Oeh. Zou Jos van Rey al gevraagd zijn?quote:Op woensdag 29 november 2023 18:19 schreef Hexagon het volgende:
Ik denk dat we afkoersen op een Limburgs kabinet met Plasterk aan de leiding.
Het sentiment in de samenleving moet draaien, ik denk dat ze bij de VVD hopen op veel publicaties en stront over wat PVV-ers allemaal hebben uitgevreten en ook hopen dat Wilders zoals gisteren nog een paar keer uit de bocht vliegt.quote:Op woensdag 29 november 2023 18:18 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat zei ze vorige week natuurlijk ook al. Ze zou ook gek zijn om nu in de armen van Timmermans te springen. Als dat al zou gebeuren, kan dat pas na maanden mislukte onderhandelingen.
Het is natuurlijk alsof je in een projectgroep moet gaan werken met de grootste etterbak van de werkvloer en die verder niets constructiefs wil gaan bijdragen.quote:Op woensdag 29 november 2023 18:18 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Wel mooi al die partijen die zo graag 'verantwoordelijkheid nemen' trouwens.Behalve als het ze even niet uitkomt.
Als die wil dan komt die ook wel in het kabinet denk ik.quote:Op woensdag 29 november 2023 18:20 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Oeh. Zou Jos van Rey al gevraagd zijn?
Tja dat is zo. Alleen had vooral de VVD dan voor de verkiezingen niet zo moeten flirten met die etterbak.quote:Op woensdag 29 november 2023 18:20 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het is natuurlijk alsof je in een projectgroep moet gaan werken met de grootste etterbak van de werkvloer en die verder niets constructiefs wil gaan bijdragen.
Het is bij Yeşilgöz meer alsof er wordt gevraagd wie er met de etterbak samen wil, zij haar hand op steekt in de hoop dat ze er voordeel uit kan halen. Maar nu ze moeten gaan samenwerken, meldt ze zich plots ziek.quote:Op woensdag 29 november 2023 18:20 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het is natuurlijk alsof je in een projectgroep moet gaan werken met de grootste etterbak van de werkvloer en die verder niets constructiefs wil gaan bijdragen.
Voorlopig in elk geval niet.quote:Op woensdag 29 november 2023 18:26 schreef KoningWouter het volgende:
Ik snap er geen hout meer van. Dit betekent hopelijk niet dat we straks een Timmermans I krijgen hoop ik?
Aan de ene kant heeft hij een punt, aan de andere kant met 9 partijen onderhandelen over de inhoud is net zo kansloos.quote:
Zo moeilijk is het toch niet? De VVD verliest zwaar en wil niet instappen en NSC vind dat de PVV geen partij is waar ze mee door een deur kunnen.quote:Op woensdag 29 november 2023 18:26 schreef KoningWouter het volgende:
Ik snap er geen hout meer van. Dit betekent hopelijk niet dat we straks een Timmermans I krijgen hoop ik?
Ja maar wat zijn dan nu de consequenties?quote:Op woensdag 29 november 2023 18:28 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Zo moeilijk is het toch niet? De VVD verliest zwaar en wil niet instappen en NSC vind dat de PVV geen partij is waar ze mee door een deur kunnen.
Als je de verkiezingsprogramma's bekijkt dan klopt dat ook gewoon.
VVD zegt te willen onderhandelen, patstelling komt vanwege Omtzigt nu.quote:Op woensdag 29 november 2023 18:00 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Was het sowieso al. De VVD houdt het hele proces op slot met de huidige opstelling.
Geen eigenlijk in dit stadium. NSC zegt "Zo gaan we niet meedoen" en dan is het aan de PVV om te zeggen of dat een probleem is voor ze of niet. Dit is pas de verkenning, de vorige keer duurde het hele proces 299 dagen.quote:Op woensdag 29 november 2023 18:29 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Ja maar wat zijn dan nu de consequenties?
Dat er momenteel geen kabinet te vormen is, maar dat gebeurt vaker aan het begin van de formatie. Uiteindelijk zullen er partijen gaan bewegen. Spannend is wat dat betreft vanavond al bij de VVD, wat willen de leden.quote:Op woensdag 29 november 2023 18:29 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Ja maar wat zijn dan nu de consequenties?
Ah oke bedankt voor het verduidelijken.quote:Op woensdag 29 november 2023 18:31 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Geen eigenlijk in dit stadium. NSC zegt "Zo gaan we niet meedoen" en dan is het aan de PVV om te zeggen of dat een probleem is voor ze of niet. Dit is pas de verkenning, de vorige keer duurde het hele proces 299 dagen.
Ja, in Utrechtquote:Op woensdag 29 november 2023 18:36 schreef phpmystyle het volgende:
Is die bijeenkomst van de VVD live te volgen?
Toch verschilt dat stevig per overheidsorganisatie. Bij Staatsbosbeheer wordt het uiten van de eigen politiek mening niet bepaald op prijs gesteld.quote:Op woensdag 29 november 2023 10:48 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Grappig wel, als militair mocht ik toendertijd (1983) meelopen in de demostratie tegen kruisraketten zonder enig probleem of sanctie.
Wat niet zo gek is, want centrumlinks kun je ook gewoon een meerderheid vormen.quote:Op woensdag 29 november 2023 10:46 schreef aTypisch het volgende:
[..]
natuurlijk
gewoon mee doorgaan waar Rutte ook zo goed in was, die had het politieke spelletje uitgespeeld
VVD'ers, GroenLinks, NSC lieden komen allemaal op dezelfde verjaardagen en feestjes
PvdA'ers zouden wel moeten gaan steigeren als er zo'n regering komt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |