abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211486256
Samenvatting 7 oktober tot met 6 november (wiki)

In de ochtend van 7 oktober 2023 werden vanuit de Gazastrook duizenden raketten op Israëlische plaatsen in de grensstreek afgevuurd. Ook de steden Tel Aviv en Jeruzalem waren doelwit. Een groot aantal Hamasleden stak vanuit de Gazastrook op meerdere plaatsen de grens met Israël over, over land en via de lucht. Meer dan 1.300 mensen werden gedood, waaronder tientallen niet-Israëli's.

Premier Benjamin Netanyahu sprak in reactie op de aanvallen over een oorlogssituatie. Op 7 oktober begon Israël met een uitgebreide reeks luchtaanvallen op de Gazastrook, die volgens Israël waren gericht op locaties van Hamas.
Op 8 oktober sloot Israël de toevoer van elektriciteit en brandstof naar Gaza af. Als gevolg daarvan viel de enige elektriciteitscentrale op 11 oktober uit.Netanyahu zei op 9 oktober tegen VS-president Biden, dat Israël geen andere keus heeft dan een grondoperatie in Gaza te starten en dat het "een lange en moeilijke oorlog" zal worden

Als gevolg van het conflict liepen ook de spanningen op de Westelijke Jordaanoever, inclusief Oost-Jeruzalem op. Sinds 8 oktober werden gevechten aan de Israëlisch-Libanese grens gemeld. Het ging om beschietingen door Hezbollah, die het Israëlische leger met raketaanvallen antwoordde.

Israël riep op 13 oktober inwoners van Gaza-Stad op om voor hun veiligheid uit te wijken naar zuidelijker delen van de Gazastrook. De burgers hebben tot 16:00 uur lokale tijd op 14 oktober naar haar het zuiden te vertrekken via 2 routes. Tot op heden is er nog geen grond offensief in Gaza. Op 17 oktober werd het Al-Ahli Arabi Baptistenziekenhuis in Gaza getroffen door een bom, sommige bronnen spreken zelfs van 500 doden. Dit bombardement leidde tot veel onrust. Leiders in het Midden Oosten zeggen hun afsprak met Joe Biden af, bij ambassades wordt geprotesteerd. Beide partijen claimen dat de andere partij verantwoordelijk is voor het drama in het ziekenhuis.

Op 19 oktober werd bekend dat Ofir Engel, een 18-jarige Nederlander een van de 200 gegijzelde is die Hamas heeft meegenomen naar Gaza. Op 21 oktober werden er enkele vrachtwagens met hulp Gaza binnengelaten vanuit Egypte. Op 22 oktober werd bekend dat een 33-jarige Nederlandse vrouw is overleden in Zuid-Gaza in een vluchtelingenkamp, dit was de moeder van de 16-jarige Mohammed die vlogs maakt voor de NOS. Mark Rutte bracht op 23 oktober een bezoek aan Israëlische premier Netanyahu en Palestijnse president Abbas. In de nacht van 27 op 28 oktober leek een nieuwe fase aangebroken, Israël trok met niet alleen bommen, maar ook mankracht Gaza binnen. Dit bleek het begin van het grondoffensief te zijn. Op 5 november is Noord Gaza van Zuid-Gaza gescheiden door de Israëlische troepen. Ondertussen zijn een groot deel van de Nederlanders die vast zaten in Gaza weer terug in Nederland.

SPOILER: Twitteraccounts van een aantal betrouwbare twitteraars
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Kaart van de Gazastrook en informatie over de Gazastrook
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Geschiedenis conflict
Enkele belangrijke links
Liveblog Nu.nl
Liveblog NOS
Liveblog AD

SPOILER: Livestreams
Steve Lookner live

vrijdag 1 december 2023 @ 14:12:32 #2
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_211486265
twitter

Vat het issue rondom de pro Palestina zaak mooi samen
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_211486453
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2023 11:10 schreef slashdotter3 het volgende:
Dit is een pop, je kan onder andere zien dat het gewicht niet klopt voor een echte baby en dat hij het veel te makkelijk optilt

=======
What an invested doll... indescribable
Share so the whole world will see their lie in Gaza
Netanyahu is killing children according to his lying
[ twitter ]
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 december 2023 11:23 schreef ExTec het volgende:

[..]
En dan zijn er serieus nog mensen in deze topic die vinden dat we eigenlijk maar niet te zwaar moeten tillen aan dit soort stompzinnige propaganda, want als hamas straks weer zegt dat er 1000 miljoen miljard babies dood zijn, dan zou dat best wel eens kunnen!

:')
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2023 14:10 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Ho ho we noemen dat “per ongeluk foutieve berichtgeving, door de fog of war”

:D
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 12:39 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Palestijnse propaganda of per ongeluk foutieve berichtgeving gebruiken om het geheel te bagatelliseren.
Goh, ik lijk wel Nostradamus :Y) _O_ _O_
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_211486461
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2023 13:39 schreef Qarrad het volgende:

Ik vind persoonlijk de steun voor Hamas nogal walgelijk.

Jij hebt het hierboven over "openlijk een terroristische organisatie/land" maar je hebt het niet over Hamas, dat verdorie trots hun eigen terroristische daden filmde. Hoe openlijk is die oogklep wel niet, denk ik dan.
Waar steun ik Hamas dan?
Precies, nergens.

Ik spreek alleen mijn afkeer uit over het steunen van een openlijk terroristisch land: Israël.
Hoezo vinden we het in NL doodnormaal om de terroristen van Israël te steunen?

Daarmee zeg ik niets over Hamas of wel dan? Iedereen is tegen Hamas, dat heb ik al vaak genoeg gezegd.

Maar moet je terroristen steunen die andere terroristen aanvallen?

Nee, want wat Israel doet is 1000x erger dan wat Hamas ooit gedaan heeft.
  vrijdag 1 december 2023 @ 14:41:31 #5
131800 Tarado
capô de fusca
pi_211486506
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2023 14:36 schreef bianconeri het volgende:
ee, want wat Israel doet is 1000x erger dan wat Hamas ooit gedaan heeft.
1000 keer? Goh dat is veel hoor.
pi_211486662
quote:
Iedereen is tegen Hamas, dat heb ik al vaak genoeg gezegd.
Niet iedereen, er zijn figuren uiterst links op het spectrum die Hamas als verzetsstrijders zien en hun daden vergoeilijken. Maar voor de rest heb je gelijk.

Is sowieso wel een dingetje de laatste jaren aan de linkerkant van het spectrum of geweld wel of niet gerechtvaardigd is in sommige gevallen.
pi_211486717
Boh, die 2 gaan straks keihard neuken.

quote:
Ofir Engel herenigd met vriendin
twitter
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  vrijdag 1 december 2023 @ 15:13:07 #8
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211486756
twitter

Daar wordt op vrijdagmiddag nog erg hard gewerkt. 200 doelen -O-
pi_211486825
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2023 14:41 schreef Tarado het volgende:

[..]
1000 keer? Goh dat is veel hoor.
Ik vind het eerder een onderschatting van wat Israël uitspookt.
Gezien het aantal burgerslachtoffers al makkelijk het 100 voudige aantikt.
Om over andere oorlogsmisdaden door Israël nog maar niet te spreken.
  vrijdag 1 december 2023 @ 15:25:42 #10
131800 Tarado
capô de fusca
pi_211486844
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2023 15:23 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Ik vind het eerder een onderschatting van wat Israël uitspookt.
Gezien het aantal burgerslachtoffers al makkelijk het 100 voudige aantikt.
Om over andere oorlogsmisdaden door Israël nog maar niet te spreken.
Ja het valt niet mee om het land te verdedigen, zeker als de opponent het niet zo nauw neemt met de burgers die het geacht wordt te beschermen.
pi_211486953
Jordan’s king: War intensifying threats from climate change in Gaza
https://www.timesofisrael(...)mate-change-in-gaza/
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_211486964
.

quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2023 11:10 schreef slashdotter3 het volgende:
Dit is een pop, je kan onder andere zien dat het gewicht niet klopt voor een echte baby en dat hij het veel te makkelijk optilt

=======
What an invested doll... indescribable
Share so the whole world will see their lie in Gaza
Netanyahu is killing children according to his lying
[ twitter ]
Je hebt gewoon de verkeerde versie gepost.

twitter

Zo is die beter :Y
pi_211487099
Kijk eens aan: https://www.nu.nl/midden-(...)nen-hamas.html#nujij

Dat is weer een gewicht op de weegschaal, richting een Let it Happen (een vorm van valse vlag strategie, waar je je eigen burgers opoffert, die niets waard zijn voor de "top").

quote:
De Israëlische veiligheidsdiensten wisten al ruim een jaar van de aanvalsplannen van Hamas af, schrijft The New York Times. Toch werd er niet naar gehandeld, omdat de plannen als "te ambitieus" werden afgedaan en daarmee niet serieus werden genomen
Israel.. die een existentiele dreiging niet serieus neemt :D <-- Dàt neem ik nu weer niet serieus op mijn beurt.

Ik besef dat dit niet te bewijzen is en dat je dit op zoveel situaties kan plakken, zelfs (of juist) op 9/11, Pearl Harbor, en vele andere twijfelachtige gebeurtenissen. Maar het motief is er, de smoking-gun is de geveinsde "we wisten het niet".

"We wisten het niet".. waar heb ik dat vaker gehoord. Je kan echt niets meer geloven (dus eigenlijk ook het artikel van de NY times niet). Het enige dat je hebt, is de geschreven geschiedenis en de echo's uit het verleden. Oh, en de "heilige" geschriften.. niet geheel onbelangrijk!. Doorspekt met al die "En gij zult.." en "God zal.." en een "eind niet goed al goed, ze leefden niét lang en niét gelukkig". Welterusten! de fabeltjeskrant.

Misschien is dit wel dé Graadmeter, van hoe het met de wereld is gesteld: Hoe lang dat we nog in die leugens trappen, en die verfoeilijke Abrahamistische religie nog tolereren.

De dag dat de mensheid zich daar ein-de-lijk van ontdoet, en stopt met onverschilligheid jegens die dodelijke sprookjes, volgens mij is dat de dag waar we eindelijk vooruit kunnen: Allemaal, niet slechts 1 of 2 groepen.

Wat zou dat een mooie dag zijn, die ik waarschijnlijk niet mee zal maken. Dat "Abraham" voor altijd, ERUIT gekicked wordt.. tot nooit meer ziens, "ga weg doe varken!". Dat zal duizend jaar wonden likken zijn, als we bijkomen uit die "Judeo Spell" die de wereld +2K jaar heeft geteistert!! En we beseffen wat het écht heeft aangericht.. en hoe geniepig gewiekst het in elkaar zat :r

Het heeft al zolang misbruik gemaakt van een zeer intiem deel van de mens, dat eigenlijk voor goedheid is bedoelt.. het is het laagste, van het laagste, van het laagste dat er bestaat. Het moét stoppen, elke dag dat het door mag gaan is een verloren dag. De dag dat het stopt, vind het heel vervelend te zeggen, is de bodem onder het concept "Israel" weg.. gewoon, volledig, weg. Ook voor de Islam en Christendom btw.. kaartenhuis 2 en 3.

Typisch, dat je zo op je woorden moet letten met die religie.. maar NOOIT, echt nooit, zal dit uit een discussie komen: "Beste religieuze, waarom stop je er niet gewoon mee?"

Waarom MOET je perse doorgaan, waarom MOET je het perse blijven doorgeven? Een volstrekt redelijke vraag. Maar nee joh! Liever eisen we dat volwassen, opgeleide, hoog intelligente mensen, maar moeten ontkennen wat zij met de eigen ogen zien: Want stel je voor.. dat je op lange tenen trapt!

Hun lange tenen, bepalen niet langer hoe glad mijn rug is, dank u wel! Die tijd is voorbij, het enige dat ze nog kunnen doen, is mij de mond snoeren, dreigen met celstraf of erger. Maar mij krijg je niet meer terug, in dat coconnetje van onverschilligheid: I See you. Zelf-censuur is niet meer aan mij besteedt.

[ Bericht 7% gewijzigd door Buikbrein op 01-12-2023 16:14:03 ]
pi_211487212
Lekker weer raketten
  vrijdag 1 december 2023 @ 16:08:20 #15
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_211487260
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2023 14:35 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
[..]
[..]
[..]
Goh, ik lijk wel Nostradamus :Y) _O_ _O_
Nee, je bent eerder zeer traag van begrip. Want vanaf moment 0, het ziekenhuis bombardement met 12394873284683246 doden, zijn er al volksstammen die per definitie niks meer aannemen uit palestijnse koker.
pi_211487405
Klopt dit?

twitter
  vrijdag 1 december 2023 @ 16:30:39 #17
131800 Tarado
capô de fusca
pi_211487439
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2023 16:24 schreef Nober het volgende:
Klopt dit?

[ twitter ]
Wat bedoel je?

Hamas heeft die aanslag in Jerusalem opgeeist dus in die zin de wapenstilstand beindigd.
pi_211487476
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2023 16:30 schreef Tarado het volgende:

[..]
Wat bedoel je?

Hamas heeft die aanslag in Jerusalem opgeeist dus in die zin de wapenstilstand beindigd.
Ongeveer elke Israëlische politicus heeft afgelopen week verteld dat na de tijdelijke wapenstilstand het werk weer opgepakt zou worden en met meer aandacht voor 't zuiden van Gaza. Dat eigenlijk gisteren al de tweede ronde zou beginnen was toch officieus bekend?
pi_211487485
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 december 2023 16:08 schreef ExTec het volgende:

[..]
Nee, je bent eerder zeer traag van begrip. Want vanaf moment 0, het ziekenhuis bombardement met 12394873284683246 doden, zijn er al volksstammen die per definitie niks meer aannemen uit palestijnse koker.
Wat nergens op slaat en dom is want er is niet zoiets als één algehele Palestijnse koker, en een Palestijnse bron of pro-Palestijnse bron is niet per definitie leugenachtig. Door te denken of te doen of het wel zo is kom je inderdaad in een onjuiste tunnelvisie en ben je mijn inziens zelf slachtoffer van propaganda.

En dat je alles wat officieel van Hamas komt niet gelooft begrijp ik maar als een aantal betrouwbare bronnen zeggen dat x verklaring van Hamas min of meer klopt dan ben je gewoon jezelf voor de gek aan het houden door het alsnog te negeren. Als Poetin of Lavrov iets roept geloof ik het ook niet maar als meedere in mijn ogen neutrale betrouwbare bronnen het bevestigen dan ben ik toch bereid om er wel open voor te staan dat er misschien toch wel een kern van waarheid in zit. Anders ben je gewoon niet waarheidsgetrouw bezig hoe kut je bepaalde leiders, groeperingen of landen ook vindt. Je kunt niet alles weten en overzien van afstand achter een scherm.
  vrijdag 1 december 2023 @ 16:46:56 #20
131800 Tarado
capô de fusca
pi_211487549
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 december 2023 16:37 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ongeveer elke Israëlische politicus heeft afgelopen week verteld dat na de tijdelijke wapenstilstand het werk weer opgepakt zou worden en met meer aandacht voor 't zuiden van Gaza. Dat eigenlijk gisteren al de tweede ronde zou beginnen was toch officieus bekend?
Dat laatste wist ik niet.
pi_211487646
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2023 15:25 schreef Tarado het volgende:

[..]
Ja het valt niet mee om het land te verdedigen, zeker als de opponent het niet zo nauw neemt met de burgers die het geacht wordt te beschermen.
Nee, Israel verdedigen valt zeker niet mee.
Uithongeren van burgers, platgooien van ziekenhuizen, uitmoorden van burgers. Moeten we doorgaan?
Owh, zullen we het over de historie hebben? De al tientallen jaren van uitbuiting van Palestijnen door de kolonisten? Dus laten we ook niet doen alsof de aanval van Hamas uit het niets kwam.

Dus volgens jouw redenatie is Hamas zijn burgers aan het beschermen.
  vrijdag 1 december 2023 @ 17:04:22 #22
6484 ExTec
pi_211487685
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2023 16:38 schreef Ronald-Koeman het volgende:
En dat je alles wat officieel van Hamas komt niet gelooft begrijp ik maar als een aantal betrouwbare bronnen zeggen dat x verklaring van Hamas min of meer klopt dan ben je gewoon jezelf voor de gek aan het houden door het alsnog te negeren.
Uh huh en ondertussen deed de hoofdredactie van de BBC gewoon doodleuk: ja, we zaten er naast - wisten wij veel, wat zeg je, of ik het anders had gedaan met wat ik nu weet? Neehoor, ik zou het zo weer doen!

- Er wordt structureel gelogen vanuit palestijnse hoek.
- Westers journaille is qua kwaliteit door het putje gegaan, en hun berichtgeving is van generlei waarde.

Zo liggen de kaarten op tafel.
  vrijdag 1 december 2023 @ 17:11:15 #23
131800 Tarado
capô de fusca
pi_211487724
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2023 16:58 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Dus volgens jouw redenatie is Hamas zijn burgers aan het beschermen vermoorden.
Je las het niet goed.
pi_211487736
quote:

[..]
Uithongeren van burgers, platgooien van ziekenhuizen, uitmoorden van burgers. Moeten we doorgaan?
Owh, zullen we het over de historie hebben? De al tientallen jaren van uitbuiting van Palestijnen door de kolonisten? Dus laten we ook niet doen alsof de aanval van Hamas uit het niets kwam.

Dat pro-Palestijnse gejank begint me steeds meer de keel uit te hangen. De selectieve verontwaardiging van woke-links en moslims is stuitend. De Palestijnen zijn allesbehalve geliefd bij de Arabische buren van Israël en met goede redenen. Ga dat maar eens uitzoeken, met je historie.
pi_211487755
quote:

[..]

Gaat het wel een beetje met je?
Intolerant voor intolerantie
pi_211487813
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2023 16:24 schreef Nober het volgende:
Klopt dit?

[ twitter ]
Ja. De terroristen moeten inderdaad tot de laatste man (m/v) worden uitgeroeid. Ongeacht wat moslims en linkse Che Guevara-naïevelingen lopen te janken.

Serieus: het is de enige optie die nog over is, ben ik bang. Ik ben van mening dat de Palestijnen de hoop moeten verliezen dat (de) Israël(iërs) ooit zullen worden vernietigd. En dat kan alleen door de totale vernietiging van alle elementen die dat doel nastreven, lees Hamas, Islamic Jihad en al die gezelligerds in Gaza, plus degenen die hen steunen.

Alleen dan kunnen de Palestijnen zich op een alternatieve toekomst richten, een die gezonder is voor henzelf en voor hun omgeving.
  vrijdag 1 december 2023 @ 17:26:51 #27
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_211487824
https://9gag.com/gag/aPgq(...)tm_medium=post_share

Sja, al die onschuldige Palestijnen toch! Stomme Israel :(
pi_211487839
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2023 17:26 schreef Rickocum het volgende:
https://9gag.com/gag/aPgq(...)tm_medium=post_share

Sja, al die onschuldige Palestijnen toch! Stomme Israel :(
Kun je copy-pasten wat daar staat? Ik klik niet op een link naar 9gag...
pi_211487905
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2023 17:12 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]
Dat pro-Palestijnse gejank begint me steeds meer de keel uit te hangen. De selectieve verontwaardiging van woke-links en moslims is stuitend. De Palestijnen zijn allesbehalve geliefd bij de Arabische buren van Israël en met goede redenen. Ga dat maar eens uitzoeken, met je historie.
Deze mensen hebben voor zichzelf een schijnwerkelijkheid rondom de Palestijnen Arabieren. Met velen van hen is ook geen rationele discussie over dit onderwerp te voeren. Dit is dan bijvoorbeeld ook de reden dat veel users hier op FOK! ook dit topic mijden, anders wordt men de hele tijd 'getriggerd'.

Het is alleen natuurlijk wel een groot probleem dat veel van dit soort mensen ook op allerlei invloedrijke posities zitten, zoals bij de media, overheden, in de academische wereld en uiteraard bij allerlei NGOs.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  vrijdag 1 december 2023 @ 17:57:13 #30
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_211488059
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2023 17:28 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Kun je copy-pasten wat daar staat? Ik klik niet op een link naar 9gag...
Palestijnse burgers die een ambulance aanvallen met Israelische gegijzelden die weg probeert te rijden.
  vrijdag 1 december 2023 @ 17:59:25 #31
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_211488088
quote:

[..]

Hou op man. Palestijnen zijn tuig. Parasieten. Ze zijn opgevangen in Libanon, Jordanië. Waar ze als PLO probeerden om coups te plegen. Geen wonder dat de omliggende landen die smeerlappen niet willen hebben.
pi_211488111
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 december 2023 17:57 schreef Rickocum het volgende:

[..]
Palestijnse burgers die een ambulance aanvallen met Israelische gegijzelden die weg probeert te rijden.
Dat is de haat die ze daar in grote hoeveelheden hebben, en waar de rest van de wereld zo krampachtig van wegkijkt.
pi_211488126
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2023 17:59 schreef Rickocum het volgende:

[..]
Hou op man. Palestijnen zijn tuig. Parasieten. Ze zijn opgevangen in Libanon, Jordanië. Waar ze als PLO probeerden om coups te plegen. Geen wonder dat de omliggende landen die smeerlappen niet willen hebben.
14 miljoen mensen en geen individu die afwijkt volgens jou. Lekker simpel.
pi_211488136
quote:
15s.gif Op vrijdag 1 december 2023 18:01 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Dat is de haat die ze daar in grote hoeveelheden hebben, en waar de rest van de wereld zo krampachtig van wegkijkt.
Na twee maanden bommen uit Duitsland zou ik ook niet graag ongewapend en onbeschermd met een Duitse vlag door een menigte rijden.
pi_211488137
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2023 18:03 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
14 miljoen mensen en geen individu die afwijkt volgens jou. Lekker simpel.
:')
pi_211488167
quote:

[..]
Anti-westers sentiment, meer is het niet. Je ziet dat dwepen met vijandige barbarenvolkeren overigens aan beide uiteinden van het politieke spectrum; rechts zit bij de Russen in de broekzak, "progressief" links kiest de kant van terroristen als de Palestijnen.
pi_211488519
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 december 2023 18:07 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Anti-westers sentiment, meer is het niet. Je ziet dat dwepen met vijandige barbarenvolkeren overigens aan beide uiteinden van het politieke spectrum; rechts zit bij de Russen in de broekzak, "progressief" links kiest de kant van terroristen als de Palestijnen.
Jup. Iedereen die wel eens kritiek op Israël heeft is dus voor terroristen. Aldus de intellectuelen
pi_211488571
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 december 2023 18:44 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Jup. Iedereen die wel eens kritiek op Israël heeft is dus voor terroristen. Aldus de intellectuelen
Schuimbekkend de meest gore antisemitische drek uitbraken of met IS-vlaggen door westerse steden rondmarcheren is wel iets anders dan "kritiek op Israël hebben".
  vrijdag 1 december 2023 @ 18:51:10 #39
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_211488587
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 december 2023 18:49 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Schuimbekkend de meest gore antisemitische drek uitbraken of met IS-vlaggen door westerse steden rondmarcheren is wel iets anders dan "kritiek op Israël hebben".
Dat is wel weer het andere uiterste hè.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_211488611
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 december 2023 18:49 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Je zei daarnet progressief links. Volgens sommige kan je zelfs de VVD daar onder scharen
pi_211488618
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 december 2023 18:51 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Maar wel een ander uiterste wat we na 7 oktober helaas ontzettend veel zien en wat bovendien heel erg leeft binnen de academische wereld. Dat Hamas zo'n grote aanhang onder academici heeft is behoorlijk verontrustend.
pi_211488651
quote:

[..]
Waar steun ik Hamas dan?
Precies, nergens.

Ik spreek alleen mijn afkeer uit over het steunen van een openlijk terroristisch land: Israël.
Hoezo vinden we het in NL doodnormaal om de terroristen van Israël te steunen?

Daarmee zeg ik niets over Hamas of wel dan? Iedereen is tegen Hamas, dat heb ik al vaak genoeg gezegd.

Maar moet je terroristen steunen die andere terroristen aanvallen?

Nee, want wat Israel doet is 1000x erger dan wat Hamas ooit gedaan heeft.
Mee eens de regering van Israël is niets beter dan de Hamas
pi_211488654
quote:

[..]
Het is niet pro-Palestijns, het is anti-Westers. Woke links, moslims, al die lui hebben 1 ding gemeen, een intense haat jegens alles wat Westers is.
  vrijdag 1 december 2023 @ 19:06:52 #44
438527 MissButterflyy
pi_211488731
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 december 2023 18:55 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Maar wel een ander uiterste wat we na 7 oktober helaas ontzettend veel zien en wat bovendien heel erg leeft binnen de academische wereld. Dat Hamas zo'n grote aanhang onder academici heeft is behoorlijk verontrustend.
Welke academici hangen Hamas dan aan? Heb je voorbeelden?
  vrijdag 1 december 2023 @ 19:06:57 #45
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_211488735
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 december 2023 18:51 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Nee hoor. 100000-den mensen over de London Bridge marcheren. Meermaals met IS vlaggen rondwapperen. Joodse sterren op huizen knallen. En dan nog de Islam zelf waarin gewoon in staat dat ongelovigen dienen te sterven en elk middel daarin gebruikt mag worden. Je bent gewoon een ontzettende naieve pauper als je voor zulke mensen bent.
LGHBTIQ+ mensen worden daar gewoon afgeslacht en in stukken gesneden. En dan staan ze hier met vlaggetjes met hun blote pikkies door de straten te huppelen.
pi_211488879
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2023 19:06 schreef Rickocum het volgende:

[..]
Nee hoor. 100000-den mensen over de London Bridge marcheren. Meermaals met IS vlaggen rondwapperen. Joodse sterren op huizen knallen. En dan nog de Islam zelf waarin gewoon in staat dat ongelovigen dienen te sterven en elk middel daarin gebruikt mag worden. Je bent gewoon een ontzettende naieve pauper als je voor zulke mensen bent.
LGHBTIQ+ mensen worden daar gewoon afgeslacht en in stukken gesneden. En dan staan ze hier met vlaggetjes met hun blote pikkies door de straten te huppelen.
Bij die hele LGBTNSDAP kliek is de antisemitische aap na 7 oktober overduidelijk uit de mouw gekomen. Vermeng alle kleuren van hun regenboogvaandels en je krijgt niets anders dan vies bruin.
  vrijdag 1 december 2023 @ 19:25:47 #48
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211488886
twitter

Raketten zijn nog niet op.
  vrijdag 1 december 2023 @ 19:37:10 #49
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211489037
In Gaza is het lichaam gevonden van een gijzelaar, Ofir Tzarfati.

https://www.timesofisrael(...)o-israel-for-burial/

Details zijn niet bekend, maar ik neem aan dat Hamas haar gijzelaars niet laat slingeren ergens op straat dus er zijn vast wat gijzelnemers meegenomen in hun wens naar martelaarschap.
  vrijdag 1 december 2023 @ 20:09:05 #50
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  vrijdag 1 december 2023 @ 20:10:39 #51
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211489839
Ik lees net dat Israël à la Erdogan een bufferzone in de Gazastrook ten koste van de Palestijnen wil maken.
  vrijdag 1 december 2023 @ 21:02:52 #53
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211490288
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2023 20:31 schreef Idisrom het volgende:
Ik lees net dat Israël à la Erdogan een bufferzone in de Gazastrook ten koste van de Palestijnen wil maken.
Jup!

https://www.jpost.com/middle-east/article-776122
Israel informs Arab states it wants buffer zone in post-war Gaza
The Egyptian sources said Israel had said in a meeting in Cairo in November that the Hamas leaders should be tried internationally in return for a full ceasefire.

[ Bericht 9% gewijzigd door slashdotter3 op 01-12-2023 21:12:44 ]
  vrijdag 1 december 2023 @ 21:02:53 #54
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211490289
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2023 20:10 schreef slashdotter3 het volgende:
Daar hebben we die pop weer met een wetenschappelijke uitleg waarom het fake is
[ afbeelding ]
[ twitter ]
Die pop duikt inmiddels zo vaak op dat ik begin te geloven dat dit het kind van Mr. FAFO is.
  vrijdag 1 december 2023 @ 21:04:03 #55
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_211490302
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 december 2023 19:06 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Welke academici hangen Hamas dan aan? Heb je voorbeelden?
Generaliserend zijn academici (dwz bepaalde leerstoelen) vaak LinksProgressief en geneigd om vanuit die (beleerde) oriëntatie te kiezen voor de Underdog die (slechts) geweld toepast om uiting te geven aan "onrecht".
Het is niet steunen van hamas maar het daarvoor begrip opbrengen dat kan worden gezien als "supporteren".

Doorgaans verliezen academici hun bevlogenheid met het wat ouder worden en vooral wanneer zijzelf slachtoffer worden van dat geweld. Geweld dat simpelweg als middel wordt gebruikt om eisen kracht bij te zetten.

Men alle uitleg en begrip toepassen voor hamas. Dat verder niet wegneemt dat hamas een kil berekende terreurorganisatie is met sektarische inlijving dat Gaza met en door haar volgelingen, systematisch onderdrukt.
Hamas bepaalt één en alleen wie wat in Gaza krijgt/heeft/doet en is daarmee niet veel anders dan een criminele organisatie.
Het lullige is dat hamas diep verweven is met de samenleving in Gaza waardoor een kind van 14 naast onschuldig burger gelijktijdig een levensgevaarlijke terrorist kan zijn.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  Overall beste user 2022 vrijdag 1 december 2023 @ 21:27:46 #56
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_211490583
quote:
Daar heb je weinig aan als er raketten overheen geschoten worden.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  vrijdag 1 december 2023 @ 21:53:14 #57
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_211490930
quote:
De vraag is of dat genoeg is om het geweld tegen te houden.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Overall beste user 2022 vrijdag 1 december 2023 @ 21:53:35 #58
3928 Ulx
pi_211490938
twitter

Op deze manier zelfmoord plegen is beter dan protesteren door jezelf op te blazen in een bus of restaurant.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_211490980
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2023 20:10 schreef slashdotter3 het volgende:
Daar hebben we die pop weer met een wetenschappelijke uitleg waarom het fake is
[ afbeelding ]
[ twitter ]
  vrijdag 1 december 2023 @ 21:57:56 #60
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211490998
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2023 21:53 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Op deze manier zelfmoord plegen is beter dan protesteren door jezelf op te blazen in een bus of restaurant.
Ruimt prima op.
  vrijdag 1 december 2023 @ 22:00:43 #62
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211491017
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2023 21:53 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
De vraag is of dat genoeg is om het geweld tegen te houden.
Ik ben wel voor een 2km killzone. Iedereen binnen 1km van de grens wordt zonder verder waarschuwing doodgeschoten, in de 2~1 km zone moeten ze tig waarschuwingborden passeren dat ze risico lopen doodgeschoten te worden.

En iedereen die die borden vernield kan ook een kogel krijgen.

==============
Edit: die 7 okt aanval kon gebeuren omdat ze bij het hek konden komen en het aanraken, ze konden rustig uitzoeken waar de zwakke plekken waren, hoe breed het gat moest zijn om erdoorheen te racen met hun auto's en motors, etc...

Dat gaat niet meer lukken met die 1km killzone.

[ Bericht 16% gewijzigd door slashdotter3 op 01-12-2023 22:16:26 ]
  vrijdag 1 december 2023 @ 22:02:28 #63
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_211491037
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2023 22:00 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Ik ben wel voor een 2km killzone. Iedereen binnen 1km van de grens wordt zonder verder waarschuwing doodgeschoten, in de 2~1 km zone moeten ze tig waarschuwingborden passeren dat ze risico lopen doodgeschoten te worden.

Goed idee, Honecker.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_211491104
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2023 22:02 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Goed idee, Honecker.
De muur werd onder zijn voorganger Ulbricht gebouwd om de vlucht van vakkrachten en hoogopgeleiden naar het westen te voorkomen, niet om barbaren en terroristen tegen te houden.
  vrijdag 1 december 2023 @ 22:09:37 #65
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211491207
quote:

[..]

Maak er 10 km van en het gevaar is dan eindelijk bijna volledig geweken :Y
  vrijdag 1 december 2023 @ 22:25:06 #67
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  vrijdag 1 december 2023 @ 22:29:29 #68
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211491473
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2023 21:53 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Kijk dat is nog eens echt demonstreren ipv laf met bedekt gezicht met een Hamas vlag zwaaien zoals ze hier doen.
pi_211491496
quote:

[..]

==============
Edit: die 7 okt aanval kon gebeuren omdat ze bij het hek konden komen en het aanraken, ze konden rustig uitzoeken waar de zwakke plekken waren, hoe breed het gat moest zijn om erdoorheen te racen met hun auto's en motors, etc...

Dat gaat niet meer lukken met die 1km killzone.
De vorige keer hebben ze eerst de automatische wapens uitgeschakeld met drones. Dat lukt ook nog wel met een 1km killzone.

Heel de boel vol mijnen gooien.
  vrijdag 1 december 2023 @ 22:46:37 #71
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211491639
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2023 22:38 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
De vorige keer hebben ze eerst de automatische wapens uitgeschakeld met drones. Dat lukt ook nog wel met een 1km killzone.

Heel de boel vol mijnen gooien.
Snap nog steeds niet dat ze DroneDome niet hadden ingezet in dat gebied
pi_211491660
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2023 22:46 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Snap nog steeds niet dat ze DroneDome niet hadden ingezet in dat gebied
Hamas hoeft maar 1x succesvol te zijn en met de snel voortschrijdende dronerace momenteel zie ik eigenlijk niet hoe DroneDome dat gaat voorkomen.
  vrijdag 1 december 2023 @ 22:51:28 #73
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211491712
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2023 22:48 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Hamas hoeft maar 1x succesvol te zijn en met de snel voortschrijdende dronerace momenteel zie ik eigenlijk niet hoe DroneDome dat gaat voorkomen.
De DroneDome laser heeft een range van 4km, verder heeft Israel van die blimps om enorme gebieden in de gaten te houden
pi_211491920
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2023 20:09 schreef slashdotter3 het volgende:
Hahaha, Pallywood _O-

[ twitter ]
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2023 22:09 schreef slashdotter3 het volgende:
Daar hebben we die pop weer

video: https://www.reddit.com/r/(...)working_hard_lately/
Pallywood propaganda machine working hard lately
Lees jij je eigen posts wel of plemp je gewoon dingen zonder te kijken?
pi_211492006
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2023 23:14 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
[..]
Ja hij plempt nagenoeg alles wat op Twitter wordt gepost hier.

Geen idee of hij het leest allemaal.
pi_211492009
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2023 23:14 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
[..]
Wat lees jij in die posts waardoor hij dit niet zou moeten plempen?
pi_211492226
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2023 23:25 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Wat lees jij in die posts waardoor hij dit niet zou moeten plempen?
Twitter post en reddit link zijn dezelfde filmpjes/mensen.
  zaterdag 2 december 2023 @ 07:45:16 #78
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zaterdag 2 december 2023 @ 09:00:31 #79
438527 MissButterflyy
pi_211493347
Een reconstructie van wat er 7 oktober gebeurde. Leestijd is 8 minuten.

[url]7 oktober van uur tot uur: reconstructie van de Hamas-aanval op Israël https://www.nrc.nl/nieuws/2023/12/01/7-oktober-a4182865 https://www.nrc.nl/nieuws/2023/12/01/7-oktober-a4182865[/url]
pi_211493405
Het gebied waar ze naar toe kunnen wordt kleiner en kleiner.

twitter

In het zuiden van de Gazastrook eist de IDF de evacuatie van zeven gebieden in het Bnei Suhila-gebied en het Khan Yunis-gebied, en nog eens twaalf gebieden in het Alkarara-gebied en een aantal andere wijken in het oostelijke Khan Yunis-gebied – en roept op op hen om te evacueren naar Rafah en het humanitaire gebied van Al-Mawasi
@Doron_Kadosh

De IDF begint het beleid van het evacueren van de bevolking te implementeren in overeenstemming met de verdeling van Gaza in regio’s: de IDF-woordvoerder in het Arabisch roept de inwoners van zes gebieden in het vluchtelingenkamp Jabaliya, en in de wijken Sheja’ia, Zeitoun en de Oude Stad in Gaza - evacueren via twee centrale assen naar het Darj Tupah-gebied en het westelijke gebied Gaza
@Doron_Kadosh
  Moderator zaterdag 2 december 2023 @ 09:25:49 #81
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211493486
Lol
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_211493519
Lol
  zaterdag 2 december 2023 @ 09:37:55 #83
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211493569
twitter

Het probleem in een notendop in één tweet.
Israël heeft misschien dokters als menselijk schild gebruikt. Als dat zo is, dan is dat walgelijk, afkeurenswaardig en nog wat dingen. Dit moet onderzocht worden.

Zinnetje eronder: "There is zero evidence Hamas use human shields".
Nu was ik nooit zo goed in wiskunde, maar nul is best weinig en dat klopt dus niet.

Bubble 1 roept iets over bubble 2 dus, en iedereen blijft erin straks (in meerdere opzichten)
pi_211493637
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2023 09:37 schreef Qarrad het volgende:
[ twitter ]
Het probleem in een notendop in één tweet.
Israël heeft misschien dokters als menselijk schild gebruikt. Als dat zo is, dan is dat walgelijk, afkeurenswaardig en nog wat dingen. Dit moet onderzocht worden.

Zinnetje eronder: "There is zero evidence Hamas use human shields".
Nu was ik nooit zo goed in wiskunde, maar nul is best weinig en dat klopt dus niet.

Bubble 1 roept iets over bubble 2 dus, en iedereen blijft erin straks (in meerdere opzichten)
Wat ik raar vind is dat de beste man en screenshot dumpt zonder bronverwijzing.
  zaterdag 2 december 2023 @ 09:50:24 #85
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211493657
Weer een gijzelaar ineens dood. Dat is geen toeval lijkt me. Smerig spelletje van Hamas weer.
https://themessenger.com/(...)disabled-ofra-keidar
  zaterdag 2 december 2023 @ 09:50:46 #86
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211493658
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2023 09:48 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Wat ik raar vind is dat de beste man en screenshot dumpt zonder bronverwijzing.
Oh ja en dat ook nog.
pi_211493679
After 8 weeks, UN Women condemns Hamas for Oct. 7 onslaught, expresses alarm over accounts of sexual assault
https://www.timesofisrael(...)s-of-sexual-assault/
pi_211493717
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2023 09:50 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Oh ja en dat ook nog.
Gisteren werden er 4 gemeld in totaal.
Het is maar de vraag hoeveel er nog in totaal in leven zijn.
Zou me niet verbazen als dat er een stuk minder zijn.

Al kan ik me ook zo bedenken dat het natuurlijk beter is om ze nu nog in leven te houden.
Om zo te kunnen onderhandelen.
Doden kunnen ze altijd nog, zo van als jullie niet dit, dan.................

Gruwelijk maar lijkt me wel realistisch helaas
pi_211493778
6 zelfs

twitter

twitter

twitter

twitter

twitter
  zaterdag 2 december 2023 @ 10:10:12 #90
131800 Tarado
capô de fusca
pi_211493808

:|W
pi_211493840
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2023 10:10 schreef Tarado het volgende:
[ afbeelding ]

Gaan ze op zondag schreeuwen om de genocide van Israël en maandag gaan ze de PVV'ers weer nazi's noemen.
pi_211494005
Komt een lading aan:
New fighters in Yemen march in parade before setting off for Gaza

Newly recruited fighters who joined a Houthi military force to fight in Gaza were seen marching in a parade in Sanaa, Yemen today.
https://news.sky.com/stor(...)855754#liveblog-body
pi_211494050
pi_211494101
quote:
[ afbeelding ]

Typisch woke-links geneuzel.
pi_211494309
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 december 2023 18:07 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Daar zit een grote kern van waarheid in, maar er zijn genoeg uitzonderingen. Volgens mij is bijvoorbeeld @Ulx een user die links is, maar tevens pro-Israël is. Het heeft wellicht ook wat met de generatie te maken, vooral onder veel jongeren zie je de Palestijnse/Hamas sympathieën. Bij ouderen is dit ongeacht de politieke voorkeuren, minder het geval.
quote:
[ afbeelding ]

Het gevolg van 'intersectioneel' denken. Maar de klimaatbeweging heeft nog niet door dat dit hun zaak niet ten goede komt.
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2023 10:12 schreef ReplaR het volgende:

[..]
Gaan ze op zondag schreeuwen om de genocide van Israël en maandag gaan ze de PVV'ers weer nazi's noemen.
Dit is natuurlijk niet meer dan projectie. Het grootste gevaar voor de Joodse gemeenschappen komt van deze mensen zelf. Zij zijn het grote probleem, niet de bezorgde burgers die op de PVV hebben gestemd.
quote:
Tja, Hamas en de Palestijnen steunen heeft ook niets meer met feiten te maken. Het is doelbewust kiezen voor het kwade. Het is dus een logisch gevolg dat deze mensen meteen getriggerd gaan doen als zij geconfronteerd worden met de realiteit.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_211494320
quote:
[ afbeelding ]

Zo zien de bruinhemden van de 21e eeuw er dus uit.
pi_211494336
Ik heb geen idee of dit serieus is, maar je ziet het dus op de socials wel meer de laatste tijd (vooral na het begin van de oorlog in Israël). (Jonge) woke-isten die zeggen zich te bekeren tot de Islam. Het is weer allemaal heerlijk tegenstrijdig.

twitter
  Moderator zaterdag 2 december 2023 @ 11:28:08 #98
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211494344
Lekker belangrijk weer
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zaterdag 2 december 2023 @ 11:31:24 #99
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211494361
Jammer dat ze het heeft moeten intrekken want ze heeft gewoon gelijk.
Ik vind het knap dat de zwarten de kant van de moslims kiezen aangezien de moslims de aanstichters van de slavenhandel zijn geweest, maar op een of andere manier is het zo verdraaid dat de focus is komen te liggen dat alle schuld daarvoor bij de blanken is komen te liggen.

=================
https://news.sky.com/stor(...)855754#liveblog-body
Actress apologises for remarks on war

Julianna Margulies - an actress known for starring in The Morning Show, The Good Wife and ER - has apologised for remarks she made about the conflict.

During a podcast, Margulies - who is Jewish - claimed that black people have been "brainwashed to hate Jews".

In a statement to Deadline, she said:

"I am horrified by the fact that statements I made on a recent podcast offended the Black and LGBTQIA+ communities, communities I truly love and respect. I want to be 100% clear: racism, homophobia, sexism, or any prejudice against anyone’s personal beliefs or identity are abhorrent to me, full stop. Throughout my career I have worked tirelessly to combat hate of all kind, end antisemitism, speak out against terrorist groups like Hamas, and forge a united front against discrimination. I did not intend for my words to sow further division, for which I am sincerely apologetic."

A recording of her comments on The Back Room with Andy Ostroy went viral on social media and sparked a backlash.
pi_211494431
Dit geldt vooral voor de zwarte gemeenschap in de VS. Volgens mij kun je dat verder niet generaliseren. Immers is ongeveer 5% van Israël zelf zwart. Dit is ook iets dat volgens mij bewust geen aandacht krijgt van bepaalde media omdat het niet past in het gewenste beeld van Israël als een 'blank' land.
pi_211494460
Voilà, De Trouw heeft een artikel waar ik mij vrijwel volledig in kan vinden. https://www.trouw.nl/tijd(...)f-bodelier~b755e838/

[ Bericht 31% gewijzigd door Nattekat op 02-12-2023 11:47:43 (Geen paywall omzeiling) ]
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 2 december 2023 @ 11:46:09 #102
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211494465
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2023 11:45 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Voilà, De Trouw heeft een artikel waar ik mij vrijwel volledig in kan vinden. https://www.trouw.nl/tijd(...)f-bodelier~b755e838/
Trouw kennende zat het wel vol staan met onzin.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 2 december 2023 @ 11:47:01 #103
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211494482
Of toch niet :o

Dit is niet het Trouw dat ik ken :{w
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_211494484
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 december 2023 11:42 schreef HowardRoark het volgende:
Dit geldt vooral voor de zwarte gemeenschap in de VS. Volgens mij kun je dat verder niet generaliseren. Immers is ongeveer 5% van Israël zelf zwart. Dit is ook iets dat volgens mij bewust geen aandacht krijgt van bepaalde media omdat het niet past in het gewenste beeld van Israël als een 'blank' land.
Woke-links beweert ook dat Israël een etnostaat is, wat volslagen onzin is. Israël is hartstikke multicultureel.
  Overall beste user 2022 zaterdag 2 december 2023 @ 11:48:04 #105
3928 Ulx
pi_211494492
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 december 2023 11:22 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Daar zit een grote kern van waarheid in, maar er zijn genoeg uitzonderingen. Volgens mij is bijvoorbeeld @:Ulx een user die links is, maar tevens pro-Israël is. Het heeft wellicht ook wat met de generatie te maken, vooral onder veel jongeren zie je de Palestijnse/Hamas sympathieën. Bij ouderen is dit ongeacht de politieke voorkeuren, minder het geval.
[
Zo links en pro-Israel ben ik niet. Ik ben wel erg tegen authoritaire regimes en extreem-rechts in het algemeen. En laat Hamas nou bestaan uit een bende reli-fascisten...

Ik zag vroeger meer Arafatsjaaltjes dan tegenwoordig. Volgens mij is alles gewoon zichbaarder.
pi_211494603
quote:
10s.gif Op zaterdag 2 december 2023 11:26 schreef HowardRoark het volgende:
Ik heb geen idee of dit serieus is, maar je ziet het dus op de socials wel meer de laatste tijd (vooral na het begin van de oorlog in Israël). (Jonge) woke-isten die zeggen zich te bekeren tot de Islam. Het is weer allemaal heerlijk tegenstrijdig.

[ twitter ]
Die gaan voor een verrassing komen te staan :D _O-
  zaterdag 2 december 2023 @ 12:13:59 #107
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211494705
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2023 11:45 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Prima artikel ^O^
  Overall beste user 2022 zaterdag 2 december 2023 @ 12:21:50 #108
3928 Ulx
pi_211494790
quote:
10s.gif Op zaterdag 2 december 2023 11:59 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Die gaan voor een verrassing komen te staan :D _O-
En een vervelende keuze. Want kies je vóór Arabieren kies je ook tegen Arabieren.

twitter
  zaterdag 2 december 2023 @ 12:22:25 #109
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211494794
twitter
got me a movie, I want you to know
slicing up eyeballs, I want you to know
pi_211494799
pi_211494831
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2023 12:21 schreef Ulx het volgende:

[..]
En een vervelende keuze. Want kies je vóór Arabieren kies je ook tegen Arabieren.

[ twitter ]
Zien de Arabieren de Palestijnen überhaupt als (mede-)Arabieren?
  zaterdag 2 december 2023 @ 12:35:20 #112
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_211494912
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2023 12:21 schreef Ulx het volgende:

quote:
Sources have reportedly told Haaretz that almost every Arab Leader during "Behind-the-Scenes Talks" with Israeli Officials including several Gulf States have told them not to End the War with Hamas until the Terrorist Organization is Totally Destroyed with many seeing Hamas as a Domestic Enemy.
Ik geloof ook echt dat dat zo is. En ik geloof ook dat de Arabische wereld geen kloot om de Palestijnen geeft. Degenen die het hardst roepen om de Palestijen te 'redden', zijn naar mijn mening alleen uit op de vernietiging van Israel.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zaterdag 2 december 2023 @ 12:39:24 #113
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_211494948
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2023 12:26 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Stukje gezien van een furieuze hoge Saudi pipo en die vond duidelijk van niet
pi_211495039
twitter

Hoeveelste "Pallywood CONFIRMED" bericht is dit nu die door de mand valt?
  zaterdag 2 december 2023 @ 12:55:02 #115
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_211495070
Echt, waar gaat het over. Micromanagement

Staat buiten kijf dat er gruwelijk veel baby's, andere kinderen en overige burgervolwassenen gedood worden door de acties van Israël. Dat lijkt me duidelijk

Weet niet of dat anders kan met die agressieve tumoren van een Hamas bestrijden maar het menselijk leed is gewoon wezenlijk heftig en veel aanwezig, ook daar
pi_211495140
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2023 12:51 schreef moby_jones het volgende:
[ twitter ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Hoeveelste "Pallywood CONFIRMED" bericht is dit nu die door de mand valt?
Wanneer je als journalist niet in staat bent een pop te herkennen mag je echt wel eens naar een oogarts. Dit plastic ding is al van mijlen ver als pop herkenbaar. :')
  zaterdag 2 december 2023 @ 13:06:59 #117
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211495152
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2023 13:04 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Wanneer je als journalist niet in staat bent een pop te herkennen mag je echt wel eens naar een oogarts. Dit plastic ding is al van mijlen ver als pop herkenbaar. :')
Is dat zo? Ik weet het echt niet, ik vind het een griezelig realistische pop in dat geval. Ik krijg er een akelig gevoel bij, ik durf echt niet zo hard te zeggen dat het een pop is, misschien gezien het feit dat ik godzijdank geen idee heb hoe een dode baby er uit hoort te zien.
pi_211495158
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2023 12:26 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Er is een direct verband tussen de pro-westerse houding van de golfstaten en Egypte en het feit dat het allemaal dictatoriale landen zijn

zaterdag 2 december 2023 @ 13:10:53 #119
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211495187
quote:
Zijsprong: ik vind deze filmpjes van zichzelf al ontroerend genoeg zonder dat er zo'n kutnummer overheen gezet moet worden.

Zit lekker aan de Rotting Christ hier, komt dat wijf erdoorheen blèren :(
  zaterdag 2 december 2023 @ 13:12:56 #120
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_211495202
quote:
Offtopic maar Tom Gauld heeft echt geniale stripjes vaak.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  zaterdag 2 december 2023 @ 13:14:24 #121
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_211495209
quote:
5s.gif Op zaterdag 2 december 2023 13:06 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
Is dat zo? Ik weet het echt niet, ik vind het een griezelig realistische pop in dat geval. Ik krijg er een akelig gevoel bij, ik durf echt niet zo hard te zeggen dat het een pop is, misschien gezien het feit dat ik godzijdank geen idee heb hoe een dode baby er uit hoort te zien.
Het is vrij makkelijk gezegd ja
  zaterdag 2 december 2023 @ 13:15:46 #122
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_211495225

Die progressievelingen raken met de dag verder van het padje af he? 8)7
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_211495226
quote:
10s.gif Op zaterdag 2 december 2023 11:26 schreef HowardRoark het volgende:

[ twitter ]
Ik heb even teruggescrold in de geschiedenis van die bot, en de bot is ver voor 7 okt bekeerd tot de islam.
  zaterdag 2 december 2023 @ 13:16:33 #124
6484 ExTec
pi_211495229
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2023 13:07 schreef moby_jones het volgende:

[..]
Er is een direct verband tussen de pro-westerse houding van de golfstaten en Egypte en het feit dat het allemaal dictatoriale landen zijn
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Want als ze allemaal democratisch zouden zijn, zouden ze heus wel pro-palie zijn!

Hard gelachen, dank daarvoor.
pi_211495240
quote:

[..]
Helaas weet ik wel hoe een dode baby eruit ziet. Dat zag er best wel zo uit als op foto.

Maargoed. We weten het niet.
  zaterdag 2 december 2023 @ 13:20:22 #126
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_211495255
quote:
10s.gif Op zaterdag 2 december 2023 13:15 schreef HeatWave het volgende:
[ afbeelding ]
Komt ervan als je veel op social media en zeker TikTok zit

twitter

Lekker herhalen en indoctrineren ermee

54 tegen 1, laat dat even bezinken wat dat voor effect heeft
pi_211495328
quote:
10s.gif Op zaterdag 2 december 2023 13:15 schreef HeatWave het volgende:
[ afbeelding ]
Lekker het beetje momentum wat je eindelijk had verspelen :')

Ik snap die vent wel die vorige keer Greta tijdens haar speech onderbrak.
pi_211495446
quote:

[..]
Ik trapte er ook in, ik dacht ook dat die nep was. Nu twijfel ik

twitter
pi_211495551
quote:
10s.gif Op zaterdag 2 december 2023 13:16 schreef ExTec het volgende:

[..]
Want als ze allemaal democratisch zouden zijn, zouden ze heus wel pro-palie zijn!
Ik baseer me op peilingen, de massademonstraties in de regio, de politiek ten tijde van Morsi (de enige democratisch verkozen Egyptische president ooit). Waar baseer jij je ook alweer op? Tweets van een nepkoreaan die bij Dr. Phil te zien was of zo?
  zaterdag 2 december 2023 @ 14:01:58 #130
6484 ExTec
pi_211495571
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2023 13:58 schreef moby_jones het volgende:

[..]
Ik baseer me op peilingen, de massademonstraties in de regio, de politiek ten tijde van Morsi (de enige democratisch verkozen Egyptische president ooit). Waar baseer jij je ook alweer op? Tweets van een nepkoreaan die bij Dr. Phil te zien was of zo?
Ik heb een nieuwtje voor je: die landen zijn niet democratisch.
  zaterdag 2 december 2023 @ 14:02:08 #131
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_211495573
Dr. Phil O+
Toen was het leven nog heerlijk simpel en ongenuanceerd O+
pi_211495599
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 december 2023 14:01 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ik heb een nieuwtje voor je: die landen zijn niet democratisch.
Geen wonder dat je je niet hebt ingelezen in de regio wanneer je niet eens lukt om mijn posts goed te lezen voordat je een repliek plaatst
pi_211495603
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2023 14:02 schreef Molo het volgende:
Dr. Phil O+
Kijk het nog steeds. Staat belachelijk veel op YouTube O+
  zaterdag 2 december 2023 @ 14:07:50 #134
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_211495620
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2023 14:02 schreef Molo het volgende:
Dr. Phil O+
De tijd voor totaal doorgeslagen progressieve woke-nonsense waar een vrouw met een pik nog een bezienswaardigheid was en niet "Miss" Nederland O+.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  zaterdag 2 december 2023 @ 14:10:46 #135
6484 ExTec
pi_211495636
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2023 14:05 schreef moby_jones het volgende:

[..]
Geen wonder dat je je niet hebt ingelezen in de regio wanneer je niet eens lukt om mijn posts goed te lezen voordat je een repliek plaatst
Who cares. :z

Ik zal em nog een keer posten, als het aan de regio ligt mogen de palestijnen gewoon aan het gas:

twitter

Jouw geklets doet daar gewoon 0 aan af.

Maar vertel jezelf nog meer cope verhaaltjes, a'la dat als m'n tante een pieletje had gehad, ze mijn oom had geweest.

Maar mijn tante (de landen in de regio), heeft geen pieletje (zijn pro-palie), ze is gewoon mijn tante (dus anti-palie).
pi_211495660
quote:
10s.gif Op zaterdag 2 december 2023 14:10 schreef ExTec het volgende:

[..]

Ik zal em nog een keer posten, als het aan de regio ligt mogen de palestijnen gewoon aan het gas:
Ik zeg: "Dictatoren doen wat ze willen en zijn niet een weerspiegeling van het sentiment onder de bevolking" en je probeert dat te weerleggen met "ja maar die dictatoren zegguh..."
  zaterdag 2 december 2023 @ 14:14:48 #137
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_211495668
Pro Pali pieletjes is wel een mooie benaming trouwens :@
  zaterdag 2 december 2023 @ 14:16:13 #138
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211495685
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2023 13:10 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Zijsprong: ik vind deze filmpjes van zichzelf al ontroerend genoeg zonder dat er zo'n kutnummer overheen gezet moet worden.

Zit lekker aan de Rotting Christ hier, komt dat wijf erdoorheen blèren :(
Ik had niet door dat er geluid bij zat :D mijn internet is stom
pi_211495691
quote:

[..]

[ twitter ]

Maar vertel jezelf nog meer cope verhaaltjes, a'la dat als m'n tante een pieletje had gehad, ze mijn oom had geweest.

Maar mijn tante (de landen in de regio), heeft geen pieletje (zijn pro-palie), ze is gewoon mijn tante (dus anti-palie).
Tantes met piemels zie ik anno 2023 eerder met groen haar en regenboogvaandels getooid pro-Hamas marsen lopen dan oom zijn. :+
  zaterdag 2 december 2023 @ 14:17:38 #140
6484 ExTec
pi_211495699
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2023 14:13 schreef moby_jones het volgende:

[..]
Ik zeg: "Dictatoren doen wat ze willen en zijn niet een weerspiegeling van het sentiment onder de bevolking" en je probeert dat te weerleggen met "ja maar die dictatoren zegguh..."
Nee, daarop zei ik dit:

quote:
10s.gif Op zaterdag 2 december 2023 13:16 schreef ExTec het volgende:

[..]

Hard gelachen, dank daarvoor.
pi_211495733
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 december 2023 14:17 schreef ExTec het volgende:

[..]
Nee, daarop zei ik dit:
[..]

De peilingen die ik plaatste waren zeker voor de sier
  zaterdag 2 december 2023 @ 14:23:03 #142
6484 ExTec
pi_211495758
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2023 14:20 schreef moby_jones het volgende:

[..]
De peilingen die ik plaatste waren zeker voor de sier
Deze non-discussie is vervelend. Wat de resp. bevolkingen vinden, is gewoon keihard irrelevant. De dictator heeft het voor het zeggen.

En daar hebben we mee te maken, niet met een 'wereld' die zich aan de binnenkant van je ogen afspeelt.
pi_211495831
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 december 2023 14:23 schreef ExTec het volgende:

[..]
Deze non-discussie is vervelend. Wat de resp. bevolkingen vinden, is gewoon keihard irrelevant.
Deze non-discussie is merendeels je ongenoegen dat ik de "zie juhwel zelfs de arabieren haten de palestijnuh!!!!1111" cirkeljerk hier heb moeten onderbreken voordat jij je zakdoejes klaar had staan
  zaterdag 2 december 2023 @ 14:32:15 #144
6484 ExTec
pi_211495842
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2023 14:30 schreef moby_jones het volgende:

[..]
Deze non-discussie is merendeels je ongenoegen dat ik de "zie juhwel zelfs de arabieren haten de palestijnuh!!!!1111" cirkeljerk hier heb moeten onderbreken voordat jij je zakdoejes klaar had staan
Maar als je maar blijft posten gaan al die regimes 'heus wel' pro-palie worden ofzo?

Hilarisch.

Laat me weten wanneer dat voltooid is. ;)
pi_211495858
quote:

[..]

[ twitter ]

Ze hebben het over de terroristische organisatie Hamas en niet over de palestijn
  zaterdag 2 december 2023 @ 14:36:25 #146
6484 ExTec
pi_211495878
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2023 14:34 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ze hebben het over de terroristische organisatie Hamas en niet over de palestijn
Uh huh.

Want die landen zijn natuurlijk het toppunt van nuance. Tijdens black september was het echt een halszaak voor jordanie om alleen hamas aan te pakken, en niet palestijnen die daar heulemaal niks mee te maken hadden.
  zaterdag 2 december 2023 @ 14:38:38 #147
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_211495894
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2023 11:31 schreef slashdotter3 het volgende:
Ik vind het knap dat de zwarten de kant van de moslims kiezen aangezien de moslims de aanstichters van de slavenhandel zijn geweest, maar op een of andere manier is het zo verdraaid dat de focus is komen te liggen dat alle schuld daarvoor bij de blanken is komen te liggen.
Ja, viel me al op dat 40% van die reacties eerder op het ontslag van die Scream actrice afkomstig waren van zwarte Amerikanen. Samen met de alfabet familie vormen ze veruit de grootste groepen hierin.

Intussen moeten al die arme Gen-Z'ers steeds meer acteurs, actrices, series en films cancellen. Het nieuwe Emmy seizoen volgend jaar gaat lachen worden _O-

Verder zijn er wel voldoende acteurs en actrices die wel de (Gen-Z) kamer kunnen lezen en dus pro-Palestina statements uitbrengen.

Als je dit over 50 jaar terug ziet en dan hoort dat Hamas dit allemaal in beweging heeft gezet, ben benieuwd of ze je dan geloven.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_211495943
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2023 14:38 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Ja, viel me al op dat 40% van die reacties eerder op het ontslag van die Scream actrice afkomstig waren van zwarte Amerikanen. Samen met de alfabet familie vormen ze veruit de grootste groepen hierin.

Intussen moeten al die arme Gen-Z'ers steeds meer acteurs, actrices, series en films cancellen. Het nieuwe Emmy seizoen volgend jaar gaat lachen worden _O-

Verder zijn er wel voldoende acteurs en actrices die wel de (Gen-Z) kamer kunnen lezen en dus pro-Palestina statements uitbrengen.

Als je dit over 50 jaar terug ziet en dan hoort dat Hamas dit allemaal in beweging heeft gezet, ben benieuwd of ze je dan geloven.
Aan de verkiezingsuitslag zie je wel hoe effectief die propaganda is / oververtegenwoordiging links dom geluid in media en wetenschap en NGO.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_211495970
Druppel op een gloeiende plaat, maar toch!
twitter
pi_211496036
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2023 11:31 schreef slashdotter3 het volgende:
Ik vind het knap dat de zwarten de kant van de moslims kiezen aangezien de moslims de aanstichters van de slavenhandel zijn geweest
Ik wist niet dat de Oude Egyptenaren/Grieken/Romeinen/Byzantijnen in het gebied allemaal moslim waren
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')