Fresco is 71, he? Elbers werkt voor IndiGo en word in 2024 voorzitter van de IATA. Die zou tonnen (of meer) moeten inleveren om minister te worden.quote:Op zaterdag 25 november 2023 01:22 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Fresco was tot 2022 voorzitter van de Wageningen Universiteit en Elbers was tot 2022 president-directeur van KLM.
Een goed minister draagt iets voor waarvan hij/zij weet dat er een meerderheid voor is of mogelijk kan krijgen. Het gaat uiteindelijk altijd om een meerderheid in de beide Kamers. De hele gedachte achter NSC is dat het parlement weer wat te zeggen krijgt. In de afgelopen kabinetten werd alles vastgelegd in coalitieakkoorden. Dus op 1 moment werden alle besluiten genomen en daarna moesten alle coalitie-kamerfracties erachter hobbelen, tenzij er nieuwe ontwikkelingen waren. Ze zullen nog steeds iets moeten afspreken, want als je een kabinet in het zadel helpt dan moet het voor de ondersteunende partijen interessant blijven om het kabinet te blijven steunen.quote:Op zaterdag 25 november 2023 01:19 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, ministers zijn politiek verantwoordelijk tenslotte en hoewel ik een technocraat ben, ik zou dus toejuichen dat er geen politiek bedreven wordt maar dat beslissingen genomen worden op basis van data en advies van experts, geloof ik niet dat dit kan werken in het huidige bestel.
Uiteindelijk is iedere keuze politiek op het nivo van een minister. Een weg aanleggen is een politieke beslissing, welke weg eerst als het meerdere zijn is dat ook.
Dat Fresco niet de jongste was had ik opgemerkt. Dit waren gewoon wat voorbeelden van personen die als partijlozen in beeld zouden komen. Als ik Elbers was, zou ik inderdaad de baan van IATA verkiezen boven een premierschap.quote:Op zaterdag 25 november 2023 01:29 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Fresco is 71, he? Elbers werkt voor IndiGo en word in 2024 voorzitter van de IATA. Die zou tonnen (of meer) moeten inleveren om minister te worden.
Wie heeft het over Brussel?quote:Op zaterdag 25 november 2023 01:16 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
nou en? Brussel kan wel wachten
vanwaar jouw haast danquote:Op zaterdag 25 november 2023 01:46 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Wie heeft het over Brussel?
remkes de schrijver van het stikstof plan en 100km per uur. jij denkt dat BBB met hem in een kabinet gaat zitten?quote:Op zaterdag 25 november 2023 01:16 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Mensen zullen Remkes zeggen, maar die gaat liever met pensioen denk ik. Qua partijlozen zijn er vast mensen te vinden, toen bij BBB de premiersvraag rond ging, kwam bijvoorbeeld de naam Louise Fresco naar boven maar die is ook niet de jongste. Als iemand een Pieter Elbers weet over te halen, dan staat ook menig Nederlander te applaudisseren.
Het mooiste van Brexit is nog wel dat ook dat deels een stem tegen migratie was, maar ruim acht jaar na het referendum is dit het resultaat:quote:Op vrijdag 24 november 2023 21:26 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het gevaar is trouwens dat de EU straks overal de schuld van krijgt. De mensen die eerst massaal op BBB hebben gestemd en nu op de PVV, zijn vast ook wel te porren voor een nexit als ze worden wijsgemaakt dat de EU alles voor ze verpest. Als het die kant op gaat, zijn de rapen helemaal gaar.
In het VK dachten ze ook ooit dat brexit maar een grap was.
Wilders wordt 100 % MP , dat er mensen zijn die hem niet geschikt daarvoor vinden zal hem aan zijn reet roesten//quote:Op zaterdag 25 november 2023 01:04 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Wilders is dan ook volkomen ongeschikt als premier. Ik gok dus dat er eerst een soort programma op hoofdlijnen wordt opgesteld met wat de vier partijen gezamenlijk willen bereiken. Daarna worden er vakministers bij gezocht die zich kunnen vinden in het programma.
VVD wil niet meedoen he. Maar goed ik denk dat het een spelletje is. VVD achterban is totaal niet tevreden over deze move.quote:Op zaterdag 25 november 2023 06:21 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Wilders wordt 100 % MP , dat er mensen zijn die hem niet geschikt daarvoor vinden zal hem aan zijn reet roesten//
Doordat de EU de migratie niet kan handlen waait er een extreem rechtse wind door europa en die zijn allemaal premier geworden
Min AZ gaat naar PVV
Agema wil zorg gaan doen
Dilan mag Min BUZA gaan doen als beloning
De rest moeten ze vakministers voor zoeken
100 procent zeker zou ik niet zeggen, er is nog steeds een optie voor een midden-kabinet. Onwaarschijnlijk op dit moment maar zeker nog een optie als Geert weer eens uit de band springt.quote:Op zaterdag 25 november 2023 06:21 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Wilders wordt 100 % MP , dat er mensen zijn die hem niet geschikt daarvoor vinden zal hem aan zijn reet roesten//
Doordat de EU de migratie niet kan handlen waait er een extreem rechtse wind door europa en die zijn allemaal premier geworden
Min AZ gaat naar PVV
Agema wil zorg gaan doen
Dilan mag Min BUZA gaan doen als beloning
De rest moeten ze vakministers voor zoeken
Spanje, Polen, Bulgarije en Estland zijn het hier niet mee eens.quote:Op zaterdag 25 november 2023 06:21 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
waait er een extreem rechtse wind door europa en die zijn allemaal premier geworden
En VVD zit samen met D66 in het Europese Parlement. Hoezo rechts van het midden?quote:Op zaterdag 25 november 2023 08:18 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Voor alle mensen die mij gisteren aanvielen dat D66 niet links zou zijn: Zo links als de neten. Onderzoek van de Groene Amsterdammer. Let ook op hoe het door de jaren is opgeschoven.
@:Hanca @:Frozen-assassin @:miss_sly
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 25 november 2023 07:17 schreef Highraven het volgende:
Als VVD stemmer totaal niet blij met de move van Dilan. Als dit leidt tot nieuwe verkiezingen gaat de pvv nog flink groeien vermoed ik.
Sorry, maar 1 op de vier kiezers heeft die status gegeven. Niemand anders.quote:Op vrijdag 24 november 2023 21:34 schreef Hanca het volgende:
[..]
Valt mee. Je geeft de PVV status, ze zijn van hun pariarol af. Verder geef je ze wat (verschrikkelijke) symbolische dingen als bed bad en brood weg, bezuinigen op kunst en NPO e.d. Ik denk niet dat het zo verschrikkelijk ingewikkeld is. Zie ook Flevoland, daar is letterlijk helemaal niks uit hun programma in het akkoord gekomen.
Zou beginnen met alle postmoderne kunst op te ruimen dan. Met dit soort troep maak je echt niemand blij.quote:Op zaterdag 25 november 2023 08:45 schreef Lospedrosa het volgende:
Bezuinigen op cultuur en kunst is ook wel echt nodig hoor. Beheer daar wat in, gasketels uit 1980 om een enorm gebouw te verwarmen met 300000m3 gas per jaar en een handjevol bezoekers.
Dat mag best weg.
Dat die kunst er is is helemaal prima natuurlijk. Sommigen vinden dat wel leuk. Maar ken veel constructies in die kunstwereld, die lui leven allemaal op subsidiepotjes, en zitten in gebouwen van bv de gemeente die in cultuur moeten facilitairen. En alles wat ze doen is klagen klagen het gebouw moet beter de verwarming hoger. Ze breken de boel af, zijn asociaal, roken wiet op plekken met brandmelding.quote:Op zaterdag 25 november 2023 08:51 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Zou beginnen met alle postmoderne kunst op te ruimen dan. Met dit soort troep maak je echt niemand blij.
[ afbeelding ]
En dat is natuurlijk een illusie. Wat deze partijen bindt (immigratie is heeeeeeeeel eng en naar), daar ga je al geen vakminister voor vinden die daar echt iets aan gaat doen. Daarnaast moet de regering gewoon een politiek programma uitvoeren en zal daar ook de ministers op uitzoeken.quote:Op zaterdag 25 november 2023 01:04 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Wilders is dan ook volkomen ongeschikt als premier. Ik gok dus dat er eerst een soort programma op hoofdlijnen wordt opgesteld met wat de vier partijen gezamenlijk willen bereiken. Daarna worden er vakministers bij gezocht die zich kunnen vinden in het programma.
quote:Op zaterdag 25 november 2023 08:51 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Zou beginnen met alle postmoderne kunst op te ruimen dan. Met dit soort troep maak je echt niemand blij.
[ afbeelding ]
Eens, maar er zit wat mij betreft ook nog wel verschil tussen een Rembrandt of een of ander kutmuseum voor moderne kunst. Dat onderscheid mag je wel maken.quote:Op zaterdag 25 november 2023 08:55 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat die kunst er is is helemaal prima natuurlijk. Sommigen vinden dat wel leuk. Maar ken veel constructies in die kunstwereld, die lui leven allemaal op subsidiepotjes, en zitten in gebouwen van bv de gemeente die in cultuur moeten facilitairen. En alles wat ze doen is klagen klagen het gebouw moet beter de verwarming hoger. Ze breken de boel af, zijn asociaal, roken wiet op plekken met brandmelding.
Dan heb je nog de grote musea in monumentale gebouwen, van de rijksgebouwendienst. Deze zijn decennia niet gemoderniseerd en nu energie verslindende monsters. Soms met maar 100 bezoekers per week. Maar wel 15 man in dienst die het beheer doen.
Jaaa, joepie! Entartete kunst, https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Entartete_Kunst. Jongen wat mooi toch hoe jij het extreem-rechts fascistische karakter van de PVV en zijn aanhangers weet te benoemen.quote:Op zaterdag 25 november 2023 08:51 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 25 november 2023 09:16 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Jaaa, joepie! Entartete kunst, https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Entartete_Kunst. Jongen wat mooi toch hoe jij het extreem-rechts fascistische karakter van de PVV en zijn aanhangers te benoemen.
Ik zou zeggen, extreem-rechtse legioenen die met de Russen gaan meevechten en de Europese cirkel begint zich echt te sluiten.
Nou nee. Je kan als overheid niet voor de bevolking gaan bepalen wat men wel of niet mooie kunst mag vinden. Dat wel doen is nogal een glijdende schaal.quote:Op zaterdag 25 november 2023 09:11 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Eens, maar er zit wat mij betreft ook nog wel verschil tussen een Rembrandt of een of ander kutmuseum voor moderne kunst. Dat onderscheid mag je wel maken.
Verder eens met je verhaal, daar kan fors op bezuinigd worden.
Zo ver had ik nog niet nagedacht moet ik zeggen. Ik zou zeggen dat bezoekersaantallen toch een prima maatstaf zijn hoeveel geld je er aan moet geven?quote:Op zaterdag 25 november 2023 09:19 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Nou nee. Je kan als overheid niet voor de bevolking gaan bepalen wat men wel of niet mooie kunst mag vinden. Dat wel doen is nogal een glijdende schaal.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |