quote:Op vrijdag 24 november 2023 12:22 schreef phpmystyle het volgende:
Wanneer komen Hans Wiegel en Henk Kamp zich ermee bemoeien?
Geen enkel kabinet met een populistische partij is duurzaam, tenzij ze veel water bij de wijn doen of er een autoritair systeem van maken zoals in Hongarije. Gelukkig is dat laatste in Nederland heel moeilijk.quote:Op vrijdag 24 november 2023 12:21 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja welk kabinet dan? En ik houd die optie open hoor. Er kan best een meerderheid ontstaan voor een soort monsterverbond. Maar dat is toch niet duurzaam?
https://nos.nl/collectie/(...)et-wordt-ingewikkeldquote:Omtzigt wil nog weinig zeggen over de inzet van zijn eigen partij. "Wij willen verantwoordelijkheid nemen. Op welke wijze zullen we maandag met de verkenner bespreken."
Lijkt mij sterk, wat levert dat NSC op?quote:Op vrijdag 24 november 2023 12:23 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik gok nu op een kabinet PVV-VVD-BBB, gesteund door NSC.
Hoe moeilijk is het om niet constant met lulverhaalen over links aan te komen? Mischien ligt het probleem gewoon bij jou?quote:Op vrijdag 24 november 2023 12:23 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Jezus.Kap nou eens met die focus op semantiek, dat levert de discussie hier helemaal niets op en het is overduidelijk dat ik daarmee D66 en PVDA bedoel.
Exact wat ze willen, een minderheidskabinet. En Omtzigt kan netjes zijn partij uitbouwen in die tussentijd.quote:Op vrijdag 24 november 2023 12:24 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Lijkt mij sterk, wat levert dat NSC op?
Dat laatste gaat het om. Dit is puur onderhandelingsspel vermoed ikquote:Op vrijdag 24 november 2023 12:21 schreef Monolith het volgende:
Als de VVD niet in een kabinet wil, dan zie ik eerlijk gezegd helemaal geen optie voor een meerderheidskabinet.
Maar goed, eerst zien dan geloven.
Zou het een eenmansactie van Yesilgoz zijn? Lijkt me toch ook sterk, leek een bewuste positie.quote:Op vrijdag 24 november 2023 12:24 schreef Jojoke het volgende:
Het komt wel een beetje impulsief over van de VVD. Meestal ga je eerst naar de verkenner en vertel je daarna wat je de verkenner verteld hebt.
[..]
https://nos.nl/collectie/(...)et-wordt-ingewikkeld
Dit is een interessant formulering. 'Op welke wijze' suggereert dat het ongebruikelijk is.
Wacht maar tot hij over expected goals begint.quote:Op vrijdag 24 november 2023 12:25 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hoe moeilijk is het om niet constant met lulverhaalen over links aan te komen? Mischien ligt het probleem gewoon bij jou?
Nee niet, maar ik ga niet meer op dit soort posts reageren. Gefeliciteerd, de semantische spelletjes heb je gewonnen.quote:Op vrijdag 24 november 2023 12:25 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hoe moeilijk is het om niet constant met lulverhaalen over links aan te komen? Mischien ligt het probleem gewoon bij jou?
Ja is dat heel moeilijk? Je hebt 120 hè? EK en TK met een minimale meerderheid en je kunt de gekste interpretaties er op loslaten die je maar wil.quote:Op vrijdag 24 november 2023 12:24 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Geen enkel kabinet met een populistische partij is duurzaam, tenzij ze veel water bij de wijn doen of er een autoritair systeem van maken zoals in Hongarije. Gelukkig is dat laatste in Nederland heel moeilijk.
Je kan zeggen wat je wil, maar als dat lukt dan zou het een meesterzet zijn.quote:Op vrijdag 24 november 2023 12:26 schreef Hexagon het volgende:
Ik denk eigenlijk dat de VVD probeert tot een rechtse coalitie te komen zonder Wilders als premier.
euhm, hoe zie jij die dan voor je? Ik zie niet echt een weg nl om Wilders heen.quote:Op vrijdag 24 november 2023 12:26 schreef Hexagon het volgende:
Ik denk eigenlijk dat de VVD probeert tot een rechtse coalitie te komen zonder Wilders als premier.
Sowieso, wie gaat Wilders dat toevertrouwen? Bovendien is het de hoofdprijs die hij altijd wilde hebbenquote:Op vrijdag 24 november 2023 12:28 schreef kree het volgende:
[..]
euhm, hoe zie jij die dan voor je? Ik zie niet echt een weg nl om Wilders heen.
Nee vriend, dit ging in het andere topic precies zo. Keihard mij aanvallen op semantiek en ondertussen niet op de inhoud ingaan.quote:Op vrijdag 24 november 2023 12:28 schreef Koffieplanter het volgende:
Zelf te pas en te onpas met allerlei termen strooien, nadien kwaad worden dat anderen je terechtwijzen en corrigeren. Politicoloog Pietje is een fenomeen.
Wel met de PVV in de coalitie. Maar Wilders in de kamer en een andere premier.quote:Op vrijdag 24 november 2023 12:28 schreef kree het volgende:
[..]
euhm, hoe zie jij die dan voor je? Ik zie niet echt een weg nl om Wilders heen.
Komt Mark Rutte dan ook weer terug?quote:Op vrijdag 24 november 2023 12:27 schreef speknek het volgende:
[ afbeelding ]
Oh man, you gotta hand it to the VVD, wat een briljante politieke meesterzet weer.
Yesilgoz honoreert "de wens van de kiezer" door niet in de coalitie te stappen. Immers zij en de hele vorige coalitie zijn afgestraft, er is overduidelijk veel protestgestemd, NSC heeft gewonnen op een nieuwe bestuurscultuur, dus niemand kan het ze kwalijk nemen om niet deel te nemen aan de nieuwe coalitie. Dat is 'de stem van het volk'.
Wat blijft er over? Zo goed als niets.
Een minderheidskabinet van PVV en NSC? Ik heb al eerder de link gedeeld, maar inhoudelijk staat de PVV ongeveer het verst van de NSC af van alle politieke partijen. De achterban wil het misschien, maar Omtzigt allieert zichzelf met een dictator wannabe en het hele kabinet blijft sowieso niet langer dan een jaar zitten, want de VVD gaat geheid de stekker uit de gedoogsteun trekken wanneer het hun politiek uitkomt. Dat is politieke zelfmoord. Dus ook Omtzigt bedankt.
Een minderheidskabinet van PVV, BBB, SGP, Ja21.... misschien CDA? Een hele rits partijen voor een derde van de zetels.
We gaan als land stuurloos ronddobberen voor vijf maanden, er komen nieuwe verkiezingen en zowel PVV en NSC hebben zichzelf getoond als geen serieuze kandidaten, en iedereen komt weer terug naar de VVD.
Ik verwacht ook dat dit is wat NSC aan de verkenner gaat vertellen. Dat ze een centrumrechts kabinet willen, maar nooit een kabinet zullen steunen met ministers waarvan bekend is dat ze uitspraken doen die tegen de Grondwet ingaan.quote:Op vrijdag 24 november 2023 12:26 schreef Hexagon het volgende:
Maar hoe dan?quote:Op vrijdag 24 november 2023 12:26 schreef Hexagon het volgende:
kwart van Nederlandse stemmers iig wel? Andere optie over links dan?quote:Op vrijdag 24 november 2023 12:29 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Sowieso, wie gaat Wilders dat toevertrouwen? Bovendien is het de hoofdprijs die hij altijd wilde hebben
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |