abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211475527
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2023 13:02 schreef Wantie het volgende:

[..]
Hij speelt net zo hard spelletjes, maar dat heeft zijn achterban niet door.
Wel zielig voor zijn achterban.
Ik vraag mij af of 3/4 van de bevolking, wat niet op de PVV heeft gestemd, het zo ziet zitten om tal van verdragen te verscheuren en een Nexit natuurlijk om die verdomde migranten buiten de deur te houden.
Economisch en geopolitiek geisoleerd maar he, je houdt wel illegale migranten buiten de deuren (waarschijnlijk ook niet).
Ze hadden mijn inziens toch beter op Omtzigt ofzo kunnen stemmen.
pi_211475551
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 13:38 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
De Italianen hebben al eerder een fascist als leider verkozen; voor ons toch meer een drempel.
Italië is inderdaad een nogal rechts land van oudsher.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_211475558
quote:
2s.gif Op donderdag 30 november 2023 13:35 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ik verwacht van niet, want wellicht zijn er ook nog andere coalities mogelijk.
Zoals? Enige andere is over links. Succes om dan de rust te bewaren bij Wildersaanhang
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_211475561
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 13:36 schreef BMW1993 het volgende:
Waarom lukt het Meloni van Italië dan wel om premier te worden?

Die is toch exact gelijk aan Geert Wilders in haar denkbeelden? En die is ook milder geworden sinds ze aan het roer staat.
Alleen in Nederland willen we de PVV gewoon geen kans geven, terwijl Trump in Amerika ook gewoon mag regeren, en Le Pen ook in Frankrijk mocht zij eens winnen...
Zij is er ook achter gekomen dat ze maar weinig kunt tegen al die bootvluchtelingen.
Is er dit jaar geen record gebroken?
pi_211475567
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 13:36 schreef BMW1993 het volgende:
Waarom lukt het Meloni van Italië dan wel om premier te worden?

Die is toch exact gelijk aan Geert Wilders in haar denkbeelden? En die is ook milder geworden sinds ze aan het roer staat.
Alleen in Nederland willen we de PVV gewoon geen kans geven, terwijl Trump in Amerika ook gewoon mag regeren, en Le Pen ook in Frankrijk mocht zij eens winnen...
Italie, dat kun je echt niet vergelijken. Naast dat migranten daar met boot aankomen en de rest van europa niet zo happig is ze over te nemen, kampen ze daar natuurlijk met veel meer grotere problemen.

Overigens is zij er nu ook dik tevreden mee dat de migranten verscheept gaan worden naar twee opvangkampen waar het de vraag is of ze netjes worden opgevangen.
pi_211475572
quote:
2s.gif Op donderdag 30 november 2023 13:35 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ik verwacht van niet, want wellicht zijn er ook nog andere coalities mogelijk.
Zonder PVV maar dan GLPVDA, NSC, VVD en BBB ofzo?
pi_211475588
quote:
7s.gif Op donderdag 30 november 2023 13:44 schreef Scorpie het volgende:

[..]
D66. Zou een prima kabinet kunnen zijn als ze oplossinggericht bezig gaan.
  Moderator donderdag 30 november 2023 @ 13:49:37 #183
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_211475609
quote:

[..]
Doe maar D66 ipv BBB dan, dat sluit beter aan.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_211475613
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2023 13:07 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ja, kennelijk.
Maar dat wil niet zeggen dat andere partijen dat beleid ook moeten oppikken.
Uiteraard, men is niet verplicht om dingen te doen die niet in overeenstemming zijn met het eigen geweten.
  Moderator donderdag 30 november 2023 @ 13:50:54 #185
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_211475621
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 13:42 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Zoals? Enige andere is over links. Succes om dan de rust te bewaren bij Wildersaanhang
Misschien kan de Wildersaanhang aan hun Leidsman duidelijk maken dat hij zich wat constructiever op moet stellen omdat het anders echt niks wordt.
  donderdag 30 november 2023 @ 13:52:00 #186
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211475632
quote:
2s.gif Op donderdag 30 november 2023 13:50 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Misschien kan de Wildersaanhang aan hun Leidsman duidelijk maken dat hij zich wat constructiever op moet stellen omdat het anders echt niks wordt.
Wilders' aanhang krijgt even een lesje democratie voor de kiezen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  donderdag 30 november 2023 @ 13:54:20 #187
505059 Cpt.Crow
Kapitein Kraai
pi_211475657
quote:

[..]
Tja, dat gaat 'm natuurlijk ook niet worden.

Opnieuw stemmen dan maar, ruim over de 40 moet makkelijk lukken voor de PVV met wat overlopers van de VVD en NSC.
pi_211475664
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 13:46 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
D66. Zou een prima kabinet kunnen zijn als ze oplossinggericht bezig gaan.
quote:
2s.gif Op donderdag 30 november 2023 13:49 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ik weet niet of D66 en NSC compatible zijn met elkaar? Heb me niet echt verdiept in D66 en hun verkiezingsprogramma moet ik zeggen.
  Moderator donderdag 30 november 2023 @ 13:56:52 #189
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_211475676
quote:
7s.gif Op donderdag 30 november 2023 13:55 schreef Scorpie het volgende:

[..]
[..]
Ik weet niet of D66 en NSC compatible zijn met elkaar? Heb me niet echt verdiept in D66 en hun verkiezingsprogramma moet ik zeggen.
Als D66 het ook met CDA heeft uit kunnen houden dan moet het met NSC zeker lukken denk ik.
pi_211475709
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 13:54 schreef Cpt.Crow het volgende:

[..]
Tja, dat gaat 'm natuurlijk ook niet worden.

Opnieuw stemmen dan maar, ruim over de 40 moet makkelijk lukken voor de PVV met wat overlopers van de VVD en NSC.
Ik stel voor PVV/VVD!NSC en d66.

Heeft iedereen wat.
pi_211475722
Wildersaanhang is boos en teleurgesteld, en blijft dat. Het maakt niet echt uit of Wilders nu wel of niet meedoet.

Maar ik denk wel dat de PVV bij eventuele volgende verkiezingen minder stemmen krijgt, want ze kregen niet voor elkaar om een coalitie te vormen. Wellicht krijgt de VVD of NSC (of FvD) weer een impuls.

Het lijkt me sterk dat ze meer stemmen krijgen. Een absolute meerderheid zit er niet in, en ik hoop dat PVV-stemmers beseffen dat niet samenwerken met Wilders niet opgelost is met een (significante) aangroei van stemmers.

Politieke partijen willen over het algemeen opkomen voor hun eigen achterban. Daarnaast kijken ze naar de verkiezingsuitslag, en proberen ze ook iets te doen aan de problemen die de grootste partij aan wil kaarten. Maar als de achterban zegt "niet met PVV", dan wordt het ook "niet met PVV" Of ze nu 37 of 47 zetels hebben.
pi_211475737
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 14:01 schreef zuchtje het volgende:
Wildersaanhang is boos en teleurgesteld, en blijft dat. Het maakt niet echt uit of Wilders nu wel of niet meedoet.

Maar ik denk wel dat de PVV bij eventuele volgende verkiezingen minder stemmen krijgt, want ze kregen niet voor elkaar om een coalitie te vormen. Wellicht krijgt de VVD of NSC (of FvD) weer een impuls.

Het lijkt me sterk dat ze meer stemmen krijgen. Een absolute meerderheid zit er niet in, en ik hoop dat PVV-stemmers beseffen dat niet samenwerken met Wilders niet opgelost is met een (significante) aangroei van stemmers.

Politieke partijen willen over het algemeen opkomen voor hun eigen achterban. Daarnaast kijken ze naar de verkiezingsuitslag, en proberen ze ook iets te doen aan de problemen die de grootste partij aan wil kaarten. Maar als de achterban zegt "niet met PVV", dan wordt het ook "niet met PVV" Of ze nu 37 of 47 zetels hebben.
Ik vind het dreigement van veel PVV-ers ook zo vreemd: VVD en NSC ga regeren met de PVV want anders wordt de PVV nog groter?

Dus rechtsom of linksom je moet doen wat de PVV wil.

Verschil is dat andere partijen nooit een trol leger (dus op alle formums precies de zelfde reacties / posts duizend keer herhalen) momentum achter zich krijgen.

Want waarom zou de PVV niet heel hard over de brug stappen, want straks wordt Timmermans MP.

Dat allemaal door de incompetentie van Wilders.
pi_211475784
quote:
7s.gif Op donderdag 30 november 2023 13:55 schreef Scorpie het volgende:

[..]
[..]
Omzigt zei al te willen regeren met partijen die oplossinggericht zijn, ook al zijn er verschillen.

Meteen het probleem. Hoop schreeuwen, maar 0 oplossingen. Ze komen ook niet echt over alsof ze echt compromissen sluiten willen.
  donderdag 30 november 2023 @ 14:09:54 #194
505059 Cpt.Crow
Kapitein Kraai
pi_211475789
Een dreigement nog wel. _O-

Ik zie het als een logisch gevolg. Dit was mijn eerste keer stemmen op de PVV als niet stereotype PVV-stemmer. Bij de VVD zullen er een hoop stemmers zijn geweest die, mocht de VVD (blijven) verzaken, wellicht eenvoudig over te halen zijn om (ook) op de PVV te stemmen. Bij de NSC ligt het iets complexer maar komt het waarschijnlijk op hetzelfde neer.
pi_211475864
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 14:09 schreef Cpt.Crow het volgende:
Een dreigement nog wel. _O-

Ik zie het als een logisch gevolg. Dit was mijn eerste keer stemmen op de PVV als niet stereotype PVV-stemmer. Bij de VVD zullen er een hoop stemmers zijn geweest die, mocht de VVD (blijven) verzaken, wellicht eenvoudig over te halen zijn om (ook) op de PVV te stemmen. Bij de NSC ligt het iets complexer maar komt het waarschijnlijk op hetzelfde neer.
Met wat is er mis mee, als meer mensen op de PVV gaan stemmen, dan staan meer mensen er achter. Want links om of rechts om de uitkomst is toch het zelfde, doen wat PVV wil?

Of kan wilders aangeven welke stukken hij niet meent?
pi_211475876
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 14:01 schreef zuchtje het volgende:

Dit. Ook krijg je weer nieuwe campagnes waar een weer dingen kunnen en zullen veranderen.
pi_211475907
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 14:17 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Met wat is er mis mee, als meer mensen op de PVV gaan stemmen, dan staan meer mensen er achter. Want links om of rechts om de uitkomst is toch het zelfde, doen wat PVV wil?

Of kan wilders aangeven welke stukken hij niet meent?
Heb jij het verkiezingsprogramma van de PVV wel gelezen en begrepen?
pi_211475935
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 14:22 schreef torentje het volgende:

[..]
Heb jij het verkiezingsprogramma van de PVV wel gelezen en begrepen?
Ja zeker (toevallig een van de weinige die ik echt gelezen heb).

Vanwaar je vraag?
pi_211475956
quote:
2s.gif Op donderdag 30 november 2023 13:49 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
NL stemt voor rechtse politiek, krijgt links beleid.

Wil je nog hardere frustratie in de NLse samenleving hebben?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_211475991
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2023 14:28 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Wil je nog hardere frustratie in de NLse samenleving hebben?
Hier ben ik het mee eens. Maar als straks blijkt dat het gewoon niet werkt met Wilders, wat dan? Is dat dan een links complot? Weer stemmen. Wilders 45 zetels. Weer niet het vermogen om coalitie te vormen. Weer niet inschikken. Hoever wil je gaan.

Je kan je wel afvragen of de gemiddelde PVV'er ooit het vermogen gaat krijgen dat het ook weleens aan de grote leider zou kunnen liggen.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')