Ik lees wel wat jij schrijft, jij snapt niet dat rechters de regering gewoon aan de eigen afspraken houdt. Of jij wil het niet snappen, denk ik. Er is geen rechter die regeert, de rechter toetst gewoon aan afspraken die de regering zelf gemaakt heeft.quote:Op maandag 4 december 2023 16:13 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
We verschillen gewoon van mening.
En je leest ook niet wat ik schrijf. Leuk dat je wat selectieve bronnen weet te vinden.
Je haalt nu wat dingen door elkaar.quote:Op maandag 4 december 2023 16:15 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat valt nou juist te prijzen van de VVD. Niet wegduiken, maar durven te handelen en verantwoordelijk te nemen op basis van voortschrijdend inzicht. Vergelijkbaar met wat de PvdA deed tijdens Rutte II. De partij durfde over haar schaduw heen te stappen en moeilijke, impopulaire besluiten te nemen die nodig waren om in het post-crisistijdperk de financiën weer op orde te krijgen.
Ik heb juist diep respect voor deze houding.
Jij leest niet dat afspraken vaker geschonden worden, en bovendien vind ik persoonlijk dat die verdragen een beperking zijn voor de democratische legitimiteit.quote:Op maandag 4 december 2023 16:16 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik lees wel wat jij schrijft, jij snapt niet dat rechters de regering gewoon aan de eigen afspraken houdt. Of jij wil het niet snappen, denk ik. Er is geen rechter die regeert, de rechter toetst gewoon aan afspraken die de regering zelf gemaakt heeft.
Die stikstofdoelen zijn dan ook niet optioneel, er moet iets gebeuren. Dit onderwerp overstijgt ideologische voorkeuren en partijlijnen. En de VVD beseft ook dat actie nodig is, als je het land weer in beweging wil krijgen.quote:Op maandag 4 december 2023 16:17 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Je haalt nu wat dingen door elkaar.
Ik vind het meer een vorm van bedrog, net zoals ik het een rare move vond om dividendbelasting partieel af te schaffen. Ik veroordeel het niet, maar weer er eerlijk of duidelijk over. Groenlinks is helder als het gaat om het landbouwbeleid.
Maar deze sanering en gigantische stikstoffondsen had niemand zien aankomen.
De verdragen zijn democratisch tot stand gekomen, die kunnen wat dat betreft dus geen beperking zijn.quote:Op maandag 4 december 2023 16:18 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Jij leest niet dat afspraken vaker geschonden worden, en bovendien vind ik persoonlijk dat die verdragen een beperking zijn voor de democratische legitimiteit.
Die weet niet zo bijster veel. Dan is heel rechtlijnig vasthouden aan één heldere boodschap wel een slimme tactiek.quote:Op maandag 4 december 2023 16:02 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik heb dan wel weer respect voor onze eigen Christianne van der Wal, die de afgelopen twee jaar haar rug recht hield. Aan haar houding kunnen veel VVD'ers een voorbeeld nemen. Jammer dat ze wordt verguisd door een deel van de VVD-achterban.
Maar het werkte niet echt. Het werd vrij snel duidelijk dat ze vooral heel graag een taak wilde volbrengen die ze zelf niet helemaal snapte.quote:Op maandag 4 december 2023 16:31 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Die weet niet zo bijster veel. Dan is heel rechtlijnig vasthouden aan één heldere boodschap wel een slimme tactiek.
Omtzigt is dus vooral oude wijn in een hele oude zak...quote:Op maandag 4 december 2023 16:37 schreef trein2000 het volgende:
Omtzigt doet een Ollongren’tje. Toeval of niet?
Natuurlijk niet. Dit is echt een bewussie.quote:Op maandag 4 december 2023 16:37 schreef trein2000 het volgende:
Ik was er al bang voor.quote:Op maandag 4 december 2023 16:42 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Ben bang dat het geen act is.
Als hij zo doorgaat krijgen we een Timmermans 1.
Ik denk dat dit Pieter zijn manier is van reageren op Geert zijn constante getwitterquote:Op maandag 4 december 2023 16:37 schreef trein2000 het volgende:
quote:Op maandag 4 december 2023 16:42 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Dit lijkt dus geen bewussie.
Maar vind je dan dat je nooit een overeenkomst aan mag gaan als regering die langer duurt dan die regering zelf?quote:Op maandag 4 december 2023 16:09 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Zoals je het nu uitlegt - en ik ben het daarmee niet eens - zijn die verdragen een enorm democratisch probleem voor opvolgende regeringen omdat die getekend zijn aan beleid dat niet meer te veranderen is. Waarom stemmen wij dan überhaupt?
Bovendien zijn verdragen mij ook niet heilig, en dat vinden velen. Polen voert het vluchtelingen verdrag ook niet (serieus) uit, Italie geeft geld uit als water (schuld quoties en begrotings quotient wordt nooit gehaald) evenals Frankrijk en vele andere landen. Navo-norm (geen formeel verdrag) wordt ook niet nagekomen.
Dit is honderd procent bewust.quote:Op maandag 4 december 2023 16:44 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Staat toch info op die hij niet eerder heeft verteld?
Of het nou een act is of niet, hij geeft hier dan toch glashard aan dat hij niet met de PVV in een kabinet wil?quote:Op maandag 4 december 2023 16:44 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dit is honderd procent bewust.
Ik vond dat boekje nog wel geinig maar je moet het dan niet gaan uitmelken.quote:
Nee dat doet ie niet omdat dit gewoon een grote act is. Net als vorige week met een boek.quote:Op maandag 4 december 2023 16:46 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Of het nou een act is of niet, hij geeft hier dan toch glashard aan dat hij niet met de PVV in een kabinet wil?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |