De PVV-achterban heeft boos zijn dan ook tot levensstijl gemaakt. Die zijn nog boos omdat water nat is.quote:Op dinsdag 28 november 2023 10:13 schreef xpompompomx het volgende:
Waar ik persoonlijk wel om kan lachen is dat de PVV-achterban de hele tijd boos is op de VVD. Boos omdat de VVD "links" zou zijn. En tegelijkertijd ook BOOS omdat de VVD kennelijk enkel een gedooddrol wil en niet heel hard staat te springen om met de PVV inzee te gaan.
Ik kan altijd zo weinig met termen als de meeste studenten gaan weg, hier staat dat meestal zo'n 20 procent blijft hangen. We kunnen toch gewoon kijken wat zo'n buitenlandse student gemiddeld kost en wat hij gemiddeld oplevert, hierin zouden we maatschappelijke schade (geen kamers) mee kunnen nemen en ook kijken hoeveel het kost om een gemiddelde expat binnen te halen.quote:Op dinsdag 28 november 2023 10:19 schreef Hanca het volgende:
[..]
Maar die buitenlandse studenten vertrekken grotendeels. Het deel wat wil blijven zal toch Nederlands moeten leren om zich te redden in de samenleving, die kunnen dus komen en die taaltoets halen.
Gewoon lekker de kenniseconomie de nek omdraaien want ze vertrekken toch weer uit Nederland. Gaaf land.quote:Op dinsdag 28 november 2023 10:30 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Ik kan altijd zo weinig met termen als de meeste studenten gaan weg, hier staat dat meestal zo'n 20 procent blijft hangen. We kunnen toch gewoon kijken wat zo'n buitenlandse student gemiddeld kost en wat hij gemiddeld oplevert, hierin zouden we maatschappelijke schade (geen kamers) mee kunnen nemen en ook kijken hoeveel het kost om een gemiddelde expat binnen te halen.
Dit alles is toch een veel eerlijker gesprek dan zeggen "de meeste buitenlande studenten vertrekken?"
Maar ik denk dat we sowieso meer moeten kijken naar wat hebben we nodig en wat voegt echt wat toe voor Nederland.
Dit. Zo kortzichtig.quote:Op dinsdag 28 november 2023 10:32 schreef Caland het volgende:
[..]
Gewoon lekker de kenniseconomie de nek omdraaien want ze vertrekken toch weer uit Nederland. Gaaf land.
Want voor een kenniseconomie is het nodig dat de buitenlandse studenten de binnenlandse studenten verdringen? Dat vind ik pas kortzichtig.quote:Op dinsdag 28 november 2023 10:32 schreef Caland het volgende:
[..]
Gewoon lekker de kenniseconomie de nek omdraaien want ze vertrekken toch weer uit Nederland. Gaaf land.
Als je je dat af vraagt ben je wat mij betreft wel af, in Nederland is en blijft de voertaal Nederlands.quote:Op dinsdag 28 november 2023 10:20 schreef Caland het volgende:
[..]
Waarom zouden de mensen die blijven Nederlands moeten leren? Compleet nutteloze taal.
Alle studies in Groningen, aangezien Nederlandse studenten geen kamer kunnen vinden. En dan is Groningen best ver weg voor een heleboel Nederlanders.quote:Op dinsdag 28 november 2023 10:44 schreef TheVulture het volgende:
Als je een situatie krijgt waarbij buitenlandse studenten de Nederlandse studenten in de weg gaan lopen zul je dat moeten aanpakken in mijn ogen. Ik vraag me alleen af bij hoeveel studies dat het geval is.
Vooral zo op de kamermarkt. In veel gevallen vinden de buitenlandse studenten eerder een kamer omdat ze in de regel wat vermogendere ouders hebben dan de gemiddelde Nederlandse student, dus dat voelt dan oneerlijk aan.quote:Op dinsdag 28 november 2023 10:44 schreef TheVulture het volgende:
Als je een situatie krijgt waarbij buitenlandse studenten de Nederlandse studenten in de weg gaan lopen zul je dat moeten aanpakken in mijn ogen. Ik vraag me alleen af bij hoeveel studies dat het geval is.
Oplossing voor wat precies?quote:Op dinsdag 28 november 2023 10:18 schreef Hanca het volgende:
Voor die docenten is dus de taaltoets een oplossing: dan kun je best delen van studies in het Engels geven, maar de studenten beheersen allemaal het Nederlands.
Je hebt blijkbaar geen idee welk percentage van de woningen in een stad als Groningen inmiddels wordt bezet door buitenlanders die hier alleen komen studeren en dan weer weg zijn, niks toevoegen aan Nederland.
Als je ziet hoe veel van die groep Rutte en co voor van alles heeft uitgemaakt tijdens corona, in andere topics zijn er dagelijks allerlei foto's geplaatst waarop Rutte werd afgebeeld als het grootste kwaad. Nu verwacht men ineens samenwerking. Een gedeelte van Nederland is de realiteit compleet kwijt.quote:Op dinsdag 28 november 2023 10:13 schreef xpompompomx het volgende:
Waar ik persoonlijk wel om kan lachen is dat de PVV-achterban de hele tijd boos is op de VVD. Boos omdat de VVD "links" zou zijn. En tegelijkertijd ook BOOS omdat de VVD kennelijk enkel een gedooddrol wil en niet heel hard staat te springen om met de PVV inzee te gaan.
Dat voelt oneerlijk aan, maar je kunt er niets tegen doen. Overigens leef ik in een studentenbuurt, waar juist Nederlandse rijke pappies panden aanschaffen voor hun bijzonder asociale en luide studenten. Op die manier kun je het studentenprobleem in wijken niet aanpakken. We houden hier allemaal van studenten, maar 's nachts houden ze niet zo van ons.quote:Op dinsdag 28 november 2023 10:46 schreef Caland het volgende:
[..]
Vooral zo op de kamermarkt. In veel gevallen vinden de buitenlandse studenten eerder een kamer omdat ze in de regel wat vermogendere ouders hebben dan de gemiddelde Nederlandse student, dus dat voelt dan oneerlijk aan.
De echte oplossing is meer woningen, niet minder studenten.quote:Op dinsdag 28 november 2023 10:46 schreef Caland het volgende:
[..]
Vooral zo op de kamermarkt. In veel gevallen vinden de buitenlandse studenten eerder een kamer omdat ze in de regel wat vermogendere ouders hebben dan de gemiddelde Nederlandse student, dus dat voelt dan oneerlijk aan.
Ik heb toch werkelijk bij meerdere bedrijven gewerkt waar dit echt niet aan de orde is. Als je in een internationaal organiserend bedrijf werkt waarom zou je dan perse nederlands moeten spreken?quote:Op dinsdag 28 november 2023 10:43 schreef Hanca het volgende:
[..]
Als je je dat af vraagt ben je wat mij betreft wel af, in Nederland is en blijft de voertaal Nederlands.
Ik had het over de samenleving. De mens is geen robot die alleen maar werkt.quote:Op dinsdag 28 november 2023 11:08 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Ik heb toch werkelijk bij meerdere bedrijven gewerkt waar dit echt niet aan de orde is. Als je in een internationaal organiserend bedrijf werkt waarom zou je dan perse nederlands moeten spreken?
Wel eens uit eten geweest in Amsterdam? Het is eerder andersom.quote:Op dinsdag 28 november 2023 10:19 schreef Hanca het volgende:
Het deel wat wil blijven zal toch Nederlands moeten leren om zich te redden in de samenleving
En omdat water links is.quote:Op dinsdag 28 november 2023 10:22 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
De PVV-achterban heeft boos zijn dan ook tot levensstijl gemaakt. Die zijn nog boos omdat water nat is.
In een normale stad kun je prima in het Engels wonen, werken en leven. Zelfs onze overheidswebsites (ook die van grotere gemeenten) zijn gewoon beschikbaar in het Engels, en ook heeft onze belastingdienst een prima Engelstalige Tax information line.quote:Op dinsdag 28 november 2023 11:10 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik had het over de samenleving. De mens is geen robot die alleen maar werkt.
Dat hoeft ook helemaal niet. We zijn een open economie. En de oplossing gaat niet zijn om je achter je dijken terug te trekken.quote:Op dinsdag 28 november 2023 11:08 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Ik heb toch werkelijk bij meerdere bedrijven gewerkt waar dit echt niet aan de orde is. Als je in een internationaal organiserend bedrijf werkt waarom zou je dan perse nederlands moeten spreken?
Ja, Groningen is een groot probleem. Maar ligt dat aan de studenten of aan onze eigen verziekte woningmarkt? In andere grote steden speelt dit ook hoor maar daar hoor je gewoon wat minder over want dat is meestal voor studenten die al in Randstad wonen beter te bereizen.quote:Op dinsdag 28 november 2023 10:46 schreef Hanca het volgende:
[..]
Alle studies in Groningen, aangezien Nederlandse studenten geen kamer kunnen vinden. En dan is Groningen best ver weg voor een heleboel Nederlanders.
Dat is lang niet alleen meer in Amsterdam zo.quote:Op dinsdag 28 november 2023 11:13 schreef nostra het volgende:
[..]
Wel eens uit eten geweest in Amsterdam? Het is eerder andersom.
Op het noordelijk halfrond draaien hoge drukgebieden ook linksom, terwijl lage drukgebieden rechtsom draaien. Conclusie, Pvv'erts hebben liever kutweer dan lekker weer. Je ziet ook dat dit klopt, want PVV'erts willen graag dat iedereen het even kut of kutter heeft dan zijzelf.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |