Het hele kabinet vullen met bewindslieden van VVD/CDA (en mogelijk BBB) komt in de praktijk neer op een herhaling van Rutte I. Ministers zijn dan loopjongens van Wilders, die vanaf de zijlijn keihard blijft brullen. Gerd Leers heeft daar nog steeds nachtmerries van.quote:Op dinsdag 28 november 2023 13:55 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Is dat geen voordeel voor de vvd die genoeg lui hebbem die staan te trappelen?
Ja, haha, heeft mijn moeder ook gehad. O.a. het weesgegroet in het Frans. Kent ze nog.quote:Op dinsdag 28 november 2023 13:54 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ik kreeg vroeger ook frans op de lagere school inde zesde klas
sim[pele zinnetjes wel maar toch een goede basis
Het gaat al fout bij het idee dat we mensen 'hierheen' halen. Vluchtelingen die in bootjes naar Europa reizen en vervolgens te voet koers zetten naar ons land doen dat niet op uitnodiging.quote:Op dinsdag 28 november 2023 14:00 schreef Gia het volgende:
Wat ik niet begrijp is dat links het altijd heeft over de grote groep bejaarde zorgvragers die eraan zit te komen en het tekort van mensen in de zorg. Dan halen we mensen hierheen, die vanwege hun geloof en cultuur belemmeringen zien in het werken in de zorg, maar op hun beurt ook zorgvrager zijn, ziekte, bevalling etc... De zorgvraag neemt hiermee alleen maar toe!
Want het is echt niet zo dat een Nederlandse vakkenvuller, haar baan aan een nieuwkomer gunt om vervolgens in de zorg te gaan werken.
Daarbij het verhaaltje over 'bestaanszekerheid'. We halen hele volksstammen hierheen waarvan maar 1 gezinslid werkt, de taal niet kent, dus minimumloon heeft. En dan zien we dat de gemiddelde bestaanszekerheid in Nederland naar beneden gaat. Ja, lijkt me de koekoek, als je met een gezin met 6 kinderen moet leven van een minimumloon.
En wie mogen daar dan voor opdraaien? De midden- en hogere inkomens, die wel braaf met zijn tweeen werken, in principe een goed leven hadden, tot nu toe. Die moeten ook minder bestaanszekerheid krijgen, want anders is het niet eerlijk, natuurlijk!
Ja Le garcon dans lecolequote:Op dinsdag 28 november 2023 14:01 schreef Gia het volgende:
[..]
Ja, haha, heeft mijn moeder ook gehad. O.a. het weesgegroet in het Frans. Kent ze nog.
Je kunt ook filipijnse meisje hierheen halen voor de zorg op arbeidscontract , dat doen de UAE ook, die krijgen hier vast een betere behandeling dan daarquote:Op dinsdag 28 november 2023 14:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het gaat al fout bij het idee dat we mensen 'hierheen' halen. Vluchtelingen die in bootjes naar Europa reizen en vervolgens te voet koers zetten naar ons land doen dat niet op uitnodiging.
De enige arbeidsmigranten die 'op uitnodiging' naar ons land komen zijn EU-bewoners, die daarmee gebruik van de mogelijkheid om je binnen te EU vrij te vestigen.
Of daar het woordje "importeren" voor gebruiken. Ook altijd zo'n fraaie.quote:Op dinsdag 28 november 2023 14:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het gaat al fout bij het idee dat we mensen 'hierheen' halen. Vluchtelingen die in bootjes naar Europa reizen en vervolgens te voet koers zetten naar ons land doen dat niet op uitnodiging.
De enige arbeidsmigranten die 'op uitnodiging' naar ons land komen zijn EU-bewoners, die daarmee gebruik van de mogelijkheid om je binnen te EU vrij te vestigen.
Jawel hoor 100% zeker welquote:Op dinsdag 28 november 2023 14:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Vertel.quote:
Ingefluisterd, of opgedragen?quote:Op dinsdag 28 november 2023 14:00 schreef KoosVogels het volgende:
De kans is dan ook groot dat hij Yesilgoz heeft ingefluisterd om in te zetten op een rol als gedoogpartner. Op die manier maakt de VVD niet weer dezelfde fout en bovendien is het een stukje payback richting Wilders.
Geen idee. Maar macht binnen een democratische partij is relatief. Yesilgoz kan straks gewoon worden afgestraft of teruggefloten door de leden.quote:Op dinsdag 28 november 2023 14:12 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ingefluisterd, of opgedragen?
Hoeveel macht heeft die man eigenlijk binnen de partij?
Indirect wel want ze worden beloond met een gegarandeerde opvang, iedere dag buffet, gegarandeerde status en uiteindelijk verblijfsvergunning, een sociale huurwoning en royale uitkeringen.quote:Op dinsdag 28 november 2023 14:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Mijn lagere school was een van de eersten in 1976 in, toen nog, de zesde klas waar Engels gegeven werd.quote:Op dinsdag 28 november 2023 12:46 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik kan je uit ervaring vertellen dat er in de jaren 80 ook al Engels werd gegeven op de basisschool
Weer een leugen.quote:Op dinsdag 28 november 2023 14:17 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Indirect wel want ze worden beloond met een gegarandeerde opvang, iedere dag buffet, gegarandeerde status en uiteindelijk verblijfsvergunning, een sociale huurwoning en royale uitkeringen.
Zelfs als jouw post zou kloppen, dan is er nog altijd geen sprake van mensen 'hierheen halen'.quote:Op dinsdag 28 november 2023 14:17 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Indirect wel want ze worden beloond met een gegarandeerde opvang, iedere dag buffet, gegarandeerde status en uiteindelijk verblijfsvergunning, een sociale huurwoning en royale uitkeringen.
Klopt. En dat is denk ik ook wat rechts wilt, namelijk het ontmoedigen van het hier naar toe komen.quote:Op dinsdag 28 november 2023 14:22 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zelfs als jouw post zou kloppen, dan is er nog altijd geen sprake van mensen 'hierheen halen'.
Ik ben ook erg benieuwd naar morgen. Deelname maakt van de VVD de middenpartij. En niet de rechtse partij. Daar moeten ze wel zin in hebben.quote:Op dinsdag 28 november 2023 14:16 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Geen idee. Maar macht binnen een democratische partij is relatief. Yesilgoz kan straks gewoon worden afgestraft of teruggefloten door de leden.
Ik heb het niet over vluchtelingen.quote:Op dinsdag 28 november 2023 14:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, want als je uit een oorlogsgebied komt dan zal dat vast veel indruk maken, toch?quote:Op dinsdag 28 november 2023 14:25 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Klopt. En dat is denk ik ook wat rechts wilt, namelijk het ontmoedigen van het hier naar toe komen.
Het is niet helemaal goed blijven hangen, maar ja, de Nederlandse les ook niet, dus dat geeft niks. Het idee is leukquote:Op dinsdag 28 november 2023 14:04 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ja Le garcon dans lecole
mon pere fumez une pipe
ha ha ha
Daarom is het ook zo gek dat men aan die kant ontwikkelingshulp wil afschaffen.quote:Op dinsdag 28 november 2023 14:25 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Klopt. En dat is denk ik ook wat rechts wilt, namelijk het ontmoedigen van het hier naar toe komen.
Domrechts is niet voor niets een begrip geworden. Idem met bezuinigen op de IND, ook een idee van rechtse partijen.quote:Op dinsdag 28 november 2023 14:29 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Daarom is het ook zo gek dat men aan die kant ontwikkelingshulp wil afschaffen.
En bovendien, die mensensmokkelaars gaan ook niet ineens zeggen dat Nederland een kutland is, want die willen gewoon geld vangen van mensen die ze exporteren.quote:Op dinsdag 28 november 2023 14:27 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, want als je uit een oorlogsgebied komt dan zal dat vast veel indruk maken, toch?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |