abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211452279
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2023 08:40 schreef Perrin het volgende:

[..]
Het enige dat helpt is Wilders ruim baan te geven om al zijn beloftes waar te maken, blijkbaar.
Op sommige punten heeft Wilders gelijk, maar dat zijn punten waar de andere partijen grote moeite mee hebben. Voor sommige groepen mensen zal er dus geen verbetering of vrede komen.
pi_211452318
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2023 09:21 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Hoe zeer ik ook voor ZP ben en het op totaal onware redenen om zeep getracht wordt te brengen, ben ik tegen het opdringen. Laat het lekker vrij. Als mensen die ZP een warm hart toedragen maar niet als paria's geframed worden, zoals nu door een bepaalde groep, is het al best. Grote steden lekker roetveeg als ze dat willen, in de dorpen lekker ZP.

Waar ik wel voor ben is die kansloze subsidie stop zetten voor kozp en de hele esajas bende.
Eens, maar op het grotere geheel gezien is zwarte piet, roetveegpiet, de in de recames nu ogenschijnlijk gangbare oplossing we-weten-niet-wat-we-met-piet-moeten-dus-we-laten-alleen-sinterklaas-zien-piet of wat dan ook de uitkomst is een nogal onbeduidend item. Zeker de politiek zou zich imo niet in de dergelijke ontwikkelingen hoeven mengen, er zijn veel prangender vraagstukken.

In bredere zin vind ik dat ook wel een probleem, politici die constant op de waan van de dag zitten.
pi_211452424
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2023 09:53 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Eens, maar op het grotere geheel gezien is zwarte piet, roetveegpiet, de in de recames nu ogenschijnlijk gangbare oplossing we-weten-niet-wat-we-met-piet-moeten-dus-we-laten-alleen-sinterklaas-zien-piet of wat dan ook de uitkomst is een nogal onbeduidend item. Zeker de politiek zou zich imo niet in de dergelijke ontwikkelingen hoeven mengen, er zijn veel prangender vraagstukken.

In bredere zin vind ik dat ook wel een probleem, politici die constant op de waan van de dag zitten.
Zitten alleen met hun gedachten bij de volgende verkiezingen. Dat is bij rutte en aanhang wel goed te zien geweest inderdaad. Geen landsbelang en beleid met visie, maar alleen eigen gewin.
Heel groot probleem.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_211452443
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2023 07:02 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Die eerste zin is meteen alweer een vals frame. Dat heb ik Wilders nergens horen zeggen in dat filmpje. Kennelijk was het debat ten tijde van de BLM-ellende. Wilders is van mening dat het met discriminatie en racisme wel meevalt in Nederland en dat je geen Amerikaanse issues hier blind moet overnemen. Het is mooi dat D'66 is afgestraft, wereldvreemde partij die er alleen maar zijn voor de onderbuik van de elitaire deugkneus.
Jij bevestigt mijn punt. Het is een tendens op dit forum, discriminatie en racisme downplayen.

Dat het elders in de wereld erger is dan hier maakt niet dat het hier dus niet is. En slachtoffers van discriminatie hebben niets aan het excuus om niets tegen discriminatie te doen omdat het elders erger is.

Het is alsof je tegen inbraakpreventie bent, omdat in Brazilië veel meer inbraken zijn dan hier, en we dus niet moeten overdrijven.
pi_211452498
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2023 08:47 schreef Ulx het volgende:

[..]
Gaan de boeren dan niet piepen dat ze hun subsidies en afzetgebieden kwijtraken?
Achteraf wellicht, maar dan hebben de nexit schreeuwers toch hun zin gekregen.
En het scheelt ook weer boodschappen doen en tanken over de grens, want die is dan niet meer open. De douane kan dan mooi een btw naheffing doen aan de slagboom.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 28 november 2023 @ 10:21:27 #66
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211452513
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 november 2023 10:10 schreef Wantie het volgende:

[..]
Jij bevestigt mijn punt. Het is een tendens op dit forum, discriminatie en racisme downplayen.

Dat het elders in de wereld erger is dan hier maakt niet dat het hier dus niet is. En slachtoffers van discriminatie hebben niets aan het excuus om niets tegen discriminatie te doen omdat het elders erger is.

Het is alsof je tegen inbraakpreventie bent, omdat in Brazilië veel meer inbraken zijn dan hier, en we dus niet moeten overdrijven.
Zijn punt is niet dat het elders erger is en dat het hier dus genegeerd kan worden, maar dat men niet moet doen alsof het hier even erg is als elders. Al die BLM zooi tijdens de lockdowns was echt tenenkrommend en gigantisch disrespectvol richting onze politie.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_211452564
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2023 10:21 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Zijn punt is niet dat het elders erger is en dat het hier dus genegeerd kan worden, maar dat men niet moet doen alsof het hier even erg is als elders. Al die BLM zooi tijdens de lockdowns was echt tenenkrommend en gigantisch disrespectvol richting onze politie.
Jetten noemt meerdere situaties die zich in Nederland afspelen.

Mensen die daarmee te maken hebben, zijn niet geholpen met 'jamaar in Murica is het erger'.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 28 november 2023 @ 10:31:13 #68
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211452579
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 november 2023 10:29 schreef Wantie het volgende:

[..]
Jetten noemt meerdere situaties die zich in Nederland afspelen.

Mensen die daarmee te maken hebben, zijn niet geholpen met 'jamaar in Murica is het erger'.
Dat is dus niet het punt dat hij wil maken. Het punt dat hij wil maken is dat Jetten de situatie hier overdrijft door de situatie in murica op de onze te projecteren. Of dat terecht is weet ik verder niet, kan het filmpje nu net kijken.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_211452580
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2023 10:21 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Wat was er niet respectvol richting de politie aan die demonstraties?
pi_211452583
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2023 08:47 schreef Ulx het volgende:

[..]
Gaan de boeren dan niet piepen dat ze hun subsidies en afzetgebieden kwijtraken?
Absoluut

Maar zoals in de VK zal men het eerst wel willen realiseren. :)

Eerst gaat de gebouwde LEGO-stad met een smak naar de grond onder het mom van “boos” en “luistert naar het volk” en dan realiseren ze dat alles nog slechter is dan ervoor.

En krijgt links alsnog de schuld :)
pi_211452784
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 november 2023 07:59 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Als je de bouwstenen weghaalt kun je aan de slag.

De PVV zou eerst Nexit als speerpunt moeten hebben en dat realiseren. Daarna kunnen ze mogelijk een fractie meer controle uitoefenen over de asielprocedures.

Maar als je ‘nu’ als partij x,y of z over asielzoekers spreekt dan is het net als over het weer spreken. Leuk dat er een mening is waarop veel kiezers binnengehaald worden, maar buiten polarisatie om bereik je niets. Wellicht dat de wieg voor een Nexit zo wordt gecreeerd. Dan zou het voor de PVV, FvD, BVNL(exit) JA21 en BBB nog wat zijn.
VVD en BBB willen geen Nexit. Er is over rechts, laat staan links, geen meerderheid om dit te realiseren. Gelukkig maar.
pi_211452828
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2023 07:02 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]. Het is mooi dat D'66 is afgestraft, wereldvreemde partij die er alleen maar zijn voor de onderbuik van de elitaire deugkneus.
“Elitaire deugkneus” god, wat vermoeiend toch dat schelden, mensen die dat constant doen hebben in de PVV wel hun partij gevonden ja.
pi_211452868
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 november 2023 07:59 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Als je de bouwstenen weghaalt kun je aan de slag.

De PVV zou eerst Nexit als speerpunt moeten hebben en dat realiseren. Daarna kunnen ze mogelijk een fractie meer controle uitoefenen over de asielprocedures.

Maar als je ‘nu’ als partij x,y of z over asielzoekers spreekt dan is het net als over het weer spreken. Leuk dat er een mening is waarop veel kiezers binnengehaald worden, maar buiten polarisatie om bereik je niets. Wellicht dat de wieg voor een Nexit zo wordt gecreeerd. Dan zou het voor de PVV, FvD, BVNL(exit) JA21 en BBB nog wat zijn.
Nexit. Lijkt me enorm verstandig voor een land dat het vooral moet hebben van handelen.

Wil je het land in 1 regeerperiode naar de klote helpen moet je dat vooral doorzetten.
pi_211452883
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2023 10:52 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
VVD en BBB willen geen Nexit. Er is over rechts, laat staan links, geen meerderheid om dit te realiseren. Gelukkig maar.
Zonder Nexit is het hele effectief en hard aan willen van de asielstromen slechts "dom gelul". :)
pi_211452957
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2023 10:56 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
“Elitaire deugkneus” god, wat vermoeiend toch dat schelden, mensen die dat constant doen hebben in de PVV wel hun partij gevonden ja.
Dat zeg jij? die zelf zonder aanleiding schreef dat een reactie riekte naar enorme stompzinnigheid. Alsof dat geen schelden is.
pi_211453015
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2023 11:13 schreef torentje het volgende:

[..]
Dat zeg jij? die zelf zonder aanleiding schreef dat een reactie riekte naar enorme stompzinnigheid. Alsof dat geen schelden is.
Iets kan best een stompzinnigheid zijn. Maar ik pas op met elke PVV stemmer over 1 kam te scheren of uit te schelden.
pi_211453135
Deze schrijfster mocht recent aanschuiven bij WNL om haar ervaringen te delen over mensen met een migratieachtergrond die op de PVV hadden gestemd. De reacties die het oplevert zijn hilarisch. Als zulke mensen zich niet gewillig laten infantiliseren door Links en worden uitgenodigd bij WNL, dan worden ze 'misbruikt' door rechts. Het enorme gehalte projectie is bijzonder.

twitter
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_211453241
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2023 11:03 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Zonder Nexit is het hele effectief en hard aan willen van de asielstromen slechts "dom gelul". :)
Op korte termijn wel. Je ziet echter in Europa steeds meer rechts populistische partijen aan de macht komen. De lidstaten bepalen het beleid van de EU. Als er genoeg animo voor is kan de asielproblematiek op EU niveau worden aangepakt. Dan hoeven we geen economisch zelfmoord te plegen.
  dinsdag 28 november 2023 @ 11:55:09 #79
3542 Gia
User under construction
pi_211453387
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2023 07:13 schreef -XOR- het volgende:

[..]
bestaanszekerheid en klimaat zijn non-problemen?
Bestaanszekerheid is naar beneden gegaan met de komst van islamitische immigranten. Het komt namelijk nog steeds zeer weinig voor dat man en vrouw beiden werken. De man, de Nederlandse taal niet machtig, komt in het lagere segment te werken en heeft een laag inkomen. Bam! Weer een grote groep erbij die van een laag inkomen moet rondkomen.

Daar komt nog bij dat de linkse retoriek vaak gaat over de problemen in de zorg. "Er komt een grote groep ouderen aan die straks zorg nodig hebben en we komen mensen te kort in de zorg!"
En dan is het een goed idee om mensen aan te trekken die niet in de zorg willen werken, vanwege sociaal-culturele belemmeringen (https://www.nursing.nl/ni(...)rsoneel-nurs005538w/), maar die zelf ook zorg nodig hebben als ze ziek worden, snor willen laten weglaseren enz.....

De groep mensen die zorg nodig heeft, wordt met iedere migrant die een verblijfsvergunning krijgt alleen maar groter.
  dinsdag 28 november 2023 @ 11:59:48 #80
3542 Gia
User under construction
pi_211453440
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2023 11:03 schreef Beathoven het volgende:

[..]
De eerste 5 tot 8 jaar geen huis geven. Ze wachten maar, net als onze jonge mensen, op een kamertje met gedeelde badkamer en keuken. Dan gaat de wens naar Nederland te komen er wel af.
pi_211453626
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2023 01:03 schreef Repentless het volgende:

[..]
Er liggen inderdaad bredere verdragen etc. Daar heb je zeker een punt, dat kun je niet allemaal zomaar aan de kant schuiven.

Aan de andere kant is het toch ook wat vreemd om van "het is nu eenmaal wat het is, er is geen andere keuze dan het te accepteren" uit te gaan?

Wetten, verdragen, etc. uit het verleden hebben niet zichzelf geschreven. Het is altijd mensenwerk geweest, gebaseerd op de tijdgeest van het moment. Wanneer blijkt dat deze achterhaald raken en inmiddels (in een veranderende maatschappij) meer problemen opleveren dan ze in het verleden oplosten, dan is het toch vrij normaal om dat te gaan herzien?
En ondertussen roepen bepaalde linkse stemmers wel dat ze de afspraken rondom Schiphol maar even moeten veranderen. NL probeerde er zelfs onderuit te komen zonder overleg met andere betrokken landen.

Het verschuilen achter afspraken, verdragen met ‘kan niet hoor’ gebeurd voornamelijk wanneer het ze niet uit komt.

Als er genoeg draagvlak is in de samenleving zijn wetten en verdragen gewoon aan te passen zodat ze wat meer bij deze tijd passen. Punt is inderdaad alleen dat vooral linkse partijen het gewoon niet willen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-11-2023 12:24:20 ]
pi_211453928
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2023 11:59 schreef Gia het volgende:

[..]
De eerste 5 tot 8 jaar geen huis geven. Ze wachten maar, net als onze jonge mensen, op een kamertje met gedeelde badkamer en keuken. Dan gaat de wens naar Nederland te komen er wel af.
Het is heel onbeleefd en onbeschaafd om mensen geen privacy te gunnen, zeker als men ziet dat de mensen die groot wonen wel privacy hebben.
  dinsdag 28 november 2023 @ 12:49:04 #83
3542 Gia
User under construction
pi_211454008
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2023 12:43 schreef torentje het volgende:

[..]
Het is heel onbeleefd en onbeschaafd om mensen geen privacy te gunnen, zeker als men ziet dat de mensen die groot wonen wel privacy hebben.
Mijn man en ik, en daarmee ook onze zoon, hebben die privacy ook niet.
Ik wil migranten nog de privacy gunnen van een eigen kamer, want die hebben wij ook. Maar zij mogen wmb, net als wij, een keuken en badkamer met anderen delen.

Waarom hebben zij meer recht op woonruimte dan onze eigen mensen?

Er liggen mensen in scheiding die noodgedwongen in hetzelfde huis moeten wonen. Hoe zit het met hun privacy? Huh?
  dinsdag 28 november 2023 @ 12:51:30 #84
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211454038
quote:

[..]
Hoeveel privacy denk je dat mensen in derdewereldlanden hebben?
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_211454150
quote:

[..]
Deze Calimero act is ook ongelofelijk cringe.
Go hard or go home
pi_211454270
quote:

[..]
Als het ze niet bevalt gaan ze maar naar een ander land toe waar ze het wel beter hebben. Migranten zijn op weg naar NL al door 10 veilige landen gereisd dus eentje meer of minder maakt ook niet uit.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_211454476
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2023 12:49 schreef Gia het volgende:

[..]
Mijn man en ik, en daarmee ook onze zoon, hebben die privacy ook niet.
Ik wil migranten nog de privacy gunnen van een eigen kamer, want die hebben wij ook. Maar zij mogen wmb, net als wij, een keuken en badkamer met anderen delen.

Waarom hebben zij meer recht op woonruimte dan onze eigen mensen?

Er liggen mensen in scheiding die noodgedwongen in hetzelfde huis moeten wonen. Hoe zit het met hun privacy? Huh?
Jij en je man hebben voor elkaar gekozen en hebben dus vrijwillig elkaars privacy opgegeven. Je zoon is een ander verhaal die heeft mogelijk ook meer behoefte aan privacy.
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2023 12:51 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Hoeveel privacy denk je dat mensen in derdewereldlanden hebben?
Misschien minder als hier.
quote:
9s.gif Op dinsdag 28 november 2023 12:59 schreef Noek het volgende:

[..]
Deze Calimero act is ook ongelofelijk cringe.
Kan jij datzelfde nog eens zeggen maar dan in algemeen beschaafd Nederlands?
pi_211454588
De gefortuneerde donateurs van de VVD zouden ook niet onverdeeld tevreden zijn met een gedoogpositie: https://www.quotenet.nl/z(...)mogende-ondernemers/
  dinsdag 28 november 2023 @ 13:40:40 #89
3542 Gia
User under construction
pi_211454643
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2023 13:22 schreef torentje het volgende:

[..]
Jij en je man hebben voor elkaar gekozen en hebben dus vrijwillig elkaars privacy opgegeven. Je zoon is een ander verhaal die heeft mogelijk ook meer behoefte aan privacy.

Ik heb het dan ook over mijn man en ik aan de ene kant en onze zoon van 29 aan de andere kant.
Er komen hier gelukzoekers die jonger zijn en eerder een woning hebben.
Waarom? Vanwege gezinshereniging? Ze hebben een huis nodig voor hun gezin?
Onze jongelui kunnen niet eens beginnen aan een gezin voordat ze een jaar of 34 zijn, want dan hebben ze heel misschien de financien om een huis te kunnen kopen. Tot die tijd is het inwonen op zolder bij de ouders, soms zelfs met vriendin erbij. Echt fucking niet normaal!!
pi_211454920
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2023 13:40 schreef Gia het volgende:

[..]
Ik heb het dan ook over mijn man en ik aan de ene kant en onze zoon van 29 aan de andere kant.
Er komen hier gelukzoekers die jonger zijn en eerder een woning hebben.
Waarom? Vanwege gezinshereniging? Ze hebben een huis nodig voor hun gezin?
Onze jongelui kunnen niet eens beginnen aan een gezin voordat ze een jaar of 34 zijn, want dan hebben ze heel misschien de financien om een huis te kunnen kopen. Tot die tijd is het inwonen op zolder bij de ouders, soms zelfs met vriendin erbij. Echt fucking niet normaal!!
Mijn punt is dat de mensen die nog steeds groot wonen, dat probleem niet hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')