Ja, je mag zelfs besluiten dat er alleen een MP komt die alles moet doen, iedereen is daarin helemaal vrij.quote:Op vrijdag 24 november 2023 11:33 schreef phpmystyle het volgende:
Mag in de formatie bepaald worden onderling hoeveel bewindsleiden elke partij krigjt?
Het ministerie van Alle Zakenquote:Op vrijdag 24 november 2023 11:36 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, je mag zelfs besluiten dat er alleen een MP komt die alles moet doen, iedereen is daarin helemaal vrij.
Je hebt toch nog een paar van die partijloze burgermeesters? Dan kies je er 1 uit die ervaring heeft met dit soort dingenquote:Op vrijdag 24 november 2023 11:35 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Vast. Maar als je enkel lidmaatschap al definieert als afhankelijkheid blijft er niemand over.
En dat inderdaadquote:Op vrijdag 24 november 2023 11:29 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En is ook zeer onafhankelijk als PVV'er.
Toch wel bijzonder dat er maar 1 partij is die er niet mee instemt.quote:Op vrijdag 24 november 2023 11:37 schreef Frozen-assassin het volgende:
Beetje lachwekkend dat eerste beslissing van nieuwe periode direct tegen de afspraken ingaan. Wekt weer lekker veel vertrouwen. Over nieuwe bestuurscultuur hoeven we het allang niet meer hebben. Die is al mislukt.
Dat zijn er niet zoveel. En de gemeenteraad van Maastricht is echt een andere dynamiek dan de Tweede Kamer tijdens de hoogmis van de machtsvorming.quote:Op vrijdag 24 november 2023 11:37 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Je hebt toch nog een paar van die partijloze burgermeesters? Dan kies je er 1 uit die ervaring heeft met dit soort dingen
Een tijdje geleden is in deze helemala niet relevant. Voor deze uitslag waren de kaarten heel anders geschud. Toen had de VVD nog de illusie dat zij 'gewoon' weer de grootste zouden worden. Na deze schreeuw om rechts van de kiezer is het voor de VVD zelfmoord om nog over links te gaan.quote:Op vrijdag 24 november 2023 11:35 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
We gaan het zien Sly, ik roep al een tijdje dat het gewoon over links gaat. Met PVDA en D66 dus.
Ik vind PVV nog steeds een ordinaire partij maar als we daadwerkelijk weer over links gaan dan overweeg ik de volgende keer gewoon PVV. Ben er wel klaar mee.quote:Op vrijdag 24 november 2023 11:34 schreef Brandhout14 het volgende:
Kansloos besluit van de VVD. Had ik dit geweten dan was mijn stem naar Omtzigt gegaan.
Ah check.quote:Op vrijdag 24 november 2023 11:36 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, je mag zelfs besluiten dat er alleen een MP komt die alles moet doen, iedereen is daarin helemaal vrij.
Links heeft 40 zetels. Dan wordt het vrij lastig om 'over links' te gaan.quote:Op vrijdag 24 november 2023 11:39 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ik vind PVV nog steeds een ordinaire partij maar als we daadwerkelijk weer over links gaan dan overweeg ik de volgende keer gewoon PVV. Ben er wel klaar mee.
Met PVDA en D66 en Frans als premier noem ik over links gaan.quote:Op vrijdag 24 november 2023 11:40 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Links heeft 40 zetels. Dan wordt het vrij lastig om 'over links' te gaan.
Verdorie, moet meteen denken aan die Argentijn die alle ministeries van het bord rukt.quote:Op vrijdag 24 november 2023 11:36 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat zie je echt helemaal verkeerd. Alle partijen die niet rechts zijn, zijn links.quote:Op vrijdag 24 november 2023 11:40 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Links heeft 40 zetels. Dan wordt het vrij lastig om 'over links' te gaan.
Eh? Hij is geen lid, wel Senator namens de PVV en dat is geen afstand m.i.quote:Op vrijdag 24 november 2023 11:35 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Vast. Maar als je enkel lidmaatschap al definieert als afhankelijkheid blijft er niemand over.
Dat gebeurt alleen als de PVV/VVD het zelf laten klappen. Ofwel, als rechts het laat klappen. Het is de schuld van rechts als links nu uberhaupt aan de macht komt.quote:Op vrijdag 24 november 2023 11:40 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Met PVDA en D66 en Frans als premier noem ik over links gaan.
Ik heb eigenlijk altijd al VVD gestemd, maar zat nu wel sterk te twijfelen. Echter verwachtte ik dat het tussen GL/PvdA en VVD zou gaan om de grootste te worden en daarom toch voor de VVD gegaan omdat ik geen trek heb in GL/PvdA.quote:Op vrijdag 24 november 2023 11:35 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Die ziet denk ik nog minder zitten. Daarom stem ik dus nooit strategisch
Heb links gestemd maar dit zie ik niet zitten. Laat rechts het maar wederom verneuken.quote:Op vrijdag 24 november 2023 11:35 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
We gaan het zien Sly, ik roep al een tijdje dat het gewoon over links gaat. Met PVDA en D66 dus.
Les 1: Het is de schuld van links.quote:Op vrijdag 24 november 2023 11:41 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dat gebeurt alleen als de PVV/VVD het zelf laten klappen. Ofwel, als rechts het laat klappen. Het is de schuld van rechts als links nu uberhaupt aan de macht komt.
En verder zou ik een kabinet met NSC/VVD/D66 niet snel 'links' noemen
Het is meestal aan de grootste partij om een verkenner aan te wijzen. En die komt meestal uit de eigen partij.quote:Op vrijdag 24 november 2023 11:38 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Toch wel bijzonder dat er maar 1 partij is die er niet mee instemt.
Inderdaad onvoldoende afstand van de politiek. Dat zeker. Maar mijn punt was dat de enkele affiliatie met een partij onvoldoende is om te zeggen dat iemand niet onafhankelijk is.quote:Op vrijdag 24 november 2023 11:40 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Eh? Hij is geen lid, wel Senator namens de PVV en dat is geen afstand m.i.
Goed, whatever, de Kamer die er een zooitje van maakt, niemand die dat ooit had verwacht, toch?
Pciesquote:Op vrijdag 24 november 2023 11:33 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het is hun eigen afspraak toch, van een maand geleden?
Een onafhankelijk persoon op enige afstand van de politiek.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |