-------------------------------quote:Donderdagavond demonstratie op de Dam tegen verkiezingsuitslag
Vanuit de krakersscene is een demonstratie aangekondigd tegen de verkiezingsoverwinning van de PVV. Op Instagram wordt opgeroepen om donderdagavond om 19.30 uur te komen demonstreren op de Dam.
‘De PVV is de grootste geworden en parlementair links is kleiner dan ooit,’ schrijft Krakenburg020 op Instagram. ‘Temidden van een genocide in Gaza kiest Nederland voor islamofobie. Maar links is nog niet verslagen in de straten. Spreek je uit tegen islamofobie, tegen racisme, tegen anti-queerhaat. En spreek je uit voor de klimaatstrijd. Samen gaan we harder strijden dan ooit.’
Een woordvoerder van burgemeester Femke Halsema laat weten dat er geen demonstratie is aangemeld, maar dat dat ook geen wettelijke verplichting is. 'Het grondrecht om te demonstreren is een belangrijk fundament onder onze rechtsstaat en dat zullen we zoveel mogelijk faciliteren.'
Amsterdam is niet de enige stad waar donderdag een demonstratie tegen de overwinning van de partij van Geert Wilders wordt georganiseerd. Ook in Utrecht wordt donderdagmiddag vanaf 17.00 uur gedemonstreerd door de lokale afdeling van de PvdA en een uur later door Antifa. Een 15-jarig lid van die groep sloeg Thierry Baudet (FvD) maandag met een bierflesje op zijn hoofd tijdens een partijbijeenkomst in een café in Groningen.
https://www.parool.nl/ver(...)ks-pvda-25~bc486cfc/
CDA is niet linksquote:Op donderdag 23 november 2023 14:19 schreef junkiesietze het volgende:
Deed Rechts dit ook toen Links won met Lubbers, Kok en Balkenende?
Balkenende links?quote:Op donderdag 23 november 2023 14:19 schreef junkiesietze het volgende:
Deed Rechts dit ook toen Links won met Lubbers, Kok en Balkenende?
Ok die misschien niet, maar dat was de vraag nietquote:
Zo werkt dat bij verkiezingen in Nederlandquote:Op donderdag 23 november 2023 14:22 schreef sjorsie1982 het volgende:
Tja ca 75% van de stemmers en ca 85% van de mensen in NL heeft ook niet op de pvv gestemd. Ik snap dit wel
Dat doet rechts ook, als ze hun zin niet krijgen.quote:Op donderdag 23 november 2023 14:20 schreef mvdejong het volgende:
Fantastisch, demonstreren tegen de democratie. Links laat zich weer goed in de kaart kijken.
Ja nee, niet deze democratie.quote:Op donderdag 23 november 2023 14:20 schreef schommelstoel het volgende:
TS is alleen voor democratie zolang het zijn visie zal nastreven.
Net zo lang het Binnenhof bezetten totdat de uitslag zo is aangepast dat links een meerderheid heeft.quote:Op donderdag 23 november 2023 14:23 schreef SnodeSnuiter het volgende:
[..]
Zo werkt dat bij verkiezingen in Nederland
Maar nu? Gaan ze net zoals XR met zijn alle op straat zitten?
Fascisme en racisme hebben niks met democratie te maken. Alsof er demonstraties waren geweest als Omtzigt of VVD weer de grootste waren.quote:Op donderdag 23 november 2023 14:23 schreef Straatcommando. het volgende:
Democratie is alleen leuk als het in je straatje past natuurlijk. Wat is dit voor onzin.
Dat weet ik wel zeker. Bovendien, ik vind het ook zwaar naadje dat Geert de grootste is geworden, maar het is wel democratie at work.quote:Op donderdag 23 november 2023 14:39 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Fascisme en racisme hebben niks met democratie te maken. Alsof er demonstraties waren geweest als Omtzigt of VVD weer de grootste waren.
Islam is geen ras of volk maar een ideologie.quote:Op donderdag 23 november 2023 14:39 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Fascisme en racisme hebben niks met democratie te maken. Alsof er demonstraties waren geweest als Omtzigt of VVD weer de grootste waren.
En tegen antisemitisme? Toch?quote:Temidden van een genocide in Gaza kiest Nederland voor islamofobie. Maar links is nog niet verslagen in de straten. Spreek je uit tegen islamofobie, tegen racisme, tegen anti-queerhaat. En spreek je uit voor de klimaatstrijd. Samen gaan we harder strijden dan ooit.’
fascisme en racisme hebben inderdaad niks met democratie te maken.quote:Op donderdag 23 november 2023 14:39 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Waar stelt hij de uitslag ter discussiequote:Op donderdag 23 november 2023 14:20 schreef schommelstoel het volgende:
Waar zeg ik dat?quote:Op donderdag 23 november 2023 14:52 schreef tong80 het volgende:
[..]
Waar stelt hij de uitslag ter discussie
Ts gaat van de ene extreme partij (FVD) naar de andere extreme partij (PVVD) dus die mag je sowieso niet serieus nemen.quote:Op donderdag 23 november 2023 14:20 schreef schommelstoel het volgende:
En Carice en georgina natuurlijk.quote:Op donderdag 23 november 2023 14:50 schreef Enchanter het volgende:
Iedereen heeft het recht om te demonstreren, maar demonstreren tegen democratiex 47568075840
Ik verwacht een boel Antifa , Pride en Palestina vlaggen
Ja, dit vooral. Kijk ze mogen daar van mij gerust staan hoor, maar het geeft imo vooral een signaal van onvermogen af.quote:Op donderdag 23 november 2023 14:52 schreef AlwaysHappy het volgende:
Democratie dit, democratie dat; maar enkel wanneer het jezelf goed uit komt. 23% van de stemmers heeft op de partij gestemd. Dat is gebeurd op een democratische manier. Dan moeten we dat ook gewoon accepteren. Ik heb niks met een D66, maar ik ging een paar jaar geleden ook niet de straat op toen bleek dat ze wel heel groot werden. Democratie werkt niet enkel wanneer het in je eigen voordeel werkt, het kan ook anders uitpakken en dat is wennen voor sommigen geloof ik.
Recht tot demonstreren is er ook gewoon, maar dat haalt niet weg dat ik het vrij sneu vind in dit geval.
Netjes van Halsema.quote:Op donderdag 23 november 2023 14:17 schreef Starhopper het volgende:
Femke Halsema laat weten dat er geen demonstratie is aangemeld, maar dat dat ook geen wettelijke verplichting is. 'Het grondrecht om te demonstreren is een belangrijk fundament onder onze rechtsstaat en dat zullen we zoveel mogelijk faciliteren.'
Aan de rest van de wereld laten zien dat er ook fatsoenlijke mensen zijn in Nederland.quote:Op donderdag 23 november 2023 14:34 schreef Noek het volgende:
Maar aangezien ts dit een goede actie vindt..
Wat gaat deze actie precies uithalen, denk je?
Ga gewoon lekker met zn allen eens een eenzame ouder bezoeken ofzo met je goede actie. “Oeh, ik ben boos! Dit wil ik niet! Zie mij eens tegen zijn!”
Maar echt iets zinvols doen, ho maar.
Idiots.
ga je dŕ heen?quote:Op donderdag 23 november 2023 15:02 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Aan de rest van de wereld laten zien dat er ook fatsoenlijke mensen zijn in Nederland.
quote:Op donderdag 23 november 2023 14:55 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Ts gaat van de ene extreme partij (FVD) naar de andere extreme partij (PVVD) dus die mag je sowieso niet serieus nemen.
quote:Op woensdag 12 juli 2023 13:09 schreef Starhopper het volgende:
[..]
ben ik bij de PvdD terecht gekomen
quote:
quote:Op dinsdag 8 oktober 2019 15:27 schreef Starhopper het volgende:
[..]
ik stem rechts, eerst VVD en nu FvD.
quote:Op maandag 10 februari 2020 00:16 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ik stem GroenLinks dus weet niet wat je lult?
Partijhopperquote:Op donderdag 23 november 2023 15:07 schreef Ikbenookeenklant het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[ link | afbeelding ]
Doet me denken aan deze video.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:02 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Aan de rest van de wereld laten zien dat er ook fatsoenlijke mensen zijn in Nederland.
Links?quote:Op donderdag 23 november 2023 14:20 schreef mvdejong het volgende:
Fantastisch, demonstreren tegen de democratie. Links laat zich weer goed in de kaart kijken.
Want je bent niet fatsoenlijk als je op een PVV stemt of zo?quote:Op donderdag 23 november 2023 15:02 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Niet alsof er iets verkeerds is aan het wisselen van partij. Veranderende prioriteiten. Andere levensfase, etc. Niet iedereen blijft zijn hele leven bij dezelfde partij (of stroming - links/rechts) hangen. Heb in m'n hele leven al een hoop partijen versleten. SP, VVD, PVV, PvDD komen zo naar boven.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:07 schreef Ikbenookeenklant het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[ link | afbeelding ]
Als jij denkt dat dit zo is, dan heb je net zo weinig begrepen van de politiek als die mensen op dat plein.quote:Op donderdag 23 november 2023 14:59 schreef S95Sedan het volgende:
Wel minimaal 12+jaar jullie shit door mijn strot duwen maar vervolgens janken als men er een keer klaar mee is.
Mijn god wat een kansloze figuren.
Nog véél meer mensen hebben niet op de Politieke Partij voor Basisinkomen gestemd, gezien hun nét iets meer dan 1000 stemmen. Dat wordt me een demonstratiequote:Op donderdag 23 november 2023 14:22 schreef sjorsie1982 het volgende:
Tja ca 75% van de stemmers en ca 85% van de mensen in NL heeft ook niet op de pvv gestemd. Ik snap dit wel
Het is ergens triest dat je dat er bijna bij moet zetten als disclaimer als je wat nuance wil toevoegen; of ook maar iets van zelfreflectie vraagt richting bepaalde politieke partijen en diens stemmers.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:12 schreef indiaantje89 het volgende:
Dit is exact de reden dat Wilders zo groot geworden is. Ze denken zo slim en begrip vol te zijn, maar het EQ ligt dusdanig laag dat ze zelf niet doorhebben hoe averechts hun acties steeds werken. En nee ik heb niet op Wilders gestemd.
Je mist het punt echt compleet.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:19 schreef koemleit het volgende:
[..]
Als jij denkt dat dit zo is, dan heb je net zo weinig begrepen van de politiek als die mensen op dat plein.
Precies, dit is het ‘deplorables’ narratief all over again.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:20 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Het is ergens triest dat je dat er bijna bij moet zetten als disclaimer als je wat nuance wil toevoegen; of ook maar iets van zelfreflectie vraagt richting bepaalde politieke partijen en diens stemmers.
Overal lees je hoe geschokt iedereen wel niet is, en wat voor kut partij de PVV wel niet is (en allerlei aannames over de PVV stemmers), maar niemand uit die hoeken die ter discussie wil stellen waarom de PVV zo groot is geworden. Dat komt toch ergens vandaan. Verder dan ''al die kiezers zijn dom, racistisch, of ondemocratisch'' komen ze niet.
Bezetten? Ze moeten de boel bestormen en de overwinning uitroepen. Er is natuurlijk grootschalig gefraudeerdquote:Op donderdag 23 november 2023 14:31 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Net zo lang het Binnenhof bezetten totdat de uitslag zo is aangepast dat links een meerderheid heeft.
Een mens kan natuurlijk van mening veranderen, maar dit lijkt me een psychiatrisch geval.quote:Op donderdag 23 november 2023 14:55 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Ts gaat van de ene extreme partij (FVD) naar de andere extreme partij (PVVD) dus die mag je sowieso niet serieus nemen.
Oja want de afgelopen 20 jaar hebben we elke 4 jaar gedemonstreerd tegen fascisme.quote:Op donderdag 23 november 2023 14:40 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat weet ik wel zeker. Bovendien, ik vind het ook zwaar naadje dat Geert de grootste is geworden, maar het is wel democratie at work.
In een diep gepolariseerd land 37 zetels aan mensen tegen je in het harnas jagen omdat de uitslag je niet aanstaat..ik weet het niet hoor.
Ben je eindelijk eens een avondje buiten en offline. Geniet ervan, maat!quote:Op donderdag 23 november 2023 15:02 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Nee, maar de afgelopen 20 jaar was de pvv slechts een keer een speler van betekenis en dat was in het gedoogkabinet..en toen waren er ook al demonstraties.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:25 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Oja want de afgelopen 20 jaar hebben we elke 4 jaar gedemonstreerd tegen fascisme.
Hoeveel vluchtelingen heb je eigenlijk al in huis genomen?quote:Op donderdag 23 november 2023 15:02 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dat.quote:Op donderdag 23 november 2023 14:23 schreef Straatcommando. het volgende:
Democratie is alleen leuk als het in je straatje past natuurlijk. Wat is dit voor onzin.
Knelpunt is alleen dat hij uitspraken heeft gedaan die beiden zijn.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:28 schreef TheJanitor het volgende:
Mensen gaan niet vanzelf zonder reden op Wilders stemmen. En dat wegzetten als racisme en islamofobie is wat er toe geleid heeft dat hij zo groot is geworden. En wat is dan het antwoord, het wegzetten als racisme en islamofobie.
Wilders doet nogal onfatsoenlijke uitspraken. Dus als je daar op stemt keur je dat goed.....quote:Op donderdag 23 november 2023 15:16 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Want je bent niet fatsoenlijk als je op een PVV stemt of zo?
Nou, hierbij je schouderklopje hoor. Dat jij wél fatsoenlijk bent.
quote:Op donderdag 23 november 2023 15:34 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Wilders doet nogal onfatsoenlijke uitspraken. Dus als je daar op stemt keur je dat goed.....
Ik zit er wel aan te denken ja.quote:
Wisselen van partij is niet zo vreemd. Het gedrag van nikonlover is gewoon bizar. Toen hij zogenaamd rechts was zat hij constant iedereen aan de linkerzijde zwart te maken, en nu hij zogenaamd links is vice versa.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:16 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Want je bent niet fatsoenlijk als je op een PVV stemt of zo?
Nou, hierbij je schouderklopje hoor. Dat jij wél fatsoenlijk bent.
[..]
Niet alsof er iets verkeerds is aan het wisselen van partij. Veranderende prioriteiten. Andere levensfase, etc. Niet iedereen blijft zijn hele leven bij dezelfde partij (of stroming - links/rechts) hangen. Heb in m'n hele leven al een hoop partijen versleten. SP, VVD, PVV, PvDD komen zo naar boven.
Zou fijn zijn als iedereen dat zo zou zien. Als er ook eens verder wordt gekeken naar: waarom is de PVV nu zo groot? En dat het dan verder gaat dan enkel: dom dit, fascist dat, etc. Daar leer je veel meer van dan die kiezers te beledigen en in een bepaald hokje te duwen. En als je daar van leert maak je in de toekomst de kans kleiner dat bepaalde extreme partijen zo aan de macht kunnen komen.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:31 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Knelpunt is alleen dat hij uitspraken heeft gedaan die beiden zijn.
Dat maakt niet dat alle mensen die nu op hem gestemd hebben dat ook zijn.
Newsflash: je kan op een partij stemmen en het tegelijkertijd niet eens zijn met alles wat zo'n partij zegt/uitvoert.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:34 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Wilders doet nogal onfatsoenlijke uitspraken. Dus als je daar op stemt keur je dat goed.....
Welke uitspraken zijn onfatsoenlijk dan?quote:Op donderdag 23 november 2023 15:34 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Wanneer was dat precies dat rechts ging demonstreren tegen de verkiezingsuitslag?quote:Op donderdag 23 november 2023 14:24 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Dat doet rechts ook, als ze hun zin niet krijgen.
Denken is iets anders dan doen.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:34 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ik zit er wel aan te denken ja.
Dat zou het extreem linkse deel van Nederland die vanavond wil gaan demonstreren eens in de oren moeten knopen...quote:Op donderdag 23 november 2023 14:39 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Fascisme en racisme hebben niks met democratie te maken.
Maar het punt is dat ook die uitspraken niet vanuit niets zijn gekomen. Dat het niet handig is wat hij riep, ja dat ben ik zeer zeker met je eens. Dat is nu voer voor altijd.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:31 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Knelpunt is alleen dat hij uitspraken heeft gedaan die beiden zijn.
Dat maakt niet dat alle mensen die nu op hem gestemd hebben dat ook zijn.
Dat.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:35 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Zou fijn zijn als iedereen dat zo zou zien. Als er ook eens verder wordt gekeken naar: waarom is de PVV nu zo groot? En dat het dan verder gaat dan enkel: dom dit, fascist dat, etc. Daar leer je veel meer van dan die kiezers te beledigen en in een bepaald hokje te duwen. En als je daar van leert maak je in de toekomst de kans kleiner dat bepaalde extreme partijen zo aan de macht kunnen komen.
Mede daarom hoop ik ook dat ze het nu ook echt een keer mogen proberen in een coalitie. Laat ze maar eens zien hoe ze het doen. Als het niet gaat valt die partij enorm snel uit elkaar en dan hebben we dat ook weer gehad. En wie weet verrassen ze ons wel.
Waarom noem je dit onzin? Protesteren is een democratisch verworven recht, dus democratie past ook voor hen in hun straatje.quote:Op donderdag 23 november 2023 14:23 schreef Straatcommando. het volgende:
Omdat het letterlijk demonstreren tegen de democratie is. Dit land is al zo gepolariseerd, wacht nou eerst eens af wat er gaat gebeuren in de coalitievorming.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:48 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Waarom noem je dit onzin? Protesteren is een democratisch verworven recht, dus democratie past ook voor hen in hun straatje.
En ik moedig ze aan! Ik snap dat er tegenstellingen zijn tussen links en rechts. Progressief versus conservatief. Maar er is ook zoiets als fatsoen en een rechtsstaat. De PVV is geen gewone partij, het is een partij die bepaalde problemen in de samenleving projecteert op een groep mensen die niets verkeerd doen. Die niets anders doen dan er zijn. Hoe de fuck kun je stemmen op zo'n partij in godsnaam...
Ja precies. Wilders heeft al gezegd dat hij niet op Islam gaat focussen. Kijk het gewoon aan. Niemand gaat met hem regeren als hij zich extreem opstelt.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:52 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Omdat het letterlijk demonstreren tegen de democratie is. Dit land is al zo gepolariseerd, wacht nou eerst eens af wat er gaat gebeuren in de coalitievorming.
Daarna kan je nog altijd demonstreren of andere middelen gebruiken, zoals evt vervolgen. Niet op voorhand al de boel op stelten zetten omdat je het niet eens bent met een partij die 37 zetels binnen heeft gehaald. Fyi, dat zijn er dik 2 miljoen.
Dus jij wil in een land wonen waar een groep mensen gaat bepalen op welke partij je wel en niet mag stemmen?quote:Op donderdag 23 november 2023 15:48 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Waarom noem je dit onzin? Protesteren is een democratisch verworven recht, dus democratie past ook voor hen in hun straatje.
En ik moedig ze aan! Ik snap dat er tegenstellingen zijn tussen links en rechts. Progressief versus conservatief. Maar er is ook zoiets als fatsoen en een rechtsstaat. De PVV is geen gewone partij, het is een partij die bepaalde problemen in de samenleving projecteert op mensen die niets verkeerd doen. Maar die de vinger hun kant op gewezen krijgt omdat ze bestaan. Hoe de fuck kun je stemmen op zo'n partij in godsnaam...
Alleen als het niet zijn partij is die verboden wordt.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:56 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dus jij wil in een land wonen waar een groep mensen gaat bepalen op welke partij je wel en niet mag stemmen?
Jij bent het eens met elk partijpunt van de partij waar jij op gestemd hebt?quote:Op donderdag 23 november 2023 15:34 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Nee het is niet letterlijk demonstreren tegen de democratie. Het is letterlijk demonstreren tegen de verkiezingsuitslag.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:52 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Omdat het letterlijk demonstreren tegen de democratie is. Dit land is al zo gepolariseerd, wacht nou eerst eens af wat er gaat gebeuren in de coalitievorming.
Daarna kan je nog altijd demonstreren of andere middelen gebruiken, zoals evt vervolgen. Niet op voorhand al de boel op stelten zetten omdat je het niet eens bent met een partij die 37 zetels binnen heeft gehaald. Fyi, dat zijn dik 2 miljoen mensen.
Mensen zijn wat in paniek omdat ze er van uit gaan dat hij nu opeens zijn hele programma er door heen kan jassen. Zoveel macht heeft geen enkele partij hier in NL (gelukkig), er zijn altijd coalitie partijen & ook nog eens een eerste en tweede kamer. De meest bizarre dingen gaan er echt niet doorheen komen nee. Hij is niet voor niets milder geworden tijdens de verkiezingen; en hij roept nu niet voor niets dat hij wil gaan samenwerken; hij weet zelf ook wel dat hij anderen nodig gaat hebben.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:56 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Ja precies. Wilders heeft al gezegd dat hij niet op Islam gaat focussen. Kijk het gewoon aan. Niemand gaat met hem regeren als hij zich extreem opstelt.
Met wel doel?quote:Op donderdag 23 november 2023 16:01 schreef engine het volgende:
[..]
Het is letterlijk demonstreren tegen de verkiezingsuitslag.
worden.
Maar waarom protesteren dan? Met welk doel? De meeste lui die bij zoiets meelopen zouden het helemaal prima vinden als ze daarmee de verkiezingen ongeldig kunnen laten verklaren.quote:Op donderdag 23 november 2023 16:01 schreef engine het volgende:
[..]
Nee het is niet letterlijk demonstreren tegen de democratie. Het is letterlijk demonstreren tegen de verkiezingsuitslag.
Ik zie nergens dat de democratie verboden zou moeten worden of dat de verkiezingen ongeldig gemaakt moeten worden.
Meestal gaan demonstraties samen met bepaalde eisen. Is het nu alleen maar een demonstratie om lekker samen te janken, of zijn er ook bepaalde zaken die ze hiermee willen bereiken? Nieuwe verkiezingen? PVV verbieden?quote:Op donderdag 23 november 2023 16:01 schreef engine het volgende:
[..]
Nee het is niet letterlijk demonstreren tegen de democratie. Het is letterlijk demonstreren tegen de verkiezingsuitslag.
Ik zie nergens dat de democratie verboden zou moeten worden of dat de verkiezingen ongeldig gemaakt moeten worden.
Lood om oud ijzer, sorry.quote:Op donderdag 23 november 2023 16:01 schreef engine het volgende:
[..]
Eens, ik ben zelf een SP stemmer. Mag je niet mee eens zijn, prima.quote:Op donderdag 23 november 2023 15:20 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Het is ergens triest dat je dat er bijna bij moet zetten als disclaimer als je wat nuance wil toevoegen; of ook maar iets van zelfreflectie vraagt richting bepaalde politieke partijen en diens stemmers.
Overal lees je hoe geschokt iedereen wel niet is, en wat voor kut partij de PVV wel niet is (en allerlei aannames over de PVV stemmers), maar niemand uit die hoeken die ter discussie wil stellen waarom de PVV zo groot is geworden. Dat komt toch ergens vandaan. Verder dan ''al die kiezers zijn dom, racistisch, of ondemocratisch'' komen ze niet.
Ach meid tochquote:Op donderdag 23 november 2023 15:48 schreef Multatilu het volgende:
[..]
En ik moedig ze aan! Ik snap dat er tegenstellingen zijn tussen links en rechts. Progressief versus conservatief. Maar er is ook zoiets als fatsoen en een rechtsstaat. De PVV is geen gewone partij, het is een partij die bepaalde problemen in de samenleving projecteert op mensen die niets verkeerd doen. Maar die de vinger hun kant op gewezen krijgt omdat ze bestaan. Hoe de fuck kun je stemmen op zo'n partij in godsnaam...
Sowieso is Wilders iemand die vanuit de oppositie graag standpunten erg hard over laat komen. Daarnaast is links Nederland ook wel zo dat ze die standpunten dan ook in het uiterste willen trekken en er een eigen draai aan geven.quote:Op donderdag 23 november 2023 16:02 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Mensen zijn wat in paniek omdat ze er van uit gaan dat hij nu opeens zijn hele programma er door heen kan jassen. Zoveel macht heeft geen enkele partij hier in NL (gelukkig), er zijn altijd coalitie partijen & ook nog eens een eerste en tweede kamer. De meest bizarre dingen gaan er echt niet doorheen komen nee. Hij is niet voor niets milder geworden tijdens de verkiezingen; en hij roept nu niet voor niets dat hij wil gaan samenwerken; hij weet zelf ook wel dat hij anderen nodig gaat hebben.
Ik vind het wel een beetje raar te gaan demonstreren tegen een verder democratische keuze van andere mensen..quote:
Er wordt helemaal niet bepaald waar je wel of niet op mag stemmen. Er wordt geprotesteerd tegen die onderbuikkots die zich PVV noemt. Of mag je alleen protesteren tegen iets waar jij ook tegen bent?quote:Op donderdag 23 november 2023 15:56 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dus jij wil in een land wonen waar een groep mensen gaat bepalen op welke partij je wel en niet mag stemmen?
Wat willen ze met die demonstraties bereiken, eigenlijk? Dat vraag ik me af.quote:Op donderdag 23 november 2023 16:11 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Er wordt helemaal niet bepaald waar je wel of niet op mag stemmen. Er wordt geprotesteerd tegen die onderbuikkots die zich PVV noemt. Of mag je alleen protesteren tegen iets waar jij ook tegen bent?
Als je naar de voorlopige zetelverdeling kijkt, dan zie je dan nog geen derde van alle kiezers op een linkse partij stemt. De focus ligt op de PVV, maar de meeste mensen in dit land zijn gewoon rechts. Waarom is het voor links niet te accepteren dat zij in de minderheid zijn? Apart volk.quote:Op donderdag 23 november 2023 16:06 schreef inslagenreuring het volgende:
Prachtig ook hoe men jankt over het buitenspel zetten van Nederlanders met deze uitslag.
De achterban van Geert is jaren buitengesloten. Koekje van eigen deeg.
Heerlijk dit, ga door met janken svp.
Niet iedereen is in staat om dat grijze gebied te erkennen nee. Hij heeft volgens mij niks tegen moslims die gewoon netjes integreren, of mensen die hier tijdelijk naar toe vluchten vanwege oorlogen. Zoveel van wat hij zegt kan je nuanceren als je het echt goed leest, maar het is veel makkelijker om het in het extreem te trekken, want dan hoef je de dialoog niet aan te gaan. Moet wel bij gezegd worden dat hij ook zaken gezegd heeft die echt veel te ver gaan. Maar hey, dat doen zoveel partijen. Ik heb dan weer niks met een Timmermans die slachtoffers gebruikt om zijn klimaat agenda te promoten. Om maar wat te noemen.quote:Op donderdag 23 november 2023 16:06 schreef Gia het volgende:
[..]
Sowieso is Wilders iemand die vanuit de oppositie graag standpunten erg hard over laat komen. Daarnaast is links Nederland ook wel zo dat ze die standpunten dan ook in het uiterste willen trekken en er een eigen draai aan geven.
Voorbeeld: Wilders wil minder Islam in Nederland.
Links: "Wilders wil moslims uitzetten."
Hallo, dat zegt hij helemaal niet!
Helemaal eensquote:Op donderdag 23 november 2023 16:06 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Eens, ik ben zelf een SP stemmer. Mag je niet mee eens zijn, prima.
Maar ik woon in een gemeente welke al jaren lang op Wilders stemt. Ik weet hoe die mensen, waar ze vandaan komen en dat het echt niet enkel “domme racisten” zijn, het heeft veel meer lagen dan dat. En die mensen zijn te lang niet door links gehoord. Gisteren ook in de speech van Timmermans, hij komt op voor de vluchtelingen, de homo’s de queer’s. Maar Henk en Ingrid werden bij wijze van spreken niet benoemd. Links heeft het midden te lang genegeerd, uitgescholden, en met dedain besproken. Daar heeft Wilders gretig gebruik van gemaakt.
Wilders gaat het niet waar kunnen maken. Maar als ik alle reacties lees vanaf”links” heb ik nog steeds niet het idee dat ze det door hebben. Dat wil niet zeggen dat je het midden of rechts altijd maar gelijk moet geven, maar blijf ze aub met respect behandelen.
Veel mensen zouden inderdaad stiekem liever een dictatuur zien, zolang die maar aan hun kant staat.quote:Op donderdag 23 november 2023 16:15 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Die mensen zijn zo hemeltergend dom.
Demonstreren tegen de verkiezingsuitslag
Wat stellen ze dan voor? Verkiezingen afschaffen en dat antifa of de krakersbond voortaan de regering benoemt?
Het is wat mij betreft hetzelfde als demonstreren tegen het weer of demonstreren tegen het feit dat water nat is.quote:Op donderdag 23 november 2023 16:11 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Er wordt helemaal niet bepaald waar je wel of niet op mag stemmen. Er wordt geprotesteerd tegen die onderbuikkots die zich PVV noemt. Of mag je alleen protesteren tegen iets waar jij ook tegen bent?
Onderbuikkots?quote:Op donderdag 23 november 2023 16:11 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Dat ik hier op een donderdagmiddag moet gaan uitleggen wat het doel van protesteren is... Wacht, ik vraag ChatGPT.quote:Op donderdag 23 november 2023 16:12 schreef Gia het volgende:
[..]
Wat willen ze met die demonstraties bereiken, eigenlijk? Dat vraag ik me af.
Je mag gerust meer dan 1 reden kiezen...quote:Het doel van protesteren kan variëren afhankelijk van de context en de specifieke kwestie die aan de orde is, maar over het algemeen dient het de volgende doeleinden:
1. **Bewustwording creëren:** Protesten kunnen helpen om aandacht te vestigen op een specifiek probleem of onrecht. Door publiekelijk te demonstreren, kunnen demonstranten de media-aandacht trekken en het bewustzijn bij het bredere publiek vergroten.
2. **Druk uitoefenen op besluitvormers:** Door te protesteren kunnen groepen druk uitoefenen op politieke leiders, bedrijven of andere machtige entiteiten om veranderingen door te voeren. Het kan een manier zijn om te laten zien dat er aanzienlijke steun of weerstand is tegen bepaald beleid of praktijken.
3. **Solidariteit tonen:** Protesten kunnen een platform bieden voor individuen en groepen om hun steun en solidariteit te tonen met een bepaalde zaak of gemeenschap. Dit kan helpen om een gevoel van gemeenschap en gedeelde strijd te creëren.
4. **Verandering teweegbrengen:** In veel gevallen zijn protesten gericht op het teweegbrengen van sociale, politieke of economische veranderingen. Dit kan variëren van het aanpassen van wetten en beleid tot het veranderen van publieke opinie en culturele normen.
5. **Empowerment en zelfexpressie:** Voor veel deelnemers bieden protesten een gelegenheid om hun stem te laten horen, vooral voor degenen die zich gemarginaliseerd of genegeerd voelen door de mainstream samenleving of media. Het is een manier voor mensen om hun frustraties, hoop en idealen uit te drukken.
Protesten kunnen verschillende vormen aannemen, waaronder marsen, sit-ins, stakingen of online campagnes, en de effectiviteit ervan kan sterk variëren afhankelijk van de organisatie, de omvang van de deelname, en de specifieke doelen.
quote:Op donderdag 23 november 2023 16:18 schreef TweedeKlum het volgende:
Jullie kunnen lullen wat jullie willen maar ik vind Frans wel (buik)vet.
Maar in tegenstelling tot Caroline, kan hij zich er niet meer tussen wurmenquote:Op donderdag 23 november 2023 16:18 schreef TweedeKlum het volgende:
Jullie kunnen lullen wat jullie willen maar ik vind Frans wel vet.
En gelukkig mag dat, want democratie.quote:Op donderdag 23 november 2023 16:18 schreef TweedeKlum het volgende:
Jullie kunnen lullen wat jullie willen maar ik vind Frans wel vet.
Je snapt 'm niet.quote:Op donderdag 23 november 2023 16:19 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
En gelukkig mag dat, want democratie.
Kan je beter doen als ze daadwerkelijk ongrondwettelijk dingen willen doen en dat vol blijven houden en dat partijen daarin meegaan, dan snap ik het wel. Nu is het huilie-huiliequote:Op donderdag 23 november 2023 14:39 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
En welke van deze redenen kiezen de ongewassen GGZ klanten van de krakersbeweging want geen van de door chatgtp genoemde zaken kijken mij hier van toepassing.quote:Op donderdag 23 november 2023 16:18 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Dat ik hier op een donderdagmiddag moet gaan uitleggen wat het doel van protesteren is... Wacht, ik vraag ChatGPT.
[..]
Je mag gerust meer dan 1 reden kiezen...
Je zorgt alleen maar voor extra CO2 uitstoot als je met de metro/tram/ trein of auto gaat.quote:Op donderdag 23 november 2023 16:18 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Dat ik hier op een donderdagmiddag moet gaan uitleggen wat het doel van protesteren is... Wacht, ik vraag ChatGPT.
[..]
Ik heb bij die mensen ook altijd het idee dat zij nooit uit hun eigen veilige bubbeltje komen. Type onbezorgde jeugd, ouders met geld, pretstudie, lekker borrelen op de vrijdagmiddag en selfies maken op Borneo tijdens je backpack-trip 'om mezelf te ontdekken'.quote:Op donderdag 23 november 2023 16:15 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Die mensen zijn zo hemeltergend dom.
Demonstreren tegen de verkiezingsuitslag
Wat stellen ze dan voor? Verkiezingen afschaffen en dat antifa of de krakersbond voortaan de regering benoemt?
Volgens de OP is dit de motivatie:quote:Op donderdag 23 november 2023 16:20 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
En welke van deze redenen kiezen de ongewassen GGZ klanten van de krakersbeweging want geen van de door chatgtp genoemde zaken kijken mij hier van toepassing.
Dus ik zou zeggen sowieso 1, 2 en 5quote:Spreek je uit tegen islamofobie, tegen racisme, tegen anti-queerhaat. En spreek je uit voor de klimaatstrijd. Samen gaan we harder strijden dan ooit.’
Heeft niet zo veel met democratie te maken. Democratisch kan je beslissen dat vrijheid van meninggsuiting niet meer is toegestaanquote:Op donderdag 23 november 2023 16:19 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
En gelukkig mag dat, want democratie.
Ja hallo, maar elk van die punten leidt naar een wens of eis.quote:Op donderdag 23 november 2023 16:18 schreef Multatilu het volgende:
[..]
[..]
Ik denk dat het uitsluitend en alleen 5 is om hun narcistische ego's te strelen.quote:Op donderdag 23 november 2023 16:22 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Volgens de OP is dit de motivatie:
[..]
Dus ik zou zeggen sowieso 1, 2 en 5
Weet je, ik weet best dat die problemen er zijn. En ik denk met mij heel veel andere linkse kiezers ook. Maar hoe denk je dat Wilders dat gaat oplossen binnen de kaders van de wet?quote:Op donderdag 23 november 2023 16:21 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik heb bij die mensen ook altijd het idee dat zij nooit uit hun eigen veilige bubbeltje komen. Type onbezorgde jeugd, ouders met geld, pretstudie, lekker borrelen op de vrijdagmiddag en selfies maken op Borneo tijdens je backpack-trip 'om mezelf te ontdekken'.
Nogmaals, ga eens een paar weken wonen in een achterstandswijk in Utrecht of Rotterdam en vraag je dan nog eens af waarom een boel mensen die PVV stemmen zo ontevreden zijn en waarom het die mensen geen reet kan schelen of het klimaat met 0,000001 of 0,000002 procent per jaar opwarmt.
Dat wordt een mooie verzameling bakfietsmoeders, regenboogkapsels en veganisten vanavond!quote:Op donderdag 23 november 2023 16:22 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Volgens de OP is dit de motivatie:
[..]
Dus ik zou zeggen sowieso 1, 2 en 5
Over een maand of 8 staan we weer in het stemhokje. Dit is het begin van de campagne.quote:Op donderdag 23 november 2023 16:24 schreef Gia het volgende:
[..]
Ja hallo, maar elk van die punten leidt naar een wens of eis.
Men wil bewustwording....waarvan?
Druk op de besluitvormers....om wat te bereiken?
Solidariteit. ......Die kan ik begrijpen, samen janken.
Verandering teweeg brengen......wat moet er veranderen? De uitslag?
1. Iedereen weet al dat PVV gewonnen heeft.quote:Op donderdag 23 november 2023 16:18 schreef Multatilu het volgende:
[..]
[..]
Dat maakt het ook wel interessant natuurlijk. Zal er ook mee te maken hebben dat de PvdA vanaf de jaren '50 van de vorige eeuw eigenlijk haar taak voor een groot deel heeft volbracht, de verzorgingsstaat is een feit! Al heeft die wel geleden onder het VVD beleid. En zeg nou zelf, hoeveel mensen zijn er nog daadwerkelijk ''arbeider''?quote:Op donderdag 23 november 2023 15:41 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Dat.
Kijk eens waar kort na de oprichting van de PVV het gros van de mensen vandaan is gekomen.
Hier in mijn stad zijn die destijds massaal van de PvdA gekomen.
Wijken die voorheen allemaal al decennia PvdA bolwerken waren (de arbeiders-/volkswijken) zijn sindsdien hier PVV bolwerken.
Allemaal opeens racist geworden of zou er meer spelen waarom ze die overstap gemaakt hebben en zich niet meer vertegenwoordigd voelden.
Zaten ook redelijk wat allochtonen bij die toen ik er woonde op hen stemde
Wilders gaat dat niet allemaal oplossen en sommige dingen die hij roept of riep (Koran afschaffen) zijn pure quatsch, maar het is wel goed dat er een keer zo'n signaal als gisteren wordt afgegeven aan politiek Den Haag.quote:Op donderdag 23 november 2023 16:30 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Weet je, ik weet best dat die problemen er zijn. En ik denk met mij heel veel andere linkse kiezers ook. Maar hoe denk je dat Wilder dat gaat oplossen binnen de kaders van de wet?
Ze geven er geen om reet dat Joodse scholen beveiligd moeten worden, maar ze staan op voor iedereen! Zo lang het maar nooit 'tegen Islam' is. Want die zijn altijd goed.quote:Op donderdag 23 november 2023 16:35 schreef thedeedster het volgende:
Waar waren de demonstraties naar aanleiding van het manifeste antisemitisme met betrekking tot de Palestijnse kwestie?
Hypocrieten.
Dat klinkt heel gezellig, maar helaas moet ik vananvond mijn haar wassen.quote:Op donderdag 23 november 2023 16:30 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dat wordt een mooie verzameling bakfietsmoeders, regenboogkapsels en veganisten vanavond!
Waarschijnlijk aangevuld met Palestijnse vlaggen.
Exact dit. Het heeft dan ook weinig met links te maken wat ik eerder associeer met sociaal en gelijkheid. Dit soort groepen plakken graag het labeltje links en groen op zichzelf om beter uit de verf te komen.quote:Op donderdag 23 november 2023 16:21 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik heb bij die mensen ook altijd het idee dat zij nooit uit hun eigen veilige bubbeltje komen. Type onbezorgde jeugd, ouders met geld, pretstudie, lekker borrelen op de vrijdagmiddag en selfies maken op Borneo tijdens je backpack-trip 'om mezelf te ontdekken'.
Nogmaals, ga eens een paar weken wonen in een achterstandswijk in Utrecht of Rotterdam en vraag je dan nog eens af waarom een boel mensen die PVV stemmen zo ontevreden zijn en waarom het die mensen geen reet kan schelen of het klimaat met 0,000001 of 0,000002 procent per jaar opwarmt.
Het feit dat hij die quatsch uitspreekt is pure discriminatie. En mensen die zo open en onverbloemd discrimineren en hele groepen over 1 kam scheren, daar zou iedereen zich ver van moeten houden.quote:Op donderdag 23 november 2023 16:34 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wilders gaat dat niet allemaal oplossen en sommige dingen die hij roept of riep (Koran afschaffen) zijn pure quatsch, maar het is wel goed dat er een keer zo'n signaal als gisteren wordt afgegeven aan politiek Den Haag.
Geeft niet, ik denk dat er wel een deel 2 komt (en 3, en 4) waar we elkaars handen vast kunnen houden en huilen dat het allemaal oneerlijk is dat mensen zomaar op de partij van hun keuze hebben gestemd.quote:Op donderdag 23 november 2023 16:39 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dat klinkt heel gezellig, maar helaas moet ik vananvond mijn haar wassen.
@Wantie beweerde vanmorgen nog dat links geen zetels had verloren.quote:Op donderdag 23 november 2023 16:14 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Als je naar de voorlopige zetelverdeling kijkt, dan zie je dan nog geen derde van alle kiezers op een linkse partij stemt. De focus ligt op de PVV, maar de meeste mensen in dit land zijn gewoon rechts. Waarom is het voor links niet te accepteren dat zij in de minderheid zijn? Apart volk.
Volstrekt krankjorum. En deze groep pretendeert dan nog zo vaak óh zo intelligent te zijn. Volstrekt misplaatst.quote:Op donderdag 23 november 2023 16:38 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Ze geven er geen om reet dat Joodse scholen beveiligd moeten worden, maar ze staan op voor iedereen! Zo lang het maar nooit 'tegen Islam' is. Want die zijn altijd goed.
Mag je allemaal vinden, maar ruim 2 miljoen Nederlanders dachten er kennelijk anders over.quote:Op donderdag 23 november 2023 16:41 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Het feit dat hij die quatsch uitspreekt is pure discriminatie. En mensen die zo open en onverbloemd discrimineren en hele groepen over 1 kam scheren, daar zou iedereen zich ver van moeten houden.
En volgens mij had je met een stem op het NSC ook een extreem duidelijk signaal aan de politiek van de afgelopen 10 jaar kunnen geven, die verantwoordelijk is voor de woningnood, de vermarking van het publieke domein en andere problemen.
Klopt en nog VEEEEL meer dachten daar weer anders over. Ken je plaats.quote:Op donderdag 23 november 2023 16:49 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Mag je allemaal vinden, maar ruim 2 miljoen Nederlanders dachten er kennelijk anders over.
Gesponsord door: Tempo zakdoekjes!quote:Op donderdag 23 november 2023 14:17 schreef Starhopper het volgende:
[..]
-------------------------------
Goede actie!
Die zijn ofwel misleid, of dom of hebben geen moeite met discriminatie (zolang het hunzelf niet betreft)quote:Op donderdag 23 november 2023 16:49 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Mag je allemaal vinden, maar ruim 2 miljoen Nederlanders dachten er kennelijk anders over.
En dit is dus de reden waarom hij zoveel stemmen kreeg. Echt te dom om te poepen.quote:Op donderdag 23 november 2023 17:01 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Die zijn ofwel misleid, of dom of hebben geen moeite met discriminatie (zolang het hunzelf niet betreft)
Helaas voor hun danquote:Op donderdag 23 november 2023 16:50 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Klopt en nog VEEEEL meer dachten daar weer anders over.
@Isdatzo deze mensen dusquote:Op donderdag 23 november 2023 15:59 schreef Gia het volgende:
[..]
Jij bent het eens met elk partijpunt van de partij waar jij op gestemd hebt?
Ik heb PVV gestemd, maar van mij hoeft er niemand gedeporteerd te worden vanwege afkomst of religie. En volgens mij is dat ook niet wat Wilders voorstaat.
Precies maar daarom snap ik het wel.quote:Op donderdag 23 november 2023 14:23 schreef SnodeSnuiter het volgende:
[..]
Zo werkt dat bij verkiezingen in Nederland
Maar nu? Gaan ze net zoals XR met zijn alle op straat zitten?
En dit is precies waarom wilders zoveel stemmen heeft verworven gisteren.quote:Op donderdag 23 november 2023 17:01 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Die zijn ofwel misleid, of dom of hebben geen moeite met discriminatie (zolang het hunzelf niet betreft)
Toevallig tijdens het typen zie ik jouw reactie.quote:Op donderdag 23 november 2023 17:03 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
En dit is dus de reden waarom hij zoveel stemmen kreeg. Echt te dom om te poepen.
Als zij de grootste zouden zijn en zou daar inderdaad ook een demonstratie voor komenquote:Op donderdag 23 november 2023 15:20 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nog véél meer mensen hebben niet op de Politieke Partij voor Basisinkomen gestemd, gezien hun nét iets meer dan 1000 stemmen. Dat wordt me een demonstratie
'quote:Op donderdag 23 november 2023 16:41 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Het feit dat hij die quatsch uitspreekt is pure discriminatie. En mensen die zo open en onverbloemd discrimineren en hele groepen over 1 kam scheren, daar zou iedereen zich ver van moeten houden.
En volgens mij had je met een stem op het NSC ook een extreem duidelijk signaal aan de politiek van de afgelopen 10 jaar kunnen geven, die verantwoordelijk is voor de woningnood, de vermarking van het publieke domein en andere problemen.
Waarom eigenlijk? Hoe leuk kan dat volk zijn als de gehele islamitische omgeving haar bevolking niet wil hebben?quote:Op donderdag 23 november 2023 16:48 schreef Mutant01 het volgende:
Zolang de rechtsstaat niet omvergeworpen is hoef ik me geen zorgen te maken en ga ik dus niet demonstreren en dat zeg ik als moslim die ook nog eens uitgesproken pro Palestina en anti-Israel is. De Palestijnse vlag wappert trots aan de gevel.
Nooit beweerd.quote:Op donderdag 23 november 2023 16:47 schreef Red_85 het volgende:
[..]
@:Wantie beweerde vanmorgen nog dat links geen zetels had verloren.
56 in 2021, 42 nu. Inclusief d66, dat ook nog. Wat economisch rechts is, maar hevig is op klimaat en id politics.
Het is bizar hoe sommigen blijven wegduiken voor de werkelijkheid.
Heel erg inclusief.quote:Op donderdag 23 november 2023 17:01 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Toegegeven, we hadden het over 'vrije val'. Wel in de context dat het de zoveelste keer achter elkaar is dat links verliest. 56-42 = 12 = 25% er af.quote:Op donderdag 23 november 2023 17:24 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nooit beweerd.
Je moet je bril poetsen.
We hebben ook een Nederlandse versie van Bender.quote:
Dit had ook gebeurd als zimmerfrans aan zet was geweest. Dit had ook gebeurd als de mens niet geëvolueerd was in wat het nu is.quote:
En het gek vinden dat er meer mensen rechts stemmen nu. Die hele houding van ''zie ons eens beter zijn'' en ''als je het niet met ons eens bent, dan ben je een wappie, fascist, een dom figuur, niet democratisch, een racist, etc'' valt niet goed bij steeds meer mensen. De mensen juist echt niet democratisch zijn ingesteld zijn dit soort figuren die denken dat hun voorkeur de enige juiste is. Kan er vooral om lachen.quote:Op donderdag 23 november 2023 17:41 schreef asco het volgende:
[ twitter ]
Wat een diversiteit weer.
Sta je dan, te demonstreren tegen de democratie.![]()
Nee, deze mensen zullen het nooit gaan begrijpen.
Snel even wat shots maken voor je Instagram of Facebook, kijk mij eens deugen.quote:Op donderdag 23 november 2023 17:41 schreef asco het volgende:
[ twitter ]
Aldus mensen die in sprookjes geloven.quote:
Utrecht buigt zeker wel zodra Joden beschermd moeten worden.quote:Op donderdag 23 november 2023 17:41 schreef asco het volgende:
[ twitter ]
Misschien moeten ze from the river to the sea scanderen, kijk dan eens hoe snel ze gaan verbinden.quote:Op donderdag 23 november 2023 17:41 schreef asco het volgende:
[ twitter ]
Nu wel bij elkaar komenquote:Op donderdag 23 november 2023 17:41 schreef asco het volgende:
[ twitter ]
Ga elkaar maar een hart onder de riem steken. Lik je wonden en bekijk je eens goed in de spiegel als je vanavond weer thuis bent.quote:Waar waren deze mensen toen 1200 joden werden vermoord in een pogrom en Joodse scholen dicht moesten uit angst, synagoges gesloten worden, of doen sommige mensen eer meer toe voor de PvdA dan andere?
