Warm en op het hoofdquote:Op woensdag 29 november 2023 16:53 schreef MadMaster het volgende:
Koude pannenkoeken met appelmoes.
Anders niet…
Speciaal voor Madmasters haar was dat toch?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 29 november 2023 16:56 schreef Blues het volgende:
Dat klinkt mij als relatief goed nieuws.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Da's mooi!ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
En kaasquote:
Voor wie wilquote:Op woensdag 29 november 2023 16:55 schreef sigme het volgende:
[..]
Speciaal voor Madmasters haar was dat toch?
Ik mis vrij essentiele onderdelen voor pannenkoeken met spek en stroop.quote:Op woensdag 29 november 2023 16:58 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
En kaas![]()
Maar ik kan geen pannenkoeken bakken
Geen spek en geen stroop?quote:Op woensdag 29 november 2023 17:02 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik mis vrij essentiele onderdelen voor pannenkoeken met spek en stroop.
Stroop, kaas, bloem, ei, boter heb ik. Wat ik mis is spek, melk en skillsquote:Op woensdag 29 november 2023 17:02 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik dacht al, andere optie is geen pannenkoekenquote:
quote:Op woensdag 29 november 2023 16:56 schreef Blues het volgende:
Vervelende situatie, maar goede uitkomst. Sterkte gewenst voor het vervolgtrajectSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En fijn dat één traject nu afgerond is. Nog even wachten op het hopelijk alleen positieve resultaat
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
Wat voor pan heb je gekocht?quote:Op woensdag 29 november 2023 17:38 schreef drakin het volgende:
Grrr pan zou al ingebrand zijn.
Leest handleiding, pan moet nog ingebrand
Gietijzeren koekenpannenquote:Op woensdag 29 november 2023 17:49 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Wat voor pan heb je gekocht?
Ik had dit weekend bakkeljauw met stroop, schijnbaar een Spaans gerecht. Mixed feelings.quote:Op woensdag 29 november 2023 17:02 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Je kon zo zien waar de asbak had gestaan…quote:
Gehuild. Pijn in mijn buik van het lachen.😂😂😂quote:
Noem het Kaiserschmarrn en er is niks aan de hand…quote:Op woensdag 29 november 2023 20:33 schreef drakin het volgende:
Het werd mislukte pannenkoeken in een wokpan![]()
Dat inbranden duurt echt lang, te lang, dus dan maar klutspannenkoeken
Lekkerquote:Op woensdag 29 november 2023 20:44 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Noem het Kaiserschmarrn en er is niks aan de hand…
De 1e mislukt altijdquote:Op woensdag 29 november 2023 20:33 schreef drakin het volgende:
Het werd mislukte pannenkoeken in een wokpan![]()
Dat inbranden duurt echt lang, te lang, dus dan maar klutspannenkoeken
Ja hier ookquote:
Dat is ook lauw.quote:Op woensdag 29 november 2023 21:40 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb een kruik met water uit de kraan ipv uit de waterkoker. Dat moet van het internet. Ik vind het maar lauw
Ik zag het been van het meisje waar een kruik met waterkokerwater tegenaan was ontploft. Dat wil je nietquote:Op woensdag 29 november 2023 21:40 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb een kruik met water uit de kraan ipv uit de waterkoker. Dat moet van het internet. Ik vind het maar lauw
quote:Op woensdag 29 november 2023 21:41 schreef Blues het volgende:
[..]
Dat is ook lauw.
Internet nooit geloventenzij het op feesboek hep gestaan.
Die zag ik ook. Ik had het tot dan toe weten te negeren. Maar ja, toch maar overstag.quote:Op woensdag 29 november 2023 21:41 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik zag het been van het meisje waar een kruik met waterkokerwater tegenaan was ontploft. Dat wil je niet
quote:Op woensdag 29 november 2023 21:41 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik zag het been van het meisje waar een kruik met waterkokerwater tegenaan was ontploft. Dat wil je niet
Neem een quooker! Loophole!!quote:Op woensdag 29 november 2023 21:40 schreef Lucky_Strike het volgende:
Dat is zeker wel een probleem. Geen schok in het universum maar toch zeker een probleem.quote:Op woensdag 29 november 2023 21:55 schreef borisz het volgende:
Mn sportwoensdagavond gaat na jaren op de schop.. Ik deed vaak de combo bodybalance en yin. Alleen de bodybalance wordt geschrapt ivm steeds te weinig deelnemers. en de docent zei toen, dan skip ik ook de yin. Terwijl ze is één vd beteren.
![]()
De invalyinner was iets te actief voor een yin. Als die het def gaat overnemen dan weet ik niet of ik daar zin in heb.
Hoe de opvolging op de woensdag eruit ziet is nog niet helemaal duidelijk.
Wrs Pilates om 19u.
/firstworldproblems
/Nu ben ik sinds deze maand sowieso twee woensdagen in de maand iets anders doen en ga ik nu ook eens op dinsdag en/of donderdag naar de sportschool. Maar toch een fijne combo is niet meer.![]()
Het is vooral de enige keer yin in de week dat ik (structureel) kan. En ik vind yin fijn om in het weekschema te hebben. Er zijn wel alternatieve tijden. Maar zo'n zondag 16u is een tijdstip dat ik alleen naar de sportschool ga als ik echt niets anders te doen heb.quote:Op woensdag 29 november 2023 22:02 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dat is zeker wel een probleem. Geen schok in het universum maar toch zeker een probleem.
Wij hebben een nieuwe fysio die onze sportgroep begeleidt. Ze is zo veel leuker en beter dan de vorige. Enorm creatief qua oefeningen bedenken en streng wanneer het moet.
En mijn favoriete medesporter is er weer. Ze was 4 maanden uitgeschakeld na een operatie. Ze is 84 en we zijn allemaal groot van van haar. Het was veel te stil zonder haar
Ik heb geen idee wat yin is. Maar ik lees al heel lang over jouw liefde er voor. Zonde dat het zo loopt dan.quote:Op woensdag 29 november 2023 22:14 schreef borisz het volgende:
[..]
Het is vooral de enige keer yin in de week dat ik (structureel) kan. En ik vind yin fijn om in het weekschema te hebben. Er zijn wel alternatieve tijden. Maar zo'n zondag 16u is een tijdstip dat ik alleen naar de sportschool ga als ik echt niets anders te doen heb.
yinyoga. Blijf je 3 tot 5 minuten in een houding. Je bent meer het bindweefsel aan het rekken/strekken dan de spieren zelf. En ik word er altijd ontspannen vanquote:Op woensdag 29 november 2023 22:18 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik heb geen idee wat yin is. Maar ik lees al heel lang over jouw liefde er voor. Zonde dat het zo loopt dan.
Oef, dat klinkt zwaar. Ik doe nu al een paar maanden beginnersyoga, meermaals per week. Maar 3-5 minuten in een houding klinkt echt killingquote:Op woensdag 29 november 2023 22:24 schreef borisz het volgende:
[..]
yinyoga. Blijf je 3 tot 5 minuten in een houding. Je bent meer het bindweefsel aan het rekken/strekken dan de spieren zelf. En ik word er altijd ontspannen van.
Een strekking doe je op 70% tov de ´yang-variant´. Het zijn vooral zittende en liggende houdingen. Een been mag gebogen zijn om het zo maar te zeggen. Gaat er er juist om dat je het ontspannen doet en dus dat je een pose aanneemt dat je het vijf minuten kan volhouden. En je zo kan richten op versterken en versoepelen van je bindweefsel en je gewrichten.quote:Op woensdag 29 november 2023 22:26 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Oef, dat klinkt zwaar. Ik doe nu al een paar maanden beginnersyoga, meermaals per week. Maar 3-5 minuten in een houding klinkt echt killing
Hmm. Klinkt eigenlijk best interessant. Voor over een paar maanden dan.quote:Op woensdag 29 november 2023 22:30 schreef borisz het volgende:
[..]
Een strekking doe je op 70% tov de ´yang-variant´. Het zijn vooral zittende en liggende houdingen. Een been mag gebogen zijn om het zo maar te zeggen. Gaat er er juist om dat je het ontspannen doet en dus dat je een pose aanneemt dat je het vijf minuten kan volhouden. En je zo kan richten op versterken en versoepelen van je bindweefsel en je gewrichten.
En in een kleine wok de 2e, 3e en 4e ookquote:
Dat krijg ik zelfs voor elkaar in een pannenkoekenpanquote:Op woensdag 29 november 2023 22:41 schreef drakin het volgende:
[..]
En in een kleine wok de 2e, 3e en 4e ook
Mijn nieuwe pannen staan nog steeds in te branden.quote:Op woensdag 29 november 2023 22:59 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dat krijg ik zelfs voor elkaar in een pannenkoekenpan
En bij een stalen pan eerst dun invetten met olie, heet laten worden voor polymeervorming, en dan daarna pas je vet om te bakken er in. Alsof je gaat inbranden, maar dan minder ver. Nét aan het rookpunt raken. Zo hebben we laatst de dosa gedaan zonder anti-aanbakpan, en in oa. De Chinese keuken is dit de 'voorbereiding' van je wok.quote:Op woensdag 29 november 2023 23:27 schreef Blues het volgende:
Vlgs mij is de truc dat je pan bloed-en bloedheet moet zijn voor je de eerste bakt.
Nooit van gehoord. Weer wat geleerdquote:Op woensdag 29 november 2023 23:41 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
En bij een stalen pan eerst dun invetten met olie, heet laten worden voor polymeervorming, en dan daarna pas je vet om te bakken er in. Alsof je gaat inbranden, maar dan minder ver. Nét aan het rookpunt raken. Zo hebben we laatst de dosa gedaan zonder anti-aanbakpan, en in oa. De Chinese keuken is dit de 'voorbereiding' van je wok.
Dito, om 2 uur was ik nog wakker, kon de slaap niet vatten, woelde als een muis, en om 7 uur al weer wakker. Mijn 9 uur slaap die ik minstens nodig heb niet gehaald.quote:
Klinkt als ik aan de M voor ik eindelijk in slaap val / eindelijk weer wakker wordquote:Op donderdag 30 november 2023 09:02 schreef Barreltje het volgende:
Hier ook een mindere nacht.
Wakker rond 4 uur en toen vond mn hoofd het wel een goed idee om allerlei toffe ideeen te krijgen voor het werk.. duurde nog 2 uur voordat die ideeën een beetje uitgeput waren en ik weer in slaap viel.. helaas weet ik nu de helft van de ideeën niet meer vrees ik.
Aan de M?quote:Op donderdag 30 november 2023 09:07 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Klinkt als ik aan de M voor ik eindelijk in slaap val / eindelijk weer wakker word
Gisteravond The Monuments Men gekeken, niet al te beste verfilming over hoe roofkunst werd opgespoord. En dan zeg ik het nog mild.quote:Op donderdag 30 november 2023 08:14 schreef borisz het volgende:
Morning. Heb besloten zaterdag in Arnhem in ieder geval naar het plaatselijke museum te gaan en de Kunst uit het Derde Rijk te bekijken.
DMAquote:
Ik heb een olie met een hoog kookpunt, de pan moest eerst 180 graden.quote:Op woensdag 29 november 2023 23:27 schreef Blues het volgende:
Vlgs mij is de truc dat je pan bloed-en bloedheet moet zijn voor je de eerste bakt.
quote:Op donderdag 30 november 2023 09:54 schreef Tele6 het volgende:
* Tele6 heeft volgende week weer een sollicitatiegesprek
Kan je beter zelf zo'n lege Action adventkalender/doosjes halen en zelf vullen....quote:Op woensdag 29 november 2023 23:50 schreef Tele6 het volgende:
Ik wil B eigenlijk een sokken-adventskalender geven maar die van Happy Socks kost 240 euro
Ik kan geen mooie goedkopere vinden. De Many Mornings herensokkenkalender is goedkoper, maar dat zijn allerlei sokken met afbeeldingen die niks voor hem zijn. De damessokken van Many Mornings zijn wel leuk maar zijn er niet in maat 45.
Ik wilde eigenlijk eentje die ik bij 'm thuis kon laten bezorgen omdat ik hem pas 9 of 10 december weer zie en dan is je eerste stuk van de adventskalender alweer voorbij.quote:Op donderdag 30 november 2023 11:43 schreef Yinny het volgende:
[..]
Kan je beter zelf zo'n lege Action adventkalender/doosjes halen en zelf vullen....
Gefeliciteerd met gesprek! Ik ga voor je duimen!
Kun je 'm niet zelf sturen via PostNL of wordt dat een erg prijzige aangelegenheid? Jammer dat de Happy Socks zo duur zijn. Ik heb twee paar, ooit gekocht in de aanbieding bij Zeeman. Voor de normale prijs zou ik ze nooit kopen.quote:Op donderdag 30 november 2023 11:53 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik wilde eigenlijk eentje die ik bij 'm thuis kon laten bezorgen omdat ik hem pas 9 of 10 december weer zie en dan is je eerste stuk van de adventskalender alweer voorbij.
Maar goed. Ik zag ook in m'n zoekgeschiedenis dat ik 2 jaar geleden ook al naar een sokkenkalender gezocht heb dus ik heb dit idee al eerder gehad
Misschien is dat een argument om toch die Happy Socks kalender te doen trouwens... twee jaar aan adventskalenderbudget bij elkaar
Als je het geld hebt zou ik het gewoon doenquote:Op donderdag 30 november 2023 11:53 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik wilde eigenlijk eentje die ik bij 'm thuis kon laten bezorgen omdat ik hem pas 9 of 10 december weer zie en dan is je eerste stuk van de adventskalender alweer voorbij.
Maar goed. Ik zag ook in m'n zoekgeschiedenis dat ik 2 jaar geleden ook al naar een sokkenkalender gezocht heb dus ik heb dit idee al eerder gehad
Misschien is dat een argument om toch die Happy Socks kalender te doen trouwens... twee jaar aan adventskalenderbudget bij elkaar
Of ik moet begin volgende week even bij 'm langs.
Of een andere verrassing voor 'm bedenken waarbij 1 december niet de deadline is
Dat kan ook idd, zelf opsturen. Zou niet zo moeilijk moeten zijn.quote:Op donderdag 30 november 2023 11:55 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
Kun je 'm niet zelf sturen via PostNL of wordt dat een erg prijzige aangelegenheid? Jammer dat de Happy Socks zo duur zijn. Ik heb twee paar, ooit gekocht in de aanbieding bij Zeeman. Voor de normale prijs zou ik ze nooit kopen.
Ik heb wel een lege adventskalender voor je. Is 1 keer gebruikt maar ziet er nog netjes uit. Ik denk dat er net sokken in passen.quote:Op donderdag 30 november 2023 11:58 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Dat kan ook idd, zelf opsturen. Zou niet zo moeilijk moeten zijn.
Jammer dat ik hier niet gister aan dacht, toen was ik in de stad voor sintcadeaus en had ik wel een zelf te vullen kalender mee kunnen nemen. Als die niet allang uitverkocht zijn. Veel van de dingen die ik gister online zag, zijn al uitverkocht. Ik dacht namelijk ook aan een koffie-adventskalender maar die waren allemaal al uitverkocht.
Wat een slim idee!👍🏼 Wist van het bestaan niet af.quote:Op donderdag 30 november 2023 11:43 schreef Yinny het volgende:
[..]
Kan je beter zelf zo'n lege Action adventkalender/doosjes halen en zelf vullen....
Gefeliciteerd met gesprek! Ik ga voor je duimen!
Lief aanbod, maar ik kijk denk ik nog even verderquote:Op donderdag 30 november 2023 11:59 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik heb wel een lege adventskalender voor je. Is 1 keer gebruikt maar ziet er nog netjes uit. Ik denk dat er net sokken in passen.
Is goedquote:Op donderdag 30 november 2023 12:10 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Lief aanbod, maar ik kijk denk ik nog even verder
tja, politiek in de culchat gaat niet lekker.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 30 november 2023 12:34 schreef AnneX het volgende:
[..]
tja, politiek in de culchat gaat niet lekker.
Dit leest ook smakelijk weg. Veel historische feiten waren weggezakt.Het is bourdain dus 100% culSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
La derecha oprime, la izquierda libera
Tru.quote:Op donderdag 30 november 2023 12:37 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Het is bourdain dus 100% cul
Arme kattenquote:Op donderdag 30 november 2023 12:51 schreef vlindertje89 het volgende:
Mijn kat ging ineens raar doen vanochtendstaart helemaal slap omlaag, zat rustig op de stoel toen ik woonkamer in kwam om ze te voeren. Normaal is hij haantje de voorste zodra de deur open gaat. Vervolgens sprintte hij naar zolder en ging daar onder de bank zitten. Ook als ik m tot aan zn staart aaide, bleef staart slap hangen.. terwijl normaal dan altijd 'automatisch' omhoog gaat. Wilde wel iets eten vanochtend maar heel sloom ook, toen ik m wilde optillen om in mandje te leggen ging ie helemaal grommen en hissen, doet ie normaal echt nooit. En na ontbijt ook niet meer geīnteresseerd in eten terwijl normaal echt altijd honger. Kon gelukkig om 11u al terecht bij dierenarts. Dierenarts kon alleen niks vinden. Geen koorts, wel nog gevoel in staart (kneep even in puntje en dat voelde ie duidelijk
) en ze mocht verder overal aan zitten. Buikje voelde ook normaal. Ze heeft een spuitje pijnstilling gegeven en nu de boel in de gaten houden. Hij wil iig weer wat eten dus dat is fijn.
Andere kat is doodsbang voor de vervoersmand waar ie in zit, die zit nog steeds onder de bank ondanks dat mand al ruim uur op de gang staat met deur naar gang dicht.. sneu.
Oh, volgens mij hoor ik hem net er onder uit komen![]()
Hopelijk is de ander ook snel weer zichzelf..
Hou even goed plas en poepgedrag in de gaten. (Weet je of 'ie een anusreflex heeft? Tikje ertegenaan met de thermometer zou er voor moeten zorgen dat ie sluit) Hangt de staart nog steeds slap? En hoe loopt hij?quote:Op donderdag 30 november 2023 12:51 schreef vlindertje89 het volgende:
Mijn kat ging ineens raar doen vanochtendstaart helemaal slap omlaag, zat rustig op de stoel toen ik woonkamer in kwam om ze te voeren. Normaal is hij haantje de voorste zodra de deur open gaat. Vervolgens sprintte hij naar zolder en ging daar onder de bank zitten. Ook als ik m tot aan zn staart aaide, bleef staart slap hangen.. terwijl normaal dan altijd 'automatisch' omhoog gaat. Wilde wel iets eten vanochtend maar heel sloom ook, toen ik m wilde optillen om in mandje te leggen ging ie helemaal grommen en hissen, doet ie normaal echt nooit. En na ontbijt ook niet meer geīnteresseerd in eten terwijl normaal echt altijd honger. Kon gelukkig om 11u al terecht bij dierenarts. Dierenarts kon alleen niks vinden. Geen koorts, wel nog gevoel in staart (kneep even in puntje en dat voelde ie duidelijk
) en ze mocht verder overal aan zitten. Buikje voelde ook normaal. Ze heeft een spuitje pijnstilling gegeven en nu de boel in de gaten houden. Hij wil iig weer wat eten dus dat is fijn.
Andere kat is doodsbang voor de vervoersmand waar ie in zit, die zit nog steeds onder de bank ondanks dat mand al ruim uur op de gang staat met deur naar gang dicht.. sneu.
Oh, volgens mij hoor ik hem net er onder uit komen![]()
Hopelijk is de ander ook snel weer zichzelf..
Ik stuur je even pmquote:Op donderdag 30 november 2023 12:57 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Hou even goed plas en poepgedrag in de gaten. (Weet je of 'ie een anusreflex heeft? Tikje ertegenaan met de thermometer zou er voor moeten zorgen dat ie sluit) Hangt de staart nog steeds slap? En hoe loopt hij?
Slappe staart zou kunnen wijzen op een 'tail pull', hoewel dat vaak een verkeerstrauma is en bij jou katten daarom wel wat minder waarschijnlijk. En als hij wel goed loopt en goed kan plassen/ontlasten is dat ook al een goed teken
Ik ben er, vooral voor hen, blij mee. Ze willen zelf graag, om iets te doen te hebben, zo leren ze de taal sneller en maken sneller contact met anderen. En iets meer geld (ze mogen 25% met een max van 240 per maand) zelf houden. Daarmee zouden ze bv een rijbewijs kunnen halen maar ook wat smakelijker eten kopen.quote:Op donderdag 30 november 2023 13:18 schreef Karzai het volgende:
Blij met de beslissing dat asielzoekers mogen werken, ja dat is toch eigenlijk de oplossing of zie ik dat verkeerd?
ja ik zie alleen maar win winquote:Op donderdag 30 november 2023 13:30 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik ben er, vooral voor hen, blij mee. Ze willen zelf graag, om iets te doen te hebben, zo leren ze de taal sneller en maken sneller contact met anderen. En iets meer geld (ze mogen 25% met een max van 240 per maand) zelf houden. Daarmee zouden ze bv een rijbewijs kunnen halen maar ook wat smakelijker eten kopen.
Wij ook. Mentaal is het ook zoveel beter. Veel minder tijd om te malen, hoe het met de familie gaat en met hun procedure.quote:
ja als je die centra ziet, mensen hebben de hele dag niets te doen, geen privacy, ik zou al doorgedraaid zijn hoor.quote:Op donderdag 30 november 2023 13:40 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Wij ook. Mentaal is het ook zoveel beter. Veel minder tijd om te malen, hoe het met de familie gaat en met hun procedure.
Tel er nog wat meer motoragenten, begeleidende auto's, wegafzettingen door gemaskerde, zwaar bewapende speciale eenheden en 2 helikopters bij op en dan heb je een beeld wat er hier gebeurd als meneer T. weer eens op bezoek komt in de Bunker in Amsterdam...quote:Op donderdag 30 november 2023 14:19 schreef Kaatje1 het volgende:
Mmm hier kwam net een herrie langs. 4 motoragenten, een politiewagen en nog een andere donkere auto. Alles met zwaailicht en sirene
Kan ik me ook wel voorstellen. Jullie weten dus wat er aan de hand is, dit niet. Enige mogelijkheid zou zijn, zie net op de fb pagina van de burgemeester dat Sinterklaas op bezoek is bij hem.quote:Op donderdag 30 november 2023 14:28 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Tel er nog wat meer motoragenten, begeleidende auto's, wegafzettingen door gemaskerde, zwaar bewapende speciale eenheden en 2 helikopters bij op en dan heb je een beeld wat er hier gebeurd als meneer T. weer eens op bezoek komt in de Bunker in Amsterdam...
Zo wil een watermeter ook nog wel eens verspringen als met met een trilmachine de klinkers voor je huis vasttrillen bij straatwerkzaamheden. Als je niet regelmatig je meterstand vastlegt kom dan daar maar eens onderuit.quote:Op donderdag 30 november 2023 14:38 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb net een mail gestuurd naar dat arme kuiken met de hoge energieafrekening. Ik zag dat Rijnmond inmiddels nog een slachtoffer heeft gevonden: https://www.rijnmond.nl/n(...)-stroom-in-een-maand
Echt mensen, ga screenshots van je meterstanden bewaren. Wij zijn echt geen uitzondering.
Geert komt naar de buurtmoskee om zijn kiezers te bedanken?quote:Op donderdag 30 november 2023 14:19 schreef Kaatje1 het volgende:
Mmm hier kwam net een herrie langs. 4 motoragenten, een politiewagen en nog een andere donkere auto. Alles met zwaailicht en sirene
Hij was al hier toen Marcouch net was benoemd. 1x per 6 jaar is genoegquote:Op donderdag 30 november 2023 14:56 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Geert komt naar de buurtmoskee om zijn kiezers te bedanken?
Altijd als mijn vrienden en ik een geblindeerde SUV met zwaailichten met begeleiding zien, zeggen we, ff zwaaien naar Geert, of Geert onderweg naar de buurtbbq. Tenzij het een AA nummerbord heeft, dan komt Willem Pilsen.quote:Op donderdag 30 november 2023 15:00 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Hij was al hier toen Marcouch net was benoemd. 1x per 6 jaar is genoeg
We weten dan inderdaad wel wat er aan de hand is, maar we weten niet altijd wanneer er iets dergelijks plaatsvindt, waardoor je soms onaangenaam verrast wordt met blokkades, omleidingen e.d.quote:Op donderdag 30 november 2023 14:35 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Kan ik me ook wel voorstellen. Jullie weten dus wat er aan de hand is, dit niet. Enige mogelijkheid zou zijn, zie net op de fb pagina van de burgemeester dat Sinterklaas op bezoek is bij hem.
En ik maar googlen op 'Willem Pilsen'quote:Op donderdag 30 november 2023 15:05 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Altijd als mijn vrienden en ik een geblindeerde SUV met zwaailichten met begeleiding zien, zeggen we, ff zwaaien naar Geert, of Geert onderweg naar de buurtbbq. Tenzij het een AA nummerbord heeft, dan komt Willem Pilsen.
Soms op de snelweg claimen ze 2 rijstroken, de Harry's
Geen idee of het voor de ouwe man was. Maar da’s de enige hoge bezoeker vandaag. Voor hetzelfde geld is het een orgaantransportquote:Op donderdag 30 november 2023 15:06 schreef MadMaster het volgende:
[..]
We weten dan inderdaad wel wat er aan de hand is, maar we weten niet altijd wanneer er iets dergelijks plaatsvindt, waardoor je soms onaangenaam verrast wordt met blokkades, omleidingen e.d.
Ten tijde van het Holleeder proces en nog wat andere zaken was dat ook al het geval...
Maar sinds wanneer heeft die ouwezo'n haast, waarbij misbruik van allerlei signaleringen van hulpdiensten mag plaatsvinden?
Nagekeken op de agenda van Koninklijk Huis, hij was t nietquote:Op donderdag 30 november 2023 15:05 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Altijd als mijn vrienden en ik een geblindeerde SUV met zwaailichten met begeleiding zien, zeggen we, ff zwaaien naar Geert, of Geert onderweg naar de buurtbbq. Tenzij het een AA nummerbord heeft, dan komt Willem Pilsen.
Soms op de snelweg claimen ze 2 rijstroken, de Harry's
Koning Willem Bierquote:Op donderdag 30 november 2023 15:08 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
En ik maar googlen op 'Willem Pilsen'![]()
”Dat arme kuiken” kķn niet eens bij de meterstanden! In een afgesloten kast.quote:Op donderdag 30 november 2023 14:38 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb net een mail gestuurd naar dat arme kuiken met de hoge energieafrekening. Ik zag dat Rijnmond inmiddels nog een slachtoffer heeft gevonden: https://www.rijnmond.nl/n(...)-stroom-in-een-maand
Echt mensen, ga screenshots van je meterstanden bewaren. Wij zijn echt geen uitzondering.
Doe toch niet zo kinderachtig. Dat is meer dan een half leven geleden, in de studententijd.quote:
Dat zei z'n Opa ookquote:Op donderdag 30 november 2023 15:17 schreef AnneX het volgende:
. Dat is meer dan een half leven geleden, in de studententijd.
Live verslag uit de C&A, adventkalender met sokken, 29 99!quote:Op donderdag 30 november 2023 11:53 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Of ik moet begin volgende week even bij 'm langs.
Of een andere verrassing voor 'm bedenken waarbij 1 december niet de deadline is
Natuurlijk is het op te lossen. De vraag is of men het wil oplossen.quote:Op donderdag 30 november 2023 15:16 schreef AnneX het volgende:
[..]
”Dat arme kuiken” kķn niet eens bij de meterstanden! In een afgesloten kast.
Dit moet toch op te lossen zijn voor hem. Desnoods achter de schermen.
Het maakt mij wel achterdochtig.
quote:Geachte mevrouw Strike,
Hartelijk bedankt voor uw bericht naar aanleiding van het artikel. Ik heb het doorgestuurd aan Jaime. Het aantal reacties dat hij heeft gekregen is boven iedere verwachting en daar is hij blij mee, begreep ik.
Het artikel is honderdduizenden keren gelezen en het aantal reacties in de honderden. Dat betekent ook dat ik niet iedereen persoonlijk kan antwoorden en dat geldt vermoedelijk ook Djaime. Ik hoop op uw begrip. Waar nodig weet Djaime u ongetwijfeld te vinden, mocht u daarvoor openstaan.
De mensen die iets soortgelijks hebben meegemaakt wil ik oprecht het beste wensen. Voor veel anderen: bedankt voor uw tips en suggesties over wat nu te doen!
Verder wil ik u bedanken voor het bezoeken van onze website en het lezen van het verhaal.
Met vriendelijke groet,
Journalist
Ik durf dat niet te zeggen. Volgens mij krijgen Oekraīners ook leefgeld en moeten, wanneer ze in de gemeentelijk opvang wonen en ook werken een soort kostgeld betalen.quote:Op donderdag 30 november 2023 15:17 schreef AnneX het volgende:
[..]
Doe toch niet zo kinderachtig. Dat is meer dan een half leven geleden, in de studententijd.
@:Kaatje1 dat beetje zakgeld dat de mensen ‘mogen’ houden, geldt dat ook voor Oekrainse werkers?
Wat nogal eens wil helpen is een stukje op sociale media als LinkedIn te schrijven en daar de CEO, de CFO etc etc van het bedrijf mee te taggen.quote:Op donderdag 30 november 2023 15:23 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Natuurlijk is het op te lossen. De vraag is of men het wil oplossen.
[..]
Kunnen ze nou zijn naam niet spellen?quote:Op donderdag 30 november 2023 15:23 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Natuurlijk is het op te lossen. De vraag is of men het wil oplossen.
[..]
Want een uitbundig biergevuld studentenleven vieren is hetzelfde als lid zijn van de NSDAPquote:
Vergeet SA en SS nietquote:Op donderdag 30 november 2023 16:06 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Want een uitbundig biergevuld studentenleven vieren is hetzelfde als lid zijn van de NSDAP
Ah ja, dom van me.quote:
Nou, dan diens kleinzoon wel minstens net zo, nietwaar?quote:
Arme Amalia, een foute grootvader en een foute overgrootvader, laten we haar vooral niet meer beoordelen op haar eigen vaardigheden.quote:Op donderdag 30 november 2023 16:38 schreef sigme het volgende:
[..]
Nou, dan diens kleinzoon wel minstens net zo, nietwaar?
Altijd zonde laten doorerven tot in het negende geslacht! Minstens!
Dat zou van mij ook mogen als het alternatief beter zou zijn, helaas is dat niet zo, dus dan moet het maar blijven.quote:Op donderdag 30 november 2023 16:50 schreef Blues het volgende:
Dat hele koningshuis mag wat mij betreft![]()
Het alternatief is een gekozen president ipv zo'n familie waar je niets aan kunt veranderen als land.quote:Op donderdag 30 november 2023 16:53 schreef Leandra het volgende:
Dat zou van mij ook mogen als het alternatief beter zou zijn, helaas is dat niet zo, dus dan moet het maar blijven.
Zoals trump en zijn familiequote:Op donderdag 30 november 2023 16:57 schreef Blues het volgende:
[..]
Het alternatief is een gekozen president ipv zo'n familie waar je niets aan kunt veranderen als land.
En dat idioot veel geld kost.
En die gekozen president kost nog veel meer, al was het alleen al omdat hij minder oplevert.quote:Op donderdag 30 november 2023 16:57 schreef Blues het volgende:
[..]
Het alternatief is een gekozen president ipv zo'n familie waar je niets aan kunt veranderen als land.
Het is moderne (en luxe) slavernij voor die familie natuurljk. Dat is redelijk onbeschaafd, maar zolang ze niet actief ontsnappen zou ik ze vooral dure brokjes blijven voeren zodat zij braaf lintjes knippen en bekakt voorlezen. Daar hebben we als land een hoop profijt van.quote:Op donderdag 30 november 2023 17:06 schreef Blues het volgende:
![]()
![]()
Obama!![]()
I know maar toch is het voor mij gevoelsmatig een raar concept zo'n koningshuis.
Eigenlijk omdat je binnen staatsrecht zo'n soort rol nodig hebt. Daarvoor kan je verschillende vormen gebruiken, maar eigenlijk komt het er altijd op neer dat je ergens 1 persoon neemt die los van de regering en het parlement een status heeft.quote:Op donderdag 30 november 2023 17:09 schreef Candaasje het volgende:
Waarom hebben we eigenlijk een monarch of president nodig?
(Ik was het al aan het Googlen, maar kan het niet echt vinden).
Ik ben nu een opiniestuk aan het lezen over een republiek naar Zwisters model. Geen idee of zoiets haalbaar is, maar het klinkt een stuk democratischer en minder als een uitwas van het hele klassensysteem:quote:Op donderdag 30 november 2023 17:11 schreef sigme het volgende:
[..]
Eigenlijk omdat je binnen staatsrecht zo'n soort rol nodig hebt. Daarvoor kan je verschillende vormen gebruiken, maar eigenlijk komt het er altijd op neer dat je ergens 1 persoon neemt die los van de regering en het parlement een status heeft.
Zwitserland heeft nog altijd een (vrij onbekende) president.quote:Op donderdag 30 november 2023 17:13 schreef Candaasje het volgende:
Het niveau van dat artikel is trouwens niet echt denderend hoog merk ik
Maar goed, ik zoek nog even verder
Ik las het onderaan dat ietwat kinderlijk geschreven stukquote:Op donderdag 30 november 2023 17:21 schreef AnneX het volgende:
[..]
Zwitserland heeft nog altijd een (vrij onbekende) president.
Ik ben geen voorstander van de monarchie, maar de afgelopen jaren blijer met ons ongekozen staatshoofd dan met het gekozen staatshoofdquote:Op donderdag 30 november 2023 17:09 schreef Candaasje het volgende:
Waarom hebben we eigenlijk een monarch of president nodig?
(Ik was het al aan het Googlen, maar kan het niet echt vinden).
O, moet even goed lezen....BIET, heeft geen W...quote:Op donderdag 30 november 2023 17:35 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Biet aan het roken voor de -in enkele uren uitverkochte- pizza van morgen
quote:Op donderdag 30 november 2023 17:39 schreef Yinny het volgende:
[..]
O, moet even goed lezen....BIET, heeft geen W...
Dit is een lied over een bietquote:Op donderdag 30 november 2023 17:35 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Biet aan het roken voor de -in enkele uren uitverkochte- pizza van morgen
Iemand die ik ken had een rokende "biet"quote:Op donderdag 30 november 2023 18:03 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[ link | afbeelding ]
Biet. Gerookt.
Barger-Compascuum?quote:Op donderdag 30 november 2023 18:14 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Iemand die ik ken had een rokende "biet"![]()
https://www.rtvdrenthe.nl(...)nog-nooit-meegemaakt
Dat is Emmer Compascuum, een dorp verder.quote:Op donderdag 30 november 2023 18:20 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Barger-Compascuum?
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 30 november 2023 18:03 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Dit is een lied over een biet
Een rode biet
Een mooie biet
Een welsmakende biet
Een grote en sterke
Ja een nuttige biet
Het gaat over de Beta vulgaris subsp. vulgaris var. ruba
Oftewel RODE BIET
Rode Bietebietebiet
Dat werkt super en kost niets. O nee. Toch niet. Kijk maar even rond binnen Europa.quote:Op donderdag 30 november 2023 16:57 schreef Blues het volgende:
[..]
Je hebt gelijkquote:Op donderdag 30 november 2023 18:25 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dat is Emmer Compascuum, een dorp verder.
Turkse knoflook yoghurtsausquote:Op donderdag 30 november 2023 18:52 schreef Sarabi het volgende:
Iemand nog tips welke knoflooksauzen uit de supermarkt niet zo superzoet zijn?
Stel je voor dat het andersom was, kon je hem niet wegstemmen.quote:Op donderdag 30 november 2023 17:34 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ik ben geen voorstander van de monarchie, maar de afgelopen jaren blijer met ons ongekozen staatshoofd dan met het gekozen staatshoofd
In before hele verhandeling over hoe makkelijk zelf knoflooksaus maken isquote:Op donderdag 30 november 2023 18:52 schreef Sarabi het volgende:
Te laat.quote:Op donderdag 30 november 2023 19:50 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
In before hele verhandeling over hoe makkelijk zelf knoflooksaus maken is
Godverdommequote:
Ik vind yildriz altijd wel lekkerquote:Op donderdag 30 november 2023 18:52 schreef Sarabi het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Terug van overleg bewoners en gemeente over herinrichting van de geasfalteerde weg, die er net een jaar ligt. 😉
Éen van de bewoners had telraam.net geīnstalleerd. De app houdt de diversiteit bij van het verkeer en de snelheid bij daglicht. Er wordt te snel gereden.
Tja, de verkeersdeskundige wist dat het niet zo nauwkeurig telde.
Halllloooo…dan geeft het wel een indicatie meneer.
I know maar soms ben je snachts gewoon op zoek naar een makkelijke versie.quote:Op donderdag 30 november 2023 19:18 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Turkse knoflook yoghurtsaus
Koop een potje Turkse 10% Joghurt, sla 5-7 grote knoflooktenen plat, doe daar wat zout op en wrijf het op de snijplank met de platte kant van het mes tot moes, meng de knofmoes met de joghurt, die er een flinke scheut goede olijfolie bij, wat vers gemalen peper. Optioneel wat gehakte dille. Erg lekker op alles en nog wat, ook om zo te eten
De een na lekkerste knoflooksaus
Voor de lekkerste knoflooksaus, midden oosten/Libanon, Toum, doe 60-80 dikke knoflooktenen in een blender en maak er een moes van, met wat zout, en het sap van 2 citroenen giet er heel langzaam goede olijfolie bij, er ontstaat een soort witte mayonaise.
Als je bij de eerste nog Julien van Komkommer (zonder de zaadlijsten) doen heb je mijn Tzaziki
Als je deze geprobeerd hebt, wil je nooit meer supermarktsaus.
Te laatquote:Op donderdag 30 november 2023 19:50 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
In before hele verhandeling over hoe makkelijk zelf knoflooksaus maken is
Dankjewel!quote:Op donderdag 30 november 2023 20:07 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Ik vind yildriz altijd wel lekker
Wel de Griekse Yildriz, niet de Turkse.quote:Op donderdag 30 november 2023 20:07 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Ik vind yildriz altijd wel lekker
Ik wist niet eens dat er 2 soorten warenquote:Op donderdag 30 november 2023 20:56 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Wel de Griekse Yildriz, niet de Turkse.
Die Turkse heeft echt een nasty bijsmaak. De Griekse is echt prima.quote:Op donderdag 30 november 2023 21:05 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Ik wist niet eens dat er 2 soorten waren
Erger!quote:Op donderdag 30 november 2023 16:06 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Want een uitbundig biergevuld studentenleven vieren is hetzelfde als lid zijn van de NSDAP
quote:Op donderdag 30 november 2023 21:18 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Die Turkse heeft echt een nasty bijsmaak. De Griekse is echt prima.
Ik vind mijn zelfgemaakte knoflooksaus ook 1000 keer lekkerder dan die uit de winkel. Maar soms zijn er gewoon momenten dat gemak belangrijker is dan smaak.
Nee. Mayo en tzatziki.quote:Op donderdag 30 november 2023 21:46 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik vind de Turkse juist fijn. Doet me denken aan vroegah snachts in de shoarmatent.
Wel zoet.
Sowieso vraagt friet om knoflooksaus en gyros om tzatziki als je dat samen eet.
Soms. Maar meestal niet.quote:Op donderdag 30 november 2023 22:34 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Nee. Mayo en tzatziki.
Bij friet en shoarma graag knoflooksaus en knoflooksaus.
Ja, ik zat vanochtend ook echt flink in de stress. Aan ene kant fijn dat dierenarts niks vond, aan andere kant ook juist niet fijn. Want er is wel iets, alleen weten we nu niet watquote:Op donderdag 30 november 2023 22:37 schreef Lucky_Strike het volgende:
Fijn dat de kat het beter doet Vlinder. Ik zou me daar ook wel flink zorgen om maken
Ohh daar zou ik ook van schrikken ja! Doof beginnen te worden zou dat wel goed verklarenquote:Op donderdag 30 november 2023 22:42 schreef Kaatje1 het volgende:
Fijn dat het beter gaat met poes.
Elin bezorgde mij ook een hartverzakking vanmiddag toen ik thuis kwam. Meestal staat ze al bij de voordeur wanneer ik de sleutel in het sloot doe, maar niets, ook niet toen ik riep. Lag madame heel diep te slapen, ze schrok van mij![]()
Denk (had al eerder het idee) dat ze wat doof aan het worden is.
Haha, you can do it!!quote:Op donderdag 30 november 2023 22:48 schreef Tele6 het volgende:
Het is weer zo'n avond. Ik heb weer een sollicitatiebrief-deadline.
Hup…zo word je ervaren in solli interviews voor de droombaan.quote:Op donderdag 30 november 2023 22:48 schreef Tele6 het volgende:
Het is weer zo'n avond. Ik heb weer een sollicitatiebrief-deadline.
Ze is ruim 12. Voor haar ras hoogbejaardquote:Op donderdag 30 november 2023 22:49 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ja, ik zat vanochtend ook echt flink in de stress. Aan ene kant fijn dat dierenarts niks vond, aan andere kant ook juist niet fijn. Want er is wel iets, alleen weten we nu niet watmaar hopelijk gaat vannacht gewoon goed en is verbetert het morgen (al dan niet na nieuwe dosis novacam morgenochtend) weer verder en plast en poept hij vannacht even goed zodat ik me daar ook geen zorgen over hoef te maken
. En anders toch maar gewoon nog een ritje dierenarts.
[..]
Ohh daar zou ik ook van schrikken ja! Doof beginnen te worden zou dat wel goed verklaren. Hoe oud is Elin ook alweer?
Het is een totáál andere functie dan waar ik ooit aan gedacht hebquote:Op donderdag 30 november 2023 22:50 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Haha, you can do it!!en supergoed van de andere uitnodiging ook! Wat maakte dat je dacht daar niet uitgenodigd te gaan worden?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het salaris is bijna duizend euro hoger dan wat ik nu verdien.
Het klonk alsof ze op zoek waren naar iemand verder in z'n carričre dan ik.
Maar aan de andere kant, wat ik al eerder schreef, dit is echt een onderwerp waar ik Meningen over heb en de technische kant erachter heb ik wel ervaring mee -- als gebruiker, niet als ontwerper, maar hé, het is iets nieuws wat ze zoeken en iedereen die ze aannemen moet het waarschijnlijk leren.
De vacature heeft een hoop buzzwords over verbinden en netwerken en zo (en dan niet de letterlijke kabeltje hier stekkertje daar) dus ik heb in m'n brief een heleboel geschreven over dat ik in m'n huidige werk met allerlei verschillende collega's van allerlei verschillende niveaus en achtergronden werk en uiteindelijk wel de juiste persoon vind voor wat er moet gebeuren![]()
Zet dit topic in je AT en je loopt nooit meer achter de feiten aan op dit gebied:quote:Op donderdag 30 november 2023 22:55 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Shane MacGowan, de zanger van de pogues is overleden lees ik net, dat ie nog leefde verbaasde me nog het meest. Is 65 geworden.
[ afbeelding ]
Ik ging al bewust niet naar een concert, soms had hij zoveel gezopen dat 1 minuut op het podium al teveel was.quote:Op donderdag 30 november 2023 22:55 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Shane MacGowan, de zanger van de pogues is overleden lees ik net, dat ie nog leefde verbaasde me nog het meest. Is 65 geworden.
[ afbeelding ]
Heb ze vaak genoeg gezien, zonder voortijdige uitvalbeurten.quote:Op donderdag 30 november 2023 22:59 schreef drakin het volgende:
[..]
Ik ging al bewust niet naar een concert, soms had hij zoveel gezopen dat 1 minuut op het podium al teveel was.
Ken ze vanaf mijn13e? 14e?
quote:Op donderdag 30 november 2023 22:58 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Het is een totáál andere functie dan waar ik ooit aan gedacht hebDat klinkt best wel goed eigenlijk, leuk! En ¤1000 erbij is nooit erg natuurlijkSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het salaris is bijna duizend euro hoger dan wat ik nu verdien.
Maar aan de andere kant, wat ik al eerder schreef, dit is echt een onderwerp waar ik Meningen over heb en de technische kant erachter heb ik wel ervaring mee -- als gebruiker, niet als ontwerper, maar hé, het is iets nieuws wat ze zoeken en iedereen die ze aannemen moet het waarschijnlijk leren.
De vacature heeft een hoop buzzwords over verbinden en netwerken en zo (en dan niet de letterlijke kabeltje hier stekkertje daar) dus ik heb in m'n brief een heleboel geschreven over dat ik in m'n huidige werk met allerlei verschillende collega's van allerlei verschillende niveaus en achtergronden werk en uiteindelijk wel de juiste persoon vind voor wat er moet gebeuren![]()
![]()
Ik heb vandaag mijn sollicitatie de deur uit gedaan, keer niet gewacht tot deadline. Volgens mij is het idee voor kerst nog gesprekken te voeren. Ze moeten me uitnodigen volgens cao, dus ben benieuwd welke dag 't wordt. Sowieso vlak voor mn verjaardag, dus ik heb wel een kadosuggestie voor ze![]()
quote:Op donderdag 30 november 2023 22:59 schreef drakin het volgende:
[..]
Ik ging al bewust niet naar een concert, soms had hij zoveel gezopen dat 1 minuut op het podium al teveel was.
Ken ze vanaf mijn13e? 14e?
quote:Op donderdag 30 november 2023 22:58 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Het is een totáál andere functie dan waar ik ooit aan gedacht hebWat tof klinkt dit🤞🤞SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het salaris is bijna duizend euro hoger dan wat ik nu verdien.
De vacature heeft een hoop buzzwords over verbinden en netwerken en zo (en dan niet de letterlijke kabeltje hier stekkertje daar) dus ik heb in m'n brief een heleboel geschreven over dat ik in m'n huidige werk met allerlei verschillende collega's van allerlei verschillende niveaus en achtergronden werk en uiteindelijk wel de juiste persoon vind voor wat er moet gebeuren
Het eten?quote:
Fijne nachtquote:Op vrijdag 1 december 2023 06:01 schreef MadMaster het volgende:
Stroomstoring om 23.40 uur gisteravond, TV uit, licht uit, hele wijk pikkedonker.
Bellen met netwerkbeheerder Liander, wordt gefixt, rond 3.00u is het klaar.
Niet op gewacht en gaan slapen.
Om 2.08u, alle lichten en dingen floepen aan. Ook de wekker naast me licht weer op. Wakker.
Woelen, draaien, 5.05u, weer wakker.
5.15u, katten komen buurten.
Om 5.35u maar uit bed gegaan, koffie…
[ afbeelding ]
Dan schrik je je ook kapot, diep in slaap en opeens alles weer aanquote:Op vrijdag 1 december 2023 06:01 schreef MadMaster het volgende:
Stroomstoring om 23.40 uur gisteravond, TV uit, licht uit, hele wijk pikkedonker.
Bellen met netwerkbeheerder Liander, wordt gefixt, rond 3.00u is het klaar.
Niet op gewacht en gaan slapen.
Om 2.08u, alle lichten en dingen floepen aan. Ook de wekker naast me licht weer op. Wakker.
Woelen, draaien, 5.05u, weer wakker.
5.15u, katten komen buurten.
Om 5.35u maar uit bed gegaan, koffie…
[ afbeelding ]
Ja de ribben waren heerlijk. Was al weer jaren geleden dat ik er iets besteld had. In mijn geheugen was het toen ok. Maar nu viel het vleesch zo van de botten af. Uiteindelijk maar één portie gegeten. Vlees van portie twee ga ik vandaag gebruiken voor een pastasaus denk ikquote:Op donderdag 30 november 2023 22:28 schreef vlindertje89 het volgende:
Verder geen verstand van knoflooksaus.
@:borisz wat shit van je Yin yoga! Altijd stom als je vaste lesjes ineens weggaan/verschuiven/andere docent krijgen die misschien niet net zo fijn is. Hoe waren je spareribs?
@:sigme mooi!
Geen schade hoop ik?quote:Op vrijdag 1 december 2023 09:41 schreef Tele6 het volgende:
Ik ben woensdagavond 2x op m'n gezicht gegaan met de gladheid, moest toen nog aan haar denken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
Goede tip! Denkt niemand aan vrees ikquote:Op vrijdag 1 december 2023 10:38 schreef Candaasje het volgende:
Ohja, in dit kader; Denk er ook allemaal even aan een klap op de motorkap te geven en bij de wielen voordat je met een auto wegrijdt. Met deze kou kunnen zich daar zeker (zwerf) katten verschuilen.
Buren bij mijn ouders hebben ooit een kitten onder de motorkap gevonden. Brandwonden en verschroeide snorharen. De kat werd vernoemd naar de auto (Cento, het was een fiat cinque cento) en mocht blijvenquote:Op vrijdag 1 december 2023 10:41 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Goede tip! Denkt niemand aan vrees ik
Heb 1x het drama meegemaakt van een kat die had meegereden en in een scherpe bocht toch uit de auto werd geslingerdHeeft het uiteindelijk niet overleefd.
Dit is wel een goed verhaalquote:Op vrijdag 1 december 2023 10:45 schreef Candaasje het volgende:
Buren bij mijn ouders hebben ooit een kitten onder de motorkap gevonden. Brandwonden en verschroeide snorharen. De kat werd vernoemd naar de auto (Cento, het was een fiat cinque cento) en mocht blijven
Slechts aan mijn ego, aangezien het gebeurde terwijl ik 20 mensen aan het vertellen was dat ze uit moesten kijken omdat het glad wasquote:
quote:Op vrijdag 1 december 2023 10:34 schreef Isabeau het volgende:
Mensen, ik zag hier zo'n Spotify lijstje langs komen en vroeg vriendlief of hij ook zoiets had. Had hij. Hebben we gekeken. Niet heel mainstream, ik kende zijn top 5 bands eigenlijk amper of alleen van naam. Veel soorten genres, veel muziek, heel veel uren geluisterd (altijd in de sportschool en tijdens zijn werk, dus dat tikt wel aan).
En toen bedacht ik dat ik misschien ook zo'n lijstje had. Ik heb zitten hikken van het lachen, had bijna buikpijn omdat ik niet kon stoppen met lachen. Het was super hilarisch om al diezelfde zinnetjes te zien bij mijn 'overzicht'Mijn lijstje was nķg veel minder mainstream! Mijn top 5 artiesten kennen jullie ook absoluut niet. Hell, ik kende mijn top 5 niet
Ja leuk zijn die dingen heSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Youtube Music geeft elk kwartaal zo'n lijstje, ik sla ze vaak op omdat het nogal wisselt wat ik luister en dan is het wel nostalgisch![]()
Dan was het dus een illustratief initiatief; da's karmapunten waard.,quote:Op vrijdag 1 december 2023 10:50 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Slechts aan mijn ego, aangezien het gebeurde terwijl ik 20 mensen aan het vertellen was dat ze uit moesten kijken omdat het glad was
Zouden die managers ooit in Scandinavie of Canada geweest zijn?quote:Nieuw plan moet ervoor zorgen dat treinen blijven rijden bij extreem winterweer
Ik had 1 genre en toen kwam er een enorme cliffhanger voordat dat genre werd verdeeld in 1 blokquote:Op vrijdag 1 december 2023 11:12 schreef Vanyel het volgende:
Ommegot Spotify vertelt mij net dat ik dit jaar naar 51 genres heb geluisterd.
Ik deed 31.5k minuten.quote:Op vrijdag 1 december 2023 11:14 schreef fietsie het volgende:
Spotify jompelde omdat ik dit jaar 1 liedje wel 4x had geluisterd, van in totaal wel 207 liedjes...
In de praktijk koop ik soms voor 10,- een maand Spotify premium, om er dan 3 dagen gebruik van te maken, en dan te vergeten dat ik het heb
Ik heb mijn oren verwend met maar liefst 9 genres.quote:Op vrijdag 1 december 2023 11:12 schreef Vanyel het volgende:
Ommegot Spotify vertelt mij net dat ik dit jaar naar 51 genres heb geluisterd.
Je krijgt allemaal dezelfde zinnetjes, dat maakte mijn overzicht zo heerlijk hilarischquote:Op vrijdag 1 december 2023 11:17 schreef MadMaster het volgende:
Ik heb mijn oren verwend met maar liefst 9 genres.
[ afbeelding ]
Wat heb jij dan wel niet met je oren gedaan?
Classic!quote:Op vrijdag 1 december 2023 10:50 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Slechts aan mijn ego, aangezien het gebeurde terwijl ik 20 mensen aan het vertellen was dat ze uit moesten kijken omdat het glad was
Wanneer doe jij dat dan? Want ik kom niet verder als "wanneer ik op de motor zit en lang rechtuit moet"quote:
Uiteraard, er staan alleen wat variabelen in.quote:Op vrijdag 1 december 2023 11:19 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Je krijgt allemaal dezelfde zinnetjes, dat maakte mijn overzicht zo heerlijk hilarisch
Goed verwend zeggen ze.quote:Op vrijdag 1 december 2023 11:17 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik heb mijn oren verwend met maar liefst 9 genres.
[ afbeelding ]
Wat heb jij dan wel niet met je oren gedaan?
Vriendlief luistert in de sportschool (3-4x per week), tijdens het werken en thuis bij het schoonmaken en zo. Dat is dus best vaak.quote:Op vrijdag 1 december 2023 11:19 schreef fietsie het volgende:
Wanneer doe jij dat dan? Want ik kom niet verder als "wanneer ik op de motor zit en lang rechtuit moet"
Op de fiets, in de auto, tijdens koken, douchen, soms werken, seks.quote:Op vrijdag 1 december 2023 11:19 schreef fietsie het volgende:
[..]
Wanneer doe jij dat dan? Want ik kom niet verder als "wanneer ik op de motor zit en lang rechtuit moet"
Ik zou geen 51 genres kunnen opsommenquote:Op vrijdag 1 december 2023 11:20 schreef MadMaster het volgende:
Uiteraard, er staan alleen wat variabelen in.
Maar dan nog, 51 genres is m.i. best veel...
Ik ook niet hoor!quote:Op vrijdag 1 december 2023 11:22 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik zou geen 51 genres kunnen opsommenIk denk zelfs niet mbv internetsearches op zoek naar genre-namen.
Ahja, kijk, als ik dan afstreep, dan blijven dus douchen en snelwegritjes op de motor over.quote:Op vrijdag 1 december 2023 11:21 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Op de fiets, in de auto, tijdens koken, douchen, soms werken, seks.
31.5K minuten is ook wel wat meer dan ik: 4.5K.quote:Op vrijdag 1 december 2023 11:20 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Goed verwend zeggen ze.
En muzikale uithoeken bezocht.
Vindt Spotify. Volgens mij ben ik best mainstream, op hier en daar een uitschietertje na.
Ik luister ook via YouTube (elke werkdag 2,5- 3 uur in de auto en tijdens het klussen in huis) en C. heeft me maar een abbo cadeau gegeven, de keren dat hij mee moest luisteren werd hij ellendig van de reclamequote:Op vrijdag 1 december 2023 11:21 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Vriendlief luistert in de sportschool (3-4x per week), tijdens het werken en thuis bij het schoonmaken en zo. Dat is dus best vaak.
Ik luister thuis muziek eigenlijk meestal via youtubeAlhoewel dat ook geen feest meer is met zoveel reclamemomenten.
Als je zo veel luistert, is dat het ook wel waard lijkt me.quote:Op vrijdag 1 december 2023 11:40 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik luister ook via YouTube (elke werkdag 2,5- 3 uur in de auto en tijdens het klussen in huis) en C. heeft me maar een abbo cadeau gegeven, de keren dat hij mee moest luisteren werd hij ellendig van de reclame
Wat zijn jouw favoriete stemmingen?quote:Op vrijdag 1 december 2023 11:41 schreef Candaasje het volgende:
Ik heb 20.486 minuten muziek via YouTube geluisterd zie ik in dat overzicht.
18 hier. Maar de bijnapuber deed bijvoorbeeld in haar eentje ook 26k minuten. Dan is die 18 piek niet zoveel meer.quote:Op vrijdag 1 december 2023 11:26 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ahja, kijk, als ik dan afstreep, dan blijven dus douchen en snelwegritjes op de motor over.
Daarom ook die losse kaartjes, want ik vind 10,- (da's meer dan HBO + Prime videodiensten samen) best veel in de maand..
Dank! Ik werd vanochtend meteen om 9u gebeld door de dierenarts, hoe het nu ging. Heel fijn. Hij heeft gistermiddag, gisteravond, vannacht en vanochtend geplast maar wel kleine beetjes, en ook een beetje op zn staart vannacht want die kan/wil ie dus niet goed omhoog houden. Dus ik ben vanochtend toch nog even een keer geweest en toen zijn er ook röntgenfoto's gemaakt voor de zekerheid. Dat zag er allemaal gelukkig heel goed uit, dus het lijkt erop dat hij vooral ergens bij zn staart veel pijn heeft. Ze heeft zn staart ook langsgelopen nog een keer en hij heeft idd wel gewoon gevoel, en ze gaf ook aan dat bij verlamd het wel echt anders voelt. En toen ze hem neerlegden voor röntgen, ging ie ook met onderste stukje staart bewegen haha, dus het werkt in principe nog wel. Op ene röntgenfoto leek er iets van zwelling bovenaan staart, op de andere was dat niet zo te zien. Ze heeft me ze gemaild, ziet er wel tof uit!quote:Op vrijdag 1 december 2023 10:38 schreef Candaasje het volgende:
Mogguh!
Ik probeerde een soort van uit te slapen (want straks nachtdienst) maar dat mislukte enigszins. Ach ja.
Ik ga duimen voor je sollicitatie @:Tele6![]()
Ik heb nog geen berichtje terug @:vlindertje89 , maar ik heb nog een collegaatje geappt. Gelukkig dat ie het verder goed doet, ik zou in de tussentijd regelmatig z’n staart blijven plagen ( aanraken/ optillen wat je al deed) om die zenuwen te stimuleren. Dat is wat we ook doen met verlamde pootjes na een hernia operatie; stimuleren en masseren. En lekker verder met de novacam, als dat pijn en zwelling vermindert is dat wellicht voldoende om weer een werkende staart te krijgen.
Wauw, 12 is wel oud. Wat fijn dat ze zich nog helemaal niet bejaard gedragenquote:Op vrijdag 1 december 2023 11:19 schreef yinu het volgende:
[..]
Classic!![]()
Wat een stress met de poes, @:vlindertje89, dat zou ik ook heel naar vinden. Hopelijk gaat z’n staart het snel weer doen.
Hier ook 2 katers die vorige week 12 zijn geworden. Binnenkort maar weer eens een checkup voor de ‘oudere kat’ bij de dierenarts doen. Hoewel ze zich nog bij lange na niet bejaard gedragen. Ze hebben nog dagelijks het dolle kwartiertje, sprinten dan de 2 trappen op en af en stuiteren tegen de muren op. De overige 23 uur en 45 minuten worden besteed aan dutjes, op ons proberen te liggen als het nét niet uitkomt, ons sowieso helpen bij alles wat we doen behalve stofzuigen want de stofzuiger is de duivel, zeuren om eten (de dikke), voetballen met propjes (de dunne), waspartijen en toiletbezoek.
Verder had ik vanochtend een rustige ochtend en dacht ik weer eens bananenpannenkoekjes met havermout te bakken. Maar kennelijk is mijn ‘recept’ een beetje roestig geworden want het werd bananenscramble. Niet minder smakelijk maar wel lastig van de pan op het bord over te hevelen.
Ja het is wel lekker hoor, eerst dacht ik dat het wel meeviel met die reclame, hoeveel last ik ervan had…quote:Op vrijdag 1 december 2023 11:43 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Als je zo veel luistert, is dat het ook wel waard lijkt me.
Ik zit met B in een youtube family abonnement
quote:Op vrijdag 1 december 2023 11:38 schreef fietsie het volgende:
Ik kreeg zelfs een kek videoberichtje van Sabaton
Ik hoor er ook bijquote:Op vrijdag 1 december 2023 11:37 schreef Tele6 het volgende:
En kennelijk hoor ik bij de 3% meest enthousiaste Electric Light Orchestra luisteraars. Wat ik wel sneu vind voor ze, want zķ veel ELO heb ik nou ook weer niet geluisterd.
Eurodance is underratedquote:Op vrijdag 1 december 2023 11:49 schreef Vanyel het volgende:
Ik had een Nederlands jaar, deels aangestoken door de kinderen.
Nederlandse pop
Pop
Dutch house
Eurodance
Nederlandse hiphop
Jross kreeg een berichtje van de Tool zangerquote:Op vrijdag 1 december 2023 11:38 schreef fietsie het volgende:
Ik kreeg zelfs een kek videoberichtje van Sabaton
quote:Op vrijdag 1 december 2023 11:19 schreef fietsie het volgende:
[..]
Je kan je eigen video maken en uploaden bij Spotify:quote:Op vrijdag 1 december 2023 12:05 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Jross kreeg een berichtje van de Tool zanger
Ik kreeg van niemand iets
Zulke winkels moet je koesteren (en er af en toe geld heenbrengen)quote:Op vrijdag 1 december 2023 12:05 schreef Karzai het volgende:
Ook weer eens naar de stripwinkel gegaan, de nieuwe Guust is uit
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Fijn dat de dierenarts zo betrokken is. Benieuwd bij welke je bent… ik vind het altijd toch een beetje lastig. Wij zijn al vanaf het begin bij een dierenarts in het oosten van de stad bij dat sjieke park. Dat is wel een eindje uit de buurt. En niet goedkoop. Maar ook wel weer fijn en vertrouwd en dat is ook wat waard.quote:Op vrijdag 1 december 2023 11:45 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Dank! Ik werd vanochtend meteen om 9u gebeld door de dierenarts, hoe het nu ging. Heel fijn. Hij heeft gistermiddag, gisteravond, vannacht en vanochtend geplast maar wel kleine beetjes, en ook een beetje op zn staart vannacht want die kan/wil ie dus niet goed omhoog houden. Dus ik ben vanochtend toch nog even een keer geweest en toen zijn er ook röntgenfoto's gemaakt voor de zekerheid. Dat zag er allemaal gelukkig heel goed uit, dus het lijkt erop dat hij vooral ergens bij zn staart veel pijn heeft. Ze heeft zn staart ook langsgelopen nog een keer en hij heeft idd wel gewoon gevoel, en ze gaf ook aan dat bij verlamd het wel echt anders voelt. En toen ze hem neerlegden voor röntgen, ging ie ook met onderste stukje staart bewegen haha, dus het werkt in principe nog wel. Op ene röntgenfoto leek er iets van zwelling bovenaan staart, op de andere was dat niet zo te zien. Ze heeft me ze gemaild, ziet er wel tof uit!
Twijfelde idd beetje over wel of niet aan blijven raken enz, omdat ik dacht als ie daar pijn heeft is t mss juist wel sneu om er de hele tijd aan te gaan zitten? Of beter idd wel doen omdat t wel herstel bevordert?
[..]
Wauw, 12 is wel oud. Wat fijn dat ze zich nog helemaal niet bejaard gedragenen oeh, ik moet nog eten (geen eetlust..) misschien maak ik wel pannekoeken. Daar heb ik wel zin in denk ik.
Ondertussen ben ik zelf ook toch maar nog een keer naar huisarts geweest om urine te laten checken en het was dit keer idd niet schoon. Voelt mn lijf toch goed aan (was dinsdag ook geweest en toen was het volgens assistente schoon en dipslide woensdagochtend ook negatief - beetje jammer alleen dat de stickjes steeds paar dagen langer nodig hebben om iets te laten zien (want ik snap wel goed dat ze me niet op mijn gevoel ab mee gaan geven). Positieve is wél dat ik dit keer nog geen koorts heb en me nog niet zķ ellendig voel als 3.5 week geleden, dus ik ben er wat eerder bij. Heb dit keer ook de 'gewone' ab (nitro) mee ipv de zwaardere cipro die is voor als er al tekenen van weefselinvasie zijn. Met de mededeling 'als je je niet binnen twee dagen beter voelt kun je altijd nog naar de HAP voor cipro'![]()
haha.
quote:Op vrijdag 1 december 2023 12:27 schreef yinu het volgende:
Spotify kan echt niets met mij. Ik luister veel, podcasts maar ook muziek, maar mijn muzieksmaak loopt nogal uiteen en ik luister ook klassiek en dat is geen genre (?) dus mijn favoriete genre in de 30.009 minuten die ik heb geluisterd was ‘ectofolk’. Huh?
Edit: haha.
quote:
Nieuwe schrijver?quote:Op vrijdag 1 december 2023 12:05 schreef Karzai het volgende:
Ook weer eens naar de stripwinkel gegaan, de nieuwe Guust is uit
ja een nieuwe schrijver, ik las vroeger veel guust en lag dan altijd in een deuk dirkjan idemquote:Op vrijdag 1 december 2023 13:03 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Nieuwe schrijver?
Moet echt eens een snipperdag nemen en weer eens naar een stripspeciaalzaak. Vroegah had ik er eentje in de buurt, liep ik regelmatig naar binnen om de tweedehands bakken door te struinen. Heb daar minstens een halve Billy gekocht. Zit nu op 5, waarvan 1 met ingebonden jaargangen Robbedoes
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |