Iets kan best een stompzinnigheid zijn. Maar ik pas op met elke PVV stemmer over 1 kam te scheren of uit te schelden.quote:Op dinsdag 28 november 2023 11:13 schreef torentje het volgende:
[..]
Dat zeg jij? die zelf zonder aanleiding schreef dat een reactie riekte naar enorme stompzinnigheid. Alsof dat geen schelden is.
Op korte termijn wel. Je ziet echter in Europa steeds meer rechts populistische partijen aan de macht komen. De lidstaten bepalen het beleid van de EU. Als er genoeg animo voor is kan de asielproblematiek op EU niveau worden aangepakt. Dan hoeven we geen economisch zelfmoord te plegen.quote:Op dinsdag 28 november 2023 11:03 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Zonder Nexit is het hele effectief en hard aan willen van de asielstromen slechts "dom gelul".
Bestaanszekerheid is naar beneden gegaan met de komst van islamitische immigranten. Het komt namelijk nog steeds zeer weinig voor dat man en vrouw beiden werken. De man, de Nederlandse taal niet machtig, komt in het lagere segment te werken en heeft een laag inkomen. Bam! Weer een grote groep erbij die van een laag inkomen moet rondkomen.quote:Op dinsdag 28 november 2023 07:13 schreef -XOR- het volgende:
[..]
bestaanszekerheid en klimaat zijn non-problemen?
De eerste 5 tot 8 jaar geen huis geven. Ze wachten maar, net als onze jonge mensen, op een kamertje met gedeelde badkamer en keuken. Dan gaat de wens naar Nederland te komen er wel af.quote:Op dinsdag 28 november 2023 11:03 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Zonder Nexit is het hele effectief en hard aan willen van de asielstromen slechts "dom gelul".
En ondertussen roepen bepaalde linkse stemmers wel dat ze de afspraken rondom Schiphol maar even moeten veranderen. NL probeerde er zelfs onderuit te komen zonder overleg met andere betrokken landen.quote:Op dinsdag 28 november 2023 01:03 schreef Repentless het volgende:
[..]
Er liggen inderdaad bredere verdragen etc. Daar heb je zeker een punt, dat kun je niet allemaal zomaar aan de kant schuiven.
Aan de andere kant is het toch ook wat vreemd om van "het is nu eenmaal wat het is, er is geen andere keuze dan het te accepteren" uit te gaan?
Wetten, verdragen, etc. uit het verleden hebben niet zichzelf geschreven. Het is altijd mensenwerk geweest, gebaseerd op de tijdgeest van het moment. Wanneer blijkt dat deze achterhaald raken en inmiddels (in een veranderende maatschappij) meer problemen opleveren dan ze in het verleden oplosten, dan is het toch vrij normaal om dat te gaan herzien?
Het is heel onbeleefd en onbeschaafd om mensen geen privacy te gunnen, zeker als men ziet dat de mensen die groot wonen wel privacy hebben.quote:Op dinsdag 28 november 2023 11:59 schreef Gia het volgende:
[..]
De eerste 5 tot 8 jaar geen huis geven. Ze wachten maar, net als onze jonge mensen, op een kamertje met gedeelde badkamer en keuken. Dan gaat de wens naar Nederland te komen er wel af.
Mijn man en ik, en daarmee ook onze zoon, hebben die privacy ook niet.quote:Op dinsdag 28 november 2023 12:43 schreef torentje het volgende:
[..]
Het is heel onbeleefd en onbeschaafd om mensen geen privacy te gunnen, zeker als men ziet dat de mensen die groot wonen wel privacy hebben.
Hoeveel privacy denk je dat mensen in derdewereldlanden hebben?quote:Op dinsdag 28 november 2023 12:43 schreef torentje het volgende:
[..]
Het is heel onbeleefd en onbeschaafd om mensen geen privacy te gunnen, zeker als men ziet dat de mensen die groot wonen wel privacy hebben.
Deze Calimero act is ook ongelofelijk cringe.quote:Op dinsdag 28 november 2023 12:43 schreef torentje het volgende:
[..]
Als het ze niet bevalt gaan ze maar naar een ander land toe waar ze het wel beter hebben. Migranten zijn op weg naar NL al door 10 veilige landen gereisd dus eentje meer of minder maakt ook niet uit.quote:Op dinsdag 28 november 2023 12:43 schreef torentje het volgende:
[..]
Jij en je man hebben voor elkaar gekozen en hebben dus vrijwillig elkaars privacy opgegeven. Je zoon is een ander verhaal die heeft mogelijk ook meer behoefte aan privacy.quote:Op dinsdag 28 november 2023 12:49 schreef Gia het volgende:
[..]
Mijn man en ik, en daarmee ook onze zoon, hebben die privacy ook niet.
Ik wil migranten nog de privacy gunnen van een eigen kamer, want die hebben wij ook. Maar zij mogen wmb, net als wij, een keuken en badkamer met anderen delen.
Waarom hebben zij meer recht op woonruimte dan onze eigen mensen?
Er liggen mensen in scheiding die noodgedwongen in hetzelfde huis moeten wonen. Hoe zit het met hun privacy? Huh?
Misschien minder als hier.quote:Op dinsdag 28 november 2023 12:51 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Hoeveel privacy denk je dat mensen in derdewereldlanden hebben?
Kan jij datzelfde nog eens zeggen maar dan in algemeen beschaafd Nederlands?quote:Op dinsdag 28 november 2023 12:59 schreef Noek het volgende:
[..]
Deze Calimero act is ook ongelofelijk cringe.
Ik heb het dan ook over mijn man en ik aan de ene kant en onze zoon van 29 aan de andere kant.quote:Op dinsdag 28 november 2023 13:22 schreef torentje het volgende:
[..]
Jij en je man hebben voor elkaar gekozen en hebben dus vrijwillig elkaars privacy opgegeven. Je zoon is een ander verhaal die heeft mogelijk ook meer behoefte aan privacy.
Mijn punt is dat de mensen die nog steeds groot wonen, dat probleem niet hebben.quote:Op dinsdag 28 november 2023 13:40 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik heb het dan ook over mijn man en ik aan de ene kant en onze zoon van 29 aan de andere kant.
Er komen hier gelukzoekers die jonger zijn en eerder een woning hebben.
Waarom? Vanwege gezinshereniging? Ze hebben een huis nodig voor hun gezin?
Onze jongelui kunnen niet eens beginnen aan een gezin voordat ze een jaar of 34 zijn, want dan hebben ze heel misschien de financien om een huis te kunnen kopen. Tot die tijd is het inwonen op zolder bij de ouders, soms zelfs met vriendin erbij. Echt fucking niet normaal!!
Mensen die groot wonen, hebben nog steeds maar 1 keuken en 1 complete badkamer, soms nog een extra doucheruimte, maar dan woon je wel heel groot. Maar je moet nog steeds de keuken delen, rekening houden met elkaar qua boodschappen, samen koken of apart. Zoonlief staat nu te kokkerellen, omdat hij zo moet gaan werken. En ik zit er in de huiskamer bij. Hij heeft nu geen privacy.quote:Op dinsdag 28 november 2023 14:14 schreef torentje het volgende:
[..]
Mijn punt is dat de mensen die nog steeds groot wonen, dat probleem niet hebben.
Maar je gaat me toch niet echt vertellen dat je zoon sinds hij 18 is echt helemaal geen enkele mogelijkheid had om uit huis te gaan?quote:Op dinsdag 28 november 2023 14:40 schreef Gia het volgende:
[..]
Mensen die groot wonen, hebben nog steeds maar 1 keuken en 1 complete badkamer, soms nog een extra doucheruimte, maar dan woon je wel heel groot. Maar je moet nog steeds de keuken delen, rekening houden met elkaar qua boodschappen, samen koken of apart. Zoonlief staat nu te kokkerellen, omdat hij zo moet gaan werken. En ik zit er in de huiskamer bij. Hij heeft nu geen privacy.
Een man van 29 wil zijn eigen huishouden kunnen voeren.
Hij heeft begeleid gewoond, maar 5 jaar geleden weer thuis komen wonen. Niet ieders leven loopt zoals je het van tevoren gepland hebt, helaas.quote:Op dinsdag 28 november 2023 14:42 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Maar je gaat me toch niet echt vertellen dat je zoon sinds hij 18 is echt helemaal geen enkele mogelijkheid had om uit huis te gaan?
Of dat dat alleen maar aan andere ligt?
Veiligelanders hebben hier geen enkel recht op een woning. Al zouden ze er een zelf kopen, laat staan een sociale huurwoning. En dat weet jij zelf ook wel.quote:Op dinsdag 28 november 2023 14:46 schreef Gia het volgende:
Het klopt ook gewoon niet dat mensen die scheiden niet aan een woning kunnen komen. Vriendin van me leeft al 3 jaar gescheiden van haar man in hun gezamenlijke woning. En dan krijgt een gelukzoeker uit een veilig land, binnen anderhalf jaar een woning.
Ken ook mensen die hierheen gevlucht zijn, maar wel op vakantie gaan naar het eigen land! Dan kun je toch ook in je eigen land naar een veilige plek vluchten!
Hij noemt Nederlandse situaties op, zoals verhuurders die aangeven bepaalde huurders niet te willen, discriminatie bij sollicitatieproces, etc.quote:Op dinsdag 28 november 2023 10:31 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat is dus niet het punt dat hij wil maken. Het punt dat hij wil maken is dat Jetten de situatie hier overdrijft door de situatie in murica op de onze te projecteren. Of dat terecht is weet ik verder niet, kan het filmpje nu net kijken.
Dat is alleen op te lossen door de woningnood te bestrijden, en niet door naar andere bevolkingsgroepen te wijzen..quote:Op dinsdag 28 november 2023 13:40 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik heb het dan ook over mijn man en ik aan de ene kant en onze zoon van 29 aan de andere kant.
Er komen hier gelukzoekers die jonger zijn en eerder een woning hebben.
Waarom? Vanwege gezinshereniging? Ze hebben een huis nodig voor hun gezin?
Onze jongelui kunnen niet eens beginnen aan een gezin voordat ze een jaar of 34 zijn, want dan hebben ze heel misschien de financien om een huis te kunnen kopen. Tot die tijd is het inwonen op zolder bij de ouders, soms zelfs met vriendin erbij. Echt fucking niet normaal!!
Gaan de nieuwe akkoorden die we recent bereikt hebben over gelijkmatigere verdeling niet voor de Dublin akkoorden (als in nieuwe wet gaat voor oude wet?)quote:Op dinsdag 28 november 2023 09:22 schreef nixxx het volgende:
[..]
Ik zou inderdaad zeggen dat we als Nederland een asiel aanvraag niet eens moeten gaan verwerken als degene die de aanvraag doet niet kan bewijzen dat hij of zij direct Nederland binnen gekomen is ipv via een Europees buurland.
Geen idee, maar volgens mij drijven die nieuwe akkoorden eigenlijk ook op de Dublin akkoorden? Als mensen zich niet aanmelden in het eerste land, dan valt er ook niet echt een goede verdeling te maken.. of er moet provisie zijn gemaakt om bijv ook mensen uit Nederland naar Italië te sturen als ze in Italië geen asiel aanvragen, maar illegaal doorreizen naar Nederland.quote:Op dinsdag 28 november 2023 15:23 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Gaan de nieuwe akkoorden die we recent bereikt hebben over gelijkmatigere verdeling niet voor de Dublin akkoorden (als in nieuwe wet gaat voor oude wet?)
En jij vindt dit Europees een houdbare oplossing?quote:Op dinsdag 28 november 2023 15:29 schreef nixxx het volgende:
[..]
Geen idee, maar volgens mij drijven die nieuwe akkoorden eigenlijk ook op de Dublin akkoorden? Als mensen zich niet aanmelden in het eerste land, dan valt er ook niet echt een goede verdeling te maken.. of er moet provisie zijn gemaakt om bijv ook mensen uit Nederland naar Italië te sturen als ze in Italië geen asiel aanvragen, maar illegaal doorreizen naar Nederland.
Nee, de enige houdbare oplossing voor Europa vind ik om asiel als recht af te schaffen. Immigratie alleen met vooraf aangevraagde vergunningen voor studie werk of asiel.quote:Op dinsdag 28 november 2023 15:30 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
En jij vindt dit Europees een houdbare oplossing?
Het verschil is echter dat zij wel zelf kunnen uitzoeken met wie zij die grote woning willen delen.quote:Op dinsdag 28 november 2023 14:40 schreef Gia het volgende:
[..]
Mensen die groot wonen, hebben nog steeds maar 1 keuken en 1 complete badkamer, soms nog een extra doucheruimte, maar dan woon je wel heel groot. Maar je moet nog steeds de keuken delen, rekening houden met elkaar qua boodschappen, samen koken of apart. Zoonlief staat nu te kokkerellen, omdat hij zo moet gaan werken. En ik zit er in de huiskamer bij. Hij heeft nu geen privacy.
Een man van 29 wil zijn eigen huishouden kunnen voeren.
Een politieke partij is geen deel van de overheid zoals je hopelijk wel weet.quote:Op dinsdag 28 november 2023 15:37 schreef ikweethetookniet het volgende:
Artikel 2:4 AWB bepaalt dat de overheid zijn taak vervult zonder vooringenomenheid.
Dat is een verbod op vooringenomenheid. Dat houdt onder meer in dat bij de overheid werkzame personen, die een persoonlijk belang bij een besluit hebben, de besluitvorming niet kunnen beïnvloeden.
Nu Dilan![]()
Yesilgöz: VVD wil wel mee onderhandelen, maar niet kabinet in
Na een stormachtig weekend met veel kritiek uit de eigen gelederen houdt VVD-leider Dilan Yesilgöz toch de deur voor deelname aan een kabinet dicht.
https://www.telegraaf.nl/(...)maar-niet-kabinet-in
Lekker bezig weer
Hopelijk weet jij wie je citeert.quote:Op dinsdag 28 november 2023 15:39 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Een politieke partij is geen deel van de overheid zoals je hopelijk wel weet.
Het zijn de algemene beginselen van behoorlijk bestuurquote:Op dinsdag 28 november 2023 15:39 schreef xpompompomx het volgende:
Een politieke partij is geen deel van de overheid zoals je hopelijk wel weet.
En hoe wilde je dat doen met alle verdragen. Dan moet je ze de eerste 5 tot 8 jaar in de centra houden. En daar moet ook doorstroom blijven “volgens de verdragen”. Moet er dus alsnog ruimte worden gezocht onder bepaalde condities en je mag ze niet op straat parkeren (verdragen). Als die kamertjes weg zijn dan zijn ze ook niet meer voor de NL studenten beschikbaar, en die komen al te kort door de buitenlandse studenten en andere krapte.quote:Op dinsdag 28 november 2023 11:59 schreef Gia het volgende:
[..]
De eerste 5 tot 8 jaar geen huis geven. Ze wachten maar, net als onze jonge mensen, op een kamertje met gedeelde badkamer en keuken. Dan gaat de wens naar Nederland te komen er wel af.
Zit je straks ook nog met losse eenmansfracties van de gebarsten VVD bomquote:Op dinsdag 28 november 2023 15:47 schreef ikweethetookniet het volgende:
VVD woensdag bijeen om ‘in gesprek te gaan met leden’, Yesilgöz zal partijscheuring moeten voorkomen
En dat noemt de PVV onbetrouwbaar en niet stabiel![]()
Containerflats en leegstaande gebouwen verbouwen tot kamertjes met een grote gezamenlijke keuken en enkele badkamers. En daar mogen ze dan wonen totdat ze een woning hebben. Met verblijfsvergunning mogen ze uiteraard, graag, ook werken. Wellicht kunnen ze sparen en een huis kopen. Als ze een woning hebben, mag het gezin overkomen.quote:Op dinsdag 28 november 2023 15:45 schreef Beathoven het volgende:
[..]
En hoe wilde je dat doen met alle verdragen. Dan moet je ze de eerste 5 tot 8 jaar in de centra houden. En daar moet ook doorstroom blijven “volgens de verdragen”. Moet er dus alsnog ruimte worden gezocht onder bepaalde condities en je mag ze niet op straat parkeren (verdragen). Als die kamertjes weg zijn dan zijn ze ook niet meer voor de NL studenten beschikbaar, en die komen al te kort door de buitenlandse studenten en andere krapte.
Dat probleem kent de PVV inderdaad niet. Binnen die fractie is Wilders' wil wet, hij bepaalt en de rest moet z'n smoel houden. Werkt op het eerste gezicht inderdaad soepeler, het is alleen geen duurzame werkwijze. Op een gegeven moment breekt deze manier van doen de partij op.quote:Op dinsdag 28 november 2023 15:47 schreef ikweethetookniet het volgende:
VVD woensdag bijeen om ‘in gesprek te gaan met leden’, Yesilgöz zal partijscheuring moeten voorkomen
En dat noemt de PVV onbetrouwbaar en niet stabiel![]()
Dat kun je zien aan al die crisissen die de PVV heeft gehad inderdaad. Mist alle stabiliteit.quote:Op dinsdag 28 november 2023 16:09 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat probleem kent de PVV inderdaad niet. Binnen die fractie is Wilders' wil wet, hij bepaalt en de rest moet z'n smoel houden. Werkt op het eerste gezicht inderdaad soepeler, het is alleen geen duurzame werkwijze. Op een gegeven moment breekt deze manier van doen de partij op.
Misschien daar ook nog een hek omheen zetten, met bewapende wachtposten enzo?quote:Op dinsdag 28 november 2023 16:03 schreef Gia het volgende:
[..]
Containerflats en leegstaande gebouwen verbouwen tot kamertjes met een grote gezamenlijke keuken en enkele badkamers. En daar mogen ze dan wonen totdat ze een woning hebben. Met verblijfsvergunning mogen ze uiteraard, graag, ook werken. Wellicht kunnen ze sparen en een huis kopen. Als ze een woning hebben, mag het gezin overkomen.
En de "gewone Nederlanders" op die spartaanse kamertjes die je eerder voor ogen had?quote:Op dinsdag 28 november 2023 16:03 schreef Gia het volgende:
[..]
Containerflats en leegstaande gebouwen verbouwen tot kamertjes met een grote gezamenlijke keuken en enkele badkamers. En daar mogen ze dan wonen totdat ze een woning hebben. Met verblijfsvergunning mogen ze uiteraard, graag, ook werken. Wellicht kunnen ze sparen en een huis kopen. Als ze een woning hebben, mag het gezin overkomen.
Bijvoorbeeld als Wilders uit de fractie stapt.quote:Op dinsdag 28 november 2023 16:09 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat probleem kent de PVV inderdaad niet. Binnen die fractie is Wilders' wil wet, hij bepaalt en de rest moet z'n smoel houden. Werkt op het eerste gezicht inderdaad soepeler, het is alleen geen duurzame werkwijze. Op een gegeven moment breekt deze manier van doen de partij op.
Eventueel, als blijkt dat ze zich in hun omgeving niet kunnen gedragen, is dat een goed idee.quote:Op dinsdag 28 november 2023 16:12 schreef Buendia het volgende:
[..]
Misschien daar ook nog een hek omheen zetten, met bewapende wachtposten enzo?
Dit zijn de kamertjes die ik voor ogen had. Niks spartaans aan. Gewoon een eigen kamer en gezamenlijke badkamer(s) en keuken. Net als de mannen en vrouwen hebben die noodgedwongen bij hun ouders wonen.quote:Op dinsdag 28 november 2023 16:13 schreef Beathoven het volgende:
[..]
En de "gewone Nederlanders" op die spartaanse kamertjes die je eerder voor ogen had?
Que?quote:Op dinsdag 28 november 2023 16:12 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Dat kun je zien aan al die crisissen die de PVV heeft gehad inderdaad. Mist alle stabiliteit.
Verwacht je nog tegen het e.e.a. aan te lopen?quote:Op dinsdag 28 november 2023 16:22 schreef Gia het volgende:
[..]
Dit zijn de kamertjes die ik voor ogen had. Niks spartaans aan. Gewoon een eigen kamer en gezamenlijke badkamer(s) en keuken. Net als de mannen en vrouwen hebben die noodgedwongen bij hun ouders wonen.
Containerflat is uiteraard iets meer privacy dan een kamertje in een omgebouwd fabriekspand. COA moet de toewijzing maar ergens op baseren.
Excuses, ik verwar je met eerdere posts van een andere user blijkbaar. Ben het met je eens dat het niet duurzaam is, maar wel stabiel in ieder geval.quote:Op dinsdag 28 november 2023 16:24 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Que?
Ik probeer juist uit te leggen waarom de PVV geen crises heeft gekend. Dat is te danken/wijten aan de manier waarop de partij is ingericht. Wilders is het enige lid, hij bepaalt alles.
Maar dat is naar mijn idee dus geen duurzame manier van werken. Op het moment dat Wilders afzwaait (dat gaat ooit gebeuren) of controle uit handen moet geven (wat gebeurt als hij premier wordt) begint de boel meteen te wankelen. Dat komt doordat de partij volledig steunt op de persoon Wilders.
https://nos.nl/artikel/24(...)t-maakt-vaak-bezwaarquote:Op dinsdag 28 november 2023 16:25 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Verwacht je nog tegen het e.e.a. aan te lopen?
Ik bedoel, we staan nu waar we staan en dat er niet als een tierelier wordt gebouwd ligt ook ergens aan en zit in behoorlijk grote uitdagingen, waar je bij deze oplossing vanuit gaat dat het allemaal zo even geregeld kan worden.
Het is stabiel zolang Wilders volledige controle houdt over de fractie en de partij. Na de verkiezingen in 2010 ging de PVV van 9 naar 24 zetels. Het gevolg was dat er wat mondige types bijkwamen, zoals Wim Kortenhoeven, Marcial Hernandez en Richard de Mos. Die wilden meer zeggenschap, waardoor er meteen intern geruzie ontstond. Wilders drukte het verzet meteen de kop in en wist zo de rust te bewaren.quote:Op dinsdag 28 november 2023 16:27 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Excuses, ik verwar je met eerdere posts van een andere user blijkbaar. Ben het met je eens dat het niet duurzaam is, maar wel stabiel in ieder geval.
Daarom, had verschillende partijen (kuch Pvdd, CDA) wel wat gescheeld als ze dit ook hadden kunnen doen. Natuurlijk hadden hun kiezers dat in mindere mate gepikt dan kiezers van de PVV, want Geert=PVV, maar toch.quote:Op dinsdag 28 november 2023 16:33 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het is stabiel zolang Wilders volledige controle houdt over de fractie en de partij. Na de verkiezingen in 2010 ging de PVV van 9 naar 24 zetels. Het gevolg was dat er wat mondige types bijkwamen, zoals Wim Kortenhoeven, Marcial Hernandez en Richard de Mos. Die wilden meer zeggenschap, waardoor er meteen intern geruzie ontstond. Wilders drukte het verzet meteen de kop in en wist zo de rust te bewaren.
Het is echter wel zo dat de bulk van immigratie komt door mensen uit de EU of expats die hier komen werken.quote:Op dinsdag 28 november 2023 16:32 schreef Gia het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/24(...)t-maakt-vaak-bezwaar
Meer inzetten op dit soort woningen. Meer dan goed genoeg voor voorlopige opvang.
En zet ze wmb ergens in ongebruikte weilanden. Bezorgen ze ook weinig overlast. Die boeren weten zelf wel raad met overlastgevers, daar ben ik niet bang voor. En het is toch maar voor tijdelijk....
Denk wel dat we de bende die we nu hebben eerst eens moeten oplossen voordat we weer nieuwe gevallen toelaten. Dus, voorlopig de grenzen dicht.
Klopt, mag ook wel wat minder.quote:Op dinsdag 28 november 2023 16:37 schreef Ulx het volgende:
[..]
Het is echter wel zo dat de bulk van immigratie komt door mensen uit de EU of expats die hier komen werken.
Als dat wat minder wordt lost het al heel veel op en daar hoef je niet zoveel in Europees verband voor te doen. Omtzigt scoort hier stukken beter in de realiteit dan de PVV met de relatief kleine groep asielzoekers ten opzichte van de grotere groep buitenlandse studenten.quote:
Zelfs als dat gebeurt vind je daarna wel een andere reden om op dat volk te zeiken Gia.quote:Op dinsdag 28 november 2023 16:03 schreef Gia het volgende:
[..]
En de grootste mongolen gaan dan terug verlangen naar Ruttequote:Op dinsdag 28 november 2023 16:00 schreef Beathoven het volgende:
Zit je straks ook nog met losse eenmansfracties van de gebarsten VVD bom
Rutte zei wel wat de mensen denken...quote:Op dinsdag 28 november 2023 16:46 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
En de grootste mongolen gaan dan terug verlangen naar Rutte![]()
PVV corvee.quote:Op dinsdag 28 november 2023 16:47 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Rutte zei wel wat de mensen denken...
Ze denkt er wel beter over na dan de gemiddelde roeptoeter, en zie ook niet zoveel bezwaar tegen het voorstellingsvermogen van goede containerwoningen met goede voorzieningen (zowel voor asielzoekers als de NL'er).quote:Op dinsdag 28 november 2023 16:45 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Zelfs als dat gebeurt vind je daarna wel een andere reden om op dat volk te zeiken Gia.
Je wilt niet dat iedereen, Nederlanders EN asielzoekers het beter gaan krijgen. Je wilt gewoon dat de ander het nog slechter heeft dan de slechte leefsituatie van het "eigen volk".
Gefelciteerd, onder premier Wilders gaat dat waarschijnlijk ook nog lukken, tenzij je een geldboom in de tuin hebt staan.
Nee joh, dat moet je ook helemaal niet willen als partij. Het is dan onvermijdelijk dat de partijleider op den duur steeds meer wordt omringd door volgzame ja-knikkers, die zijn geselecteerd op basis van loyaliteit in plaats van hun kwaliteiten.quote:Op dinsdag 28 november 2023 16:34 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Daarom, had verschillende partijen (kuch Pvdd, CDA) wel wat gescheeld als ze dit ook hadden kunnen doen. Natuurlijk hadden hun kiezers dat in mindere mate gepikt dan kiezers van de PVV, want Geert=PVV, maar toch.
Ja eens hoor, je hoeft me niet te overtuigen. Het is alleen een goede maatregel tegen FvD-achtige praktijken qua machtsverhoudingen in de partij. 'Perfect' voor eeuwige oppositie, maar niet om het land te besturen inderdaad.quote:Op dinsdag 28 november 2023 17:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee joh, dat moet je ook helemaal niet willen als partij. Het is dan onvermijdelijk dat de partijleider op den duur steeds meer wordt omringd door volgzame ja-knikkers, die zijn geselecteerd op basis van loyaliteit in plaats van hun kwaliteiten.
Dat zie je nu ook bij de PVV. Wilders kan wel heel hard roepen dat hij mee wil regeren, maar daar heeft hij de mensen helemaal niet voor. Het is allemaal laagvliegers, met uitzondering misschien van Bosma en Agema. Maar zelfs die hebben geen enkele bestuurlijke ervaring.
Wie moet namens de PVV minister en staatssecretaris worden? En hoe zit met de fractie? De lijst raakt al snel uitgeput als een paar poppetjes doorschuiven naar het kabinet. En dan hebben we nog niet eens over de vraag wie fractievoorzitter moet worden in de Tweede Kamer, om op het moment dat Wilders premier wordt (of minister).
Niet te geloven dat zo'n eenmansshow zonder serieus partijprogramma en zonder serieuze bestuurders 37 zetels trekt. Stemt weinig hoopvol voor de toekomst van onze democratie.quote:Op dinsdag 28 november 2023 17:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee joh, dat moet je ook helemaal niet willen als partij. Het is dan onvermijdelijk dat de partijleider op den duur steeds meer wordt omringd door volgzame ja-knikkers, die zijn geselecteerd op basis van loyaliteit in plaats van hun kwaliteiten.
Dat zie je nu ook bij de PVV. Wilders kan wel heel hard roepen dat hij mee wil regeren, maar daar heeft hij de mensen helemaal niet voor. Het is allemaal laagvliegers, met uitzondering misschien van Bosma en Agema. Maar zelfs die hebben geen enkele bestuurlijke ervaring.
Wie moet namens de PVV minister en staatssecretaris worden? En hoe zit met de fractie? De lijst raakt al snel uitgeput als een paar poppetjes doorschuiven naar het kabinet. En dan hebben we nog niet eens over de vraag wie fractievoorzitter moet worden in de Tweede Kamer, om op het moment dat Wilders premier wordt (of minister).
Een groot deel van deze groep zorgt voor welvaart hier in NL, terwijl de andere groep ons land per saldo naar beneden haalt (en die zouden veilig in eigen regio opgevangen moeten worden).quote:Op dinsdag 28 november 2023 16:37 schreef Ulx het volgende:
[..]
Het is echter wel zo dat de bulk van immigratie komt door mensen uit de EU of expats die hier komen werken.
FvD is idd een goed voorbeeld van hoe het niet moet nee. Zelfs de afsplitsingen van die partij hebben inmiddels afsplitsingen.quote:Op dinsdag 28 november 2023 17:10 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Ja eens hoor, je hoeft me niet te overtuigen. Het is alleen een goede maatregel tegen FvD-achtige praktijken qua machtsverhoudingen in de partij. 'Perfect' voor eeuwige oppositie, maar niet om het land te besturen inderdaad.
Ze zorgen ook dat vrije sector huurwoningen flink in prijs zijn gestegen. Als je baas meelapt kun je nu eenmaal meer bieden.quote:Op dinsdag 28 november 2023 17:13 schreef Alov het volgende:
[..]
Een groot deel van deze groep zorgt voor welvaart hier in NL, terwijl de andere groep ons land per saldo naar beneden haalt (en die zouden veilig in eigen regio opgevangen moeten worden).
Deels waar natuurlijk, maar het gaat ook om hoe deze groep zichzelf profileert. Een deel wil gewoon geld verdienen voor hun familie en is over een aantal jaar pleite, de rest wil zich hier graag vestigen en draait gewoon mee met de rest van Nederland qua kosten (m.u.v. hun belastingvoordeel, waar ik het ook niet direct mee eens ben). Ik heb het idee dat het vooral de groepen 'niet-Nederlanders' bij AZC en in toegewezen huurwoningen zijn die in veel gevallen irritatie opwekken bij de gemiddelde Nederlander.quote:Op dinsdag 28 november 2023 17:15 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ze zorgen ook dat vrije sector huurwoningen flink in prijs zijn gestegen. Als je baas meelapt kun je nu eenmaal meer bieden.
En niet elke Nederlander zit in de sociale huur.
Dit is een erg goed plan.quote:Op dinsdag 28 november 2023 15:27 schreef SpaceOddity het volgende:
Als PVV-leider Geert Wilders na de verkiezingen premier wordt, is de oprichting van de republiek Amsterdam niet ver weg. Daarvoor heeft D66-wethouder Simone Kukenheim zaterdag gepleit.
Alweer paar jaartjes geleden, maar top idee uit de hoek van "Democratie"66.![]()
Succes dr mee.
Natuurlijk is het normaal om je aan die verdragen te houden zolang ze actief zijn en gelden. Waar het mij om ging, is het doen alsof die verdragen er nu eenmaal zijn, onveranderbaar zijn en je als bevolking geen enkele andere keuze hebt dan de gevolgen maar domweg te blijven accepteren tot in lengte der jaren. Ook als die gevolgen op den duur meer schade berokkenen aan je maatschappij dan dat ze iets goeds opleveren.quote:Op dinsdag 28 november 2023 02:50 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Het is nog veel normaler om je aan de verdragen te houden die je ondertekend hebt anders heeft het geen zin om ze te sluiten nietwaar. Natuurlijk kunnen ze herzien worden maar dan moet er wel genoeg draagvlak voor zijn en met wederzijdse instemming gebeuren. Zover is onze tijdgeest nog niet.
Of je moet bereid zijn om de democratie af te schaffen ....
Zeker als ie aan een Nexit gaat doen.quote:
Ik denk dat hij daar heel goed in was. Alleen misschien in bepaalde aspecten iets te goed waardoor er politiek werd gedreven op punten waar men beter had kunnen aanpakken.quote:Op dinsdag 28 november 2023 16:49 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Naja je blijft niet 12 jaar premier als je er slecht in bent.
Zo'n Nexit komt er niet, daar is geen kamermeerderheid voor. In het geval Amsterdam lijkt het alsof het land en de hoofdstad dermate uit elkaar gegroeid zijn dat een afsplitsing niet zo'n gek idee is.quote:Op dinsdag 28 november 2023 17:55 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Zeker als ie aan een Nexit gaat doen.
[..]
Ik denk dat hij daar heel goed in was. Alleen misschien in bepaalde aspecten iets te goed waardoor er politiek werd gedreven op punten waar men beter had kunnen aanpakken.
Overigens is het altijd zo dat een langstzittende premier alle zorgen op zijn bordje krijgt. Helemaal eerlijk is dat ook niet.
Ach ik neem beide niet zo serieus hoor.quote:Op dinsdag 28 november 2023 18:02 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Zo'n Nexit komt er niet, daar is geen kamermeerderheid voor. In het geval Amsterdam lijkt het alsof het land en de hoofdstad dermate uit elkaar gegroeid zijn dat een afsplitsing niet zo'n gek idee is.
Zeker, de vraag is in hoeverre de stemmer voldoende geïnformeerd is om lastige beslissingen via een referendum te nemen. Maar goed, als je de stemmer nooit de kans geeft is de mogelijkheid voor de stemmer om zich verder te informeren ook niet mogelijk.quote:Op dinsdag 28 november 2023 18:11 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Ach ik neem beide niet zo serieus hoor.
Hoewel je met een referendum wel bang moet zijn door de nodige grillen die passen bij de waan van de dag natuurlijk.
Hij zal proberen de problemen op te lossen van groepen Nederlanders die geen vrede hebben door het beleid van de vorige coalities, daaruit blijkt toch zijn betrokkenheid met minderheden?quote:Op dinsdag 28 november 2023 17:12 schreef Perrin het volgende:
[..]
Niet te geloven dat zo'n eenmansshow zonder serieus partijprogramma en zonder serieuze bestuurders 37 zetels trekt. Stemt weinig hoopvol voor de toekomst van onze democratie.
Ik zou me meer zorgen maken over de manier waarophij dat volgens zijn programma wil doen.quote:Op dinsdag 28 november 2023 18:20 schreef torentje het volgende:
[..]
Hij zal proberen de problemen op te lossen van groepen Nederlanders die geen vrede hebben door het beleid van de vorige coalities, daaruit blijkt toch zijn betrokkenheid met minderheden?
Het gros van de stemmers tijdens verkiezingen is ook niet voldoende geïnformeerd (of heeft zichzelf niet voldoende geïnformeerd) om een lastige beslissing te nemen. En zelfs de meer geïnteresseerden lezen vrijwel nooit een, laat staan alle partijprogramma’s en zien alleen de retoriek, soundbites, propaganda en opinies. Geheel rationeel overigens, want het kost zeeën van tijd om je te informeren (als je het al snapt) en je het uiteindelijk verwaarloosbaar veel invloed op het geheel.quote:Op dinsdag 28 november 2023 18:20 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Zeker, de vraag is in hoeverre de stemmer voldoende geïnformeerd is om lastige beslissingen via een referendum te nemen. Maar goed, als je de stemmer nooit de kans geeft is de mogelijkheid voor de stemmer om zich verder te informeren ook niet mogelijk.
Is het te hopen voor haar dat er wel een kabinet komt.quote:Op dinsdag 28 november 2023 15:37 schreef ikweethetookniet het volgende:
Artikel 2:4 AWB bepaalt dat de overheid zijn taak vervult zonder vooringenomenheid.
Dat is een verbod op vooringenomenheid. Dat houdt onder meer in dat bij de overheid werkzame personen, die een persoonlijk belang bij een besluit hebben, de besluitvorming niet kunnen beïnvloeden.
Nu Dilan![]()
Yesilgöz: VVD wil wel mee onderhandelen, maar niet kabinet in
Na een stormachtig weekend met veel kritiek uit de eigen gelederen houdt VVD-leider Dilan Yesilgöz toch de deur voor deelname aan een kabinet dicht.
https://www.telegraaf.nl/(...)maar-niet-kabinet-in
Lekker bezig weer
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |