abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211418730
Samenvatting 7 oktober tot met 6 november (wiki)

In de ochtend van 7 oktober 2023 werden vanuit de Gazastrook duizenden raketten op Israëlische plaatsen in de grensstreek afgevuurd. Ook de steden Tel Aviv en Jeruzalem waren doelwit. Een groot aantal Hamasleden stak vanuit de Gazastrook op meerdere plaatsen de grens met Israël over, over land en via de lucht. Meer dan 1.300 mensen werden gedood, waaronder tientallen niet-Israëli's.

Premier Benjamin Netanyahu sprak in reactie op de aanvallen over een oorlogssituatie. Op 7 oktober begon Israël met een uitgebreide reeks luchtaanvallen op de Gazastrook, die volgens Israël waren gericht op locaties van Hamas.
Op 8 oktober sloot Israël de toevoer van elektriciteit en brandstof naar Gaza af. Als gevolg daarvan viel de enige elektriciteitscentrale op 11 oktober uit.Netanyahu zei op 9 oktober tegen VS-president Biden, dat Israël geen andere keus heeft dan een grondoperatie in Gaza te starten en dat het "een lange en moeilijke oorlog" zal worden

Als gevolg van het conflict liepen ook de spanningen op de Westelijke Jordaanoever, inclusief Oost-Jeruzalem op. Sinds 8 oktober werden gevechten aan de Israëlisch-Libanese grens gemeld. Het ging om beschietingen door Hezbollah, die het Israëlische leger met raketaanvallen antwoordde.

Israël riep op 13 oktober inwoners van Gaza-Stad op om voor hun veiligheid uit te wijken naar zuidelijker delen van de Gazastrook. De burgers hebben tot 16:00 uur lokale tijd op 14 oktober naar haar het zuiden te vertrekken via 2 routes. Tot op heden is er nog geen grond offensief in Gaza. Op 17 oktober werd het Al-Ahli Arabi Baptistenziekenhuis in Gaza getroffen door een bom, sommige bronnen spreken zelfs van 500 doden. Dit bombardement leidde tot veel onrust. Leiders in het Midden Oosten zeggen hun afsprak met Joe Biden af, bij ambassades wordt geprotesteerd. Beide partijen claimen dat de andere partij verantwoordelijk is voor het drama in het ziekenhuis.

Op 19 oktober werd bekend dat Ofir Engel, een 18-jarige Nederlander een van de 200 gegijzelde is die Hamas heeft meegenomen naar Gaza. Op 21 oktober werden er enkele vrachtwagens met hulp Gaza binnengelaten vanuit Egypte. Op 22 oktober werd bekend dat een 33-jarige Nederlandse vrouw is overleden in Zuid-Gaza in een vluchtelingenkamp, dit was de moeder van de 16-jarige Mohammed die vlogs maakt voor de NOS. Mark Rutte bracht op 23 oktober een bezoek aan Israëlische premier Netanyahu en Palestijnse president Abbas. In de nacht van 27 op 28 oktober leek een nieuwe fase aangebroken, Israël trok met niet alleen bommen, maar ook mankracht Gaza binnen. Dit bleek het begin van het grondoffensief te zijn. Op 5 november is Noord Gaza van Zuid-Gaza gescheiden door de Israëlische troepen. Ondertussen zijn een groot deel van de Nederlanders die vast zaten in Gaza weer terug in Nederland.

SPOILER: Twitteraccounts van een aantal betrouwbare twitteraars
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Kaart van de Gazastrook en informatie over de Gazastrook
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Geschiedenis conflict
Enkele belangrijke links
Liveblog Nu.nl
Liveblog NOS
Liveblog AD

SPOILER: Livestreams
Steve Lookner live

got me a movie, I want you to know
slicing up eyeballs, I want you to know
pi_211418736
quote:
10s.gif Op zaterdag 25 november 2023 10:45 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
Ja, bah bah, en dan moet je je voorstellen dat er mensen zijn die leuzen scanderen om deze Palestijnse heilstaat over geheel Israël te doen gelden. Dan ben je knap krankzinnig wel, nietwaar?

Je verzint het niet.
Jij denkt niet dat als er één staat komt dat de joden en arabieren hand in hand hallelujah zullen zingen voor het stadhuis van jeruzalem?
pi_211418744
quote:
AP reports that an Israeli-owned container ship has been struck by an Iranian suicide drone in the Indian Ocean.
twitter

Vind overigens de term "suicide drone" altijd wel een beetje maf...
pi_211418750
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2023 10:54 schreef oblo het volgende:

[..]
Jij denkt niet dat als er één staat komt dat de joden en arabieren hand in hand hallelujah zullen zingen voor het stadhuis van jeruzalem?
Indien die staat Israël betreft denk ik dat die kans groot is. Indien die staat Palestina betreft precies midden tussen nihil en nul.
pi_211418783
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 november 2023 10:43 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Bah bah bah. Waar is dit nu gebeurd? De westbank?
Tulkarem, dat is in gebied A
Onduidelijk wat er gebeurd is. Een van de twee zou net door Israël in de ruil vrijgelaten zijn. Ander bericht heeft het er iver dat zij inlichtingen aan IDF hadden gegeven waarop drie Palestijnen uitgeschakeld zijn
pi_211418812
twitter

zijsprong misschien, maar toch
  zaterdag 25 november 2023 @ 11:12:40 #7
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211418832
Je vraagt je wel af wat voor duivelse deal Israel echt heeft afgesloten met Hamas.

Het is volstrekt uitgesloten dat Hamas voor een paar dagen uitstel van executie en een paar voor hun waardeloze vrouwen/meisjes hun meest waardevolle pressiemiddel uit handen geeft.
  zaterdag 25 november 2023 @ 11:19:17 #9
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_211418853
quote:
2s.gif Op zaterdag 25 november 2023 11:09 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[ twitter ]

Geen idee, maar er is misschien wel sprake van het Stockholm syndroom.
Wie dit leest is een lezer van dit
  zaterdag 25 november 2023 @ 11:21:35 #10
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_211418877
quote:
2s.gif Op zaterdag 25 november 2023 11:09 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[ twitter ]

De vrouw zorgt voor de kinderen, extended version ;)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_211418889
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2023 11:14 schreef Confetti het volgende:
Je vraagt je wel af wat voor duivelse deal Israel echt heeft afgesloten met Hamas.

Het is volstrekt uitgesloten dat Hamas voor een paar dagen uitstel van executie en een paar voor hun waardeloze vrouwen/meisjes hun meest waardevolle pressiemiddel uit handen geeft.
Hamas is ook maar een speelbal van iemand anders. Misschien is er druk gelegd op Qatar, en heeft dit land op zijn beurt druk gelegd op Hamas

Zover ik weet gaat het militair gezien ook niet zo geweldig voor Hamas, dus wil er nog iets overblijven van die organisatie in Gaza, moeten ze misschien wel denken aan iets van een einde van dit hoofdstuk. 1 op 3 gevangenenruik is misschien goed genoeg te verkopen
  zaterdag 25 november 2023 @ 11:32:17 #12
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211419008
Thai hostages and a Thai government official, fourth from left, gather at the Shamir Medical Center in Israel on Friday
  Moderator zaterdag 25 november 2023 @ 11:32:43 #13
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211419014
quote:
2s.gif Op zaterdag 25 november 2023 10:55 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
[ twitter ]

Vind overigens de term "suicide drone" altijd wel een beetje maf...
Geen idee waar die vandaan komt, zal wel een journalist zijn

Kamikaze drone zie je ook wel eens langskomen

De vakterm is loitering munition
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zaterdag 25 november 2023 @ 11:36:20 #14
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_211419054
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2023 11:32 schreef slashdotter3 het volgende:
Thai hostages and a Thai government official, fourth from left, gather at the Shamir Medical Center in Israel on Friday
[ afbeelding ]
Die zien er een beetje bedrukt uit (voor Thai).
https://www.thaismileair.com/ voor de terugreis lijkt mij wel een aanrader. ;)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zaterdag 25 november 2023 @ 11:44:40 #15
438527 MissButterflyy
pi_211419152
https://x.com/olilondontv(...)bMxXHIgzOZJRmEejO_og

Het lukt me niet om een tweet van X te plaatsen via het Twitter linkje hier. Maar dit is een mooie foto.
  zaterdag 25 november 2023 @ 11:45:29 #16
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211419167
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2023 11:36 schreef Hyperdude het volgende:

[..]
Die zien er een beetje bedrukt uit (voor Thai).
https://www.thaismileair.com/ voor de terugreis lijkt mij wel een aanrader. ;)
Ze hadden een taaie terugreis
Groot fan van User Wotte
  zaterdag 25 november 2023 @ 11:47:51 #18
438527 MissButterflyy
pi_211419199
Op X zijn ook beelden van vrijgelaten Palestijnse jongens. Die zijn nog heel jong, jaar of 14/15.
  zaterdag 25 november 2023 @ 11:48:00 #19
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_211419202
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 november 2023 11:44 schreef MissButterflyy het volgende:
https://x.com/olilondontv(...)bMxXHIgzOZJRmEejO_og

Het lukt me niet om een tweet van X te plaatsen via het Twitter linkje hier. Maar dit is een mooie foto.
  zaterdag 25 november 2023 @ 11:49:42 #20
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211419223
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2023 11:45 schreef slashdotter3 het volgende:
Zonnescherm ☀️😎
[ afbeelding ]
ik denk idd dat die dingen goed warm worden :D zou dr airco in zitten of gewoon raampje open tijdens het rijden?
pi_211419276
twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  zaterdag 25 november 2023 @ 11:55:58 #22
438527 MissButterflyy
pi_211419309
quote:
2s.gif Op zaterdag 25 november 2023 11:53 schreef Aether het volgende:
[ twitter ]
Ach, dat knulletje… ook beelden van gezien toen ze net gegijzeld waren geloof ik.
Had gedacht dat het voor hem anders zou aflopen. Gelukkig dus niet.
pi_211419332
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 november 2023 11:47 schreef MissButterflyy het volgende:
Op X zijn ook beelden van vrijgelaten Palestijnse jongens. Die zijn nog heel jong, jaar of 14/15.
En nu al beroepsterroristen die bereid zijn over te gaan tot een steekpartij of een aanslag te plegen. Het is veelzeggend.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zaterdag 25 november 2023 @ 11:59:03 #24
438527 MissButterflyy
pi_211419357
quote:
13s.gif Op zaterdag 25 november 2023 11:57 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
En nu al beroepsterroristen die bereid zijn over te gaan tot een steekpartij of een aanslag te plegen. Het is veelzeggend.
Wauw, beroepsterroristen nog wel.
  zaterdag 25 november 2023 @ 12:00:08 #25
438527 MissButterflyy
pi_211419373
HowardClark, wat vind je eigenlijk van de tweets en foto’s van de blije gezichten van de gijzelaars die vrij zijn?
Jij gaat echt alleen maar lekker op rotnieuws en negativiteit.
pi_211419417
Als je goed had gekeken had ik die posts meteen een duimpje gegeven, dat is namelijk hartverwarmend om te zien O+ .

Ik ga ook niet 'lekker' op 'rotnieuws', maar wel durf te zeggen hoe bepaalde dingen in elkaar zitten. Ik ga namelijk niet doen alsof 14 of 15-jarige Palestijnse jongeren die Joden om het leven willen brengen, eigenlijk lieve en onschuldige jongens zijn. Dat is gewoon terroristisch tuig.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zaterdag 25 november 2023 @ 12:04:40 #27
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_211419418
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 november 2023 11:49 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
ik denk idd dat die dingen goed warm worden :D zou dr airco in zitten of gewoon raampje open tijdens het rijden?
Die hebben airco. Anders ga je dood in de desert.

Ben wel eens meegereden in de KAWEST versie. (Kampfwertsteigerung :P )
  zaterdag 25 november 2023 @ 12:15:36 #28
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211419515
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 november 2023 12:04 schreef HowardRoark het volgende:
Ik ga namelijk niet doen alsof 14 of 15-jarige Palestijnse jongeren die Joden om het leven willen brengen, eigenlijk lieve en onschuldige jongens zijn. Dat is gewoon terroristisch tuig.
twitter

quote:
Feestje vrijgelaten terroriste met de Hamas-hoofdband om en dat jongetje achter haar met een geweer kinderen met een geweer zijn geen kinderen meer maar een terrorist.
pi_211419608
quote:
2s.gif Op zaterdag 25 november 2023 12:15 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
[ twitter ]
[..]

Terrorisme en de verheerlijking hiervan zit helaas heel diep verweven in de Palestijnse/Arabische cultuur.

Ik had gisteren al dit voorbeeld gepost van een jongen waarvan dan ineens in bepaalde media het verhaal opduikt dat hij zonder enige reden was ontvoerd door de Israëlische regering.

twitter
pi_211419695
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 november 2023 10:10 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Wat moeten deze mensen blij zijn weg te zijn daar. Wat fijn dat voor sommige de afloop goed is.
Met een trauma voor het leven -O-
pi_211419737
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 november 2023 12:04 schreef HowardRoark het volgende:
Ik ga namelijk niet doen alsof 14 of 15-jarige Palestijnse jongeren die Joden om het leven willen brengen, eigenlijk lieve en onschuldige jongens zijn. Dat is gewoon terroristisch tuig.

Dat is een controversieel statement
  zaterdag 25 november 2023 @ 12:38:35 #32
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_211419750
Absurd dat het de uitruil niet duidelijker benoemd wordt

Onschuldige burgers en militairen die niets raars deden worden meegenomen en onder barre omstandigheden gegijzeld

Versus gevangenen waar er een stuk of drie per gegijzelde van worden vrijgelaten omdat Israël gechanteerd wordt en niks anders kan
pi_211419790
Dit zijn best zware verwijten aan de Israelis van Cameron. Werd tijd dat we eindelijk een Britse minister hebben fiets zinnigs te zeggen heeft.

Dat een Olaf Scholz , die onderdeel is van de Israëlische propaganda machine, zegt "ik twijfel er niet aan dat Israël zich houdt aan het internationale recht" staat in schril contrast wat Cameron zegt.

"When I met the Israeli president, prime minister and others, I stressed over and over again that they must abide by international humanitarian law, that the number of casualties are too high and they have to have that at the top of their minds."

"People are actually targeting and on occasion killing Palestinian civilians, it's completely unacceptable and those people responsible for that, it's not good enough just to arrest them, they need to be arrested, prosecuted and imprisoned. These are crimes."

"There won't be long term safety and security and stability for Israel, unless there is long term safety, security and stability for the Palestinian people," he said.

"And you have to start thinking about the future…you've got to paint a picture of Palestinians living in peace and stability."

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_211419803
‘Your dream came true, we’re going home’
Yoni Asher is reunited with wife Doron, daughters Raz, 4, and Aviv, 2

https://www.timesofisrael(...)rs-raz-4-and-aviv-2/

pi_211419886
Dit is een interessant artikel van de Jerusalem Post. Het benadrukt de verharding en steeds minder vertrouwen in een vredig samenleven met de Palestijnen onder linkse Israëliërs. Dit is al langer een trend binnen de Israëlische maatschappij.

De realiteit is dus eigenlijk precies het tegenovergestelde van wat sommigen hebben willen beweren. Israël zou zogenaamd met hun harde aanpak, meer terroristen creëren onder de Palestijnen. Maar in werkelijkheid is het dus zo dat de Palestijnen met hun aanhoudende terrorisme, stukje bij beetje voor een verharding en een gebrek aan welwillendheid onder Israëliërs zorgen als het bijvoorbeeld gaat over een tweestatenoplossing.
quote:
Many right-wing people, and a minority of left-wingers, saw October 7 as proof that peace with the Palestinians is impossible.

Some of them, like Avida Behar, came from the towns and kibbutzim near the border with Gaza. Behar’s family lives in Kibbutz Be’eri, and his wife and son were murdered in the October 7 attack. The people of the kibbutz are mostly secular and left-wing, and saw Gazans as their neighbors. But not all of them still hold that view.

Lying in the hospital, recovering from his wounds that forced doctors to amputate his leg, Behar said that the whole of Gaza had to be obliterated. He told Channel 13 that Gazans of all ages had taken part in the attack, and that the only way residents of Gaza border communities could go back home was if none of them were left.
Political changes of heart have also been expressed by Israelis who had not been harmed in the attack, among them renowned chef Meir Adoni.

“I confess that I was one of those losers who supported and preached peace,” he wrote in an Instagram post last week. “For 30 years, I traveled the world to peace camps in Norway, Jordan, Israel, and the rest of the world. I had delusional dreams of a beautiful and peaceful world that is full of good and love.”

He went on to say that he held on to his views despite the great personal cost of losing clients and campaigns because of them.

“On October 7 at 6:30 a.m., Meir Adoni died,” he continued. “A minute later, a new Meir was born. A Meir that repents his sin. A Meir who is ashamed that he was part of the delusion of the delusional Left who don’t understand that we are surrounded by extreme Islam monsters who have no interest in peace and normalcy, and only want to burn us alive.”
twitter
  zaterdag 25 november 2023 @ 13:20:00 #36
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_211420087
quote:
11s.gif Op zaterdag 25 november 2023 12:37 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Echt bedroevend dit.

Bij figuren zoals jij zijn moordenaars blijkbaar geen moordenaars als ze maar met het gewenste politieke narratief gaan schermen.

Maar in realiteit wordt je afgrekend op je daden, niet op je vermeende motivatie.
&lt;signature here&gt;.
pi_211420132
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 november 2023 13:20 schreef ExTec het volgende:

[..]
Echt bedroevend dit.

Bij figuren zoals jij zijn moordenaars blijkbaar geen moordenaars als ze maar met het gewenste politieke narratief gaan schermen.

Maar in realiteit wordt je afgrekend op je daden, niet op je vermeende motivatie.
Haha ja? Zouden er mensen (niet-terroristen) bestaan die het oneens zijn met:
ik ga niet doen alsof 14 of 15-jarige Palestijnse jongeren die Joden om het leven willen brengen, eigenlijk lieve en onschuldige jongens zijn. Dat is gewoon terroristisch tuig.

Ik vraag me af wat er mis is met die mensen
  zaterdag 25 november 2023 @ 13:28:55 #38
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_211420141
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 november 2023 13:28 schreef opgebaarde het volgende:
ik ga niet doen alsof 14 of 15-jarige Palestijnse jongeren die Joden om het leven willen brengen, eigenlijk lieve en onschuldige jongens zijn. Dat is gewoon terroristisch tuig.
Waarom is dat dan een controversiele uitspraak?

quote:
11s.gif Op zaterdag 25 november 2023 12:37 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
&lt;signature here&gt;.
pi_211420338
En dit zijn degenen waar Israël vrede mee zou moeten sluiten. Dit zijn de mensen waarvan sommigen willen beweren dat 'Israël net zo erg is' en men daarom spreekt van 'radicalen aan twee kanten'.

twitter
  zaterdag 25 november 2023 @ 13:53:58 #40
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_211420359
quote:
13s.gif Op zaterdag 25 november 2023 13:51 schreef HowardRoark het volgende:
En dit zijn degenen waar Israël vrede mee zou moeten sluiten. Dit zijn de mensen waarvan sommigen willen beweren dat 'Israël net zo erg is' en men daarom spreekt van 'radicalen aan twee kanten'.

[ twitter ]
Tja, middeleeuwse gebruiken van een barbaars volkje.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_211420365
Landverraders moeten ze niet.

twitter
pi_211420371
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 november 2023 12:38 schreef Molo het volgende:
Absurd dat het de uitruil niet duidelijker benoemd wordt

Onschuldige burgers en militairen die niets raars deden worden meegenomen en onder barre omstandigheden gegijzeld

Versus gevangenen waar er een stuk of drie per gegijzelde van worden vrijgelaten omdat Israël gechanteerd wordt en niks anders kan
De verhouding in aantallen tussen de uitruil zegt genoeg over wie het leven het meest waardeert.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
  zaterdag 25 november 2023 @ 14:11:11 #43
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_211420580
quote:
bron: nos.nl 25nov23 13u01
Hamas: Israël schendt afspraken

Een Hamas-functionaris zegt tegen Al Jazeera dat Israël de bestandovereenkomst schendt. Hij stelt onder meer dat Israël zich niet houdt aan de afspraak om hulpgoederen door te laten naar het noorden van de Gazastrook.

Hamas stelt verder dat Israëlische militairen op verschillende plaatsen het vuur hebben geopend. Twee mensen zouden daardoor om het leven zijn gekomen. Ook de vrijlating van Palestijnse gevangenen verloopt niet volgens afspraak, zegt Hamas.
Scheurtjes in/bij een hamas die ondertussen 3 van de uitgewisselde Palestijnen - zonder proces - heeft geëxecuteerd. Wat een (cluster)cklub.
Ik wacht op Amnesty International die Israël verantwoordelijk gaat houden voor de dood van 3 Palestijnen niet in veilig administratieve detentie om het over 7/10 maar niet meer te hoeven hebben.

[ Bericht 0% gewijzigd door Vallon op 25-11-2023 14:20:20 ]
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  zaterdag 25 november 2023 @ 14:44:13 #44
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_211420970
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 november 2023 13:55 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]
De verhouding in aantallen tussen de uitruil zegt genoeg over wie het leven het meest waardeert.
Volgens mij snap je mijn punt niet helemaal

Het is alsof je van een faire transactie spreekt zoals je ransomware geld moet betalen 'want ja je had je beveiliging zelf ook niet 100% dichtgetimmerd'

Iedere gevangene die naar Hamas gaat is er één teveel, onderhandelen met schurken. Maar wat moet je anders, totale chantage
  zaterdag 25 november 2023 @ 14:45:20 #45
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_211420979
quote:
18s.gif Op zaterdag 25 november 2023 14:11 schreef Vallon het volgende:

[..]
Scheurtjes in/bij een hamas die ondertussen 3 van de uitgewisselde Palestijnen - zonder proces - heeft geëxecuteerd. Wat een (cluster)cklub.
Ik wacht op Amnesty International die Israël verantwoordelijk gaat houden voor de dood van 3 Palestijnen niet in veilig administratieve detentie om het over 7/10 maar niet meer te hoeven hebben.
Als Hamas Palestijnen, dus eigen ingezetenen, wil onderwerpen aan hun eigen wetgeving dan heeft dat toch geen zak te maken met dit staakt het vuren?
  zaterdag 25 november 2023 @ 14:49:33 #46
438527 MissButterflyy
pi_211421039
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 november 2023 14:44 schreef Molo het volgende:

[..]
Volgens mij snap je mijn punt niet helemaal

Het is alsof je van een faire transactie spreekt zoals je ransomware geld moet betalen 'want ja je had je beveiliging zelf ook niet 100% dichtgetimmerd'

Iedere gevangene die naar Hamas gaat is er één teveel, onderhandelen met schurken. Maar wat moet je anders, totale chantage
Ja, wat moet je anders? Als Israël niks had gedaan waren deze gijzelaars uiteindelijk zeker ten dode opgeschreven.
Ben bang dat het wel nog schrijnend gaat worden omdat de mannen wel daar achterblijven.
Hoe ga je hun levens in godsnaam redden.
  zaterdag 25 november 2023 @ 14:53:30 #47
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211421094
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 november 2023 14:49 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Ja, wat moet je anders? Als Israël niks had gedaan waren deze gijzelaars uiteindelijk zeker ten dode opgeschreven.
Ben bang dat het wel nog schrijnend gaat worden omdat de mannen wel daar achterblijven.
Geen idee, maar ik weet wel dat Israël geen mens achterlaat en desnoods een vliegtuig zo aanpast dat ze het onmogelijke mogelijk maken.
  zaterdag 25 november 2023 @ 14:54:48 #48
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_211421107
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 november 2023 14:49 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Er komen in de media nu berichten dat het ook zo fijn is dat de Palestijnen weer thuis zijn. Alsof het dus een evenwichtige uitruil is.
Dat is het niet
Het is idd wat jij zegt een enige mogelijkheid, met mes op de keel van Israël

En ja, ben ook bang dat er nog veel meer ellende komt voor de mensen die nog gegijzeld zitten, zeker de mannelijke burgers en de militairen
pi_211421184
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 november 2023 14:54 schreef Molo het volgende:

[..]
Er komen in de media nu berichten dat het ook zo fijn is dat de Palestijnen weer thuis zijn. Alsof het dus een evenwichtige uitruil is.
Dat is het niet
Het is idd wat jij zegt een enige mogelijkheid, met mes op de keel van Israël

En ja, ben ook bang dat er nog veel meer ellende komt voor de mensen die nog gegijzeld zitten, zeker de mannelijke burgers en de militairen
Het is ook zo hilarisch dat de media de meest 'normale' foto's pakken van de Palestijnen. Niet de foto's met Hamas-vlaggen, geweren of een vermelding van de executies die plaatsvinden, maar normale foto's van familie, weer om het idee te pushen dat er een morele equivalent is tussen Israël en de Palestijnen.
  zaterdag 25 november 2023 @ 15:01:46 #50
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211421247
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 november 2023 12:52 schreef HowardRoark het volgende:
Dit is een interessant artikel van de Jerusalem Post. Het benadrukt de verharding en steeds minder vertrouwen in een vredig samenleven met de Palestijnen onder linkse Israëliërs. Dit is al langer een trend binnen de Israëlische maatschappij.

De realiteit is dus eigenlijk precies het tegenovergestelde van wat sommigen hebben willen beweren. Israël zou zogenaamd met hun harde aanpak, meer terroristen creëren onder de Palestijnen. Maar in werkelijkheid is het dus zo dat de Palestijnen met hun aanhoudende terrorisme, stukje bij beetje voor een verharding en een gebrek aan welwillendheid onder Israëliërs zorgen als het bijvoorbeeld gaat over een tweestatenoplossing.
[..]
[ twitter ]
De Palestijnen hebben al zo vaak de deur dichtgegooid bij elke voorstel van Israel/Washington dat Israel nu terecht schijt heeft aan hun opinie en gewoon doorgaat met huizen bouwen in Area C
  zaterdag 25 november 2023 @ 15:03:27 #51
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211421273
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2023 13:54 schreef Nober het volgende:
[ twitter ]
Palestijnse versie van 'mensenrechten'. Twee Palestijnen, verdacht van contact met Israël, worden vermoord, opgehangen, door de straten gesleept en tenslotte gedumpt in een vuilcontainer. Zijn @amnesty en @hrw al wakker of past dit niet zo in het narratief?
HRW krijgt miljoenen van Qatar, Amnesty ongetwijfeld ook. Beide partijen gaan natuurlijk niet de hand bijten die hun voedt.

[ Bericht 7% gewijzigd door slashdotter3 op 25-11-2023 15:30:01 ]
pi_211421294
Gezellig weer.

twitter
  zaterdag 25 november 2023 @ 15:06:41 #53
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211421334
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2023 15:01 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
De Palestijnen hebben al zo vaak de deur dichtgegooid bij elke voorstel van Israel/Washington dat Israel nu terecht schijt heeft aan hun opinie en gewoon moet doorgaan met huizen bouwen in Area C
Mja, ik zou er een voorstander van zijn, maar ik weet oprecht niet of het een goed idee is. Ik vrees toch dat de toekomst voor Israël er in internationaal verband wel eens niet zo heel erg rooskleurig uit zou kunnen gaan zien en dan is dit natuurlijk niet de beste zet die je kunt doen.
pi_211421564
quote:
13s.gif Op zaterdag 25 november 2023 15:04 schreef HowardRoark het volgende:
Gezellig weer.

[ twitter ]
Zie zojuist op de livestream van Steve dat er met stenen wordt gegooid naar de bewakers bij de Ofer gevangenis :N
Daar worden zo weer Palestijnse gevangenen vrijgelaten.
Deze mensen gaan het nooit leren...
  zaterdag 25 november 2023 @ 15:24:53 #56
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_211421590
quote:
Gezellig weer.

[ twitter ]
Had haar een GPS'je meegegeven en dan straks dikke boem erop

Het tot vrede komen gaat niet werken niet
  zaterdag 25 november 2023 @ 15:33:38 #57
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211421701
twitter

Ook Hamas ziet Wilders helemaal niet zitten :o
  zaterdag 25 november 2023 @ 15:40:37 #58
438527 MissButterflyy
pi_211421775
quote:
8s.gif Op zaterdag 25 november 2023 15:33 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[ twitter ]

Hebben die niet andere zaken waar ze zich druk om kunnen maken, wat een grap :')
pi_211421790
quote:
8s.gif Op zaterdag 25 november 2023 15:33 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[ twitter ]

Laat ze de vinkentering krijgen w/
  zaterdag 25 november 2023 @ 15:45:01 #60
438527 MissButterflyy
pi_211421872
quote:
10s.gif Op zaterdag 25 november 2023 14:57 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het is ook zo hilarisch dat de media de meest 'normale' foto's pakken van de Palestijnen. Niet de foto's met Hamas-vlaggen, geweren of een vermelding van de executies die plaatsvinden, maar normale foto's van familie, weer om het idee te pushen dat er een morele equivalent is tussen Israël en de Palestijnen.
Maar laten we niet vergeten dat er ook normale Palestijnen bij zijn, en er ook echt mensen vast zitten die geen schijn van kans hebben.
Wat dat betreft geloof ik de verhalen van amnesty international wel.

Ik vond de foto’s van een moeder die haar dochter tien jaar niet gezien had, ze zat vanaf haar 16de vast, ook mooi om te zien.
  zaterdag 25 november 2023 @ 15:47:50 #61
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_211421905
quote:
[ twitter ]

En de reacties erop, met ook die liefdevolle foto erbij he,dat mag gezegd O+

twitter

twitter

Mensen zijn gek *O*
  zaterdag 25 november 2023 @ 15:49:53 #62
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_211421932
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 november 2023 15:45 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Maar laten we niet vergeten dat er ook normale Palestijnen bij zijn, en er ook echt mensen vast zitten die geen schijn van kans hebben.

Ik vond de foto’s van een moeder die haar dochter tien jaar niet gezien had, ze zat vanaf haar 16de vast, ook mooi om te zien.
En die dochter zat uit het niets in de gevangenis?
Kan hoor, want overheid geleid door die engnek van een Netanyahu. Maar het zouuuu natuurlijk ook zo kunnen zijn dat ze in het gevang zat om een reden
  zaterdag 25 november 2023 @ 15:55:03 #63
438527 MissButterflyy
pi_211422004
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 november 2023 15:49 schreef Molo het volgende:

[..]
En die dochter zat uit het niets in de gevangenis?
Kan hoor, want overheid geleid door die engnek van een Netanyahu. Maar het zouuuu natuurlijk ook zo kunnen zijn dat ze in het gevang zat om een reden
Natuurlijk, vast niet voor niks. Maar 10 jaar vastzitten vanaf minderjarige leeftijd zonder dat je familie je kan bezoeken ivm allerlei beperkingen…
Wij gaan niet zo om met onze jeugd, toch?
  zaterdag 25 november 2023 @ 15:58:15 #64
438527 MissButterflyy
pi_211422040
Hier is wat meer info te vinden:

https://www.vrt.be/vrtnws(...)genen-die-worden-vr/
  zaterdag 25 november 2023 @ 16:00:54 #65
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211422104
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 november 2023 15:47 schreef Molo het volgende:
Mensen zijn gek *O*
Dit is een diagnose die ik dagelijks stel. Allemaal helemaal krankzinnig, behalve moidemoizelluf O+
pi_211422190
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 november 2023 15:45 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Er zullen vast normale Palestijnen zijn. Dan denk ik bijv. aan degenen die demonstreerden tegen Hamas. Maar als een flink deel zich anders opstelt, verpesten zij het voor het rest. En het lijkt op dit moment heel aannemelijk dat het deel dat zich goed gedraagt, kleiner is dan het deel dat terrorisme romantiseert of publieke martelingen en ophangingen driftig staat te filmen op de mobiel omdat het wordt gezien als iets dat normaal is.
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 november 2023 15:47 schreef Molo het volgende:

[..]
En de reacties erop, met ook die liefdevolle foto erbij he,dat mag gezegd O+

[ twitter ]

[ twitter ]

Mensen zijn gek *O*
Clownesk statement. Gaslighting van de hoogste orde. Het blijft tevens onduidelijk welke 'bezetting' en welk 'recht tot land' ze het precies over hebben. En termen zoals 'Nazi-Zionist occupation' ook :'). Als er een groepering iets weg heeft van de nazi's is het Hamas wel, je kunt zelfs het argument maken dat zij zelfs een stap verder durven te gaan. Helaas zijn er genoeg binnen de Arabische en Islamtische wereld (en trouwens ook het Westen) die zulke statements van Hamas geloven.
  zaterdag 25 november 2023 @ 16:25:12 #67
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_211422452
quote:
Israa Jaabis die genoemd wordt in dat stuk en daarbij zelf bleef beweren dat ze een ongelukje had met de auto ipv terroristische aanslag plegen met haar auto.
Dat is dus dat wijf wat hierboven staat te krijsen dat ze het zwaard van Hamas is :')

[ Bericht 0% gewijzigd door Molo op 25-11-2023 17:08:36 ]
  zaterdag 25 november 2023 @ 16:32:35 #68
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211422527
13 nov artikel, gaat over hoe het systematisch uitschakelen van de leidinggevenden de Hamas militaire slagkracht heeft verzwakt. Zoals dat de teams niet meer samen werken.

https://www.jpost.com/israel-news/defense-news/article-773066
IDF in Gaza: Israel breaks through 10 out of 24 Hamas battalions
pi_211422545
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 november 2023 16:04 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Clownesk statement. Gaslighting van de hoogste orde. Het blijft tevens onduidelijk welke 'bezetting' en welk 'recht tot land' ze het precies over hebben.
Je bent echt kapitein likoed hiero als het Israelische hooggerechtshof je links inhaalt
quote:
The court agreed with both parties that "The general point of departure of all parties – which is also our point of departure – is that Israel holds the area in belligerent occupation (occupatio bellica), "and that "military administration, headed by the military commander, continues to apply" flowing from "the principles of the Israeli administrative law" and "provisions of public international law... established principally in..." the Hague Conventions.
https://en.wikipedia.org/(...)urt_decision_of_2004
  zaterdag 25 november 2023 @ 16:42:36 #70
438527 MissButterflyy
pi_211422630
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 november 2023 16:25 schreef Molo het volgende:

[..]
Israa Jaabis die genoemd wordt in dat stuk en daarbij zelf bleef beweren dat ze een ongelukje had met de auto ipv terroristische aanslag plegen met haar auto is dus dat wijf wat hierboven staat te krijsen dat ze het zwaard van Hamas is :')
Waar is dat te zien?
pi_211422671
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2023 15:03 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
HRW krijgt miljoenen van Qatar, Amnesty ongetwijfeld ook. Beide partijen gaan natuurlijk niet de hand bijten die hun voedt.
Blij om te zien dat praten over de invloed van geldstromen/lobbies van een land uit het midden-oosten niet meer racistisch is
  zaterdag 25 november 2023 @ 16:47:15 #72
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211422689
https://www.timesofisrael(...)invasion-as-fantasy/
Reports: Senior IDF officer dismissed pre-Oct. 7 intel on Hamas invasion as 'fantasy'
Two lower level officers in IDF's elite intelligence Unit 8200 outlined a mass invasion one month before onslaught; top officers also waved off manual showing plans for onslaught

Soldiers in the IDF's prestigious 8200 signal intelligence unit reportedly warned senior officers before the October 7 atrocities that Hamas was preparing a highly organized and meticulously planned mass invasion of Israel but were told their concerns were "fantasies."

A senior and experienced non-commissioned officer as well as a junior officer in 8200 alerted senior IDF officers well in advance that a major operation was being planned by Hamas, but their warnings went unheeded, according to Thursday reports on Channel 12 and the Kan public broadcaster.

The exposés piled onto several others from the past month that revealed other information the IDF had on a possible Hamas invasion, including reports filed by IDF surveillance soldiers based on the Gaza border who detailed unusual Hamas training exercises three months before October 7.

According to Channel 12's report on Thursday, the NCO in Unit 8200 put together a report from an array of raw intelligence data detailing a scenario that essentially predicted the October 7 invasion.

She, together with the junior officer, also pointed to a Hamas drill a month before the Hamas attack, noting that it included preparations for a mass invasion with multiple entry points into Israel.

The two presented their concerns to a senior IDF officer -- although not one from 8200 -- who dismissed their warnings as "fantasies" and failed to act on the information, Channel 12 said.

Hamas terrorists beneath an IDF post at the Israel-Gaza border fence on October 7, 2023 (Kan TV screenshot; used in accordance with Clause 27a of the Copyright Law)
"They were told in real-time. There were so many things that should have set off red lights," an unnamed source from Unit 8200 told the network.

Kan reported similar details, noting that the non-commissioned officer stated that the Hamas drill included the use of vehicles to carry out the attack and practiced taking over Israeli towns. The NCO also warned that the assault Hamas was planning was on such a large scale that it could spark an all-out war.

The senior officer briefed by the NCO reportedly agreed that the information she had was substantive, but said a distinction needed to be made between what Hamas could drill for and what it could accomplish in reality.

Separately, Kan reported that before October 7, the IDF had come into possession of a Hamas terror manual that described how to conquer the Gaza border region in southern Israel.

The manual described taking over IDF positions, capturing kibbutzim and towns in the region, killing and kidnapping residents, and attacking and conquering the three regional cities of Sderot, Ofakim and Netivot.

It described how pick-up trucks would be used to stage the invasion, along with motorbikes and hang-gliders as well as with the use of anti-tank missiles under the cover of rocket and mortar fire from Gaza -- in the same way that events unfolded on October 7.

The manual also described a strategy to lull Israel into complacency by holding negotiations for some form of long-term arrangement with Hamas, while at the same time staging frequent drills and carrying out small security incidents on the border on Saturdays and Jewish holidays to lull the IDF into a false sense of security when Hamas forces turned up en masse at the border fence.

The plan was drilled with two companies of Hamas's elite Nukhba force, which was responsible for the October 7 attacks, and included conquering an imitation kibbutz.

Kan reported that the plans detailed in the manual were passed along to senior ranks in the IDF who dismissed them on the grounds that Hamas did not have the operational capabilities to carry out such an attack.

Responding to the report, the IDF said it was "operating and fighting in these very days against the murderous terror organization Hamas in the Gaza strip. All of the [IDF's] commanders and soldiers are focused on this mission alone in order to complete the goals of the war. When the war is finished, a detailed and thorough investigation will be conducted clarifying every last detail."

[ Bericht 84% gewijzigd door slashdotter3 op 25-11-2023 16:53:11 ]
pi_211422768
Dit punt van dat het westen zichzelf in de voet schiet door hun laissez-faire houding ten aanzien van de wandaden van de israelis, werd vrij snel benoemd door commentatoren toen duidelijk werd dat Israël helemaal geen rekening hield met het oorlogsrecht door de gehele bevolking van Gaza te targeten.

The BBC admits what many of us have been saying for some time: The damage Israel's war is inflicting on the US/EU's global standing due to their refusal to pressure Israel to stop the carnage will reach a point in which the West will be forced - out of pure self-interest - to stop Israel.

But apparently, not enough Palestinian children have died yet for this to happen.

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zaterdag 25 november 2023 @ 16:54:11 #74
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_211422774
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 november 2023 14:45 schreef Molo het volgende:

[..]
Als Hamas Palestijnen, dus eigen ingezetenen, wil onderwerpen aan hun eigen wetgeving dan heeft dat toch geen zak te maken met dit staakt het vuren?
Goed punt. Dan moeten anderen zich ook niet bemoeien met hoe Israël haar wetgeving toepast.
  Overall beste user 2022 zaterdag 25 november 2023 @ 16:58:52 #75
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_211422842
twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_211422927
Nederlands initiatief geeft slachtoffers Gaza gezicht: 'We moeten hen herinneren'
https://nos.nl/artikel/24(...)oeten-hen-herinneren

Spandoeken met daarop namen en foto's van slachtoffers die bij de oorlog in Gaza zijn gevallen, duiken steeds vaker op bij pro-Palestina protesten. Achter de spandoeken zit een initiatief van enkele tientallen Nederlanders, die al weken bezig zijn met het verzamelen van verhalen en foto's van gedode Palestijnen.

"We hebben de slachtoffers uit Gaza gezichten proberen te geven", zegt Lokien*, die het project coördineert. "Met een team van vrijwilligers hebben we wekenlang alles verzameld wat we online konden vinden."

pi_211422977
Hamas official accuses Israel of violating terms of hostage deal
https://www.timesofisrael(...)rms-of-hostage-deal/

A senior adviser to Hamas leader abroad Ismail Haniyeh claims Israel violated the terms of the temporary ceasefire in a statement made hours before an apparent delay in the release of the second batch of the hostages.
pi_211422983
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2023 17:07 schreef Aether het volgende:
Nederlands initiatief geeft slachtoffers Gaza gezicht: 'We moeten hen herinneren'
https://nos.nl/artikel/24(...)oeten-hen-herinneren

Spandoeken met daarop namen en foto's van slachtoffers die bij de oorlog in Gaza zijn gevallen, duiken steeds vaker op bij pro-Palestina protesten. Achter de spandoeken zit een initiatief van enkele tientallen Nederlanders, die al weken bezig zijn met het verzamelen van verhalen en foto's van gedode Palestijnen.

"We hebben de slachtoffers uit Gaza gezichten proberen te geven", zegt Lokien*, die het project coördineert. "Met een team van vrijwilligers hebben we wekenlang alles verzameld wat we online konden vinden."

[ afbeelding ]
'They had dreams' :')

Wat voor dromen? Het plegen van een aanslag gericht op Joden en sterven als martelaar? Er zijn immers genoeg videos waar te zien is dat de jongste telgen van de Palestijnse samenleving het daar al over hebben.
pi_211423025
Interessant dit. Vooral punt 2 en 3

Recent Israeli Polls have shown that Netanyahu’s far-right coalition would lose if elections were held today, but one new finding caught my attention: Most Israelis, 56%, now support changing the racist 2018 nation-state law, compared to only 40% in September. Why, especially in midst of war?
Three likely reasons:
1. Palestinian Israeli leaders have almost universally condemned the October 7 attack and some of the victims of the attack were Arab.
2. The Druze, who serve in Israel's army, have been among the strongest critics of the law; now, many have been killed and wounded in the war in Gaza, with some high-profile victims.
3. About 40% of medical workers in Israel are Arab, and that percentage rises when Jews are called into military reserve as medical services also become even more critical. This creates inevitable sense of affinity.

twitter
-Rabia Al-Basri
  zaterdag 25 november 2023 @ 17:14:26 #80
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_211423027
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 november 2023 16:42 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Waar is dat te zien?
Hier

quote:
Gezellig weer.

[ twitter ]
  zaterdag 25 november 2023 @ 17:17:53 #81
438527 MissButterflyy
pi_211423061
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 november 2023 17:14 schreef Molo het volgende:

[..]
Hier
[..]

Dat is niet dezelfde vrouw. Ze heeft geen verbrand gezicht, ze is echt verminkt en deze dame niet.
  zaterdag 25 november 2023 @ 17:19:01 #82
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_211423080
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 november 2023 16:54 schreef Vallon het volgende:

[..]
Goed punt. Dan moeten anderen zich ook niet bemoeien met hoe Israël haar wetgeving toepast.
Staat los van dit staakt het vuren, dat is alles wat ik zeg
pi_211423128
quote:
13s.gif Op zaterdag 25 november 2023 17:10 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
'They had dreams' :')

Wat voor dromen? Het plegen van een aanslag gericht op Joden en sterven als martelaar? Er zijn immers genoeg videos waar te zien is dat de jongste telgen van de Palestijnse samenleving het daar al over hebben.
Kunnen we niet een gofundme of zo opzetten zodat je persoonlijk naar de graven toe kan om "doe joe kondem gamas?" te roepen, het lijkt je best te storen
  zaterdag 25 november 2023 @ 17:25:09 #84
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_211423182
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 november 2023 17:17 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Dat is niet dezelfde vrouw. Ze heeft geen verbrand gezicht, ze is echt verminkt en deze dame niet.
Ik zie het idd

Excuses!
pi_211423201
NOS Liveblog

17:15 • nieuwe update
Hamas: we stellen vrijlating gijzelaars uit

De gewapende tak van Hamas zegt dat besloten is de vrijlating van een tweede groep Israëlische gijzelaars uit te stellen tot Israël trucks met hulpgoederen toelaat in het noorden van de Gazastrook.

Gisteren kwamen 13 Israëlische gijzelaars vrij, en aan het begin van de middag zou een vergelijkbare groep worden vrijgelaten, maar op het afgesproken tijdstip gebeurde er niets.
:')
  Overall beste user 2022 zaterdag 25 november 2023 @ 17:27:47 #86
3928 Ulx
pi_211423210
twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_211423217
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2023 17:14 schreef Slayage het volgende:
Interessant dit. Vooral punt 2 en 3

Recent Israeli Polls have shown that Netanyahu’s far-right coalition would lose if elections were held today, but one new finding caught my attention: Most Israelis, 56%, now support changing the racist 2018 nation-state law, compared to only 40% in September. Why, especially in midst of war?
Three likely reasons:
1. Palestinian Israeli leaders have almost universally condemned the October 7 attack and some of the victims of the attack were Arab.
2. The Druze, who serve in Israel's army, have been among the strongest critics of the law; now, many have been killed and wounded in the war in Gaza, with some high-profile victims.
3. About 40% of medical workers in Israel are Arab, and that percentage rises when Jews are called into military reserve as medical services also become even more critical. This creates inevitable sense of affinity.

[ twitter ]
Ja, dit soort vermeende berichten doen het natuurlijk goed in sommige kringen. Interne frictie tegen de Joden.

Maar ik zou er niet op rekenen buiten het sentiment dat al jaren bij een deel van Israëlische Arabieren leeft. Een aantal van hen zijn trouwens door Hamas om het leven gebracht op 7 oktober, want die hebben ook toegeslagen in een bedoeïenen-dorp.

Ten tweede, er zijn geen racistische wetten in Israël. Voor de wet is iedereen gelijk, ongeacht religie of afkomst.
quote:
81s.gif Op zaterdag 25 november 2023 17:26 schreef Ebinas het volgende:
NOS Liveblog

De gewapende tak van Hamas zegt dat besloten is de vrijlating van een tweede groep Israëlische gijzelaars uit te stellen tot Israël trucks met hulpgoederen toelaat in het noorden van de Gazastrook.

Gisteren kwamen 13 Israëlische gijzelaars vrij, en aan het begin van de middag zou een vergelijkbare groep worden vrijgelaten, maar op het afgesproken tijdstip gebeurde er niets.
Dit krijg je dus als je gaat onderhandelen met terroristen.
pi_211423250
twitter
pi_211423256
Goed dat de Belgen en Spanjaarden samen optrekken aangezien beide landen al geruime tijd een vergelijkbare standpunt uiten

Very strong statement by the Belgian and Spanish Prime Ministers, saving Europe from a complete moral and strategic collapse (this statement was given AFTER they met with Netanyahu):

- International law MUST be respected
- Killing of civilians MUST stop
- The destruction of Gaza is UNACCEPTABLE
- There is NO military solution to this conflict
- There is only a political solution.
- We need to stop settler violence in the West Bank

twitter
-Rabia Al-Basri
  zaterdag 25 november 2023 @ 17:34:41 #90
438527 MissButterflyy
pi_211423261
quote:
81s.gif Op zaterdag 25 november 2023 17:26 schreef Ebinas het volgende:
NOS Liveblog

Daar begint het gezeur al. Willen ze van de deal gaan afwijken?
pi_211423268
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 november 2023 17:28 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Ten tweede, er zijn geen racistische wetten in Israël. Voor de wet is iedereen gelijk, ongeacht religie of afkomst.
https://www.jpost.com/ara(...)automatically-449987
pi_211423271
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 november 2023 17:34 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Daar begint het gezeur al. Willen ze van de deal gaan afwijken?
Zat er dik in. Dag 2 begint het al.
De vraag is wat ze willen bereiken.
Tijd kopen wellicht
pi_211423307
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2023 17:34 schreef Slayage het volgende:
Goed dat de Belgen en Spanjaarden samen optrekken aangezien beide landen al geruime tijd een vergelijkbare standpunt uiten

Very strong statement by the Belgian and Spanish Prime Ministers, saving Europe from a complete moral and strategic collapse (this statement was given AFTER they met with Netanyahu):

- International law MUST be respected
- Killing of civilians MUST stop
- The destruction of Gaza is UNACCEPTABLE
- There is NO military solution to this conflict
- There is only a political solution.
- We need to stop settler violence in the West Bank

[ twitter ]
Gezien de vele demonstraties "voor de Palestijnen", is daar helaas al sprake van. Het morele kompas van velen in Europa is totaal kapot. Deze twee politici lijken hier onderdeel van te zijn, door te willen zwichten voor terreur en vervolgens ook nog doodleuk naar Israël te wijzen.
pi_211423308
Tja, je weet dat als je met terroristen afspraken maakt dat dit kan gebeuren. Moeilijke situatie voor Israël, ze willen hoe dan ook de gijzelaars vrij hebben.
Hamas geeft geen fuck om de Palestijnse bevolking, Israël geeft wel om zijn eigen volk en daar proberen de terroristen nu een slaatje uit te slaan.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
  zaterdag 25 november 2023 @ 17:46:43 #95
438527 MissButterflyy
pi_211423341
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2023 17:35 schreef Ebinas het volgende:

[..]
Zat er dik in. Dag 2 begint het al.
De vraag is wat ze willen bereiken.
Tijd kopen wellicht
Nee, in noord gaza zit Hamas en die gaan Israel niet bevoorraden natuurlijk.
pi_211423372
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2023 17:46 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Nee, in noord gaza zit Hamas en die gaan Israel niet bevoorraden natuurlijk.
Lijkt er wel op dat het bevoorraad is.

Ook van NOS Liveblog:
13:37 • nieuwe update
Palestijnse Rode Halve Maan: hulp bereikt noorden

De Palestijnse Rode Halve Maan (PRCS) zegt dat 61 trucks met hulpgoederen het noorden van de Gazastrook hebben bereikt. De trucks hebben onder meer voedsel, water en medicijnen afgeleverd. Het zijn goederen uit opslagplaatsen van de organisatie in het zuiden van de Gazastrook en materieel dat via de grensovergang bij Rafah is binnengekomen.

De verklaring van de PRCS staat haaks op uitspraken van Hamas. Die zei eerder dat Israël zich niet houdt aan de gemaakte afspraken over het afleveren van hulpgoederen.
twitter
  zaterdag 25 november 2023 @ 17:53:44 #97
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211423431
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2023 17:27 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Nou, dan niet hè. Dag ceasefire, zetten ze de bulldozer weer aan in Gaza.
pi_211423452
Niets werkt zo ophitsend bij deze mensen als het idee dat men een ten strijde kan treken tegen de Joden. Dit soort individuen moeten zonder pardon worden uitgezet, zij hebben niets met het Westen en voelen alleen maar verbinding met de Islamtische en Arabische wereld.

twitter
pi_211423467
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2023 17:53 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Maar dan krijgt Israël weer de schuld, dat is natuurlijk het probleem.
pi_211423563
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2023 17:53 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Begint er wel op te lijken inderdaad.

twitter
“Surrounded by losers, misfits and boozers”
pi_211423579
Er gaan nu berichten rond, heb ze niet paraat.
Hoor het bij Agenda Free dat Israel zegt dat als de gijzelaars niet voor 12 uur vannacht vrij zijn, de deal is off
pi_211423602
twitter
  zaterdag 25 november 2023 @ 18:09:19 #103
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211423610
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 november 2023 17:56 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Maar dan krijgt Israël weer de schuld, dat is natuurlijk het probleem.
Ja en ik meen het ook niet echt hè. Liever heb ik dat ze gewoon doorgaan met gijzelaars vrijlaten maar hier gaat je bloed van koken. Weken onderhandelen en je dan niet aan de afspraken houden. Echt rot op, zegt mijn onderbuik dan.
pi_211423612
Ik wil niet lullig doen, maar in het NOS nieuws brengen ze het een beetje alsof er gegijzelden tegen gegijzelden werden geruild. Een mooi weerzien van een Palestijnse jongen/man met zijn ouders laten ze zien Geen woord over dat dat een crimineel was die Israel nu vrijlaat om een onschuldige gegijzelde terug te krijgen. Of zitten er ook Palestijnen bij die geen misdaad hebben begaan?
pi_211423649
twitter
  Overall beste user 2022 zaterdag 25 november 2023 @ 18:16:17 #106
3928 Ulx
pi_211423689
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2023 18:12 schreef Ebinas het volgende:
[ twitter ]
De regering van Qatar zal ook niet blij zijn dat ze voor lul wordt gezet door Hamas.
pi_211423705
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2023 18:16 schreef Ulx het volgende:

[..]
De regering van Qatar zal ook niet blij zijn dat ze voor lul wordt gezet door Hamas.
Geven wellicht ook gewoon Israel de schuld
  zaterdag 25 november 2023 @ 18:23:16 #108
438527 MissButterflyy
pi_211423728
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2023 18:09 schreef 3rr0r het volgende:
Ik wil niet lullig doen, maar in het NOS nieuws brengen ze het een beetje alsof er gegijzelden tegen gegijzelden werden geruild. Een mooi weerzien van een Palestijnse jongen/man met zijn ouders laten ze zien Geen woord over dat dat een crimineel was die Israel nu vrijlaat om een onschuldige gegijzelde terug te krijgen. Of zitten er ook Palestijnen bij die geen misdaad hebben begaan?
Dat weten we niet. In ieder gevall zitten er ook jochies bij die stenen hebben gegooid of een fikkie hebben gestookt.
Geen zware misdaden.
  zaterdag 25 november 2023 @ 18:25:15 #109
438527 MissButterflyy
pi_211423745
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2023 18:12 schreef Ebinas het volgende:
[ twitter ]
Quatar heeft het er maar druk mee.

Echt treurig wat Hamas doet. Ze verliezen de controle helemaal en proberen hier nog de controle over te hebben.
Ik hoop dat degenen die hierover beslissen van Hamas snel uitgeschakeld worden. Weg ermee.
pi_211423768
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 november 2023 18:25 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Quatar heeft het er maar druk mee.

Echt treurig wat Hamas doet. Ze verliezen de controle helemaal en proberen hier nog de controle over te hebben.
Ik hoop dat degenen die hierover beslissen van Hamas snel uitgeschakeld worden. Weg ermee.
Ze zullen vast tijd rekken.
Beter dat Israel daarom een limiet heeft gesteld.
Hoe hard dan ook voor alle slachtoffers van dit.
pi_211423782
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 november 2023 18:23 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Dat weten we niet. In ieder gevall zitten er ook jochies bij die stenen hebben gegooid of een fikkie hebben gestookt.
Geen zware misdaden.
Deze had tot dit moment meer dan een jaar vastgezeten zei z'n moeder. Ik weet niet wat voor straffen Israel uitdeelt voor bepaalde vergrijpen maar lijkt me sterk dat je meer dan een jaar in de gevangenis daar zit voor kattekwaad.
pi_211423831
quote:
In de deal staat dat Israel gevangen moet vrijlaten in volgorde van hoe lang ze vastzitten, dus ik denk aan dat de meeste gevangenen die nu op het lijstje staan van Israel veroordeeld zijn voor poging tot doodslag etc.. er zitten ook gevangenen in Israel die nog niet veroordeeld zijn, maar die zitten waarschijnlijk niet op de lijst.
pi_211423869
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 november 2023 18:23 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Geen zware misdaden.
Jochies die stenen gooien daar zitten dus ook jochies bij die stenen naar auto’s hebben gegooid en daarmee israelis hebben vermoord, vergis je niet.
  zaterdag 25 november 2023 @ 18:43:16 #114
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_211423899

Etc etc etc. met je onschuldige gazaantjes :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_211423911
Dat Qatar is ook wel een bijzonder land. Eerst internationale terroristen huisvesten onder hun neus en dan tegenover de beschaafde wereld doen alsof ze een neutrale mediator zijn.
pi_211424004
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2023 18:36 schreef oblo het volgende:

[..]
In de deal staat dat Israel gevangen moet vrijlaten in volgorde van hoe lang ze vastzitten, dus ik denk aan dat de meeste gevangenen die nu op het lijstje staan van Israel veroordeeld zijn voor poging tot doodslag etc.. er zitten ook gevangenen in Israel die nog niet veroordeeld zijn, maar die zitten waarschijnlijk niet op de lijst.
Ja afhankelijk van wat die man op z'n kerfstok had vond ik het nogal ongepast in beeld gebracht. Eerst wat Israeliers die blij familie weer in de armen sluiten (video's zijn hier in het topic ook voorbijgekomen). Daarna de Palestijn. Men liet zien hoe hij thuis wordt ontvangen met allemaal eten en blijdschap. Als je er dan niet duidelijk bij vertelt dat het een crimineel is dan komt het raar over, alsof het een gelijkwaardige ruil was.
pi_211424006
https://nos.nl/l/2499226

Goed om te horen dat Nederland de familie van Ofir Engel bijstaat.
pi_211424012
quote:
Hamas: 3 van 100 vrachtwagens met hulpgoederen doorgelaten

Een hooggeplaatste bron bij Hamas zegt tegen de BBC dat Israël slechts drie van de honderd vrachtwagens met daarin hulpgoederen heeft doorgelaten naar het noorden van Gaza. De Britse zender sprak met de bron naar aanleiding van het besluit van Hamas om een nieuwe groep Israëlische gijzelaars vooralsnog niet vrij te laten, zoals wel was afgesproken.

Volgens Hamas zou Israël bovendien boven het zuiden van de Gazastrook met drones hebben gevlogen. Daarmee zijn de afspraken van de ingelaste vierdaagse gevechtspauze volgens de terreurgroep geschonden. Israël ontkent dat dit het geval is. Of het klopt dat er maar een beperkt aantal trucks is doorgelaten, is op dit moment niet te verifiëren.
NOS
pi_211424022
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2023 18:53 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
NOS
De beruchte BBC blijft maar proberen om Hamas te legitimeren door met hun 'woordvoerders' te praten. Bizar dat ze ook maar een woord van die terroristen publiceren.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 25 november 2023 @ 18:55:18 #120
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211424024
quote:

[..]
NOS
Wel fijn van de BBC dat ze niet eens meer proberen te verbergen dat ze de spreekbuis van een terroristische organisatie zijn, en van de NOS dat ze daar vrolijk aan mee doen. Weten we meteen hoe serieus we dit artikel moeten nemen: niet.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 25 november 2023 @ 18:56:24 #121
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211424030
Schijnt overigens dat Egypte heeft bevestigd dat Israel zich volledig aan de afspraken heeft gehouden wat hulpgoederen betreft. Schijnt, want ik kan het nog niet helemaal onafhankelijk verifieren.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_211424055
quote:

[..]
NOS
In israelische media zeggen ze dat dit een leugen is en dat ze alle vrachtwagens hebben doorgelaten.
  Overall beste user 2022 zaterdag 25 november 2023 @ 19:11:40 #123
3928 Ulx
pi_211424154
twitter
  zaterdag 25 november 2023 @ 19:16:52 #124
38496 Perrin
pi_211424222
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2023 19:11 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Wat bedoelen ze daar nu weer mee? Meer aanslagen, minder in tunnels bibberen?
pi_211424240
Hamas heeft die claims ook via een persconferentie bekend gemaakt. Lookner zond die persco zojuist uit. Hierboven bescheten media geven weer wat Hamas claimt, niet dat wat Hamas zegt dan ook waar is.

Maar inderdaad; schandalig gedrag weer van die media, hoe durven ze verslag te doen wat partijen in een oorlog roepen. :')
  zaterdag 25 november 2023 @ 19:22:08 #126
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_211424282
quote:
Yep, NOS weet maar niet te stoppen met dingen in een gelijkwaardig perspectief proberen te brengen.

Zoals op het jeugdjournaal dat hamas stoute dingen deed en daarom Israël Gaza ging bombarderen.
Totaal niet (be)noemen dat Israël plekken aanvalt van waaruit zij voortdurend wordt aangevallen en stoute mensen van hamas zich verbergen.
Kijk dat iemand gevoelsmatig qua mens-mens relatie geen onderscheid wil of kan maken, kan ik volgen want elk mens doet er in die (verkromde omkeer) gedachte toe. Niet degene die aanvalt maar degene die dat bewust uitlokt krijgt dan het gelijk van een gevoeld omdat mensen zich daarmee vereenzelvigen want het zou jou kind maar zijn (dat een ander neersteekt of bekogeld).

Echter dat neemt niet weg dat de één hier terreur op alle mogelijke manieren (moorden, verkrachten, ontvoeren) als - door (islamitisch) geloof gelegitimeerd - middel gebruiken en de ander dat niet langer onbeantwoord kan laten.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 25 november 2023 @ 19:28:29 #127
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211424356
quote:
15s.gif Op zaterdag 25 november 2023 19:22 schreef Vallon het volgende:
Zoals op het jeugdjournaal dat hamas stoute dingen deed en daarom Israël Gaza ging bombarderen.
Gelukkig is die lezing zo kinderachtig dat kinderen geen rare ideeën erop na zullen houden :P
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_211424362
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2023 18:55 schreef Confetti het volgende:

[..]
De beruchte BBC blijft maar proberen om Hamas te legitimeren door met hun 'woordvoerders' te praten. Bizar dat ze ook maar een woord van die terroristen publiceren.
Als je in je eigen verzonnen verhaal bent gaan geloven rondom de Palestijnen, Hamas en Israël, dan krijg je dat.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 25 november 2023 @ 19:30:11 #129
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211424372
https://www.politico.eu/a(...)ute-over-aid-trucks/

Hier staat ook beschreven dat alle trucks in de Gazastrook zijn.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_211424413
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2023 19:18 schreef KinKiJan het volgende:
Hamas heeft die claims ook via een persconferentie bekend gemaakt. Lookner zond die persco zojuist uit. Hierboven bescheten media geven weer wat Hamas claimt, niet dat wat Hamas zegt dan ook waar is.

Maar inderdaad; schandalig gedrag weer van die media, hoe durven ze verslag te doen wat partijen in een oorlog roepen. :')
Heb je ook gezien dat ze mensen neerknallen bij de gevangenis?
Kweet niet waarmee, maar ik heb inmiddels er 3 afgevoerd zien worden, waarbij ik bij twee een schot voorafgaand heb gehoord.
Geen idee waarom
pi_211424454
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2023 19:34 schreef Ebinas het volgende:

[..]
Heb je ook gezien dat ze mensen neerknallen bij de gevangenis?
Kweet niet waarmee, maar ik heb inmiddels er 3 afgevoerd zien worden, waarbij ik bij twee een schot voorafgaand heb gehoord.
Geen idee waarom
Ja, dat was bizar. :?

Staan met wat lui rond dat kampvuur, een knal en geschreeuw, meteen ambulance erbij, schreeuwende gast werd erin geschoven, ambulance weer weg en de rest ging weer verder met rond dat vuurtje hangen alsof er niets gebeurd was. Allemaal in nog geen 2 minuten tijd.
pi_211424475
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2023 19:37 schreef KinKiJan het volgende:

[..]
Ja, dat was bizar. :?

Staan met wat lui rond dat kampvuur, een knal en geschreeuw, meteen ambulance erbij, schreeuwende gast werd afgevoerd, ambulance weer weg en de rest ging weer verder met rond dat vuurtje hangen alsof er niets gebeurd was. Allemaal in nog geen 2 minuten tijd.
Erg vreemd idd.
Ben benieuwd wat daar gebeurt als de deal afgeblazen wordt.
Denk dat ik het wel kan raden
pi_211424511
En daar gaat er weer 1. Bizar

Edit: Dit is een herhaling van eerder vandaag bij CNN-News18
  zaterdag 25 november 2023 @ 19:43:15 #134
438527 MissButterflyy
pi_211424524
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2023 19:18 schreef KinKiJan het volgende:

Bescheten media? :')
De NOS! De BBC! :')
pi_211424558
twitter
pi_211424614
Steve Lookner heeft verschillende berichten dat de deal weer doorgaat.
Gelukkig voor de gijzelaars en hun familie
pi_211424904
twitter

Lol. Hamas heeft billenkoek gekregen van Qatar.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_211424922
Zijn er in totaal pas 13 gijzelaars vrijgelaten?

Edit. Het zijn tot op heden 13 Israëliërs, 10 Thai en 1 Filipijn

[ Bericht 44% gewijzigd door opgebaarde op 25-11-2023 20:47:09 ]
  zaterdag 25 november 2023 @ 21:04:38 #139
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211425364
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 november 2023 20:23 schreef opgebaarde het volgende:
Zijn er in totaal pas 13 gijzelaars vrijgelaten?

Edit. Het zijn tot op heden 13 Israëliërs, 10 Thai en 1 Filipijn*
*Niet te verwarren met de Filistijnen

Maar serieus, goed dat het weer vlot is getrokken met die deal
  zaterdag 25 november 2023 @ 21:23:22 #140
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211425562
https://www.instagram.com/reel/C0EbHK9MkC_
Israeli snipers shooting anyone who is trying to enter Gaza city
A naked man is on the ground after being shotted by Israeli sniper
Anyone who is trying to reach him to help him they shoot him directly.
  zaterdag 25 november 2023 @ 21:58:10 #141
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211425843
https://www.haaretz.com/i(...)30-a9bb-ffff49790000
Videos Show Exact Path of Hamas Tunnels Under Gaza's Al-Shifa Hospital
Visual analysis shows 160 meters of Hamas tunnels - complete with rooms, bathrooms and kitchenette, comms, electricity and air conditioning - run under the internal medicine ward and emergency generator building

zaterdag 25 november 2023 @ 22:01:34 #142
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211425878
https://www.instagram.com/reel/Cz81Gv0Io5K/
He was taking his last breath alone
This boy came to the hospital from Al Maghazi after the Israeli warplanes targeted a whole residential area.
The doctors said that his health condition was severe and helpless

they couldn’t do anything to help him.

No one was able to help or save his life.
pi_211425913
twitter

Minst hypocriete zionist
twitter
  zaterdag 25 november 2023 @ 22:14:18 #144
486919 Swango
Just saying
pi_211426222
quote:
Hamas heeft dertien Israëlische gijzelaars en vier buitenlanders overgedragen aan het Rode Kruis, zegt Qatar. Het Rode Kruis brengt hen naar Rafah, aan de grens met Egypte, waar het Israëlische leger ze overneemt.
NOS
pi_211426341
twitter
  zaterdag 25 november 2023 @ 22:59:06 #147
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211426579
IDF confirms 17 released hostages have crossed into Israeli territory
https://www.timesofisrael(...)o-israeli-territory/

zaterdag 25 november 2023 @ 23:31:22 #149
438527 MissButterflyy
pi_211426751
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2023 22:01 schreef slashdotter3 het volgende:
This boy came to the hospital from Al Maghazi after the Israeli warplanes targeted a whole residential area.

Waarom plaats je dit? Niet fijn om te zien.
  zondag 26 november 2023 @ 01:11:18 #150
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_211427508
quote:
En nu moeten we hamas toffe peren gaan vinden ofzo?
&lt;signature here&gt;.
  zondag 26 november 2023 @ 01:42:56 #151
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_211427633
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2023 22:01 schreef slashdotter3 het volgende:

Ik heb wel vaker stervende mensen gezien en het is verschrikkelijk dit. Niemand ook die zijn hand vast houdt of troost biedt. Maar wel met camera er bovenop gaan staan filmen
Ik snap hier niets van, in elke situatie kan je er wel zijn voor iemand, zeker een hulpeloos kind.

Tevens hoeft dit soort beelden niet echt gedeeld te worden hier wmb
  zondag 26 november 2023 @ 01:54:56 #152
38496 Perrin
pi_211427683
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2023 01:42 schreef Molo het volgende:

[..]
Ik heb wel vaker stervende mensen gezien en het is verschrikkelijk dit. Niemand ook die zijn hand vast houdt of troost biedt. Maar wel met camera er bovenop gaan staan filmen
Ik snap hier niets van, in elke situatie kan je er wel zijn voor iemand, zeker een hulpeloos kind.

Ja geen nieuwswaarde, alleen fetish-waarde.
pi_211427963
Propaganda van Hamas. Gijzelaars moeten nog even verplicht zwaaien naar de camera.

'Keep waving ' :r

twitter

twitter

[ Bericht 32% gewijzigd door superniger op 26-11-2023 03:49:30 ]
#superniger2020
  zondag 26 november 2023 @ 07:24:54 #154
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211428124
quote:
Emily Hand (9) bij de 17 door Hamas vrijgelaten gegijzelden

De papa van Emily Hand dacht dat zijn dochtertje vermoord was door Hamas. Dan kwam plots het nieuws dat ze toch leefde. Zaterdag werd zij samen met zestien andere gijzelaars vrijgelaten.

Iets voor middernacht, lokale tijd, staken de witte busjes van het Rode Kruis de grens over naar Israël met aan boord de vrijgelaten gegijzelden door Hamas. Met zeventien zijn ze die uit Gaza mochten vertrokken. Één van hen is de 9-jarige Emily Hand, die vrijdag jarig was.

Voor Emily en haar familie is dit het einde van een lange lijdensweg. Het meisje werd op 7 oktober meegenomen door Hamas nadat ze was blijven slapen bij een vriendin. Volgens eerste berichten bleek dat het meisje het niet overleefd had. Haar vader Thomas Hand, reageerde opvallend gelukkig tijdens een interview met Sky News toen. “Yes, zei ik. Ik lachte. Dit is het beste dat kon gebeuren. Ik hoopte erop. Ze kon ofwel dood zijn ofwel in Gaza zijn. En als je weet wat ze met mensen in Gaza doen… Hoe ze je er behandelen, dat is erger dan de dood. Ze hebben er geen voedsel, geen water. Ze zou in een donkere kamer zitten met god weet hoeveel mensen. Ze zou elk moment van de dag bang zijn. Haar dood is eigenlijk een zegen”, zei hij.

Een maand later kwam dan plots ander nieuws vanuit Gaza: zijn dochtertje zou dan toch niet overleden zijn. ““We zullen haar moeten oplappen. Dat gaat jaren duren, maar we willen haar gewoon terug. We willen haar weer knuffelen. Haar zien dansen en zingen”, zei Thomas.

Vandaag, anderhalve maand na haar verdwijning, gaat Emily samen met 16 andere gijzelaars weer naar huis. Het gaat om 13 Israëli’s en vier Thaise onderdanen. Vrijdag werd ook al een groep gijzelaars vrijgelaten in ruil voor 39 Palestijnen die in Israëlische gevangenissen verbleven. Er is momenteel een staakt-het-vuren van vier dagen, die moet dienen om gijzelaars en Palestijnse gevangenen vrij te laten.
En dat is weer voldoende emotie op de vroege zondagochtend voor deze boi
  zondag 26 november 2023 @ 07:37:17 #155
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211428130
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2023 21:04 schreef Qarrad het volgende:

[..]
*Niet te verwarren met de Filistijnen
nja... qua regio is het een begrijpelijke vergissing
  zondag 26 november 2023 @ 07:40:51 #156
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211428133
quote:
7s.gif Op zondag 26 november 2023 01:11 schreef ExTec het volgende:

[..]
En nu moeten we hamas toffe peren gaan vinden ofzo?
nou nee niet direct, maar gisteren poste ik ook die tweet waarin het lijkt dat een "?vrouwelijke" hamasstrijder een zekere beschermende lichaamshouding aanneemt bij een gegijzeld kind. Ik vind dat voor mezelf weldegelijk belangrijk omdat ik moeite heb met Hamas en de gemeenschappelijke factor die ik helaas met ze deel, mens zijn.

Het geeft toch een beetje hoop dat de gijzelaars fatsoenlijk zijn behandeld, tenminste mij wel.
pi_211428142
quote:
10s.gif Op zaterdag 25 november 2023 18:43 schreef HeatWave het volgende:
[ afbeelding ]

“Geen zware misdaden” toch MissButterfly?
  zondag 26 november 2023 @ 07:53:22 #158
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211428150

Inmiddels een rectificatie:

twitter

oepsie :')
pi_211428163
Israel gets list of third group of hostages to be released Sunday, notifies families
https://www.timesofisrael(...)-be-released-sunday/
  zondag 26 november 2023 @ 08:03:52 #160
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211428165
twitter
pi_211428230
quote:
10s.gif Op zaterdag 25 november 2023 18:43 schreef HeatWave het volgende:
[ afbeelding ]

West Bank ;)
Er bestaat geen onschuldige Palestijn
pi_211428245
Niet te verifiëren maar post hem toch:

twitter
pi_211428254
quote:
10s.gif Op zondag 26 november 2023 07:53 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[ afbeelding ]

Inmiddels een rectificatie:

[ twitter ]

oepsie :')
De media valt echt wel hard door de mand met dit conflict.
  zondag 26 november 2023 @ 08:44:33 #164
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211428263
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2023 08:43 schreef Scorpie het volgende:

[..]
De media valt echt wel hard door de mand met dit conflict.
Of we hebben te maken met een epidemie van acute woordblindheid bij redactionele medewerkers, wereldwijd.
pi_211428280
Waarom wordt de grensovergang met Rafah Egypte gebruikt en niet de Kerem Shalom?
  zondag 26 november 2023 @ 08:51:53 #166
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211428292
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2023 08:49 schreef opgebaarde het volgende:
Kerem Shalom
Misschien omdat Egypte zich als "neutrale" partij heeft opgeworpen en zowel garanties heeft afgegeven aangaande de Palestijnse als de Joodse veiligheid tijdens de transactie? Gewoon een gooi hoor, ik heb geen idee, maar ik kan me zoiets voorstellen.
pi_211428378
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2023 03:41 schreef superniger het volgende:
Propaganda van Hamas. Gijzelaars moeten nog even verplicht zwaaien naar de camera.

'Keep waving ' :r

[ twitter ]

[ twitter ]
Een jongen van negen, Ohad, een paar uur na zijn vrijlating verenigen met leeftijdsgenoten om voor de camera's ijs te eten ipv thuis bij zijn ouders bij te laten komen is acceptabele propaganda?
  zondag 26 november 2023 @ 09:18:05 #168
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211428405
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2023 09:11 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Een jongen van negen, Ohad, een paar uur na zijn vrijlating verenigen met leeftijdsgenoten om voor de camera's ijs te eten ipv thuis bij zijn ouders bij te laten komen is acceptabele propaganda?
https://www.timesofisrael(...)ief-stricken-family/

Zijn moeder is ook gegijzeld kennelijk, weet niet of ze vrij is, maar de suggestie die jij wekt is vrij treurig en nergens op gestoeld behalve jouw onderbuikje, is het niet?

edit:

Aangezien mijn google beter werkt dan jouw onderbuikje:

Moeder en oma ook vrij. Waarschijnlijk in dezelfde opvangfaciliteit, dus wat is nu je punt precies met je propaganda?

https://www.timesofisrael(...)mong-those-released/

pi_211428424
quote:
10s.gif Op zondag 26 november 2023 09:18 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
https://www.timesofisrael(...)ief-stricken-family/

Zijn moeder is ook gegijzeld kennelijk, weet niet of ze vrij is, maar de suggestie die jij wekt is vrij treurig en nergens op gestoeld behalve jouw onderbuikje, is het niet?
er worden ~10 vriendjes opgetrommeld om gezamenlijk ijs te eten, dit wordt gefilmd en door de media gedeeld. Jij zit anders?
  zondag 26 november 2023 @ 09:29:35 #170
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211428445
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2023 09:23 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
er worden ~10 vriendjes opgetrommeld om gezamenlijk ijs te eten, dit wordt gefilmd en door de media gedeeld. Jij zit anders?

hou toch op, revalidatie na een traumatische gijzeling is niet mijn expertise, ook niet die van jou.

Je hebt geen enkel benul.

Je roept over ouders, terwijl godverdomme zijn eigen moeder ook gegijzeld was. Dan ben je wel echt een echte echte. Wat is nu je punt? Dat het tonen van de vrijgekomen gijzelaars propaganda is?

twitter

twitter

Dit is meer jouw stijl?

zondag 26 november 2023 @ 09:33:35 #171
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_211428474
quote:

[..]
De propaganda is 'jongen heeft fantastische vrienden en is blij weer in een vrij land met normale mensen te zijn'?

Wat is jouw duiding hier? Propaganda kan het best zijn, maar afhankelijk van welk doel je voor ogen hebt is dat 'een ding' hier. Dus benieuwd
  zondag 26 november 2023 @ 09:36:01 #172
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211428484
twitter

quote:
The 17 Hostages which have been Released tonight by Hamas have now arrived in Israel from Egypt being Escorted by IDF Special Forces and Shin Bet Agents; the 13 Israelis who have been Released include 3 y/o Emily.
  zondag 26 november 2023 @ 09:37:11 #173
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_211428490
quote:
17s.gif Op zondag 26 november 2023 09:36 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[ twitter ]
[..]

Zo fucked up he als je die koppies ziet ;(
pi_211428512
quote:
10s.gif Op zondag 26 november 2023 09:29 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]

hou toch op, revalidatie na een traumatische gijzeling is niet mijn expertise, ook niet die van jou.

Je hebt geen enkel benul.

Je roept over ouders, terwijl godverdomme zijn eigen moeder ook gegijzeld was. Dan ben je wel echt een echte echte. Wat is nu je punt? Dat het tonen van de vrijgekomen gijzelaars propaganda is?

Ik reageerde op een post die zwaaiende gijzelaars propaganda vindt
  zondag 26 november 2023 @ 09:40:52 #175
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211428518
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2023 09:37 schreef Molo het volgende:

[..]
Zo fucked up he als je die koppies ziet ;(
Ja... het raakt me best hard... ik word oprecht emotioneel als ik dat joch zie met zijn ijsje en zijn vriendjes. Ik zou mijn zoontje ook meteen het liefst tussen zijn vriendjes hebben na zo'n afschuwelijk drama.

Zeg ik vanuit mijn comfortabele positie, dat wel, maar wat zou ik anders moeten wensen? Witte kamers, serieuze mannen met witte jassen?
  zondag 26 november 2023 @ 09:42:44 #176
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211428528
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2023 09:39 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Wat is dit nu weer voor een ongelofelijk kulargument :D

jezus man...
  zondag 26 november 2023 @ 09:44:22 #177
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211428534
quote:

[..]
Ik vind beelden van een jochie dat ijs eet met zijn vrienden in elk geval normalere beelden dan die van een wijf dat zodra ze voor een camera staat meteen begint te krijsen dat ze het zwaard van Mohammed Deif is.
pi_211428537
En dan te bedenken dat ze er nog zo'n 200 hebben.
:'(
  zondag 26 november 2023 @ 09:46:11 #179
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211428544
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2023 09:44 schreef Ebinas het volgende:
En dan te bedenken dat ze er nog zo'n 200 hebben.
:'(
Dit dus
pi_211428552
Ik vraag me ook af of die vrouw die vermoedelijk tijdens de gijzeling is bevallen vrij is.
Volgens mij geen babies nog toch?
https://israeltoday.nl/re(...)en-in-gevangenschap/
  zondag 26 november 2023 @ 09:47:49 #181
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_211428553
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2023 09:39 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Reageer dan eens op mijn post?
pi_211428554
quote:
10s.gif Op zondag 26 november 2023 09:42 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
Wat is dit nu weer voor een ongelofelijk kulargument :D

jezus man...
  zondag 26 november 2023 @ 09:50:03 #183
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_211428562
Moet bij die enge links rakkers ook soms aan dit prachtige parodie-account denken. Wat steeds meer de werkelijkheid is dan parodie trouwens :')

twitter
  zondag 26 november 2023 @ 09:52:43 #184
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211428583
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2023 09:48 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ja wat verwacht je nou? Als je de meest waanzinnige verdachtmakingen zo kinderlijk probeert te beargumenteren?

"ja maar hij zei"

man man man

[ Bericht 1% gewijzigd door Un_Chien_Andalou op 26-11-2023 10:06:56 ]
  zondag 26 november 2023 @ 09:56:40 #185
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211428629
https://vinnews.com/2023/(...)ly-lynched-in-rafah/

https://www.israelnieuws.(...)t-we-werden-gelyncht

Paar getuigenissen van de vrijdag vrijgelaten gijzelaars. Redelijk goed behandeld, maar bij de vrijlating dus angstige ogenblikken omdat ze dachten dat ze gelyncht zouden worden toen de ambulances bekogeld werden.
  zondag 26 november 2023 @ 09:57:09 #186
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211428634
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2023 09:47 schreef Ebinas het volgende:
Ik vraag me ook af of die vrouw die vermoedelijk tijdens de gijzeling is bevallen vrij is.
Volgens mij geen babies nog toch?
https://israeltoday.nl/re(...)en-in-gevangenschap/
Nee nog niet voorbij zien komen, die Thaise
pi_211428641
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2023 09:33 schreef Molo het volgende:

[..]
De propaganda is 'jongen heeft fantastische vrienden en is blij weer in een vrij land met normale mensen te zijn'?

Wat is jouw duiding hier? Propaganda kan het best zijn, maar afhankelijk van welk doel je voor ogen hebt is dat 'een ding' hier. Dus benieuwd
Als zwaaiende gijzelaars propaganda is, dan zou ik verwachten dat die jongen ergens 'niet thuis' vlak na bevrijding een ijsje met vriendjes een ijsje eet ook iets is.
pi_211428661
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2023 09:57 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Nee nog niet voorbij zien komen, die Thaise
Gruwel enorm.
  zondag 26 november 2023 @ 10:02:24 #189
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211428692
twitter

twitter
  zondag 26 november 2023 @ 10:04:58 #190
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211428732
Een compilatie van de constructieve bijdragen van de brave burgers, vrouwen en kinderen, die Hamas graag terug wilde en die onschuldig vastzaten tot gisteren.

twitter
  zondag 26 november 2023 @ 10:07:14 #191
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_211428762
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2023 09:57 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Als zwaaiende gijzelaars propaganda is, dan zou ik verwachten dat die jongen ergens 'niet thuis' vlak na bevrijding een ijsje met vriendjes een ijsje eet ook iets is.
Waarom denk je dat? Zie graag je denkrichting en overwegingen hierbij toegelicht want ik zie dat niet zo direct
  zondag 26 november 2023 @ 10:08:32 #192
131800 Tarado
capô de fusca
pi_211428770
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2023 09:57 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ja natuurlijk precies hetzelfde, terroristen die gewapend gijzelaars manen te zwaaien of een jongetje wat gefilmd wordt als hij een ijsje eet met z'n vriendjes.

Voor het gemak noemen we het beide propoganda.
  zondag 26 november 2023 @ 10:09:51 #193
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211428782
@opgebaarde mocht je je straks bij deze gijzelaar afvragen waarom ze niet bij haar ouders is, dat kan niet, haar moeder is immers afgeslacht door Hamas, haar vader zit nog daar.

twitter
  zondag 26 november 2023 @ 10:13:50 #194
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211428806
twitter

pi_211428814
quote:
Haar broer nog niet helaas.
  zondag 26 november 2023 @ 10:14:48 #196
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_211428822
quote:
Ook wel fucking dom dat dat op film staat trouwens
  zondag 26 november 2023 @ 10:15:50 #197
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211428830
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2023 10:14 schreef Molo het volgende:

[..]
Ook wel fucking dom dat dat op film staat trouwens
Ik kan het niet verstaan, maar het wordt niet gedebunked zover ik kan nagaan. Twijfelde al een half uurtje dit te posten, maar ik dacht, @opgebaarde maakt zichzelf zo al voldoende belachelijk.

mja aan de andere kant, het is zondag he :D
  zondag 26 november 2023 @ 10:26:35 #198
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_211428942
quote:
14s.gif Op zondag 26 november 2023 10:15 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
Ik kan het niet verstaan, maar het wordt niet gedebunked zover ik kan nagaan. Twijfelde al een half uurtje dit te posten, maar ik dacht, @:opgebaarde maakt zichzelf zo al voldoende belachelijk.

Je ziet wel in deze oorlog in de media allerlei vormen van media voorbij komen, hopelijk is dat in the end ook leerzaam voor mensen.
Media zijn nooit volledig objectief, kan ook niet want mensen zijn dat ook nooit. En aan de andere kant van de schaal hebben we knoertharde hardcore propaganda. En dus nog alles er tussenin.

Hoop eigenlijk dat dat duidelijker gaat worden voor mensen die nieuws tot zich nemen, boeken, gesprekken, foto's, schilderijtje en de hele mikmak.
Informatie is altijd gekleurd, de grote uitdaging is zoeken waarmee en hoe ver het gekleurd is
  zondag 26 november 2023 @ 10:30:29 #199
438527 MissButterflyy
pi_211428981
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2023 01:42 schreef Molo het volgende:

[..]

Dat viel me ook al op, ik vind het walgelijk. Arme jongen.
pi_211429013
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2023 10:04 schreef Qarrad het volgende:
Een compilatie van de constructieve bijdragen van de brave burgers, vrouwen en kinderen, die Hamas graag terug wilde en die onschuldig vastzaten tot gisteren.

[ twitter ]
Hopelijk worden ze naar het front op de 1e linie gestuurd :X
pi_211429056
https://nos.nl/liveblog/2(...)vangenen-vrijgelaten

"10:06 • nieuwe update Familie: Nederlander Olfir Engel niet op lijst voor vrijlating vandaag De onlangs met spoed tot Nederlander gemaakte Olfir Engel staat niet op de lijst om vandaag te worden vrijgelaten. Een tante van de gegijzelde man zegt dat tegen de NOS. Engel is een van de personen die op 7 oktober door terroristen zijn ontvoerd. De procedure om de 18-jarige tot Nederlander te maken was al ingezet voor zijn gijzelneming. De aanvraag is versneld uitgevoerd door het ministerie van Buitenlandse Zaken in de hoop op snellere vrijlating."

De Nederlander staat ook voor vandaag niet op de lijst.

Tik ik met Kerstmuziek op de achtergrond -O-
Contrast wordt zo wel weer even heel erg duidelijk -O-
  zondag 26 november 2023 @ 10:49:54 #202
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_211429165
Zou me niks verbazen als zijn naturalisatie naar Nederlanderschap plus wellicht de zege van Wilders erbij hem nu negatief 'helpt'...

Prachtige pressiemiddelen en wraak natuurlijk :{
  Moderator / Redactie Sport zondag 26 november 2023 @ 10:53:58 #203
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211429217
Valt me op dat er bij pro-Israel protesten vlaggen zijn die symbool staan voor het Iraanse verzet tegen de Islamitische idioten die daar aan de macht zijn, en dat er bij de pro-Hamas Palestina protesten vlaggen voor dat regime opduiken.

Dat zegt echt héél veel over welke kant aan de goede kant van de geschiedenis staat.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_211429222
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2023 10:49 schreef Molo het volgende:
Zou me niks verbazen als zijn naturalisatie naar Nederlanderschap plus wellicht de zege van Wilders erbij hem nu negatief 'helpt'...

Daar zeg je zo wat ja :{
  zondag 26 november 2023 @ 10:54:38 #205
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211429225
twitter

de absolute hel
  zondag 26 november 2023 @ 11:12:58 #206
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_211429393
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2023 10:53 schreef Nattekat het volgende:
Valt me op dat er bij pro-Israel protesten vlaggen zijn die symbool staan voor het Iraanse verzet tegen de Islamitische idioten die daar aan de macht zijn, en dat er bij de pro-Hamas Palestina protesten vlaggen voor dat regime opduiken.

Dat zegt echt héél veel over welke kant aan de goede kant van de geschiedenis staat.
Eens met je eerst stuk

Laatste alinea niet, als ik iets met mijn inmiddels middelbare leeftijd hoofd weet is dat geschiedenis niet binair is, alles hangt af van alles en is verbonden met elkaar.
Zelden is er een absoluut goed en een absoluut kwaad

Ik zeg zelden, want bij de daden van Hamas lijkt me dat dan wel weer duidelijk.
Het midden oosten conflict in zijn totaliteit is veel te ingewikkeld voor zo'n kwalificatie
  Moderator / Redactie Sport zondag 26 november 2023 @ 11:14:54 #207
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211429409
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2023 11:12 schreef Molo het volgende:

[..]
Eens met je eerst stuk

Laatste alinea niet, als ik iets met mijn inmiddels middelbare leeftijd hoofd weet is dat geschiedenis niet binair is, alles hangt af van alles en is verbonden met elkaar.
Zelden is er een absoluut goed en een absoluut kwaad

Ik zeg zelden, want bij de daden van Hamas lijkt me dat dan wel weer duidelijk.
Het midden oosten conflict in zijn totaliteit is veel te ingewikkeld voor zo'n kwalificatie
Eens hoor, maar er zijn mensen die claimen dat het anders ligt, en uitgerekend die mensen staan zij-aan-zij met verdedigers van een afschuwelijk regime.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  zondag 26 november 2023 @ 11:16:52 #208
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_211429430
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2023 11:14 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Eens hoor, maar er zijn mensen die claimen dat het anders ligt, en uitgerekend die mensen staan zij-aan-zij met verdedigers van een afschuwelijk regime.
Van die mensen die roepen dat Wilders een fascist is en dus in deze democratie afgezet moet worden of met geweld weg moet

Tsja
  Moderator / Redactie Sport zondag 26 november 2023 @ 11:18:58 #209
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211429454
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2023 11:16 schreef Molo het volgende:

[..]
Van die mensen die roepen dat Wilders een fascist is en dus in deze democratie afgezet moet worden of met geweld weg moet

Tsja
Tsja.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  zondag 26 november 2023 @ 11:22:23 #210
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211429499
twitter

surreëel die foto

twitter
pi_211429605
quote:
9s.gif Op zondag 26 november 2023 11:22 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[ twitter ]

[ afbeelding ]

surreëel die foto

[ twitter ]
Verwarrend is wel dat deze post van gisteravond is en ze hebben het over "today"
  zondag 26 november 2023 @ 11:35:34 #212
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211429609
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2023 11:34 schreef Ebinas het volgende:

[..]
Verwarrend is wel dat deze post van gisteravond is en ze hebben het over "today"
wintertijd?

:D

ja nee scherp... is die tweet niet gewoon oud?
pi_211429634
quote:
10s.gif Op zondag 26 november 2023 11:35 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
wintertijd?

:D

ja nee scherp... is die tweet niet gewoon oud?
Lijkt er wel op. Duikt straks ergens wel een aantal op voor vandaag.
Dan weten we het
  zondag 26 november 2023 @ 11:55:27 #214
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_211429742
De scherpe reactie van een gemiddelde persoon die nepnieuws en propaganda voorbij ziet komen in Hamas en Israël oorlog *O*

twitter
pi_211429770
quote:
14s.gif Op zondag 26 november 2023 10:15 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
Ik kan het niet verstaan, maar het wordt niet gedebunked zover ik kan nagaan. Twijfelde al een half uurtje dit te posten, maar ik dacht, @:opgebaarde maakt zichzelf zo al voldoende belachelijk.

we gaan de komende tijd gewoon horen wat die mensen in gevangenschap aangedaan is. Daar verandert een video met zwaaiende gijzelaars of 1 gijzelaar die zegt dat ze goed behandeld is niet zoveel aan.
  zondag 26 november 2023 @ 12:10:33 #216
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211429961
twitter

De gijzelaars zijn inmiddels gewoon "gevangenen".
pi_211429970
:S___D

twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  zondag 26 november 2023 @ 12:12:22 #218
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_211429994
quote:
10s.gif Op zondag 26 november 2023 12:10 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[ twitter ]

[ afbeelding ]

Jezus Christus :') :') :') :') :')

En ja, woorden doen ertoe

Alles zeggend dit weer
  zondag 26 november 2023 @ 12:13:50 #219
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_211430014
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2023 11:57 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
we gaan de komende tijd gewoon horen wat die mensen in gevangenschap aangedaan is. Daar verandert een video met zwaaiende gijzelaars of 1 gijzelaar die zegt dat ze goed behandeld is niet zoveel aan.
Ik denk dat er juist aan alle kanten de nadruk zal worden gelegd op dat Hamas de gegijzelden zogenaamd hartstikke goed heeft behandeld. Volgens mij was de NOS daar gisteren ook al mee bezig.

Ze probeerde zelfs een Palestijnse terroriste al de hand boven het hoofd te houden door te stellen dat de aanslag die de vrouw had gepleegd slechts het resultaat was van een 'technisch defect'.
  zondag 26 november 2023 @ 12:14:57 #220
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_211430023
quote:
10s.gif Op zondag 26 november 2023 12:10 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[ twitter ]

[ afbeelding ]

Haha, ik heb geen woord te veel gezegd. Het draait allemaal om het gewenste narratief.
  zondag 26 november 2023 @ 12:16:29 #221
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_211430039
quote:
14s.gif Op zondag 26 november 2023 12:13 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik denk dat er juist aan alle kanten de nadruk zal worden gelegd op dat Hamas de gegijzelden zogenaamd hartstikke goed heeft behandeld. Volgens mij was de NOS daar gisteren ook al mee bezig.

Ze probeerde zelfs een Palestijnse terroriste al de hand boven het hoofd te houden door te stellen dat de aanslag die de vrouw had gepleegd slechts het resultaat was van een 'technisch defect'.
Vrijheidsstrijders onder grote druk van de boeman Israël, wat een knappe vrouwen en moedige mannen he 💕
  zondag 26 november 2023 @ 12:18:27 #222
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211430060
quote:
10s.gif Op zondag 26 november 2023 12:14 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Haha, ik heb geen woord te veel gezegd. Het draait allemaal om het gewenste narratief.
Redacties zijn op slag woordblind als het over Joden gaat, typisch wel
pi_211430065
Aangezien woorden er toe doen, eens zien wat de Van Dale zegt ....

quote:
gij·ze·laar (de; m/v/x; meervoud: gijzelaars)
1 gevangene die pas wordt vrijgelaten na de vervulling van bep. voorwaarden
:B
  zondag 26 november 2023 @ 12:22:46 #224
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_211430091
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2023 12:18 schreef KinKiJan het volgende:
Aangezien woorden er toe doen, eens zien wat de Van Dale zegt ....
[..]
:B
Ja heeft ook echt heel erg dezelfde lading als je het in deze context plaats he

Doe niet alsof je echt zo dom bent
  Moderator / Redactie Sport zondag 26 november 2023 @ 12:34:08 #225
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211430181
quote:
10s.gif Op zondag 26 november 2023 12:14 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Straks moeten we aanhoren dat Israël het bestand geschonden heeft terwijl Hamas continu niets anders doet ;(
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  zondag 26 november 2023 @ 12:35:48 #226
438527 MissButterflyy
pi_211430202
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2023 10:49 schreef Molo het volgende:

Inderdaad, dit was waarschijnlijk niet zo’n goede move. ;(
  zondag 26 november 2023 @ 12:37:23 #227
438527 MissButterflyy
pi_211430217
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2023 11:57 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Dat is waar.
  zondag 26 november 2023 @ 12:43:41 #228
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_211430280
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2023 12:34 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Straks moeten we aanhoren dat Israël het bestand geschonden heeft terwijl Hamas continu niets anders doet ;(
Inderdaad, helaas. Het baart ook enorm veel zorgen voor de komende decennia. Want reken er maar op dat het narratief alles behalve meer pro-Israël zal gaan worden. Dat is ook het grote gevaar voor het land in de komende jaren.
  Moderator / Redactie Sport zondag 26 november 2023 @ 12:48:26 #229
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211430339
quote:
13s.gif Op zondag 26 november 2023 12:43 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Inderdaad, helaas. Het baart ook enorm veel zorgen voor de komende decennia. Want reken er maar op dat het narratief alles behalve meer pro-Israël zal gaan worden. Dat is ook het grote gevaar voor het land in de komende jaren.
Het feit dat de PVV de grootste is zegt ook wel wat. De overgrote meerderheid van Nederland slikt die onzin niet.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_211430426
quote:
10s.gif Op zondag 26 november 2023 12:18 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
Redacties zijn op slag woordblind als het over Joden gaat, typisch wel
Ik heb jaren in de media gewerkt en er is een gigantisch gebrek aan kennis en antenne als het om het Israëlisch-Palestijns conflict gaat. Op mijn hogeschool werd een uiterst eenzijdige man als Van Agt als neutraal gezien en werd hij betaald om een lezing te geven. Dat zegt voldoende hoe journalisten worden opgeleid.
pi_211430429
Hebben jullie de video van die gegijzelden gezien? Allemaal gevalletje stockholm syndroom
  zondag 26 november 2023 @ 13:02:26 #232
438527 MissButterflyy
pi_211430482
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2023 12:57 schreef koos_vriendloos het volgende:
Hebben jullie de video van die gegijzelden gezien? Allemaal gevalletje stockholm syndroom
Zou kunnen. De gijzelaars zijn in een extreme situatie (want ondertussen werd Gaza gebombardeerd) wel voorzien in hun basisbehoeften, ze kregen eten en drinken en waarschijnlijk zorg. Je bent om te overleven dan zo afhankelijk van je gijzelnemer dat er een bepaalde band kan ontstaan. Het is bizar maar menselijk te willen blijven leven.
  zondag 26 november 2023 @ 13:34:04 #233
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211430841
twitter

weer 1?
  zondag 26 november 2023 @ 13:42:19 #234
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_211430938
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2023 12:56 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]
Ik heb jaren in de media gewerkt en er is een gigantisch gebrek aan kennis en antenne als het om het Israëlisch-Palestijns conflict gaat. Op mijn hogeschool werd een uiterst eenzijdige man als Van Agt als neutraal gezien en werd hij betaald om een lezing te geven. Dat zegt voldoende hoe journalisten worden opgeleid.
Niet alleen in de media, ook binnen de academische wereld. Daar zijn er genoeg die bijvoorbeeld oprecht denken dat er ooit een onafhankelijk, Arabisch en Islamitisch land was genaamd 'Palestina' en dat de Palestijnen eigenlijk een vredelievend en barmhartig volk zijn en Hamas een verzetsbeweging met slechts een kleine, militante tak.
pi_211431031
quote:
14s.gif Op zondag 26 november 2023 12:13 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Een vrijgelaten gegijzelde is in Israël geïnterviewd over haar 46 dagen. Zij vertelde dat ze goed behandeld was. Dat een NOS dat overneemt kan je de NOS verwijten alleen dat slaat nergens op. We lezen al 45 dagen hoe alle gijzelaars fulltime verkracht en gemarteld worden, gelukkig is dat bij de eerste (naar 't lijkt) niet het geval. Dat is toch net goed nieuws?

Dat de eerste gijzelaar (enkelvoud) goed behandeld is, is niet zo raar want het is niet voor niks dat net zij als eerste is vrijgelaten.

Als gijzelaar nummer 241 ook zegt dat hij goed behandeld is, dat zou iets zeggen met in de context dat die gijzelaar nog steeds ontvoerd is en er nooit vrijwillig gezeten heeft. Goed behandeld is ook dan nog steeds geen compliment richting Hamas
pi_211431056
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2023 12:22 schreef Molo het volgende:

[..]
Ja heeft ook echt heel erg dezelfde lading als je het in deze context plaats he

Doe niet alsof je echt zo dom bent
Ah ja, veronderstellen dat er sprake is van een narratief wanneer een outlet een verder correcte term gebruikt die tegen wat aluminiumfolie aan schuurt komt inderdaad erg intelligent over...

'Gevangenenruil' is nou eenmaal korter voor een kop dan 'Gegijzelde Israëlische vrouwen en kinderen in ruil voor Palestijnse veroordeelde criminelen'. Zit vanuit zo'n redactie niets meer achter dan leesbaarheid.

Er is genoeg kritiek op media, en vaak ook terecht. Maar dit soort gezever in de zijlijn vind ik lachwekkend. Laat mij dan maar doen of ik dom ben en lachen hoe domweg zout op elke slak gelegd wordt.
pi_211431144
De media moeten voortaan alleen nog maar de titel "Israël nieuws" gebruiken, dan is rechts Nederland tevreden

Wilders rekent straks wel af met dat 'tuig' (zoals hij journalisten noemt). Het worden fantastische tijden
  zondag 26 november 2023 @ 14:01:57 #238
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211431394
quote:
13s.gif Op zondag 26 november 2023 13:42 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Niet alleen in de media, ook binnen de academische wereld. Daar zijn er genoeg die bijvoorbeeld oprecht denken dat er ooit een onafhankelijk, Arabisch en Islamitisch land was genaamd 'Palestina' en dat de Palestijnen eigenlijk een vredelievend en barmhartig volk zijn en Hamas een verzetsbeweging met slechts een kleine, militante tak.
Klopt. Het beeld dat bij -generaliserend gezegd- woke-links heerst, is dat de Joden het land Palestina van de oorspronkelijke bevolking, de Palestijnen, hebben afgepakt. Daar kloppen legio dingen niet aan.

1) Er bestond geen onafhankelijk land Palestina.
2) Arabieren en Joden zijn beide autochtone volkeren. De Arabische bevolking is zich later als Palestijnen gaan beschouwen en nu is er nog sprake van natie-ontwikkeling.
3) De meerderheid van de bevolking waar Israël zijn onafhankelijkheid uitriep bestond uit Joden.
4) Voor het uitroepen van de staat Israël ging een 10 jaar durende burgeroorlog vooraf tussen Joden, Arabieren en het Britse gezag. De landdelingen waren de oplossing. De Arabieren wezen de voorstellen af.
  zondag 26 november 2023 @ 14:14:52 #240
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_211431603
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2023 14:05 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]
Klopt. Het beeld dat bij -generaliserend gezegd- woke-links heerst, is dat de Joden het land Palestina van de oorspronkelijke bevolking, de Palestijnen, hebben afgepakt. Daar kloppen legio dingen niet aan.

2) Arabieren en Joden zijn beide autochtone volkeren. De Arabische bevolking is zich later als Palestijnen gaan beschouwen en nu is er nog sprake van natie-ontwikkeling.
3) De meerderheid van de bevolking waar Israël zijn onafhankelijkheid uitriep bestond uit Joden.
4) Voor het uitroepen van de staat Israël ging een 10 jaar durende burgeroorlog vooraf tussen Joden, Arabieren en het Britse gezag. De landdelingen waren de oplossing. De Arabieren wezen de voorstellen af.
Correct.

En daar zou je nog aan kunnen toevoegen dat in principe Transjordanië (het huidige land Jordanië) juist was opgericht om de Arabieren in de regio van onderdak te voorzien. Er bestaat ook niet iets als 'de Palestijnen' in de vorm van een uniek volk, dat totaal anders is van de andere volkeren in de omgeving. Het zijn grotendeels allemaal Arabieren.
pi_211431626
Wat ik overigens nog wil aanvullen, is het feit dat er geen onafhankelijke Palestijnse staat heeft bestaan, ook niet wil zeggen dat de Palestijnen er geen recht op zouden hebben. Op de lange termijn is alleen bilateraal verdrag met als kernpunt een tweestatenoplossing de oplossing voor vrede.
  zondag 26 november 2023 @ 14:17:12 #242
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_211431633
Het is bijzonder om te zien dat dit soort terroristen nu eenzelfde status krijgen als de gegijzelde Israëliërs.

twitter
pi_211431702
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2023 14:05 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]

De landdeling waar je het bij punt 4 over hebt, die wezen de Joden ook af... Wat zegt dat?

Er waren ongeveer 600.000 joden en er vluchten 700.000 Palestijnen het gebied plus er bleef een deel wonen. De joden waren niet de meerderheid en zelfs dan nog...

https://www.quest.nl/maat(...)-israel-palestijnen/
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Arabisch-Israëlische_Oorlog_van_1948
https://anderetijden.nl/a(...)jnse-catastrofe-1948
  zondag 26 november 2023 @ 14:29:21 #244
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_211431853
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2023 14:16 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Wat ik overigens nog wil aanvullen, is het feit dat er geen onafhankelijke Palestijnse staat heeft bestaan, ook niet wil zeggen dat de Palestijnen er geen recht op zouden hebben. Op de lange termijn is alleen bilateraal verdrag met als kernpunt een tweestatenoplossing de oplossing voor vrede.
Een tweestatenoplossing zou mogelijk moeten zijn, maar dan heb je wel een volk nodig dat zich geciviliseerd, democratisch en welwillend weet op te stellen. Dat kunnen de Palestijnen gewoon niet, zij omarmen helaas een primitieve cultuur waar geweld, barbarisme en fundamentalistische Islam de norm zijn. Het enige doel dat velen van hen hebben is het afslachten van Joden en het vernietigen van Israël. Daar valt gewoon niet mee te onderhandelen.

Het Westen had hier al veel eerder op moeten reageren door dit volk compleet te negeren, geen enkele vorm van hulp te bieden en volmondig Israël te steunen tot het moment dat de Palestijnen zich anders gaan opstellen.

Helaas is het tegenovergestelde waar, mensen zijn gevallen voor de geschiedvervalsing en hebben inmiddels voor zichzelf een morele gelijkwaardigheid weten te rechtvaardigen tussen Israël en de Palestijnen. Sterker nog, het narratief lijkt zich zelfs steeds meer in het voordeel van de Palestijnen te verschuiven.
pi_211432063
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2023 14:21 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
De landdeling waar je het bij punt 4 over hebt, die wezen de Joden ook af... Wat zegt dat?

Er waren ongeveer 600.000 joden en er vluchten 700.000 Palestijnen het gebied plus er bleef een deel wonen. De joden waren niet de meerderheid en zelfs dan nog...

https://www.quest.nl/maat(...)-israel-palestijnen/
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Arabisch-Israëlische_Oorlog_van_1948
https://anderetijden.nl/a(...)jnse-catastrofe-1948
Dat is onjuist. De Joden accepteerden het VN-Verdelingsplan in 1947 en de Arabieren niet. De Joden riepen in 1948 de onafhankelijkheid van de staat Israël uit op hun gedeelte van het VN-verdelingsplan en maakten daar 55 procent van de bevolking uit.
  Overall beste user 2022 zondag 26 november 2023 @ 14:58:20 #246
3928 Ulx
pi_211432310
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2023 14:42 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]
Dat is onjuist. De Joden accepteerden het VN-Verdelingsplan in 1947 en de Arabieren niet. De Joden riepen in 1948 de onafhankelijkheid van de staat Israël uit op hun gedeelte van het VN-verdelingsplan en maakten daar 55 procent van de bevolking uit.
Klopt. De grenzen zoals die er in 1949 uit kwamen te zien -dus Gaza en de Westoever een stuk kleiner- zijn ook een direct gevolg geweest van de Arabische aanval van 1948.
  Overall beste user 2022 zondag 26 november 2023 @ 15:00:31 #247
3928 Ulx
pi_211432342
Maar het was belangrijker dat Israël zou verdwijnen dan dat Palestijnen een eigen staat zouden hebben.
pi_211432447
Het artikel https://www.quest.nl/maat(...)-israel-palestijnen/ klopt feitelijk gezien grotendeels. Echter: de zin 'een deel van de Palestijnen was Joods' is een gigantische blunder en van hetzelfde niveau een Pakistaan een Indiër te noemen of een Kroaat een Joegoslaaf.
  Overall beste user 2022 zondag 26 november 2023 @ 15:12:50 #249
3928 Ulx
pi_211432588
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2023 15:05 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Het artikel https://www.quest.nl/maat(...)-israel-palestijnen/ klopt feitelijk gezien grotendeels. Echter: de zin 'een deel van de Palestijnen was Joods' is een gigantische blunder en van hetzelfde niveau een Pakistaan een Indiër te noemen of een Kroaat een Joegoslaaf.
Er woonden natuurlijk ook ten tijde van het Ottomaanse Rijk nog gewoon joden in dat gebied. Het is niet zo dat die allemaal verdwenen waren.

Wat ook weer een aardig probleem is voor de River-to-the-Sea-want-Land-Gejat roepers is, want kun je de afstammelingen van die mensen uit zo'n eenheidsstaat jagen? Of ze als tweederangs burgers behandelen nadat jezelf continu apartheid apartheid apartheid hebt staat brullen?
  zondag 26 november 2023 @ 15:22:47 #250
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_211432778
twitter
  zondag 26 november 2023 @ 15:31:04 #251
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211432961
quote:
9s.gif Op zondag 26 november 2023 15:22 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
ergste is nog wel dat je mag aannemen dat ze getuige is geweest... wat een hel
pi_211433311
Pope welcomes Gaza hostage release, says dialogue ‘is the only path to peace’
https://www.timesofisrael(...)-only-path-to-peace/
  zondag 26 november 2023 @ 15:50:38 #253
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211433351

https://www.thetimes.co.u(...)of-the-war-d90f7tfx3
After 51 days, Israel has lost control of the war
SPOILER

[ Bericht 3% gewijzigd door slashdotter3 op 26-11-2023 18:37:57 ]
  zondag 26 november 2023 @ 15:52:57 #254
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211433402
https://www.timesofisrael(...)icers-life-on-oct-7/
Eritrean given permanent residency in Israel after saving IDF officer’s life on Oct. 7

Interior Minister Moshe Arbel (center) shaking the hand of Eritrean Mulugeta Tsagi, who saved the life of an IDF officer (second from left), November 26, 2023. (Interior Ministry)

An Eritrean citizen is awarded permanent residency in Israel, in what Interior Minister Moshe Arbel calls a “thank you” for saving an IDF officer’s life on October 7.

Mulugeta Tsagi gave life-saving first aid to an IDF lieutenant colonel shot in the abdomen by Hamas terrorists in Sderot. Tsagi remained with the officer for hours, before helping transport him to a hospital.

The officer, named only by the Hebrew letter Yud, later asked Arbel to arrange Tsagi’s permanent residency.
pi_211434524
quote:
14s.gif Op zondag 26 november 2023 14:14 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Correct.

En daar zou je nog aan kunnen toevoegen dat in principe Transjordanië (het huidige land Jordanië) juist was opgericht om de Arabieren in de regio van onderdak te voorzien.
Alsof je Vlamingen uit België zou kunnen bonjouren met het argument dat Nederland al bestaat
pi_211434844
twitter
  zondag 26 november 2023 @ 17:33:58 #257
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211434883
twitter

Uhm, het is nog geen carnaval maar ik zet toch in op een Playmobil-versie van een Hamas-jihadist als beoogd resultaat.
  Moderator / Redactie Sport zondag 26 november 2023 @ 17:34:48 #258
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211434896
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2023 17:07 schreef moby_jones het volgende:

[..]
Alsof je Vlamingen uit België zou kunnen bonjouren met het argument dat Nederland al bestaat
Alsof je de Vlamingen uit België bonjourt op het moment dat België en Nederland als landen in het leven komen na eeuwen verenigd te zijn.

Is trouwens ook de reden waarom Amsterdam welvarender werd dan Antwerpen in de Gouden Eeuw, immigranten uit België.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  zondag 26 november 2023 @ 17:35:37 #259
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211434912
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2023 17:31 schreef moby_jones het volgende:
[ twitter ]
Hopen dat het gewoon een random shooting is en geen gerichte aanval anders heb je de poppen aan het dansen.
pi_211434977
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2023 17:35 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Hopen dat het gewoon een random shooting is en geen gerichte aanval anders heb je de poppen aan het dansen.
Er zijn daar al een Palestijns kind en een willekeurige moslima doodgestoken, ik zie niet echt in waarom nog een hate crime erboven op de gemoederen opeens zouden veranderen
  zondag 26 november 2023 @ 18:08:51 #261
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211435338
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2023 17:40 schreef moby_jones het volgende:

[..]
Er zijn daar al een Palestijns kind en een willekeurige moslima doodgestoken, ik zie niet echt in waarom nog een hate crime erboven op de gemoederen opeens zouden veranderen
En daarnaast zal er welke verklaring er ook wordt gevonden uiteindelijk, een bepaalde groep toch blijven geloven dat het een hate crime was.
pi_211435501
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2023 18:08 schreef Qarrad het volgende:

[..]
En daarnaast zal er welke verklaring er ook wordt gevonden uiteindelijk, een bepaalde groep toch blijven geloven dat het een hate crime was.
Echt jammer, ik denk dat als je ietwat langer had nagedacht over je comment je ook nog een manier had kunnen vinden om de slachtoffers in verband te brengen met antisemitisme en hamas
pi_211435538
Ik ben wel benieuwd wat de uitslag van een poll zou zijn onder Nederlandse moslims wat ze denken over Hamas en de aanslag van 7 oktober.
  zondag 26 november 2023 @ 18:23:05 #264
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211435553
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2023 17:34 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Alsof je de Vlamingen uit België bonjourt op het moment dat België en Nederland als landen in het leven komen na eeuwen verenigd te zijn.

Is trouwens ook de reden waarom Amsterdam welvarender werd dan Antwerpen in de Gouden Eeuw, immigranten uit België.
En toch is het gewoon patat
  zondag 26 november 2023 @ 18:23:37 #265
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211435559
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2023 18:19 schreef moby_jones het volgende:

[..]
Echt jammer, ik denk dat als je ietwat langer had nagedacht over je comment je ook nog een manier had kunnen vinden om de slachtoffers in verband te brengen met antisemitisme en hamas
Sorry, maar ik hoor nog steeds mensen roepen dat de slachtoffers bij dat festival neergeknald zijn door IDF zelf en dat er een ziekenhuis gebombardeerd is in een hele maalstroom aan eenzijdig slachtofferschap dus het lijkt me niet heel gek dat ik cynisch word.

Begrijp me niet verkeerd, wat er gebeurd is met dat jongetje, die vrouw en nu deze drie studenten is vreselijk.
pi_211435567
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2023 17:31 schreef moby_jones het volgende:
[ twitter ]
Wow. Diep triest. Is er iets bekend over een motief en/of dader(s)?
  zondag 26 november 2023 @ 18:24:28 #267
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211435574
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2023 18:22 schreef oblo het volgende:
Ik ben wel benieuwd wat de uitslag van een poll zou zijn onder Nederlandse moslims wat ze denken over Hamas en de aanslag van 7 oktober.
waarom alleen moslims? Ik zou het gedifferentieerd willen zien, want weet je, eigenlijk verwacht ik de meest overtuigde antisemieten niet eens daar, welnee. Het zit veel dieper.
  zondag 26 november 2023 @ 18:26:03 #268
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211435600
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2023 18:23 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Sorry, maar ik hoor nog steeds mensen roepen dat de slachtoffers bij dat festival neergeknald zijn door IDF zelf en dat er een ziekenhuis gebombardeerd is in een hele maalstroom aan eenzijdig slachtofferschap dus het lijkt me niet heel gek dat ik cynisch word.

Begrijp me niet verkeerd, wat er gebeurd is met dat jongetje, die vrouw en nu deze drie studenten is vreselijk.
In een volledig seculiere maatschappij zou iedereen gewoon veilig moeten zijn, al ren je met paars haar 's nachts in je blote bips door het bos met een bezem, je doet maar.
  zondag 26 november 2023 @ 18:26:15 #269
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211435604
quote:
14s.gif Op zondag 26 november 2023 18:24 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
waarom alleen moslims? Ik zou het gedifferentieerd willen zien, want weet je, eigenlijk verwacht ik de meest overtuigde antisemieten niet eens daar, welnee. Het zit veel dieper.
Dat is heel zorgelijke inderdaad en een direct gevolg van de staat van het onderwijs en het vermijden van bepaalde gespreksonderwerpen of het er niet langer tegenin durven gaan.
  zondag 26 november 2023 @ 18:27:54 #270
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_211435623
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2023 13:48 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Een vrijgelaten gegijzelde is in Israël geïnterviewd over haar 46 dagen. Zij vertelde dat ze goed behandeld was. Dat een NOS dat overneemt kan je de NOS verwijten alleen dat slaat nergens op. We lezen al 45 dagen hoe alle gijzelaars fulltime verkracht en gemarteld worden, gelukkig is dat bij de eerste (naar 't lijkt) niet het geval. Dat is toch net goed nieuws?

Dat de eerste gijzelaar (enkelvoud) goed behandeld is, is niet zo raar want het is niet voor niks dat net zij als eerste is vrijgelaten.

Als gijzelaar nummer 241 ook zegt dat hij goed behandeld is, dat zou iets zeggen met in de context dat die gijzelaar nog steeds ontvoerd is en er nooit vrijwillig gezeten heeft. Goed behandeld is ook dan nog steeds geen compliment richting Hamas
Dat beeld "goed behandeld" frappeert mij ook.

Al worden de gegijzelden in een 5 sterrenhotel ondergebracht, het neemt niks weg weg van een terreuraansslag, brute moorden, verkrachtingen en bovenal het ontvoeren en gevangen houden van personen die daar sws niet om vroegen.
Bij menigeen duikt ook massaal het Stockholmsyndroom op dat die ontvoerder best aardige mensen waren, zo aardig dat ze gegijzelden gebruikten als middel om hun waanzinnig religieus gedreven doelstellingen te bereiken.

Ik zie het langzaam maar gestaag gebeuren, dat het allemaal niet zo erg was en dat je gewoon wat moet toegeven aan terreureisen.
  zondag 26 november 2023 @ 18:28:06 #271
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211435625
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2023 18:26 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Dat is heel zorgelijke inderdaad en een direct gevolg van de staat van het onderwijs en het vermijden van bepaalde gespreksonderwerpen of het er niet langer tegenin durven gaan.
Daarom moet religie en onderwijs ook wettelijk gescheiden worden. Onderwijs over religie is daarentegen van groot belang, begrijp me niet verkeerd. Religie is van groot belang en verdient ook een belangrijke rol, maar niet in de politiek, onderwijs en openbare taken.
pi_211435628
quote:
14s.gif Op zondag 26 november 2023 18:24 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
Waar denk je dat ze zitten?
  Moderator / Redactie Sport zondag 26 november 2023 @ 18:29:40 #273
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211435642
quote:
2s.gif Op zondag 26 november 2023 18:23 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
En toch is het gewoon patat
Eens
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  zondag 26 november 2023 @ 18:29:55 #274
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211435645
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2023 18:28 schreef oblo het volgende:

[..]
Waar denk je dat ze zitten?
Werkwoorden van lichaamshouding blijven intrigeren, leun ik te denken
  zondag 26 november 2023 @ 18:32:32 #275
38496 Perrin
pi_211435681
quote:
2s.gif Op zondag 26 november 2023 18:29 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
Volgens mij hurken ze waar ze niet kunnen kruipen.
pi_211435808

Over een paar minuten komen ze aan bij de eerste legerbasis en dan naar verschillende ziekenhuizen.
  zondag 26 november 2023 @ 18:41:52 #277
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211435809
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2023 18:32 schreef Perrin het volgende:

[..]
Volgens mij hurken ze waar ze niet kunnen kruipen.
wat ren je nu weer onzin uit te kramen, egthor
  zondag 26 november 2023 @ 18:44:34 #278
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211435849
quote:
18s.gif Op zondag 26 november 2023 18:27 schreef Vallon het volgende:

[..]
Dat beeld "goed behandeld" frappeert mij ook.

Al worden de gegijzelden in een 5 sterrenhotel ondergebracht, het neemt niks weg weg van een terreuraansslag, brute moorden, verkrachtingen en bovenal het ontvoeren en gevangen houden van personen die daar sws niet om vroegen.
Bij menigeen duikt ook massaal het Stockholmsyndroom op dat die ontvoerder best aardige mensen waren, zo aardig dat ze gegijzelden gebruikten als middel om hun waanzinnig religieus gedreven doelstellingen te bereiken.

Ik zie het langzaam maar gestaag gebeuren, dat het allemaal niet zo erg was en dat je gewoon wat moet toegeven aan terreureisen.
Ik ben eigenlijk vooral opgelucht dat ze menselijk behandeld zijn. Niet dat het dan geen ontvoering is of niet heel erg, maar gezien de bruutheid van de aanslagen was het niet ondenkbaar dat ze in Gaza verder losgegaan waren op de gijzelaars.
  zondag 26 november 2023 @ 18:44:40 #279
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211435851
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2023 18:41 schreef oblo het volgende:
[ afbeelding ]

Over een paar minuten komen ze aan bij de eerste legerbasis en dan naar verschillende ziekenhuizen.
Ik heb vandaag voor het eerst sinds jaren echt tranen gelaten bij dat ventje dat alsnog zijn verjaardagsfeestje vierde met zijn vriendjes.... oh man... :D terwijl in het echt ben ik super masculien waarbij rambo verbleekt tot een verwijfde hello kitty persiflage, serieus...
pi_211435893
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2023 18:44 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ik ben eigenlijk vooral opgelucht dat ze menselijk behandeld zijn. Niet dat het dan geen ontvoering is of niet heel erg, maar gezien de bruutheid van de aanslagen was het niet ondenkbaar dat ze in Gaza verder losgegaan waren op de gijzelaars.
Even afwachten tot ze de feestmeisjes terug hebben gegeven.
  zondag 26 november 2023 @ 18:48:37 #282
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211435894
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2023 18:44 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ik ben eigenlijk vooral opgelucht dat ze menselijk behandeld zijn.
dit he, toen ik die Hamas "strijd(st)er" zag met haar hand om dat jochie... niet dat ik ineens helemaal om ben, verre van, maar dat ik menselijkheid herkende was wel een fijn ding voor mijn ziel.
  zondag 26 november 2023 @ 18:53:35 #283
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211435947
quote:
14s.gif Op zondag 26 november 2023 18:44 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
Ik heb vandaag voor het eerst sinds jaren echt tranen gelaten bij dat ventje dat alsnog zijn verjaardagsfeestje vierde met zijn vriendjes.... oh man... :D terwijl in het echt ben ik super masculien waarbij rambo verbleekt tot een verwijfde hello kitty persiflage, serieus...
Het is juist super masculien om je gevoelens te tonen ;)
Hier in de buurt loopt een Neanderthaler van een vent rond met een klein vuilnisbakje aan de lijn. Je verwacht op zijn minst een pitbull die strak in de lijn hangt, maar hij loopt supervriendelijk tegen dat beestje pratend zijn rondje elke dag. Echte man O+
pi_211435955
Putin heeft ook goede kanten.
SPOILER
twitter
#superniger2020
pi_211435994
quote:
2s.gif Op zondag 26 november 2023 18:29 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
Kinderachtige manier om de vraag te ontwijken.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_211436047
quote:
14s.gif Op zondag 26 november 2023 18:44 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
Dat waren super mooie beelden inderdaad
pi_211436075
Ze was al die tijd verdwaald, gelukkig heeft Hamas haar gevonden en netjes teruggebracht.

twitter
  zondag 26 november 2023 @ 19:07:27 #288
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_211436104
quote:
13s.gif Op zondag 26 november 2023 14:17 schreef HowardRoark het volgende:
Het is bijzonder om te zien dat dit soort terroristen nu eenzelfde status krijgen als de gegijzelde Israëliërs.

[ twitter ]
2015+11= 2026 hier klopt iets niet
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  zondag 26 november 2023 @ 19:07:55 #289
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211436109
quote:
2s.gif Op zondag 26 november 2023 18:58 schreef OllieA het volgende:

[..]
Kinderachtige manier om de vraag te ontwijken.
oh sorry, ik las de reactie verkeerd en meende dat het over het zitten ging maar nu ik het beter lees, je hebt gelijk.

Nou serieus, nu ik de afgelopen weken roomblanke mensen antisemitische leuzen heb zien scanderen, mensen kan noemen die sadistische, bekkenverbrijzelende, kinderverkrachtingen probeerden te nuanceren. Ja, ik kan je dat antwoord wel geven, ik denk dat een groot deel van het bloeddorstig antisemitisme bij de zogenaamde hedendaagse intellectuelen zit. Het legitimeren van dit soort haat door vrij gezaghebbende en links georienteerde instituten is inmiddels legio, wereldwijd.

edit:
@oblo ik las "waarom" waar je "waar" typte

[ Bericht 7% gewijzigd door Un_Chien_Andalou op 26-11-2023 19:14:44 ]
  zondag 26 november 2023 @ 19:11:46 #290
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211436157
en dat is zorgelijk
  zondag 26 november 2023 @ 19:14:52 #291
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_211436196
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2023 17:07 schreef moby_jones het volgende:

[..]
Nederlanders en Vlamingen spreken slechts deels dezelfde taal. Dat zijn twee totaal verschillende culturen. Binnen de regio van Israël was dit alles behalve het geval. Het is ook niet voor niets dat Jordanië decennialang de Westoever onder controle had. Palestijnen zijn dezelfde Arabieren die er in Jordanië wonen.
quote:
Zoals al vaker gezegd, het is een contrast tussen beschaving en barbarisme. Maar sommigen blijven een zwak hebben voor de barbaren. Dat is opmerkelijk om te aanschouwen.
  zondag 26 november 2023 @ 19:29:29 #292
272296 Jan_Lul
Ik zit hier niet voor
pi_211436391
quote:
14s.gif Op zondag 26 november 2023 19:14 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nederlanders en Vlamingen spreken slechts deels dezelfde taal. Dat zijn twee totaal verschillende culturen.
niet zo overdrijven. Nederlanders en Vlamingen spreken 99% dezelfde taal en de enigen die de andere groep niet verstaan zijn randstedelingen die zich beter voelen dan "domme Belgen".
Ook qua cultuur is het grotendeels hetzelfde.
  zondag 26 november 2023 @ 19:36:29 #293
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211436462
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2023 19:29 schreef Jan_Lul het volgende:

[..]
niet zo overdrijven. Nederlanders en Vlamingen spreken 99% dezelfde taal en de enigen die de andere groep niet verstaan zijn randstedelingen die zich beter voelen dan "domme Belgen".
Ook qua cultuur is het grotendeels hetzelfde.
ze zeggen friet :')
pi_211436494
Mooie prestatie van het IDF wel _O_

Binnen twee maanden meer vrouwen en kinderen gedood dan de Russen in bijna twee jaar tijd

twitter
-Rabia Al-Basri
  zondag 26 november 2023 @ 19:41:02 #295
272296 Jan_Lul
Ik zit hier niet voor
pi_211436524
quote:
2s.gif Op zondag 26 november 2023 19:36 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
ze zeggen friet :')
net als de helft van Nederland.
pi_211436540
quote:
"We will never forgive the Arabs for forcing us to kill their children"

Golda Meir
-Rabia Al-Basri
pi_211436572
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2023 18:54 schreef superniger het volgende:
Putin heeft ook goede kanten.
SPOILER
[ twitter ]
Ah ik dacht al, hoezo staat er opeens een man tussen de gegijzelden die worden overgedragen
  zondag 26 november 2023 @ 19:48:02 #298
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211436575
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2023 19:41 schreef Jan_Lul het volgende:

[..]
net als de helft van Nederland.
die zeggen ook satésaus tegen pindasaus, knettergek en onbehandelbaar degeneratief uitschot
  zondag 26 november 2023 @ 19:48:45 #299
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211436584
en dan ben ik vrij mild
pi_211436672
En
-Rabia Al-Basri
pi_211436675
Dicht
-Rabia Al-Basri
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')