Oh ja, de compagnon van Decker of de dokter die in Cluedo is vermoord, bijvoorbeeld.quote:Op maandag 4 december 2023 08:30 schreef PippenScottie het volgende:
Er zal vast wel ergens iemand Black heten
Ik zou die ene over die kinderen en die maan nog even inkoppen.quote:Op dinsdag 5 december 2023 13:47 schreef MielMonteur het volgende:
Manu Chao - Me Gustas Tu
Buena Vista Social Club - Chan Chan
Julio Iglesias - Quiero
Eres tu lijkt me niet meer. Weet niet of ik iets mis
Eres tu inderdaad niet meer. Je mist nog iets, maar niet veelquote:Op dinsdag 5 december 2023 13:47 schreef MielMonteur het volgende:
Manu Chao - Me Gustas Tu
Buena Vista Social Club - Chan Chan
Julio Iglesias - Quiero
Eres tu lijkt me niet meer. Weet niet of ik iets mis
Vergeet Hijo de la luna altijd jaquote:Op dinsdag 5 december 2023 13:48 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Ik zou die ene over die kinderen en die maan nog even inkoppen.
Volgens mij wel, toch?quote:Op dinsdag 5 december 2023 13:53 schreef Mexicanobakker het volgende:
Me Gustas Tu is niet volledig Spaans overigens.
Er zitten losse zinnetjes Frans tussen (Je ne sais pas/plus + Je suis perdu), maar dat is vrij steenkolig ja. Niet noemenswaarig tweetalig, maar ja je moet Loser van Beck de andere kant op ook uitsluiten he? En Hemingway als die draak er nog in staat.quote:Op dinsdag 5 december 2023 13:57 schreef Buendia het volgende:
[..]
Volgens mij wel, toch?
Anders heeft Mielmoteur ze sowieso allemaal genoemd. Belachelijk weinig, eigenlijk.
Tussle266 6
Mexicanobakker 5
n00biedoobiedoo 4
Fred_B 4
MielMonteur 5
pipster 2
MadMaster 2
Scorpion_17 3
PippenScottie 1
Rustin_ 1
Buendia 1
En Barcelonaquote:Op dinsdag 5 december 2023 13:58 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Er zitten losse zinnetjes Frans tussen (Je ne sais pas/plus + Je suis perdu), maar dat is vrij steenkolig ja. Niet noemenswaarig tweetalig, maar ja je moet Loser van Beck de andere kant op ook uitsluiten he? En Hemingway als die draak er nog in staat.
quote:Op dinsdag 5 december 2023 14:13 schreef Geluiden het volgende:
Weet niet zeker of ze in de top 200 staan, dus gokje op:
Hij is van mij
Stupid girl
Wist niet dat je boos zou worden.quote:Op dinsdag 5 december 2023 14:50 schreef MielMonteur het volgende:
[..]![]()
[
quote][ afbeelding ] Op dinsdag 5 december 2023 14:14 schreef pipster het volgende:
Dan kan Stuck in the middle with you ook
Die emoji was ook iets heftiger dan gedachtquote:Op dinsdag 5 december 2023 14:52 schreef Geluiden het volgende:
[..]
Wist niet dat je boos zou worden.
Stuck in a moment you can't get out of?
Het zou eigenlijk verboden moeten zijn om die samen in één zin te noemen, maar het antwoord is goed!quote:Op dinsdag 5 december 2023 15:19 schreef pipster het volgende:
Kyteman met Sorry en Take Five van Dave Brubeck Quartet
Nou, hij zegt toch sorry?quote:Op dinsdag 5 december 2023 16:26 schreef Geluiden het volgende:
[..]
Het zou eigenlijk verboden moeten zijn om die samen in één zin te noemen, maar het antwoord is goed!
Tussle266 6
Mexicanobakker 5
n00biedoobiedoo 4
Fred_B 4
MielMonteur 5
pipster 3
MadMaster 2
Scorpion_17 3
PippenScottie 1
Rustin_ 1
Buendia 1
Geluiden 1
Welk nummer van wie?quote:Hey (hey), I'm your life
I'm the one who takes you there
quote:
Oh, kudt ja, Live and let die is natuurlijk al veel ouder en de versie van GaR is een cover.quote:
Axl Rose was 11 in 1973quote:Op dinsdag 5 december 2023 20:11 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Oh, kudt ja, Live and let die is natuurlijk al veel ouder en de versie van GaR is een cover.
Paul McCartney met z'n vleugeltjes. Toch interessant hoe je soms op het verkeerde been gezet kunt worden door covers.
Sorry, ik moet mijn vraag herstellen. Het nummer dat daalde stond op 133.quote:
Nvm.quote:Op dinsdag 5 december 2023 21:14 schreef Bargehassus het volgende:
Deze man heeft in de Top2000 continue, over de jaren heen, steeds twee nummers in de top140 gehad. Het ene nummer daalde, over de jaren heen, het tweede steeg, over de jaren heen. Het tweede nummer stond in de laatste Top2000 op 133. Welke artiest bedoel ik en welke twee nummers betreffen het?
Die heeft wel meer dan twee nummers in de top 2000 toch?quote:Op dinsdag 5 december 2023 21:38 schreef Janneke141 het volgende:
Billy Joel met de Piano Man en Goodnight Saigon?
De vraag heeft het over de top140. Volgens mij sluit dat niet uit dat er in de range 141-2000 nog meer staan. Maar misschien interpreteer ik dat verkeerd hoor.quote:Op dinsdag 5 december 2023 22:05 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Die heeft wel meer dan twee nummers in de top 2000 toch?
Je hebt gelijk, my bad.quote:Op dinsdag 5 december 2023 22:07 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De vraag heeft het over de top140. Volgens mij sluit dat niet uit dat er in de range 141-2000 nog meer staan. Maar misschien interpreteer ik dat verkeerd hoor.
Volgens de statistieken is hiet niets tegenin te brengen!quote:Op dinsdag 5 december 2023 21:38 schreef Janneke141 het volgende:
Billy Joel met de Piano Man en Goodnight Saigon?
Wim Sonneveld?quote:Op woensdag 6 december 2023 17:41 schreef Janneke141 het volgende:
Oh, helemaal vergeten om een nieuwe vraag te stellen!
Wat is de hoogst genoteerde artiest in de lijst van afgelopen jaar die geen eigen pagina heeft op de Engelstalige wikipedia?
Kleine disclaimer: De eenmalige duo's, zoals bijvoorbeeld George Michael & Elton John, zonderen we even uit van deze vraag. We zoeken één zanger(es), band of vast duo (zoals Simon & Garfunkel)
quote:Op woensdag 6 december 2023 18:07 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
https://en.wikipedia.org/wiki/Wim_Sonneveld
En ook Goldband is niet het juiste antwoord.
Goldband wel en Klein Orkest niet? Schande!quote:
Kom van dat dak afquote:Op woensdag 6 december 2023 18:25 schreef Fred_B het volgende:
De Eindhovense cultuurdrager Peter Koelewijn heeft door de jaren heen met 3 verschillende platen in de Top 2000 gestaan. Welke waren dat?
Als het Angeline niet is heb ik een andere reserve...quote:Op woensdag 6 december 2023 18:33 schreef Buendia het volgende:
Ik ben bang voor Who the fuck is Alice, naast kom van dat dak af en KL204
Mijn reserve... Je wordt ouder papa?quote:Op woensdag 6 december 2023 18:36 schreef Fred_B het volgende:
De twee makkelijkste zijn geraden, maar wat stond er daarnaast nog 10 jaar in?
Dat is hem jaquote:Op woensdag 6 december 2023 18:37 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Mijn reserve... Je wordt ouder papa?
(geef het maar toe)
Jaquote:Op woensdag 6 december 2023 18:39 schreef Bargehassus het volgende:
@:datismijnmening : Verkeerde topic?
Ja, sorry. Zag het te laat en was net bezig, maar je was me nu dus voorquote:Op woensdag 6 december 2023 18:38 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Dat is hem ja![]()
Tussle266 6
Mexicanobakker 5
n00biedoobiedoo 4
Fred_B 5
MielMonteur 5
pipster 3
MadMaster 2
Scorpion_17 3
PippenScottie 1
Rustin_ 1
Buendia 1
Geluiden 1
Berkery 1
Bargehassus 2
Janneke141 1
(Omdat de stand nog niet was ge-update, heb ik de vrijheid genomen mezelf ook een punt te geven van de vorige ronde).
Het Dorp van Wim Sonneveld?quote:Op woensdag 6 december 2023 18:48 schreef Bargehassus het volgende:
Wat was in de Top2000 van het jaar 2000 het hoogst genoteerde niet-Engelstalig gezongen nummer en van welke artiest?
Je bent aan een opmars bezig.quote:
Tussle266 6quote:Op woensdag 6 december 2023 19:14 schreef Fred_B het volgende:
In The Year 2525
9 Million Bicycles
15 Miljoen Mensen
Mocht er een niet correcte tussen zitten. U2.quote:Op woensdag 6 december 2023 19:52 schreef Mexicanobakker het volgende:
Unit Gloria
Umberto Tozzi
UK
Ugly Kid Joe
Udo Jurgens
En Underworld.quote:Op woensdag 6 december 2023 19:54 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Mocht er een niet correcte tussen zitten. U2.
Zeg maar even Merci Chéri tegen Mexi.quote:Op woensdag 6 december 2023 19:54 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Mocht er een niet correcte tussen zitten. U2.
Merci Chéri.quote:Op woensdag 6 december 2023 19:52 schreef Mexicanobakker het volgende:
Unit Gloria
Umberto Tozzi
UK
Ugly Kid Joe
Udo Jurgens
Welk nummer van U2 stond het laagst genoteerd in de Top2000 van 2022?quote:Op woensdag 6 december 2023 19:58 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Zeg maar even Merci Chéri tegen Mexi.
Tussle266 6
Fred_B 6
Mexicanobakker 5
MielMonteur 5
n00biedoobiedoo 4
pipster 3
Scorpion_17 3
MadMaster 2
Bargehassus 3
Janneke141 2
PippenScottie 1
Rustin_ 1
Buendia 1
Geluiden 1
Berkery 1
We have a winner!quote:
Tussle266 6quote:Op donderdag 7 december 2023 09:29 schreef pipster het volgende:
You can go your own way
Here i go again
Go with the flow
Ja had natuurlijk nummer erbij moeten zetten (of uit 1991) of zo...quote:Op donderdag 7 december 2023 12:37 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Why does my heart..en Porcelain
quote:Op donderdag 7 december 2023 12:46 schreef pipster het volgende:
Johnny and Mary![]()
Addicted to Love![]()
Best of Both Worlds![]()
Every kind of People![]()
?
Yup verder nog Can We Still Be Friends en Looking for Cluesquote:
Wel alleen de schijtlolversie. Does anybody know where the toilets are?quote:
Een van de twee antwoorden die ik goed reken voor het begin.quote:
Oh hier is de tweede ja. 14 seconden te laat.quote:
Ik ben het overigens eens dat A Boy Named Sue mijn voorkeur van sorteringssysteem heeft, maar het kan allebei, dus ik keur het niet af.quote:Op donderdag 7 december 2023 13:49 schreef Buendia het volgende:
Hoezo zou Aanzoek zonder ringen alfabetisch eerder komen dan A boy named Sue of Aan de kust?
Edit: ah, I see. Vreemd....
Ik denk dat ik het waarom kan raden, maar ik heb niet genoeg lijstkennis om de andere 3 uit mijn hoofd in te vullenquote:Op donderdag 7 december 2023 13:52 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik begin met een lijstje:
Meat Loaf - Paradise By The Dashboard Light
Toto - Africa
Racoon - Oceaan
Metallica - One
Dire Straits - Sultans of Swing
...
Wat zijn de laatste 3 nummers op deze lijst en vooral: waarom?
quote:A boy named Sue
Aan de kust
Aanzoek zonder ringen
Ja, dit vind ik ook meer gangbaar, dat moet ik zeggen.quote:
Is dit dan een compleet lijstje van 8 nummers? Als in 8 en alleen deze 8?quote:Op donderdag 7 december 2023 13:52 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik begin met een lijstje:
Meat Loaf - Paradise By The Dashboard Light
Toto - Africa
Racoon - Oceaan
Metallica - One
Dire Straits - Sultans of Swing
...
Wat zijn de laatste 3 nummers op deze lijst en vooral: waarom?
En door.quote:Op donderdag 7 december 2023 15:25 schreef MielMonteur het volgende:
X -> Hotel Cali
Y -> Child in Time
Z -> Boh Rhap
Positie n in het n'de uitzendingsjaar
Ik cancel deze vanwege een dubbelzinnigheid in een bron die ik hiervoor heb gebruikt. Los hem vooral op voor een bonuspunt, maar ik denk dat ik liever een vraag heb met een eenduidig antwoord.quote:Op donderdag 7 december 2023 15:34 schreef MielMonteur het volgende:
Ik kom ook met een lijstje:
Freddy Mercury -> Bastille -> Racoon -> Jay-Z -> Frank Boeijen Group -> ?
En waarom natuurlijk
Tja, zou Nothing but Thieves kunnen zijn, maar toch ook wel Ultravox ofzoquote:Op donderdag 7 december 2023 15:34 schreef MielMonteur het volgende:
Ik kom ook met een lijstje:
Freddy Mercury -> Bastille -> Racoon -> Jay-Z -> Frank Boeijen Group -> ?
En waarom natuurlijk
Bedoel je dit?quote:Op donderdag 7 december 2023 15:48 schreef MielMonteur het volgende:
[..]
Ik cancel deze vanwege een dubbelzinnigheid in een bron die ik hiervoor heb gebruikt. Los hem vooral op voor een bonuspunt, maar ik denk dat ik liever een vraag heb met een eenduidig antwoord.
Noem drie liedjes die de precies de achternaam zijn van een andere (voormalige) top-2000 artiest (die als hun naam in de lijst staat/heeft gestaan)
Ik bedoel precies ditquote:Op donderdag 7 december 2023 17:50 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Bedoel je dit?
Gold - Spandau Ballet en Andrew Gold- Lonely boy?
De spits is de makkelijkste positie op het speelveld soms.quote:Op vrijdag 8 december 2023 07:37 schreef Mexicanobakker het volgende:
Dan kop ik (Cilla) Black wel even in.
Oh ja, dat klopt niet, mijn fout. Dan puntje voor jou, ik vind Iederene hef ene reden goed genoeg.quote:Op vrijdag 8 december 2023 11:18 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Wanneer stond La chanson des vieux amants precies in de lijst?
Waat, die heeft nooit in de top 2000 gestaan??quote:Op vrijdag 8 december 2023 11:18 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Wanneer stond La chanson des vieux amants precies in de lijst?
Heyy, jij hebt de reeks uit mijn onofficiele vraag opgelostquote:Op vrijdag 8 december 2023 11:49 schreef PippenScottie het volgende:
Volgens mij moeten we wel zes Top 2000 liedjes kunnen noemen waar een Russische plaatsnaam in voorkomt?
Ik heb er zo al vijf, er moet vast een zesde zijn
Ja ik denk dat in Brabant Moskou niet wordt genoemd dus dit zal wel goed zijnquote:Op vrijdag 8 december 2023 11:59 schreef MielMonteur het volgende:
Oh in de tekst.
Sympathy for the devil als een mogelijke inkopper
t' is hier ijskoud zegt ie, niet t is hier moskouquote:Op vrijdag 8 december 2023 12:00 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ja ik denk dat in Brabant Moskou niet wordt genoemd dus dit zal wel goed zijn
Jep! Goeie.quote:Op vrijdag 8 december 2023 11:59 schreef MielMonteur het volgende:
Oh in de tekst.
Sympathy for the devil als een mogelijke inkopper
Nopequote:
Oh boy. Zo snel had ik het goede antwoord niet verwacht!quote:
Stand:quote:Op zondag 10 december 2023 13:23 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Closest thing to crazy van Katie Melua
quote:De top 10 werd deze keer bepaald in een belspelachtig televisieprogramma, hetgeen bij veel Top 2000-fans in het verkeerde keelgat schoot. Bohemian Rhapsody van Queen, dat na het internetstemmen de nummer 1-positie weer bleek te hebben ingenomen, hield deze positie gedurende de finale vast.
Stand:quote:Op zondag 10 december 2023 15:18 schreef Gale_Boetticher het volgende:
The Motors - Airport
Magna Carta - Airport Song
Japan - Nightporter
Pink - Family Portrait
A night at the Opera.quote:Op zondag 10 december 2023 16:06 schreef PzKpfw het volgende:
Op welk album staat 'Bohemian Rhapsody' van Queen?
Oh, woeps. Meer dan goed dus!quote:Op zondag 10 december 2023 16:14 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
You're my best friend, '39 en Love of my life
Niet wat ik zoekquote:Op zondag 10 december 2023 16:19 schreef Janneke141 het volgende:
Dat van allebei alleen het langste nummer in de lijst staat?
Nee, zeker nietquote:Op zondag 10 december 2023 16:21 schreef PippenScottie het volgende:
Ik zou zeggen dat ze allebei helemaal in de lijst staan/hebben gestaan
Nee, van Bat out of hell staan nog wel meer nummers in de lijst.quote:Op zondag 10 december 2023 16:19 schreef Janneke141 het volgende:
Dat van allebei alleen het langste nummer in de lijst staat?
quote:Op zondag 10 december 2023 16:25 schreef Bargehassus het volgende:
Alle nummers er op zijn een hit geweest?
Zo is 't!quote:Op zondag 10 december 2023 16:30 schreef Gale_Boetticher het volgende:
Op beide albums is er maar
één track die nooit in de Top 2000 heeft gestaan
(Op Tubular Bells Part 2 dan)?
Yes ma'am!quote:Op zondag 10 december 2023 16:33 schreef Janneke141 het volgende:
Als je de stand gaat updaten, plak ze dan meteen ff in de goede volgorde. Ik had net alles weer goed gezet.
Idd..matige plaat eigenlijkquote:Op zondag 10 december 2023 16:34 schreef Mexicanobakker het volgende:
Rumours scoort zelfs slechter dan Love Over Gold en Wish You Were Here toch?
Young Thugquote:Op zondag 10 december 2023 16:37 schreef Gale_Boetticher het volgende:
Van Tubular Bells naar Camila Cabello. Zij stond 2 jaar in de Top 2000 genoteerd met Havana. Welke rapper werkte mee aan dit nummer?
En dan staat Hookah nog niet eens in de lijstquote:Op zondag 10 december 2023 16:48 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Als ik ergens het ultieme top 2000 gevoel van krijg, is het wel Young Thug
Als eerste goed!quote:
Ja, dat zou ik ook zeggenquote:Op zondag 10 december 2023 17:34 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ohnee, het zal vast om een korte eenmalige notering gaan van een one day fly-voor Top 2000 begrippen.
Never mind.quote:Op maandag 4 december 2023 08:43 schreef PippenScottie het volgende:
[ afbeelding ]
• Opzoeken is verboden!!!
Ik was al aan het wachten totdat jij een keer tijd had. Hippy Hippy Shake is het kortste nummer in de allertijdenlijst van artiesten met maar 1 lied.quote:
Bon Gepakt en uit de lijst gezakt?quote:Op maandag 11 december 2023 20:16 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Van welk nummer kunnen we nu al zeggen dat het dit jaar 1338 plekken gezakt is?
Prima joh, ik ben vrijgevigquote:Op dinsdag 12 december 2023 13:34 schreef pipster het volgende:
Öòs Jóøs met Blóëmkølë
Iets van Utreg me stadtje van ?
en Drukwerk, je loog tegen mij.
Het is westfries hoor, niet scandinavischquote:
Klinkt hetzelfdequote:Op dinsdag 12 december 2023 14:09 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Het is westfries hoor, niet scandinavisch
quote:
Jacques Brel, lijkt mequote:Op dinsdag 12 december 2023 14:32 schreef Mexicanobakker het volgende:
Wie was de hoogstgenoteerde Belg in de Top 2000 van 1999?
Stand:quote:
Bedankt voor de voorzet.quote:Op dinsdag 12 december 2023 14:35 schreef Janneke141 het volgende:
Dat zal wel, maar zo niet: Raymond van 't Groenewoud.
Die drie zijn juist, maar niet volledigquote:Op dinsdag 12 december 2023 14:38 schreef Janneke141 het volgende:
Je veux de l'Amour, Meisjes en De Liefde voor Muziek?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |