abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 30 november 2023 @ 15:53:15 #226
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_211476459
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 15:47 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Kan je weinig mee. Een statistiek geeft niet het hele verhaal he.
En dat doet het door jou zonder argumenten tegenspreken daarvan wel? Gelijkenis op basis van stemgedrag lijkt me overigens een bijzonder veelzeggende statistiek. Waarom zou dat niet zo zijn?
Huilen dan.
pi_211476468
quote:
7s.gif Op donderdag 30 november 2023 15:53 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
En dat doet het door jou zonder argumenten tegenspreken daarvan wel? Lijkt me overigens een bijzonder veelzeggende statistiek.
Waar is de rest dan? Waar is het verhaal achter de %?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_211476487
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 15:47 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Kan je weinig mee. Een statistiek geeft niet het hele verhaal he.
Statistiek geeft inderdaad weinig context. En toch is het imo een betere weergave van het daadwerkelijke beleid, dan wat partijen elke 4 jaar aan goede bedoelingen in een partijprogramma kwakken.
"Pools are perfect for holding water"
  donderdag 30 november 2023 @ 16:03:24 #229
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_211476530
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 15:54 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Waar is de rest dan? Waar is het verhaal achter de %?
Welk verhaal mis je?
Huilen dan.
pi_211476544
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 15:46 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Het heeft wel de laatste jaren beheerst. Klimaatmaatregelen en asielzoekers. Hoe dat is ingebracht in de samenleving is niets rechts aan. En laat dat nu net de belangrijkste issues zijn van de laatste jaren. Buiten corona om dan.
Het ontstaan en ontwikkelen van die thema's is juist zeer rechts beleid geweest.

Weinig overheidsregulatie en controle in de agrarische sector. Flink pushen voor schaalvergroting bij boeren. De grote en sterke (en daarmee boeren onder druk zettende) rol van de multinationals in die sector. Laksheid met vergunningen. 30 jaar lang vrijwel geen fuck geven om natuur, ten bate van het bedrijf. Om het maar niet over de innige liefde tussen de VVD en de chemische sector te hebben. Best rechts hoor.

Migratie ... Tsja, hoe je het ook draait, die mensen zijn hier toch allemaal heen gekomen onder leiding van midden-rechtse regeringen. Bijna alsof ze het BNP willen laten groeien door maar steeds meer mensen te importeren, die dan deels als werknemer terecht komen, maar iig allen als consument. Schaalvergroting door bevolkingsgroei. De enige kanttekening die links daar al die jaren bij heeft gezet is 'als ze hier heen komen / we ze halen, dienen we ze goed te behandelen'.

En dan zit er dus de laatste jaren flinke stront aan de knikker. En zegt links 'klimaatherstel is nu meer dan ooit zeer belangrijk' en (nog steeds) 'we dienen immigranten goed te behandelen', en dan zou het opeens allemaal de schuld van links zijn dat het grote thema's zijn?

[ Bericht 1% gewijzigd door probeer op 30-11-2023 16:18:36 ]
pi_211477010
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 13:42 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Zoals? Enige andere is over links. Succes om dan de rust te bewaren bij Wildersaanhang
Die moeten naar hun blonde leider luisteren dat de kiezer heeft gesproken.
En die heeft dan een kabinet over links mogelijk gemaakt.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_211477132
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 16:05 schreef probeer het volgende:

Migratie ... Tsja, hoe je het ook draait, die mensen zijn hier toch allemaal heen gekomen onder leiding van midden-rechtse regeringen. Bijna alsof ze het BNP willen laten groeien door maar steeds meer mensen te importeren, die dan deels als werknemer terecht komen, maar iig allen als consument. Schaalvergroting door bevolkingsgroei. De enige kanttekening die links daar al die jaren bij heeft gezet is 'als ze hier heen komen / we ze halen, dienen we ze goed te behandelen'.
Menig VVD-stemmer heeft dat 'rechts' in 'midden-rechts' juist gemist, wat voor een deel een verklaring voor de huidige verkiezingsuitslag is. Daar ga je gemakshalve aan voorbij.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_211477150
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 13:36 schreef BMW1993 het volgende:
Waarom lukt het Meloni van Italië dan wel om premier te worden?

Die is toch exact gelijk aan Geert Wilders in haar denkbeelden? En die is ook milder geworden sinds ze aan het roer staat.
Meloni heeft na de verkiezingen gedaan wat Wilders tot nu toe niet gedaan heeft: Beseffen dat de verkiezingen voorbij zijn, dat ze een nieuwe rol heeft waar constructief gedrag bij hoort.

Wilders blijft in campagnemodus, gaat naar een Asielzoekercentrum om zijn luisterend oor bij de bewoners te leggen (zonder de andere partij te horen zoals een premier zou betamen), blijft op twitter X afgeven op mogelijke coalitiepartners en weigert concreet te maken wat hij met 'in de ijskast zetten' bedoelt. Wilders is gewoon een kleuter die helemaal niet wil regeren.

[ Bericht 1% gewijzigd door stavromulabeta op 30-11-2023 18:20:04 ]
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_211477275
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 11:24 schreef torentje het volgende:

[..]
De partijen moeten wel meenemen waarover veel Nederlandse mensen ontevreden zijn, en daarop het beleid afstemmen. Of niets soms?
Niet per se.

De regering en Tweede Kamer gaat in beginsel niet over wat burgers, individuen het beste voor henzelf en hun directe omgeving vinden en of wat zij willen.
Bijna iedereen wil wel een mooie villa met lekker stukje grond bijvoorbeeld, maar dan wel dicht bij allerlei voorzieningen. En dicht bij natuur. Dat is echter niet haalbaar in ons kleine Nederland. Want voorzieningen komen juist verder van je voordeur te liggen als iedereen vrijstaand woont.
Dat nog los van de discussie welke stukken grond we gaan 'opofferen' voor al die woningbouw.

Het gaat in de landelijke politiek in beginsel om een veel groter plaatje, namelijk wat het beste is voor de toekomst van Nederland. Daar spelen voor een flink deel hele andere belangen dan de directe belangen van Henk en Ingrid.
Landelijk belang is juist dat er relatief compact gebouwd wordt op schaarse grond. Dat is goed voor de afstand tot voorzieningen en houdt ook grond over voor andere voorzieningen.
pi_211477281
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 17:37 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Menig VVD-stemmer heeft dat 'rechts' in 'midden-rechts' juist gemist, wat voor een deel een verklaring voor de huidige verkiezingsuitslag is. Daar ga je gemakshalve aan voorbij.
Tsja, heel kort door de bocht hebben we dik 20 jaar economisch neo-liberaal beleid gehad, met een vleugje sociaaldemocratische of conservatieve inbreng op sociaal-maatschappelijk vlak (de VVD moet diens coalitiepartners toch íets geven in ruil voor het mogen bepalen van het economische beleid).

Gezien de PVV winst is dat voor veel mensen toch klaarblijkelijk niet rechts genoeg geweest. En hej, als er dan PVV stemmers zijn die zeggen 'tsja, economisch gezien heeft rechts best wel hun zin gekregen de afgelopen 20 jaar, maar we zouden graag óók meer rechts beleid zien op dat sociaal-maatschappelijke vlak' dan denk ik 'ok, ik ben het niet eens met je oplossing maar ik kan me vinden in die analyse.

Maar wat ik helaas toch het meest hoor is 'het is allemaal te links' of 'onze linkse regering', en zelfs dingen als 'de PVV lijkt op sociaal vlak heel erg op de SP'. En dan denk ik; nee, dan ga je er echt compleet aan voorbij dat rechts (wat zich in Nederland eigenlijk geheel identificeert als neoliberaal) op economisch gebied toch echt grotendeels heeft gekregen wat het wilde.
pi_211477384
En mbt PVV stemmers denk ik dan .. ja, als je vindt dat het economisch gezien allemaal prima loopt, maar je wilt toch ook graag minder migratie en islam, dán zit je bij de PVV gewoon helemaal top. Voor zo iemand is de PVV dé keuze.

Maar, en dan kijk ik voornamelijk de SP->PVV stemmers aan, als je nog steeds die economische onvrede kent .. in mijn ogen hebben die mensen zich dus laten overtuigen dat de oorzaak daarvan niet meer primair te vinden is in een allesoverheersende kapitalistische wereld. Nee, de primaire schuld zou dan toch bij immigranten en een vreemde religie liggen, en die al een poosje best sterk gevolgde economische stroming is toch eigenlijk wel gewoon prima. Huh, hoe dan?
pi_211477742
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 17:57 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
Niet per se.

De regering en Tweede Kamer gaat in beginsel niet over wat burgers, individuen het beste voor henzelf en hun directe omgeving vinden en of wat zij willen.
Bijna iedereen wil wel een mooie villa met lekker stukje grond bijvoorbeeld, maar dan wel dicht bij allerlei voorzieningen. En dicht bij natuur. Dat is echter niet haalbaar in ons kleine Nederland. Want voorzieningen komen juist verder van je voordeur te liggen als iedereen vrijstaand woont.
Dat nog los van de discussie welke stukken grond we gaan 'opofferen' voor al die woningbouw.

Het gaat in de landelijke politiek in beginsel om een veel groter plaatje, namelijk wat het beste is voor de toekomst van Nederland. Daar spelen voor een flink deel hele andere belangen dan de directe belangen van Henk en Ingrid.
Landelijk belang is juist dat er relatief compact gebouwd wordt op schaarse grond. Dat is goed voor de afstand tot voorzieningen en houdt ook grond over voor andere voorzieningen.
Dan hoort men niet thuis in de tweede kamer of regering als men niet van plan is om te luisteren naar de groeiende groep ontevreden Nederlandse burgers.
pi_211477972
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 18:46 schreef torentje het volgende:

[..]
Dan hoort men niet thuis in de tweede kamer of regering als men niet van plan is om te luisteren naar de groeiende groep ontevreden Nederlandse burgers.
Ik ben juist ontevreden over die groep zeikerds. Dat gejengel van die lui zorgt alleen maar voor ad-hoc beleid en haastig ingevoerde broddelwetjes.

Maar naar mij luisteren ze niet.
pi_211478071
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 17:58 schreef probeer het volgende:

[..]
Tsja, heel kort door de bocht hebben we dik 20 jaar economisch neo-liberaal beleid gehad, met een vleugje sociaaldemocratische of conservatieve inbreng op sociaal-maatschappelijk vlak (de VVD moet diens coalitiepartners toch íets geven in ruil voor het mogen bepalen van het economische beleid).

Gezien de PVV winst is dat voor veel mensen toch klaarblijkelijk niet rechts genoeg geweest. En hej, als er dan PVV stemmers zijn die zeggen 'tsja, economisch gezien heeft rechts best wel hun zin gekregen de afgelopen 20 jaar, maar we zouden graag óók meer rechts beleid zien op dat sociaal-maatschappelijke vlak' dan denk ik 'ok, ik ben het niet eens met je oplossing maar ik kan me vinden in die analyse.

Maar wat ik helaas toch het meest hoor is 'het is allemaal te links' of 'onze linkse regering', en zelfs dingen als 'de PVV lijkt op sociaal vlak heel erg op de SP'. En dan denk ik; nee, dan ga je er echt compleet aan voorbij dat rechts (wat zich in Nederland eigenlijk geheel identificeert als neoliberaal) op economisch gebied toch echt grotendeels heeft gekregen wat het wilde.
Het komt allemaal uit dezelfde koker he? De massa-immigratie is ook neoliberaal, en "links" heeft zich stilletjes en lafjes neergelegd bij het neoliberalisme en hun idealen ingeruild voor het goedkoop sentiment van zielige buitenlandertjes vertroetelen, alleen diegenen die zich hier melden uiteraard, laat de achterblijvers maar stikken.

De verarming van de middenklasse en de massa-immigratie met zijn destructieve effect op de sociale cohesie, het onderwijsniveau en de houdbaarheid van de gezondheidszorg en sociale zekerheid zijn dus met elkaar verweven.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_211478079
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 15:29 schreef torentje het volgende:

[..]
Jij valt dus over het feit dat Wilders heeft gezegd dat Nederland geen islamitisch land is?
Val ik daarover?
Klopt toch wat hij zegt.

Maar we zijn wel een land met godsdienst vrijheid en recht om niet gediscrimineerd te worden op basis van godsdienst, levensovertuiging en dat betekend dus dat mensen met een hoofddoekje het recht hebben om over straat te lopen en dat overheid bij grondwet verboden is om mensen om die redenen aan te pakken uit te sloten, ontdoen van stemrecht, spreekrecht etc.

Maar blijkbaar begrijpt u niet goed wat andere partijen tegen houdt om met de PVV in zee te gaan. Want eigenlijk worden PVVers door de zelfde wetten en normen en waarden van onze NL cultuur beschermd, die Wilders tegen houdt om zijn plannen te kunnen uitvoeren.
pi_211478506
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 19:09 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Val ik daarover?
Klopt toch wat hij zegt.

Maar we zijn wel een land met godsdienst vrijheid en recht om niet gediscrimineerd te worden op basis van godsdienst, levensovertuiging en dat betekend dus dat mensen met een hoofddoekje het recht hebben om over straat te lopen en dat overheid bij grondwet verboden is om mensen om die redenen aan te pakken uit te sloten, ontdoen van stemrecht, spreekrecht etc.
Het betekent ook dat je niet mag discrimineren tegen niet gelovigen die bijvoorbeeld ook een hoofddeksel op willen. Dat een hoofddoekverbod de vrijheid van godsdienst aantast is ook nogal een claim die wat onderbouwing behoeft.

quote:
Maar blijkbaar begrijpt u niet goed wat andere partijen tegen houdt om met de PVV in zee te gaan. Want eigenlijk worden PVVers door de zelfde wetten en normen en waarden van onze NL cultuur beschermd, die Wilders tegen houdt om zijn plannen te kunnen uitvoeren.
De islam is natuurlijk op ruime afstand de grootste bedreiging voor de vrijheid van godsdienst.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_211478796
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 14:28 schreef Red_85 het volgende:

[..]
NL stemt voor rechtse politiek, krijgt links beleid.

Wil je nog hardere frustratie in de NLse samenleving hebben?
Huh, waarom is een overwegend conservatief centrumlinkse partij dan de grootste geworden?
  donderdag 30 november 2023 @ 20:02:06 #243
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_211478887
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  donderdag 30 november 2023 @ 20:02:48 #244
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_211478899
quote:
2s.gif Op donderdag 30 november 2023 14:56 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Het is dan wel een beetje een puntje dat Greet in zulke kwesties gewoon met de VVD meestemde en er geen sociaaleconomisch links alternatief tegenover stelde.
Jamaar het is nu allemaal anders _O-
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_211478954
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 15:46 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Het heeft wel de laatste jaren beheerst. Klimaatmaatregelen en asielzoekers. Hoe dat is ingebracht in de samenleving is niets rechts aan. En laat dat nu net de belangrijkste issues zijn van de laatste jaren. Buiten corona om dan.
Het grootste deel van de migratie bestaat bij de gratie van rechtse wensen. Bedrijven halen graag buitenlandse arbeidskrachten deze kant op. Alles voor een paar procentjes economische groei. Deels zijn het expats met goedbetaalde banen, maar grotendeels ook de vele gastarbeiders en Oost Europese arbeismigranten die een grote druk opleveren op bijvoorbeeld onze zorg en sociale woningbouw.

Die asielzoekers is een veel kleiner aantal dan de groep die door 'rechts' van harte welkom geheten wordt.
pi_211479015
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 18:46 schreef torentje het volgende:

[..]
Juist wanneer verder gekeken wordt dan de termijn tot aan de volgende verkiezingen is men op zijn plaats in de Tweede Kamer.

Al die "hier en nu" bevrediging maakt het er niet beter op. Allemaal lapmiddeltjes en halfbakken werk om maar op korte termijn een resultaatje te kunnen boeken heeft bijvoorbeeld geleid tot een belasting- en toeslagen stelsel waar zelfs de belastingdienst in verzuipt.
pi_211479071
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2023 20:05 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
Het grootste deel van de migratie bestaat bij de gratie van rechtse wensen. Bedrijven halen graag buitenlandse arbeidskrachten deze kant op. Alles voor een paar procentjes economische groei. Deels zijn het expats met goedbetaalde banen, maar grotendeels ook de vele gastarbeiders en Oost Europese arbeismigranten die een grote druk opleveren op bijvoorbeeld onze zorg en sociale woningbouw.

Die asielzoekers is een veel kleiner aantal dan de groep die door 'rechts' van harte welkom geheten wordt.
Hmm. Welk 'rechts' hebben we het nu over dan?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_211479165
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2023 20:05 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Toch zijn het de linksen vam de zieligheidsindustrie die continu janken dat er meer zielige mensen hier heen moeten en ze zo zielig zijn, dat we er niet niets mee mogen doen....
1947-2016
pi_211479229
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 16:05 schreef probeer het volgende:

[..]
Het ontstaan en ontwikkelen van die thema's is juist zeer rechts beleid geweest.

Weinig overheidsregulatie en controle in de agrarische sector. Flink pushen voor schaalvergroting bij boeren. De grote en sterke (en daarmee boeren onder druk zettende) rol van de multinationals in die sector. Laksheid met vergunningen. 30 jaar lang vrijwel geen fuck geven om natuur, ten bate van het bedrijf. Om het maar niet over de innige liefde tussen de VVD en de chemische sector te hebben. Best rechts hoor.

En dan zit er dus de laatste jaren flinke stront aan de knikker. En zegt links 'klimaatherstel is nu meer dan ooit zeer belangrijk' en (nog steeds) 'we dienen immigranten goed te behandelen', en dan zou het opeens allemaal de schuld van links zijn dat het grote thema's zijn?
Klopt.
Het is juist links wat het klimaat aan het pushen is nu ze hun kans schoon zien nu rechts ook wel wat wil doen.

En qua migratie, rechts wil inderdaad arbeiders. Links wil vooral zielige mensen. Wat hebben we de afgelopen jaren gezien? Mensen die als zielige zieltjes worden laten zien. De grote bek van dat we ze op moeten vangen, komt niet bepaald van rechts meer. Al jaren niet.
1947-2016
pi_211479329
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 20:25 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Klopt.
Het is juist links wat het klimaat aan het pushen is nu ze hun kans schoon zien nu rechts ook wel wat wil doen.

En qua migratie, rechts wil inderdaad arbeiders. Links wil vooral zielige mensen. Wat hebben we de afgelopen jaren gezien? Mensen die als zielige zieltjes worden laten zien. De grote bek van dat we ze op moeten vangen, komt niet bepaald van rechts meer. Al jaren niet.
Ja blijf maar gillen over links terwijl VVD 13 jaar heeft geregeerd. En ook gewoon klimaatmaatregelen door wilt blijven voeren. Dus het hele links pusht alleen!! is totaal niet aan de orde. Ja tenzij je VVD links noemt natuurlijk maar dan ben je wel helemaal af.

De hele wereldwijde industrie omtrent klimaat, duurzaamheid en groene industrie veranderd. In elk continent. Dus Wilders en zijn stemvee kan wel zoveel willen. Dat gaat hoe dan ook tegengehouden worden. Of dat al in de coalitie, oppositie of via internationale regelgeving gebeurt maakt niet uit. Dus misschien maar gewoon, he, accepteren ofzo
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')