-------------------------------quote:Donderdagavond demonstratie op de Dam tegen verkiezingsuitslag
Vanuit de krakersscene is een demonstratie aangekondigd tegen de verkiezingsoverwinning van de PVV. Op Instagram wordt opgeroepen om donderdagavond om 19.30 uur te komen demonstreren op de Dam.
‘De PVV is de grootste geworden en parlementair links is kleiner dan ooit,’ schrijft Krakenburg020 op Instagram. ‘Temidden van een genocide in Gaza kiest Nederland voor islamofobie. Maar links is nog niet verslagen in de straten. Spreek je uit tegen islamofobie, tegen racisme, tegen anti-queerhaat. En spreek je uit voor de klimaatstrijd. Samen gaan we harder strijden dan ooit.’
Een woordvoerder van burgemeester Femke Halsema laat weten dat er geen demonstratie is aangemeld, maar dat dat ook geen wettelijke verplichting is. 'Het grondrecht om te demonstreren is een belangrijk fundament onder onze rechtsstaat en dat zullen we zoveel mogelijk faciliteren.'
Amsterdam is niet de enige stad waar donderdag een demonstratie tegen de overwinning van de partij van Geert Wilders wordt georganiseerd. Ook in Utrecht wordt donderdagmiddag vanaf 17.00 uur gedemonstreerd door de lokale afdeling van de PvdA en een uur later door Antifa. Een 15-jarig lid van die groep sloeg Thierry Baudet (FvD) maandag met een bierflesje op zijn hoofd tijdens een partijbijeenkomst in een café in Groningen.
https://www.parool.nl/ver(...)ks-pvda-25~bc486cfc/
Klopt helemaal. De verzuiling. De media waren daar een grote factor in met oa een bepaalde krant en zender.quote:Op donderdag 23 november 2023 22:22 schreef Glazenmaker het volgende: [..] Vroeger in de jaren 0 leerden we nog op maatschappijleer dat omroepen een politieke of levensbeschouwelijke kleur hadden en dit expliciet de reden is dat ze bestaan. Om bepaalde groepen te vertegenwoordigen op tv. Ik zie dat daarna het VVD onderwijsbeleid heeft toegeslagen en die kennis verloren is gegaan.
Nou.......quote:Op donderdag 23 november 2023 21:18 schreef wilders_baas het volgende:
Ik zag enkel blanke mensen die menen op te moeten komen voor de oh zo zielige minderheden in dit land. Waarom staat die groep er zelf niet?
Verder is dat trekje zeker niet alleen voorbehouden aan links. Woorden als deugers zijn niet bedoeld als compliment aan bijvoorbeeld D66 stemmers. Ook over de Denk en Bij1 stemmers heb je hier door de jaren genoeg kunnen lezen.quote:Op donderdag 23 november 2023 22:17 schreef TLC het volgende:
[..]
Beledigen van stemmers in een democratie goedpratendas ook n links trekje
Tegen Hamas zo te zien aan de Pallivlaggen en de 'From the river to the see' leuzen.quote:Op donderdag 23 november 2023 22:30 schreef Zwoerd het volgende:
Ik weet het nog steeds niet. Wordt er nu tegen de verkiezingsuitslag gedemonstreerd of tegen het PVV gedachtegoed?
Wat treurige bende is het ook.quote:Op donderdag 23 november 2023 23:35 schreef Nober het volgende:
Morgen ook weer demonstratie.
[ twitter ]
Tegen de PVV. Tegen de gedachtegoed protesteren gaat er bij mij niet in omdat je dat dan ook voor de verkiezingen had gedaan, maar ja dan waren ze bang dat dat tegen hen gebruikt zou worden. De toon is milder, een maand voor de verkiezingen was dat nog een stuk(je) minder het geval, dan hadden ze het dan moeten doen.quote:Op donderdag 23 november 2023 22:30 schreef Zwoerd het volgende:
Ik weet het nog steeds niet. Wordt er nu tegen de verkiezingsuitslag gedemonstreerd of tegen het PVV gedachtegoed?
Zo gaat het altijd bij die lui. Het is een mi-mi-mi huil generatie. Beetje als een kind in de supermarkt dat op de grond ligt te krijsen omdat het geen snoepje mag. En dat moet dan door als volwassenquote:Op vrijdag 24 november 2023 07:29 schreef HSG het volgende:
"Wij zijn voor democratie behalve als het ons niet uit komt".
quote:Op donderdag 23 november 2023 23:35 schreef Nober het volgende:
Morgen ook weer demonstratie.
[ twitter ]
Niet per sé de verkiezingsuitslag. Ik zei dat als mensen hun zin niet krijgen, ze gaan demonstreren. Zowel links als rechts doet dat.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:36 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Wanneer was dat precies dat rechts ging demonstreren tegen de verkiezingsuitslag?
Inderdaad. Ik zie ook geen PVV/FVD aanhang de straat op gaan om te rellen als PVDA/GL had gewonnen.quote:Op vrijdag 24 november 2023 08:06 schreef Gibson88 het volgende:
[..]
Zo gaat het altijd bij die lui. Het is een mi-mi-mi huil generatie. Beetje als een kind in de supermarkt dat op de grond ligt te krijsen omdat het geen snoepje mag. En da moet dan door als volwassen
Vergeet LinkedIn....quote:Op vrijdag 24 november 2023 08:53 schreef Pizzakoppo het volgende:
Zelden zo genoten van een verkiezingsuitslag zeg. En nog steeds, hier op Fok! Is het genieten, Reddit is genieten, Joop.nl is genieten, nu, NOS, AD en noem ze maar op. Nooit zijn linkse tranen zo zoet geweest als nu. En ze snappen er nog steeds geen ene reet van.
Ik snap dat niet zo goed, er zijn groepen die geweld en intimidatie gebruiken tegen de zwakkeren van de Nederlandse samenleving en slechts de PVV wil tegen die gewelddadige en intimiderende groepen het leger inzetten.quote:Op vrijdag 24 november 2023 08:53 schreef Pizzakoppo het volgende:
Zelden zo genoten van een verkiezingsuitslag zeg. En nog steeds, hier op Fok! Is het genieten, Reddit is genieten, Joop.nl is genieten, nu, NOS, AD en noem ze maar op. Nooit zijn linkse tranen zo zoet geweest als nu. En ze snappen er nog steeds geen ene reet van.
Kijk toch eens hoe vredelievend onze Linkse liefjes zijn. Als het ze niet zint moet de ander maar doodquote:Op vrijdag 24 november 2023 10:09 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat een dotjes
Dat viel mij wel op, dat veel Marokkanen die ik afgelopen tijd gesproken heb op de pvv gingen stemmen..quote:
Nee, Amsterdam is voor mij onbetaalbaar om te wonen, daarom woon ik in een andere stad.quote:Op vrijdag 24 november 2023 11:17 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Amsterdam tja, die beginnen zich te knijpen natuurlijk.
Daar is bijna 60% allochtoon van niet-westerse afkomst, dat is dan de hoofdstad.
Ja ja, ik snap het, blank en van je eigen stam en cultuur houden is vies en op de een of andere manier racistisch, i get it.
Dat is het andere verhaal natuurlijk.quote:Op vrijdag 24 november 2023 12:12 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, Amsterdam is voor mij onbetaalbaar om te wonen, daarom woon ik in een andere stad.
Dat is dan weer 1 blanke autochtone Nederlander minder in de hoofdstad.
Filmpje van 13 jaar geledenquote:
Misschien omdat het wel Marokkanen zijn die normaal meedoen en het ook zat zijn dat een te groot deel van hun groep het loopt te verkloten voor de rest.quote:Op vrijdag 24 november 2023 12:10 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat viel mij wel op, dat veel Marokkanen die ik afgelopen tijd gesproken heb op de pvv gingen stemmen..
Die zijn 'meer of minder' Marokkanen kennelijk vergeten.
Ik heb ook het idee dat, naast het feit dat ze zien dat het te vol begint te raken, voornamelijk stemmen op Wilders omdat links de LHBTQ gemeenschap flink vertegenwoordigd. 65+ genders erkennen zij. Ik denk dat de Marokkaanse gemeenschap daar niet op zit te wachten.quote:Op vrijdag 24 november 2023 12:33 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Misschien omdat het wel Marokkanen zijn die normaal meedoen en het ook zat zijn dat een te groot deel van hun groep het loopt te verkloten voor de rest.
Ik zou best in Amsterdam willen wonen, als het betaalbaar zou zijn. Er zijn genoeg wijken waar een goede mix is van bevolkingsgroepen en Nederlanders.quote:Op vrijdag 24 november 2023 12:27 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Dat is het andere verhaal natuurlijk.
Maar waarom zou je er willen wonen al was het wel betaalbaar?
Het is allang de hoofdstad niet meer van de bevolking van Nederland.
Mooie stad met een rijke cultuur.quote:Op vrijdag 24 november 2023 12:27 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Dat is het andere verhaal natuurlijk.
Maar waarom zou je er willen wonen al was het wel betaalbaar?
Dat is jouw mening.quote:Het is allang de hoofdstad niet meer van de bevolking van Nederland.
Blij dat de PVV gewonnen heeft maar genieten kan ik niet. De haat is extreem, de uitspraken en de haat wat ik lees van veelal links wit volk is misselijkmakend, dat heb ik nog nooit uit de mond van een PVV'er horen komen. In allerlei bochten wringen ze zich, en met alles worden PVV'ers verketterd, ze slepen er alles bij tot een tas op een bankje leggen wat weer claimen van grond is en iets rechts wat dan bij de extremistische PVV hoort. Ze zwijgen ook volledig over het feit dat vele moslims, vele Marokkanen, Turken, Surinamers en Molukkers ook op de PVV hebben gestemd. En vooral de haat jegens de problematiek wat de PVV aankaart, ze geloven het niet, zijn allemaal leugens en onze leugens moeten bestreden worden. Fijn gevoel, wetende dat ze er alles aan zullen doen om de PVV uit te sluiten of dwars te zitten, dit volk strijd niet voor Nederland dit volk strijd tegen Nederland, en ik kan mij niet indenken hoe dit ooit goed zal komen, het lont brand, het is wachten totdat de boel ontploft.quote:Op vrijdag 24 november 2023 08:53 schreef Pizzakoppo het volgende:
Weet je, de kunst is om alles van een afstandje te bekijken en te beseffen dat wij geen enkele controle hebben over dit soort zaken. Uiteindelijk leidt deze houding van links alleen maar tot een grotere rechterzijde totdat zij gaan inzien dat ze het over een andere boeg moeten gooien of de bevolking zaken anders gaat zien of ervaren. Het zijn allemaal golfbewegingen.quote:Op vrijdag 24 november 2023 15:39 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Blij dat de PVV gewonnen heeft maar genieten kan ik niet. De haat is extreem, de uitspraken en de haat wat ik lees van veelal links wit volk is misselijkmakend, dat heb ik nog nooit uit de mond van een PVV'er horen komen. In allerlei bochten wringen ze zich, en met alles worden PVV'ers verketterd, ze slepen er alles bij tot een tas op een bankje leggen wat weer claimen van grond is en iets rechts wat dan bij de extremistische PVV hoort. Ze zwijgen ook volledig over het feit dat vele moslims, vele Marokkanen, Turken, Surinamers en Molukkers ook op de PVV hebben gestemd. En vooral de haat jegens de problematiek wat de PVV aankaart, ze geloven het niet, zijn allemaal leugens en onze leugens moeten bestreden worden. Fijn gevoel, wetende dat ze er alles aan zullen doen om de PVV uit te sluiten of dwars te zitten, dit volk strijd niet voor Nederland dit volk strijd tegen Nederland, en ik kan mij niet indenken hoe dit ooit goed zal komen, het lont brand, het is wachten totdat de boel ontploft.
Och, we gaan zien hoe hier over enkele jaren over wordt gedacht.quote:Op vrijdag 24 november 2023 08:53 schreef Pizzakoppo het volgende:
Zal wel weer een heel divers feestje worden.quote:Op vrijdag 24 november 2023 15:27 schreef voetbalmanager2 het volgende:
GL Amsterdam gaat zo weer de Dam op:
[ twitter ]
Georganiseerd door Milieudefensie. Die zien de bui van het afschaffen van subsidie al hangen aangezien de PVV in haar partijprogramma heeft opgenomen: ‘Het financieren en subsidiëren van linkse clubs als Milieudefensie wordt gestopt’.quote:Op vrijdag 24 november 2023 15:27 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[ twitter ]
https://milieudefensie.nl(...)die-van-de-overheid-quote:3. Krijgen jullie subsidie van de overheid?
Ja, Milieudefensie financiert haar activiteiten voor een deel uit langlopende subsidies van de overheid. De besteding van deze subsidies valt uiteen in 3 delen:
1 - Activiteiten bij Milieudefensie.
Bedrag in 2021: ¤ 2.498.879
2 - Activiteiten bij overige partners (vooral Friends of the Earth-groepen) waarmee samen de subsidie is verkregen.
Bedrag in 2021: ¤ 2.184.920
3 - Activiteiten bij alliantie-partners. Milieudefensie is penvoerder van de alliantie GLA (Green Livelihoods Alliance) en ontvangt het hele bedrag. Dit wordt verdeeld met de andere alliantie-partners.
Bedrag in 2021: ¤ 6.145.079
Een groot deel van de uitvoering van subsidies vindt dus plaats bij partners, buiten Milieudefensie. De financiering van de activiteiten die plaatsvinden bij Milieudefensie in Nederland is het beste te analyseren als we de categorieën 2 en 3 buiten beschouwing laten. Daarmee komt het aandeel overheidsfinanciering in de totale baten van Milieudefensie excl. partners op 20% (¤ 2.498.879).
Daarnaast ontvingen we de volgende inkomsten:
61 % ( ¤ 7.528.811) uit contributie, giften, donaties en nalatenschappen
12 % (¤ 1.411.875) van de Nationale Postcodeloterij
7% (¤ 831.503) van andere organisaties zonder winststreven
Ik mag toch hopen dat niemand van boven de, pak hem beet, 25 jaar oud in de veronderstelling is dat er ook structurele wijzigingen gaan plaatsvinden? Ongeacht of de PVDA of ons Geert nou aan het roer staat. Kijk naar de inflatie of de immigratie issues. Dat zijn globale problemen waar geen enkele partij en zelfs ons hele land niet tegen op kunnen boksen.quote:Op vrijdag 24 november 2023 16:13 schreef Wantie het volgende:
[..]
Och, we gaan zien hoe hier over enkele jaren over wordt gedacht.
Het is niet de eerste keer dat een frisse wind in de politiek uiteindelijk een natte scheet bleek te zijn.
Tegen een democratische verkiezingsuitslag.quote:Op donderdag 23 november 2023 22:30 schreef Zwoerd het volgende:
Oppakken, vastzetten, sleutel weggooien.quote:Op vrijdag 24 november 2023 10:09 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat een dotjes
Zeg dat maar eens tegen die lui die nu weer naar de Dam gaan. Die denken echt dat de duivel zelf op aarde is neergedaald en dat Nederland nu in totale duisternis wordt gestort.quote:Op vrijdag 24 november 2023 16:25 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Ik mag toch hopen dat niemand van boven de, pak hem beet, 25 jaar oud in de veronderstelling is dat er ook structurele wijzigingen gaan plaatsvinden? Ongeacht of de PVDA of ons Geert nou aan het roer staat. Kijk naar de inflatie of de immigratie issues. Dat zijn globale problemen waar geen enkele partij en zelfs ons hele land niet tegen op kunnen boksen.
Of ze voelen zich totaal niet aangesproken, hij had het tenslotte over criminele Marokkanen.quote:Op vrijdag 24 november 2023 12:10 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat viel mij wel op, dat veel Marokkanen die ik afgelopen tijd gesproken heb op de pvv gingen stemmen..
Die zijn 'meer of minder' Marokkanen kennelijk vergeten.
Dit en ze tonen aan NIKS te snappen van ons stelsel.quote:Op vrijdag 24 november 2023 07:29 schreef HSG het volgende:
Echt hequote:Op vrijdag 24 november 2023 08:53 schreef Pizzakoppo het volgende:
Dat inderdaad. Als GL/PvdA had gewonnen en de PVV-aanhangers hadden gedemonstreerd was de demonstratie weg gezet als extreemrechts.quote:Op vrijdag 24 november 2023 07:29 schreef HSG het volgende:
Het ironische is dat in die stad Amsterdam, waar nu dagelijks demonstraties tegen de PVV zijn, de PVV al ruim een decennium achter elkaar heeft gewonnen en nu de 4e partij van de stad is.quote:Op vrijdag 24 november 2023 11:17 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Amsterdam tja, die beginnen zich te knijpen natuurlijk.
Daar is bijna 60% allochtoon van niet-westerse afkomst, dat is dan de hoofdstad.
Ja ja, ik snap het, blank en van je eigen stam en cultuur houden is vies en op de een of andere manier racistisch, i get it.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
Die levensgevaarlijke demagoog Rutger Groot Wassink zit er achter. (volgende link is achter betaalmuur; https://www.telegraaf.nl/(...)e-partijjasjes-thuis )quote:Op vrijdag 24 november 2023 17:09 schreef bertrandtraore het volgende:
Je moet wel een enorm white savior-complex hebben om aan die onzin deel te nemen.
Ok en wat wil men bereiken met deze demonstratie? De verkiezingsuitslag is gewoon een gevolg van een democratisch proces zoals we dat hier kennen. Eigenlijk ondermijnen ze de democratie met deze demonstratie door tegen de uitslag te demonstreren. Ergens ook gewoon gevaarlijk zeker met de moord op Pim in het achterhoofd.quote:Op vrijdag 24 november 2023 15:27 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[ twitter ]
LOL, links organiseert een demonstratie tegen de verkiezingsuitslag, mensen vinden dat raar, en dan is dat demoniseren?quote:Op vrijdag 24 november 2023 17:29 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik zie hier alleen maar links gedemoniseerd worden.
Welnee we vermaken ons met de koddige ironie van demonstreren tegen democratie, verder zijn we niet anders gewend van die clowns. Ze blijven maar campagne voeren, terwijl Wilders is al groot zat. Nja... gewoon toekijken en grijnzen, nietwaar?quote:Op vrijdag 24 november 2023 17:29 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Dan had Wilders 'de aanval op de democratie ingezet'.quote:Op vrijdag 24 november 2023 17:13 schreef havanagila het volgende:
Stel je even voor dat GL/PVDA 37 zetels had en Wilders op zou roepen tot demonstraties...
FASCISMEE!!!!HURDURR
Raar? Ik zie ondermijnen democratie, linkse aanslagen, Pim Fortuijn niet alleen maar als raar.quote:Op vrijdag 24 november 2023 17:31 schreef havanagila het volgende:
[..]
LOL, links organiseert een demonstratie tegen de verkiezingsuitslag, mensen vinden dat raar, en dan is dat demoniseren?
Vier jaar? Je bent wel heel optimistisch, maar, ik zie niet in wat hen zou tegenhouden? Gezond verstand allerminstquote:Op vrijdag 24 november 2023 17:59 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Mag links nu ook vier jaar gaan roepen om nieuwe verkiezingen?
Vier jaar lang en elke dag als ze dat willen.quote:Op vrijdag 24 november 2023 17:59 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ja wacht ff... niet bij mij in de straat he! Doe ff normaal...quote:Op vrijdag 24 november 2023 18:19 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Vier jaar lang en elke dag als ze dat willen.
Het is een vrij land, je kan gewoon verhuizen als het je niet meer bevalt.quote:Op vrijdag 24 november 2023 18:31 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Ja wacht ff... niet bij mij in de straat he! Doe ff normaal...
Is een geschutskoepel op het dak ook een optie?quote:Op vrijdag 24 november 2023 18:34 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het is een vrij land, je kan gewoon verhuizen als het je niet meer bevalt.
Vrijheid van meningsuiting he.quote:Op vrijdag 24 november 2023 17:59 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Nederland is raar, er zijn niet meer gewend aan demonstraties.quote:Op vrijdag 24 november 2023 17:31 schreef havanagila het volgende:
[..]
LOL, links organiseert een demonstratie tegen de verkiezingsuitslag, mensen vinden dat raar, en dan is dat demoniseren?
Dat zijn helaas de meeste demonstraties. Blijft altijd toch een beetje een 'ze luisteren niet naar ons, dus we gaan allemaal samen heel hard roepen op straat' ding he.quote:Op donderdag 23 november 2023 22:25 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
-------------------------------
Ik vind deze demonstraties een beetje kansloos.
In dit geval gaat het nog verder. Het Nederlandse rechtssysteem heeft namelijk gewoon naar deze mensen geluisterd, ze hebben hun stem mogen uitbrengen. Maar er waren nu eenmaal meer mensen die iets anders kozen.quote:Op vrijdag 24 november 2023 20:04 schreef probeer het volgende:
[..]
Dat zijn helaas de meeste demonstraties. Blijft altijd toch een beetje een 'ze luisteren niet naar ons, dus we gaan allemaal samen heel hard roepen op straat' ding he.
Je zou een punt hebben als men oproept tot een '6 januari, bestorm het binnenhof' ding.quote:Op vrijdag 24 november 2023 11:15 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
De parlementaire democratie afwijzen, veel traditioneler kan je als fascist ook niet worden ook hoor, dan slaat het door.
quote:Op vrijdag 24 november 2023 15:39 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Blij dat de PVV gewonnen heeft maar genieten kan ik niet. De haat is extreem, de uitspraken en de haat wat ik lees van veelal links wit volk is misselijkmakend, dat heb ik nog nooit uit de mond van een PVV'er horen komen. In allerlei bochten wringen ze zich, en met alles worden PVV'ers verketterd, ze slepen er alles bij tot een tas op een bankje leggen wat weer claimen van grond is en iets rechts wat dan bij de extremistische PVV hoort. Ze zwijgen ook volledig over het feit dat vele moslims, vele Marokkanen, Turken, Surinamers en Molukkers ook op de PVV hebben gestemd. En vooral de haat jegens de problematiek wat de PVV aankaart, ze geloven het niet, zijn allemaal leugens en onze leugens moeten bestreden worden. Fijn gevoel, wetende dat ze er alles aan zullen doen om de PVV uit te sluiten of dwars te zitten, dit volk strijd niet voor Nederland dit volk strijd tegen Nederland, en ik kan mij niet indenken hoe dit ooit goed zal komen, het lont brand, het is wachten totdat de boel ontploft.
Jup. Minderheden protesteren wel vaker.quote:Op vrijdag 24 november 2023 16:32 schreef Hathor het volgende:
[..]
Tegen een democratische verkiezingsuitslag.
Klopt. En dus zal Geert als eerste mogen proberen te formeren. En anderen mogen protesteren.quote:Op vrijdag 24 november 2023 20:07 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
In dit geval gaat het nog verder. Het Nederlandse rechtssysteem heeft namelijk gewoon naar deze mensen geluisterd, ze hebben hun stem mogen uitbrengen. Maar er waren nu eenmaal meer mensen die iets anders kozen.
Nou ik ben meer links dan rechts en ik vind dit toch echt bizar wat er gebeurd.quote:Op vrijdag 24 november 2023 17:29 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Het is nog simpeler. Men mag over alles demonstreren.quote:Op vrijdag 24 november 2023 20:22 schreef wdn het volgende:
[..]
Nou ik ben meer links dan rechts en ik vind dit toch echt bizar wat er gebeurd.
Vandaag las ik ergens dat er mensen met borden rondlopen met "Volkert" erop met iets dat leek op het willen van een aanslag.
Het is heel simpel: zolang Wilders zich gedraagt (en tot nu toe doet hij dat) ga je niet demonstreren over een uitslag.
Ik vind het meer stampvoetende kinderen die hun zin niet krijgen.quote:Op vrijdag 24 november 2023 20:16 schreef AchJa het volgende:
Ze demonstreren maar een end weg die kansloze linkse sneuneuzen, het zijn vermakelijke taferelen die goed voor de lachspieren zijn.
Het is volk dat het liefste doet rellen.quote:Op vrijdag 24 november 2023 20:39 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Ik vind het meer stampvoetende kinderen die hun zin niet krijgen.
Dat dus. Het lijken een beetje luxe demonstraties.quote:Op vrijdag 24 november 2023 20:39 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Ik vind het meer stampvoetende kinderen die hun zin niet krijgen.
Zelfs jij mag je mening geven. Zelfs jij mag demonstreren.quote:Op vrijdag 24 november 2023 20:22 schreef wdn het volgende:
[..]
Nou ik ben meer links dan rechts en ik vind dit toch echt bizar wat er gebeurd.
Vandaag las ik ergens dat er mensen met borden rondlopen met "Volkert" erop met iets dat leek op het willen van een aanslag.
Het is heel simpel: zolang Wilders zich gedraagt (en tot nu toe doet hij dat) ga je niet demonstreren over een uitslag.
Dat komt omdat rechtse mensen te druk zijn met het slopen van de democratie.quote:Op vrijdag 24 november 2023 20:35 schreef core2duo het volgende:
Er zijn echt te veel linkse demonstraties. Veel pro-Palestina demonstraties en nu dit.
Met het vormen van een coalitie loopt het trouwens ook niet. Is het Nederlandse systeem waarin niemand echt de baas is (heel veel partijen, langdurige kabinetsformaties, veel polderen, talrijke demonstraties) nog wel van deze tijd?
Dat niet alleen. Wilders snapt als geen ander dat als je wilt regeren dat je water bij de wijn moet doen. Op het moment dat VVD/NSC zegt "we willen wel met je regeren maar dan moet je je standpunten over de islam laten vallen" dan gaat hij dat ook doen.quote:Op vrijdag 24 november 2023 16:40 schreef wdn het volgende:
[..]
Dit en ze tonen aan NIKS te snappen van ons stelsel.
Geen van de extreme standpunten van Wilders zullen het redden:
1. de PVV heeft geen absolute meerderheid in de 2de kamer.
2. de PVV heeft geen absolute meerderheid in de 1ste kamer.
3. wijzigingen die hij wil eisen grotendeels ook nog eens een 2/3de meerderheid in beide kamers
over twee verkiezingsperiode. Nexit bijvoorbeeld. En voor de wijzigingen waar een normale meerderheid nodig is zijn er ook nog rechters die van alles tegen zullen houden.
De enige van zijn uitspraken die het misschien kan redden is een migratie stop of vermindering van migratie. In theorie zou het kabinet strenger kunnen zijn maar het is al vaak genoeg gebeurd dat een rechter een beslissing op individuele basis of op basis van de situatie in een land heeft teruggedraaid.
[..]
Echt hedacht je dat alleen in de VS idioten rondlopen maar er zijn er hier ook een lading opgedoken.
ca 75% van de stemmers heeft niet op PVV gestemd en van alle NLers is dat ca 89%.quote:Op vrijdag 24 november 2023 20:07 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
In dit geval gaat het nog verder. Het Nederlandse rechtssysteem heeft namelijk gewoon naar deze mensen geluisterd, ze hebben hun stem mogen uitbrengen. Maar er waren nu eenmaal meer mensen die iets anders kozen.
Ja dat is dus echt altijd zo. Flapdropgenot, gewoon elkaar naparatengenot.quote:Op zaterdag 25 november 2023 10:17 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
ca 75% van de stemmers heeft niet op PVV gestemd en van alle NLers is dat ca 89%.
dat de reactie die ik quote niet klopt.quote:Op zaterdag 25 november 2023 10:19 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Ja dat is dus echt altijd zo. Flapdropgenot, gewoon elkaar naparatengenot.
Wat voor punt wil je hier mee maken?
het is een grote groep mensen dus ze kunnen prima afwisselen met deze werkzaamheden en zinloos betaald werk in de maatschappij.quote:Op zaterdag 25 november 2023 10:26 schreef Montagui het volgende:
(Extreem) links heeft het er de laatste tijd maar druk mee. Al die demonstraties. Je zou je (zoals vaak schertsend beweerd wordt) inderdaad eigenlijk best wel kunnen afvragen of ze daarnaast nog wel een baan (kunnen) hebben.
Volgens dezelfde redeneerders heeft 'rechts' (dan dus inclusief NSC) 100 zetels.quote:Op zaterdag 25 november 2023 10:20 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
dat de reactie die ik quote niet klopt.
Gek genoeg zijn er echt serieus mensen die denken dat de winnaar de meerderheid vertegenwoordigd. Mijn mond viel op de grond toen ik sommgie dit hoorde zeggen en posten op internet.
Ik denk dan altijd maar aan kees de kort "er is geen ondergrens aan domheid"
Er is niet gestemd op: wil je de PVV in de 2de kamer
of: wil je dat de PVV de grootste wordt.
Dus deze bijeenkomst heeft niks te maken met de democratie en verkiezingen, want de overgrote meerderheid heeft niet op de PVV gestemd en zij kunnen zich nu prima groeperen tot wel meer dan 50% van de bevolking. Daarnaast mag niet de gehele bevolking in NL stemmen, maar iedereen mag wel meedoen bij deze bijeenkomst.
op het nieuws ging het over pvv niet over rechts....quote:Op zaterdag 25 november 2023 10:32 schreef Montagui het volgende:
[..]
Volgens dezelfde redeneerders heeft 'rechts' (dan dus inclusief NSC) 100 zetels.
Het verschil tussen links en recht is dan nog nooit zo groot geweest.
Je mag demonstrerenquote:Op zaterdag 25 november 2023 16:26 schreef Cupfighter het volgende:
Vraag me af waarom ze nu pas gaan demonstreren en niet na de zoveelste overwinning van de VVD
Je mag ook je hoofd staan, dus waarom doen ze dat dan niet?quote:Op zaterdag 25 november 2023 16:28 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Je mag demonstreren![]()
Dus doen ze dat.
Is dat belangrijk voor jou? Vraag het ze zelfquote:Op zaterdag 25 november 2023 16:41 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Je mag ook je hoofd staan, dus waarom doen ze dat dan niet?
Ik ben vooral benieuwd naar de kwaliteit van de 'dus'-redenatie.quote:Op zaterdag 25 november 2023 16:41 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Is dat belangrijk voor jou? Vraag het ze zelf
Demonstratierecht is jou onbekend?quote:Op zaterdag 25 november 2023 16:47 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Ik ben vooral benieuwd naar de kwaliteit van de 'dus'-redenatie.
Waarom zou mij dat onbekend zijn wanneer ik me afvraag waarom het bestaan van dat recht impliceert dat iemand het "dus" doet?quote:Op zaterdag 25 november 2023 16:49 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Demonstratierecht is jou onbekend?
lolquote:Op zaterdag 25 november 2023 16:53 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Waarom zou mij dat onbekend zijn wanneer ik me afvraag waarom het bestaan van dat recht impliceert dat iemand het "dus" doet?
Ze demonstreren blijkbaar omdat ze het ergens mee oneens zijn.quote:Op zaterdag 25 november 2023 16:53 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Waarom zou mij dat onbekend zijn wanneer ik me afvraag waarom het bestaan van dat recht impliceert dat iemand het "dus" doet?
Kijk, dit is een redenatie waar ik wel wat mee kan. Chapeau.quote:Op zaterdag 25 november 2023 17:06 schreef Buendia het volgende:
[..]
Ze demonstreren blijkbaar omdat ze het ergens mee oneens zijn.
Voor het gros was het weer een leuk deugfeestje... zichzelf opwerpen als nobele witte helpers van de verschoppelingen der aarde, met hun 'erehaag'.quote:Op zaterdag 25 november 2023 17:06 schreef Buendia het volgende:
[..]
Ze demonstreren blijkbaar omdat ze het ergens mee oneens zijn.
Andere mensen stemmen op een partij zonder het partijprogramma te lezen, omdat ze het niet met de vorige regering eens zijn.
Weer andere mensen lopen te schuimbekken op een forum omdat ze het ergens niet mee eens zijn.
Zo gaat iedereen op zijn eigen manier met die dingen om.
Nou, laat ze dan lekker. Ieder zijn hobby.quote:Op zaterdag 25 november 2023 18:09 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Voor het gros was het weer een leuk deugfeestje... zichzelf opwerpen als nobele witte helpers van de verschoppelingen der aarde, met hun 'erehaag'.
Uiteraard op maandag om 12 uur, protesteren in de baas zijn tijd en dan tegen de baas aan schoppenquote:
Echt zo'n proto-Goebels, die Cliteur.quote:
Raar mannetje inderdaad. Niet gek ook als je Baudet adoreert, dan ben je ook niet helemaal lekker.quote:Op zondag 26 november 2023 21:30 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
Echt zo'n proto-Goebels, die Cliteur.
Je ziet hem ook gewoon op die send-knop klikken en dan even tevreden zijn spitse vingertopjes tegen elkaar aan trommelen.
Precies dit. Lijkt mij ook irritant dat je ambtenaar bent en een paar deugkneuzen van collega's zich willen profileren door zogenaamd voor alle ambtenaren te spreken. Vervelend slag mensen.quote:Op zondag 26 november 2023 21:36 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Raar mannetje inderdaad. Niet gek ook als je Baudet adoreert, dan ben je ook niet helemaal lekker.
Neemt niet weg dat dit vreemde acties zijn van deze ambtenaren. Laat ze gewoon hun werk doen ipv partijpolitiek bezig te zijn (idem in kwestie Israël / Palestijnen), dit werkt uiteindelijk alleen maar tegen ze,
Tegen welke baas dan?quote:Op zondag 26 november 2023 21:23 schreef Molo het volgende:
[..]
Uiteraard op maandag om 12 uur, protesteren in de baas zijn tijd en dan tegen de baas aan schoppen
Je reageert nu op iets dat je zelf hebt verzonnen.quote:Op zondag 26 november 2023 21:41 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Precies dit. Lijkt mij ook irritant dat je ambtenaar bent en een paar deugkneuzen van collega's zich willen profileren door zogenaamd voor alle ambtenaren te spreken. Vervelend slag mensen.
Ja wie is nou ook alweer de baas van de ambtenarenquote:
Wilders niet in ieder geval.quote:Op zondag 26 november 2023 22:07 schreef Molo het volgende:
[..]
Ja wie is nou ook alweer de baas van de ambtenaren
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |