Het hele kabinet vullen met bewindslieden van VVD/CDA (en mogelijk BBB) komt in de praktijk neer op een herhaling van Rutte I. Ministers zijn dan loopjongens van Wilders, die vanaf de zijlijn keihard blijft brullen. Gerd Leers heeft daar nog steeds nachtmerries van.quote:Op dinsdag 28 november 2023 13:55 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Is dat geen voordeel voor de vvd die genoeg lui hebbem die staan te trappelen?
Ja, haha, heeft mijn moeder ook gehad. O.a. het weesgegroet in het Frans. Kent ze nog.quote:Op dinsdag 28 november 2023 13:54 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ik kreeg vroeger ook frans op de lagere school inde zesde klas
sim[pele zinnetjes wel maar toch een goede basis
Het gaat al fout bij het idee dat we mensen 'hierheen' halen. Vluchtelingen die in bootjes naar Europa reizen en vervolgens te voet koers zetten naar ons land doen dat niet op uitnodiging.quote:Op dinsdag 28 november 2023 14:00 schreef Gia het volgende:
Wat ik niet begrijp is dat links het altijd heeft over de grote groep bejaarde zorgvragers die eraan zit te komen en het tekort van mensen in de zorg. Dan halen we mensen hierheen, die vanwege hun geloof en cultuur belemmeringen zien in het werken in de zorg, maar op hun beurt ook zorgvrager zijn, ziekte, bevalling etc... De zorgvraag neemt hiermee alleen maar toe!
Want het is echt niet zo dat een Nederlandse vakkenvuller, haar baan aan een nieuwkomer gunt om vervolgens in de zorg te gaan werken.
Daarbij het verhaaltje over 'bestaanszekerheid'. We halen hele volksstammen hierheen waarvan maar 1 gezinslid werkt, de taal niet kent, dus minimumloon heeft. En dan zien we dat de gemiddelde bestaanszekerheid in Nederland naar beneden gaat. Ja, lijkt me de koekoek, als je met een gezin met 6 kinderen moet leven van een minimumloon.
En wie mogen daar dan voor opdraaien? De midden- en hogere inkomens, die wel braaf met zijn tweeen werken, in principe een goed leven hadden, tot nu toe. Die moeten ook minder bestaanszekerheid krijgen, want anders is het niet eerlijk, natuurlijk!
Ja Le garcon dans lecolequote:Op dinsdag 28 november 2023 14:01 schreef Gia het volgende:
[..]
Ja, haha, heeft mijn moeder ook gehad. O.a. het weesgegroet in het Frans. Kent ze nog.
Je kunt ook filipijnse meisje hierheen halen voor de zorg op arbeidscontract , dat doen de UAE ook, die krijgen hier vast een betere behandeling dan daarquote:Op dinsdag 28 november 2023 14:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het gaat al fout bij het idee dat we mensen 'hierheen' halen. Vluchtelingen die in bootjes naar Europa reizen en vervolgens te voet koers zetten naar ons land doen dat niet op uitnodiging.
De enige arbeidsmigranten die 'op uitnodiging' naar ons land komen zijn EU-bewoners, die daarmee gebruik van de mogelijkheid om je binnen te EU vrij te vestigen.
Of daar het woordje "importeren" voor gebruiken. Ook altijd zo'n fraaie.quote:Op dinsdag 28 november 2023 14:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het gaat al fout bij het idee dat we mensen 'hierheen' halen. Vluchtelingen die in bootjes naar Europa reizen en vervolgens te voet koers zetten naar ons land doen dat niet op uitnodiging.
De enige arbeidsmigranten die 'op uitnodiging' naar ons land komen zijn EU-bewoners, die daarmee gebruik van de mogelijkheid om je binnen te EU vrij te vestigen.
Jawel hoor 100% zeker welquote:Op dinsdag 28 november 2023 14:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Vertel.quote:
Ingefluisterd, of opgedragen?quote:Op dinsdag 28 november 2023 14:00 schreef KoosVogels het volgende:
De kans is dan ook groot dat hij Yesilgoz heeft ingefluisterd om in te zetten op een rol als gedoogpartner. Op die manier maakt de VVD niet weer dezelfde fout en bovendien is het een stukje payback richting Wilders.
Geen idee. Maar macht binnen een democratische partij is relatief. Yesilgoz kan straks gewoon worden afgestraft of teruggefloten door de leden.quote:Op dinsdag 28 november 2023 14:12 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ingefluisterd, of opgedragen?
Hoeveel macht heeft die man eigenlijk binnen de partij?
Indirect wel want ze worden beloond met een gegarandeerde opvang, iedere dag buffet, gegarandeerde status en uiteindelijk verblijfsvergunning, een sociale huurwoning en royale uitkeringen.quote:Op dinsdag 28 november 2023 14:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Mijn lagere school was een van de eersten in 1976 in, toen nog, de zesde klas waar Engels gegeven werd.quote:Op dinsdag 28 november 2023 12:46 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik kan je uit ervaring vertellen dat er in de jaren 80 ook al Engels werd gegeven op de basisschool
Weer een leugen.quote:Op dinsdag 28 november 2023 14:17 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Indirect wel want ze worden beloond met een gegarandeerde opvang, iedere dag buffet, gegarandeerde status en uiteindelijk verblijfsvergunning, een sociale huurwoning en royale uitkeringen.
Zelfs als jouw post zou kloppen, dan is er nog altijd geen sprake van mensen 'hierheen halen'.quote:Op dinsdag 28 november 2023 14:17 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Indirect wel want ze worden beloond met een gegarandeerde opvang, iedere dag buffet, gegarandeerde status en uiteindelijk verblijfsvergunning, een sociale huurwoning en royale uitkeringen.
Klopt. En dat is denk ik ook wat rechts wilt, namelijk het ontmoedigen van het hier naar toe komen.quote:Op dinsdag 28 november 2023 14:22 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zelfs als jouw post zou kloppen, dan is er nog altijd geen sprake van mensen 'hierheen halen'.
Ik ben ook erg benieuwd naar morgen. Deelname maakt van de VVD de middenpartij. En niet de rechtse partij. Daar moeten ze wel zin in hebben.quote:Op dinsdag 28 november 2023 14:16 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Geen idee. Maar macht binnen een democratische partij is relatief. Yesilgoz kan straks gewoon worden afgestraft of teruggefloten door de leden.
Ik heb het niet over vluchtelingen.quote:Op dinsdag 28 november 2023 14:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, want als je uit een oorlogsgebied komt dan zal dat vast veel indruk maken, toch?quote:Op dinsdag 28 november 2023 14:25 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Klopt. En dat is denk ik ook wat rechts wilt, namelijk het ontmoedigen van het hier naar toe komen.
Het is niet helemaal goed blijven hangen, maar ja, de Nederlandse les ook niet, dus dat geeft niks. Het idee is leukquote:Op dinsdag 28 november 2023 14:04 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ja Le garcon dans lecole
mon pere fumez une pipe
ha ha ha
Daarom is het ook zo gek dat men aan die kant ontwikkelingshulp wil afschaffen.quote:Op dinsdag 28 november 2023 14:25 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Klopt. En dat is denk ik ook wat rechts wilt, namelijk het ontmoedigen van het hier naar toe komen.
Domrechts is niet voor niets een begrip geworden. Idem met bezuinigen op de IND, ook een idee van rechtse partijen.quote:Op dinsdag 28 november 2023 14:29 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Daarom is het ook zo gek dat men aan die kant ontwikkelingshulp wil afschaffen.
En bovendien, die mensensmokkelaars gaan ook niet ineens zeggen dat Nederland een kutland is, want die willen gewoon geld vangen van mensen die ze exporteren.quote:Op dinsdag 28 november 2023 14:27 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, want als je uit een oorlogsgebied komt dan zal dat vast veel indruk maken, toch?
Mensen worden hier niet actief heen gehaald nee maar het wordt ze wel zo aantrekkelijk mogelijk gemaakt om naar Nederland door te reizen.quote:Op dinsdag 28 november 2023 14:22 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zelfs als jouw post zou kloppen, dan is er nog altijd geen sprake van mensen 'hierheen halen'.
90% vande migranten zijn werkzoekenden 1% is homo en 10 % is gevluchtquote:Op dinsdag 28 november 2023 14:27 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, want als je uit een oorlogsgebied komt dan zal dat vast veel indruk maken, toch?
Nou vertel, over wie heb je het?quote:
Maar als mensen terug gaan, omdat ze na 5 jaar nog geen huurwoning hebben, dan gaat het verhaaltje dat Nederland een luilekkerland is, snel verdwijnen.quote:Op dinsdag 28 november 2023 14:30 schreef Buendia het volgende:
[..]
En bovendien, die mensensmokkelaars gaan ook niet ineens zeggen dat Nederland een kutland is, want die willen gewoon geld vangen van mensen die ze exporteren.
Als je uit een oorlogsgebied komt is het eerste veilige land waar je terecht kunt toch het meest ideale! Als er weer vrede komt, ben je zo terug. Je hoeft niet zo ver te reizen om op vakantie te gaan naar het thuisland. Tal van voordelen om een land dichterbij huis te kiezen. Waarom dan toch doorreizen naar Nederland?quote:Op dinsdag 28 november 2023 14:27 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. En dan wordt dit goed gepraat met het gezeur over de vergrijzing en de vraag naar zorgmedewerkers. Die mensen gaan niet in de zorg werken! Echt een enkeling. En er zijn er een heleboel die de druk op de zorg alleen maar vergroten.quote:Op dinsdag 28 november 2023 14:33 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Mensen worden hier niet actief heen gehaald nee maar het wordt ze wel zo aantrekkelijk mogelijk gemaakt om naar Nederland door te reizen.
Werkelijk alles wordt migranten (vluchtelingen noem ik ze niet omdat ze door 10 veilige landen komen) op een presenteerblaadje aangereikt in Nederland. Het straalt aan alles af dat ze hier welkom zijn, de pullfactor is door beleidskeuzes duidelijk aanwezig dus natuurlijk nemen Afrikaanse en Arabische migranten de uitgebreide moeite om vanuit bijvoorbeeld EU-grensstaat Bulgarije naar Nederland te reizen. Er zou een streng ontmoedigingsbeleid gevoerd moeten worden: sobere opvang op water en brood, het toekenningspercentage fors omlaag, sobere gezinshereniging, niet met voorrang een sociale huurwoning en geen aanspraak op een uitkering voor een statushouder. Dit naar Hongaars/Pools/Portugees model waar de asielzoekersstromen fors lager zijn.
Als je dan toch ontheemd, op de vlucht en onderweg bent, waarom niet op zoek gaan naar de best mogelijke plek?quote:Op dinsdag 28 november 2023 14:35 schreef Gia het volgende:
[..]
Maar als mensen terug gaan, omdat ze na 5 jaar nog geen huurwoning hebben, dan gaat het verhaaltje dat Nederland een luilekkerland is, snel verdwijnen.
[..]
Als je uit een oorlogsgebied komt is het eerste veilige land waar je terecht kunt toch het meest ideale! Als er weer vrede komt, ben je zo terug. Je hoeft niet zo ver te reizen om op vakantie te gaan naar het thuisland. Tal van voordelen om een land dichterbij huis te kiezen. Waarom dan toch doorreizen naar Nederland?
Ga er eens over nadenken, zou ik zeggen. Mischien dat je een licht opgaat als jij jezelf eens informeert en kijkt hoeveel vluchtelingen er al in die landen zijn.quote:Op dinsdag 28 november 2023 14:35 schreef Gia het volgende:
[..]
Maar als mensen terug gaan, omdat ze na 5 jaar nog geen huurwoning hebben, dan gaat het verhaaltje dat Nederland een luilekkerland is, snel verdwijnen.
[..]
Als je uit een oorlogsgebied komt is het eerste veilige land waar je terecht kunt toch het meest ideale! Als er weer vrede komt, ben je zo terug. Je hoeft niet zo ver te reizen om op vakantie te gaan naar het thuisland. Tal van voordelen om een land dichterbij huis te kiezen. Waarom dan toch doorreizen naar Nederland?
"Zo groot is mijn ego"quote:Op dinsdag 28 november 2023 14:38 schreef capricia het volgende:
Verzin een onderschrift:
[ afbeelding ]
'Breng de schapen tot den herder'
Zij kijkt ook echt alsof ze denkt 'Ja jaquote:
"Echt, ik doe mijn naam eer aan".quote:
Ze noemen me niet voor niets 'de blanke Afrikaan'.quote:Op dinsdag 28 november 2023 14:38 schreef capricia het volgende:
Verzin een onderschrift:
[ afbeelding ]
'Ga nu heen tot de kudde'
Lugubere shoarmazaken, belwinkels en barbiers hebben we inmiddels wel genoeg en draagt niet bij aan de economie van wit geld. Het is algemeen bekend dat niet-westerse allochtonen niet graag onder een baas werken. Ik zag het in mijn studententijd ook in het distributiecentrum. Ze halen hun productiviteit niet en zijn na een paar weken of dagen weer gevlogen. En het maar gek vinden dat ze Oost-Europeanen aannemen i.p.v. mensen in Nederland die wel kunnen maar niet willen.quote:Op dinsdag 28 november 2023 14:37 schreef Gia het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. En dan wordt dit goed gepraat met het gezeur over de vergrijzing en de vraag naar zorgmedewerkers. Die mensen gaan niet in de zorg werken! Echt een enkeling. En er zijn er een heleboel die de druk op de zorg alleen maar vergroten.
"Zo groot is het strafblad van Dion Graus"quote:Op dinsdag 28 november 2023 14:38 schreef capricia het volgende:
Verzin een onderschrift:
[ afbeelding ]
Het gaat niet alleen om zorgmedewerkers. Nu al is 20% van de bevolking gepensioneerd en dat stijgt hard. Er zijn nog net iets meer dan 2 werkenden per gepensioneerde en dat percentage daalt. Snap je dat?quote:Op dinsdag 28 november 2023 14:37 schreef Gia het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. En dan wordt dit goed gepraat met het gezeur over de vergrijzing en de vraag naar zorgmedewerkers. Die mensen gaan niet in de zorg werken! Echt een enkeling. En er zijn er een heleboel die de druk op de zorg alleen maar vergroten.
quote:Op dinsdag 28 november 2023 14:43 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
"Zo groot is het strafblad van Dion Graus"
Standaardwoordkeuze vanuit een bepaalde groep met de voorkeur voor radicaal-rechtse populisten…quote:Op dinsdag 28 november 2023 14:07 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Of daar het woordje "importeren" voor gebruiken. Ook altijd zo'n fraaie.
Hou dat mooie stadion er buitenquote:Op dinsdag 28 november 2023 14:46 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Standaardwoordkeuze vanuit een bepaalde groep met de voorkeur voor radicaal-rechtse populisten…
Met dat soort termen weet je gelijk welk vlees je in de Kuip hebt.
tot hier en niet verderquote:Op dinsdag 28 november 2023 14:38 schreef capricia het volgende:
Verzin een onderschrift:
[ afbeelding ]
'Zo lang kan mijn neus wel worden'quote:Op dinsdag 28 november 2023 14:38 schreef capricia het volgende:
Verzin een onderschrift:
[ afbeelding ]
"Zo lang heb ik wel nodig om hier wat van te maken"quote:Op dinsdag 28 november 2023 14:38 schreef capricia het volgende:
Verzin een onderschrift:
[ afbeelding ]
Hein de Haas is dit niet met je eens. Asielzoekers komen meestal uit landen met een redelijk welvaartniveau. De asielmigratie naar Europa is gewoon te duur als je heel arm bent. Het afschaffen van ontwikkelingshulp helpt om deze arme landen arm te houden.quote:Op dinsdag 28 november 2023 14:29 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Daarom is het ook zo gek dat men aan die kant ontwikkelingshulp wil afschaffen.
Ook hier weer een zeer herkenbaar stukje retoriek.quote:Op dinsdag 28 november 2023 14:17 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Die laatste ja.quote:Op dinsdag 28 november 2023 14:50 schreef Hanca het volgende:
[..]
"Zo lang heb ik wel nodig om hier wat van te maken"
Of
"Zo'n eind ben ik naar rechts opgeschoven"
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |