Welke gezinnen bedoel je precies Gia, graag wat specificeren?quote:Op dinsdag 28 november 2023 16:04 schreef Gia het volgende:
[..]
Maar het is toch evident dat door deze gezinnen de gemiddelde levensstandaard naar beneden gaat.
Gezinnen waar vader geen Nederlands spreekt en daardoor een baantje met minimumloon heeft en moeder de zorg heeft voor de 6 kinderen.quote:Op dinsdag 28 november 2023 16:34 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Welke gezinnen bedoel je precies Gia, graag wat specificeren?
quote:Op dinsdag 28 november 2023 14:38 schreef capricia het volgende:
Verzin een onderschrift:
[ afbeelding ]
'Ga nu heen tot de kudde'
Dat lijkt me een gigantische groep inderdaad. Het lek is boven.quote:Op dinsdag 28 november 2023 16:36 schreef Gia het volgende:
[..]
Gezinnen waar vader geen Nederlands spreekt en daardoor een baantje met minimumloon heeft en moeder de zorg heeft voor de 6 kinderen.
Met de uitslag van de briefstemmen (https://www.denhaag.nl/nl(...)stembureau-den-haag/) is te volledige voorlopige uitslag bekend. Hij is nog op geen enkele website verwerkt, maar als ik zelf ga rekenen lijkt het erop alsof de SP hun restzetel verliest en de laatste 2 restzetels naar GL/PvdA en D66 gaan. GL/PvdA eindigt dan op 25, D66 op 10 en de SP op 4quote:Op vrijdag 24 november 2023 16:00 schreef GlennQuagmire het volgende:
De restzetelverdeling gaat wellicht ook nog wel verschuiven. https://wiekrijgtderestzetel.nl/index.html laat zien dat de laatste restzetel nu naar D66 gaat, maar GL/PvdA en PVV hoeven maar iets van terrein te winnen en zij krijgen die. De SP is ook nog niet zeker van hun 5de zetel, die hebben ze maar net binnen. Van Amsterdam moet nog 15% van de stemmen binnenkomen, Amsterdam is 33% GL/PvdA, D66 en PVV hebben 9,9% resp. 9,5%. SP zelfs maar 3%. Ik zie het zomaar gebeuren dat GL/PvdA nog een zetel wint en de SP er een verliest.
Over wat voor aantallen gaat dit concreet?quote:Op dinsdag 28 november 2023 16:36 schreef Gia het volgende:
[..]
Gezinnen waar vader geen Nederlands spreekt en daardoor een baantje met minimumloon heeft en moeder de zorg heeft voor de 6 kinderen.
Zullen er niet zoveel zijn. Er zijn rond de 50.000 moeders met zes kinderen of meer. Het overgrote deel daarvan woont in de Bible belt.quote:Op dinsdag 28 november 2023 17:06 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Over wat voor aantallen gaat dit concreet?
En dan klagen over "klimaatdrammers". Alsof het zelf geen migratiedrammers zijn.quote:Op dinsdag 28 november 2023 16:52 schreef Fretwork het volgende:
Het gemakzucht waarmee ook hier elke discussie naar een discussie over migratie getrokken wordt, zonder enige bron of standhoudende onderbouwing te geven, is wel weer treffend hoor.
Oh, het zijn ook klimaatdrammers maar dan wel anti-drammers want godbeterhet dat ze 30 seconden korter douchen, hun wereld stort dan in heb ik begrepen.quote:Op dinsdag 28 november 2023 17:30 schreef Tijn het volgende:
[..]
En dan klagen over "klimaatdrammers". Alsof het zelf geen migratiedrammers zijn.
En het restant dus boven, onder en naast Gia.quote:Op dinsdag 28 november 2023 17:22 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Zullen er niet zoveel zijn. Er zijn rond de 50.000 moeders met zes kinderen of meer. Het overgrote deel daarvan woont in de Bible belt.
Wat 'constructief links' naar 35 zetels brengt. Ik blijf erbij dat we daar uiteindelijk toch weer op gaan terugvallen.quote:Op dinsdag 28 november 2023 17:03 schreef GlennQuagmire het volgende:
[..]
Met de uitslag van de briefstemmen (https://www.denhaag.nl/nl(...)stembureau-den-haag/) is te volledige voorlopige uitslag bekend. Hij is nog op geen enkele website verwerkt, maar als ik zelf ga rekenen lijkt het erop alsof de SP hun restzetel verliest en de laatste 2 restzetels naar GL/PvdA en D66 gaan. GL/PvdA eindigt dan op 25, D66 op 10 en de SP op 4
Voorlopig is dat nog lang niet aan de orde, eerst is rechts aan zet.quote:Op dinsdag 28 november 2023 18:04 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Wat 'constructief links' naar 35 zetels brengt. Ik blijf erbij dat we daar uiteindelijk toch weer op gaan terugvallen.
Soms is het verdomde lastig een positief mensbeeld te houden met zo ontzettend veel kortzichtigheid en egocentrisme overal.quote:Op dinsdag 28 november 2023 18:03 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Oh, het zijn ook klimaatdrammers maar dan wel anti-drammers want godbeterhet dat ze 30 seconden korter douchen, hun wereld stort dan in heb ik begrepen.
Ondertussen niet door hebben dat klimaatverandering, juist veroorzaakt in het Westen, miljoenen mensen op de vlucht doet slaan en guess what, die komen hierheen.
Zal best maar ik zie het wel gebeuren.quote:Op dinsdag 28 november 2023 18:05 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Voorlopig is dat nog lang niet aan de orde, eerst is rechts aan zet.
Ik zou niet weten waarom de PVV er niet met NSC en VVD uit kan komen. Lijkt me het meest voor de hand liggend met deze uitslag.quote:Op dinsdag 28 november 2023 18:07 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Zal best maar ik zie het wel gebeuren.
Als er nu verkiezingen komen dan haalt PVV samen met NSC de meerderheidquote:Op dinsdag 28 november 2023 18:05 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
quote:Noodopvang 142 euro per dag per persoon
Asielsector peperduur: hotel Kijkduin topje van de ijsberg
EMILE KOSSEN
De kosten van de asielopvang zijn in een jaar tijd meer dan verdubbeld naar 1.5 miljard euro, meldt het COA. Een van de redenen: noodopvang zoals het hotel in Kijkduin waar tijdelijk 120 asielzoekers verblijven.
Dat peperdure hotel is slechts het topje van de ijsberg.
Ik heb dat al heel lang geleden opgegeven.quote:Op dinsdag 28 november 2023 18:06 schreef Perrin het volgende:
[..]
Soms is het verdomde lastig een positief mensbeeld te houden met zo ontzettend veel kortzichtigheid en egocentrisme overal.
Uiteraard maar de kans dat rechts in staat zal zijn om iets werkbaars te formeren is niet zo groot. Vanuit die kennis kan het best aantrekkelijk worden om de terugvaloptie te zijn.quote:Op dinsdag 28 november 2023 18:05 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Omdat de NSC eigenlijk heel weinig raakvlakken heeft met de PVV bijvoorbeeld en ook de VVD heeft er eigenlijk maar weinig.quote:Op dinsdag 28 november 2023 18:07 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik zou niet weten waarom de PVV er niet met NSC en VVD uit kan komen. Lijkt me het meest voor de hand liggend met deze uitslag.
Die lulverhalen kennen we nu wel, een paar maanden geleden hadden BBB en Omtzigt een absolute meerderheid.quote:Op dinsdag 28 november 2023 18:07 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Als er nu verkiezingen komen dan haalt PVV samen met NSC de meerderheid
https://www.telegraaf.nl/(...)topje-van-de-ijsberg
[..]
De partijleiding van de VVD lijkt (in tegenstelling tot de kiezers) best wel weer bereid tot een dealtje met de PVDA. Zie Nijpels.quote:Op dinsdag 28 november 2023 18:10 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Uiteraard maar de kans dat rechts in staat zal zijn om iets werkbaars te formeren is niet zo groot. Vanuit die kennis kan het best aantrekkelijk worden om de terugvaloptie te zijn.
Ik hoop het wel.quote:Op dinsdag 28 november 2023 18:08 schreef Hexagon het volgende:
Benieuwd of Tjeerd de Groot het heeft gered of dat er nog een vrouw over hem heen gestemd wordt. Lisa van Ginneken zou dat misschien kunnen.
Ik hoop het, want het lijkt me alleszins wenselijker dan een kabinet-Wilders. Maar ik vraag me toch serieus af of de VVD hier open voor staat. De allergie van Rutte-III is nog vrij vers, en daar komt nog bij dat het vorige kabinet door de VVD is opgeblazen op een typisch rechts thema. Dan gaan reageren in een samenstelling die linkser was dan eerst is bijzonder ongeloofwaardig.quote:Op dinsdag 28 november 2023 18:13 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
De partijleiding van de VVD lijkt (in tegenstelling tot de kiezers) best wel weer bereid tot een dealtje met de PVDA. Zie Nijpels.
Dit woordje gaan we er in houden. Durf nu al te wedden dat er users zijn die daar flink van over de flos zullen raken.quote:Op dinsdag 28 november 2023 17:30 schreef Tijn het volgende:
[..]
En dan klagen over "klimaatdrammers". Alsof het zelf geen migratiedrammers zijn.
VVD heeft over rechts en links een probleem want de ervaringen van Rutte 1 met de PVV waren ook niet positief.quote:Op dinsdag 28 november 2023 18:15 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik hoop het, want het lijkt me alleszins wenselijker dan een kabinet-Wilders. Maar ik vraag me toch serieus af of de VVD hier open voor staat. De allergie van Rutte-III is nog vrij vers, en daar komt nog bij dat het vorige kabinet door de VVD is opgeblazen op een typisch rechts thema. Dan gaan reageren in een samenstelling die linkser was dan eerst is bijzonder ongeloofwaardig.
Geloofwaardigheid heeft de vvd überhaupt geen actieve herinnering aan.quote:Op dinsdag 28 november 2023 18:15 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik hoop het, want het lijkt me alleszins wenselijker dan een kabinet-Wilders. Maar ik vraag me toch serieus af of de VVD hier open voor staat. De allergie van Rutte-III is nog vrij vers, en daar komt nog bij dat het vorige kabinet door de VVD is opgeblazen op een typisch rechts thema. Dan gaan reageren in een samenstelling die linkser was dan eerst is bijzonder ongeloofwaardig.
Mag dat überhaupt?quote:Op dinsdag 28 november 2023 18:17 schreef Hexagon het volgende:
Er komt wel een rechtse coalitie. Maar dan wellicht met een andere premier dan Wilders. Ronald Plasterk misschien wel.
Ook een niet te benijden functie. Dan mag je de hele tijd alle shit bestemd voor de kabinetsdictator op gaan vangen. En in het buitenland sta je dan helemaal bekend als de machteloze lakei van Geertje.quote:Op dinsdag 28 november 2023 18:17 schreef Hexagon het volgende:
Er komt wel een rechtse coalitie. Maar dan wellicht met een andere premier dan Wilders. Ronald Plasterk misschien wel.
Ja, ze mogen in principe iedereen voordragen. Zelfs zanger Rinus.quote:Op dinsdag 28 november 2023 18:19 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Mag dat überhaupt?Zou wel de meest briljante zet ooit zijn.
Toch kan het sentiment echt nog draaien, bijvoorbeeld als de media de komende weken echt de beerput open gaan halen van het verleden van PVV-ers.quote:Op dinsdag 28 november 2023 18:15 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maar je kan wel veel naar feesten en partijen dus voor Ronald is dat niet zo erg.quote:Op dinsdag 28 november 2023 18:19 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ook een niet te benijden functie. Dan mag je de hele tijd alle shit bestemd voor de kabinetsdictator op gaan vangen. En in het buitenland sta je dan helemaal bekend als de machteloze lakei van Geertje.
Ik snap dat zeiken op Plasterk niet zo.quote:Op dinsdag 28 november 2023 18:21 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Maar je kan wel veel naar feesten en partijen dus voor Ronald is dat niet zo erg.
Een kabinet Wilders zou wel eens een brug te ver kunnen blijken voor Wilders zelf. Ten eerste heeft ie te weinig mensen. En dan gaat het nog niet eens over de kwaliteit. Maar een MP Wilders betekent ook dat hij het dagelijks bestuur van de partij en fractie kwijtraakt. En dat hij zijn machtspositie opgeeft voor wellicht een instabiele coalitie met weifelkont Omzigt.quote:Op dinsdag 28 november 2023 18:17 schreef Hexagon het volgende:
Wederom verbaas ik me over hoe weinig mensen van onze democratie weten, om het vervolgens de meest briljante zet ooit te noemen.quote:Op dinsdag 28 november 2023 18:19 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Dat zeiken valt echt wel mee, het boeit geen ene kut wie of wat de verkenner is.quote:Op dinsdag 28 november 2023 18:23 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ik snap dat zeiken op Plasterk niet zo.
Het was gewoon ziet zoveel als minister.quote:Op dinsdag 28 november 2023 18:23 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ik snap dat zeiken op Plasterk niet zo.
Eh, hoezo? De eerste gesprekken stonder gepland op maandag maar ja, Gom van Strien trad af.quote:Op dinsdag 28 november 2023 18:30 schreef Frozen-assassin het volgende:
Vanaf morgen al gesprekken met Plasterk. Dat is in ieder geval voortvarend.
Wat VVD en PVV doen lijkt best op elkaar als je naar het stemgedrag in de TK kijkt, toch? Ik denk niet dat Geert er veel waarde aan hecht wat er in z'n program staat.quote:Op dinsdag 28 november 2023 18:10 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Omdat de NSC eigenlijk heel weinig raakvlakken heeft met de PVV bijvoorbeeld en ook de VVD heeft er eigenlijk maar weinig.
Tja, ik heb geen idee hoeveel waarde Wilders aan zijn programma hecht, ik kan alleen afgaan op wat er in staat.quote:Op dinsdag 28 november 2023 18:45 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wat VVD en PVV doen lijkt best op elkaar als je naar het stemgedrag in de TK kijkt, toch? Ik denk niet dat Geert er veel waarde aan hecht wat er in z'n program staat.
Hoe NSC erin zit is wel wat onduidelijker, ja. Vooral omdat ze het zelf ook nog niet weten
De tweede kamer wordt gevuld met de mensen op de kieslijst. Wie ze voordragen voor de ministersposten mogen ze zelf weten. Meestal stromen er mensen van de tweede kamer door naar het kabinet. maar dat hoeft niet.quote:Op dinsdag 28 november 2023 18:19 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
goed kans dat kuipers gewoon aanblijftquote:Op dinsdag 28 november 2023 18:48 schreef Tijn het volgende:
[..]
De tweede kamer wordt gevuld met de mensen op de kieslijst. Wie ze voordragen voor de ministersposten mogen ze zelf weten. Meestal stromen er mensen van de tweede kamer door naar het kabinet. maar dat hoeft niet.
Stikstof is Van der Wal, een VVD'er, dikke kans dat die blijft. Kuipers is D66, de kans dat hij blijft lijkt mij nul.quote:Op dinsdag 28 november 2023 18:49 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
goed kans dat kuipers gewoon aanblijft
Dat stikstof mens niet denk ik
Ik denk dat je net zo goed de Allerhande kan lezen als je een idee wil krijgen van het beleid dat Geert Wilders wil uitvoerenquote:Op dinsdag 28 november 2023 18:48 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Tja, ik heb geen idee hoeveel waarde Wilders aan zijn programma hecht, ik kan alleen afgaan op wat er in staat.
Hij zal volgens mij toch echt wel moeten leveren wat hij beloofd heeft en dat is nogal lastig met deze beoogde partners.
Oh, dat het vol staat met sprookjes is mij bekend maar links de schuld geven gaat dan niet meer en de vorige keer kreeg de PVV ook flink klappen na Rutte 1 omdat hij zijn beloftes niet nakwam.quote:Op dinsdag 28 november 2023 18:52 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk dat je net zo goed de Allerhande kan lezen als je een idee wil krijgen van het beleid dat Geert Wilders wil uitvoeren
Och. Eerder in dit topic hadden we het over wanneer gesprekken zouden beginnen. Ik dacht namelijk dat het misschien wel pas donderdag of vrijdag kon agendatechnisch vandaar voortvarend.quote:Op dinsdag 28 november 2023 18:31 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Eh, hoezo? De eerste gesprekken stonder gepland op maandag maar ja, Gom van Strien trad af.
rationeel, op basis van standpunten, de positie rond het politieke midden en maatschappelijk draagvlak voor een regering, is naar serieuze partijen kijken uiteindelijk de enige werkbare richting.quote:Op dinsdag 28 november 2023 18:13 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
De partijleiding van de VVD lijkt (in tegenstelling tot de kiezers) best wel weer bereid tot een dealtje met de PVDA. Zie Nijpels.
Misschien moet je gwn op stemgedrag afgaan. Niemand zal een voorstel afkraken of steunen omdat dat toevallig niet in de programma zat.quote:Op dinsdag 28 november 2023 18:48 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Tja, ik heb geen idee hoeveel waarde Wilders aan zijn programma hecht, ik kan alleen afgaan op wat er in staat.
Hij zal volgens mij toch echt wel moeten leveren wat hij beloofd heeft en dat is nogal lastig met deze beoogde partners.
Dat kan maar dan zie ik ook dat Wilders voor een wetsvoorstel om de Islam te verbieden stemde. Zijn eigen wetsvoorstel, uiteraard maar hij kon met de VVD meestemmen zolang dat niet opviel, nu gaat dat wel opvallen.quote:Op dinsdag 28 november 2023 18:59 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Misschien moet je gwn op stemgedrag afgaan. Niemand zal een voorstel afkraken of steunen omdat dat toevallig niet in de programma zat.
https://www.reddit.com/r/(...)moverzicht_20212022/quote:Op dinsdag 28 november 2023 19:01 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat kan maar dan zie ik ook dat Wilders voor een wetsvoorstel om de Islam te verbieden stemde. Zijn eigen wetsvoorstel, uiteraard maar hij kon met de VVD meestemmen zolang dat niet opviel, nu gaat dat wel opvallen.
Alleen al in de eerste kolom zie ik nul overeenkomt met de VVDquote:Op dinsdag 28 november 2023 19:04 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
https://www.reddit.com/r/(...)moverzicht_20212022/
Geeft van de jaren 21-22 een goed beeld
Aan de ene kant zegt men dat de PVV buiten migratie om vrij links is, aan de andere kant zegt men dat ze vrij rechts zijn.quote:Op dinsdag 28 november 2023 19:06 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Alleen al in de eerste kolom zie ik nul overeenkomt met de VVD
Na 3 onderwerpen is het al nauwelijks beter.
Nee, ze zijn niet midden, kijk je eigen lijnk maar eens door maar nogmaals, de VVD en de PVV hebben maar weinig overeenkomsten, de enige plek met veel overeenkomst is law and order en migratie maar er is nog veel meer wat een kabinet moet regelen.quote:Op dinsdag 28 november 2023 19:07 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Aan de ene kant zegt men dat de PVV buiten migratie om vrij links is, aan de andere kant zegt men dat ze vrij rechts zijn.
Volgens mij zijn ze meer middenachtig dan links of rechts.
In verkiezingstijd lullen ze economisch links, in de Kamer stemmen ze rechts.quote:Op dinsdag 28 november 2023 19:07 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Aan de ene kant zegt men dat de PVV buiten migratie om vrij links is, aan de andere kant zegt men dat ze vrij rechts zijn.
T scheelt wel dat PVV niet in een coalitie zat maar VVD wel. Denk dat dat ook wel uitmaakt in stemgedrag, CU zal in de oppositie een stuk linkser stemmen dan wat ze nu deden.quote:Op dinsdag 28 november 2023 19:09 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, ze zijn niet midden, kijk je eigen lijnk maar eens door maar nogmaals, de VVD en de PVV hebben maar weinig overeenkomsten, de enige plek met veel overeenkomst is law and order en migratie maar er is nog veel meer wat een kabinet moet regelen.
Dat valt op aardig wat onderwerpen nog wel mee dusquote:Op dinsdag 28 november 2023 19:10 schreef Perrin het volgende:
[..]
In verkiezingstijd lullen ze economisch links, in de Kamer stemmen ze rechts.
De laatste jaren stemmen ze vooral altijd tegen het kabinet in, maar als hun stem nodig was om een economisch rechtse motie aan een meerderheid te helpen stemden ze wel altijd mee.quote:Op dinsdag 28 november 2023 19:11 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Dat valt op aardig wat onderwerpen nog wel mee dusKijk maar bij Financien, studenten, wonen, ouderen en toeslagaffaire
PVV stemt vooral hetzelfde als Ja21(78%) FvD(75%) en BBB (70%), met VVD komt het 59% overeen. Voor Bij1 is dit 40% en PvdA 45%.quote:Op dinsdag 28 november 2023 18:45 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wat VVD en PVV doen lijkt best op elkaar als je naar het stemgedrag in de TK kijkt, toch? Ik denk niet dat Geert er veel waarde aan hecht wat er in z'n program staat.
Hoe NSC erin zit is wel wat onduidelijker, ja. Vooral omdat ze het zelf ook nog niet weten
Na ja dan zijn ze iig (enigzins onbedoeld misschien) vrij sociaal geweestquote:Op dinsdag 28 november 2023 19:22 schreef Hanca het volgende:
[..]
De laatste jaren stemmen ze vooral altijd tegen het kabinet in, maar als hun stem nodig was om een economisch rechtse motie aan een meerderheid te helpen stemden ze wel altijd mee.
We zouden natuurlijk de kwaliteit van het onderwijs m.b.t. gebruik van voorzetsels er bij kunnen betrekken.quote:Op dinsdag 28 november 2023 16:52 schreef Fretwork het volgende:
Het gemakzucht waarmee ook hier elke discussie naar een discussie over migratie getrokken wordt, zonder enige bron of standhoudende onderbouwing te geven, is wel weer treffend hoor.
gedoogpartners ,mogen geen ministers leveren, dat gaan ze ook niet doenquote:Op dinsdag 28 november 2023 18:51 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Stikstof is Van der Wal, een VVD'er, dikke kans dat die blijft. Kuipers is D66, de kans dat hij blijft lijkt mij nul.
Al die lui zijn inmiddels al weg. En vergeet niet dat de ervaringen met Rutte onverdeeld positief zijn.quote:Op dinsdag 28 november 2023 18:17 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
VVD heeft over rechts en links een probleem want de ervaringen van Rutte 1 met de PVV waren ook niet positief.
populisme ten top. Niet bestquote:Op dinsdag 28 november 2023 20:31 schreef miss_sly het volgende:
[ twitter ]
“Ik ben de premier van alle Nederlanders”.
Volgens mij is hij nog geen premier?
Pompeus muziekje eronder. Erg ‘Trumpiaans’.
Wellicht kan het nieuwe kabinet van rechts hieraan doen?quote:Op dinsdag 28 november 2023 20:48 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
https://krapuul.nl/duitsl(...)olitiek-aanscherpen/
De Franse president Macron en de Duitse bondskanselier Scholz willen de migratiepolitiek van hun landen aanscherpen. Beiden richten hun pijlen vooral – maar niet uisluitend – op illegale immigratie.
Daar waar Scholz nog redelijk vaag blijft, is Macron heel concreet. De Franse president heeft een wetsvoorstel ingediend dat het makkelijker moet maken afgewezen asielzoekers het land uit te zetten. Daarnaast wil Macron de uitkering van asielzoekers fors verlagen en het werkende migranten in de toekomst gemakkelijker maken een tijdelijke verblijfsvergunning te krijgen.
Dat ene positieve puntje uit het wetsvoorstel haalt het overigens waarschijnlijk niet. De linkse oppositie is mordicus tegen het hele wetsvoorstel en de rechtse oppositie wil het voorstel alleen steunen als het artikel over de sans-papiers geschrapt wordt.
Neen, en dat is het mooie ook. Collectief boos zijn is erg krachtig, maar uiteindelijk komt men erachter dat men over verschillende dingen boos is en verschillende aanpakken wil. Uiteindelijk kun je mensen die al zo lang boos zijn op de politiek vaak formuleren als 'alleen wat ik wil' en snapt men weinig van een 'samenleving'.quote:Op dinsdag 28 november 2023 20:44 schreef Monolith het volgende:
Is ie ook de premier van hotelpersoneel dat wordt bedreigd en geïntimideerd door Haags tuig eigenlijk?
Nu al moe van Geertquote:Op dinsdag 28 november 2023 20:31 schreef miss_sly het volgende:
[ twitter ]
Inspraak is ook zo'n mooie, de stad is niet van jou, je huis misschien wel. Ik zie het altijd als het feit dat zoveel mensen een mobiel hebben, maar bij elke plaatsing van zo'n mast hiervoor gaan mensen bij de politiek klagen. Als je met alles uit moet gaan van of we iets allemaal wel willen, gaat er niets meer door, ondanks dat ik het verzet begrijp.quote:Op dinsdag 28 november 2023 20:31 schreef miss_sly het volgende:
[ twitter ]
Ze roepen links, maar stemmen in de kamer rechts. Tot nu toe is dat geen issue voor de achterban, ik denk niet dat zij daar op letten.quote:Op dinsdag 28 november 2023 19:07 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
zeer snelle procedures, aanvraag en dezelfde dag weer terug op het vliegtuigquote:Op dinsdag 28 november 2023 20:49 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Wellicht kan het nieuwe kabinet van rechts hieraan doen?
Ja, laten we over dit soort dingen plaatselijke referenda gaan organiseren. Weten we tenminste zeker dat er nergens in ons nimby-land nog ergens opvang gerealiseerd gaat worden.quote:Op dinsdag 28 november 2023 20:31 schreef miss_sly het volgende:
[ twitter ]
Inderdaad. Doe je toch ook niet met gevangenissen of kerncentrales ofzo.quote:Op dinsdag 28 november 2023 20:58 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja, laten we over dit soort dingen plaatselijke referenda gaan organiseren. Weten we tenminste zeker dat er nergens in ons nimby-land nog ergens opvang gerealiseerd gaat worden.
Al doe je het voor een supermarkt, dan wordt er nog tegen gestemd.quote:Op dinsdag 28 november 2023 20:59 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Inderdaad. Doe je toch ook niet met gevangenissen of kerncentrales ofzo.
tegen de opvang in hotels kun je weinig doenquote:Op dinsdag 28 november 2023 20:59 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Al doe je het voor een supermarkt, dan wordt er nog tegen gestemd.
Hij is in ieder geval geen premier van de mensen in Ter Apel op deze manier.quote:Op dinsdag 28 november 2023 20:31 schreef miss_sly het volgende:
[ twitter ]
America first! gelul. Het komt zo knullig over.quote:Op dinsdag 28 november 2023 20:31 schreef miss_sly het volgende:
[ twitter ]
Hij zegt zelf in het filmpje dat hij de premier van alle Nederlanders is.quote:Op dinsdag 28 november 2023 21:12 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Hij is in ieder geval geen premier van de mensen in Ter Apel op deze manier.
Die zien het al aankomen, nu niets doen betekent straks winst voor Le Pen en de AFD.quote:Op dinsdag 28 november 2023 20:48 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
https://krapuul.nl/duitsl(...)olitiek-aanscherpen/
De Franse president Macron en de Duitse bondskanselier Scholz willen de migratiepolitiek van hun landen aanscherpen. Beiden richten hun pijlen vooral – maar niet uisluitend – op illegale immigratie.
Daar waar Scholz nog redelijk vaag blijft, is Macron heel concreet. De Franse president heeft een wetsvoorstel ingediend dat het makkelijker moet maken afgewezen asielzoekers het land uit te zetten. Daarnaast wil Macron de uitkering van asielzoekers fors verlagen en het werkende migranten in de toekomst gemakkelijker maken een tijdelijke verblijfsvergunning te krijgen.
Dat ene positieve puntje uit het wetsvoorstel haalt het overigens waarschijnlijk niet. De linkse oppositie is mordicus tegen het hele wetsvoorstel en de rechtse oppositie wil het voorstel alleen steunen als het artikel over de sans-papiers geschrapt wordt.
Maar niemand is voor illegale immigratie. Nogal een open deur. Echter is dat vaak een hondenfluitje voor alle immigratie.quote:Op dinsdag 28 november 2023 21:46 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Die zien het al aankomen, nu niets doen betekent straks winst voor Le Pen en de AFD.
Je bedoelt lidwoorden, maar soit.quote:Op dinsdag 28 november 2023 19:41 schreef quo_ het volgende:
[..]
We zouden natuurlijk de kwaliteit van het onderwijs m.b.t. gebruik van voorzetsels er bij kunnen betrekken.
Maar ik denk dat het onderwerp woningtekort voor de meeste mensen in een topic over politiek belangrijker is.
En als je nog bronnen of onderbouwing nodig hebt bij ongebreidelde migratie als één van de grotere oorzaken van het woningtekort mankeert er iets aan je maatschappelijk inzicht.
Met vaak ook terugwerkende kracht.quote:Op dinsdag 28 november 2023 21:51 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Maar niemand is voor illegale immigratie. Nogal een open deur. Echter is dat vaak een hondenfluitje voor alle immigratie.
Bovendien, ik geloof niet dat ze tegen dezelfde problemen oplopen als hier in Nederland maar ze zullen graag wind uit de zeilen van rechts halen door met iets te kunnen wapperen.quote:Op dinsdag 28 november 2023 21:51 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Maar niemand is voor illegale immigratie. Nogal een open deur. Echter is dat vaak een hondenfluitje voor alle immigratie.
Uit angst voor rechts radicaal schuiven partijen steeds een beetje op richting rechts radicaal.quote:Op dinsdag 28 november 2023 21:46 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Die zien het al aankomen, nu niets doen betekent straks winst voor Le Pen en de AFD.
Ahum...... ik ben voor verbetering van de onderwijskwaliteit.quote:Op dinsdag 28 november 2023 21:54 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Je bedoelt lidwoorden, maar soit.
van het personeeldaar welquote:Op dinsdag 28 november 2023 21:12 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Hij is in ieder geval geen premier van de mensen in Ter Apel op deze manier.
Geen idee of personeel daar allemaal PVV stemt. Denk juist dat mensen bij het COA veel meer links georiënteerd is.quote:
Haha. Nee.quote:Op dinsdag 28 november 2023 22:41 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Geen idee of personeel daar allemaal PVV stemt. Denk juist dat mensen bij het COA veel meer links georiënteerd is.
Misschien dat er wel een motie is voorbereid om Y weg te stemmen als fractievoorzitter als ze niet zal gaan praten met de verkenner/informateur over een te vormen coalitie.quote:Op dinsdag 28 november 2023 23:29 schreef Hexagon het volgende:
Ik ben wel benieuwd hoelang Dilan op haar stoel blijft zitten met dit rare gedoe.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |