abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211455344
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2023 15:14 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Ook hun bevolking krimpt en Orbán moet alles uit de kast trekken om dat te voorkomen. Hopelijk trekt de EU de subsidies in want zij zijn natuurlijk netto-ontvanger. Kijken wie dan het hardst lacht.
Vreemd wel. Je zou toch wat anders verwachten van een land met zonder "gelukszoekers" en traditionele waarden.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_211455346
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2023 15:11 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]

Imperking demostratierecht, vrijheid van onderwijs, vrijheid van meningsuiting en persvrijheid
, wat een heerlijke leider die het zo goed met het volk voorheeft.

Wat mij altijd zo verbaasd is dat de dwarsdenkers in Nederland altijd zo’n hoge dunk hebben van personen als Orban, Poetin en co. Zijn deze personen zich er van bewust dat je in deze geweldige landen gewoon opgepakt kan worden als je anders denkt dan de staat wil?
Wat is bijvoorbeeld persvrijheid en vrijheid van onderwijs nog waard als dit louter gekaapt gaat worden door linkse activisten en EU-puppets zoals we in veel Europese landen hebben gezien?
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_211455350
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 november 2023 15:16 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Vreemd wel. Je zou toch wat anders verwachten van een land met zonder "gelukszoekers" en traditionele waarden.
Iedereen denkt het liefst aan zichzelf.
pi_211455361
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2023 14:35 schreef Gia het volgende:

[..]
Maar als mensen terug gaan, omdat ze na 5 jaar nog geen huurwoning hebben, dan gaat het verhaaltje dat Nederland een luilekkerland is, snel verdwijnen.
[..]

Ik denk niet dat die mensen iets hebben om naar terug te gaan, zelfs als het hier geen luilekkerland is, betwijfel ik of ze überhaupt teruggaan. En het sprookje dat het hier een luilekkerland is, zal niet zomaar verdwijnen, juist omdat er een hele industrie is die daar geld aan verdient.
  dinsdag 28 november 2023 @ 15:22:42 #280
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_211455370
Zijn de mensen die arbeidsmigranten weg willen sturen ook bereid om lagere levensstandaard aan te nemen?

Er zijn minder handen aan bed in de zorg, energietransitie gaat enorme vertragingen oplopen, veel minder huizen kunnen worden gebouwd met stijgende huisprijzen voor je kinderen (en jezelf) tot gevolg, economie gaat stuk minder groeien. Het is een utopie om te denken dat wij er zonder kunnen.
pi_211455394
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 november 2023 15:17 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Wat is bijvoorbeeld persvrijheid en vrijheid van onderwijs nog waard als dit louter gekaapt gaat worden door linkse activisten en EU-puppets zoals we in veel Europese landen hebben gezien?
lol. Juist de progressieven hebben de persvrijheid en vrijheid van Godsdienst en onderwijs in een hoog vaandel en dat weet jij wel. Je zit gewoon weer dom te trollen. Get a life!

Over en uit.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
pi_211455420
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2023 15:26 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
lol. Juist de progressieven hebben de persvrijheid en vrijheid van Godsdienst en onderwijs in een hoog vaandel en dat weet jij wel. Je zit gewoon weer dom te trollen. Get a life!

Over en uit.
Na ja, wat denk je van het laten aanpassen van Artikel 23?
Ik ben voor dat mensen naar ieder zijn school zou kunnen/moeten gaan maar sommige partijen (SP/PvdA) gaan wel heel erg ver door te stellen dat die mensen de grondslag ook niet hoeven te respecteren. Ook stellen sommigen dat zulke scholen helemaal niet zouden moeten bestaan. Ik vind dat wel ver gaan. Wat is er mis met de huidige situatie denk ik dan?
  dinsdag 28 november 2023 @ 15:31:33 #283
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_211455428
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 november 2023 15:13 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Als Hongarije de komende decennia op dezelfde patriottistische weg doorgaan lachen zij het laatst en het best, mark my words. Dan aanschouwen zij de rokende ruïnes van de progressieve staten. Zonder traditionele waarden houdt geen enkele beschaving stand.
Hier heb ik keihard om moeten lachen. Bedankt.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  dinsdag 28 november 2023 @ 15:33:02 #284
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_211455440
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2023 15:11 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]

Imperking demostratierecht, vrijheid van onderwijs, vrijheid van meningsuiting en persvrijheid
, wat een heerlijke leider die het zo goed met het volk voorheeft.

Wat mij altijd zo verbaasd is dat de dwarsdenkers in Nederland altijd zo’n hoge dunk hebben van personen als Orban, Poetin en co. Zijn deze personen zich er van bewust dat je in deze geweldige landen gewoon opgepakt kan worden als je anders denkt dan de staat wil?
Die mensen denken dat de staat zoals hun denkt, dus zij zijn lekker veilig.

Denken ze.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  dinsdag 28 november 2023 @ 15:35:28 #285
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_211455453
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 november 2023 14:38 schreef capricia het volgende:
Verzin een onderschrift:
[ afbeelding ]
'Ga nu heen tot de kudde'

"The Aristocrats!"
  dinsdag 28 november 2023 @ 15:44:29 #286
3542 Gia
User under construction
pi_211455508
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2023 14:44 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Het gaat niet alleen om zorgmedewerkers. Nu al is 20% van de bevolking gepensioneerd en dat stijgt hard. Er zijn nog net iets meer dan 2 werkenden per gepensioneerde en dat percentage daalt. Snap je dat?
Zeker, maar bij die cultuur is het gebruikelijk dat de vrouw thuis blijft en voor de kinderen zorgt, en die komen er nogal wat. Waardoor zij vele toeslagen krijgen, her en der, omdat ze met zo'n groot gezin van een minimumloon moeten leven. Dat gaat echt het probleem van de vergrijzing niet oplossen. Ze kosten meer dan dat ze opbrengen. En over 30 jaar krijgen zij hun AOW die ze dan weer in het eigen land gaan uitgeven.

En dan zijn er ook nog, Turken en Marokkanen, die geen volledige AOW hebben opgebouwd en daarom aanspraak maken op AIO, terwijl ze onroerend goed in het thuisland hebben. Die worden nu allemaal aangepakt en kunnen terug gaan betalen. Oftewel, ze proberen nog te frauderen ook.
  dinsdag 28 november 2023 @ 15:50:34 #287
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_211455544
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2023 15:22 schreef Frozen-assassin het volgende:
Zijn de mensen die arbeidsmigranten weg willen sturen ook bereid om lagere levensstandaard aan te nemen?

Er zijn minder handen aan bed in de zorg, energietransitie gaat enorme vertragingen oplopen, veel minder huizen kunnen worden gebouwd met stijgende huisprijzen voor je kinderen (en jezelf) tot gevolg, economie gaat stuk minder groeien. Het is een utopie om te denken dat wij er zonder kunnen.
Waar hep je het over? Hebben toch ook geen huisjes en bedden nodig als die mensen er niet zijn? En klimaat is toch een hoax.

Ofzo
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
pi_211455573
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2023 14:54 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Hongarije hongert asielzoekers uit
Hongarije’s bikkelharde assielbeleid
Wil jij echt in een land wonen dat Hongarije als “walgelijk” voorbeeld neemt?
Dat soort maatregelen zijn heel dramatisch, maar wat je er vooral mee bereikt is dat er dan minder mensen asiel aanvragen, en je die dramatische maatregelen maar voor weinig mensen echt hoeft toe te passen. Ze zijn vooral bedoeld om afschrikkend te werken. Dat werkt ook voor Denemarken. Het lastige is wanneer je relatief strenger bent ten opzichte van je buren, er meer asielzoekers naar je buren zullen gaan, die dan waarschijnlijk ook strenger zullen worden. En dan krijg je een soort race naar volledige sluiting grenzen voor asielzoekers, terwijl je niet moet vergeten dat er ook mensen zijn die echt vluchten.
  dinsdag 28 november 2023 @ 15:54:32 #289
8369 speknek
Another day another slay
pi_211455574
Wat betreft Engels en Nederlands, ik denk dat hier twee dingen een rol spelen.

1. Verloedering van het Nederlands, ik geloof niet dat millennials en jonger hier veel om geven, mensen die opgroeien met het geglobaliseerde internet. Die kunnen zich prima verstaanbaar maken in het Engels, ja ook die van het vmbo komen. Het is vooral een reflex van oude mannen die met Nederlandstalig onderwijs opgegroeid zijn die dit erg te vinden. Politici, maar niet het stemvolk. (Ofschoon de gemiddelde stemmer 55 jaar is, dus het kan nog een aantal jaar meespelen).
2. Verstedelijking/Verkosmopolitisering. De discussie die niet gevoerd wordt en die de PVVers in de dorpen ongetwijfeld in hun water voelen nog voordat ze zelf buitenlanders in de straat hebben, is dat Nederland bijzonder populair is internationaal gezien. De negatieve aandacht gaat naar asielzoekers maar die praten je niet in het Engels toe in een café. Dat zijn hoogopgeleide Europeanen en Amerikanen, die hier naartoe komen omdat Nederland het meest kosmopoliete land van Europa is met de beste infrastructuur. Robbert Dijkgraaf zei het al eens, we zijn geen natiestaat maar een stadstaat. Of gaan dat zeker worden in de nabije toekomst (zie ook tristate city plan). Het Singapore van Europa.

Ik heb daar zelf geen moeite mee, in zekere zin moeten we in onze handen knijpen dat we zo aantrekkelijk zijn als land. Italië en veel andere Europese landen gaan keihard krimpen, en moeten het rooien met een verouderde, armlastigere bevolking.

Maar als je identiteit nauw vervlochten is met de provinciale polderklei, dan is dat wel even slikken, dat je dorpje straks fuseert met de deltametropool vol met progressieven en buitenlanders. En daarom wordt de discussie niet gevoerd, omdat deze toekomst schetsen enorm impopulair is, identitair gezien. Dus het wordt weggemoffeld en dus stemmen mensen Wilders (naast de asielzoekers). Maar die kan niks veranderen, want elke beslissing die hij neemt betekent economische achteruitgang, en hij is veel te veel een populist om dat te laten gebeuren.

[ Bericht 4% gewijzigd door speknek op 28-11-2023 16:06:18 ]
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 28 november 2023 @ 15:54:56 #290
3542 Gia
User under construction
pi_211455576
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2023 15:11 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Denk jij dat door arbeidsmigranten weg te jagen dit hele probleem opeens opgelost is? Hoe zie jij dat voor je?

Dan hebben we het alleen maar over zorg, maar je hebt ook nog kenniseconomie en de fruit en groentes moeten nog van bomen/akkers hun weg naar de supermarkten of buitenland vinden.
Seizoenswerkers moeten gewoon mogen komen, maar de werkgever is verantwoordelijk voor goede huisvesting. En ze gaan na afloop van het seizoen weer naar huis.
Qua kenniseconomie vind ik dat de universiteiten geen Nederlandse studenten mogen uitloten ten faveure van buitenlandse studenten. Vul de opleiding eerst maar met eigen volk en als er plek over is, mogen buitenlanders die invullen. Sowieso gaan buitenlandse studenten na het afstuderen weer terug naar het eigen land, voor onze eigen sectoren hebben we daar niks aan. Dus, eigen volk eerst, ook op de opleidingen.

Punt is dat al deze mensen ook extra druk op de zorg leggen. Want daar gaan zij allemaal niet werken.

Op dit moment ben ik zover dat ik mensen die hier in de zorg willen gaan werken, bijvoorbeeld uit andere westerse of oostblok landen, voorrang wil geven op de woningmarkt, want dat gaat echt helemaal spaak lopen met al die migranten en 'asiel'zoekers.
pi_211455599
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2023 15:54 schreef Gia het volgende:

[..]
Seizoenswerkers moeten gewoon mogen komen, maar de werkgever is verantwoordelijk voor goede huisvesting. En ze gaan na afloop van het seizoen weer naar huis.
Qua kenniseconomie vind ik dat de universiteiten geen Nederlandse studenten mogen uitloten ten faveure van buitenlandse studenten. Vul de opleiding eerst maar met eigen volk en als er plek over is, mogen buitenlanders die invullen. Sowieso gaan buitenlandse studenten na het afstuderen weer terug naar het eigen land, voor onze eigen sectoren hebben we daar niks aan. Dus, eigen volk eerst, ook op de opleidingen.

Punt is dat al deze mensen ook extra druk op de zorg leggen. Want daar gaan zij allemaal niet werken.

Op dit moment ben ik zover dat ik mensen die hier in de zorg willen gaan werken, bijvoorbeeld uit andere westerse of oostblok landen, voorrang wil geven op de woningmarkt, want dat gaat echt helemaal spaak lopen met al die migranten en 'asiel'zoekers.
Buitenlandse studenten betalen meer, en financieren daarmee een gedeelte van de Nederlandse studenten.
pi_211455603
quote:

[..]

Eens met goede huisvesting maar ik geloof ook wel dat en deel van de werkgevers toch naar de overheid zal kijken en ik heb ook reportages gezien dat huisvesting echt niet best ingesteld is, dus ik vraag me af hoe je dit het meest humane kan doen
  dinsdag 28 november 2023 @ 16:00:12 #293
3542 Gia
User under construction
pi_211455615
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2023 15:58 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Buitenlandse studenten betalen meer, en financieren daarmee een gedeelte van de Nederlandse studenten.
Alsnog Nederlandse studenten voorrang geven. Die buitenlandse studenten blijven niet, waardoor er tekorten komen op bepaalde functies, die dan weer gevuld moeten worden met arbeidsmigranten en expats, onder de belofte van een belastingvoordeeltje. Niet wenselijk.
  dinsdag 28 november 2023 @ 16:02:01 #294
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_211455633
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2023 15:44 schreef Gia het volgende:

[..]
Zeker, maar bij die cultuur is het gebruikelijk dat de vrouw thuis blijft en voor de kinderen zorgt, en die komen er nogal wat. Waardoor zij vele toeslagen krijgen, her en der, omdat ze met zo'n groot gezin van een minimumloon moeten leven. Dat gaat echt het probleem van de vergrijzing niet oplossen. Ze kosten meer dan dat ze opbrengen. En over 30 jaar krijgen zij hun AOW die ze dan weer in het eigen land gaan uitgeven.
Bewonderenswaardig hoe je in een paar zinnen het voor elkaar krijgt om een breed scala aan culturen over één kam te scheren. Zeker in ogenschouw nemende dat Nederland al decennia politici heeft die vanuit christelijk oogpunt gelijkaardige beslissingen nemen om éénverdienersgezinnen te ondersteunen.
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
  dinsdag 28 november 2023 @ 16:04:48 #295
3542 Gia
User under construction
pi_211455659
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 november 2023 16:02 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Bewonderenswaardig hoe je in een paar zinnen het voor elkaar krijgt om een breed scala aan culturen over één kam te scheren. Zeker in ogenschouw nemende dat Nederland al decennia politici heeft die vanuit christelijk oogpunt gelijkaardige beslissingen nemen om éénverdienersgezinnen te ondersteunen.
Maar het is toch evident dat door deze gezinnen de gemiddelde levensstandaard naar beneden gaat.
  dinsdag 28 november 2023 @ 16:09:05 #296
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_211455684
quote:

[..]
Als Hongarije de komende decennia op dezelfde patriottistische weg doorgaan lachen zij het laatst en het best, mark my words. Dan aanschouwen zij de rokende ruïnes van de progressieve staten. Zonder traditionele waarden houdt geen enkele beschaving stand.
En straks weer een bevrijdingsoorlog met miljoenen doden moeten voeren om van de oorlogszuchtige dictator af te komen. Niks geleerd van het verleden, je gooit alles waar je voorouders voor hebben gevochten te grabbel, eng mannetje.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_211455702
Om 16.00 was er een persconferentie mbt verkenner.
Morgenochtend gesprekken van groot naar klein met op het oog nemend de verkiezingsuitslag.
pi_211455715
quote:

[..]
Dat land heeft een flinke braindrain en kent ook een krimpende bevolking. De partij van Orban rooft het land ondertussen leeg. Dat lijkt mij geen rooskleurige toekomst
  dinsdag 28 november 2023 @ 16:12:43 #299
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_211455716
quote:

[..]

Ik vind het bijzonder dat je deze groepen verwijt dat de druk op zorg te groot wordt. De grootste druk op zorg komt toch echt van de ouderen en Nederland vergrijst in hoog tempo.

- Het aandeel van de uitgaven aan zorg voor 65-plussers stijgt van 44 procent in 2015 naar 59 procent in 2040.
https://www.vtv2018.nl/zorguitgaven

Steeds meer internationale studenten blijven na hun studie in Nederland werken, meldt het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). Van de internationale studenten die in het studiejaar 2018-2019 afstudeerden, had 32 procent een jaar later een baan in Nederland. Eerdere jaren lag dat percentage rond de 20 procent.

"We hebben dat internationale talent hard nodig, met name in tekortsectoren als de techniek en IT", zegt Dijkgraaf. "Uit het onderzoek van het CBS blijkt ook dat relatief veel studenten in die sectoren gaan werken."

https://nos.nl/artikel/24(...)-in-nederland-werken

Het is een illusie om te denken dat wij de vacatures in IT en techniek kunnen vullen met alleen maar Nederlanders. Het is vreemd om de migranten de schuld te geven van de toenemende druk op zorg en de verhitte woningmarkt en nog andere dingen. Daarvoor zou je toch echt naar de politici moeten kijken die jaren bevolkingsgroei niet serieus namen en daardoor niet voldoende maatregelen namen voor de toekomst.
pi_211455739
VOL
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')