abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211467545
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 18:31 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Geen eigenlijk in dit stadium. NSC zegt "Zo gaan we niet meedoen" en dan is het aan de PVV om te zeggen of dat een probleem is voor ze of niet. Dit is pas de verkenning, de vorige keer duurde het hele proces 299 dagen.
Hoe lang duurde de verkenning toen?
pi_211467555
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2023 18:54 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Wat niet zo gek is, want centrumlinks kun je ook gewoon een meerderheid vormen.

Het is niet perse zo dat de grootste partij in de regering moet zitten. Gebruikelijk wel, maar nodig echt niet. Vergeet niet dat er voor 113 zetels niet op de PVV is gestemd.

Overigens ben ik wel van mening dat Geert het eerst maar eens moet proberen. Maar alvast vooruit kijken voor 't vrij reële geval dat het niks wordt, is alleen maar verstandig.
Het is meer dan eens voorgekomen dat de grootste partij niet in de regering kwam in Nederland in de moderne tijd. Maar ze moeten eerst maar eens uit gaan zoeken wat ze wel en niet willen.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 29 november 2023 @ 18:57:08 #253
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211467576
Er wordt net even te veel gedaan alsof Omtzigt de PVV helemaal heeft uitgesloten. Dat is niet zo.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_211467619
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 18:55 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Hoe lang duurde de verkenning toen?
In principe van maart tot eind september, toen pas kwam de CU er bij.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-11-2023 19:00:13 ]
pi_211467626
Ik heb persoonlijk het idee dat het op economisch gebied vrij stabiel is, dat zou je toch voort kunnen zetten?
pi_211467734
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 18:59 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
Ik heb persoonlijk het idee dat het op economisch gebied vrij stabiel is, dat zou je toch voort kunnen zetten?
Wat bedoel je? De huidige tijdelijke maatregelen werken, maar in potentie vallen er veel mensen in armoede in 2025. Dus nee, zo stabiel is het allemaal niet.
pi_211467741
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 18:59 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
Dat gebeurt ook, Nederland draait wel door bij een demissionaire regering.
pi_211467781
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 19:02 schreef Hanca het volgende:

[..]
Wat bedoel je? De huidige tijdelijke maatregelen werken, maar in potentie vallen er veel mensen in armoede in 2025. Dus nee, zo stabiel is het allemaal niet.
Hoe zou je zover vooruit dat al kunnen zien? Heb het idee dat er door de overheid veel meer hieraan gedaan is dan vorige jaren.
pi_211467798
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 19:04 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Hoe zou je zover vooruit dat al kunnen zien?
Dan vallen er een aantal tijdelijke maatregelen weg.
pi_211467817
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 19:04 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dan vallen er een aantal tijdelijke maatregelen weg.
Gelukkig is er een 2e Kamer die net gekozen is en daar op kan reageren.
pi_211467855
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 17:46 schreef Hexagon het volgende:
Omtzigt lijkt tijd te rekken. Ik denk dat hij zijn fractie niet achter zich heeft.
Ja, die ziet de val van de VVD al op scherp staan natuurlijk. Kabinetje vol amateurs helpen oprichten, en dan lekker in de oppositie afwachten tot de sociaal-economische onderkant van het land finaal de geest geeft (na 13 naar VVD) om zich daarna weer te kunnen die fatsoenlijke rechtse partij die het toch wel een stuk beter deed dan Pieter en Geert.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_211467880
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 19:05 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Gelukkig is er een 2e Kamer die net gekozen is en daar op kan reageren.
Ja, natuurlijk. Maar dat het allemaal op tijdelijke maatregelen steunt, mede omdat de vorige prinsjesdag ook al met een demissionair kabinet ging, maakt de benaming 'stabiel' toch wel een beetje vreemd.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-11-2023 19:09:29 ]
pi_211467926
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2023 19:08 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, natuurlijk. Maar dat het allemaal op tijdelijke maatregelen steunt, mede omdat de vorige prinsjesdag ook al met een demissionair kabinet ging, maakt de benaming 'stabiel' toch wel een beetje vreemd.
En dan is het nog de vraag in hoeverre de duiventil die Rutte IV inmiddels is geworden in staat is dergelijke maatregelen dan daadwerkelijk op touw te zetten.

Nederland draait prima op een demissionaire regering, zijn vaak erg positieve 'puinruim' periodes. Maar we hebben nu zo langzamerhand geen stabiele regering meer, ook geen demissionaire.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_211467990
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2023 19:08 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het is stabiel, dat de huidige situatie op een aantal tijdelijke maatregelen rust doet daar niets aan af.
pi_211468026
Zal iedereen van de PVV wel een post kunnen krijgen. Ik vond ze altijd al vrij onzichtbaar op een enkele na, geen idee hoe dat nu zou gaan?
pi_211468051
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 18:57 schreef Nattekat het volgende:
Er wordt net even te veel gedaan alsof Omtzigt de PVV helemaal heeft uitgesloten. Dat is niet zo.
Zeker niet, die staat nog meer dan open voor samenwerking in diverse varianten. Vergeet niet dat hij bij Rutte 1 ook piepte maar uiteindelijk gewoon die constructie steunde.
pi_211468061
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 19:15 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
Zal iedereen van de PVV wel een post kunnen krijgen. Ik vond ze altijd al vrij onzichtbaar op een enkele na, geen idee hoe dat nu zou gaan?
Er zijn ongeveer 30 ministers en staatssecretaris posten te verdelen, de PVV kan er niet meer dan 8 invullen met Kamerleden zonder zetels kwijt te raken. Dat is vermoedelijk waarom Wilders de BBB er bij wil hebben.
pi_211468070
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 18:57 schreef Nattekat het volgende:
Dat viel mij ook al op.
"Beetje dimmen en even je plannen matigen, dan doe ik wel mee". Beetje dat.
Het is natuurlijk gewoon onderhandelen. Vanaf minuut 1 van de verkiezingen.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_211468098
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2023 19:18 schreef capricia het volgende:

[..]
Dat viel mij ook al op.
"Beetje dimmen en even je plannen matigen, dan doe ik wel mee". Beetje dat.
Het is natuurlijk gewoon onderhandelen. Vanaf minuut 1 van de verkiezingen.
Hij doet het wel op een hele vreemde manier, normaliter geef je zo'n brief aan de verkenner en niet aan de pers of vergis ik mij nu? Ik zie weinig meerwaarde van wat hij nu doet.
Weten we nog het drama wat volgde op een foto van een overleg door een verkenner na de vorige verkiezingen?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 29-11-2023 19:20:25 ]
pi_211468148
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 19:19 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Hij doet het wel op een hele vreemde manier, normaliter geef je zo'n brief aan de verkenner en niet aan de pers of vergis ik mij nu? Ik zie weinig meerwaarde van wat hij nu doet.
Weten we nog het drama wat volgde op een foto van een overleg door een verkenner na de vorige verkiezingen?
Dit is nieuwe politiek, zolang het past.
pi_211468219
quote:
10s.gif Op woensdag 29 november 2023 19:23 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Dit is nieuwe politiek, zolang het past.
Nou ja, prima verder. Ik moest wel een beetje lachen om de zin van Omtzigt over financieele degelijkheid, eenieder die het PVV programma heeft gelezen begrijpt dat probleem.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 29 november 2023 @ 19:25:59 #272
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211468224
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 19:19 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
De brief van Timmermans heb ik ook ergens voorbij zien komen, ik kan me vaag herinneren bij een vorige verkenning ook een brief gezien te hebben. Dit is niet raars.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_211468268
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 19:25 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Nou ja, prima verder. Ik moest wel een beetje lachen om de zin van Omtzigt over financieele degelijkheid, eenieder die het PVV programma heeft gelezen begrijpt dat probleem.
Had NSC het wel door laten rekenen? Vind het wat minder netjes als je dat zelf ook niet gedaan hebt om wat voor reden dan ook.
pi_211468379
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 19:27 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Had NSC het wel door laten rekenen? Vind het wat minder netjes als je dat zelf ook niet gedaan hebt om wat voor reden dan ook.
Nee, dat heeft NSC niet en dat nam ik ze zeer kwalijk.
pi_211468388
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 19:25 schreef Nattekat het volgende:

[..]
De brief van Timmermans heb ik ook ergens voorbij zien komen, ik kan me vaag herinneren bij een vorige verkenning ook een brief gezien te hebben. Dit is niet raars.
Ok, my bad dan :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')