruchten al voor 2025.
ESF / [2024] IJsland: Sngvakeppnin #1quote:Op dinsdag 23 januari 2024 19:45 schreef Greys het volgende:
Linkje:
https://www.rtl.nl/boulev(...)rovisie-songfestival
Ik vind dit best een beetje gemeen van de IJslandse omroep, want ze willen zelf tot nu toe niets weten van een boycot staat er in het stuk, maar laten het nu een beetje over aan de winnaar van de finale. Die zet je dan echt voor een klotekeuze zeg! Of je droom opgeven om mee te doen aan het ESF, of wel meedoen en dan krijgt diegene dus al het gezeik op de socials in hun nek omdat het dan zijn/haar/hun beslissing is.
Oh ja sorry, ik had daar eerst even moeten kijken. Want zolang het nog alleen zo gaat met IJsland (dat de winnaar 'mag' bepalen) past het daar idd beter. We gaan daar verder!quote:Op dinsdag 23 januari 2024 19:49 schreef Momo het volgende:
[..]
ESF / [2024] IJsland: Sngvakeppnin #1
Ik had al over gepost in IJsland topic(alle landen hebben nu topics), maar snap dat het misschien groter dan IJsland kan zijn als meer landen hier in zouden gaan volgen.
Dit vind ik inmiddels wel een ietwat vermoeiende take.quote:Op donderdag 25 januari 2024 15:06 schreef molloot200 het volgende:
Martin Osterdahl moet wel ff wat harder gaan scouten voor nieuwe landen hoor. Want eerlijk, als hier nog 1 land wegvalt (een Isral bijvoorbeeld), hebben we nog maar 2 semi’s van 15 landen en dat is toch wel de bare minimum hoor voor Eurovision semi’s vind ik.
In 2018, zes jaar geleden, hadden we nog 43 landen. Nu 37 en dat voelt toch best karig eigenlijkEn dan hebben we Australi al als land dat eigenlijk niet mee hoort te doen.
Ja, Roemeni is op zichzelf geen gemis. Maar 10 uit 14 kiezen, met altijd wel 2 of 3 dingen ertussen die echt niet kunnen, wordt meer een songpresentatie dan een spannende semi.quote:Op donderdag 25 januari 2024 15:06 schreef molloot200 het volgende:
Martin Osterdahl moet wel ff wat harder gaan scouten voor nieuwe landen hoor. Want eerlijk, als hier nog 1 land wegvalt (een Isral bijvoorbeeld), hebben we nog maar 2 semi’s van 15 landen en dat is toch wel de bare minimum hoor voor Eurovision semi’s vind ik.
Ja het wordt wel kritiek zo om twee halve finales overeind te houden.quote:Op donderdag 25 januari 2024 15:06 schreef molloot200 het volgende:
In 2018, zes jaar geleden, hadden we nog 43 landen. Nu 37 en dat voelt toch best karig eigenlijkEn dan hebben we Australi al als land dat eigenlijk niet mee hoort te doen.
Dan toch maar wel die uitnodiging naar Kazachstan sturen, klein deel van het land ligt letterlijk in Europa.quote:Op donderdag 25 januari 2024 15:17 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ja het wordt wel kritiek zo om twee halve finales overeind te houden.
Kosovo, Monaco, Liechenstein, Kazachstan. Zo maar wat namen die graag willen meedoen. Monaco was dit jaar zo waar in handbereik.quote:Op donderdag 25 januari 2024 15:06 schreef molloot200 het volgende:
Oh nee ik bedoelde het meer geografisch gezienquote:Op donderdag 25 januari 2024 15:09 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Dit vind ik inmiddels wel een ietwat vermoeiende take.
Puur geografisch heeft Isral natuurlijk ook weinig te zoeken op het songfestival.quote:Op donderdag 25 januari 2024 15:27 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Oh nee ik bedoelde het meer geografisch gezienWe hebben eigenlijk “maar” 36 landen die geografisch gezien meedoen. Dat Australi meedoet, hebben we eigenlijk “geluk” mee qua aantallen. Anders hadden we er ng minder gehad. Zo bedoelde ik het.
Ik heb niks tegen Australi en ook nooit gehad
Normaal gesproken wel, maar de wegen van de EBU zijn soms ondoorgrondelijk. Misschien willen ze de Alpenlanden wel weer bij voormalig Joegoslavi steken, en komen we zoals vorig jaar weer bij Polen en Tsjechi.quote:Op vrijdag 26 januari 2024 17:57 schreef Momo het volgende:
De potten worden snel bekend gemaakt, ik neem dat onze pot Nederland, Belgi, Luxemburg, Oostenrijk, Zwitserland en Ierland (?) gaat worden.
Voor het vermaak hoop ik dat ze dit jaar worden geherintroduceerd.quote:Op zaterdag 3 februari 2024 17:20 schreef Em31 het volgende:
We weten nog niet zeker of er dit jaar weer geen jury is in de semi, toch? Of moeten we daar gewoon vanuit gaan.
Veel terugkerende namen, maar tot nu toe weinig succesvol. In 2023 hadden we er 4 met Marco Mengoni, Monika Linkyte, Pasha Parfeni, Loreen (en Iru uit Junior).quote:Op zondag 28 januari 2024 15:22 schreef NailQueen het volgende:
Ben ik weer, met de lijst met terugkerende namen in 2024! Want goede genade, wat komen er veel artiesten terug!
Zullen we eerst maar even blij zijn dat het Noorse plan voor 60-40 in de finale het niet gehaald heeft?quote:Op zaterdag 3 februari 2024 17:20 schreef Em31 het volgende:
We weten nog niet zeker of er dit jaar weer geen jury is in de semi, toch? Of moeten we daar gewoon vanuit gaan.
Des te opvallender dat na de winst van Loreen er zoveel namen proberen terug te komen (hoewel Sanremo hier een uitzondering op regel is. Die doen het niet per se voor ESF). Bij Moldavi is de kans idd groot dat ze weer een terugkerende artiest sturen. Litouwen met The Roop sluit ik ook niet helemaal uit.quote:Op maandag 5 februari 2024 09:50 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Veel terugkerende namen, maar tot nu toe weinig succesvol. In 2023 hadden we er 4 met Marco Mengoni, Monika Linkyte, Pasha Parfeni, Loreen (en Iru uit Junior).
Dit jaar winnen de terugkerende namen de voorrondes steeds (net) niet. Denk alleen al aan Keiino en Melovin dit weekend. Benieuwd of een terugkerende naam Sanremo weet te winnen. Anders acht ik de kans (wederom) het grootst bij Moldavi.
Toch bijzonder dat het jaar nadat er een terugkerende naam wint, er zo weinig terugkerende deelnemers meedoen aan het ESF
quote:Op maandag 5 februari 2024 11:01 schreef NailQueen het volgende:
Petra Mede komt weer terug als host!
https://eurovision.tv/sto(...)on-song-contest-2024
Het zou me niets verbazen als hij opeens in de green room opduikt. Of de puntentelling doetquote:Op maandag 5 februari 2024 11:56 schreef Greys het volgende:
Maar Mns gaan we vast zien daar hoor!
(En terecht!)
Was te duurquote:
Of een landje minder.quote:Op maandag 5 februari 2024 21:04 schreef Fred_B het volgende:
Interviewtje met de zichzelf immer respecterende Bjrkman.
De show voor half 1 klaar hebben gaat waarschijnlijk iets te ambitieus worden. Maar een inkorting is wel voorzien door te schuiven met reclame-onderbrekingen en minder intervalacts.
Die hadden ze dit keer vooraf al uit de programmering geknipt.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 21:25 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Was Lenny Kuhr er deze editie bij?
Oh leuk, ben wel benieuwd wat Spanje hier van maakt.quote:Op woensdag 14 februari 2024 12:14 schreef Thrts het volgende:
[ twitter ]
Niet een nieuwtje voor Malm, wel voor Spanje!
Het Grote Songfestivalfeest is 1 maart ook op de BBC te zien, direct na een interview met Olly Alexander https://www.bbc.co.uk/programmes/m001wt9qquote:
Zou mooi zijn idd.quote:Op woensdag 21 februari 2024 14:24 schreef Nexum het volgende:
Mooizo. Oprotten en dan kunnen we eindelijk normaal genieten van dit jaar
[x]https://twitter.com/escdiscord/status/1760292514253111787[/x]
Zag alleen in een instastory dat Slimane ermee bezig was en die had een helm op met een microfoon (motor/helicopter oid?) maar je zag er niet aan waar het was.quote:Op maandag 19 februari 2024 21:31 schreef molloot200 het volgende:
Hebben we eigenlijk al iets gehoord over het postcard concept van dit jaar? Is het weer in het land van organiseren (Zweden) of iedere kandidaat weer in eigen land? Of een origineel compromis?
Mwah ik denk dat dat nog wel gaat meevallen. De gemiddelde kijker zal dat niet echt weten van Luxemburg. Voor mij is het ook overduidelijk dat Luxemburg gewoon een backup is voor Isral maar ik zie Fighter niet echt wat doen op het festival zelf. Isral had het hele ding kunnen winnen en dan werden ze gewoon beloond voor de kat z’n kut, dat had ik veel erger gevondenquote:Op woensdag 21 februari 2024 14:28 schreef Greys het volgende:
[..]
Zou mooi zijn idd.
Al ontploft momenteel weer alles enorm rondom deelname Luxemburg aan Eurovision in Concert... Organisatie wordt volop aangevallen daarover (zangeres geboren in Isral en kennelijk is haar lied opgedragen aan haar broer die nu in het Isralische leger vecht?) en de organisatoren worden de ergste dingen genoemd en de tweet is verwijderd.
Dus helemaal normaal genieten zit er dan alsnog niet in ben ik bang.Maar als Isral niet meedoet dit jaar zal het iig iets rustiger worden hopelijk.
Hoezo een back up? Ik zie nou niet echt in dat de terugkeer van Luxemburg wat te maken heeft met het al dan wel of niet meedoen van Isral.quote:Op woensdag 21 februari 2024 14:32 schreef Nexum het volgende:
[..]
Mwah ik denk dat dat nog wel gaat meevallen. De gemiddelde kijker zal dat niet echt weten van Luxemburg. Voor mij is het ook overduidelijk dat Luxemburg gewoon een backup is voor Isral maar ik zie Fighter niet echt wat doen op het festival zelf. Isral had het hele ding kunnen winnen en dan werden ze gewoon beloond voor de kat z’n kut, dat had ik veel erger gevonden
Als je hele voorronde wordt gefinancieerd door Tali Eshkoli en je ook nog eens eindigt met iemand met Israelische roots (+ schijnbaar dat er al een banner in de voorronde te zien was met Congratulations Tali voordat de uitslag al bekend was, la Blanka vorig jaar) dan zet ik mijn vraagtekens bij wat er achter de schermen aan lobbyen is gebeurt om Luxemburg terug te brengen en waarom.quote:Op woensdag 21 februari 2024 14:34 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Hoezo een back up? Ik zie nou niet echt in dat de terugkeer van Luxemburg wat te maken heeft met het al dan wel of niet meedoen van Isral.
Dus nu is elke winnaar met Isralische roots ook al een probleem?quote:Op woensdag 21 februari 2024 14:37 schreef Nexum het volgende:
[..]
Als je hele voorronde wordt gefinancieerd door Tali Eshkoli en je ook nog eens eindigt met iemand met Israelische roots (+ schijnbaar dat er al een banner in de voorronde te zien was met Congratulations Tali voordat de uitslag al bekend was, la Blanka vorig jaar) dan zet ik mijn vraagtekens bij wat er achter de schermen aan lobbyen is gebeurt om Luxemburg terug te brengen en waarom.
Dat is me iets te veel van het caliber alu hoedje, maar to each their own.quote:Op woensdag 21 februari 2024 14:37 schreef Nexum het volgende:
[..]
Als je hele voorronde wordt gefinancieerd door Tali Eshkoli en je ook nog eens eindigt met iemand met Israelische roots (+ schijnbaar dat er al een banner in de voorronde te zien was met Congratulations Tali voordat de uitslag al bekend was, la Blanka vorig jaar) dan zet ik mijn vraagtekens bij wat er achter de schermen aan lobbyen is gebeurt om Luxemburg terug te brengen en waarom.
Niet zo zeer een probleem maar meer een kwestie van of dat van wel zuivere koffie is qua stemmen en hoe ze gekozen is.quote:Op woensdag 21 februari 2024 14:39 schreef Em31 het volgende:
[..]
Dus nu is elke winnaar met Isralische roots ook al een probleem?
Dat mag. Maar het is allemaal wel heel toevallig imoquote:Op woensdag 21 februari 2024 14:39 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Dat is me iets te veel van het caliber alu hoedje, maar to each their own.
EIC heeft z'n tweet er al door verwijderd gezien de hoos aan negatieve reacties. Wat een naar gedoe allemaal zo.quote:Op woensdag 21 februari 2024 14:39 schreef Em31 het volgende:
[..]
Dus nu is elke winnaar met Isralische roots ook al een probleem?
Joh ik weet niet eens wat ik moet zeggen.quote:Op woensdag 21 februari 2024 14:46 schreef Greys het volgende:
[..]
EIC heeft z'n tweet er al door verwijderd gezien de hoos aan negatieve reacties. Wat een naar gedoe allemaal zo.
Tali had natuurlijk ook gewoon de beste performance tijdens de nationale finale. Daar was ook duidelijk over nagedacht en geld in gestopt. Maar om dan nou de internationale jury te verdenken dat ze eventueel omgekocht zijn (Bejbah te doen)quote:Op woensdag 21 februari 2024 14:43 schreef Nexum het volgende:
[..]
Dat mag. Maar het is allemaal wel heel toevallig imo
Ik moet eerlijk zeggen dat tot nu me de ophef rond de inzending van Luxemburg totaal ontgaan was eigenlijk. Maar de reacties op Twitter zijn best heftig. Erg vervelend voor de organisatie dit.quote:Op woensdag 21 februari 2024 14:46 schreef Greys het volgende:
[..]
EIC heeft z'n tweet er al door verwijderd gezien de hoos aan negatieve reacties. Wat een naar gedoe allemaal zo.
Ja ze gingen er echt keihard in tegen de organisatie. Kritiek prima maar wat ze om hun oren kregen lusten de honden geen brood van. Alsof zij alle politieke voorkeuren van alle deelnemers bij kunnen houden.quote:Op woensdag 21 februari 2024 15:44 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ik moet eerlijk zeggen dat tot nu me de ophef rond de inzending van Luxemburg totaal ontgaan was eigenlijk. Maar de reacties op Twitter zijn best heftig. Erg vervelend voor de organisatie dit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |