Dat zie ik meer als sentiment. Ook de VVD heeft meermaals duidelijk de deur dicht gedaan, alleen die hebben wel steeds vanuit tactische overwegingen lopen zwalken, dus dat komt logischerwijs minder duidelijk over. In feite komt het wat mij betreft echter op hetzelfde neer.quote:Op vrijdag 24 november 2023 11:57 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik denk dat Omtzigt voor zijn doen vrij duidelijk is geweest. Die praat altijd met wat omwegen, maar hij gaf gewoon met reden aan waarom hij PVV niet ziet zitten. Je moet er bij hem nooit iets achter zoeken wat hij niet heeft gezegd, volgens mij.
Dat we iedereen maar hierheen moeten halen desondanks dat we gewoon een enorm probleem hebben.quote:
quote:Op vrijdag 24 november 2023 12:00 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
PvdA-GL kennende zullen wel 100 % achter staan wat het dan ook mag heten.
Waarom zei Omzigt dan dat hij over zijn schaduw moest stappen?quote:Op vrijdag 24 november 2023 12:00 schreef Hanca het volgende:
[..]
NSC gaat echt niet zonder de VVD regeren, maar ik denk idd sowieso niet in een kabinet met de PVV.
1. Dat zei hij nietquote:Op vrijdag 24 november 2023 12:01 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Dat we iedereen maar hierheen moeten halen desondanks dat we gewoon een enorm probleem hebben.
Timmermans had gewoon lekker in Brussel moeten blijven, dan had PvdA_GL wellicht een kans gehad.
Ex-vvdquote:Op vrijdag 24 november 2023 12:02 schreef Jojoke het volgende:
Gom van Strien wordt de verkenner.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Gom_van_Strien
Hij wil verantwoordelijkheid nemen, maar hij heeft bewust de PVV en Wilders niet genoemd. Maar die toespraak vond ik ook al voorsorteren op gedogen, net als wat hij vandaag zegt.quote:Op vrijdag 24 november 2023 12:02 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Waarom zei Omzigt dan dat hij over zijn schaduw moest stappen?
Wilders is ook ex-VVD.quote:
Op de kieskompassen die ik kan vinden is het echt midden progressief. Dat strookt ook wel met mijn beeld. Zeker in de huidige campagne dacht ik zelfs een wat linksere koers dan voorheen te kunnen ontdekken. Al was dat wellicht meer een tegengeluid om de boel wat meer in balans te krijgen.quote:Op vrijdag 24 november 2023 11:59 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dat dacht ik maar ik zou fout kunnen zitten.
Ik vind het maar een rare constructie, heb je straks een veel te rechtse romp met PVV-BBB en dan 2 gedoogpartners. Slaat eigenlijk nergens op.quote:Op vrijdag 24 november 2023 12:04 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hij wil verantwoordelijkheid nemen, maar hij heeft bewust de PVV en Wilders niet genoemd. Maar die toespraak vond ik ook al voorsorteren op gedogen, net als wat hij vandaag zegt.
Okay dan nietquote:Op vrijdag 24 november 2023 12:02 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
1. Dat zei hij niet
2. Er is geen enorme instroom van asielzoekers
Nu je het zegt. Gedogen sluit ook naadloos aan bij een van zijn stokpaardjes, het zakenkabinet.quote:Op vrijdag 24 november 2023 12:04 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hij wil verantwoordelijkheid nemen, maar hij heeft bewust de PVV en Wilders niet genoemd. Maar die toespraak vond ik ook al voorsorteren op gedogen, net als wat hij vandaag zegt.
En de PVV sluit die partijen zelf ook al jaren uit.quote:Op vrijdag 24 november 2023 11:55 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Gaat nooit gebeuren, PVV staat lijnrecht tegenover PvdA_GL. En na die idiote uitspraken van Timmermans na de uitslag lijkt mij het heel verstandig om die partij gewoon links (hihaho) te laten liggen.
Gaat ook niet. Dan heb je misschien 6 of 7 capabele bewindpersonen. Je moet er een stuk of 30 hebben.quote:Op vrijdag 24 november 2023 12:05 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ik vind het maar een rare constructie, heb je straks een veel te rechtse romp met PVV-BBB en dan 2 gedoogpartners. Slaat eigenlijk nergens op.
En dan? Zit je toch nog steeds met het premier-verhaal.quote:Op vrijdag 24 november 2023 12:06 schreef ElProf het volgende:
[..]
Nu je het zegt. Gedogen sluit ook naadloos aan bij een van zijn stokpaardjes, het zakenkabinet.
Gaat ook niet gebeuren, als de VVD niet terug komt, komt er geen kabinet. Niet links en niet rechts. Hooguit extraparlementair.quote:Op vrijdag 24 november 2023 12:05 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ik vind het maar een rare constructie, heb je straks een veel te rechtse romp met PVV-BBB en dan 2 gedoogpartners. Slaat eigenlijk nergens op.
Ja joh. Wat voegt het ex-VVD zijn van Gom van Strien toe?quote:
Hoe sta jij erin? Waar gaan we nu naartoe? Merk dat je vandaag redelijk op mijn lijn zit.quote:Op vrijdag 24 november 2023 12:06 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Gaat ook niet. Dan heb je misschien 6 of 7 capabele bewindpersonen. Je moet er een stuk of 30 hebben.
Want opschuiven naar en meebewegen met extreemrechts is zo’n briljant idee. Bevalt de rechtsstaat elders ook echt uitmuntend.quote:Op vrijdag 24 november 2023 11:59 schreef Jan_Onderwater het volgende:
In plaats van af te geven op de PVV denk ik dat het verstandiger is voor de partijen om eens naar zichzelf te kijken en waarom de kiezers hun niet gekozen hebben. Oh, en roepen dat de kiezers holkoppen en domme tokkies zijn zegt veel over de minachting en waarom men deze partijen niet kiest.
Bij nader inzien heb je gelijk inderdaad. Allicht geen links zoals GL/PvdA dus als zij gaan regeren met NSC en VVD zal het geen links progressief kabinet worden. Die angst hoeft er niet te zijn.quote:Op vrijdag 24 november 2023 12:05 schreef ElProf het volgende:
[..]
Op de kieskompassen die ik kan vinden is het echt midden progressief. Dat strookt ook wel met mijn beeld. Zeker in de huidige campagne dacht ik zelfs een wat linksere koers dan voorheen te kunnen ontdekken. Al was dat wellicht meer een tegengeluid om de boel wat meer in balans te krijgen.
Ja, je zult dan inderdaad wel ministers moeten zoeken. Incl een premier.quote:Op vrijdag 24 november 2023 12:06 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
En dan? Zit je toch nog steeds met het premier-verhaal.
Pieter moet dan de boel gaan redden als ik het zo zie. Die zal wel met constructies komen die niemand begrijpt en die daarom ook elke rechtse partijleider aan zijn eigen kiezers zal kunnen verkopen.quote:Op vrijdag 24 november 2023 12:07 schreef Hanca het volgende:
[..]
Gaat ook niet gebeuren, als de VVD niet terug komt, komt er geen kabinet. Niet links en niet rechts. Hooguit extraparlementair.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |