SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door ExTec op 26-11-2023 18:06:36 ]
Ik let eigenlijk niet eens op de titels en de thumbnail. Het gaat mij om de inhoud. En die is prima in orde.quote:Op zondag 26 november 2023 18:08 schreef AchJa het volgende:
[..]
Even hoor, dat kanaal wordt per week irritanter met dat "En wat er toen gebeurde!" en "Luchtvaartmaatschappijen haten deze trucs!" retoriek...
[ afbeelding ]
De Russische tactiek is niet blind rennen om afgeknald te worden. Natuurlijk wel met een hoog risico, maar er wordt wel een gevoel van veiligheid dmv ondersteuning gerealiseerd.quote:Op zondag 26 november 2023 17:55 schreef ExTec het volgende:
[..]
Vraagje: denk jij dat russen zich echt ad infinitum als kanonnenvoer laten gebruiken, of denk jij dat er een grens bestaat?
Ik vraag je niet om in geval ja, te voorspellen wanneer die bereikt wordt.
Ik heb volgens mij wel publicaties gezien die het wat minder rooskleurig voorschotelde,quote:Op zondag 26 november 2023 18:14 schreef Nebelwerfer het volgende:
De Russische tactiek is niet blind rennen om afgeknald te worden. Natuurlijk wel met een hoog risico, maar er wordt wel een gevoel van veiligheid dmv ondersteuning gerealiseerd.
Nee natuurlijk niet. Maar het westen moet oppassen met het verslappen. Het beste komen ze de komende maand met een enorm pakket om te laten zien dat tijd niet perse het voordeel is voor Rusland.quote:Op zondag 26 november 2023 18:21 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik heb volgens mij wel publicaties gezien die het wat minder rooskleurig voorschotelde,
Maar helder, jij denkt ook niet dat dit tot in het oneindige door kan gaan.
Daaraan gerelateerd zijn er dus al 2 spontane demonstraties op het rode plein geweest. Natuurlijk snel onderdrukt, maar het begin is er.
Ook daar zet ik regelmatig mijn vraagtekens bij. Het is vaak een samenraapsel van beelden die in de kraam te pas komen en daar wordt dan een verhaal omheen verzonnen met vooral veel kaarten en pijlen en men doet net alsof ze volledig op de hoogte zijn van de tactische plannen van Russische eenheid X of Y... Zo van ja, ze willen dat en dat gebied vermeesteren maar wij hebben ze in de pan gehakt... Waarom ze dat dan zouden willen wordt dan weer nergens uitgelegd.quote:Op zondag 26 november 2023 18:11 schreef Delenlill het volgende:
Ik let eigenlijk niet eens op de titels en de thumbnail. Het gaat mij om de inhoud. En die is prima in orde.
Die is wel kapot nu.quote:Op zondag 26 november 2023 18:50 schreef ExTec het volgende:
[ twitter ]
Dat is wel een heel eind bij oekraine vandaan.
quote:Op zondag 26 november 2023 18:50 schreef ExTec het volgende:
[ twitter ]
Nou, ik denk dat de productie hier even stil zal vallen. Wat denk jij?quote:Op zondag 26 november 2023 18:28 schreef Nebelwerfer het volgende:
En Oekrane gaat sowieso meer hulp nodig hebben willen ze het uitzingen tegen Rusland dat op volle kracht produceert.
Vast. Maar je kan het potentieel van Rusland niet ontkennen natuurlijk.quote:Op zondag 26 november 2023 20:02 schreef Ulx het volgende:
[..]
Nou, ik denk dat de productie hier even stil zal vallen. Wat denk jij?
[ twitter ]
Ook dit is wensdenken. Je kan aan deze beelden helemaal niet zien of dat hele complex opgeblazen is of dat het toevallig een olieopslag was die er naast lag en er van het complex zelf maar een paar ruitjes gebroken zijn. En alles wat er tussenin zit.quote:Op zondag 26 november 2023 20:02 schreef Ulx het volgende:
[..]
Nou, ik denk dat de productie hier even stil zal vallen. Wat denk jij?
[ twitter ]
Sabotageski?quote:Op zondag 26 november 2023 18:50 schreef ExTec het volgende:
[ twitter ]
heb nooit begrepen dat mensen dat zo nodig hier moeten posten. Zie nog liever de posts van Lospredosaquote:Op zondag 26 november 2023 18:08 schreef AchJa het volgende:
[..]
Even hoor, dat kanaal wordt per week irritanter met dat "En wat er toen gebeurde!" en "Luchtvaartmaatschappijen haten deze trucs!" retoriek...
[ afbeelding ]
Tuuuurlijk.quote:
Beknopte punten wat dat betreft?quote:
#hoedanquote:
Wat zegt ie?quote:
quote:
Er wordt wel verslapt, en ook bewust. Er stond een heel verhaal in Bild dit weekend over dat Scholz bewust de wapenleveringen terug aan het schroeven is om Zelenski aan de onderhandelingstafel te dwingen:quote:Op zondag 26 november 2023 18:28 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet. Maar het westen moet oppassen met het verslappen. Het beste komen ze de komende maand met een enorm pakket om te laten zien dat tijd niet perse het voordeel is voor Rusland.
Rusland probeert hetzelfde te doen. Alles opschalen zodat het westen bang wordt dat het te veel gaat kosten.
En Oekrane gaat sowieso meer hulp nodig hebben willen ze het uitzingen tegen Rusland dat op volle kracht produceert.
Laat ze in Oekraine maar een overenkomst tekenen.quote:Op maandag 27 november 2023 09:47 schreef J.B. het volgende:
[..]
Er wordt wel verslapt, en ook bewust. Er stond een heel verhaal in Bild dit weekend over dat Scholz bewust de wapenleveringen terug aan het schroeven is om Zelenski aan de onderhandelingstafel te dwingen:
Neuer Geheimplan fr die Ukraine
https://www.bild.de/bild-(...)-biden-86192752.html
Het is een premiumartikel, maar het komt erop neer dat Scholz (en ook Biden) willen dat de oorlog volgend jaar afgelopen is. Ze willen het Zelenski kennelijk niet direct zeggen, maar ze proberen het te bereiken door Oekrane wapens te ontzeggen waarmee ze eigen territorium kunnen heroveren (o.a. Taurus). Klaarblijkelijk wil Scholz absoluut niet dat de Kerch-brug aan flarden wordt geschoten.
Plan A zou een onderhandelde variant zijn, waarbij het probleem lijkt ze zijn dat Poetin daar geen zin in heeft. Plan B is verrassenderwijs een bevroren conflict, waarbij de huidige frontlinie een de facto grens wordt. Hoe die grens in stand zou moeten worden gehouden wordt in het artikel niet gepreciseerd.
De Groenen en de CDU zijn er kennelijk absoluut niet blij mee, maar Scholz beslist in principe alleen. Sterker nog, vanwege het belang van Duitsland op Europees niveau, zowel qua wapenleveringen als financile steun, is Scholz' wil eigenlijk wet. Concluderend stelt Bild dat met name de fundamentele oneerlijkheid van Scholz opvallend is, in het openbaar ondersteunt hij Oekrane maar in de praktijk saboteert hij z'n eigen openbare beloftes.
tldr: Hulp aan Oekrane is goed zolang wij het maar niet betalenquote:Op maandag 27 november 2023 00:01 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Beknopte punten wat dat betreft?
Ik vind Bild niet bepaald een serieuze krant, meer het niveau van de Telegraaf. Ik denk dat Bild de opinie die kant op wilt sturen maar dat ze geen accurate beschrijving geven van de situatie.quote:Op maandag 27 november 2023 09:47 schreef J.B. het volgende:
[..]
Er wordt wel verslapt, en ook bewust. Er stond een heel verhaal in Bild dit weekend over dat Scholz bewust de wapenleveringen terug aan het schroeven is om Zelenski aan de onderhandelingstafel te dwingen:
Neuer Geheimplan fr die Ukraine
https://www.bild.de/bild-(...)-biden-86192752.html
Het is een premiumartikel, maar het komt erop neer dat Scholz (en ook Biden) willen dat de oorlog volgend jaar afgelopen is. Ze willen het Zelenski kennelijk niet direct zeggen, maar ze proberen het te bereiken door Oekrane wapens te ontzeggen waarmee ze eigen territorium kunnen heroveren (o.a. Taurus). Klaarblijkelijk wil Scholz absoluut niet dat de Kerch-brug aan flarden wordt geschoten.
Plan A zou een onderhandelde variant zijn, waarbij het probleem lijkt ze zijn dat Poetin daar geen zin in heeft. Plan B is verrassenderwijs een bevroren conflict, waarbij de huidige frontlinie een de facto grens wordt. Hoe die grens in stand zou moeten worden gehouden wordt in het artikel niet gepreciseerd.
De Groenen en de CDU zijn er kennelijk absoluut niet blij mee, maar Scholz beslist in principe alleen. Sterker nog, vanwege het belang van Duitsland op Europees niveau, zowel qua wapenleveringen als financile steun, is Scholz' wil eigenlijk wet. Concluderend stelt Bild dat met name de fundamentele oneerlijkheid van Scholz opvallend is, in het openbaar ondersteunt hij Oekrane maar in de praktijk saboteert hij z'n eigen openbare beloftes.
quote:Op maandag 27 november 2023 11:01 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Telt dit mee als overwinning van Oekraine?
Bild is inderdaad een Tabloid, maar op het gebied van buitenlandse zaken hebben ze een uitstekende reputatie door de goede connecties van de uitgever (Axel Springer) met de Duitse overheid, en het ministerie van defensie in het bijzonder. Het is ook de meest pro-Oekraense krant die in Duitsland te vinden is.quote:Op maandag 27 november 2023 11:03 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik vind Bild niet bepaald een serieuze krant, meer het niveau van de Telegraaf. Ik denk dat Bild de opinie die kant op wilt sturen maar dat ze geen accurate beschrijving geven van de situatie.
Alleen 1/5e van Oekrane is bezet. Dus die vluchtelingen kunnen best in de overige 4/5e van Oekrane verblijven. En die overige 4/5e is sowieso al 20 keer zo groot als Nederland, ruimte genoeg. Het klinkt mij wat dramatisch in de oren als je je hele land, dat 20 keer zo groot is als Nederland, achter je gaat laten omdat iemand ergens in het Oosten 1/5e heeft afgepakt. En dan ook nog naar een klein landje als Nederland te gaan... Dan ben je economisch vluchteling geworden, imo.quote:Op maandag 27 november 2023 09:57 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Laat ze in Oekraine maar een overenkomst tekenen.
Hopelijk beginnen ze in Duitsland (en andere Europese landen) tevens met het inrichten van nieuwe opvangcentra voor vluchtelingen. Voor de mensen die niet zo veel zin hebben in de Russische dictatuur.
Die flitsen eerst lijkt o een probleem met iets elektrisch, zou kunnen dat die vuurbal van een ploffende grote oliegevulde transformator komt. Dat is wel lastig voor de fabriek maar legt productie denk ik niet helemaal plat of iig niet voor heel lang.quote:Op zondag 26 november 2023 18:50 schreef ExTec het volgende:
[ twitter ]
"This makes me wonder what’s going to happen to Russian coastal fortifications"quote:Op zondag 26 november 2023 18:30 schreef Perrin het volgende:
Aardige storm bij de Zwarte Zee nu.
[ twitter ]
Ik zie op Twitter beelden van overstromingen in Sochi. Hoe staat het met het vakantiepaleis van Poetin?quote:Op zondag 26 november 2023 18:30 schreef Perrin het volgende:
Aardige storm bij de Zwarte Zee nu.
[ twitter ]
Ja, dat qua dat vraag ik me af of ze ovens hebben. In het gehele metaal bewerkingsproces natuurlijk niet vreemd.quote:Op maandag 27 november 2023 11:43 schreef nixxx het volgende:
[..]
Die flitsen eerst lijkt o een probleem met iets elektrisch, zou kunnen dat die vuurbal van een ploffende grote oliegevulde transformator komt. Dat is wel lastig voor de fabriek maar legt productie denk ik niet helemaal plat of iig niet voor heel lang.
Met westenwind zal dat je wat tegenvallen.quote:Op maandag 27 november 2023 11:45 schreef RetepV het volgende:
[..]
"This makes me wonder what’s going to happen to Russian coastal fortifications"
Goede vraag.
En een andere goede vraag is:
"This makes me wonder what's going to happen to Ukrainian coastal fortifications"
Hebben ze nog de mankracht om het op te ruimen of zit iedereen in Ukraine?quote:Op maandag 27 november 2023 11:47 schreef Starhopper het volgende:
[ twitter ]
Incredible footage of major coastal flooding and giant waves from Storm Bettina in Sochi, Russia along the Black Sea this morning.
Really?quote:Op maandag 27 november 2023 11:08 schreef J.B. het volgende:
[..]
Bild is inderdaad een Tabloid, maar op het gebied van buitenlandse zaken hebben ze een uitstekende reputatie door de goede connecties van de uitgever (Axel Springer) met de Duitse overheid, en het ministerie van defensie in het bijzonder. Het is ook de meest pro-Oekraense krant die in Duitsland te vinden is.
Dit zijn volgens mij beelden van de kerst tsunami in de stille oceaanquote:Op maandag 27 november 2023 11:47 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ik zie op Twitter beelden van overstromingen in Sochi. Hoe staat het met het vakantiepaleis van Poetin?![]()
![]()
[ twitter ]
00:00:00 In this section, excerpts from an interview with Geert Wilders, the leader of the Dutch populist party PVV, are presented. Wilders discusses his priorities for the upcoming elections, stating that his focus is on issues such as security, immigration, and asylum. He also discusses his position on the role of Islam in Dutch society, stating that he is not in favor of the establishment of new mosques and believes that the Netherlands should not become an Islamic country. Additionally, Wilders discusses his plans for addressing problems related to the welfare state and job creation. Overall, Wilders' priorities for the upcoming elections are centered around issues that he believes are important for Dutch society and the well-being of Dutch citizens.quote:
Misschien gieten ze zelf stukken of iig voor warmtebehandelingen. Vaak zijn er twee van dit soort grote trafos bij een fabriek en kan er op 1 nog gedeeltelijk gedraaid worden. Als ze allebei gepakt zijn, dan wordt het lastig voor de russen. Dit soort grote trafos koop je niet bij de lokale gamma. En vanuit het westen zal er wel een exportsanctie op zitten.quote:Op maandag 27 november 2023 11:47 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, dat qua dat vraag ik me af of ze ovens hebben. In het gehele metaal bewerkingsproces natuurlijk niet vreemd.
Als dat zo is, zijn die gewoon toast, geen stroom, geen hitte, metaal stolt. Mag je die hele plant reviseren.
En ik ben geneigd te denken van wel. Dit is een operatie diep in rus. Als ze daar blijkbaar genoeg tijd/middelen hadden om een trafo installatie rustig op te blazen, ga ik er vanuit dat ze een doel kozen wat impact heeft. En niet simpelweg de stroomvoorziening van een plant, die na vervangen van de trafo gewoon weer door kan hobbelen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |