Bovendien heb je met VVD+NSC vrij rechts beleid en ook best conservatief.quote:Op vrijdag 24 november 2023 11:49 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Nee hoor. Heeft dan gewoon een meerderheid. Heel democratisch.
Ja, of je sluit de PVV van te voren uit en dan hou je je daar nu ook aan vast, maar de VVD heeft, in tegenstelling tot NSC, de deur duidelijk opengezet. Om dan nu te zeggen 'dat wilden we alleen als we de grootste waren, we hebben maar 24 zetels en dat vinden we te weinig', dat is gewoon echt een absurde actie wat mij betreft.quote:Op vrijdag 24 november 2023 11:45 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik merk dat het me vooral heel erg kwaad maakt. Je steekt de boel in de hens en vervolgens is het “succes hè!”
Hoe cynisch wil je het hebben
Je bent inderdaad consistent. Er klopt echter geen klap van wat je uitkraamt.quote:Op vrijdag 24 november 2023 11:50 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Nee hoor, dit is een consistent verhaal.
Zie hierboven, Weisglas heeft al gereageerd.quote:Op vrijdag 24 november 2023 11:51 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, of je sluit de PVV van te voren uit en dan hou je je daar nu ook aan vast, maar de VVD heeft, in tegenstelling tot NSC, de deur duidelijk opengezet. Om dan nu te zeggen 'dat wilden we alleen als we de grootste waren, we hebben maar 24 zetels en dat vinden we te weinig', dat is gewoon echt een absurde actie wat mij betreft.
Ik ben wel benieuwd wat voor mailtjes er nu binnenkomen op het partijbureau, iemand al reacties van belangrijke VVD'ers buiten de fractie gevonden?
Maar Groenlinks zit erin dan krijgt Pietje een waas voor zijn ogen.quote:Op vrijdag 24 november 2023 11:50 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Bovendien heb je met VVD+NSC vrij rechts beleid en ook best conservatief.
Ja leuk.quote:Op vrijdag 24 november 2023 11:52 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Maar Groenlinks zit erin dan krijgt Pietje een waas voor zijn ogen.
Maar heeft dat 'centrumlinks progressief' dan een meerderheid?quote:Op vrijdag 24 november 2023 11:46 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ja leuk maar je snapt prima wat ik bedoel. Op een bevolking die 70 procent conservatief rechts stemt weer centrumlinks progressief beleid te gaan voeren zou vrij belachelijk zijn.
https://www.parlement.com/id/vh8lnhronvw0/soorten_kabinettenquote:Zakenkabinetten zijn extraparlementaire kabinetten die (vrijwel) geheel uit niet-politieke personen bestaan, zoals uit ondernemers en ambtenaren. Tot de komst van politieke partijen rond 1888 gold dat overigens voor de meeste kabinetten. Uitzonderingen waren het kabinet-Thorbecke II i, het kabinet-Fransen van de Putte i, en het kabinet-Kappeyne van de Coppello i.
Tot 1948 waren vrijwel alle ministers van Buitenlandse Zaken diplomaten en werden op Oorlog en Marine meestal officieren benoemd. Ook op Waterstaat werd vrijwel steeds iemand met specifieke waterstaatkundige kennis minister.
Kabinetsleiders van buiten de politiek waren onder meer De Vries i (staatsraad), Heemskerk i (staatsraad), De Meester i (vicepresident Raad van Nederlands-Indië) en Cort van der Linden i (staatsraad).
In 1926 werd in de moeizaam verlopen formatie enige tijd overwogen om een zakenkabinet te vormen, dat uit ambtenaren bestond. Uiteindelijk kwam er een kabinet waarin naast apolitieke figuren ook enkele politici zaten, onder wie minister-president De Geer i.
Het 'koninklijke' vijfde kabinet-Colijn stond voor een belangrijk deel uit niet-politieke figuren, maar had de politicus Colijn i als premier.
Volkomen eens en die discussie wordt absoluut niet zuiver gevoert maar alleen op basis van sentimenten en rancune. Feiten doen we niet aan, "Hoe dan" ook nietquote:Op vrijdag 24 november 2023 11:51 schreef mcmlxiv het volgende:
Het gaat toch helemaal niet over links versus rechts? Het gaat over de mate waarin vreemdelingen al dan niet geknuffeld worden. Niet meer niet minder.
En ja, onder de oppervlakte broeien dan wel degelijk sentimenten die uitermate kwalijk zijn
Dit zie ik toch iets anders. Wellicht dat de VVD iets meer de deur heeft opengezet (en in paniek weer dichtgetrokken), maar Omtzigt heeft de deur toch ook altijd minstens op een kier gehouden door steeds te wijzen naar ongrondwettelijkheden etc. Kortom, als Wilders over "die schaduw heen kan stappen" dan kan NSC dat ook. Althans, zo heb ik het geinterpreteerd.quote:Op vrijdag 24 november 2023 11:51 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, of je sluit de PVV van te voren uit en dan hou je je daar nu ook aan vast, maar de VVD heeft, in tegenstelling tot NSC, de deur duidelijk opengezet. Om dan nu te zeggen 'dat wilden we alleen als we de grootste waren, we hebben maar 24 zetels en dat vinden we te weinig', dat is gewoon echt een absurde actie wat mij betreft.
Ik ben wel benieuwd wat voor mailtjes er nu binnenkomen op het partijbureau, iemand al reacties van belangrijke VVD'ers buiten de fractie gevonden?
Ja sorry maar iets anders valt niet te concluderen uit je reacties. Mexicanobakker geeft het al aan. NSC en VVD zijn gewoon conversatief rechts. Groenlinks is ook niet extreemlinks zoals SP of BIJ1. D66 staat op kieskompas ook centrumrechts.quote:
Gaat nooit gebeuren, PVV staat lijnrecht tegenover PvdA_GL. En na die idiote uitspraken van Timmermans na de uitslag lijkt mij het heel verstandig om die partij gewoon links (hihaho) te laten liggen.quote:Op vrijdag 24 november 2023 11:49 schreef Mexicanobakker het volgende:
PvdA-GL moet natuurlijk gewoon met de PVV onderhandelen, zij zijn de tweede partij.
Erg jammer.quote:Op vrijdag 24 november 2023 11:55 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Gaat nooit gebeuren, PVV staat lijnrecht tegenover PvdA_GL. En na die idiote uitspraken van Timmermans na de uitslag lijkt mij het heel verstandig om die partij gewoon links (hihaho) te laten liggen.
Als gelederen uit die partij een demonstratie beginnen dan hoef je toch niet te verwachten dat ze mee gaan doen toch?quote:
Ik denk dat Omtzigt voor zijn doen vrij duidelijk is geweest. Die praat altijd met wat omwegen, maar hij gaf gewoon met reden aan waarom hij PVV niet ziet zitten. Je moet er bij hem nooit iets achter zoeken wat hij niet heeft gezegd, volgens mij.quote:Op vrijdag 24 november 2023 11:54 schreef ElProf het volgende:
[..]
Dit zie ik toch iets anders. Wellicht dat de VVD iets meer de deur heeft opengezet (en in paniek weer dichtgetrokken), maar Omtzigt heeft de deur toch ook altijd minstens op een kier gehouden door steeds te wijzen naar ongrondwettelijkheden etc. Kortom, als Wilders over "die schaduw heen kan stappen" dan kan NSC dat ook. Althans, zo heb ik het geinterpreteerd.
Dat zijn verhaal over progressief links onzin is ben ik het helemaal mee eens, maar D66 centrumrechts op kieskompas? Dat heb ik even gemist.quote:Op vrijdag 24 november 2023 11:54 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ja sorry maar iets anders valt niet te concluderen uit je reacties. Mexicanobakker geeft het al aan. NSC en VVD zijn gewoon conversatief rechts. Groenlinks is ook niet extreemlinks zoals SP of BIJ1. D66 staat op kieskompas ook centrumrechts.
Maar kennelijk zie je het dan nog steeds als links. Dan klopt er iets niet met je conclusies.
Welke idiote uitspraken?quote:Op vrijdag 24 november 2023 11:55 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Gaat nooit gebeuren, PVV staat lijnrecht tegenover PvdA_GL. En na die idiote uitspraken van Timmermans na de uitslag lijkt mij het heel verstandig om die partij gewoon links (hihaho) te laten liggen.
Ik zou het mooi hebben gevonden als ze elkaar op belangrijke gelijkende punten hadden gevonden en zo de VVD buitenspel zouden hebben gezet.quote:Op vrijdag 24 november 2023 11:57 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Als gelederen uit die partij een demonstratie beginnen dan hoef je toch niet te verwachten dat ze mee gaan doen toch?
Dat dacht ik maar ik zou fout kunnen zitten.quote:Op vrijdag 24 november 2023 11:57 schreef ElProf het volgende:
[..]
Dat zijn verhaal over progressief links onzin is ben ik het helemaal mee eens, maar D66 centrumrechts op kieskompas? Dat heb ik even gemist.
Ja nou nu snap ik het niet meer hoorquote:Op vrijdag 24 november 2023 11:57 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik denk dat Omtzigt voor zijn doen vrij duidelijk is geweest. Die praat altijd met wat omwegen, maar hij gaf gewoon met reden aan waarom hij PVV niet ziet zitten. Je moet er bij hem nooit iets achter zoeken wat hij niet heeft gezegd, volgens mij.
Dat hebben ze niet gedaan. Ze hebben een steunbetuigingsactie opgezet. En dat was ook nog eens een lokaal initiatief.quote:Op vrijdag 24 november 2023 11:57 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Als gelederen uit die partij een demonstratie beginnen dan hoef je toch niet te verwachten dat ze mee gaan doen toch?
NSC gaat echt niet zonder de VVD regeren, maar ik denk idd sowieso niet in een kabinet met de PVV.quote:Op vrijdag 24 november 2023 11:59 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Ja nou nu snap ik het niet meer hoor![]()
Zou de NSC nu ook willen gedogen?
PvdA-GL kennende zullen wel 100 % achter staan wat het dan ook mag heten.quote:Op vrijdag 24 november 2023 11:59 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat hebben ze niet gedaan. Ze hebben een steunbetuigingsactie opgezet. En dat was ook nog eens een lokaal initiatief.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |