abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Sport vrijdag 24 november 2023 @ 11:50:31 #151
274204 crew  Mexicanobakker
pi_211408898
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 11:49 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Nee hoor. Heeft dan gewoon een meerderheid. Heel democratisch.
Bovendien heb je met VVD+NSC vrij rechts beleid en ook best conservatief.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_211408903
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 11:45 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ik merk dat het me vooral heel erg kwaad maakt. Je steekt de boel in de hens en vervolgens is het “succes hè!”

Hoe cynisch wil je het hebben
Ja, of je sluit de PVV van te voren uit en dan hou je je daar nu ook aan vast, maar de VVD heeft, in tegenstelling tot NSC, de deur duidelijk opengezet. Om dan nu te zeggen 'dat wilden we alleen als we de grootste waren, we hebben maar 24 zetels en dat vinden we te weinig', dat is gewoon echt een absurde actie wat mij betreft.

Ik ben wel benieuwd wat voor mailtjes er nu binnenkomen op het partijbureau, iemand al reacties van belangrijke VVD'ers buiten de fractie gevonden?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  vrijdag 24 november 2023 @ 11:51:31 #153
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_211408912
Het gaat toch helemaal niet over links versus rechts? Het gaat over de mate waarin vreemdelingen al dan niet geknuffeld worden. Niet meer niet minder.

En ja, onder de oppervlakte broeien dan wel degelijk sentimenten die uitermate kwalijk zijn
pi_211408913
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 11:50 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Nee hoor, dit is een consistent verhaal.
Je bent inderdaad consistent. Er klopt echter geen klap van wat je uitkraamt.
pi_211408921
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2023 11:51 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, of je sluit de PVV van te voren uit en dan hou je je daar nu ook aan vast, maar de VVD heeft, in tegenstelling tot NSC, de deur duidelijk opengezet. Om dan nu te zeggen 'dat wilden we alleen als we de grootste waren, we hebben maar 24 zetels en dat vinden we te weinig', dat is gewoon echt een absurde actie wat mij betreft.

Ik ben wel benieuwd wat voor mailtjes er nu binnenkomen op het partijbureau, iemand al reacties van belangrijke VVD'ers buiten de fractie gevonden?
Zie hierboven, Weisglas heeft al gereageerd.
  vrijdag 24 november 2023 @ 11:52:34 #156
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_211408922
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 11:50 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Bovendien heb je met VVD+NSC vrij rechts beleid en ook best conservatief.
Maar Groenlinks zit erin dan krijgt Pietje een waas voor zijn ogen.
pi_211408931
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 11:52 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Maar Groenlinks zit erin dan krijgt Pietje een waas voor zijn ogen.
Ja leuk.
  Moderator vrijdag 24 november 2023 @ 11:53:27 #158
236264 crew  capricia
pi_211408934
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 11:46 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Ja leuk maar je snapt prima wat ik bedoel. Op een bevolking die 70 procent conservatief rechts stemt weer centrumlinks progressief beleid te gaan voeren zou vrij belachelijk zijn.
Maar heeft dat 'centrumlinks progressief' dan een meerderheid?

En zo ja, hoe kan dat met 'een bevolking die 70 procent conservatief rechts stemt'?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_211408939
Ik zag al geen parlementaire meerderheidskabinet komen met PVV en al helemaal niet met Wilders als premier.

Een gedoogkabinet van PVV, NSC en BBB met VVD gedoogsteun lijkt mij ook niet gebeuren, daar zou in de NSC fractie geen steun voor zijn.

Een parlementaire meerderheidskabinet over links is killing voor VVD en NSC, dus dat zie ik ook niet gebeuren. Daarmee wordt de PVV de volgende keer alleen groter.

Volgens mij blijft dus alleen de meer ongebruikelijke kabinetsvormen over. Bijvoorbeeld een extraparlementaire kabinet en dan met deskundigen van buiten (want PVV en NSC hebben onvoldoende politici om deze kabinetsposten te bemannen), ofwel een zakenkabinet.

quote:
Zakenkabinetten zijn extraparlementaire kabinetten die (vrijwel) geheel uit niet-politieke personen bestaan, zoals uit ondernemers en ambtenaren. Tot de komst van politieke partijen rond 1888 gold dat overigens voor de meeste kabinetten. Uitzonderingen waren het kabinet-Thorbecke II i, het kabinet-Fransen van de Putte i, en het kabinet-Kappeyne van de Coppello i.

Tot 1948 waren vrijwel alle ministers van Buitenlandse Zaken diplomaten en werden op Oorlog en Marine meestal officieren benoemd. Ook op Waterstaat werd vrijwel steeds iemand met specifieke waterstaatkundige kennis minister.

Kabinetsleiders van buiten de politiek waren onder meer De Vries i (staatsraad), Heemskerk i (staatsraad), De Meester i (vicepresident Raad van Nederlands-Indië) en Cort van der Linden i (staatsraad).

In 1926 werd in de moeizaam verlopen formatie enige tijd overwogen om een zakenkabinet te vormen, dat uit ambtenaren bestond. Uiteindelijk kwam er een kabinet waarin naast apolitieke figuren ook enkele politici zaten, onder wie minister-president De Geer i.

Het 'koninklijke' vijfde kabinet-Colijn stond voor een belangrijk deel uit niet-politieke figuren, maar had de politicus Colijn i als premier.
https://www.parlement.com/id/vh8lnhronvw0/soorten_kabinetten
pi_211408942
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 11:51 schreef mcmlxiv het volgende:
Het gaat toch helemaal niet over links versus rechts? Het gaat over de mate waarin vreemdelingen al dan niet geknuffeld worden. Niet meer niet minder.

En ja, onder de oppervlakte broeien dan wel degelijk sentimenten die uitermate kwalijk zijn
Volkomen eens en die discussie wordt absoluut niet zuiver gevoert maar alleen op basis van sentimenten en rancune. Feiten doen we niet aan, "Hoe dan" ook niet

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 24-11-2023 11:55:24 ]
pi_211408947
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2023 11:51 schreef Hanca het volgende:

[..]

Dit zie ik toch iets anders. Wellicht dat de VVD iets meer de deur heeft opengezet (en in paniek weer dichtgetrokken), maar Omtzigt heeft de deur toch ook altijd minstens op een kier gehouden door steeds te wijzen naar ongrondwettelijkheden etc. Kortom, als Wilders over "die schaduw heen kan stappen" dan kan NSC dat ook. Althans, zo heb ik het geinterpreteerd.
  vrijdag 24 november 2023 @ 11:54:54 #162
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_211408949
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 11:53 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Ja leuk.
Ja sorry maar iets anders valt niet te concluderen uit je reacties. Mexicanobakker geeft het al aan. NSC en VVD zijn gewoon conversatief rechts. Groenlinks is ook niet extreemlinks zoals SP of BIJ1. D66 staat op kieskompas ook centrumrechts.

Maar kennelijk zie je het dan nog steeds als links. Dan klopt er iets niet met je conclusies.
  vrijdag 24 november 2023 @ 11:55:24 #163
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_211408956
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 11:49 schreef Mexicanobakker het volgende:
PvdA-GL moet natuurlijk gewoon met de PVV onderhandelen, zij zijn de tweede partij.
Gaat nooit gebeuren, PVV staat lijnrecht tegenover PvdA_GL. En na die idiote uitspraken van Timmermans na de uitslag lijkt mij het heel verstandig om die partij gewoon links (hihaho) te laten liggen.
  Redactie Sport vrijdag 24 november 2023 @ 11:56:05 #164
pi_211408960
quote:
6s.gif Op vrijdag 24 november 2023 11:55 schreef S95Sedan het volgende:

[..]
Gaat nooit gebeuren, PVV staat lijnrecht tegenover PvdA_GL. En na die idiote uitspraken van Timmermans na de uitslag lijkt mij het heel verstandig om die partij gewoon links (hihaho) te laten liggen.
Erg jammer.
pi_211408974
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 11:56 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Erg jammer.
Als gelederen uit die partij een demonstratie beginnen dan hoef je toch niet te verwachten dat ze mee gaan doen toch? :D
pi_211408975
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 11:54 schreef ElProf het volgende:

[..]
Dit zie ik toch iets anders. Wellicht dat de VVD iets meer de deur heeft opengezet (en in paniek weer dichtgetrokken), maar Omtzigt heeft de deur toch ook altijd minstens op een kier gehouden door steeds te wijzen naar ongrondwettelijkheden etc. Kortom, als Wilders over "die schaduw heen kan stappen" dan kan NSC dat ook. Althans, zo heb ik het geinterpreteerd.
Ik denk dat Omtzigt voor zijn doen vrij duidelijk is geweest. Die praat altijd met wat omwegen, maar hij gaf gewoon met reden aan waarom hij PVV niet ziet zitten. Je moet er bij hem nooit iets achter zoeken wat hij niet heeft gezegd, volgens mij.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_211408977
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 11:54 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Ja sorry maar iets anders valt niet te concluderen uit je reacties. Mexicanobakker geeft het al aan. NSC en VVD zijn gewoon conversatief rechts. Groenlinks is ook niet extreemlinks zoals SP of BIJ1. D66 staat op kieskompas ook centrumrechts.

Maar kennelijk zie je het dan nog steeds als links. Dan klopt er iets niet met je conclusies.
Dat zijn verhaal over progressief links onzin is ben ik het helemaal mee eens, maar D66 centrumrechts op kieskompas? Dat heb ik even gemist.
  vrijdag 24 november 2023 @ 11:58:34 #168
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_211408986
quote:
6s.gif Op vrijdag 24 november 2023 11:55 schreef S95Sedan het volgende:

[..]
Welke idiote uitspraken?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Redactie Sport vrijdag 24 november 2023 @ 11:58:39 #169
pi_211408987
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 11:57 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Als gelederen uit die partij een demonstratie beginnen dan hoef je toch niet te verwachten dat ze mee gaan doen toch? :D
Ik zou het mooi hebben gevonden als ze elkaar op belangrijke gelijkende punten hadden gevonden en zo de VVD buitenspel zouden hebben gezet.

Helaas gaat dat door het categorisch demoniseren van elkaar nooit gebeuren.
  vrijdag 24 november 2023 @ 11:59:00 #170
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_211408993
In plaats van af te geven op de PVV denk ik dat het verstandiger is voor de partijen om eens naar zichzelf te kijken en waarom de kiezers hun niet gekozen hebben. Oh, en roepen dat de kiezers holkoppen en domme tokkies zijn zegt veel over de minachting en waarom men deze partijen niet kiest.
  vrijdag 24 november 2023 @ 11:59:14 #171
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_211408996
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 11:57 schreef ElProf het volgende:

[..]
Dat zijn verhaal over progressief links onzin is ben ik het helemaal mee eens, maar D66 centrumrechts op kieskompas? Dat heb ik even gemist.
Dat dacht ik maar ik zou fout kunnen zitten.
pi_211408998
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 11:57 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik denk dat Omtzigt voor zijn doen vrij duidelijk is geweest. Die praat altijd met wat omwegen, maar hij gaf gewoon met reden aan waarom hij PVV niet ziet zitten. Je moet er bij hem nooit iets achter zoeken wat hij niet heeft gezegd, volgens mij.
Ja nou nu snap ik het niet meer hoor :@
Zou de NSC nu ook willen gedogen?
  vrijdag 24 november 2023 @ 11:59:44 #173
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_211409001
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 11:57 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Dat hebben ze niet gedaan. Ze hebben een steunbetuigingsactie opgezet. En dat was ook nog eens een lokaal initiatief.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_211409011
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 11:59 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Ja nou nu snap ik het niet meer hoor :@
Zou de NSC nu ook willen gedogen?
NSC gaat echt niet zonder de VVD regeren, maar ik denk idd sowieso niet in een kabinet met de PVV.
pi_211409012
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2023 11:59 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Dat hebben ze niet gedaan. Ze hebben een steunbetuigingsactie opgezet. En dat was ook nog eens een lokaal initiatief.
PvdA-GL kennende zullen wel 100 % achter staan wat het dan ook mag heten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')