Er blijft wel iemand over, de koning. Maar de kamer is te eigenwijs om de eigen fout te herstellen.quote:Op vrijdag 24 november 2023 11:43 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Inderdaad onvoldoende afstand van de politiek. Dat zeker. Maar mijn punt was dat de enkele affiliatie met een partij onvoldoende is om te zeggen dat iemand niet onafhankelijk is.
Anders blijft er immers niemand over. De bedenker van deze criteria, de RVS, suggereerde zijn eigen vicevoorzitter. En die is lid van D66
Vooral doen. Als ze er dit keer niet uitkomen, dan komt de PVV echt nooit meer in een regering. Want dan hebben ze zichzelf in een cordon sanitaire geplaatst.quote:Op vrijdag 24 november 2023 11:39 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ik vind PVV nog steeds een ordinaire partij maar als we daadwerkelijk weer over links gaan dan overweeg ik de volgende keer gewoon PVV. Ben er wel klaar mee.
GL/PVDA - D66 - NSC - VVD is gewoon een middenkabinet. Je aversie tegen links begint beetje groteske vormen aan te nemen.quote:Op vrijdag 24 november 2023 11:40 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Met PVDA en D66 en Frans als premier noem ik over links gaan.
Op migratie is D66 links.quote:Op vrijdag 24 november 2023 11:41 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dat gebeurt alleen als de PVV/VVD het zelf laten klappen. Ofwel, als rechts het laat klappen. Het is de schuld van rechts als links nu uberhaupt aan de macht komt.
En verder zou ik een kabinet met NSC/VVD/D66 niet snel 'links' noemen
Ja, en op delen van het sociaaleconomisch aspect is de PVV 'links'. Dus ik neem aan dat je die linkse PVV dan ook niet in het kabinet wil zien.quote:
Ik merk dat het me vooral heel erg kwaad maakt. Je steekt de boel in de hens en vervolgens is het “succes hè!”quote:Op vrijdag 24 november 2023 11:44 schreef Tijger_m het volgende:
Ik ben nog steeds aan het lachen, overigens.
Al besproken.quote:Op vrijdag 24 november 2023 11:45 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
PVV heeft sociaaleconomische ook linkse punten in programma.
En nu?
Waar de PVV toch nog goed voor isquote:Op vrijdag 24 november 2023 11:44 schreef Tijger_m het volgende:
Ik ben nog steeds aan het lachen, overigens.
Ja leuk maar je snapt prima wat ik bedoel. Op een bevolking die 70 procent conservatief rechts stemt weer centrumlinks progressief beleid te gaan voeren zou vrij belachelijk zijn.quote:Op vrijdag 24 november 2023 11:44 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
GL/PVDA - D66 - NSC - VVD is gewoon een middenkabinet. Je aversie tegen links begint beetje groteske vormen aan te nemen.
Waar haal je dat lulverhaal vandaan? Heb je uberhaupt het programma wel eens gelezen en zo ja, wat is daar links aan?quote:
Dat zou imo weinig eer aan de uitslag doen.quote:Op vrijdag 24 november 2023 11:35 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
We gaan het zien Sly, ik roep al een tijdje dat het gewoon over links gaat. Met PVDA en D66 dus.
Ja dat vooral.quote:Op vrijdag 24 november 2023 11:45 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik merk dat het me vooral heel erg kwaad maakt. Je steekt de boel in de hens en vervolgens is het “succes hè!”
Hoe cynisch wil je het hebben
Op migratie is voor jou alles wat beschaafder is dan de PVV toch links? Dat zegt niet zo bijster veel.quote:
Doet het ook niet maar wat kan hen dat schelen? VVD kan weer een beetje besturen, linkse partijen kunnen het progressieve beleid blijven domineren.quote:Op vrijdag 24 november 2023 11:47 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat zou imo weinig eer aan de uitslag doen.
Oh, absoluut, dit begint bij Rutte die het kabinet laat vallen op migratie en van migratie het thema maakt.quote:Op vrijdag 24 november 2023 11:45 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik merk dat het me vooral heel erg kwaad maakt. Je steekt de boel in de hens en vervolgens is het “succes hè!”
Hoe cynisch wil je het hebben
Volgens mij begrijp jij het niet helemaal. Dat de bevolking overwegend rechts stemt maakt nog niet dat een middenkabinet opeens centrumlinks progressief is. Dat is hooguit de perceptie vanuit een rechtse insteek.quote:Op vrijdag 24 november 2023 11:46 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ja leuk maar je snapt prima wat ik bedoel. Op een bevolking die 70 procent conservatief rechts stemt weer centrumlinks progressief beleid te gaan voeren zou vrij belachelijk zijn.
Weer? Dat is sinds Paars 2 niet meer gebeurd. Dat is dik twintig jaar…quote:Op vrijdag 24 november 2023 11:46 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ja leuk maar je snapt prima wat ik bedoel. Op een bevolking die 70 procent conservatief rechts stemt weer centrumlinks progressief beleid te gaan voeren zou vrij belachelijk zijn.
Nee hoor. Heeft dan gewoon een meerderheid. Heel democratisch.quote:Op vrijdag 24 november 2023 11:46 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
In het hoofd van Pietjepuk is het altijd sesamstraat.quote:Op vrijdag 24 november 2023 11:48 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Weer? Dat is sinds Paars 2 niet meer gebeurd. Dat is dik twintig jaar…
Nee hoor, dit is een consistent verhaal.quote:Op vrijdag 24 november 2023 11:50 schreef Caland het volgende:
[..]
In het hoofd van Pietjepuk is het altijd sesamstraat.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |