quote:Op woensdag 22 november 2023 23:26 schreef Zorro het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Handige uitslagen link:
https://app.nos.nl/nieuws/tk2023/
Want jij denkt dat er op magische wijze nog 15 zetels bij de PVV vandaan worden getrokken en naar PvdA gaan of zo?quote:Op vrijdag 24 november 2023 12:37 schreef TjjWester het volgende:
Is het niet gek dat we een verkenner aanstellen voordat de officiële uitslag is vastgesteld?
En waarom zou Timmermans dat doen?quote:Op vrijdag 24 november 2023 13:43 schreef PzKpfw het volgende:
VVD - PvdA - NSC - BBB is ook nog goed voor 76 zetels.
Waarom zouden VVD, NSC en BBB dit doen?quote:Op vrijdag 24 november 2023 13:43 schreef PzKpfw het volgende:
En 40 zetels eerste kamer in plaats van de 30 van PVV, VVD, NSC, BBB. Maar je zal wel heel veel moeten leveren om populistisch rechts de volgende keer niet weer volledig tegen te krijgen.quote:Op vrijdag 24 november 2023 13:43 schreef PzKpfw het volgende:
Ik zie dan eerder een combi van PvdA-GL, VVD, NSC en D66 ontstaan.quote:Op vrijdag 24 november 2023 13:43 schreef PzKpfw het volgende:
Wat lopen de mensen toch te geilen op de eerste kamer zetels? Hoe lang heeft rutte wel niet een minderheid gehad in de eerste kamer?quote:Op vrijdag 24 november 2023 13:47 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
En 40 zetels eerste kamer in plaats van de 30 van PVV, VVD, NSC, BBB. Maar je zal wel heel veel moeten leveren om populistisch rechts de volgende keer niet weer volledig tegen te krijgen.
Politiek gezien een goeie combiquote:Op vrijdag 24 november 2023 13:59 schreef FYazz het volgende:
[..]
Ik zie dan eerder een combi van PvdA-GL, VVD, NSC en D66 ontstaan.
Ik denk dat een middenkabinet gemakkelijker haar eerste kamer minderheid op lost dan een rechts danwel links kabinet.quote:Op vrijdag 24 november 2023 14:05 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Wat lopen de mensen toch te geilen op de eerste kamer zetels? Hoe lang heeft rutte wel niet een minderheid gehad in de eerste kamer?
Het knelpunt zit dan ook bij ons.quote:Op vrijdag 24 november 2023 14:05 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Politiek gezien een goeie combi
Maatschappelijk gezien een dramatische combi
Ja maar dat zal maar op 1 manier gaan gebeuren. Nu Pvv laten regeren en het doen klappen. Dat is de enige manier.quote:Op vrijdag 24 november 2023 14:18 schreef FYazz het volgende:
[..]
Het knelpunt zit dan ook bij ons.
De polarisatie is zo sterk dat we niet willen toegeven aan de ander en het uiterste eisen.
Deze combi kan het beste gemiddelde zijn.
1 partij op links (PvdA-GL)
1 partij op rechts (VVD)
1 middenpartij die progressiever is (D66)
1 middenpartij die conservatiever is (NSC).
Zodat zij zelf kunnen regeren i.p.v. Wilders.quote:Op vrijdag 24 november 2023 13:46 schreef trein2000 het volgende:
[..]
En waarom zou Timmermans dat doen?
Yep, Geertje lekker doordrammen vanuit de oppositiequote:Op vrijdag 24 november 2023 14:18 schreef FYazz het volgende:
[..]
Het knelpunt zit dan ook bij ons.
De polarisatie is zo sterk dat we niet willen toegeven aan de ander en het uiterste eisen.
Deze combi kan het beste gemiddelde zijn.
1 partij op links (PvdA-GL)
1 partij op rechts (VVD)
1 middenpartij die progressiever is (D66)
1 middenpartij die conservatiever is (NSC).
Zijn de VVD nu ineens linkse engnekken? Bijzonder verhaal wel.quote:Op vrijdag 24 november 2023 16:58 schreef Beaurealis het volgende:
We kunnen ons erop voorbereiden dat de mogelijkheden voor de PVV op allerlei manieren gesaboteerd gaan worden. Ik voorspel een hoop achterbakse linkse engnekkerij.
Nee gepassioneerd. Wel luisteren hequote:
Dat moet blijken, maar als ze samen gaan werken met Timmermans enkel om PVV uit de regering te houden, dan kan je dat wel een flinke stap naar links noemen ja.quote:Op vrijdag 24 november 2023 17:01 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Zijn de VVD nu ineens linkse engnekken? Bijzonder verhaal wel.
Als VVD en NSC concessies doen op het gebied van klimaat en GL/PvdA en D66 concessies doen op migratie dan kan het misschien wel. Minder migranten helpt ook tegen de woningcrisis, hoeft er dus minder gebouwd te worden. Verder wordt er dan ook minder auto gereden en is dat is beide ook beter voor de stikstofproblematiek en het klimaat.quote:Op vrijdag 24 november 2023 14:29 schreef matthijst het volgende:
[..]
Yep, Geertje lekker doordrammen vanuit de oppositie![]()
VVD en NSC vluchtelingen wegtrappen.
Timmerfrans en Jetten ze juist vasthouden![]()
Ws het beste voor Nederland, dat wel.
Jammer dat ze zich zo laat kennen en ze zichzelf politiek gezien volledig diskwalificeert.quote:
Sigrid 'Wie zijn toch die mensen' Kaag is het gevoel met de realiteit allang verloren.quote:
Dat bewijst ze dezer dagen nog maar eens.quote:Op vrijdag 24 november 2023 17:32 schreef Momo het volgende:
Wel weer typisch dat mensen wel boos zijn op Kaag vanwege een onsportieve reactie nu, maar niks zeiden toen Wilders Kaag heks noemde. Toen was het verdiend enzo.
Ik heb geen idee wat daar links aan is.quote:Op vrijdag 24 november 2023 17:20 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Dat moet blijken, maar als ze samen gaan werken met Timmermans enkel om PVV uit de regering te houden, dan kan je dat wel een flinke stap naar links noemen ja.
Kaag is niet meer relevant.quote:
Voor iemand die jarenlang letterlijk als heks en as van het kwaad is neergezet door Wilders geen vreemde reactie.quote:
Dat is al zo sinds ze D66 beleid zijn gaan uitvoeren.quote:Op vrijdag 24 november 2023 17:01 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Zijn de VVD nu ineens linkse engnekken? Bijzonder verhaal wel.
"Verraaier! Verraaier!"quote:Op vrijdag 24 november 2023 17:44 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Voor iemand die jarenlang letterlijk als heks en as van het kwaad is neergezet door Wilders geen vreemde reactie.
D66 is ook niet links.quote:Op vrijdag 24 november 2023 18:01 schreef Zorro het volgende:
[..]
Dat is al zo sinds ze D66 beleid zijn gaan uitvoeren.
Het is niet voor niks dat ik er niet meer op stem. Punten zijn prima, maar ze doen er niks mee.
Als D66 niet links is dan is de VVD niet rechtsquote:
*zucht* Er bestaan gewoon mooie grafiekjes voor, hoor, D66 is progressief en centrum, VVD is licht conservatief rechts.quote:Op vrijdag 24 november 2023 18:03 schreef Zorro het volgende:
[..]
Als D66 niet links is dan is de VVD niet rechts
Progressief =/= links. Niet per definitie althans. Vaak zijn linkse partijen wel progressiever dan rechtse.quote:Op vrijdag 24 november 2023 18:03 schreef Zorro het volgende:
[..]
Als D66 niet links is dan is de VVD niet rechts
Dan zou ik de standpunten van GL/PvdA er nog maar even op nakijken.quote:Op vrijdag 24 november 2023 17:37 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik heb geen idee wat daar links aan is.
Die ken ik. Ik zie er bij de VVD ook heel veel maar gek genoeg zie ik totaal geen raakvlak met die van de PVV, al dat gratis bier van de PVV klinkt vooral erg links.quote:Op vrijdag 24 november 2023 18:12 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Dan zou ik de standpunten van GL/PvdA er nog maar even op nakijken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |