abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211486256
Samenvatting 7 oktober tot met 6 november (wiki)

In de ochtend van 7 oktober 2023 werden vanuit de Gazastrook duizenden raketten op Israëlische plaatsen in de grensstreek afgevuurd. Ook de steden Tel Aviv en Jeruzalem waren doelwit. Een groot aantal Hamasleden stak vanuit de Gazastrook op meerdere plaatsen de grens met Israël over, over land en via de lucht. Meer dan 1.300 mensen werden gedood, waaronder tientallen niet-Israëli's.

Premier Benjamin Netanyahu sprak in reactie op de aanvallen over een oorlogssituatie. Op 7 oktober begon Israël met een uitgebreide reeks luchtaanvallen op de Gazastrook, die volgens Israël waren gericht op locaties van Hamas.
Op 8 oktober sloot Israël de toevoer van elektriciteit en brandstof naar Gaza af. Als gevolg daarvan viel de enige elektriciteitscentrale op 11 oktober uit.Netanyahu zei op 9 oktober tegen VS-president Biden, dat Israël geen andere keus heeft dan een grondoperatie in Gaza te starten en dat het "een lange en moeilijke oorlog" zal worden

Als gevolg van het conflict liepen ook de spanningen op de Westelijke Jordaanoever, inclusief Oost-Jeruzalem op. Sinds 8 oktober werden gevechten aan de Israëlisch-Libanese grens gemeld. Het ging om beschietingen door Hezbollah, die het Israëlische leger met raketaanvallen antwoordde.

Israël riep op 13 oktober inwoners van Gaza-Stad op om voor hun veiligheid uit te wijken naar zuidelijker delen van de Gazastrook. De burgers hebben tot 16:00 uur lokale tijd op 14 oktober naar haar het zuiden te vertrekken via 2 routes. Tot op heden is er nog geen grond offensief in Gaza. Op 17 oktober werd het Al-Ahli Arabi Baptistenziekenhuis in Gaza getroffen door een bom, sommige bronnen spreken zelfs van 500 doden. Dit bombardement leidde tot veel onrust. Leiders in het Midden Oosten zeggen hun afsprak met Joe Biden af, bij ambassades wordt geprotesteerd. Beide partijen claimen dat de andere partij verantwoordelijk is voor het drama in het ziekenhuis.

Op 19 oktober werd bekend dat Ofir Engel, een 18-jarige Nederlander een van de 200 gegijzelde is die Hamas heeft meegenomen naar Gaza. Op 21 oktober werden er enkele vrachtwagens met hulp Gaza binnengelaten vanuit Egypte. Op 22 oktober werd bekend dat een 33-jarige Nederlandse vrouw is overleden in Zuid-Gaza in een vluchtelingenkamp, dit was de moeder van de 16-jarige Mohammed die vlogs maakt voor de NOS. Mark Rutte bracht op 23 oktober een bezoek aan Israëlische premier Netanyahu en Palestijnse president Abbas. In de nacht van 27 op 28 oktober leek een nieuwe fase aangebroken, Israël trok met niet alleen bommen, maar ook mankracht Gaza binnen. Dit bleek het begin van het grondoffensief te zijn. Op 5 november is Noord Gaza van Zuid-Gaza gescheiden door de Israëlische troepen. Ondertussen zijn een groot deel van de Nederlanders die vast zaten in Gaza weer terug in Nederland.

SPOILER: Twitteraccounts van een aantal betrouwbare twitteraars
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Kaart van de Gazastrook en informatie over de Gazastrook
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Geschiedenis conflict
Enkele belangrijke links
Liveblog Nu.nl
Liveblog NOS
Liveblog AD

SPOILER: Livestreams
Steve Lookner live

vrijdag 1 december 2023 @ 14:12:32 #2
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_211486265
twitter

Vat het issue rondom de pro Palestina zaak mooi samen
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_211486453
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2023 11:10 schreef slashdotter3 het volgende:
Dit is een pop, je kan onder andere zien dat het gewicht niet klopt voor een echte baby en dat hij het veel te makkelijk optilt

=======
What an invested doll... indescribable
Share so the whole world will see their lie in Gaza
Netanyahu is killing children according to his lying
[ twitter ]
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 december 2023 11:23 schreef ExTec het volgende:

[..]
En dan zijn er serieus nog mensen in deze topic die vinden dat we eigenlijk maar niet te zwaar moeten tillen aan dit soort stompzinnige propaganda, want als hamas straks weer zegt dat er 1000 miljoen miljard babies dood zijn, dan zou dat best wel eens kunnen!

:')
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2023 14:10 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Ho ho we noemen dat “per ongeluk foutieve berichtgeving, door de fog of war”

:D
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 12:39 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Palestijnse propaganda of per ongeluk foutieve berichtgeving gebruiken om het geheel te bagatelliseren.
Goh, ik lijk wel Nostradamus :Y) _O_ _O_
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_211486461
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2023 13:39 schreef Qarrad het volgende:

Ik vind persoonlijk de steun voor Hamas nogal walgelijk.

Jij hebt het hierboven over "openlijk een terroristische organisatie/land" maar je hebt het niet over Hamas, dat verdorie trots hun eigen terroristische daden filmde. Hoe openlijk is die oogklep wel niet, denk ik dan.
Waar steun ik Hamas dan?
Precies, nergens.

Ik spreek alleen mijn afkeer uit over het steunen van een openlijk terroristisch land: Israël.
Hoezo vinden we het in NL doodnormaal om de terroristen van Israël te steunen?

Daarmee zeg ik niets over Hamas of wel dan? Iedereen is tegen Hamas, dat heb ik al vaak genoeg gezegd.

Maar moet je terroristen steunen die andere terroristen aanvallen?

Nee, want wat Israel doet is 1000x erger dan wat Hamas ooit gedaan heeft.
  vrijdag 1 december 2023 @ 14:41:31 #5
131800 Tarado
capô de fusca
pi_211486506
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2023 14:36 schreef bianconeri het volgende:
ee, want wat Israel doet is 1000x erger dan wat Hamas ooit gedaan heeft.
1000 keer? Goh dat is veel hoor.
pi_211486662
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2023 14:36 schreef bianconeri het volgende:
Iedereen is tegen Hamas, dat heb ik al vaak genoeg gezegd.
Niet iedereen, er zijn figuren uiterst links op het spectrum die Hamas als verzetsstrijders zien en hun daden vergoeilijken. Maar voor de rest heb je gelijk.

Is sowieso wel een dingetje de laatste jaren aan de linkerkant van het spectrum of geweld wel of niet gerechtvaardigd is in sommige gevallen.
pi_211486717
Boh, die 2 gaan straks keihard neuken.

quote:
Ofir Engel herenigd met vriendin
twitter
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  vrijdag 1 december 2023 @ 15:13:07 #8
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211486756
twitter

Daar wordt op vrijdagmiddag nog erg hard gewerkt. 200 doelen -O-
pi_211486825
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2023 14:41 schreef Tarado het volgende:

[..]
1000 keer? Goh dat is veel hoor.
Ik vind het eerder een onderschatting van wat Israël uitspookt.
Gezien het aantal burgerslachtoffers al makkelijk het 100 voudige aantikt.
Om over andere oorlogsmisdaden door Israël nog maar niet te spreken.
  vrijdag 1 december 2023 @ 15:25:42 #10
131800 Tarado
capô de fusca
pi_211486844
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2023 15:23 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Ik vind het eerder een onderschatting van wat Israël uitspookt.
Gezien het aantal burgerslachtoffers al makkelijk het 100 voudige aantikt.
Om over andere oorlogsmisdaden door Israël nog maar niet te spreken.
Ja het valt niet mee om het land te verdedigen, zeker als de opponent het niet zo nauw neemt met de burgers die het geacht wordt te beschermen.
pi_211486953
Jordan’s king: War intensifying threats from climate change in Gaza
https://www.timesofisrael(...)mate-change-in-gaza/
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_211486964
.

quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2023 11:10 schreef slashdotter3 het volgende:
Dit is een pop, je kan onder andere zien dat het gewicht niet klopt voor een echte baby en dat hij het veel te makkelijk optilt

=======
What an invested doll... indescribable
Share so the whole world will see their lie in Gaza
Netanyahu is killing children according to his lying
[ twitter ]
Je hebt gewoon de verkeerde versie gepost.

twitter

Zo is die beter :Y
pi_211487099
Kijk eens aan: https://www.nu.nl/midden-(...)nen-hamas.html#nujij

Dat is weer een gewicht op de weegschaal, richting een Let it Happen (een vorm van valse vlag strategie, waar je je eigen burgers opoffert, die niets waard zijn voor de "top").

quote:
De Israëlische veiligheidsdiensten wisten al ruim een jaar van de aanvalsplannen van Hamas af, schrijft The New York Times. Toch werd er niet naar gehandeld, omdat de plannen als "te ambitieus" werden afgedaan en daarmee niet serieus werden genomen
Israel.. die een existentiele dreiging niet serieus neemt :D <-- Dàt neem ik nu weer niet serieus op mijn beurt.

Ik besef dat dit niet te bewijzen is en dat je dit op zoveel situaties kan plakken, zelfs (of juist) op 9/11, Pearl Harbor, en vele andere twijfelachtige gebeurtenissen. Maar het motief is er, de smoking-gun is de geveinsde "we wisten het niet".

"We wisten het niet".. waar heb ik dat vaker gehoord. Je kan echt niets meer geloven (dus eigenlijk ook het artikel van de NY times niet). Het enige dat je hebt, is de geschreven geschiedenis en de echo's uit het verleden. Oh, en de "heilige" geschriften.. niet geheel onbelangrijk!. Doorspekt met al die "En gij zult.." en "God zal.." en een "eind niet goed al goed, ze leefden niét lang en niét gelukkig". Welterusten! de fabeltjeskrant.

Misschien is dit wel dé Graadmeter, van hoe het met de wereld is gesteld: Hoe lang dat we nog in die leugens trappen, en die verfoeilijke Abrahamistische religie nog tolereren.

De dag dat de mensheid zich daar ein-de-lijk van ontdoet, en stopt met onverschilligheid jegens die dodelijke sprookjes, volgens mij is dat de dag waar we eindelijk vooruit kunnen: Allemaal, niet slechts 1 of 2 groepen.

Wat zou dat een mooie dag zijn, die ik waarschijnlijk niet mee zal maken. Dat "Abraham" voor altijd, ERUIT gekicked wordt.. tot nooit meer ziens, "ga weg doe varken!". Dat zal duizend jaar wonden likken zijn, als we bijkomen uit die "Judeo Spell" die de wereld +2K jaar heeft geteistert!! En we beseffen wat het écht heeft aangericht.. en hoe geniepig gewiekst het in elkaar zat :r

Het heeft al zolang misbruik gemaakt van een zeer intiem deel van de mens, dat eigenlijk voor goedheid is bedoelt.. het is het laagste, van het laagste, van het laagste dat er bestaat. Het moét stoppen, elke dag dat het door mag gaan is een verloren dag. De dag dat het stopt, vind het heel vervelend te zeggen, is de bodem onder het concept "Israel" weg.. gewoon, volledig, weg. Ook voor de Islam en Christendom btw.. kaartenhuis 2 en 3.

Typisch, dat je zo op je woorden moet letten met die religie.. maar NOOIT, echt nooit, zal dit uit een discussie komen: "Beste religieuze, waarom stop je er niet gewoon mee?"

Waarom MOET je perse doorgaan, waarom MOET je het perse blijven doorgeven? Een volstrekt redelijke vraag. Maar nee joh! Liever eisen we dat volwassen, opgeleide, hoog intelligente mensen, maar moeten ontkennen wat zij met de eigen ogen zien: Want stel je voor.. dat je op lange tenen trapt!

Hun lange tenen, bepalen niet langer hoe glad mijn rug is, dank u wel! Die tijd is voorbij, het enige dat ze nog kunnen doen, is mij de mond snoeren, dreigen met celstraf of erger. Maar mij krijg je niet meer terug, in dat coconnetje van onverschilligheid: I See you. Zelf-censuur is niet meer aan mij besteedt.

[ Bericht 7% gewijzigd door Buikbrein op 01-12-2023 16:14:03 ]
pi_211487212
Lekker weer raketten
  vrijdag 1 december 2023 @ 16:08:20 #15
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_211487260
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2023 14:35 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
[..]
[..]
[..]
Goh, ik lijk wel Nostradamus :Y) _O_ _O_
Nee, je bent eerder zeer traag van begrip. Want vanaf moment 0, het ziekenhuis bombardement met 12394873284683246 doden, zijn er al volksstammen die per definitie niks meer aannemen uit palestijnse koker.
pi_211487405
Klopt dit?

twitter
  vrijdag 1 december 2023 @ 16:30:39 #17
131800 Tarado
capô de fusca
pi_211487439
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2023 16:24 schreef Nober het volgende:
Klopt dit?

[ twitter ]
Wat bedoel je?

Hamas heeft die aanslag in Jerusalem opgeeist dus in die zin de wapenstilstand beindigd.
pi_211487476
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2023 16:30 schreef Tarado het volgende:

[..]
Wat bedoel je?

Hamas heeft die aanslag in Jerusalem opgeeist dus in die zin de wapenstilstand beindigd.
Ongeveer elke Israëlische politicus heeft afgelopen week verteld dat na de tijdelijke wapenstilstand het werk weer opgepakt zou worden en met meer aandacht voor 't zuiden van Gaza. Dat eigenlijk gisteren al de tweede ronde zou beginnen was toch officieus bekend?
pi_211487485
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 december 2023 16:08 schreef ExTec het volgende:

[..]
Nee, je bent eerder zeer traag van begrip. Want vanaf moment 0, het ziekenhuis bombardement met 12394873284683246 doden, zijn er al volksstammen die per definitie niks meer aannemen uit palestijnse koker.
Wat nergens op slaat en dom is want er is niet zoiets als één algehele Palestijnse koker, en een Palestijnse bron of pro-Palestijnse bron is niet per definitie leugenachtig. Door te denken of te doen of het wel zo is kom je inderdaad in een onjuiste tunnelvisie en ben je mijn inziens zelf slachtoffer van propaganda.

En dat je alles wat officieel van Hamas komt niet gelooft begrijp ik maar als een aantal betrouwbare bronnen zeggen dat x verklaring van Hamas min of meer klopt dan ben je gewoon jezelf voor de gek aan het houden door het alsnog te negeren. Als Poetin of Lavrov iets roept geloof ik het ook niet maar als meedere in mijn ogen neutrale betrouwbare bronnen het bevestigen dan ben ik toch bereid om er wel open voor te staan dat er misschien toch wel een kern van waarheid in zit. Anders ben je gewoon niet waarheidsgetrouw bezig hoe kut je bepaalde leiders, groeperingen of landen ook vindt. Je kunt niet alles weten en overzien van afstand achter een scherm.
  vrijdag 1 december 2023 @ 16:46:56 #20
131800 Tarado
capô de fusca
pi_211487549
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 december 2023 16:37 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ongeveer elke Israëlische politicus heeft afgelopen week verteld dat na de tijdelijke wapenstilstand het werk weer opgepakt zou worden en met meer aandacht voor 't zuiden van Gaza. Dat eigenlijk gisteren al de tweede ronde zou beginnen was toch officieus bekend?
Dat laatste wist ik niet.
pi_211487646
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2023 15:25 schreef Tarado het volgende:

[..]
Ja het valt niet mee om het land te verdedigen, zeker als de opponent het niet zo nauw neemt met de burgers die het geacht wordt te beschermen.
Nee, Israel verdedigen valt zeker niet mee.
Uithongeren van burgers, platgooien van ziekenhuizen, uitmoorden van burgers. Moeten we doorgaan?
Owh, zullen we het over de historie hebben? De al tientallen jaren van uitbuiting van Palestijnen door de kolonisten? Dus laten we ook niet doen alsof de aanval van Hamas uit het niets kwam.

Dus volgens jouw redenatie is Hamas zijn burgers aan het beschermen.
  vrijdag 1 december 2023 @ 17:04:22 #22
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_211487685
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2023 16:38 schreef Ronald-Koeman het volgende:
En dat je alles wat officieel van Hamas komt niet gelooft begrijp ik maar als een aantal betrouwbare bronnen zeggen dat x verklaring van Hamas min of meer klopt dan ben je gewoon jezelf voor de gek aan het houden door het alsnog te negeren.
Uh huh en ondertussen deed de hoofdredactie van de BBC gewoon doodleuk: ja, we zaten er naast - wisten wij veel, wat zeg je, of ik het anders had gedaan met wat ik nu weet? Neehoor, ik zou het zo weer doen!

- Er wordt structureel gelogen vanuit palestijnse hoek.
- Westers journaille is qua kwaliteit door het putje gegaan, en hun berichtgeving is van generlei waarde.

Zo liggen de kaarten op tafel.
  vrijdag 1 december 2023 @ 17:11:15 #23
131800 Tarado
capô de fusca
pi_211487724
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2023 16:58 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Dus volgens jouw redenatie is Hamas zijn burgers aan het beschermen vermoorden.
Je las het niet goed.
pi_211487736
quote:

[..]
Uithongeren van burgers, platgooien van ziekenhuizen, uitmoorden van burgers. Moeten we doorgaan?
Owh, zullen we het over de historie hebben? De al tientallen jaren van uitbuiting van Palestijnen door de kolonisten? Dus laten we ook niet doen alsof de aanval van Hamas uit het niets kwam.

Dat pro-Palestijnse gejank begint me steeds meer de keel uit te hangen. De selectieve verontwaardiging van woke-links en moslims is stuitend. De Palestijnen zijn allesbehalve geliefd bij de Arabische buren van Israël en met goede redenen. Ga dat maar eens uitzoeken, met je historie.
pi_211487755
quote:

[..]

Gaat het wel een beetje met je?
Intolerant voor intolerantie
pi_211487813
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2023 16:24 schreef Nober het volgende:
Klopt dit?

[ twitter ]
Ja. De terroristen moeten inderdaad tot de laatste man (m/v) worden uitgeroeid. Ongeacht wat moslims en linkse Che Guevara-naïevelingen lopen te janken.

Serieus: het is de enige optie die nog over is, ben ik bang. Ik ben van mening dat de Palestijnen de hoop moeten verliezen dat (de) Israël(iërs) ooit zullen worden vernietigd. En dat kan alleen door de totale vernietiging van alle elementen die dat doel nastreven, lees Hamas, Islamic Jihad en al die gezelligerds in Gaza, plus degenen die hen steunen.

Alleen dan kunnen de Palestijnen zich op een alternatieve toekomst richten, een die gezonder is voor henzelf en voor hun omgeving.
  vrijdag 1 december 2023 @ 17:26:51 #27
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_211487824
https://9gag.com/gag/aPgq(...)tm_medium=post_share

Sja, al die onschuldige Palestijnen toch! Stomme Israel :(
pi_211487839
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2023 17:26 schreef Rickocum het volgende:
https://9gag.com/gag/aPgq(...)tm_medium=post_share

Sja, al die onschuldige Palestijnen toch! Stomme Israel :(
Kun je copy-pasten wat daar staat? Ik klik niet op een link naar 9gag...
pi_211487905
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2023 17:12 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]
Dat pro-Palestijnse gejank begint me steeds meer de keel uit te hangen. De selectieve verontwaardiging van woke-links en moslims is stuitend. De Palestijnen zijn allesbehalve geliefd bij de Arabische buren van Israël en met goede redenen. Ga dat maar eens uitzoeken, met je historie.
Deze mensen hebben voor zichzelf een schijnwerkelijkheid rondom de Palestijnen Arabieren. Met velen van hen is ook geen rationele discussie over dit onderwerp te voeren. Dit is dan bijvoorbeeld ook de reden dat veel users hier op FOK! ook dit topic mijden, anders wordt men de hele tijd 'getriggerd'.

Het is alleen natuurlijk wel een groot probleem dat veel van dit soort mensen ook op allerlei invloedrijke posities zitten, zoals bij de media, overheden, in de academische wereld en uiteraard bij allerlei NGOs.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  vrijdag 1 december 2023 @ 17:57:13 #30
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_211488059
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2023 17:28 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Kun je copy-pasten wat daar staat? Ik klik niet op een link naar 9gag...
Palestijnse burgers die een ambulance aanvallen met Israelische gegijzelden die weg probeert te rijden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')