Dit vond ik zo’n gemiste kans in dat SBS debat, allemaal medelijden met de GGZ man, maar niet Yesilguz voorhouden dat de VVD daar in de afgelopen twee kabinetten nogal wat op bezuinigd heeft.quote:Op zondag 3 december 2023 07:32 schreef Bondsrepubliek het volgende:
Lekker geregeld hoor de zorg in Nederland.
[..]
https://www.nporadio1.nl/(...)t-worden-overgelaten
Oogkleppen op voor het verleden, oogkleppen op voor de toekomst.quote:Op zondag 3 december 2023 08:55 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Dit vond ik zo’n gemiste kans in dat SBS debat, allemaal medelijden met de GGZ man, maar niet Yesilguz voorhouden dat de VVD daar in de afgelopen twee kabinetten nogal wat op bezuinigd heeft.
Maarja er was nogal wat mis met de debatten.
Geef nou toe: het is ook wel een beetje een zielige vertoning.quote:Op zondag 3 december 2023 10:31 schreef miss_sly het volgende:
Hij doet niet eens echt moeite om zich een beetje waardig op te stellen he?
[ twitter ]
Dan nog zou de man die zich de volgende premier van Nederland waant zich toch wel wat waardiger op mogen stellen?quote:Op zondag 3 december 2023 10:35 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Geef nou toe: het is ook wel een beetje een zielige vertoning.
Afgezien dat demonstreren tegen een democratische uitslag ook wel heel sneu is.
Dat klopt dan weer wel. Tact is het Geert niet allemaal ingegeven.quote:Op zondag 3 december 2023 10:41 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dan nog zou de man die zich de volgende premier van Nederland waant zich toch wel wat waardiger op mogen stellen?
Geert wil als grootste partij oppositie blijven voeren en blijven demonstreren.quote:Op zondag 3 december 2023 10:31 schreef miss_sly het volgende:
Hij doet niet eens echt moeite om zich een beetje waardig op te stellen he?
[ twitter ]
Ik denk dat 'ie niet anders kan ook. VVD ziet het niet zitten, het partijbestuur althans. Een groot deel van hun achterban juist weer wel en NSC gaat de vingers er niet aan branden ivm onstaatsrechtelijke standpunten en een Nexit. Dan heeft hij alleen BBB nog en van de agrarische sector is bekend dat ze grossier zijn inzake arbeidsmigratie dus dat gaat 'm ook niet worden.quote:Op zondag 3 december 2023 10:46 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Geert wil als grootste partij oppositie blijven voeren en blijven demonstreren.
Ik snap het wel. Hij zou nu namelijk ook zijn harde toon om kunnen zetten in harde beleidspunten, maar dat is strategisch gezien niet handig. Dan is de virtuele PVV groei straks op een keerpunt.
Bijzondere deadlock deze uitslagquote:Op zondag 3 december 2023 11:19 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Ik denk dat 'ie niet anders kan ook. VVD ziet het niet zitten, het partijbestuur althans. Een groot deel van hun achterban juist weer wel en NSC gaat de vingers er niet aan branden ivm onstaatsrechtelijke standpunten en een Nexit. Dan heeft hij alleen BBB nog en van de agrarische sector is bekend dat ze grossier zijn inzake arbeidsmigratie dus dat gaat 'm ook niet worden.
Hij bindt ook totaal niet in op Twitter. Een coalitie zonder PVV door het midden kan theoretisch, maar gaat de VVD dan weer niet in mee en GL/PvdA kan geen meerderheid vinden zonder VVD.
We blijven dus voorlopig met een demissionair kabinet zitten waarbij er denk ik wel dossiers zijn die weer missionair worden omdat er dingen gewoon moeten gebeuren.
Herverkiezingen over een jaar of zo lijkt het en dan zal PVV ook wel over het momentum zijn.
Dat laatste lijkt me niet. Als er een serieuze poging is gedaan om er met de pvv uit te komen wel misschien. Maar anders verwacht ik 40-45 zetels pvv.quote:Op zondag 3 december 2023 11:19 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Ik denk dat 'ie niet anders kan ook. VVD ziet het niet zitten, het partijbestuur althans. Een groot deel van hun achterban juist weer wel en NSC gaat de vingers er niet aan branden ivm onstaatsrechtelijke standpunten en een Nexit. Dan heeft hij alleen BBB nog en van de agrarische sector is bekend dat ze grossier zijn inzake arbeidsmigratie dus dat gaat 'm ook niet worden.
Hij bindt ook totaal niet in op Twitter. Een coalitie zonder PVV door het midden kan theoretisch, maar gaat de VVD dan weer niet in mee en GL/PvdA kan geen meerderheid vinden zonder VVD.
We blijven dus voorlopig met een demissionair kabinet zitten waarbij er denk ik wel dossiers zijn die weer missionair worden omdat er dingen gewoon moeten gebeuren.
Herverkiezingen over een jaar of zo lijkt het en dan zal PVV ook wel over het momentum zijn.
Daar is de informatie voor, volgens mij.quote:Op zondag 3 december 2023 09:25 schreef Hexagon het volgende:
Het wordt eens tijd dat PVV, VVD en NSC met hun billen bloot gaan over de inhoud. Wat willen ze nu wel en niet in die coalitie.
Heel veel meer gaan dat realistisch gezien denk ik niet meer worden. De VVD'ers zijn overgelopen. De mensen die nu schermen met "heel veel meer" zetels zien dat denk ik te rooskleurig. Ik ben het eens met je schatting.quote:Op zondag 3 december 2023 12:00 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat laatste lijkt me niet. Als er een serieuze poging is gedaan om er met de pvv uit te komen wel misschien. Maar anders verwacht ik 40-45 zetels pvv.
Niet over eventuele concessies.quote:Op zondag 3 december 2023 12:05 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Daar is de informatie voor, volgens mij.
In de eerste anderhalve week tijdens de verkenning?quote:Op zondag 3 december 2023 09:25 schreef Hexagon het volgende:
Het wordt eens tijd dat PVV, VVD en NSC met hun billen bloot gaan over de inhoud. Wat willen ze nu wel en niet in die coalitie.
Tsja, maar zo gaat het al jaren. Wel altijd regeren, maar nooit de oorzaak van een probleem... en hun omvangrijke achterban denkt er kennelijk net zo over.quote:Op zondag 3 december 2023 12:05 schreef trein2000 het volgende:
Overigens is deze deadlock van A tot Z de verantwoordelijkheid van de VVD. En de manier waarop ze hun fout niet ‘ownen’ maar consequent bij andere proberen te leggen is treurig.
Ironisch genoeg is er minder deadlock nu dan bij de vorige verkiezingen, toen was er eigenlijk alleen maar de optie VVD + D66 aangevuld met andere partijen. Nu zijn er twee coalities mogelijkquote:Op zondag 3 december 2023 12:05 schreef trein2000 het volgende:
Overigens is deze deadlock van A tot Z de verantwoordelijkheid van de VVD. En de manier waarop ze hun fout niet ‘ownen’ maar consequent bij andere proberen te leggen is treurig.
Ja, dat verbaast mij ook. We zijn pas net begonnen, dit gaat nog maanden duren, het is veel en veel te vroeg voor conclusies.quote:Op zondag 3 december 2023 12:08 schreef Hanca het volgende:
[..]
In de eerste anderhalve week tijdens de verkenning?
Ik heb het idee dat veel mensen ongeduldiger zijn dan ooit.
We wilden toch nieuwe (snelle) politiek?quote:Op zondag 3 december 2023 12:10 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, dat verbaast mij ook. We zijn pas net begonnen, dit gaat nog maanden duren, het is veel en veel te vroeg voor conclusies.
Ik wil juist oude trage saaie politiek.quote:Op zondag 3 december 2023 12:11 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
We wilden toch nieuwe (snelle) politiek?
Hoe saaier hoe beter voor ons land.quote:Op zondag 3 december 2023 12:11 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
We wilden toch nieuwe (snelle) politiek?
Helemaal mee eens. Ik zou er nog degelijk bij zetten om het nog fijner te maken.quote:Op zondag 3 december 2023 12:12 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ik wil juist oude trage saaie politiek.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |