abonnement Unibet Coolblue
pi_211493514
Topic over de Nederlandse politiek

Bewindspersonen Rutte IV
Bewindspersonen

Regeringsverklaring en coalitieakkoord
Regeringsverklaring
Coalitieakkoord

Website Tweede Kamer
Tweede Kamer

Website Eerste Kamer
Eerste Kamer


Huidige zetelverdeling Tweede Kamer


Peilingen
Peilingwijzer
I&O Research
Ipsos
De Hond
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
How to perform live
40 years of AIDS
Only the brave survive when they sell their souls
pi_211493573
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2023 09:29 schreef nostra het volgende:
Het draagvlak voor de EU is in Nederland belachelijk hoog, al zitten er nuances in waar die EU zich wel of niet mee moet bemoeien. Speculatie over een nexit of een referendum dat tot een 'ja' zou leiden, zijn echt nergens op gebaseerd.
Het vertrouwen in de EU is laag (38%), slechts 20% wil dat er meer bevoegdheden naar de EU gaan, slechts 8% is voor Europese belastingen en een Europese digitale munt: https://www.ioresearch.nl(...)bevoegdheden-krijgt/

Momenteel is 2/3e voor het in de gemeenschappelijke markt blijven (dat vind ik niet belachelijk hoog), maar neemt de EU een aantal besluiten waar de grote meerderheid tegen is (zoals belasting heffen) of ga je nu een heel erg pro-EU beleid voeren met meer bevoegdheden naar de EU, dan kan dat ook zo maar hard naar beneden gaan.

Het draagvlak voor de EU is gezien het beperkte vertrouwen en de huiver voor meer bevoegdheden denk ik eerder broos dan belachelijk hoog.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_211493626
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2023 09:16 schreef Hanca het volgende:

[..]
Klopt. En als je nu bijvoorbeeld de PVV negeert, dan wordt het risico op een nexit wel gewoon groter.
Dat weet ik niet. Wel met ze gaan regeren kan ook juist een eerste stap die kant op betekenen. Je normaliseert dan immers zo'n partij en haar dwaze standpunten…
pi_211493632
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2023 09:38 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het vertrouwen in de EU is laag (38%), slechts 20% wil dat er meer bevoegdheden naar de EU gaan, slechts 8% is voor Europese belastingen en een Europese digitale munt: https://www.ioresearch.nl(...)bevoegdheden-krijgt/

Momenteel is 2/3e voor het in de gemeenschappelijke markt blijven (dat vind ik niet belachelijk hoog), maar neemt de EU een aantal besluiten waar de grote meerderheid tegen is (zoals belasting heffen) of ga je nu een heel erg pro-EU beleid voeren met meer bevoegdheden naar de EU, dan kan dat ook zo maar hard naar beneden gaan.

Het draagvlak voor de EU is gezien het beperkte vertrouwen en de huiver voor meer bevoegdheden denk ik eerder broos dan belachelijk hoog.
En dat men bij referenda niet per se rationeel stemt weten we ook…
pi_211493634
Die vvd advertentie komt toch over alsof je denkt dat in capslock je argument wel gehoord wordt.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_211493689
In het laatste onderzoek, weliswaar al uit 2019, zou 8% voor een nexit stemmen.

https://www.bnr.nl/nieuws(...)e-voor-europese-unie

85% steunt een monetaire en economische unie, ver boven het gemiddelde in de EU:



https://europa.eu/eurobarometer/surveys/detail/2693

Dus nee, ik maak me daar totaal geen zorgen om.

Maar inderdaad, méér bevoegdheden, belastingheffingen en dergelijke roepen wel weerstand op. Terecht, overigens.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
How to perform live
40 years of AIDS
Only the brave survive when they sell their souls
pi_211493774
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2023 09:54 schreef nostra het volgende:
In het laatste onderzoek, weliswaar al uit 2019, zou 8% voor een nexit stemmen.

https://www.bnr.nl/nieuws(...)e-voor-europese-unie

85% steunt een monetaire en economische unie, ver boven het gemiddelde in de EU:

[ afbeelding ]

https://europa.eu/eurobarometer/surveys/detail/2693

Dus nee, ik maak me daar totaal geen zorgen om.

Maar inderdaad, méér bevoegdheden, belastingheffingen en dergelijke roepen wel weerstand op. Terecht, overigens.
Waarom moer Nederland in een muntunie met een land als Finland, Griekenland of Portugal?

Die economieën hebben niets met elkaar gemeen en zijn gebaat bij ander monetair beleid.

De euro is echt een verkeerd geboren baby.
pi_211493867
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2023 10:04 schreef aTypisch het volgende:

[..]
Waarom moer Nederland in een muntunie met een land als Finland, Griekenland of Portugal?

Die economieën hebben niets met elkaar gemeen en zijn gebaat bij ander monetair beleid.

De euro is echt een verkeerd geboren baby.
Verkeerd geboren en vele malen doodverklaard maar stiekem ondertussen wel ruimschoots volwassen en succesvol.
  zaterdag 2 december 2023 @ 10:16:23 #9
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_211493874
quote:
10s.gif Op zaterdag 2 december 2023 10:15 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Verkeerd geboren en vele malen doodverklaard maar stiekem ondertussen wel ruimschoots volwassen en succesvol.
En functioneert een stuk beter dan bitcoins.
pi_211493887
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2023 09:54 schreef nostra het volgende:
In het laatste onderzoek, weliswaar al uit 2019, zou 8% voor een nexit stemmen.

https://www.bnr.nl/nieuws(...)e-voor-europese-unie

85% steunt een monetaire en economische unie, ver boven het gemiddelde in de EU:

[ afbeelding ]

https://europa.eu/eurobarometer/surveys/detail/2693

Dus nee, ik maak me daar totaal geen zorgen om.

Maar inderdaad, méér bevoegdheden, belastingheffingen en dergelijke roepen wel weerstand op. Terecht, overigens.
Dat onderzoek is 4 jaar ouder dan het onderzoek dat ik aan haal, dan kun je dus al zien dat het draagvlak enorm is gezakt.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_211493902
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2023 10:16 schreef Hexagon het volgende:

[..]
En functioneert een stuk beter dan bitcoins.
Ach, dat is gewoon gokken maar dan zonder de verplichte afdracht aan goede doelen :P.
pi_211494023
Pakweg 100 kamerleden zijn voor 3 minuten, 1 stemming, overal vandaan naar Den Haag gekomen op een zaterdag. Ik snap dat het zo moet en dat je een quorum nodig hebt, maar het blijft bizar.

En het meest vreemde is dat Tilburg dit niet gewoon zelf al voor gister heeft besloten, tientallen gemeentes zijn aan het hertellen geweest zondat dat daar de Kamer voor nodig was.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_211494024
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2023 10:17 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat onderzoek is 4 jaar ouder dan het onderzoek dat ik aan haal, dan kun je dus al zien dat het draagvlak enorm is gezakt.
Het is uit 2022 (het tweede onderzoek). Ook zaken als Oekraïne worden daar al in meegenomen.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
How to perform live
40 years of AIDS
Only the brave survive when they sell their souls
pi_211494083
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2023 10:16 schreef Hexagon het volgende:

[..]
En functioneert een stuk beter dan bitcoins.
voor wie?
  zaterdag 2 december 2023 @ 10:53:19 #15
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_211494089
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 december 2023 10:52 schreef aTypisch het volgende:

[..]
voor wie?
Voor iedereen, behalve een paar miljonairs die goed gegokt hebben.
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 2 december 2023 @ 11:41:58 #16
408813 crew  trein2000
pi_211494424
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2023 10:42 schreef Hanca het volgende:
Pakweg 100 kamerleden zijn voor 3 minuten, 1 stemming, overal vandaan naar Den Haag gekomen op een zaterdag. Ik snap dat het zo moet en dat je een quorum nodig hebt, maar het blijft bizar.

En het meest vreemde is dat Tilburg dit niet gewoon zelf al voor gister heeft besloten, tientallen gemeentes zijn aan het hertellen geweest zondat dat daar de Kamer voor nodig was.
Dat PV was ook echt een bende. Bizar dat het GSB én de kiesraad dat geaccepteerd hebben.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_211494438
twitter


biljoenen hebben we nodig

over dit soort dingen gaat de EU-discussie dus :)
evenals de (digitale) euro een belangrijk onderwerp

maar je hebt er als individueel land als onderdeel van de unie geen reet over te zeggen

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 02-12-2023 11:43:59 ]
  zaterdag 2 december 2023 @ 11:51:25 #18
201761 phpmystyle
De weg vooruit is de weg terug
pi_211494524
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2023 09:54 schreef nostra het volgende:
In het laatste onderzoek, weliswaar al uit 2019, zou 8% voor een nexit stemmen.

https://www.bnr.nl/nieuws(...)e-voor-europese-unie

85% steunt een monetaire en economische unie, ver boven het gemiddelde in de EU:

[ afbeelding ]

https://europa.eu/eurobarometer/surveys/detail/2693

Dus nee, ik maak me daar totaal geen zorgen om.

Maar inderdaad, méér bevoegdheden, belastingheffingen en dergelijke roepen wel weerstand op. Terecht, overigens.
Ik kan mij dit niet voorstellen. NL zou niet voor een nexit stemmen onder huidige omstandigheden.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_211494774
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
How to perform live
40 years of AIDS
Only the brave survive when they sell their souls
pi_211494811
quote:
Moet zeggen dat het ook wel opvallend tam is in die hoek. De uitslag moet gewoon heel fors tegen zijn gevallen en als je uitgebrachte stemmen wat verder analyseert dan heeft men ook nog heel veel langs de oude partijlijnen gestemd. Wat meer zelfreflectie kan wellicht geen kwaad.
pi_211495249
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2023 10:04 schreef aTypisch het volgende:

[..]
Waarom moer Nederland in een muntunie met een land als Finland, Griekenland of Portugal?

Die economieën hebben niets met elkaar gemeen en zijn gebaat bij ander monetair beleid.

De euro is echt een verkeerd geboren baby.
Waarom zou amsterdam wel in een muntunie met drenthe gaan, die economieen hebben niks met elkaar gemeen. Drenthe heeft een hele andere economie, en dus baat bij een heel ander monetaire beleid.


PS finland heeft juist veel overheen met onze economie, want zijn beide kennis economieen, veel startups etc.
pi_211495264
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2023 13:18 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Waarom zou amsterdam wel in een muntunie met drenthe gaan, die economieen hebben niks met elkaar gemeen. Drenthe heeft een hele andere economie, en dus baat bij een heel ander monetaire beleid.
oke, lijkt mij prima om de geldmarkt een vrije markt te maken ja


quote:
PS finland heeft juist veel overheen met onze economie, want zijn beide kennis economieen, veel startups etc.
ja, en hoe zit dat in die andere landen in het lijstje bijvoorbeeld?

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 02-12-2023 13:21:40 ]
pi_211495283
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2023 09:38 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het vertrouwen in de EU is laag (38%), slechts 20% wil dat er meer bevoegdheden naar de EU gaan, slechts 8% is voor Europese belastingen en een Europese digitale munt: https://www.ioresearch.nl(...)bevoegdheden-krijgt/

Momenteel is 2/3e voor het in de gemeenschappelijke markt blijven (dat vind ik niet belachelijk hoog), maar neemt de EU een aantal besluiten waar de grote meerderheid tegen is (zoals belasting heffen) of ga je nu een heel erg pro-EU beleid voeren met meer bevoegdheden naar de EU, dan kan dat ook zo maar hard naar beneden gaan.

Het draagvlak voor de EU is gezien het beperkte vertrouwen en de huiver voor meer bevoegdheden denk ik eerder broos dan belachelijk hoog.
Wat opvallend is er is meer vertrouwen in de EU (38%) dan in Denhaag (37%).


Plus ik wie groot voorstander ben van de EU en echt vind dat grenzen gezamelijk beleid moet worden, belasting etc.

Zou op de volgende vraagstelling

‘Er moeten meer bevoegdheden van de Nederlandse overheid naar de Europese Unie’ uit het onderzoek. Direct met nee beantwoorden.
pi_211495302
pi_211495351
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2023 13:25 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Wat opvallend is er is meer vertrouwen in de EU (38%) dan in Denhaag (37%).

dit kun je natuurlijk niet concluderen uit een meting met dan een enkele procent verschil

leuk ook dat je daarin laat doorschemeren dat je bent voor minder zelfbestuur en zelfbeschikking in NL, jammer

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 25% gewijzigd door #ANONIEM op 02-12-2023 13:35:40 ]
pi_211495357
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 december 2023 13:21 schreef aTypisch het volgende:

[..]
oke, lijkt mij prima om de geldmarkt een vrije markt te maken ja
Dat was altijd zo, tot 1820 sloeg bijna elke vesting zijn eigen munt, dat werkte dus niet.

quote:
[..]
ja, en hoe zit dat in die andere landen in het lijstje bijvoorbeeld?
Hoezit het met Friesland en Limburg, Spakenburg en Assen? De euro is een succes eneen sterke munt. Geen enkele inhoudelijke economische argumenten om 50 vershcillende munt soorten te hebben in een vrijmarkt zone.

Alleen nationalistiche sentimenten alleen neonationalisme (is niet het zelfde als conservativsme of chaufanisme etc) is altijd het gene wat een land kapot maakt of verwaarloosd,alleen nationalisten geloven dat zij het hoogte punt zijn van de natiestaat. maar goed dat is net als aan Hooligans uitleggen dat hun manier van suporten de club en diens sfeer zal kapot maken.
pi_211495364
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2023 13:35 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Dat was altijd zo, tot 1820 sloeg bijna elke vesting zijn eigen munt, dat werkte dus niet.
[..]
Hoezit het met Friesland en Limburg, Spakenburg en Assen? De euro is een succes eneen sterke munt. Geen enkele inhoudelijke economische argumenten om 50 vershcillende munt soorten te hebben in een vrijmarkt zone.

Alleen nationalistiche sentimenten alleen neonationalisme (is niet het zelfde als conservativsme of chaufanisme etc) is altijd het gene wat een land kapot maakt of verwaarloosd,alleen nationalisten geloven dat zij het hoogte punt zijn van de natiestaat. maar goed dat is net als aan Hooligans uitleggen dat hun manier van suporten de club en diens sfeer zal kapot maken.
Waarom vind jij een vrije geldmarkt alleen voor nationalistische sentimenten?
pi_211495404
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 december 2023 13:36 schreef aTypisch het volgende:

[..]
Waarom vind jij een vrije geldmarkt alleen voor nationalistische sentimenten?
Dit is juist niet wat ik zeg. vrijemarkt is juist anti nationalistisch.
pi_211495460
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2023 13:40 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Dit is juist niet wat ik zeg. vrijemarkt is juist anti nationalistisch.
dan weet je niet wat je zegt of waar je voor staat
in een vrije geldmarkt mag je het betaal- of spaarmiddel gebruiken die je wil, zonder (extra) ristricties

dat is het tegenovergestelde van de euro

als je pleit voor een grotere staat (europa) maakt dat je niet anti nationalistisch trouwens, maar allicht bedoel je daar ook wat anders?

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 02-12-2023 13:48:05 ]
  zaterdag 2 december 2023 @ 14:56:53 #30
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211496016
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 december 2023 13:46 schreef aTypisch het volgende:

[..]
dan weet je niet wat je zegt of waar je voor staat
in een vrije geldmarkt mag je het betaal- of spaarmiddel gebruiken die je wil, zonder (extra) ristricties

dat is het tegenovergestelde van de euro

als je pleit voor een grotere staat (europa) maakt dat je niet anti nationalistisch trouwens, maar allicht bedoel je daar ook wat anders?

staat != natie.
We have always been at war with Eastasia.
pi_211496109
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2023 13:35 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Dat was altijd zo, tot 1820 sloeg bijna elke vesting zijn eigen munt, dat werkte dus niet.
[..]
Hoezit het met Friesland en Limburg, Spakenburg en Assen? De euro is een succes eneen sterke munt. Geen enkele inhoudelijke economische argumenten om 50 vershcillende munt soorten te hebben in een vrijmarkt zone.
Het economisch argument van een eigen munt is dat je deze kunt devalueren of revalueren en zo je handelsbalans op orde krijgt. Je ziet nu in de praktijk dat de euro voor de noordelijke landen te goedkoop en voor de zuidelijke landen te duur is.
pi_211496366
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2023 14:56 schreef -XOR- het volgende:

[..]
staat != natie.
Het gaat in beide gevallen om een land, maar bij natie ligt het accent op de bevolking en bij staat op het stuk grond of het territorium
pi_211496848
twitter
pi_211496867
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2023 16:36 schreef Gehrman het volgende:
[ twitter ]
NOU EN, GEERT.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_211496873
boeie
pi_211496875
Dikke crisis bij de VVD lijkt me.
pi_211496890
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2023 16:36 schreef Gehrman het volgende:
[ twitter ]
Nice. Hopelijk begrijpt de rest eens dat het menens is.
pi_211496925
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2023 16:43 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Nice. Hopelijk begrijpt de rest eens dat het menens is.
Zijn er binnenkort verkiezingen dan?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_211496928
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2023 16:36 schreef Gehrman het volgende:
[ twitter ]
Geert vreet de VVD helemaal leeg!
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_211496931
quote:
5s.gif Op zaterdag 2 december 2023 16:48 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Zijn er binnenkort verkiezingen dan?
Binnenkort is wat voorbarig maar dat er nieuwe verkiezingen komen is geen ondenkbaar scenario.
  zaterdag 2 december 2023 @ 16:50:41 #41
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_211496941
quote:
5s.gif Op zaterdag 2 december 2023 16:48 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Zijn er binnenkort verkiezingen dan?
Met een beetje geluk over een maandje of 3,4. Gaat lachen worden :D
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_211496970
Waarom nu al fantaseren over nieuwe verkiezingen? Laat een formateur eens maar eens kijken welke coalities mogelijk zijn.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_211496997
quote:
5s.gif Op zaterdag 2 december 2023 16:55 schreef xpompompomx het volgende:
Waarom nu al fantaseren over nieuwe verkiezingen? Laat een formateur eens maar eens kijken welke coalities mogelijk zijn.
Het lijkt me dat dat iets is wat iedereen graag zou zien.
pi_211497010
quote:
5s.gif Op zaterdag 2 december 2023 16:55 schreef xpompompomx het volgende:
Waarom nu al fantaseren over nieuwe verkiezingen? Laat een formateur eens maar eens kijken welke coalities mogelijk zijn.
Omdat het zo maar een uitkomst kan zijn. Zeker als een partij denkt daar garen bij te spinnen. Geert droomt er al van blijkbaar gezien zijn tweet.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_211497026
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2023 16:50 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Met een beetje geluk over een maandje of 3,4. Gaat lachen worden :D
Waarschijnlijk zijn we dan wel van een hoop van die kleine flutpartijtjes af :Y

Jammer alleen dat de grootste flutpartij van al dan nog groter gaat worden :+
Mijn tweet klopt niet.
  zaterdag 2 december 2023 @ 17:06:20 #46
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_211497058
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2023 16:49 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Binnenkort is wat voorbarig maar dat er nieuwe verkiezingen komen is geen ondenkbaar scenario.
Vooralsnog denk ik dat er een kans is dat PVV, NSC en VVD er gewoon uitkomen met z'n 3en. Laat ze op z'n minst een serieuze poging doen.
pi_211497093
quote:
2s.gif Op zaterdag 2 december 2023 17:06 schreef Tijn het volgende:

[..]
Vooralsnog denk ik dat er een kans is dat PVV, NSC en VVD er gewoon uitkomen met z'n 3en. Laat ze op z'n minst een serieuze poging doen.
De peilingen gaan daarbij dus hopelijk een beetje helpen. Alleen Pieter blijft steken op wat hij had. De VVD kan wel eens een heel ander gezicht gaan trekken over het meeregeren.
  zaterdag 2 december 2023 @ 17:11:28 #48
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_211497109
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2023 17:10 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
De peilingen gaan daarbij dus hopelijk een beetje helpen. Alleen Pieter blijft steken op wat hij had. De VVD kan wel eens een heel ander gezicht gaan trekken over het meeregeren.
Het lijkt me vooral afhangen van hoe Wilders zich gaat opstellen. Dat gedram van 'm op Twitter helpt niet bepaald om het vertrouwen te winnen :') Ik kan oprecht niet beoordelen of-ie nou echt denkt dat-ie zo een coalitie kan afdwingen, of dat-ie er eigenlijk helemaal geen zin in heeft.
pi_211497119
quote:
2s.gif Op zaterdag 2 december 2023 17:11 schreef Tijn het volgende:

[..]
Het lijkt me vooral afhangen van hoe Wilders zich gaat opstellen. Dat gedram van 'm op Twitter helpt niet bepaald om het vertrouwen te winnen :') Ik kan oprecht niet beoordelen of-ie nou echt denkt dat-ie zo een coalitie kan afdwingen, of dat-ie er eigenlijk helemaal geen zin in heeft.
Ja dat zijn X gedrag hem niet helpt ben ik ook van mening. :')
pi_211497197
quote:
2s.gif Op zaterdag 2 december 2023 17:11 schreef Tijn het volgende:

[..]
Het lijkt me vooral afhangen van hoe Wilders zich gaat opstellen. Dat gedram van 'm op Twitter helpt niet bepaald om het vertrouwen te winnen :') Ik kan oprecht niet beoordelen of-ie nou echt denkt dat-ie zo een coalitie kan afdwingen, of dat-ie er eigenlijk helemaal geen zin in heeft.
Ik denk dat dit gewoon de Wilders is die we al 20 jaar kennen. Dit is gewoon zijn gedrag. Het tegen de schenen schoppen, conflict zoeken, niet diplomatiek kunnen zijn (of iig niet langer dan een paar weken :D ). Dat is Geert, en die gaat ook nooit meer veranderen.

Ook als hij het wél voor elkaar krijgt om nu een kabinet te vormen gaat hij het echt niet vier jaar lang vol houden om Milde Geert te spelen. Ik durf er wel een kratje om te wedden dat als het zo ver komt dat hij voordat ze op het bordes staan al wel weer iets heeft geroepen wat bij de coalitiepartners de wenkbrauwen omhoog doet trekken.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')