Slechte verliezers die geweld niet schuwen...quote:Op donderdag 23 november 2023 17:49 schreef PzKpfw het volgende:
Slechte verliezers. Niets meer, niets minder.
Dit is trouwens de meest gehoorde uitspraak vandaagquote:Op donderdag 23 november 2023 15:12 schreef indiaantje89 het volgende:
Dit is exact de reden dat Wilders zo groot geworden is. Ze denken zo slim en begrip vol te zijn, maar het EQ ligt dusdanig laag dat ze zelf niet doorhebben hoe averechts hun acties steeds werken. En nee ik heb niet op Wilders gestemd.
Politieke voorkeuren bespreken met collega's is wel het laatste wat ik zou doen. Het gaat ze geen reet aan waar ik op stem en het boeit mij ook niet waar iemand anders op stemt, als ie z'n werk maar goed doet.quote:Op donderdag 23 november 2023 18:08 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Dit is trouwens de meest gehoorde uitspraak vandaag![]()
Morgen weer naar kantoor, benieuwd hoeveel mensen daar niet op de PVV hebben gestemd
Ik ga ook niet langs met een vragenlijstquote:Op donderdag 23 november 2023 18:09 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Politieke voorkeuren bespreken met collega's is wel het laatste wat ik zou doen. Het gaat ze geen reet aan waar ik op stem en het boeit mij ook niet waar iemand anders op stemt, als ie z'n werk maar goed doet.
Het zijn anarchisten die passief/actief agressief hun zin willen doordrammen. Niks democratie maar de wet van de sterkste. Hier is niks links aan.quote:Op donderdag 23 november 2023 17:41 schreef asco het volgende:
[ twitter ]
Daar ligt geen regenboogzebrapadquote:Op donderdag 23 november 2023 17:58 schreef WheeledWarrior het volgende:
Waarom doen ze dit niet in Kanaleneiland?
quote:First they came for the Communists
And I did not speak out
Because I was not a Communist
Then they came for the Socialists
And I did not speak out
Because I was not a Socialist
Then they came for the trade unionists
And I did not speak out
Because I was not a trade unionist
Then they came for the Jews
And I did not speak out
Because I was not a Jew
Then they came for me
And there was no one left
To speak out for me
precies wat ik dacht toen ik mensen om een intifada zag scanderenquote:
Holy shit 34 likes al.quote:Op donderdag 23 november 2023 14:19 schreef Ikbenookeenklant het volgende:
_____!
[ afbeelding ]
mijn partij heeft ook niet gewonnen, ik ga er niet de straat voor op
Wat zielig dit, niet tegen je verlies kunnenWat willen ze bereiken dan, ze bereiken er helemaal niets mee
Zoals Beethoven al een keer had gezegd.quote:Op donderdag 23 november 2023 18:17 schreef rutger05 het volgende:
Greenpeace vanzelfsprekend ook niet blij. Filmpje van actie Greenpeace vanmiddag in Hofvijver.
https://www.telegraaf.nl/(...)orden-in-nachtmerrie
typisch welquote:Op donderdag 23 november 2023 18:29 schreef core2duo het volgende:
Alweer een demonstratie. We hebben echt teveel vrijheid in Nederland. Ik vind het ook jammer dat de partij voor Henk en Ingrid heeft gewonnen, maar om nou op de barricades te gaan.
Ik weet niet of ik het zo zou formuleren, maar heeft denk ik wel meegespeeld. Iedereen heeft kunnen zien dat extreem links naadloos overgaat van klimaatprotesten tot pro-hamas demonstraties. Toch zie je op de linkse fora nauwlijks enig besef van hun eigen bijdrage aan de winst van Wilders.quote:Op donderdag 23 november 2023 18:37 schreef Tekaschi het volgende:
Maar geen demonstraties tegen het antisemitisme en geweld tegen Joden, nee bruinlinks deed gewoon mee.
Nederland/Europa walgt van het huidige bruinlinks, laat dat kwartje toch eens vallen, dus krijs maar in de rondte, probeer de democratie maar weer te ondermijnen, er komt een dag dan is iedereen klaar met dat omhooggevallen arrogante elitaire volk.
Bruinlinks heeft anders aardig wat zetels. Pvda-gl 25, D66 9, SP 5, Denk 3, Volt 2, PvdD 4. Dat zijn al iets van 48 zetels.quote:Op donderdag 23 november 2023 18:37 schreef Tekaschi het volgende:
Maar geen demonstraties tegen het antisemitisme en geweld tegen Joden, nee bruinlinks deed gewoon mee.
Nederland/Europa walgt van het huidige bruinlinks, laat dat kwartje toch eens vallen, dus krijs maar in de rondte, probeer de democratie maar weer te ondermijnen, er komt een dag dan is iedereen klaar met dat omhooggevallen arrogante elitaire volk.
En dan?quote:Op donderdag 23 november 2023 18:37 schreef Tekaschi het volgende:
GL/PvdA be like:quote:Op donderdag 23 november 2023 18:50 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Ik weet niet of ik het zo zou formuleren, maar heeft denk ik wel meegespeeld. Iedereen heeft kunnen zien dat extreem links naadloos overgaat van klimaatprotesten tot pro-hamas demonstraties. Toch zie je op de linkse fora nauwlijks enig besef van hun eigen bijdrage aan de winst van Wilders.
stopt voorlopig niet...quote:Op donderdag 23 november 2023 17:37 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Toegegeven, we hadden het over 'vrije val'. Wel in de context dat het de zoveelste keer achter elkaar is dat links verliest. 56-42 = 12 = 25% er af.
Dat is weer heel pittig en het stopt voorlopig niet. Dus welke definitie van vrije val hanteer jij als dit dat niet is?
gosiegosh, hoe ben jij vanochtend uit bed gestapt?quote:Op donderdag 23 november 2023 18:52 schreef Hugo862 het volgende:
[..]
Bruinlinks heeft anders aardig wat zetels. Pvda-gl 25, D66 9, SP 5, Denk 3, Volt 2, PvdD 4. Dat zijn al iets van 48 zetels.
Dan zijn er natuurlijk nog de landverraders die er niet vies van zijn om met bruinlinks samen te werken zoals VVD 24, NSC 20, CDA 5, CU 3.
Eigenlijk zijn alleen PVV, FvD, Ja21 en SGP echte Nederlandse zetels. Z'n 44 uit mijn hoofd.
Gezien de uitslag is bruinlinks nog altijd iets groter dan de raszuivere Nederlandse patriotten met de correcte schedelomvang en ralnummer.
Met mijn benen, net als elke andere dag. Jij?quote:Op donderdag 23 november 2023 19:02 schreef Wantie het volgende:
[..]
gosiegosh, hoe ben jij vanochtend uit bed gestapt?
Volgens mij ging je plat op je smoel, gezien de onzin die er nu uitkomt.quote:Op donderdag 23 november 2023 19:06 schreef Hugo862 het volgende:
[..]
Met mijn benen, net als elke andere dag. Jij?
Je de overwinning van pvv wordt gezien als vrijbrief om zich radicaal te uiten.quote:Op donderdag 23 november 2023 19:08 schreef Momo het volgende:
Ok, weer wat geleerd. Alles wat niet ver op het rechtse spectrum zit is nu ineens bruinlinks
Misschien moet je beginnen met interpretatie, helder ligtquote:Op donderdag 23 november 2023 19:08 schreef Momo het volgende:
Ok, weer wat geleerd. Alles wat niet ver op het rechtse spectrum zit is nu ineens bruinlinks
Jammer dat je de polarisatie en onbegrip alleen maar verder ziet toenemen nu.quote:Op donderdag 23 november 2023 19:10 schreef Wantie het volgende:
[..]
Je de overwinning van pvv wordt gezien als vrijbrief om zich radicaal te uiten.
Hij/zij heeft dan ook gelijk.quote:Op donderdag 23 november 2023 18:27 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Holy shit 34 likes al.
Dat is wel echt heel veel voor een Fok! post.
Demonstreren is ook een democratisch recht.quote:Op donderdag 23 november 2023 19:16 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Hij/zij heeft dan ook gelijk.
In een democratie leven houdt in dat je je stem mag uitbrengen.
En in een vrije democratische samenleving zijn er nou eenmaal heel veel smaakjes.
En de ene keer wint de een, de andere keer de ander.
En dan gaan janken en demonstreren omdat de uitslag je niet bevalt, is enorm kinderachtig en zelfs dieptriest.
Ongeacht van welke kant het komt.
Wees dan liever constructief en ga kijken waarom een partij zoveel gewonnen heeft en jij niet en ga daar mee aan de slag.
Het doel van een demonstratie in twijfel trekken ook.quote:Op donderdag 23 november 2023 19:17 schreef Wantie het volgende:
[..]
Demonstreren is ook een democratisch recht.
Waar wordt tegen de democratie gedemonteerd dan?quote:Op donderdag 23 november 2023 19:19 schreef Accordtje het volgende:
Ik vind het fantastisch dit. Je democratische recht van demonstreren gebruiken om vervolgens te demonstreren tegen de democratie![]()
Zo veelzeggend dit.
Democratie is goed, tenzij we het niet eens zijn met de uitkomst!quote:Op donderdag 23 november 2023 19:20 schreef Wantie het volgende:
[..]
Waar wordt tegen de democratie gedemonteerd dan?
Dus als Geert straks regeert met een van deze landverraders is het ook een landverrader?quote:Op donderdag 23 november 2023 18:52 schreef Hugo862 het volgende:
Dan zijn er natuurlijk nog de landverraders die er niet vies van zijn om met bruinlinks samen te werken zoals VVD 24, NSC 20, CDA 5, CU 3.
Even een stukje tekst van een spreker...quote:Op donderdag 23 november 2023 19:20 schreef Wantie het volgende:
[..]
Vergeet je Palestijnse vlag niet mee te nemen want dat heeft ook met onze democratie te makenquote:Op donderdag 23 november 2023 19:19 schreef Accordtje het volgende:
Ik vind het fantastisch dit. Je democratische recht van demonstreren gebruiken om vervolgens te demonstreren tegen de democratie![]()
Zo veelzeggend dit.
Een nationale staking? Tot de regering valt? Welke regering?quote:Op donderdag 23 november 2023 19:33 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Even een stukje tekst van een spreker...
Oproep tot nationale staking
Op verzoek van de organisatoren namen mensen om de beurt het woord. Een 70-jarige man van Palestijnse afkomst sprak als eerste en pleitte voor een cordon sanitaire om de PVV. Ook riep hij op tot een nationale staking. „Net zolang tot de regering valt.” Het idee kon op veel applaus rekenen.
Bron
Maar jij weet alles wat krom is wel weer recht te lullen eh.
Vermakelijkquote:
En ze slikken het als zoete koek.quote:Op donderdag 23 november 2023 19:37 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Een nationale staking? Tot de regering valt? Welke regering?
Wat een totaaldebielen weer.
Overal waar men de straat op gaat om te demonstreren tegen de verkiezingsuitslag, die democratisch tot stand gekomen is.quote:Op donderdag 23 november 2023 19:20 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, jij vult dat voor jezelf in.quote:Op donderdag 23 november 2023 19:33 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Op verzoek van de organisatoren namen mensen om de beurt het woord. Een 70-jarige man van Palestijnse afkomst sprak als eerste en pleitte voor een cordon sanitaire om de PVV. Ook riep hij op tot een nationale staking. „Net zolang tot de regering valt.” Het idee kon op veel applaus rekenen.
Bron
Kom jij eens met een berekening hoe jij het ziet dan? Alleen pvda/gl en de combi? Daar doe je het spectrum te kort mee.quote:Op donderdag 23 november 2023 19:00 schreef Wantie het volgende:
[..]
stopt voorlopig niet...
Voorlopig stopt het wel, want de verkiezingen zijn geweest.
Hoeveel procent heeft de VVD verloren?
Hoeveel procent de coalitie van de VVD?
Daar zeg je niets over.
Maar je plakt wel een coalitie genoot bij links om zogenaamd een punt te maken.
Een palestijn? Bij die demonstratie? Met dat publiek?quote:Op donderdag 23 november 2023 19:33 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Bron
Tja, dat geldt voor vrijwel elke demonstratie.quote:Op donderdag 23 november 2023 19:44 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Overal waar men de straat op gaat om te demonstreren tegen de verkiezingsuitslag, die democratisch tot stand gekomen is.
Nederland stemt al jaren rechts.quote:Op donderdag 23 november 2023 19:51 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Kom jij eens met een berekening hoe jij het ziet dan? Alleen pvda/gl en de combi? Daar doe je het spectrum te kort mee.
Realiseer je nu eens dat NL rechts heeft gestemd. Ongeacht welke op partij dat is, waar jij je op focust.
Dit is natuurlijk aangezwengelt is door Klaver en Timmermans. Die stonden daar een partij dramatisch te doen. Die Timmermans riep nog net niet om Volkert leek hetquote:Op donderdag 23 november 2023 15:26 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nee, maar de afgelopen 20 jaar was de pvv slechts een keer een speler van betekenis en dat was in het gedoogkabinet..en toen waren er ook al demonstraties.
Ik snap wel dat mensen boos zijn, maar dit is echt zo verschrikkelijk contraproductief.
Eensch!quote:Op donderdag 23 november 2023 19:16 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Hij/zij heeft dan ook gelijk.
In een democratie leven houdt in dat je je stem mag uitbrengen.
En in een vrije democratische samenleving zijn er nou eenmaal heel veel smaakjes.
En de ene keer wint de een, de andere keer de ander.
En dan gaan janken en demonstreren omdat de uitslag je niet bevalt, is enorm kinderachtig en zelfs dieptriest.
Ongeacht van welke kant het komt.
Wees dan liever constructief en ga kijken waarom een partij zoveel gewonnen heeft en jij niet en ga daar mee aan de slag.
Ga eens in de spiegel kijkenquote:Op donderdag 23 november 2023 19:58 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nederland stemt al jaren rechts.
Is verder niets mis mee.
Alleen is het best lachen dat er vervolgens alles wat er mis gaat de schuld is van links.
Wanneer heeft Nederland een linkse regering gehad?
Volgens mij nooit, zeker niet in de recente geschiedenis.
Het zijn altijd coalities geweest met rechtse partijen als cda en vvd.
Nooit hebben we een kabinet gehad met uitsluitend linkse partijen.
Andersom wel.
Je uitspreken tegen haat, waartegen dan ook, lijkt me anders helemaal geen verkeerd ideequote:Op donderdag 23 november 2023 20:01 schreef RealistAtheist het volgende:
Dit vind ik altijd zo lachwekkend: "Spreek je uit tegen islamofobie, tegen racisme, tegen anti-queerhaat."
Zijn ze nou echt zo dom dat ze niet zien dat de grootste haat tegen de queercommunity uit de hoek komt die ze altijd dood willen knuffelen en die in hun ogen "beschermd" moet worden. Die achterlijke ideologische spagaat heb ik als linksert nooit begrepen.
quote:Op donderdag 23 november 2023 19:55 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Een palestijn? Bij die demonstratie? Met dat publiek?
Whahahaha
Symbolisch wel, voor die groep.
quote:De circa vierhonderd mensen die de demonstratie van Antifa bijwoonden en die met regenboogvlaggen en Palestijnse vlaggen zwaaiden, lieten zich niet afschrikken door de tegendemonstranten. Ze riepen leuzen als „PVV, weg ermee”, „Liefde boven haat ” en „Free Palestine.”
Ik ben trouwens een anti-queerhater.quote:Op donderdag 23 november 2023 20:01 schreef RealistAtheist het volgende:
Dit vind ik altijd zo lachwekkend: "Spreek je uit tegen islamofobie, tegen racisme, tegen anti-queerhaat."
Zijn ze nou echt zo dom dat ze niet zien dat de grootste haat tegen de queercommunity uit de hoek komt die ze altijd dood willen knuffelen en die in hun ogen "beschermd" moet worden. Die achterlijke ideologische spagaat heb ik als linksert nooit begrepen.
Tja, je komt niet met een tegenargument.quote:
Die combi vlaggen is werkelijk naïefquote:
Deden moslims dat ook maar eens, zich uitspreken tegen de haat van hun medemoslims tegen homo's, drag Queens en trans mensen.quote:Op donderdag 23 november 2023 20:03 schreef Buendia het volgende:
[..]
Je uitspreken tegen haat, waartegen dan ook, lijkt me anders helemaal geen verkeerd idee
Ik heb er genoeg gegeven. Jij wil niet. Zelfreflectie is key in deze.quote:Op donderdag 23 november 2023 20:04 schreef Wantie het volgende:
[..]
Tja, je komt niet met een tegenargument.
Wanneer hadden we een regering zonder rechtse partij?
Ik wacht wel even..
Mij wel.Tis een volslagen holle kreet dus niemand geeft een neuk tegen wie of wat je, je uitspreektquote:Op donderdag 23 november 2023 20:03 schreef Buendia het volgende:
[..]
Je uitspreken tegen haat, waartegen dan ook, lijkt me anders helemaal geen verkeerd idee
Het is inderdaad compleet tegenstrijdig. Maar Links blijft denken dat de (radicale) Islam en LHBTQ kwesties te verenigen zijn. Het zijn beide intersectionele en onderdrukte 'bondgenoten' in een strijd tegen het geprivilegieerde, blanke, heteronormatieve, koloniale, Joods-Christelijke Westen (of zo).quote:Op donderdag 23 november 2023 20:01 schreef RealistAtheist het volgende:
Genoeg?quote:Op donderdag 23 november 2023 20:08 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik heb er genoeg gegeven. Jij wil niet. Zelfreflectie is key in deze.
Ga nadenken.
Alleen jammer dat het een Trumpiaanse demonstratie is vergelijkbaar na de winst van Biden. Het enige wat nog ontbreekt is een bestorming van het regeringsgebouw.quote:Op donderdag 23 november 2023 19:17 schreef Wantie het volgende:
[..]
En wat is het beleid wat is uitgevoerd?quote:Op donderdag 23 november 2023 20:16 schreef Wantie het volgende:
[..]
Genoeg?
Hoeveel linkse coalities hebben we gehad dan?
https://www.parlement.com/id/vh8lnhrp1x03/kabinetten_1945_heden
Wijs eens een coalitie aan zonder rechtse partij.
Ik sluit het voor de toekomst niet uit, eerlijk gezegd.quote:Op donderdag 23 november 2023 20:34 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Alleen jammer dat het een Trumpiaanse demonstratie is vergelijkbaar na de winst van Biden. Het enige wat nog ontbreekt is een bestorming van het regeringsgebouw.
Dus 17 miljoen en 986.000 keer niet. Om deze debiele logica ook maar eens toe te passen.quote:Op donderdag 23 november 2023 20:47 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
Is deze al gepost?
https://www.msn.com/nl-nl(...)1dfa6ca4e09d99&ei=40
DEN HAAG (ANP) - Het internationale online-campagnenetwerk Avaaz is op internet een handtekeningenactie begonnen onder het motto 'Maak Wilders geen premier'. De open brief aan andere politieke partijen die mogelijk met de PVV in zee willen gaan, is donderdag aan het begin van de avond online gezet en is in korte tijd ruim 14.000 keer ondertekend.
Het demoniseren is dus groots aangepakt, terwijl Wilders slechts mensen in Nederland wil, waarvoor geen leger nodig is om te voorkomen dat groepen geweld gebruiken tegen de zwakkeren van de Nederlandse samenleving.quote:Op donderdag 23 november 2023 20:47 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
Is deze al gepost?
DEN HAAG (ANP) - Het internationale online-campagnenetwerk Avaaz is op internet een handtekeningenactie begonnen onder het motto 'Maak Wilders geen premier'. De open brief aan andere politieke partijen die mogelijk met de PVV in zee willen gaan, is donderdag aan het begin van de avond online gezet en is in korte tijd ruim 14.000 keer ondertekend.
Het is volkomen democratisch om een regering te vormen zonder de PVV.quote:Op donderdag 23 november 2023 20:54 schreef klipper het volgende:
Typisch links om niet tegen je verlies te kunnen.
Waar blijven ze nu met hun democratische rechten?
Ze zijn echt een volkert aan het kwekenquote:Op donderdag 23 november 2023 21:09 schreef TLC het volgende:
Oh ja en op dezelfde radio 1 was iemand van mening dat de overwinning van PVV 'een schande was voor de weldenkende mens'
ff 2 miljoen mensen beledigen![]()
Mooi he, zomaar even +2 miljoen mensen wegzetten in een hokje is kennelijk geen enkel probleem als het zo uitkomt. Maar o wee als je bepaalde andere groepen durft te generaliseren!quote:Op donderdag 23 november 2023 21:09 schreef TLC het volgende:
Oh ja en op dezelfde radio 1 was iemand van mening dat de overwinning van PVV 'een schande was voor de weldenkende mens'
De verkiezingen zijn al geweest!quote:Op donderdag 23 november 2023 20:47 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
Is deze al gepost?
Die hebben op PVV gestemd, duhhhquote:Op donderdag 23 november 2023 21:18 schreef wilders_baas het volgende:
Ik zag enkel blanke mensen die menen op te moeten komen voor de oh zo zielige minderheden in dit land. Waarom staat die groep er zelf niet?
Dit heeft niets meer met de verkiezingen te maken.quote:Op donderdag 23 november 2023 21:18 schreef ReplaR het volgende:
[ twitter ]
Weet je gelijk welke mafkezen het zijn.
quote:Op donderdag 23 november 2023 19:10 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
Misschien moet je beginnen met interpretatie, helder ligt,
En wat heeft dat te maken met een demonstratie? Het zijn net kleine kinderen die lopen te stampvoeten, omdat ze hun zin niet krijgen.quote:Op donderdag 23 november 2023 21:05 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het is volkomen democratisch om een regering te vormen zonder de PVV.
Ja, dat voorspelde ik al.quote:Op donderdag 23 november 2023 20:37 schreef Red_85 het volgende:
[..]
En wat is het beleid wat is uitgevoerd?
Gast, kijk in de spiegel ipv dat continue gewijs.
En ze weten het donders goed.quote:Op donderdag 23 november 2023 21:14 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Ze zijn echt een volkert aan het kweken
Precies het is klaar nu.quote:Op donderdag 23 november 2023 14:59 schreef S95Sedan het volgende:
Wel minimaal 12+jaar jullie shit door mijn strot duwen maar vervolgens janken als men er een keer klaar mee is.
Mijn god wat een kansloze figuren.
Amsterdam en Utrecht, de enige twee plekken waar PvdA/GL de grootste bleef.quote:Op donderdag 23 november 2023 14:17 schreef Starhopper het volgende:
[..]
-------------------------------
Goede actie!
Weer hetzelfde clubje totaalmongolen.quote:Op donderdag 23 november 2023 21:18 schreef ReplaR het volgende:
[ twitter ]
Weet je gelijk welke mafkezen het zijn.
Helaas lijkt het verdomd veel op de werkelijkheid in NL:quote:
Dit blijkt wel dat het een gestoorde sekte is.quote:Op donderdag 23 november 2023 21:45 schreef TLC het volgende:
BNNVARA is helemaal in paniek
https://www.msn.com/nl-nl(...)4e491e0a644e15&ei=22awww
Tijd om onder te duiken en de halve maan te schilderen op moskeeën en hippe vitaminewinkeltjes.quote:Op donderdag 23 november 2023 21:45 schreef TLC het volgende:
quote:Op donderdag 23 november 2023 21:45 schreef TLC het volgende:
Goh wat raar:quote:Op donderdag 23 november 2023 21:45 schreef TLC het volgende:
quote:In het verkiezingsprogramma van de partij van Geert Wilders (60) staat onder meer dat de financiering aan de NPO moet stoppen
Als ik zie hoeveel Palestijnse vlaggen er waren en welke leuzen er werden geroepen, is die kans heel waarschijnlijk.quote:
Ohnee. Zomaar mensen beledigen die op iemand hebben gestemd die een hele carrière heeft gemaakt van mensen beledigen. Weetje van mij mag je best stemmen op zo'n persoon en zijn beledigingen zijn soms best terecht, maar dat zielige slachtoffertje spelen terwijl je zelf wel uitdeelt is zo triest. Dat is trouwens een van de overeenkomsten tussen zeer rechts en de hardcore moslims die ze zo vergruizen.quote:Op donderdag 23 november 2023 21:09 schreef TLC het volgende:
Ook deze dooddoener weer. Links krijgt al jaren kwalificaties vanuit extreem rechts als landverraders, kindermisbruikers enzovoorts, maar als ze iets terugzeggen zijn ze uit op politieke moorden hoor. Wat ben jij hier aan het doen? De volgende Utøya of Christchurch massamoordenaar kweken? Kansloos niveau dit.quote:Op donderdag 23 november 2023 21:14 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Ze zijn echt een volkert aan het kweken
Ik weet niet hoe jong je bent maar ik heb Pim Fortuyn nog meegemaakt en toen ging het precies hetzelfde.quote:Op donderdag 23 november 2023 22:09 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ohnee. Zomaar mensen beledigen die op iemand hebben gestemd die een hele carrière heeft gemaakt van mensen beledigen. Weetje van mij mag je best stemmen op zo'n persoon en zijn beledigingen zijn soms best terecht, maar dat zielige slachtoffertje spelen terwijl je zelf wel uitdeelt is zo triest. Dat is trouwens een van de overeenkomsten tussen zeer rechts en de hardcore moslims die ze zo vergruizen.
[..]
Ook deze dooddoener weer. Links krijgt al jaren kwalificaties vanuit extreem rechts als landverraders, kindermisbruikers enzovoorts, maar als ze iets terugzeggen zijn ze uit op politieke moorden hoor. Wat ben jij hier aan het doen? De volgende Utøya of Christchurch massamoordenaar kweken? Kansloos niveau dit.
''de onafhankelijke media''quote:Op donderdag 23 november 2023 21:45 schreef TLC het volgende:
54 and countingquote:Op donderdag 23 november 2023 18:27 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Holy shit 34 likes al.
Dat is wel echt heel veel voor een Fok! post.
typisch welquote:De demonstratie was een initiatief van krakenburg020, een organisatie van krakers.
Een pro-Palestijnse demonstratie die begon op Amsterdam Centraal voegde zich later bij de demonstratie op de Dam. Er waren Palestijnse vlaggen te zien en mensen riepen de omstreden leus "from the river to the sea, Palestine will be free".
Beledigen van stemmers in een democratie goedpratenquote:Op donderdag 23 november 2023 22:09 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ohnee. Zomaar mensen beledigen die op iemand hebben gestemd die een hele carrière heeft gemaakt van mensen beledigen. Weetje van mij mag je best stemmen op zo'n persoon en zijn beledigingen zijn soms best terecht, maar dat zielige slachtoffertje spelen terwijl je zelf wel uitdeelt is zo triest. Dat is trouwens een van de overeenkomsten tussen zeer rechts en de hardcore moslims die ze zo vergruizen.
[..]
Zoals ik al zei was het meer om pro-Palestijns te zijn dan echt tegen de uitslag te 'demonstreren'.quote:
Klopt. Mensen hebben de behoefte samen te komen en even hun ongenoegen te uiten en sommige mensen zijn bezorgd, dat mag. Het veranderd niks aan de uitslag, dat weten ze ook wel. Ze gaan toch niet knokken, het verloopt toch vreedzaam? Niet zo zeuren dan.quote:Op donderdag 23 november 2023 19:17 schreef Wantie het volgende:
[..]
Vroeger in de jaren 0 leerden we nog op maatschappijleer dat omroepen een politieke of levensbeschouwelijke kleur hadden en dit expliciet de reden is dat ze bestaan. Om bepaalde groepen te vertegenwoordigen op tv.quote:Op donderdag 23 november 2023 22:14 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
''de onafhankelijke media''
Uhu.
De likelijst heeft zelfs een scrollbalkquote:
Ik was voor het laatst bij oma aan het logeren toen ik zijn bebloede kop op de TV zag. Ik heb vervolgens 20 jaar geleefd waarin het meeste politieke geweld van rechts en islam kwam.quote:Op donderdag 23 november 2023 22:11 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe jong je bent maar ik heb Pim Fortuyn nog meegemaakt en toen ging het precies hetzelfde.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |