abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211409212
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 12:15 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dat werkt wel goed, toch?

En die kiezers hebben dan werkelijk nooit het programma van de PVV gelezen
Dat PVV kiezers het programma niet lezen lijkt me duidelijk. Maar op zich leek het te werken, VVD wilde ook met de PVV in zee vooraf. Alleen is er nu een heel vreemde move van Yeşilgöz en de fractie, die denk ik binnen nu en 3 dagen wel teruggefloten worden door leden en bestuur.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_211409216
Ik mis Rutte nu al.
pi_211409218
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 12:14 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Goh...dat zal wel een schok zijn voor PVV stemmers want de PVV staat nooit aan de zijlijn normaliter.

Het zou eerder een schok moeten zijn dat Wilders op de verkiezingsavond al zijn plannen in de kliko gooit.
Zelfs dat valt wel mee. De overstappers hebben niet gestemd op zijn radicale standpunten, maar op een strenger asielbeleid. Daar zal hij geen grote consessies willen doen.

Nul instroom is niet haalbaar, maar met veel minder zal de PVV kiezer genoegen nemen. De rest van het programma hebben de meeste niet helder voor de geest.
pi_211409219
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 12:18 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat PVV kiezers het programma niet lezen lijkt me duidelijk. Maar op zich leek het te werken, VVD wilde ook met de PVV in zee vooraf. Alleen is er nu een heel vreemde move van Yeşilgöz en de fractie, die denk ik binnen nu en 3 dagen wel teruggefloten worden door leden en bestuur.
We zullen wel zien maar als dat zo is dan is het einde Yesilgoz.
pi_211409221
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 12:18 schreef Hanca het volgende:

[..]
Zoals hierboven gezegd: Ik denk dat VVD-ers in de top (mensen als Van der Burg, Van der Wal en anderen) de laatste jaren zo zijn gewend aan met links te regeren dat zij het eigenlijk wel een logische move vinden.

Hun kiezers denken daar duidelijk anders over.
pi_211409227
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 12:18 schreef Kickinalfa het volgende:
Ik mis Rutte nu al.
Hij is nog steeds PM, hoor :D
pi_211409234
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2023 12:14 schreef Hanca het volgende:

[..]
Een deel van de PVV stemmers, stemde PVV om de VVD naar rechts te trekken. Ik denk dat die groep als je nu verkiezingen gaat houden alleen maar groter wordt. VVD zakt dan echt naar rond de 10-15 zetels denk ik.
Denk je niet dat dit wel ongeveer de bovengrens is voor de PVV? Uiteindelijk willen de meeste mensen ook wel weer een partij die ook daadwerkelijk kan en wil besturen.
pi_211409245
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 12:18 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
We zullen wel zien maar als dat zo is dan is het einde Yesilgoz.
Waarom, Segers was toch ook niet weg na te zijn teruggefloten?

En Yeşilgöz kan zich ook gewoon achter de meerderheid van de fractie verschuilen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_211409246
Slechte verliezers met onjuiste belangen.
-nee-
pi_211409247
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 12:18 schreef ElProf het volgende:

[..]
Zelfs dat valt wel mee. De overstappers hebben niet gestemd op zijn radicale standpunten, maar op een strenger asielbeleid. Daar zal hij geen grote consessies willen doen.

Nul instroom is niet haalbaar, maar met veel minder zal de PVV kiezer genoegen nemen. De rest van het programma hebben de meeste niet helder voor de geest.
En dan de vraag "Hoe dan" want die beantwoord Wilders niet en ook de VVD niet.

Het zijn gewoon populistische lulverhalen zonder inhoud.
pi_211409248
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 12:18 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Zoals hierboven gezegd: Ik denk dat VVD-ers in de top (mensen als Van der Burg, Van der Wal en anderen) de laatste jaren zo zijn gewend aan met links te regeren dat zij het eigenlijk wel een logische move vinden.

Hun kiezers denken daar duidelijk anders over.
De VVD heeft de laatste jaren niet met links geregeerd, dus ik snap je punt niet?
pi_211409250
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 12:17 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ik vind dat stupide, het was voor mij duidelijk dat de VVD helemaal niet met PVV in zee wilde gaan en dat het de laatste optie voor ze was.

Ik vond Omtzigt waziger dan Yesilgoz, eigenlijk
Haha denk je echt? De VVD is de meest leugenachtige partij ooit. Tuurlijk doen ze dat wel.

Gelukkig had een groot deel het door en stemde er niet meer op. Ondanks lief vrouwtje naar voren schoven.

Nee hoor kinders gelukkig trappen de meeste niet in die val.
Do what you love, love what you do!
pi_211409251
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 12:20 schreef Hanca het volgende:

[..]
Waarom, Segers was toch ook niet weg na te zijn teruggefloten?

En Yeşilgöz kan zich ook gewoon achter de meerderheid van de fractie verschuilen.
CU is wel even een andere partij met andere waardes, he?
pi_211409254
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 november 2023 12:19 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Denk je niet dat dit wel ongeveer de bovengrens is voor de PVV? Uiteindelijk willen de meeste mensen ook wel weer een partij die ook daadwerkelijk kan en wil besturen.
Nee, als je ze nu negeert zitten ze de volgende keer boven de 40 zetels. Moet Wilders wel een wat grotere lijst gaan samenstellen.
pi_211409256
quote:
13s.gif Op vrijdag 24 november 2023 12:20 schreef Marsenal het volgende:
Slechte verliezers met onjuiste belangen.
Show me a good loser and I'll show you a loser.
pi_211409258
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 november 2023 12:14 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Lijkt me zeer stug. Hier komt gewoon een nieuw kabinet uit. En ik vermoed zelfs een regulier geval zonder gekke gedoogconstructies (of lange levensduur).
Ja welk kabinet dan? En ik houd die optie open hoor. Er kan best een meerderheid ontstaan voor een soort monsterverbond. Maar dat is toch niet duurzaam?
zie email 27 oktober
pi_211409260
Als de VVD niet in een kabinet wil, dan zie ik eerlijk gezegd helemaal geen optie voor een meerderheidskabinet.
Maar goed, eerst zien dan geloven.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_211409266
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 12:21 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ja welk kabinet dan? En ik houd die optie open hoor. Er kan best een meerderheid ontstaan voor een soort monsterverbond. Maar dat is toch niet duurzaam?
Duurzaamheid staat niet in de woordenboek van rechts nee ;)
pi_211409269
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 12:20 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
CU is wel even een andere partij met andere waardes, he?
En Segers had ook al wat meer krediet opgebouwd natuurlijk. Dilan heeft net tien zetels verloren.
zie email 27 oktober
  vrijdag 24 november 2023 @ 12:22:42 #245
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_211409271
Wanneer komen Hans Wiegel en Henk Kamp zich ermee bemoeien?
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_211409275
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 12:15 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Wat voor kabinet dan?
Dat ligt vooral aan Wilders. Dus ofwel Wilders 1 met oa de VVD ofwel Timmermans 1 met oa de VVD.
pi_211409277
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 12:21 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ik gok nu op een kabinet PVV-VVD-BBB, gesteund door NSC.
pi_211409280
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 12:22 schreef trein2000 het volgende:

[..]
En Segers had ook al wat meer krediet opgebouwd natuurlijk. Dilan heeft net tien zetels verloren.
Exact.
  vrijdag 24 november 2023 @ 12:23:32 #249
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_211409283
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 november 2023 12:22 schreef phpmystyle het volgende:
Wanneer komen Hans Wiegel en Henk Kamp zich ermee bemoeien?
Ik denk eigenlijk dat Mark Rutte nu weer aan het stuur zit
pi_211409286
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 12:20 schreef ElProf het volgende:

[..]
De VVD heeft de laatste jaren niet met links geregeerd, dus ik snap je punt niet?
Jezus. :') Kap nou eens met die focus op semantiek, dat levert de discussie hier helemaal niets op en het is overduidelijk dat ik daarmee D66 en PVDA bedoel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')