Bosma of Agema, waarbij ik vooral Bosma verwacht. De enige die echt de fractie net zo strak in de hand kan houden.quote:Op dinsdag 28 november 2023 13:14 schreef xpompompomx het volgende:
Wat ik me ook afvroeg; wie gaat er fractievoorzitter worden mocht Geertje premier worden?
Dat is dan weer moeilijk combineerbaar. Voorzitter en fractieleider mag volgens mij wel maar is zeer onwenselijk.quote:Op dinsdag 28 november 2023 13:26 schreef Hanca het volgende:
[..]
Bosma of Agema, waarbij ik vooral Bosma verwacht. De enige die echt de fractie net zo strak in de hand kan houden.
Martin Bosma schrijft Geert Wilders zijn speeches dus kloppen doe hij niet al doet hij het voorzitterswerk uitstekend is gebleken.quote:Op dinsdag 28 november 2023 13:17 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Bosma is binnen de PVV de gene die het beste contact heeft met andere partijen(zijn manier van voorzitten word kamerbreed gewaardeerd), Hij kan zich heel zakelijk opstellen en goed verplaatsen in wat nodig is.
Ik denk dat hij weleens bijzonder belangrijk kan zijn in formatie, Wilders is de brulaap die weinig nuance kent, niet goed is in polderen en met veel partijen problemen heeft.
Het lijkt me voor een voorzitter vooral relevant of hij het voorzitterswerk uitstekend doet of niet.quote:Op dinsdag 28 november 2023 13:30 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Martin Bosma schrijft Geert Wilders zijn speeches dus kloppen doe hij niet al doet hij het voorzitterswerk uitstekend is gebleken.
Agema zou dan ook sowieso volksgezondheid krijgen lijkt me.quote:Op dinsdag 28 november 2023 13:26 schreef Hanca het volgende:
[..]
Bosma of Agema, waarbij ik vooral Bosma verwacht. De enige die echt de fractie net zo strak in de hand kan houden.
Dat gaat niet, maar je kunt natuurlijk wel stoppen als kamervoorzitter op het moment dat je fractievoorzitter wordt, dan kunnen ze dan een nieuwe kiezen.quote:Op dinsdag 28 november 2023 13:27 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Dat is dan weer moeilijk combineerbaar. Voorzitter en fractieleider mag volgens mij wel maar is zeer onwenselijk.
Dan trek je de hele partij leeg, de rest van de PVV is weinig ervaren en betrouwbaar.quote:Op dinsdag 28 november 2023 13:34 schreef nostra het volgende:
[..]
Agema zou dan ook sowieso volksgezondheid krijgen lijkt me.
Er kunnen er echt maar hooguit 2 of 3 uit de fractie het kabinet in, anders krijg je een enorm risico dat er niet genoeg mensen meer zijn om tweede en eerste kamer te bemannen.quote:Op dinsdag 28 november 2023 13:34 schreef nostra het volgende:
[..]
Agema zou dan ook sowieso volksgezondheid krijgen lijkt me.
Ja, dat is een beetje de hele crux van de PVV in het kabinet zetten.quote:Op dinsdag 28 november 2023 13:35 schreef TjjWester het volgende:
Dan trek je de hele partij leeg, de rest van de PVV is weinig ervaren en betrouwbaar.
Ja, klopt. Onbedoelde clusterfuck die uitslag.quote:Op dinsdag 28 november 2023 13:36 schreef Hanca het volgende:
[..]
Er kunnen er echt maar hooguit 2 of 3 uit de fractie het kabinet in, anders krijg je een enorm risico dat er niet genoeg mensen meer zijn om tweede en eerste kamer te bemannen.
Zie daar het probleem.quote:Op dinsdag 28 november 2023 13:35 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Dan trek je de hele partij leeg, de rest van de PVV is weinig ervaren en betrouwbaar.
De grootstste partij levert vrijwel nooit de voorzitter toch, dus dat zal men nu ook wel niet willen. Zal wel een VVD'er worden.quote:Op dinsdag 28 november 2023 13:09 schreef TjjWester het volgende:
Ik vraag me af wat er met Bosma gaat gebeuren: hij wil al jaren voorzitter worden en volgens vele is hij capabel genoeg en licht het afwijzen vooral aan zijn partij.
Benieuwd of hij mag van ome Geert.
Denk je niet dat Geert wel wat belangrijkere functies te vullen heeft? In de eerste 37 namen op de PVV lijst staan al 13 die in de provinciale staten zitten. Op de volledige lijst (45) staan ook nog de 3 senatoren.quote:Op dinsdag 28 november 2023 13:09 schreef TjjWester het volgende:
Ik vraag me af wat er met Bosma gaat gebeuren: hij wil al jaren voorzitter worden en volgens vele is hij capabel genoeg en licht het afwijzen vooral aan zijn partij.
Benieuwd of hij mag van ome Geert.
Van Miltenburg gemist? Bosma is al vrij lang ondervoorzitter en droomt al jaren van het voorzitterschap, die gaat dat niet laten liggen.quote:Op dinsdag 28 november 2023 13:38 schreef TheVulture het volgende:
[..]
De grootstste partij levert vrijwel nooit de voorzitter toch, dus dat zal men nu ook wel niet willen. Zal wel een VVD'er worden.
ja kloptquote:Op dinsdag 28 november 2023 12:48 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Bedoel je nou dat migratie breder is dan asielzoekers, dat er ook arbeid- en studiemigratie is? Of bedoel je dat je veel beter dan het IND in staat bent waarom mensen hier komen en of het terecht is dat ze statushouder worden. Kun je in het geval van het laatste ook aangeven waar je deze kennis vandaan hebt?
verzorgingshuizen zijn gesloten er zijn alleen nog verpleeghuizenquote:Op dinsdag 28 november 2023 12:48 schreef Hanca het volgende:
[..]
Echt onzin, de mensen waar ik het over heb werken in de zorg oid, op plekken waar je gewoon nooit met Engels in aanraking komt. Waarom zou je Engels spreken in een verzorgingshuis?
In Hongarijeheeft men nu ook veel arbeidsmigranten die werken in de electronica assemblage voor chinese bedrijven , vaak zijn dat filipijnse dames ndie voorheen in assemblage op Cebu werktenquote:Op dinsdag 28 november 2023 11:38 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het is geen doel op zich. Wij hebben vacatures, andere EU landen hebben mensen die ze op kunnen vullen.
Het zou pas echt vervelend zijn als jouw tandartsenpraktijk niet meer bestond omdat de beschikbare tandarts buitenlands was en die houden we buiten de deur. Een beeld wat alleen maar sterker zal worden.
Weten we het nog, vergrijzing?
De verwachting is dat 41% van de 10,000 tandartsen stop in de komende 10 jaar terwijl er nu al een tekort is
https://www.rtlnieuws.nl/(...)erus-fixus-nederland
Denk je dan dat er op een gegeven moment mensen uit die landen hiernaar toe komen als ze zeker ervan zijn hier geen bestaan kunnen opbouwen?quote:Op dinsdag 28 november 2023 13:47 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
In Hongarijeheeft men nu ook veel arbeidsmigranten die werken in de electronica assemblage voor chinese bedrijven , vaak zijn dat filipijnse dames ndie voorheen in assemblage op Cebu werkten
Het is makkeklijker om de assemblage hier te doen dat scheelt een transportbeweging
na 5 jaar dan moet men terug , 100% moeten terug , Hongarije doet niet aan asielzoeken
Het stikt van de Polen die geen woord engels spreken,maar ze hebben allemaal goed werk met soms begeleiding van landgenotenquote:Op dinsdag 28 november 2023 12:54 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Dit is gewoonweg niet waar.
Er zal altijd een groep slecht in de Engelse taal blijven, net als dat er een groep is die slecht is in de Nederlandse taal, rekenen of een andere kwaliteit die redelijk essentieel is in de huidige maatschappij. Dat betekent dat je die groep uiteraard moet ondersteunen zodat zij zich niet buitengesloten voelen, maar je kan niet de volledige maatschappij meer inrichten op het allerlaagste niveau van Engels, anders sta je progressie in de weg.
Je kan trouwens ook niet de volledige maatschappij inrichten op tweetaligheid, dus ergens moet je daar een middenweg in vinden.
Ik kreeg vroeger ook frans op de lagere school inde zesde klasquote:Op dinsdag 28 november 2023 12:46 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, Engels op de basisschool is niet standaard. Hangt enorm van de meester/juf af.
Is dat geen voordeel voor de vvd die genoeg lui hebbem die staan te trappelen?quote:Op dinsdag 28 november 2023 13:36 schreef nostra het volgende:
[..]
Ja, dat is een beetje de hele crux van de PVV in het kabinet zetten.
ja absoluut, men blijft het proberen om werk te vindenquote:Op dinsdag 28 november 2023 13:50 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Denk je dan dat er op een gegeven moment mensen uit die landen hiernaar toe komen als ze zeker ervan zijn hier geen bestaan kunnen opbouwen?
Dat is niet waar, verzorgingstehuizen bestaan gewoon nog. Al heeft het nu een andere naam.quote:Op dinsdag 28 november 2023 13:44 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
verzorgingshuizen zijn gesloten er zijn alleen nog verpleeghuizen
PVV roept zoveelquote:Op dinsdag 28 november 2023 13:35 schreef Hanca het volgende:
PVV riep trouwens een tijdje geleden dat de kamervoorzitter altijd uit de oppositie moet komen, dacht ik...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |